Is alleen als je zonder geschikte vooropleiding meedeed (zogenaamde 21+toets).quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:09 schreef Thomas_M het volgende:
Ik heb niets gekregen wat ik naar de IB groep zou moeten sturen, op mijn MBO diploma na.. wat is dit precies waar jullie het over hebben?
Zelfs een hbo-propedeuse van de Hogeschool Utrecht zelf was blijkbaar geen geschikte vooropleidingquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:04 schreef jmac het volgende:
[..]
Is alleen als je zonder geschikte vooropleiding meedeed (zogenaamde 21+toets).
quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:08 schreef kevin6188 het volgende:
Of het nu via de toelatingstoets (was nr 167) was of niet: ik ben in ieder geval ingeloot en ga in september dus ook aan de opleiding beginnen.
Dat komt omdat Utrecht veruit de beste Journalistiek-opleiding heeft van Nederland. Zij hebben de beste contacten met de verschillende media in Nederland en een goed studieprogramma. Ik heb er afgelopen jaar gestudeerd en er erg veel plezier beleefd, mede doordat de school commercieel is ingesteld Een hoop mensen zien dit juist als een zwak punt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:41 schreef Znoopy het volgende:
In Utrecht zijn elk jaar veel meer aanmeldingen dan bij de andere Journalistiekopleidingen, vaak twee of drie keer zoveel... Bij de andere scholen zijn vaak veel minder aanmeldingen, blijkbaar wil toch iedereen naar utrecht ofzo:)
oooh hoe weet je dat? ik heb niet zo'n stomme inlogcode dus ik weet niet of ik bij Windesheim aangenomen ben - maar er is dus niemand uitgeloot?quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:20 schreef jmac het volgende:
[..]
![]()
Bij windesheim/ede/tilburg is iedereen ingeloot. Bij Utrecht was het aantal aanmeldingen vele malen groter (x2 ofzo)
ja, iedereen is ingeloot.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:28 schreef xuanery het volgende:
[..]
oooh hoe weet je dat? ik heb niet zo'n stomme inlogcode dus ik weet niet of ik bij Windesheim aangenomen ben - maar er is dus niemand uitgeloot?
Bij bijvoorbeeld stages zijn er al contacten met kranten, televisiestations, magazines en dergelijke. Hierbij kun je makkelijker terecht, maar je moet het wel zelf regelen. (Ik heb zelf nog geen stage gelopen, heb alleen het 1e jaar gedaan)quote:Frits: Hoe uit die commerciële kant zich?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wat voor dagen ga je draaien, hoelang? Dat soort werk.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:22 schreef marsu het volgende:
Wat kan je in het 1e jaar globaal verwachten?
Niet zo lange dagen. Soms wel natuurlijk, maar over het algemeen vind ik het meevallen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:38 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wat voor dagen ga je draaien, hoelang? Dat soort werk.
Dat verschilt simpelweg heel erg. Je hebt blokken op een dag, van elk 2 uur.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:43 schreef kevin6188 het volgende:
Je zegt niet zo lange dagen, kan je daar een voorbeeld van geven? Een ochtendje, een middagje, kortom: hoe moet ik me dat voorstellen?
Een combinatie. Er zijn vakken zoals Verslaggeving, Journalistiek Schrijven, School Magazine, Interviewen die alleen op de praktijk gericht zijn. Daarnaast heb je vakken zoals Nederlandse Politiek, Sociologie, Recht die vooral gericht zijn op de hoorcolleges. Bij de laatstgenoemde vakken volg je wel een paar werkgroepen (meestal drie) waaraan journalistiek getinte opdrachten zijn verbonden.quote:En die lesperiode van acht weken: is dat vooral aanhoren, vooral dingen zelf doen of een combinatie van beiden?
Zeker.quote:En qua oriëntatie, nieuwe media (bijvoorbeeld websites, dat werk) valt daar toch ook onder?
Filosofie & Religie: gaat vooral over filosofie. Niet erg journalistiek, gewoon een geschiedenis van de filosofie. Eén hoorcollege in deze serie gaat over religie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:55 schreef kevin6188 het volgende:
Wow, thanks voor de opheldering!
Nog twee kleine opmerkingen: zou je kunnen vertellen wat die keuzevakken zijn, en wat dat bijvoorbeeld inhoudt?
Zou ik ook maar doen. Iedereen heeft inmiddels bericht gehad. Kijk anders op Ib-groep online?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:54 schreef Jivis het volgende:
Had je per se de 15e post moeten krijgen of je ingeloot bent voor Journalistiek?
Heb me namelijk begin mei aangemeldt voor de studie Journalistiek aan het Windesheim, kreeg toen een paar dagen later een brief van de IB groep, maar daar zat eigenlijk alleen info in over mijn studiefinanciering, niets over de aanmelding bij de opleiding zelf. Was toen al een beetje argwanend, maar ik dacht: het zal wel goed zijn.
Maar nu ik toch echt niks hoor begin ik wel een beetje bang te worden. Maar even bellen denk ik
Ik vrees het ergste voor je. Beetje laks ook dat je zoiets niet controleert. Nu zit je zo een jaar zonder studiequote:Op maandag 17 juli 2006 16:59 schreef Jivis het volgende:
Kan niet inloggen daar.
Edit: zit trouwens wel wat in het verkeerde topic, mgoed
Vast leuk ja, maar vind kamperen zo primitief. En het feit dat zoiets verplicht is, vind ik al helemaal ...quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
Dat kamp is echt knettergaaf!!
Dus geen
Je bent niet echt verplicht maar je wilt het niet missen hoor!quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:53 schreef jmac het volgende:
[..]
Vast leuk ja, maar vind kamperen zo primitief. En het feit dat zoiets verplicht is, vind ik al helemaal ...
In de brief: "Alleen tijdens het kamp kan je de verplichte keuzevakken kiezen". Kortom: als je er niet bent gaat er iets goed misquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:25 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Je bent niet echt verplicht maar je wilt het niet missen hoor!
Nee natuurlijk niet, wat een onzin.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:33 schreef jmac het volgende:
[..]
In de brief: "Alleen tijdens het kamp kan je de verplichte keuzevakken kiezen". Kortom: als je er niet bent gaat er iets goed misDoen ze slim. Vorig jaar was dit niet zo volgens mij?
Ghehe, gelukkig heb ik die tijd al lang achter me liggen en dan nogquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:55 schreef PLAE@ het volgende:
Nee idd. Maar zij snappen ook dat ze met een hoop lastige pubertjes zitten die in de fase zitten dat ze zoiets niet cool kunnen vinden![]()
99% vond het super volgens mij.
Ja idd, 3 daagjes/ 2 nachtjes maar! Geloof ons nou maar:quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:31 schreef Novak het volgende:
Als ik vrolijke-frits en PLAE@'s reacties lees, heb ik er nog meer zin in! En Jmac... We gaan maar van maandag t/m woensdag kamperen... Dat hou je toch wel vol
Vreemde situatie. Als je de toets hebt gehaald ben je automatisch toegelaten, en zou de IB-groep je gegevens ook weer doorgegeven moeten hebben aan de SvJ. Zij hebben vorige week de aanmeldingspapieren / introweek papieren verzonden aan iedereen dus als je daar niet bij zit kan de IB vast niets voor je doen, alleen de SvJ/HU dus. Maar ook in de zomer zouden daar toch medewerkers moeten zitten op 't onderwijsbureau om lopende zaken te regelenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:13 schreef GinzaGirl het volgende:
nou er is niemand daar,
want iedereen is al op vakantie.
what can i do now?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |