wat mij opvalt is dat iedereen dolenthousiast aan de studie begint, maar dat 80% vab de eerste jaars de studie volledig de grond in boordquote:Op zondag 14 mei 2006 18:38 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
nou nou, ik zou niet te vroeg juichen als ik jou was.
Het is een waardeloze studie het eerste jaar en volgens mij gaat bij ons iets van 3/4 afvallen.
Het niveau is helemaal om te janken.
helemaal mee eens. Al vind ik het niet slecht geregeld. Dat is één van de weinige zaken waar ik wel tevreden over ben. Waar doe/deed jij deze opleiding dan?quote:Op zondag 14 mei 2006 18:42 schreef PLAE@ het volgende:
tja je wordt er dan ook niet vrolijk van
Het is vreselijk slecht geregeld, je hebt geen flikker te doen (waardoor ik nog luier wordt en helemaal niks meer doe). etc
Je krijgt gewoon zwaar het idee dat je je tijd zit te verneuken. Deze HBO () opleiding kan je ook wel op 1 maandagavond in de week er bij doen. Dat gevoel.
Dat klinkt allemaal wel hoopvol, wat ik uit jouw post op kan maken. Zie het inmiddels ook wel iets positiever in, maar ga er zeker nog niet vanuit dat ik daar volgend jaar rondloop. Dat ik de eerste schifting in principe heb overleefd, daar ben ik wel blij mee. Maar zekerheid heb ik dus nog altijd niet. En ik waak ervoor dat ik blij ben met een dode mus, dan komt de eventuele klap half juli nog harder aan. Want in principe kan het gewoon nog twee kanten op, dus ga ik ook nog nergens vanuit. Hoeveelste was jij bij de toelatingstoets als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 16:03 schreef Znoopy het volgende:
als je nummer 167 ofzo hebt bij de toets kan je er wel vanuit gaan dat je erin zit hoor! ik heb twee jaar geleden de toets gedaan en ben ook toegelaten, evenals een hoop mensen die ruim boven de 180 zaten maar toch op basis daarvan zijn toegelaten!!! Er zijn altijd heeeeeel veel mensen die alsnog de studie niet gaan doen, terwijl ze wel binnen de 1e 180 zitten, en dat zelfs 1 september nog besluitenen er dus tussenuit vallen! En het aantal mensen dat cum laude slaagt én journalistiek wil gaan doen én dat in utrecht gaat is zo klein, dat je daar eigenlijk geen rekening mee hoeft te houden!
Dus, gefelicteerd allemaal!!!!! en ook jij Kevin6188!!
mag ik deze opmerking nomineren voor de open deur-award van 2006?quote:Op zondag 14 mei 2006 21:22 schreef PLAE@ het volgende:
Dus het is ook maar net hoe goed je lappie tekst is enzo![]()
Of hoe willekeurig je beoordeler is.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:22 schreef PLAE@ het volgende:
volgens mij was ik vorig jaar 170e. En ik zat er bij maar weet niet waar door.
Het jaar daarvoor 20e ofzo. Dus het is ook maar net hoe goed je lappie tekst is enzo![]()
dat heb je wel ja want mijn antwoorden waren redelijk gelijk aan die van jou en ik heb 17,5 puntquote:Op maandag 15 mei 2006 10:07 schreef jmac het volgende:
Heb maar even contact opgenomen met de SvJ en ze vonden 't ook vreemd dat ik als enige 0 punten had voor inzicht in de media. Ze zei dat als ik 10 punten ervoor had ik door zou zijn en ik weet zeker dat ik dat makkelijk gehaald heb. Dus nu maar even afwachten totdat ze 't uitgezocht hebben. Tot volgend jaar hopelijk
Ik weet het niet precies meer (heb net gezocht of ik mn papieren nog kon vinden, ging er wel vanuit dat ik ze nog bewaard had en denk dat ze ook nog wel ergens liggen, maar niet waar ik ze kan vinden:)), maar volgens mij was ik iets van 170 ofzo,... Maar tis vervelend dat je nu nog tot half juli moet wachten, was toentertijd ook al, is echt belachelijk eigenlijk maar ja... wat doe je eraanquote:Op zondag 14 mei 2006 20:55 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal wel hoopvol, wat ik uit jouw post op kan maken. Zie het inmiddels ook wel iets positiever in, maar ga er zeker nog niet vanuit dat ik daar volgend jaar rondloop. Dat ik de eerste schifting in principe heb overleefd, daar ben ik wel blij mee. Maar zekerheid heb ik dus nog altijd niet. En ik waak ervoor dat ik blij ben met een dode mus, dan komt de eventuele klap half juli nog harder aan. Want in principe kan het gewoon nog twee kanten op, dus ga ik ook nog nergens vanuit. Hoeveelste was jij bij de toelatingstoets als ik vragen mag?
Wacht maar tot je op school begintquote:Op woensdag 31 mei 2006 00:42 schreef kite_ het volgende:
Ik ben toegelaten als nr. 4. Maar het was ook wel triest simpel eigenlijk.
dan is het niet veel moeilijker waarschijnlijkquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:32 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Wacht maar tot je op school beginthehe
Selectietoets is een leuke teaser, knulletjequote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:19 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
dan is het niet veel moeilijker waarschijnlijk![]()
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:37 schreef GinzaGirl het volgende:
Oh de mannen denken weer eens dat ze brainz teveel hebben...
Dat doe ik niet nitwitquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:31 schreef Marss het volgende:
"lunaticLaura" doet net of die studie moeilijk is haha.
Dan studeer je toch fijn geneeskunde knulletje, want dat is 'lekker moeilijk'quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:13 schreef KansloosForEver het volgende:
Als ik bij allemaal stuudjes in de klas zit wordt de opleiding echt niet lastiger hoor
ik studeer om wat te lerenquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Dan studeer je toch fijn geneeskunde knulletje, want dat is 'lekker moeilijk'
Het gaat er niet om of het moeilijk is ja of nee, het gaat er om of je het leuk vindt en of journalistiek je ligt.
Die studie zegt niet nitwit of knulletje, dat zeg ik. Dat ben ik. Tjong, hoezo kort door de bocht kite_quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:35 schreef kite_ het volgende:
Als ik deze studie gaan doen ga ik dan ook mensen "nitwit' of "knulletje" noemen? Dan denk ik er namelijk hard aan iets anders te gaan doen. Geneeskunde ofzo
Nou ja, ik weet niet hoor, call me naive, maar die opleiding bestaat al zo lang in utrecht, het lijkt me dat het wel goed is. Ik heb trouwens geen havo gedaan maar mbo, misschien dat het daarom voor mijn niveau wel goed is, en moeilijk...quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:27 schreef KansloosForEver het volgende:
Je gaat toch een opleiding doen om iets te leren? Ik waarschuw je daar voor! Op deze opleiding leer je niets meer dan je op de Havo heb geleerd. Ga een studie geschiedenis/politiek oid volgen als je iets wil leren! Journalistiek is best lastig, de schrijfkant van de opleiding (als je niet kan schrijven).
maar op een tandarts opleiding leer je waarschijnlijk nog meer bij...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:04 schreef GinzaGirl het volgende:
Ja duh,
als je goed kan boren en andere tandartsdingen goed kan dan doe je de tandartsopleiding toch ook met twee vingers in je neus, bv... ?
De fustratie zit wel diep hequote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:12 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
maar op een tandarts opleiding leer je waarschijnlijk nog meer bij...
Met schrijven is het zo dat je het kan of je kan het niet. Tuurlijk zit er verbetering in, maar daarvoor hoef je niet een 4-jarige HBO opleiding te doen op kosten van de belastingbetaler.
Ik vraag me toch af waarop je dit baseert. Je hebt het immers op een andere hogeschool gestudeerd en je bent (als ik het goed begrepen heb?) in het eerste jaar al gestopt. Hoe kun je dan zo'n duidelijk oordeel hebben over de gehele studie aan de HU?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:34 schreef KansloosForEver het volgende:
Als je niet kan schrijven is het lastig anders doorloop je de opleiding met twee vingers in je neus
Je bedoelt die beschikking? Die zat er bij mij gewoon bij, als die er bij jou niet bij zit zou ik heel snel die antwoordkaart "verlate inzending" van de IBG op gaan sturen!quote:Op zondag 18 juni 2006 18:12 schreef amsterdam19 het volgende:
Iedereen een brief gekregen die je aan de IB moet opsturen? 'in de bijlage'. Maar die zit er niet bij. Iemand die weet of dit klopt?
Heb die brief (zonder bijlage) gekregen en opgestuurd naar IB (21+ toelatingsbrief). Zie 't wel.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:30 schreef Reticulin het volgende:
[..]
Je bedoelt die beschikking? Die zat er bij mij gewoon bij, als die er bij jou niet bij zit zou ik heel snel die antwoordkaart "verlate inzending" van de IBG op gaan sturen!
Jmac: hoe is het met jou eigenlijk afgelopen? Nog wat gehoord over je verdwenen punten?
Ok dan, gefeliciteerd!quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:32 schreef jmac het volgende:
[..]
Reticu: Ze hebben de fout hersteld en ik zat gewoon binnen de 100/150 dus tot volgend jaar![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |