Ik weet het niet meer precies. Volgens mij was het tot voor 2 maanden voor de toets, maar kan ik dus niet met zekerheid zeggen. Ik zal het maandag even voor je navragen bij het onderwijsbureau.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:11 schreef keano_d1 het volgende:
het zijn toch vragen van nieuwsitems die in de periode tussen begin februari tot aan de toets zich hebben afgespeelt?
Mensen die de toets al eerder hebben gemaakt, kunnen dit denk ik het beste beantwoorden.
quote:Op zondag 12 maart 2006 11:53 schreef GinzaGirl het volgende:
Waar vind je nieuws van zeg, 1 februari?
http://frontpage.fok.nl/search/archief/2006/02/01quote:Op zondag 12 maart 2006 11:53 schreef GinzaGirl het volgende:
Op de site van Metro, ja Metroquote:Op zondag 12 maart 2006 11:53 schreef GinzaGirl het volgende:
Meerdere opties zijn altijd handigquote:Op zondag 12 maart 2006 17:06 schreef detulp050 het volgende:
Goede tip, aangezien het antwoord nog niet was gegeven !
quote:Op maandag 13 maart 2006 12:29 schreef keano_d1 het volgende:
Reticulin, heb je die toets meegenomen? Zo ja, zou je m naar mijn email kunnen opsturen zodat ik kan kijken hoe ik ervoor sta:p
Dit is mijn emailadres ( ik weet niet of je dat hier mag plaatsen? ):
darrenvanes@hotmail.com
Thnx!
wat een eitjequote:Op woensdag 15 maart 2006 17:32 schreef Reticulin het volgende:
Ik heb de acualiteitentest van de open dag even in een word-documentje online gegooid, zodat iedereen even kan checken hoe hij/zij ervoor staat. Je kunt m downloaden op http://www.home.versatel.nl/c.t.j.j/actualiteitentest.doc
tjezus, ik lijk wel gek dat ik m'n "concurrenten" zo help![]()
[..]
ja, is dat vreemd dan ?quote:Op zondag 19 maart 2006 20:17 schreef MrBean het volgende:
[..]
Jij hebt alles goed, zonder internet erbij?
Dream on Darren. De persoon die alle vragen goed beantwoord op 1 april krijgt van mij een abonnement op 'de journalist'quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:38 schreef keano_d1 het volgende:
eigenlijk waren de vragen niet zo moeilijk, je kan makkelijk alles goed hebben als je het nieuws gwoon standaard volgt.
Ik volg het nieuws ook gewoon standaard en ik had wel 4 fout op die intro-toets.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:38 schreef keano_d1 het volgende:
eigenlijk waren de vragen niet zo moeilijk, je kan makkelijk alles goed hebben als je het nieuws gwoon standaard volgt.
moet je beter het nieuws volgenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:35 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik volg het nieuws ook gewoon standaard en ik had wel 4 fout op die intro-toets.
Nee helaas nog niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:50 schreef GinzaGirl het volgende:
Heeft iemand de brief al gehad?
Ik heb wel al een kamer waarschijnlijk, woohoo
hehe, jij hebt dadelijk zoveel informatie in je hoofd dat het teveel wordtquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:10 schreef GinzaGirl het volgende:
Ik ook, iedereen dus
ik hoop zo dat k het haal, ben al honderd miljard oude kranten aan het doorspitten.
ik heb 506 ofzo..
xxx
Als er zaterdag iemand flauwvalt van nervositeit dan weten we wie 't is..quote:Op maandag 27 maart 2006 12:25 schreef GinzaGirl het volgende:
Ik kon vannacht al niet slapen ervan weet je dat :S
echt naar..
ja ik weet het, dat ik het moet bijhouden, maar er stond vanaf jan. 2006 dus ik ga die kranten echt uit mijn hoofd leren gewoon![]()
ik moet toch op IETS een beetje proberen puntjes te scoren
Daarom ga ik denk ik ook maar met de autoquote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:57 schreef jmac het volgende:
PS: Zal je zien dat er opeens een treinstoring zal zijn rondom utrecht zaterdag![]()
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:25 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik hoop trouwens dat ze op schrijfstijl letten en niet op spelling, dat is niet echt mijn sterkste punt
Je haalt het sowieso niet.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:25 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik hoop trouwens dat ze op schrijfstijl letten en niet op spelling, dat is niet echt mijn sterkste punt
Nou, ik kan me voorstellen dat ze je niet te snel zullen afrekenen op spelling. Spelling is makkelijk op te lossen dmv spellingcontroles / bijlessen, schrijfstijl is veel moeilijker aan te leren.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:06 schreef jmac het volgende:
[..]
Wat denk je zelfJe hebt geen Word spellingscontrole daar
![]()
Ik denkt dat er met schrijven meer talent gemoeid is dan met spellingquote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:22 schreef GinzaGirl het volgende:
Ja nou, schrijven is ook te leren toch, daarom ga je naar die school haha.
We zullen het zienquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:09 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Ik denkt dat er met schrijven meer talent gemoeid is dan met spelling![]()
ik zie zo al een fout in die zin van jequote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:36 schreef MrBean het volgende:
Ik denk dat je het met tien koeien van spelfouten het welkan vergeten.
Hoe zeker weet je dat?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:38 schreef KansloosForEver het volgende:
De actualiteitsvragen gaan waarschijnlijk over: Goes
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:30 schreef kevin6188 het volgende:
Juist met zo'n toets als deze, zo groot van omvang, is elk puntje meegenomen.
Daarom heb ik ook veel aandacht besteed aan mijn motivatie, laten checken door enkele collega's en alvast vooruit opgeschreven. Dat even uit het hoofdje leren en daarna goed scoren (hopelijk).
Minor is een andere toets. Wel in hetzelfde gebouw maar niet in dezelfde zaal. Jullie zullen apart geroepen worden...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:23 schreef Siren het volgende:
Hoi!
Ik ga morgen ook de toelatingstest maken, maar dan voor de minor. Ik dacht eigenlijk dat de toetsen hetzelfde zouden zijn, maar ik lees hier van alles over motivatie..? Staat dat in jullie brief? Want in mijn brief kan ik daar niets over vinden..
1. actualiteitentoets (mc)
2. schrijfvaardigheid (betogende tekst n.a.v. opdracht)
3. inzicht in de media (mc)
4. sollicitatiebrief (neenemen)
Of valt motivatie onder schrijfvaardigheid?
Ja, wie doet dat evenquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:49 schreef jmac het volgende:
Zo, dat ging goed
Iemand die alle antwoorden opzoekt en hier plaatst?
Mijns inziens.quote:Op zondag 2 april 2006 20:01 schreef jmac het volgende:
8 ? (meerdere antwoorden mogelijk mijn inziens)
Je mag er zoveel fout hebben als je wil, zolang je er maar minder hebt gemaakt dan de restquote:Op dinsdag 4 april 2006 07:54 schreef GinzaGirl het volgende:
Hoeveel mag/moet je er fout/goed hebben dan? bv bij de actualiteiten?
xxx
Tjah, 't blijft toch moeilijk om in te schatten of je 't goed gedaan hebt of niet. Vorig jaar kende ik een paar mensen die erg hoog op de actu en media toets gescoord hadden maar erg laag op cv/motivatie en betoog en er dan alsnog uitvlogen. Dus, het blijft helaas afwachten tot de 12dequote:Op dinsdag 4 april 2006 09:50 schreef GinzaGirl het volgende:
Aha
Ik vond dat er ook veel vragen waren waar meerdere antwoorden op konden..
Ik heb er van de actualiteiten 15 fout ofzo.. :S
Media daar heb ik er iets van 5 fout ofzo denk ik?
xxx
Kijk, het kan altijd erger iddquote:Op dinsdag 4 april 2006 10:13 schreef GinzaGirl het volgende:
Geen mail gehad hoor...
Nou ja, wij mogen eigenlijk niet zeuren,
een vriendinnetje van mij wil voor tandheelkunde gaan en die moet tot de laatste week van mei wachten ofzo.. :S
Ik had even geteld en ik kwam uit op ongeveeer 650 mensenquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:31 schreef GinzaGirl het volgende:
Nou dat klopt niet dus..
ik heb jou maar weer gemaild, nvt ofzo is je mail toch, rare mail.
Maar goed, we gaan offtopic,
Hoeveel mensen waren er denken jullie in die zaal? 400 ofzo?
Ach zie het zo, bij de opleiding geneeskunde moet je tot half juli wachten voordat je weet of je in- of uitgeloot bent.quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:13 schreef GinzaGirl het volgende:
Geen mail gehad hoor...
Nou ja, wij mogen eigenlijk niet zeuren,
een vriendinnetje van mij wil voor tandheelkunde gaan en die moet tot de laatste week van mei wachten ofzo.. :S
Bel ze anders even en vraag of ze verzonden zijn.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:58 schreef Reticulin het volgende:
uiterlijk 12 mei krijg je bericht, maar hoop dat 'ie vandaag al komt want ik heb er pijn in m'n buik van
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:50 schreef XxxPimxxX het volgende:
De post is geweest hier, zat niets bij. Prutsers.
Dank..quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:17 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik belde net even en ze zijn vandaag verstuurd.
Dus morgen weer op de postbode wachtenOf natuurlijk vanavond gewoon flink doorzakken zodat je morgen pas om 1 uur wakker wordt.
wat voor soort vragen stellen ze bij de 'motivatievragen'? En wat was jouw antwoord daar dan op?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:42 schreef XxxPimxxX het volgende:
Yeeaaah
Nummer 81, maximale score voor motivatie. Alleen actualiteit heb ik maar de helft van de punten en dat verbaasde me wel een beetje. Nu ga ik feesten, cheers
owja, dat feesten deed ik vorig jaar ook toen ik werd toegelaten. Nu ben ik in diepe rouw gedompeldquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:42 schreef XxxPimxxX het volgende:
Yeeaaah
Nummer 81, maximale score voor motivatie. Alleen actualiteit heb ik maar de helft van de punten en dat verbaasde me wel een beetje. Nu ga ik feesten, cheers
Nou, ik had eigenlijk niet verwacht dat ik bij de beste 180 zou zitten omdat ik actualiteit had verneukt. Maar dit geeft eigenlijk nog meer een kutgevoel dan gewoon 'ja' of 'nee'quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:55 schreef Reticulin het volgende:
Gefeliciteerd XxxPimxxX! Kevin6188 felicitaties onder voorbehoud, je hebt iig wel lekker gescoord dat moet toch alvast een goed gevoel geven
Ik moet nog even afwachten, de post komt hier vrij laat
Je moest eigenschappen wat een journalist moest hebben opschrijven en wat een journalist juist niet moest hebben, met motivatie uiteraard. Je moest je CV invullen en motivatie waarom je journalist wilde worden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:45 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
wat voor soort vragen stellen ze bij de 'motivatievragen'? En wat was jouw antwoord daar dan op?
Ach, overdrijven is ook een kunstquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:46 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
owja, dat feesten deed ik vorig jaar ook toen ik werd toegelaten. Nu ben ik in diepe rouw gedompeld![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:22 schreef Reticulin het volgende:
Ik heb het gehaald! En niet zomaar, ik ben gewoon fucking nr. 1!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Utrecht here I come!!!!!
inderdaad, gewoon bellen! nee heb je, ja kun je krijgenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:25 schreef jmac het volgende:
[..]
![]()
Ik zit overigens wel in lotingsklasse C door ;t resultaat van vorig jaar, maar denk niet dat ik het daar mee zal halen. Maandag maar meteen naar Anja bellen ook al geeft ze aan dat dat geen zin heeft![]()
Nee had er best een goed gevoel over, daarom was ik ook doodzenuwachtig hehe...Het is toch maar afwachten of er niet 180 beter zijn dan jij.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:36 schreef R.Deelstra het volgende:
Nummer één? Gefeliciteerd dan maar! Super zeg. Had jij er ook zo'n slecht gevoel over? Ik wel, toch bij de beste vijf! Post jouw score eens aub...
Vanwaar 't plezier?quote:Op zondag 14 mei 2006 18:07 schreef R.Deelstra het volgende:
Jullie ook zo benieuwd hoe de topicopener het heeft gemaakt?![]()
nou nou, ik zou niet te vroeg juichen als ik jou was.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:31 schreef Reticulin het volgende:
2 mislukte studies later toch maar weer geprobeerd...denk dat ik nu niet meer hoef te twijfelen of dit de geschikte studie voor me is
wat mij opvalt is dat iedereen dolenthousiast aan de studie begint, maar dat 80% vab de eerste jaars de studie volledig de grond in boordquote:Op zondag 14 mei 2006 18:38 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
nou nou, ik zou niet te vroeg juichen als ik jou was.
Het is een waardeloze studie het eerste jaar en volgens mij gaat bij ons iets van 3/4 afvallen.
Het niveau is helemaal om te janken.
helemaal mee eens. Al vind ik het niet slecht geregeld. Dat is één van de weinige zaken waar ik wel tevreden over ben. Waar doe/deed jij deze opleiding dan?quote:Op zondag 14 mei 2006 18:42 schreef PLAE@ het volgende:
tja je wordt er dan ook niet vrolijk van
Het is vreselijk slecht geregeld, je hebt geen flikker te doen (waardoor ik nog luier wordt en helemaal niks meer doe). etc
Je krijgt gewoon zwaar het idee dat je je tijd zit te verneuken. Deze HBO () opleiding kan je ook wel op 1 maandagavond in de week er bij doen. Dat gevoel.
Dat klinkt allemaal wel hoopvol, wat ik uit jouw post op kan maken. Zie het inmiddels ook wel iets positiever in, maar ga er zeker nog niet vanuit dat ik daar volgend jaar rondloop. Dat ik de eerste schifting in principe heb overleefd, daar ben ik wel blij mee. Maar zekerheid heb ik dus nog altijd niet. En ik waak ervoor dat ik blij ben met een dode mus, dan komt de eventuele klap half juli nog harder aan. Want in principe kan het gewoon nog twee kanten op, dus ga ik ook nog nergens vanuit. Hoeveelste was jij bij de toelatingstoets als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 16:03 schreef Znoopy het volgende:
als je nummer 167 ofzo hebt bij de toets kan je er wel vanuit gaan dat je erin zit hoor! ik heb twee jaar geleden de toets gedaan en ben ook toegelaten, evenals een hoop mensen die ruim boven de 180 zaten maar toch op basis daarvan zijn toegelaten!!! Er zijn altijd heeeeeel veel mensen die alsnog de studie niet gaan doen, terwijl ze wel binnen de 1e 180 zitten, en dat zelfs 1 september nog besluitenen er dus tussenuit vallen! En het aantal mensen dat cum laude slaagt én journalistiek wil gaan doen én dat in utrecht gaat is zo klein, dat je daar eigenlijk geen rekening mee hoeft te houden!
Dus, gefelicteerd allemaal!!!!! en ook jij Kevin6188!!
mag ik deze opmerking nomineren voor de open deur-award van 2006?quote:Op zondag 14 mei 2006 21:22 schreef PLAE@ het volgende:
Dus het is ook maar net hoe goed je lappie tekst is enzo![]()
Of hoe willekeurig je beoordeler is.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:22 schreef PLAE@ het volgende:
volgens mij was ik vorig jaar 170e. En ik zat er bij maar weet niet waar door.
Het jaar daarvoor 20e ofzo. Dus het is ook maar net hoe goed je lappie tekst is enzo![]()
dat heb je wel ja want mijn antwoorden waren redelijk gelijk aan die van jou en ik heb 17,5 puntquote:Op maandag 15 mei 2006 10:07 schreef jmac het volgende:
Heb maar even contact opgenomen met de SvJ en ze vonden 't ook vreemd dat ik als enige 0 punten had voor inzicht in de media. Ze zei dat als ik 10 punten ervoor had ik door zou zijn en ik weet zeker dat ik dat makkelijk gehaald heb. Dus nu maar even afwachten totdat ze 't uitgezocht hebben. Tot volgend jaar hopelijk
Ik weet het niet precies meer (heb net gezocht of ik mn papieren nog kon vinden, ging er wel vanuit dat ik ze nog bewaard had en denk dat ze ook nog wel ergens liggen, maar niet waar ik ze kan vinden:)), maar volgens mij was ik iets van 170 ofzo,... Maar tis vervelend dat je nu nog tot half juli moet wachten, was toentertijd ook al, is echt belachelijk eigenlijk maar ja... wat doe je eraanquote:Op zondag 14 mei 2006 20:55 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal wel hoopvol, wat ik uit jouw post op kan maken. Zie het inmiddels ook wel iets positiever in, maar ga er zeker nog niet vanuit dat ik daar volgend jaar rondloop. Dat ik de eerste schifting in principe heb overleefd, daar ben ik wel blij mee. Maar zekerheid heb ik dus nog altijd niet. En ik waak ervoor dat ik blij ben met een dode mus, dan komt de eventuele klap half juli nog harder aan. Want in principe kan het gewoon nog twee kanten op, dus ga ik ook nog nergens vanuit. Hoeveelste was jij bij de toelatingstoets als ik vragen mag?
Wacht maar tot je op school begintquote:Op woensdag 31 mei 2006 00:42 schreef kite_ het volgende:
Ik ben toegelaten als nr. 4. Maar het was ook wel triest simpel eigenlijk.
dan is het niet veel moeilijker waarschijnlijkquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:32 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Wacht maar tot je op school beginthehe
Selectietoets is een leuke teaser, knulletjequote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:19 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
dan is het niet veel moeilijker waarschijnlijk![]()
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:37 schreef GinzaGirl het volgende:
Oh de mannen denken weer eens dat ze brainz teveel hebben...
Dat doe ik niet nitwitquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:31 schreef Marss het volgende:
"lunaticLaura" doet net of die studie moeilijk is haha.
Dan studeer je toch fijn geneeskunde knulletje, want dat is 'lekker moeilijk'quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:13 schreef KansloosForEver het volgende:
Als ik bij allemaal stuudjes in de klas zit wordt de opleiding echt niet lastiger hoor
ik studeer om wat te lerenquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Dan studeer je toch fijn geneeskunde knulletje, want dat is 'lekker moeilijk'
Het gaat er niet om of het moeilijk is ja of nee, het gaat er om of je het leuk vindt en of journalistiek je ligt.
Die studie zegt niet nitwit of knulletje, dat zeg ik. Dat ben ik. Tjong, hoezo kort door de bocht kite_quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:35 schreef kite_ het volgende:
Als ik deze studie gaan doen ga ik dan ook mensen "nitwit' of "knulletje" noemen? Dan denk ik er namelijk hard aan iets anders te gaan doen. Geneeskunde ofzo
Nou ja, ik weet niet hoor, call me naive, maar die opleiding bestaat al zo lang in utrecht, het lijkt me dat het wel goed is. Ik heb trouwens geen havo gedaan maar mbo, misschien dat het daarom voor mijn niveau wel goed is, en moeilijk...quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:27 schreef KansloosForEver het volgende:
Je gaat toch een opleiding doen om iets te leren? Ik waarschuw je daar voor! Op deze opleiding leer je niets meer dan je op de Havo heb geleerd. Ga een studie geschiedenis/politiek oid volgen als je iets wil leren! Journalistiek is best lastig, de schrijfkant van de opleiding (als je niet kan schrijven).
maar op een tandarts opleiding leer je waarschijnlijk nog meer bij...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:04 schreef GinzaGirl het volgende:
Ja duh,
als je goed kan boren en andere tandartsdingen goed kan dan doe je de tandartsopleiding toch ook met twee vingers in je neus, bv... ?
De fustratie zit wel diep hequote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:12 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
maar op een tandarts opleiding leer je waarschijnlijk nog meer bij...
Met schrijven is het zo dat je het kan of je kan het niet. Tuurlijk zit er verbetering in, maar daarvoor hoef je niet een 4-jarige HBO opleiding te doen op kosten van de belastingbetaler.
Ik vraag me toch af waarop je dit baseert. Je hebt het immers op een andere hogeschool gestudeerd en je bent (als ik het goed begrepen heb?) in het eerste jaar al gestopt. Hoe kun je dan zo'n duidelijk oordeel hebben over de gehele studie aan de HU?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:34 schreef KansloosForEver het volgende:
Als je niet kan schrijven is het lastig anders doorloop je de opleiding met twee vingers in je neus
Je bedoelt die beschikking? Die zat er bij mij gewoon bij, als die er bij jou niet bij zit zou ik heel snel die antwoordkaart "verlate inzending" van de IBG op gaan sturen!quote:Op zondag 18 juni 2006 18:12 schreef amsterdam19 het volgende:
Iedereen een brief gekregen die je aan de IB moet opsturen? 'in de bijlage'. Maar die zit er niet bij. Iemand die weet of dit klopt?
Heb die brief (zonder bijlage) gekregen en opgestuurd naar IB (21+ toelatingsbrief). Zie 't wel.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:30 schreef Reticulin het volgende:
[..]
Je bedoelt die beschikking? Die zat er bij mij gewoon bij, als die er bij jou niet bij zit zou ik heel snel die antwoordkaart "verlate inzending" van de IBG op gaan sturen!
Jmac: hoe is het met jou eigenlijk afgelopen? Nog wat gehoord over je verdwenen punten?
Ok dan, gefeliciteerd!quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:32 schreef jmac het volgende:
[..]
Reticu: Ze hebben de fout hersteld en ik zat gewoon binnen de 100/150 dus tot volgend jaar![]()
Is alleen als je zonder geschikte vooropleiding meedeed (zogenaamde 21+toets).quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:09 schreef Thomas_M het volgende:
Ik heb niets gekregen wat ik naar de IB groep zou moeten sturen, op mijn MBO diploma na.. wat is dit precies waar jullie het over hebben?
Zelfs een hbo-propedeuse van de Hogeschool Utrecht zelf was blijkbaar geen geschikte vooropleidingquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:04 schreef jmac het volgende:
[..]
Is alleen als je zonder geschikte vooropleiding meedeed (zogenaamde 21+toets).
quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:08 schreef kevin6188 het volgende:
Of het nu via de toelatingstoets (was nr 167) was of niet: ik ben in ieder geval ingeloot en ga in september dus ook aan de opleiding beginnen.
Dat komt omdat Utrecht veruit de beste Journalistiek-opleiding heeft van Nederland. Zij hebben de beste contacten met de verschillende media in Nederland en een goed studieprogramma. Ik heb er afgelopen jaar gestudeerd en er erg veel plezier beleefd, mede doordat de school commercieel is ingesteld Een hoop mensen zien dit juist als een zwak punt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:41 schreef Znoopy het volgende:
In Utrecht zijn elk jaar veel meer aanmeldingen dan bij de andere Journalistiekopleidingen, vaak twee of drie keer zoveel... Bij de andere scholen zijn vaak veel minder aanmeldingen, blijkbaar wil toch iedereen naar utrecht ofzo:)
oooh hoe weet je dat? ik heb niet zo'n stomme inlogcode dus ik weet niet of ik bij Windesheim aangenomen ben - maar er is dus niemand uitgeloot?quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:20 schreef jmac het volgende:
[..]
![]()
Bij windesheim/ede/tilburg is iedereen ingeloot. Bij Utrecht was het aantal aanmeldingen vele malen groter (x2 ofzo)
ja, iedereen is ingeloot.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:28 schreef xuanery het volgende:
[..]
oooh hoe weet je dat? ik heb niet zo'n stomme inlogcode dus ik weet niet of ik bij Windesheim aangenomen ben - maar er is dus niemand uitgeloot?
Bij bijvoorbeeld stages zijn er al contacten met kranten, televisiestations, magazines en dergelijke. Hierbij kun je makkelijker terecht, maar je moet het wel zelf regelen. (Ik heb zelf nog geen stage gelopen, heb alleen het 1e jaar gedaan)quote:Frits: Hoe uit die commerciële kant zich?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wat voor dagen ga je draaien, hoelang? Dat soort werk.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:22 schreef marsu het volgende:
Wat kan je in het 1e jaar globaal verwachten?
Niet zo lange dagen. Soms wel natuurlijk, maar over het algemeen vind ik het meevallen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:38 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wat voor dagen ga je draaien, hoelang? Dat soort werk.
Dat verschilt simpelweg heel erg. Je hebt blokken op een dag, van elk 2 uur.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:43 schreef kevin6188 het volgende:
Je zegt niet zo lange dagen, kan je daar een voorbeeld van geven? Een ochtendje, een middagje, kortom: hoe moet ik me dat voorstellen?
Een combinatie. Er zijn vakken zoals Verslaggeving, Journalistiek Schrijven, School Magazine, Interviewen die alleen op de praktijk gericht zijn. Daarnaast heb je vakken zoals Nederlandse Politiek, Sociologie, Recht die vooral gericht zijn op de hoorcolleges. Bij de laatstgenoemde vakken volg je wel een paar werkgroepen (meestal drie) waaraan journalistiek getinte opdrachten zijn verbonden.quote:En die lesperiode van acht weken: is dat vooral aanhoren, vooral dingen zelf doen of een combinatie van beiden?
Zeker.quote:En qua oriëntatie, nieuwe media (bijvoorbeeld websites, dat werk) valt daar toch ook onder?
Filosofie & Religie: gaat vooral over filosofie. Niet erg journalistiek, gewoon een geschiedenis van de filosofie. Eén hoorcollege in deze serie gaat over religie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:55 schreef kevin6188 het volgende:
Wow, thanks voor de opheldering!
Nog twee kleine opmerkingen: zou je kunnen vertellen wat die keuzevakken zijn, en wat dat bijvoorbeeld inhoudt?
Zou ik ook maar doen. Iedereen heeft inmiddels bericht gehad. Kijk anders op Ib-groep online?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:54 schreef Jivis het volgende:
Had je per se de 15e post moeten krijgen of je ingeloot bent voor Journalistiek?
Heb me namelijk begin mei aangemeldt voor de studie Journalistiek aan het Windesheim, kreeg toen een paar dagen later een brief van de IB groep, maar daar zat eigenlijk alleen info in over mijn studiefinanciering, niets over de aanmelding bij de opleiding zelf. Was toen al een beetje argwanend, maar ik dacht: het zal wel goed zijn.
Maar nu ik toch echt niks hoor begin ik wel een beetje bang te worden. Maar even bellen denk ik
Ik vrees het ergste voor je. Beetje laks ook dat je zoiets niet controleert. Nu zit je zo een jaar zonder studiequote:Op maandag 17 juli 2006 16:59 schreef Jivis het volgende:
Kan niet inloggen daar.
Edit: zit trouwens wel wat in het verkeerde topic, mgoed
Vast leuk ja, maar vind kamperen zo primitief. En het feit dat zoiets verplicht is, vind ik al helemaal ...quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
Dat kamp is echt knettergaaf!!
Dus geen
Je bent niet echt verplicht maar je wilt het niet missen hoor!quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:53 schreef jmac het volgende:
[..]
Vast leuk ja, maar vind kamperen zo primitief. En het feit dat zoiets verplicht is, vind ik al helemaal ...
In de brief: "Alleen tijdens het kamp kan je de verplichte keuzevakken kiezen". Kortom: als je er niet bent gaat er iets goed misquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:25 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Je bent niet echt verplicht maar je wilt het niet missen hoor!
Nee natuurlijk niet, wat een onzin.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:33 schreef jmac het volgende:
[..]
In de brief: "Alleen tijdens het kamp kan je de verplichte keuzevakken kiezen". Kortom: als je er niet bent gaat er iets goed misDoen ze slim. Vorig jaar was dit niet zo volgens mij?
Ghehe, gelukkig heb ik die tijd al lang achter me liggen en dan nogquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:55 schreef PLAE@ het volgende:
Nee idd. Maar zij snappen ook dat ze met een hoop lastige pubertjes zitten die in de fase zitten dat ze zoiets niet cool kunnen vinden![]()
99% vond het super volgens mij.
Ja idd, 3 daagjes/ 2 nachtjes maar! Geloof ons nou maar:quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:31 schreef Novak het volgende:
Als ik vrolijke-frits en PLAE@'s reacties lees, heb ik er nog meer zin in! En Jmac... We gaan maar van maandag t/m woensdag kamperen... Dat hou je toch wel vol
Vreemde situatie. Als je de toets hebt gehaald ben je automatisch toegelaten, en zou de IB-groep je gegevens ook weer doorgegeven moeten hebben aan de SvJ. Zij hebben vorige week de aanmeldingspapieren / introweek papieren verzonden aan iedereen dus als je daar niet bij zit kan de IB vast niets voor je doen, alleen de SvJ/HU dus. Maar ook in de zomer zouden daar toch medewerkers moeten zitten op 't onderwijsbureau om lopende zaken te regelenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:13 schreef GinzaGirl het volgende:
nou er is niemand daar,
want iedereen is al op vakantie.
what can i do now?
Onderwijsbureau is echt een *** instelling.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:18 schreef jmac het volgende:
Maar ook in de zomer zouden daar toch medewerkers moeten zitten op 't onderwijsbureau om lopende zaken te regelen![]()
Onderwijsbureauquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:30 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Onderwijsbureau is echt een *** instelling.![]()
-knip-
Ik denk het ook wel, Fatima heet ze toch? Maar die blonde (met bril) vind ik nog veel erger. Zij weet echt niks.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:16 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Onderwijsbureau
Klote Marokkaans (denk ik) wijf van het onderwijsbureau
Belachelijk! Als je die cursus in wilt halen moet je je in rare bochten wringen, ik snap niet dat ze dit doen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:22 schreef jmac het volgende:
PS: Vond deze pagina toevallig: http://frequin.dvov.nl/lang.php?id=20060424012731![]()
2/3 weken voordat je er recht op hebt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:21 schreef kevin6188 het volgende:
Even een vraag met betrekking tot die introductieweek en iets wat daar mee samenhangt. Wat zijn precies de readers en hoeveel geld is daarvoor 'genoeg' op je rekening?
En wanneer ik bericht krijg over mn ov-jaarkaart zoek ik zelf wel ff uit.
Ja, ze zijn er gewoon want heb ze ook gesproken. had de 21+toets behaald maar alleen per e-mail een 'bewijs' dat ik 'm behaald heb. Nu zijn ze aan 't onderzoeken of dat wel rechtsgeldig is en of 't geaccepteerd wordtquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:16 schreef GinzaGirl het volgende:
Oh thanks!
Ik ga meteen bellen, hopelijk zijn ze er... !
Logisch dat je studentnr er niet opstaat want op dat moment ben je nog geen student aan de HU. Dus je kan zoeken tot je een ons weegt imo.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:42 schreef GinzaGirl het volgende:
lekker zuur
ik moest op mijn blaadje kijken waar op stond dat ik 137 ben geworden op de toetsing, wat mijn studentnr is maar dat stond er dus niet op...
Heb alleen de aanmelding teruggekregen met de melding dat het rekeningnummer niet klopte. Klopt wel, dus morgen maar even achteraan bellenquote:Op zondag 13 augustus 2006 22:01 schreef jmac het volgende:
Iemand al informatie/bevestiging ontvangen nadat je je aangemeld/ingeschreven hebt?
Ja, ik heb een brief gehad dat mijn inschrijfpaket compleet en geldig bevonden is en dat mijn diploma's toelatinggevend zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:01 schreef jmac het volgende:
Iemand al informatie/bevestiging ontvangen nadat je je aangemeld/ingeschreven hebt?
Hmm, okay. Heb nog niets ontvangen dus wacht wel verder af dan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:50 schreef Reticulin het volgende:
[..]
Ja, ik heb een brief gehad dat mijn inschrijfpaket compleet en geldig bevonden is en dat mijn diploma's toelatinggevend zijn.
Ik heb zelfs mijn mailadres, wachtwoord en dat soort dingen allemaal al ontvangen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:01 schreef jmac het volgende:
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:03 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik heb zelfs mijn mailadres, wachtwoord en dat soort dingen allemaal al ontvangen.
Ik nog niet... Hoe lang duurde het bij jou voordat je dat allemaal kreeg, nadat je je aanmeldingsformulieren had opgestuurd?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:03 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik heb zelfs mijn mailadres, wachtwoord en dat soort dingen allemaal al ontvangen.
Binnen een week of twee ongeveer, week 32 (toen ontving ik de post uit Utrecht) als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:50 schreef Novak het volgende:
[..]
Ik nog niet... Hoe lang duurde het bij jou voordat je dat allemaal kreeg, nadat je je aanmeldingsformulieren had opgestuurd?
Zelfde probleem hier. Lijkt net alsof er nu veel op staat, terwijl dat niet helemaal zo is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:35 schreef Reticulin het volgende:
Is er bij iemand al het collegegeld en/of het geld voor de introductieweek afgeschreven? Bij mij nog niet, behoorlijk irritant want nu moet ik er steeds op blijven letten of er wel genoeg geld op m'n rekening staat.
Oke... Hopelijk ligt het dan ook een dezer dagen bij mij in de brievenbus.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:18 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Binnen een week of twee ongeveer, week 32 (toen ontving ik de post uit Utrecht) als ik het goed heb.
Volgens mij in oktober.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:41 schreef jmac het volgende:
Lijkt me dat collegegeld pas in september afgeschreven gaat worden?
Nog beterquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |