abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37821374
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:38 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

nou nou, ik zou niet te vroeg juichen als ik jou was.

Het is een waardeloze studie het eerste jaar en volgens mij gaat bij ons iets van 3/4 afvallen.

Het niveau is helemaal om te janken.
wat mij opvalt is dat iedereen dolenthousiast aan de studie begint, maar dat 80% vab de eerste jaars de studie volledig de grond in boord
  zondag 14 mei 2006 @ 18:42:30 #152
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37821427
tja je wordt er dan ook niet vrolijk van

Het is vreselijk slecht geregeld, je hebt geen flikker te doen (waardoor ik nog luier wordt en helemaal niks meer doe). etc

Je krijgt gewoon zwaar het idee dat je je tijd zit te verneuken. Deze HBO ( ) opleiding kan je ook wel op 1 maandagavond in de week er bij doen. Dat gevoel.
pi_37821541
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:42 schreef PLAE@ het volgende:
tja je wordt er dan ook niet vrolijk van

Het is vreselijk slecht geregeld, je hebt geen flikker te doen (waardoor ik nog luier wordt en helemaal niks meer doe). etc

Je krijgt gewoon zwaar het idee dat je je tijd zit te verneuken. Deze HBO ( ) opleiding kan je ook wel op 1 maandagavond in de week er bij doen. Dat gevoel.
helemaal mee eens. Al vind ik het niet slecht geregeld. Dat is één van de weinige zaken waar ik wel tevreden over ben. Waar doe/deed jij deze opleiding dan?
  zondag 14 mei 2006 @ 18:52:00 #154
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37821712
Om de mooie vrouwen. Daarom raad ik het ook iedereen aan
pi_37821781
ik vroeg niet waarom

die mooie vrouwen vielen bij mij ook nog eens tegen. Het leek wel of ze allemaal minstens één klas hoger zaten
  zondag 14 mei 2006 @ 18:55:58 #156
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37821849
ow sorry. Utrecht. Daar gaat dit topic toch over
pi_37821922
ik ben volgens mij nog geen enkele studie tegengekomen waar het allemaal wel goed geregeld is
ach ja, ik heb nu in 6 jaar tijd al 3 studies geprobeerd en steeds zitten twijfelen over journalistiek, denk dat ik het nu maar gewoon moet doen. Als het niet leuk is moet ik gewoon doorzetten want nog een keer stoppen is geen optie en als ik er niet vrolijk van word omdat ik geen flikker te doen heb denk ik dat ik zelf maar wat meer moet ondernemen ofzo.
pi_37825576
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:03 schreef Znoopy het volgende:
als je nummer 167 ofzo hebt bij de toets kan je er wel vanuit gaan dat je erin zit hoor! ik heb twee jaar geleden de toets gedaan en ben ook toegelaten, evenals een hoop mensen die ruim boven de 180 zaten maar toch op basis daarvan zijn toegelaten!!! Er zijn altijd heeeeeel veel mensen die alsnog de studie niet gaan doen, terwijl ze wel binnen de 1e 180 zitten, en dat zelfs 1 september nog besluitenen er dus tussenuit vallen! En het aantal mensen dat cum laude slaagt én journalistiek wil gaan doen én dat in utrecht gaat is zo klein, dat je daar eigenlijk geen rekening mee hoeft te houden!

Dus, gefelicteerd allemaal!!!!! en ook jij Kevin6188 !!
Dat klinkt allemaal wel hoopvol, wat ik uit jouw post op kan maken. Zie het inmiddels ook wel iets positiever in, maar ga er zeker nog niet vanuit dat ik daar volgend jaar rondloop. Dat ik de eerste schifting in principe heb overleefd, daar ben ik wel blij mee. Maar zekerheid heb ik dus nog altijd niet. En ik waak ervoor dat ik blij ben met een dode mus, dan komt de eventuele klap half juli nog harder aan. Want in principe kan het gewoon nog twee kanten op, dus ga ik ook nog nergens vanuit. Hoeveelste was jij bij de toelatingstoets als ik vragen mag?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zondag 14 mei 2006 @ 21:22:06 #159
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37826479
volgens mij was ik vorig jaar 170e. En ik zat er bij maar weet niet waar door.
Het jaar daarvoor 20e ofzo. Dus het is ook maar net hoe goed je lappie tekst is enzo
pi_37827782
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:22 schreef PLAE@ het volgende:
Dus het is ook maar net hoe goed je lappie tekst is enzo
mag ik deze opmerking nomineren voor de open deur-award van 2006?
pi_37827791
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:22 schreef PLAE@ het volgende:

volgens mij was ik vorig jaar 170e. En ik zat er bij maar weet niet waar door.
Het jaar daarvoor 20e ofzo. Dus het is ook maar net hoe goed je lappie tekst is enzo
Of hoe willekeurig je beoordeler is.
  zondag 14 mei 2006 @ 22:06:09 #162
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37828113
ja dat bedoel ik. En je vorm van de dag en het onderwerp etc
pi_37828126
en hoeveel mensen er beter scoren dan jij...
  zondag 14 mei 2006 @ 22:14:47 #164
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37828495
mwah. 3/4 wat bij die test komt heeft er niks te zoeken.
pi_37837384
Heb maar even contact opgenomen met de SvJ en ze vonden 't ook vreemd dat ik als enige 0 punten had voor inzicht in de media. Ze zei dat als ik 10 punten ervoor had ik door zou zijn en ik weet zeker dat ik dat makkelijk gehaald heb. Dus nu maar even afwachten totdat ze 't uitgezocht hebben. Tot volgend jaar hopelijk
pi_37850513
quote:
Op maandag 15 mei 2006 10:07 schreef jmac het volgende:
Heb maar even contact opgenomen met de SvJ en ze vonden 't ook vreemd dat ik als enige 0 punten had voor inzicht in de media. Ze zei dat als ik 10 punten ervoor had ik door zou zijn en ik weet zeker dat ik dat makkelijk gehaald heb. Dus nu maar even afwachten totdat ze 't uitgezocht hebben. Tot volgend jaar hopelijk
dat heb je wel ja want mijn antwoorden waren redelijk gelijk aan die van jou en ik heb 17,5 punt
  maandag 15 mei 2006 @ 19:49:33 #167
119804 Znoopy
Peanuts!
pi_37854060
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:55 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal wel hoopvol, wat ik uit jouw post op kan maken. Zie het inmiddels ook wel iets positiever in, maar ga er zeker nog niet vanuit dat ik daar volgend jaar rondloop. Dat ik de eerste schifting in principe heb overleefd, daar ben ik wel blij mee. Maar zekerheid heb ik dus nog altijd niet. En ik waak ervoor dat ik blij ben met een dode mus, dan komt de eventuele klap half juli nog harder aan. Want in principe kan het gewoon nog twee kanten op, dus ga ik ook nog nergens vanuit. Hoeveelste was jij bij de toelatingstoets als ik vragen mag?
Ik weet het niet precies meer (heb net gezocht of ik mn papieren nog kon vinden, ging er wel vanuit dat ik ze nog bewaard had en denk dat ze ook nog wel ergens liggen, maar niet waar ik ze kan vinden:)), maar volgens mij was ik iets van 170 ofzo,... Maar tis vervelend dat je nu nog tot half juli moet wachten, was toentertijd ook al, is echt belachelijk eigenlijk maar ja... wat doe je eraan
Every now and then I feel that my existence is justified!
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:35:48 #168
143470 GinzaGirl
Heart of Yakuza
pi_37908131
Hey!
Ik ben toegelaten en heel blij!
Ik heb nr 137. Mensen die ook zijn toegelaten, stuur me even een mailtje!
With love,
pi_38395869
Ik ben toegelaten als nr. 4. Maar het was ook wel triest simpel eigenlijk.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:06:18 #170
143470 GinzaGirl
Heart of Yakuza
pi_38437870
Gefeliciteerd, en dank je dat je anderen zich ook goed over zichzelf laat voelen...
With love,
pi_38458623
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 00:42 schreef kite_ het volgende:
Ik ben toegelaten als nr. 4. Maar het was ook wel triest simpel eigenlijk.
Wacht maar tot je op school begint hehe
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_38465149
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:32 schreef LunaticLaUrA het volgende:

[..]

Wacht maar tot je op school begint hehe
dan is het niet veel moeilijker waarschijnlijk
pi_38484801
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 09:19 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

dan is het niet veel moeilijker waarschijnlijk
Selectietoets is een leuke teaser, knulletje
pi_38487052
knulletje??
pi_38501984
"lunaticLaura" doet net of die studie moeilijk is haha.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:37:18 #176
143470 GinzaGirl
Heart of Yakuza
pi_38598761
Oh de mannen denken weer eens dat ze brainz teveel hebben...
With love,
pi_38599719
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:37 schreef GinzaGirl het volgende:
Oh de mannen denken weer eens dat ze brainz teveel hebben...
je moet eens voor de gein een dagje meelopen bij journalistiek. Indien je zelf de opleiding doet weet je zelf wel hoe het niveau is
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:06:41 #178
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38600017
90% is ook nog eens extreem links
pi_38600076
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:06 schreef PLAE@ het volgende:

90% is ook nog eens extreem links
dat heeft vrij weinig met het niveau te maken
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:09:09 #180
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38600119
dat denk jij

Niet alleen de opleiding maar ook wat er rondloopt kan het niveau omlaag halen.
Als je allemaal wereldvreemde figuren nog basisverhaaltjes over politiek etc moet gaan uitleggen kost je dat alweer 2 jaar voordat je kan richten op dat wat echt belangrijk is. Of tenminste dat wat je niet als basiskennis zou moeten hebben.
pi_38600294
Als ik bij allemaal stuudjes in de klas zit wordt de opleiding echt niet lastiger hoor
pi_38619543
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:31 schreef Marss het volgende:
"lunaticLaura" doet net of die studie moeilijk is haha.
Dat doe ik niet nitwit
pi_38619708
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:13 schreef KansloosForEver het volgende:
Als ik bij allemaal stuudjes in de klas zit wordt de opleiding echt niet lastiger hoor
Dan studeer je toch fijn geneeskunde knulletje, want dat is 'lekker moeilijk'
Het gaat er niet om of het moeilijk is ja of nee, het gaat er om of je het leuk vindt en of journalistiek je ligt.
pi_38620398
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef LunaticLaUrA het volgende:

[..]

Dan studeer je toch fijn geneeskunde knulletje, want dat is 'lekker moeilijk'
Het gaat er niet om of het moeilijk is ja of nee, het gaat er om of je het leuk vindt en of journalistiek je ligt.
ik studeer om wat te leren
pi_38625491
Als ik deze studie gaan doen ga ik dan ook mensen "nitwit' of "knulletje" noemen? Dan denk ik er namelijk hard aan iets anders te gaan doen. Geneeskunde ofzo
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:11:57 #186
143470 GinzaGirl
Heart of Yakuza
pi_38636775
Wat is dit voor een zinloze discussie, de mensen die de opleiding te makkelijk vinden; joh, wees blij dat je wat anders doet en laat mensen zelf maar beslissen of ze het moeilijk vinden.

en mensen die het nog gaan doen en het vinden tegenvallen: zonde.

Ik zit al zo weinig op Fok, en zelfs in een topic als dit moet ik maar weer duidelijk zien waarom dat ook weer was...

Als je jezelf te goed voor iets vind, doe dat dan lekker, en laat mensen die wel passie hebben om journalist te worden dan lekker deze opleiding doen.

Trouwens, denk je nou echt dat zoiemand als ik, die toegelaten is voor komend jaar, nu denkt: oh help, het is beneden mijn stand, ik ga maar iets anders doen. Nee, want ik WIL dit doen, en waarschijnlijk vind ik het niet zo vreselijk makkelijk dus..

Beetje respect lieve mensen, maar ja, ik ben ook een linkse met een laag niveau...
With love,
pi_38637144
Je gaat toch een opleiding doen om iets te leren? Ik waarschuw je daar voor! Op deze opleiding leer je niets meer dan je op de Havo heb geleerd. Ga een studie geschiedenis/politiek oid volgen als je iets wil leren! Journalistiek is best lastig, de schrijfkant van de opleiding (als je niet kan schrijven).
pi_38640052
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:35 schreef kite_ het volgende:
Als ik deze studie gaan doen ga ik dan ook mensen "nitwit' of "knulletje" noemen? Dan denk ik er namelijk hard aan iets anders te gaan doen. Geneeskunde ofzo
Die studie zegt niet nitwit of knulletje, dat zeg ik. Dat ben ik. Tjong, hoezo kort door de bocht kite_
En tsja, journalistiek is niet voor niets een praktijkstudie, geen theoriestudie. Daar heb je geschiedenis etc. voor.
Voor journalistiek moet je weer andere dingen hebben, talent oa. want (he kansloosforever ben ik het toch met je eens knul) als je niet kan schrijven, wordt de studie een stuk lastiger.
pi_38665128
Prima dat ook de minder rooskleurige kanten van de studie hier naar voren komen, het kan immers nooit kwaad om goed te weten waar je aan begint. Ik vind het echter wel wat kort door de bocht om op basis van de propedeuse de hele studie af te schrijven. De propedeuse is namelijk niet zo heel veel meer dan een voorbereiding op de hoofdfase, in het tweede, derde en vierde jaar komt het "echte werk" pas kijken (correct me if I'm wrong, maar dit is mijn ervaring).
Voor zover ik weet is een universitaire studie inderdaad een betere voorbereiding op een journalistieke carrière dan de School voor Journalistiek. Maar dat betekent dan wel, als je bijv. een studie Politicologie gaat doen, dat je al snel in de richting van politieke verslaggeving gaat.
Als ik voor mezelf spreek is dat niets voor mij, want hoewel ik politiek wel degelijk zeer interessant vind, weet ik nou zo net nog niet of ik wel de nieuwe Frits Wester wil worden. Misschien wel ik wel iets bij de radio gaan doen, op jacht naar triviale muziekfeitjes ofzo. Misschien wil ik wel over cinema gaan schrijven, lijkt me ook erg leuk. Het lijkt me ook wel leuk om voor het lokale sufferdje te schrijven, over een kat die door de brandweer uit een boom gehaald moet worden ofzo. Maar misschien wil ik wel over politiek schrijven, of over het "harde nieuws". Ik heb nog geen flauw idee, dat moet ik gaandeweg maar ontdekken.

Volgens mij is de SvJ dan een veel betere keuze dan een studie politicologie o.i.d.

Maar goed, ieder zo zijn beweegredenen natuurlijk. Het kan ook helemaal geen kwaad om daar over te discussiëren, integendeel, maar zullen we het met zijn allen wel een beetje vriendelijk houden?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:09:46 #190
143470 GinzaGirl
Heart of Yakuza
pi_38804319
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:27 schreef KansloosForEver het volgende:
Je gaat toch een opleiding doen om iets te leren? Ik waarschuw je daar voor! Op deze opleiding leer je niets meer dan je op de Havo heb geleerd. Ga een studie geschiedenis/politiek oid volgen als je iets wil leren! Journalistiek is best lastig, de schrijfkant van de opleiding (als je niet kan schrijven).
Nou ja, ik weet niet hoor, call me naive, maar die opleiding bestaat al zo lang in utrecht, het lijkt me dat het wel goed is. Ik heb trouwens geen havo gedaan maar mbo, misschien dat het daarom voor mijn niveau wel goed is, en moeilijk...

Ik weet zeker dat ik wel iets leer op die opleiding hoor, maar toch bedankt voor de waarschuwing.

Ik snap alleen niet waarom je zegt dat het lastig is, en ook dat je niets meer leert dan op de havo? Maar ja, ik ben niet van havoniveau dus miss ligt het daar aan.
kusje
With love,
pi_38804830
Als je niet kan schrijven is het lastig anders doorloop je de opleiding met twee vingers in je neus
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:04:38 #192
143470 GinzaGirl
Heart of Yakuza
pi_38821403
Ja duh,
als je goed kan boren en andere tandartsdingen goed kan dan doe je de tandartsopleiding toch ook met twee vingers in je neus, bv... ?
With love,
pi_38821669
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 19:04 schreef GinzaGirl het volgende:
Ja duh,
als je goed kan boren en andere tandartsdingen goed kan dan doe je de tandartsopleiding toch ook met twee vingers in je neus, bv... ?
maar op een tandarts opleiding leer je waarschijnlijk nog meer bij...

Met schrijven is het zo dat je het kan of je kan het niet. Tuurlijk zit er verbetering in, maar daarvoor hoef je niet een 4-jarige HBO opleiding te doen op kosten van de belastingbetaler.
pi_38837498
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 19:12 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

maar op een tandarts opleiding leer je waarschijnlijk nog meer bij...

Met schrijven is het zo dat je het kan of je kan het niet. Tuurlijk zit er verbetering in, maar daarvoor hoef je niet een 4-jarige HBO opleiding te doen op kosten van de belastingbetaler.
De fustratie zit wel diep he ?
// Last.fm
pi_38856566
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:34 schreef KansloosForEver het volgende:
Als je niet kan schrijven is het lastig anders doorloop je de opleiding met twee vingers in je neus
Ik vraag me toch af waarop je dit baseert. Je hebt het immers op een andere hogeschool gestudeerd en je bent (als ik het goed begrepen heb?) in het eerste jaar al gestopt. Hoe kun je dan zo'n duidelijk oordeel hebben over de gehele studie aan de HU?
pi_38976467
Iedereen een brief gekregen die je aan de IB moet opsturen? 'in de bijlage'. Maar die zit er niet bij. Iemand die weet of dit klopt?
pi_39096190
quote:
Op zondag 18 juni 2006 18:12 schreef amsterdam19 het volgende:
Iedereen een brief gekregen die je aan de IB moet opsturen? 'in de bijlage'. Maar die zit er niet bij. Iemand die weet of dit klopt?
Je bedoelt die beschikking? Die zat er bij mij gewoon bij, als die er bij jou niet bij zit zou ik heel snel die antwoordkaart "verlate inzending" van de IBG op gaan sturen!

KansloosForever: krijg ik nog antwoord?

Jmac: hoe is het met jou eigenlijk afgelopen? Nog wat gehoord over je verdwenen punten?
pi_39105857
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:30 schreef Reticulin het volgende:

[..]

Je bedoelt die beschikking? Die zat er bij mij gewoon bij, als die er bij jou niet bij zit zou ik heel snel die antwoordkaart "verlate inzending" van de IBG op gaan sturen!

Jmac: hoe is het met jou eigenlijk afgelopen? Nog wat gehoord over je verdwenen punten?
Heb die brief (zonder bijlage) gekregen en opgestuurd naar IB (21+ toelatingsbrief). Zie 't wel.
Reticu: Ze hebben de fout hersteld en ik zat gewoon binnen de 100/150 dus tot volgend jaar

[ Bericht 2% gewijzigd door jmac op 22-06-2006 12:38:22 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:24:06 #199
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39107740
nog mensen boeken nodig voor journalistiek in tilburg? Ik heb nog een hoop titels liggen en mits in Brabant wil ik ze best met de trein komen brengen
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_39119902
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:32 schreef jmac het volgende:

[..]
Reticu: Ze hebben de fout hersteld en ik zat gewoon binnen de 100/150 dus tot volgend jaar
Ok dan, gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')