Nee.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Denk jij dat de Volkskrant pro-SP is?
Dat was volgens mij pas vlak voor de verkiezingen van januari 2003 (december?), terwijl de uitgezonden vergaderingen in het filmpje voornamelijk over minister Bomhoff gingen (tenminste wat Kant betreft). Die was in oktober 2002 al afgetreden.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat was precies in die tijd, bovendien: ik was bij een deel van die vergadering aanwezig.
Volgens mij niet: Die laatste vergadering, in de ovalen zaal, is een andere dan die in de vierkante zaal, hè.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:35 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dat was volgens mij pas vlak voor de verkiezingen van januari 2003 (december?), terwijl de uitgezonden vergaderingen in het filmpje voornamelijk over minister Bomhoff gingen (tenminste wat Kant betreft). Die was in oktober 2002 al afgetreden.
Die vergadering ging over de resultaten van de verkiezingen van mei 2002, dus moet volgens mij in de tijd ook in die periode geplaatst worden, gezien ook hetgeen wat er gezegd wordt.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij niet: Die laatste vergadering, in de ovalen zaal, is een andere dan die in de vierkante zaal, hè.
Ik vind het ook geen manier van met elkaar omgaan, maar in die oude documentaire was Kant toch in tranen te zien?quote:Op zondag 5 maart 2006 16:56 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Die vergadering ging over de resultaten van de verkiezingen van mei 2002, dus moet volgens mij in de tijd ook in die periode geplaatst worden, gezien ook hetgeen wat er gezegd wordt.
Wat is dat toch voor een sneu gedrag om je te verschuilen achter het leed van anderen, en in jouw geval zelfs achter de dood van iemands kind? Je ziet in die vergadering helemaal geen teneergeslagen stemming ofzo die met persoonlijk nieuws samen zou hangen, Kant wordt nogal abrupt afgekapt door Marijnissen, en dat is hetgeen waar het hier over gaat.
Jij moet de luiers vandaag verschonen.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:24 schreef McCarthy het volgende:
mijn god, de floripas show is weer begonnen
Wat je ook van ze mag vinden: de SP is een van de meest oprechte partijen die de politiek rijk is. Ze staan met twee benen in de maatschappij, schuwen (tot op het extreme af) iedere vorm van poeha, en zijn oprecht in hun bedoelingen. Ze geloven daadwerkelijk in wat ze doen en zijn zeer veeleidend tegenover hun bewindslieden/besturders. Daarbij schiet het democratische aspect er vaak bij in: (partij) hirarchie is noodzakelijk om een dergelijke koers te kunnen blijven varen. De verhalen van opgestapte SP-bestuurders liegen er dan ook niet om: wiezich niet conformeert aan de partijlijn, kan ophoepelen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:36 schreef Genverbrander het volgende:
Hallo iedereen,
Een goede vriendin van mij is al jaren een groot SP-aanhangster en ook bij de komende gemeenteraadsverkiezingen wil ze weer voor deze partij kiezen.
Nu ben ik zelf ook 'linkser dan de PvdA', maar deze partij staat mij toch erg tegen. Helaas kan ik dit niet goed beargumenteren want het is vooral een gevoel. Ik vind Marijnissen een Jan Lul die weliswaar fantastisch kan praten, maar verder op mij alleen maar een indruk maakt van een enge dictator. Ook vind ik de hele partij een nogal populistisch toontje hebben, wat ook goed naar voren kwam in de campagne voor de Europese Grondwet toen (het referendum).
Ik hoor wel vaker kritiek en schertsende opmerkingen over de SP, maar ik ben benieuwd hoe dit onderbouwd wordt. Kunnen mensen hier die ook kritiek hebben op SP/Marijnissen dat graag met gedegen argumenten onderbouwen?
Ik heb zelf wel al iets gevonden: zie dit fimpje, waarin te zien is hoe Marijnissen partijgenoot Kant een aantal keren op bijzonder onaangename wijze schoffeert.
Nog meer input?
Het gaat de Sp dan ook over de verschillen tussen rijk en arm.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:19 schreef McCarthy het volgende:
Ze staan met twee benen in de maatschappij,
alleen staan ze met geen enkel been in de toekomst of het verleden. Ze kunnen problemen gewoon niet in een groter perspectief plaatsen. Neem die "armoede" nou. Zalm had gewoon groot gelijk toen hij zij dat 50 jaar geleden mensen nog veel armer waren. Elke 20 jaar gaat de onderkant van de samenleving er op vooruit (als we de allochtonen weglieten was het helemaal goed) maar dat is niet genoeg voor Jan & CO.
heel goed dat die er izjn, mensen moeten geprikkeld worden om te werken.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het gaat de Sp dan ook over de verschillen tussen rijk en arm.
vooral allochtone nederlanders, als die het zo slecht hebben hier, waarom vertrekken ze dan niet ?quote:En de afgelopen tijd gaat de onderkant er wel op achteruit in koopkracht.
Er zijn ook werkende mensen die amper rond kunnen komen hoorquote:Op zondag 5 maart 2006 23:29 schreef McCarthy het volgende:
[..]
heel goed dat die er izjn, mensen moeten geprikkeld worden om te werken.
[..]
vooral allochtone nederlanders, als die het zo slecht hebben hier, waarom vertrekken ze dan niet ?
Ik snap het verschil tussen iemand die in de jaren 50-tig geen brood kon kopen en het verschil tussen iemand die in 2006 geen brood kan kopen niet helemaal.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:19 schreef McCarthy het volgende:
Ze staan met twee benen in de maatschappij,
alleen staan ze met geen enkel been in de toekomst of het verleden. Ze kunnen problemen gewoon niet in een groter perspectief plaatsen. Neem die "armoede" nou. Zalm had gewoon groot gelijk toen hij zij dat 50 jaar geleden mensen nog veel armer waren. Elke 20 jaar gaat de onderkant van de samenleving er op vooruit (als we de allochtonen weglieten was het helemaal goed) maar dat is niet genoeg voor Jan & CO.
schuwen (tot op het extreme af) iedere vorm van poeha,
daarom dat nieuwe "bedrijfslogo"?
Nee, mensen moeten worden geprikkeld om carriere te maken. Wat jij zegt is: iedereen die werkt is rijk en iedereen die arm is, is lui en dus werkeloos.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:29 schreef McCarthy het volgende:
[..]
heel goed dat die er izjn, mensen moeten geprikkeld worden om te werken.
[..]
Jahoor, de McCarthy show is weer begonnen. Generalisatie, ongenuanceerd gebral. Voor jou is elke allochtoon hier als uitzuigers van sociale verzieningen, die niet terug willen omdat ze hier lekker op hun kont uitkeringen kunnen trekken. Toch?quote:vooral allochtone nederlanders, als die het zo slecht hebben hier, waarom vertrekken ze dan niet ?
in 2006 kiezen mensen voor een mp3 speler of een duur mobiel abbonement. Dat is het verschil.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:34 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Ik snap het verschil tussen iemand die in de jaren 50-tig geen brood kon kopen en het verschil tussen iemand die in 2006 geen brood kan kopen niet helemaal.
dan kom jij te weinig bij mensen die echt weinig hebben. Die hebben echt geen mp3 speler of duur mobiel abonnement.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in 2006 kiezen mensen voor een mp3 speler of een duur mobiel abbonement. Dat is het verschil.
nou moet je even goed luisteren. De reden dat ik studeer is omdat ik dan later veel kan gaan cashen. Als ik even rijk/arm zou worden als een vuilnisman dan had ik net zo goed dat kunnen gaan doen.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten worden geprikkeld om carriere te maken. Wat jij zegt is: iedereen die werkt is rijk en iedereen die arm is, is lui en dus werkeloos.
waar zeg ik dat?quote:Jahoor, de McCarthy show is weer begonnen. Generalisatie, ongenuanceerd gebral. Voor jou is elke allochtoon hier als uitzuigers van sociale verzieningen,
zeer zeker. Al die turkse mannen boven de 50. Ik zie ze een beetje rondfietsen, in het theehuis hangen. Lekker parasiteren jaquote:die niet terug willen omdat ze hier lekker op hun kont uitkeringen kunnen trekken. Toch?
Ach, houd toch op............quote:Op zondag 5 maart 2006 23:57 schreef McCarthy het volgende:
in 2006 kiezen mensen voor een mp3 speler of een duur mobiel abbonement. Dat is het verschil.
ze hebben wel een dak boven hun hoofd, water uit de kraan & kabel TVquote:Op zondag 5 maart 2006 23:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dan kom jij te weinig bij mensen die echt weinig hebben. Die hebben echt geen mp3 speler of duur mobiel abonnement.
is het zo welvarend als een beetje medische zorg of een opleiding een fortuin kost?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ze hebben wel een dak boven hun hoofd, water uit de kraan & kabel TV
dus niet zeuren
kijk als je vind dat je hier arm bent moet je naar de USA gaan. Daar zijn de armen wel welvarend (toont onderzoek aan).
ja maar niet met nog meer utikeringquote:Op maandag 6 maart 2006 00:04 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Ach, houd toch op............
En als dat waar is, is het ook waar dat die mensen hulp nodig hebben, accuut. Wachttijden van drie maanden bij het budgetterringsbureau is dan onacceptabel. Sommige mensen zijn niet in staat om voor zichzelf te zorgen of hebben domweg pech gehad, die mensen moet je helpen. punt!
net alsof onze paupers (he wat zeg ikquote:Op maandag 6 maart 2006 00:07 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
is het zo welvarend als een beetje medische zorg of een opleiding een fortuin kost?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |