Vandaar die moordenaar en stichter van concentratiekampen als avatarquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:26 schreef DionysuZ het volgende:
En die van de SP liggen het dichtst bij mijn eigen idealen.
als je geen argumenten hebt kun je altijd aan ad hominems beginnen jah, het bevoderd de discussie echter niet en dan vraag ik me af waarom je zo'n post plaatst.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vandaar die moordenaar en stichter van concentratiekampen als avatar
maar geen model spreekt tegen dat bij stijgende vraag en gelijk aanbod de prijzen stijgenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:43 schreef DionysuZ het volgende:
economie is allesbehalve een harde wetenschap. Er zijn genoeg economische modellen die elkaar volledig tegenspreken.
en dat zijn?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:26 schreef DionysuZ het volgende:
Jah bij de SP zal er ook wel eens iets fout gaan. Lijkt me logisch. Maar de SP staat hierin echt niet alleen, alle partijen hebben lijken in de kast. En je stemt toch niet op een partij omdat de voorman/-vrouw zo charmant is, maar om de standpunten? En die van de SP liggen het dichtst bij mijn eigen idealen. Daarnaast vind ik Marijnissen/van Bommel zeer sterk in het debat.
Omdat je in mijn ogen net zo fout bent als iemand die Horst Wessel of Menten als avatar neemtquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:44 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
als je geen argumenten hebt kun je altijd aan ad hominems beginnen jah, het bevoderd de discussie echter niet en dan vraag ik me af waarom je zo'n post plaatst.
dan negeer je me toch. ik heb geen behoefte aan persoonlijke aanvallen. ik probeer een discussie te voeren.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat je in mijn ogen net zo fout bent als iemand die Horst Wessel of Menten als avatar neemt
dat is offtopicquote:
Wat heeft de regering dan allemaal fout gedaan? Een beetje op de centjes letten is idd zeer schadelijk voor het land. En kom niet weer aan met armoede, behalve voor chronisch zieken daar moet idd betervoor gezorgd worden maar de rest moet maar es leren zijn eigen broek op te houden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:01 schreef Adamica1 het volgende:
En wat er ook bij de SP fout zal gaan.... Niets zal verloping onze regering kunnen evenaren.
Het is een beetje simpel om naar anderen te wijzen. Net alsof fouten van anderen rechtvaardigen dat je er zelf een zootje van maakt. Lijkt me toch niet. Daarbij zijn er al zat discussies waar het over Balkenende en consorten kan gaan.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:01 schreef Adamica1 het volgende:
En wat er ook bij de SP fout zal gaan.... Niets zal verloping onze regering kunnen evenaren.
Dat is natuurlijk allemaal achter redeneren. Je weet niet of de LPF uiteen was gevallen als Fortuyn wel in het kabinet zat, of zelfs premier was geworden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:07 schreef Adamica1 het volgende:
Persoonlijk vond ik het prachtig toen onze grote vriend Pim opeens aan de macht kwam... Hoe hoger hij komt harder hij valt dacht ik...
Jammer dat hij het bewijs niet heeft kunnen leverenl Zijn LPF gelukkig wel.
Offtopic: Je kan je bericht editenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:08 schreef Adamica1 het volgende:
bijna
Sinds wanneer ben je een rechtse braller als je op groenlinks stemtquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:08 schreef Tup het volgende:
Even op weer wat naïeve rechtse brallers reageren:
Excuus, ik reageer idd. wat korzelig op crypto-libertarische posts van McCarthyquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:17 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je een rechtse braller als je op groenlinks stemt![]()
en post eens normaal man, doe gewoon aardig en schiet niet meteen in de gordijnenHeb geen zin om posts van gefrustreerde lieden tot me te nemen.
en als de prijs stijgt daalt de vraag....behalve als het om benzine gaat. Maar dan is het weer die vuige overheid met zijn accijnzen. Zo beredeneer je altijd weer recht wat krom is.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:45 schreef McCarthy het volgende:
maar geen model spreekt tegen dat bij stijgende vraag en gelijk aanbod de prijzen stijgen
klopt maar dan blijft de prijs wel hoog. Er is namelijk meer vraag dan aanbod . De vraag zal net zolang dalen totdat vraag en aanbod in evenwicht zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:09 schreef Tup het volgende:
[..]
en als de prijs stijgt daalt de vraag....
Maar dat is juist het punt, de vraag is de afgelopen jaren gemiddeld blijven stijgen: http://www.vnpi.nl/docume(...).stffn_1998-2004.xlsquote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:45 schreef McCarthy het volgende:
klopt maar dan blijft de prijs wel hoog. Er is namelijk meer vraag dan aanbod . De vraag zal net zolang dalen totdat vraag en aanbod in evenwicht zijn.
In dorpjes misschien. In sommige steden gaat het echt ergens over. Twee voorbeelden uit mijn omgeving die ik ken zijn Nijmegen en Tilburg, waar grote infrastructurele projecten op stapel staan, en de verschillende partijen duidelijke standpunten hebben ingenomen - zodat er wat te kiezen valt. Natuurlijk is het allemaal wat pragmatischer dan de nationale politiek, maar ook op lokaal niveau speelt ideologie wel een rol.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:44 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik heb tot nu toe altijd VVD gestemd en ga dat binnenkort weer doen.
Maar eigenlijk boeit lokaal me niet zo. Het gaat om dingen als "moet er een parkeergarage komen" en "een trap veldje voor de jongeren".
De LPF was niet Pim Fortuyn. Pim Fortuyn moest ineens meer dan 26 man op zijn lijst hebben. Je snapt wel dat dat nooit zo'n uitgekiende lijst had kunnen zijn als die van structurele grootmachten als de PvdA, CDA en VVD. Als Pim Fortuyn nog had geleefd zou zijn partij wellicht gevallen zijn, hij zelf zou denk ik een goed politcus geworden zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:07 schreef Adamica1 het volgende:
Persoonlijk vond ik het prachtig toen onze grote vriend Pim opeens aan de macht kwam... Hoe hoger hij komt harder hij valt dacht ik...
Jammer dat hij het bewijs niet heeft kunnen leverenl Zijn LPF gelukkig wel.
Yep. En raad eens wie we als eerste tegen de muur zetten?1quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:01 schreef wonko het volgende:
De SP....dat zijn toch maoisten? Oftewel aanbidders van de grootste massamoordenaar aller tijden. Zeer zeker vreselijk eng volk.
Jij kent duidelijk Agnes Kant nog niet. Die bijt je in stukjes.quote:Op zondag 5 maart 2006 10:43 schreef Sickie het volgende:
Grappig om te zien dat bepaalde mensen blindelings voor Marijnissen in de bres springen. True, een aantal fragmenten geven niet per se een representatief beeld van een persoon maar op het beeldmateriaal wat ik gezien heb gedroeg hij zich als een respectloze klootzak. Grappig trouwens dat Kant loopt te liegen dat ze barst over het zogenaamde "nare" persoonlijke nieuws terwijl het overduidelijk is dat Marijnissen pissig op d'r is.
Niet grappiger dan de mensen die als Pavlov-reactie blindelings bovenop Marijnissen duikenquote:Op zondag 5 maart 2006 10:43 schreef Sickie het volgende:
Grappig om te zien dat bepaalde mensen blindelings voor Marijnissen in de bres springen.
En de Pavlov-reactie van Verbal die nooit normaal kan reageren op mensen die het niet met hem eens zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Niet grappiger dan de mensen die als Pavlov-reactie bovenop Marijnissen duiken
V.
Je hebt dit topic niet doorgelezen, hè? (over Pavlov-reacties gesproken).quote:Op zondag 5 maart 2006 14:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
En de Pavlov-reactie van Verbal die nooit normaal kan reageren op mensen die het niet met hem eens zijn.![]()
Tuurlijk. Geschiedt dat bijten met hetzelfde trillende bovenlipje als Agnes weer eens verbale billenkoek van ome Jan krijgt?quote:Op zondag 5 maart 2006 14:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij kent duidelijk Agnes Kant nog niet. Die bijt je in stukjes.
Heb je dan niet gelezen dat dat een montagetruc was? Dat ging over de dood van de baby van Harry van Bommel.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:36 schreef Sickie het volgende:
[..]
Tuurlijk. Geschiedt dat bijten met hetzelfde trillende bovenlipje als Agnes weer eens verbale billenkoek van ome Jan krijgt?![]()
Was wel heftig dan...quote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je dan niet gelezen dat dat een montagetruc was? Dat ging over de dood van de baby van Harry van Bommel.
Ja. Van de ene op de andere nacht is het kindje plotseling overleden aan een infectie. Ik kan me voorstellen dat je daarvan ondersteboven bent.quote:
Het filmpje op de site van de volkskrant (jawel!) zegt iets anders. De overige fragmenten waarin Agnes lekker klets krijgt van Jan zeggen trouwens ook voldoende.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je dan niet gelezen dat dat een montagetruc was? Dat ging over de dood van de baby van Harry van Bommel.
Ik heb die vergaderingen weleens bijgewoond - iedereen krijgt lekker klets van elkaar, hoor. Zo werkt het politieke bedrijf (en daarom is het ook niets voor mij).quote:Op zondag 5 maart 2006 15:46 schreef Sickie het volgende:
[..]
Het filmpje op de site van de volkskrant (jawel!) zegt iets anders. De overige fragmenten waarin Agnes lekker klets krijgt van Jan zeggen trouwens ook voldoende.
Dat zal best, maar het gaat om de indruk die Kant op me maakte. Die strookt niet met het hard-ass imago wat jij aan haar koppelt.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb die vergaderingen weleens bijgewoond - iedereen krijgt lekker klets van elkaar, hoor. Zo werkt het politieke bedrijf (en daarom is het ook niets voor mij).
Het was een lullig gefilmde documentaire. Als je maandenlang wordt gevolgd met camera's, dan kan de filmploeg jou als alles neerzetten, bitch, lover, sinner, saint.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:48 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat zal best, maar het gaat om de indruk die Kant op me maakte. Die strookt niet met het hard-ass imago wat jij aan haar koppelt.
Alles kan. Ik heb echter niks gezien dat daarop wijst. Sterker nog, de bewering van Kant over het slechte nieuws strookt absoluut niet met de beelden.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het was een lullig gefilmde documentaire. Als je maandenlang wordt gevolgd met camera's, dan kan de filmploeg jou als alles neerzetten, bitch, lover, sinner, saint.
Waarom niet? Op diezelfde vergadering werd gemeld dat Harry's zoontje was overleden en werd er hevig gedebatteerd over wat te leren van Fortuyn.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:52 schreef Sickie het volgende:
[..]
Alles kan. Ik heb echter niks gezien dat daarop wijst. Sterker nog, de bewering van Kant over het slechte nieuws strookt absoluut niet met de beelden.
Ik doel niet op de fragmenten tijdens de vergadering, maar het onderonsje tussen Kant en Marijnissen op de gang.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom niet? Op diezelfde vergadering werd gemeld dat Harry's zoontje was overleden en werd er hevig gedebatteerd over wat te leren van Fortuyn.
Oh, die heb ik niet gezien.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:58 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik doel niet op de fragmenten tijdens de vergadering, maar het onderonsje tussen Kant en Marijnissen op de gang.
Ik heb Windows 98. Mijn computertje kan zo'n filmpje denk ik niet aan. Wacht even.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:03 schreef Sickie het volgende:
[..]
En dat neem ik je ook helemaal niet kwalijk.![]()
![]()
Alhoewel win98 een waardeloos os is moet zo'n filmpje geen probleem zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb Windows 98. Mijn computertje kan zo'n filmpje denk ik niet aan. Wacht even.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Op diezelfde vergadering werd gemeld dat Harry's zoontje was overleden...
Ik heb 'm net gekeken, maar ik zag haar niet huilen.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:18 schreef Sickie het volgende:
[..]
Alhoewel win98 een waardeloos os is moet zo'n filmpje geen probleem zijn.
Denk jij dat de Volkskrant pro-SP is?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:46 schreef Sickie het volgende:
[..]
Het filmpje op de site van de volkskrant (jawel!) zegt iets anders.
Het scheelde niet veel. En ze liet zelf weten dat tijdens dat moment op de gang haar slecht nieuws werd medegedeeld m.b.t. iets persoonlijks. Uit dit filmpje blijkt dat dat ws kolder is.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb 'm net gekeken, maar ik zag haar niet huilen.
Nee.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Denk jij dat de Volkskrant pro-SP is?
Dat was volgens mij pas vlak voor de verkiezingen van januari 2003 (december?), terwijl de uitgezonden vergaderingen in het filmpje voornamelijk over minister Bomhoff gingen (tenminste wat Kant betreft). Die was in oktober 2002 al afgetreden.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat was precies in die tijd, bovendien: ik was bij een deel van die vergadering aanwezig.
Volgens mij niet: Die laatste vergadering, in de ovalen zaal, is een andere dan die in de vierkante zaal, hè.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:35 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dat was volgens mij pas vlak voor de verkiezingen van januari 2003 (december?), terwijl de uitgezonden vergaderingen in het filmpje voornamelijk over minister Bomhoff gingen (tenminste wat Kant betreft). Die was in oktober 2002 al afgetreden.
Die vergadering ging over de resultaten van de verkiezingen van mei 2002, dus moet volgens mij in de tijd ook in die periode geplaatst worden, gezien ook hetgeen wat er gezegd wordt.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij niet: Die laatste vergadering, in de ovalen zaal, is een andere dan die in de vierkante zaal, hè.
Ik vind het ook geen manier van met elkaar omgaan, maar in die oude documentaire was Kant toch in tranen te zien?quote:Op zondag 5 maart 2006 16:56 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Die vergadering ging over de resultaten van de verkiezingen van mei 2002, dus moet volgens mij in de tijd ook in die periode geplaatst worden, gezien ook hetgeen wat er gezegd wordt.
Wat is dat toch voor een sneu gedrag om je te verschuilen achter het leed van anderen, en in jouw geval zelfs achter de dood van iemands kind? Je ziet in die vergadering helemaal geen teneergeslagen stemming ofzo die met persoonlijk nieuws samen zou hangen, Kant wordt nogal abrupt afgekapt door Marijnissen, en dat is hetgeen waar het hier over gaat.
Jij moet de luiers vandaag verschonen.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:24 schreef McCarthy het volgende:
mijn god, de floripas show is weer begonnen
Wat je ook van ze mag vinden: de SP is een van de meest oprechte partijen die de politiek rijk is. Ze staan met twee benen in de maatschappij, schuwen (tot op het extreme af) iedere vorm van poeha, en zijn oprecht in hun bedoelingen. Ze geloven daadwerkelijk in wat ze doen en zijn zeer veeleidend tegenover hun bewindslieden/besturders. Daarbij schiet het democratische aspect er vaak bij in: (partij) hirarchie is noodzakelijk om een dergelijke koers te kunnen blijven varen. De verhalen van opgestapte SP-bestuurders liegen er dan ook niet om: wiezich niet conformeert aan de partijlijn, kan ophoepelen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:36 schreef Genverbrander het volgende:
Hallo iedereen,
Een goede vriendin van mij is al jaren een groot SP-aanhangster en ook bij de komende gemeenteraadsverkiezingen wil ze weer voor deze partij kiezen.
Nu ben ik zelf ook 'linkser dan de PvdA', maar deze partij staat mij toch erg tegen. Helaas kan ik dit niet goed beargumenteren want het is vooral een gevoel. Ik vind Marijnissen een Jan Lul die weliswaar fantastisch kan praten, maar verder op mij alleen maar een indruk maakt van een enge dictator. Ook vind ik de hele partij een nogal populistisch toontje hebben, wat ook goed naar voren kwam in de campagne voor de Europese Grondwet toen (het referendum).
Ik hoor wel vaker kritiek en schertsende opmerkingen over de SP, maar ik ben benieuwd hoe dit onderbouwd wordt. Kunnen mensen hier die ook kritiek hebben op SP/Marijnissen dat graag met gedegen argumenten onderbouwen?
Ik heb zelf wel al iets gevonden: zie dit fimpje, waarin te zien is hoe Marijnissen partijgenoot Kant een aantal keren op bijzonder onaangename wijze schoffeert.
Nog meer input?
Het gaat de Sp dan ook over de verschillen tussen rijk en arm.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:19 schreef McCarthy het volgende:
Ze staan met twee benen in de maatschappij,
alleen staan ze met geen enkel been in de toekomst of het verleden. Ze kunnen problemen gewoon niet in een groter perspectief plaatsen. Neem die "armoede" nou. Zalm had gewoon groot gelijk toen hij zij dat 50 jaar geleden mensen nog veel armer waren. Elke 20 jaar gaat de onderkant van de samenleving er op vooruit (als we de allochtonen weglieten was het helemaal goed) maar dat is niet genoeg voor Jan & CO.
heel goed dat die er izjn, mensen moeten geprikkeld worden om te werken.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het gaat de Sp dan ook over de verschillen tussen rijk en arm.
vooral allochtone nederlanders, als die het zo slecht hebben hier, waarom vertrekken ze dan niet ?quote:En de afgelopen tijd gaat de onderkant er wel op achteruit in koopkracht.
Er zijn ook werkende mensen die amper rond kunnen komen hoorquote:Op zondag 5 maart 2006 23:29 schreef McCarthy het volgende:
[..]
heel goed dat die er izjn, mensen moeten geprikkeld worden om te werken.
[..]
vooral allochtone nederlanders, als die het zo slecht hebben hier, waarom vertrekken ze dan niet ?
Ik snap het verschil tussen iemand die in de jaren 50-tig geen brood kon kopen en het verschil tussen iemand die in 2006 geen brood kan kopen niet helemaal.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:19 schreef McCarthy het volgende:
Ze staan met twee benen in de maatschappij,
alleen staan ze met geen enkel been in de toekomst of het verleden. Ze kunnen problemen gewoon niet in een groter perspectief plaatsen. Neem die "armoede" nou. Zalm had gewoon groot gelijk toen hij zij dat 50 jaar geleden mensen nog veel armer waren. Elke 20 jaar gaat de onderkant van de samenleving er op vooruit (als we de allochtonen weglieten was het helemaal goed) maar dat is niet genoeg voor Jan & CO.
schuwen (tot op het extreme af) iedere vorm van poeha,
daarom dat nieuwe "bedrijfslogo"?
Nee, mensen moeten worden geprikkeld om carriere te maken. Wat jij zegt is: iedereen die werkt is rijk en iedereen die arm is, is lui en dus werkeloos.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:29 schreef McCarthy het volgende:
[..]
heel goed dat die er izjn, mensen moeten geprikkeld worden om te werken.
[..]
Jahoor, de McCarthy show is weer begonnen. Generalisatie, ongenuanceerd gebral. Voor jou is elke allochtoon hier als uitzuigers van sociale verzieningen, die niet terug willen omdat ze hier lekker op hun kont uitkeringen kunnen trekken. Toch?quote:vooral allochtone nederlanders, als die het zo slecht hebben hier, waarom vertrekken ze dan niet ?
in 2006 kiezen mensen voor een mp3 speler of een duur mobiel abbonement. Dat is het verschil.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:34 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Ik snap het verschil tussen iemand die in de jaren 50-tig geen brood kon kopen en het verschil tussen iemand die in 2006 geen brood kan kopen niet helemaal.
dan kom jij te weinig bij mensen die echt weinig hebben. Die hebben echt geen mp3 speler of duur mobiel abonnement.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in 2006 kiezen mensen voor een mp3 speler of een duur mobiel abbonement. Dat is het verschil.
nou moet je even goed luisteren. De reden dat ik studeer is omdat ik dan later veel kan gaan cashen. Als ik even rijk/arm zou worden als een vuilnisman dan had ik net zo goed dat kunnen gaan doen.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten worden geprikkeld om carriere te maken. Wat jij zegt is: iedereen die werkt is rijk en iedereen die arm is, is lui en dus werkeloos.
waar zeg ik dat?quote:Jahoor, de McCarthy show is weer begonnen. Generalisatie, ongenuanceerd gebral. Voor jou is elke allochtoon hier als uitzuigers van sociale verzieningen,
zeer zeker. Al die turkse mannen boven de 50. Ik zie ze een beetje rondfietsen, in het theehuis hangen. Lekker parasiteren jaquote:die niet terug willen omdat ze hier lekker op hun kont uitkeringen kunnen trekken. Toch?
Ach, houd toch op............quote:Op zondag 5 maart 2006 23:57 schreef McCarthy het volgende:
in 2006 kiezen mensen voor een mp3 speler of een duur mobiel abbonement. Dat is het verschil.
ze hebben wel een dak boven hun hoofd, water uit de kraan & kabel TVquote:Op zondag 5 maart 2006 23:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dan kom jij te weinig bij mensen die echt weinig hebben. Die hebben echt geen mp3 speler of duur mobiel abonnement.
is het zo welvarend als een beetje medische zorg of een opleiding een fortuin kost?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ze hebben wel een dak boven hun hoofd, water uit de kraan & kabel TV
dus niet zeuren
kijk als je vind dat je hier arm bent moet je naar de USA gaan. Daar zijn de armen wel welvarend (toont onderzoek aan).
ja maar niet met nog meer utikeringquote:Op maandag 6 maart 2006 00:04 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Ach, houd toch op............
En als dat waar is, is het ook waar dat die mensen hulp nodig hebben, accuut. Wachttijden van drie maanden bij het budgetterringsbureau is dan onacceptabel. Sommige mensen zijn niet in staat om voor zichzelf te zorgen of hebben domweg pech gehad, die mensen moet je helpen. punt!
net alsof onze paupers (he wat zeg ikquote:Op maandag 6 maart 2006 00:07 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
is het zo welvarend als een beetje medische zorg of een opleiding een fortuin kost?
Er is dan ook eigenlijk geen enkele partij die vind dat je werklozen het geld in schoot moet werpen met bakken te gelijk.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:08 schreef McCarthy het volgende:
ja maar niet met nog meer utikering
de SPquote:Op maandag 6 maart 2006 00:14 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Er is dan ook eigenlijk geen enkele partij die vind dat je werklozen het geld in schoot moet werpen met bakken te gelijk.
dat hebben ze nu alquote:Er zijn wel realisten die zeggen dat niet iedereen in staat is te werken. Dan heb je socialisten die deze mensen wel een dak boven hun hoofd gunnen en normaal te eten.
over dat soort mensen hebben we het hier nietquote:Verder heb je nog gehandicapten en mensen die buiten hun schuld geen werk hebben, ik zie niet in waarom deze mensen geen mp3-speler van 29.95 euro zouden mogen hebben
Er is dan ook geen enkele wet die hen dat verbiedt of die jou verbiedt ze er een te geven.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:14 schreef Arnem_ het volgende:
Verder heb je nog gehandicapten en mensen die buiten hun schuld geen werk hebben, ik zie niet in waarom deze mensen geen mp3-speler van 29.95 euro zouden mogen hebben
We hadden het over mensen die bij de voedsel bank kwamen en dat zijn ook mensen met een AOW of gronisch zieken, dus daar hadden 'we' het wel over.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:16 schreef McCarthy het volgende:
over dat soort mensen hebben we het hier niet
Jij denkt dat SP leden daar voldoende geld voor hebben?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:11 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Het ellendige van de SP vind ik de eeuwige roep om etatisme, het is werkelijk waar doodzonde dat een beweging die verhoudinggewijs zovelen van haar 40 á 50 duizend leden actief weet te krijgen, deze activiteit verspilt aan actie voeren en gebedjes verrichten aan de staatsmammon. Met diezelfde energie hadden ze ook maatschappelijk gezien veel kunnen veranderen, bijvoorbeeld door zelf initiatieven te ontplooien op terreinen waar zij veel problemen zien. Er is binnen onze samenleving nu al zo veel mogelijk binnen het particulier initiatief, bijvoorbeeld:
Ontevreden over het onderwijs? Begin zelf een sociaaldemocratisch geinspireerde school, dat is ook goed voor de sociale cohesie van linkse mensen.
Ontevreden over de huren? Verzamel steun onder je doelgroep om woningbouw te realiseren zonder winstoogmerk.
Ontevreden over de ziekenzorg? Sluit collectief een contract af bij een zorgverzekering, een beetje handig onderhandelen kan vaak een aardige korting opleveren.
Ontevreden over de toegenomen individualisering in de maatschappij? Als bij een middelgrote afdeling van 500 man ieder per maand 2 euro afdraagt, dan kan zo'n afdeling een ruimte huren dat als buurthuis/clubhuis kan dienen en van waaruit allerlei cohesie bevorderende acties kunnen worden geinitieerd en gecoordineert, bovendien is het dan iets 'eigens' i.t.t. een door de overheid van bovenaf gedirigeerd buurtwerk.
Idealisten van ROOD! en die andere min of meer geinfiltreerde organisatie waarvan de naam me even ontschoten is, zouden hun rellerigheid in een constructieve vorm kunnen gieten en bijvoorbeeld een supermarkt of een andersoortige winkel zonder winstoogmerk kunnen beginnen die dan gaat concurreren met commerciéle winkels, dan kunnen ze mooi hun idealistische ei op een constructieve wijze kwijt, of het ook een succes wordt, is een tweede.
Er zijn mogelijkheden genoeg, en de SP heeft ooit eens een aanzetje gegeven met 3 eigen huisartsenpraktijken, maar dit nooit doorgezet. Voor mij is in ieder geval wel duidelijk dat het etatisme dat de SP voorstaat een doodlopende weg is, ik zie meer mogelijkheden in het gemeenschapsdenken, voortvloeiend uit b.v. het subsidiariteitsbeginsel.
dat kan. Uitkeringen in Nederland behoren tot de hoogste van Europa.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:19 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Verder is de SP helemaal niet voor oneindig hoge uitkeringen, de SP is voorstander van redelijkerwijs kunnen rondkomen met een uitkering.
Dat is niet waar: juist de SP wil mantelzorg bevorderen, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:11 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Het ellendige van de SP vind ik de eeuwige roep om etatisme, het is werkelijk waar doodzonde dat een beweging die verhoudinggewijs zovelen van haar 40 á 50 duizend leden actief weet te krijgen, deze activiteit verspilt aan actie voeren en gebedjes verrichten aan de staatsmammon.
Ze hebben een juridische hulpdienst, een belastingspreekuur, een huurspreekuur, en huisartsenposten, een internetprovider, enzovoorts..quote:Met diezelfde energie hadden ze ook maatschappelijk gezien veel kunnen veranderen, bijvoorbeeld door zelf initiatieven te ontplooien op terreinen waar zij veel problemen zien.
Daarnaast verzorgen ze kinderopvanginitiatieven en zijn ze betrokken bij de voedselbanken.quote:Ontevreden over de toegenomen individualisering in de maatschappij? Als bij een middelgrote afdeling van 500 man ieder per maand 2 euro afdraagt, dan kan zo'n afdeling een ruimte huren dat als buurthuis/clubhuis kan dienen en van waaruit allerlei cohesie bevorderende acties kunnen worden geinitieerd en gecoordineert, bovendien is het dan iets 'eigens' i.t.t. een door de overheid van bovenaf gedirigeerd buurtwerk.
Veel Roodafdelingen gaan iedere week naar een verzorgingscentrum om een handje te helpen.quote:Idealisten van ROOD! en die andere min of meer geinfiltreerde organisatie waarvan de naam me even ontschoten is, zouden hun rellerigheid in een constructieve vorm kunnen gieten en bijvoorbeeld een supermarkt of een andersoortige winkel zonder winstoogmerk kunnen beginnen die dan gaat concurreren met commerciéle winkels, dan kunnen ze mooi hun idealistische ei op een constructieve wijze kwijt, of het ook een succes wordt, is een tweede.
De levensstandaard in Nederland behoort ook tot de hoogste van Europa.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:27 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat kan. Uitkeringen in Nederland behoren tot de hoogste van Europa.
Daar hadden we het al over gehad. Materieel gezien zijn ze inderdaad een middenklasse; op het gebied van voorzieningen als onderwijs en zorg zijn er er slechter aan toe dan in menig Europees land, zeker Nederland.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:05 schreef McCarthy het volgende:
kijk als je vind dat je hier arm bent moet je naar de USA gaan. Daar zijn de armen wel welvarend (toont onderzoek aan).
Jij bent echt soms te dom om voor de duvel te dansen. Waarom staat de SP voor communistische ideeen?quote:Op maandag 6 maart 2006 08:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
SP staat voor communistische ideeën. Kijk naar de geschiedenis wat er met communische landen is gebeurd en heden ten dage nog steeds gebeurt.
Over dom gesproken. Itt tot jou heb ik ervaring met het communisme., ik ben er in geboren en heb er mee geleefd. Bedrijven ontmoedigd tot winst, mensen ontmoedigd om te presteren, kapitaalvlucht enz...... Men kan prachtig van de wal roepen dat eerlijk delen zo goed is. Nou, dan heb je nooit verder gekeken dan je landsgrenzen zoals het voormalig oostblok waar niet zomaar het socialistisch bolwerk ingestort is. Over vrijheden in socialistische landen? Daar kan ik wel een boek over schrijven.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent echt soms te dom om voor de duvel te dansen. Waarom staat de SP voor communistische ideeen?
Ik heb ook ervaring met politieke vervolgingen in communistische landen. Niet direct, maar wel van vrienden, in Tsjechie.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Over dom gesproken. Itt tot jou heb ik ervaring met het communisme., ik ben er in geboren en heb er mee geleefd. Bedrijven ontmoedigd tot winst, mensen ontmoedigd om te presteren, kapitaalvlucht enz...... Men kan prachtig van de wal roepen dat eerlijk delen zo goed is. Nou, dan heb je nooit verder gekeken dan je landsgrenzen zoals het voormalig oostblok waar niet zomaar het socialistisch bolwerk ingestort is. Over vrijheden in socialistische landen? Daar kan ik wel een boek over schrijven.
Dit is geen Nederlands.quote:Verdiep je eens écht in het socialistisch gebeuren voordat je mensen ongefundeerd voor dom uitmaakt want zo stink je nogal naar rotte vis uit je adem.
Godzijdank leven we in een democratie, ja.quote:Maar het staat je vrij om ervoor te kiezen hoor.
"horen" zeggen is heel wat anders dan het werkelijk ervaren te hebben.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb ook ervaring met politieke vervolgingen in communistische landen. Niet direct, maar wel van vrienden, in Tsjechie.
Nee, dat geloof ik niet maar het leunt er wel gevaarlijk tegenaan.quote:Denk je dat de SP de Sovjetunie wil heroprichten? Dan stel ik toch voor dat je even je rabiate bril afzet en nog eens wat meer leest.
[..]
Net zoveel als jouw replay.quote:Dit is geen Nederlands.
[..]
Binnen afzienbare tijd niet meer als men CP SP massaal gaat stemmen.quote:Godzijdank leven we in een democratie, ja.
Mijn familie heeft mensen hierheen gesmokkeld. Ik heb altijd tussen de gevluchte Tsjechen gewoond.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
"horen" zeggen is heel wat anders dan het werkelijk ervaren te hebben.
Als je dát zegt, dan heb je niet veel geleerd van vroeger. De SP wil de democratie, de vrijheid van meningsuiting, de eerlijke rechtsstaat, de burgerrechten en het private initiatief niet afschaffen.quote:[..]
Nee, dat geloof ik niet maar het leunt er wel gevaarlijk tegenaan.
[..]
quote:Net zoveel als jouw replay.
[..]
Toon aan, of houd bek.quote:Binnen afzienbare tijd niet meer als men CP SP massaal gaat stemmen.
Ik denk dat SP-stemmers zich dit onvoldoende realiseren. Nu start je op lokaal niveau natuurlijk geen socialistische staat, en doet de SP het als collegepartij best aardig in Nijmegen en Oss, en zal de SP niet zo snel voldoende macht krijgen om de plannen te realiseren, maar met elke stem worden ze een beetje machtiger. Dat is voor mij één van de belangrijkste redenen om niet meer op de SP te stemmen, noch lokaal, noch landelijk.quote:Artikel 3: Doel en middelen
1. De vereniging stelt zich ten doel het verwezenlijken van een socialistische maatschappij in Nederland, een maatschappij waarin de menselijke waardigheid, de gelijkwaardigheid van mensen en de solidariteit tussen mensen daadwerkelijk gestalte krijgen.
http://www.sp.nl/partij/theorie/statuten/
Jawel, ik ben er 10 jaar lang lid van geweest.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:03 schreef Floripas het volgende:
Volgens mij ken jij juist de SP niet goed.
Op zich is die vriendelijke houding naar de mantelzorg niet verkeerd, maar ook nog maar vrij recent.quote:Dat is niet waar: juist de SP wil mantelzorg bevorderen, bijvoorbeeld.
Maar die functioneren in praktijk veel meer als een meldpunt, dan als een begin van een oplossing, omdat men dan toch weer vast zit in het etatistisch web. Wat betreft die huisartsenposten, dat waren er 3 en zijn er nu nog maar 2, en het ziet er niet naar uit dat dat meer wordt.quote:Ze hebben een juridische hulpdienst, een belastingspreekuur, een huurspreekuur, en huisartsenposten, een internetprovider, enzovoorts..
Das mooi, maar men zoekt de eindoplossing uiteindelijk toch in een vorm van staatsoplossing.quote:Daarnaast verzorgen ze kinderopvanginitiatieven en zijn ze betrokken bij de voedselbanken.
Ik heb weinig trek om dit te bashen uiteraard, maar het heeft me toch een te incidenteel karakter.quote:Veel Roodafdelingen gaan iedere week naar een verzorgingscentrum om een handje te helpen.
Nee, ik denk dat de Christelijke zuil, waaraan de politieke tak inherent subsidiar is, dit beter heeft georganiseert, ook omdat ze veel meer onafhankelijk is van schommelingen in het etatistisch denken, en van onderop is georganiseerd.quote:Ik denk dat juist de SP hier meer aan doet dan welke andere partij dan ook.
Maar die structurele oplossing is dus slechts schijn, een verzorgingsstaat van bovenaf opgelegd, legt een onevenredig grote druk op het sociaal contract, vergelijk het maar met een oorlog, een bestand (wetten/verzorgingsstaat) is gauw genoeg gesloten, maar een vrede moet constant onderhouden worden, daar kan je geen wetten op maken, dat is een kwestie van moraal.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Jij denkt dat SP leden daar voldoende geld voor hebben?
Uiteraard zal de partijkas rijkelijk gevuld zijn door de teruggestorte salarissen van de kamerleden, maar dat lijkt me dan toch echt niet voldoende.
Beter kun je hard werken aan een structurele oplossing voor iedereen, landelijk dus. Die voorstellen die jij doet zijn inderdaad erg goed, en zouden best het uitvoeren waard zijn, maar lijken me niet landelijk uitvoerbaar voor een politieke partij (weliswaar een hele rijke), maar wel op kleine schaal.![]()
Maar je kan m.i. een deel van het corpus onmogelijk los zien van de rest.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:59 schreef Floripas het volgende:
Maar de christelijke zuil is niet een christelijke partij
Tsja, dat vind ik niet helemaal eerlijk, want de SP is een relatief jonge beweging en geen sociologische groep, zoals Christenen.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Maar je kan m.i. een deel van het corpus onmogelijk los zien van de rest.
Zeg, beledig je moeder of sodemieter op.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn familie heeft mensen hierheen gesmokkeld. Ik heb altijd tussen de gevluchte Tsjechen gewoond.
[..]
Als je dát zegt, dan heb je niet veel geleerd van vroeger. De SP wil de democratie, de vrijheid van meningsuiting, de eerlijke rechtsstaat, de burgerrechten en het private initiatief niet afschaffen.
[..]
![]()
[..]
Toon aan, of houd bek.
Wat jij doet is het equivalent van Pim Fortuyn met nazi's vergelijken. Irrelevant, demoniserend, oneigenlijk.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeg, beledig je moeder of sodemieter op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |