abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:45:18 #1
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35692592
Wiegel rekent af met D66

Uitgegeven: 3 maart 2006 21:08
Laatst gewijzigd: 3 maart 2006 21:15

GRONINGEN - D66 kan na de verkiezingen van 2007 "fijn buiten gaan spelen en kereltje Pechtold kan als veilingmeester het laatste kaveltje van zijn partij afmijnen". Voor VVD-coryfee Wiegel hebben de democraten in de coalitie duidelijk afgedaan, zo maakte hij vrijdag duidelijk tijdens een verkiezingsbijeenkomst van zijn partij in Groningen.

Vooral de D66-minister voor Bestuurlijke Vernieuwing moest het ontgelden. Volgens Wiegel zullen VVD en CDA bij de parlementsverkiezingen een meerderheid halen. "Alexander de Grote kan dan weer weg uit het vunzige Den Haag en weer veilingmeester worden."

Ook PvdA-leider Wouter Bos kon echter in zijn ogen geen genade krijgen. Wiegel omschreef Bos als een heilige boon met een glad verhaal van gebakken lucht die niet kan kiezen en geen stelling durft te nemen. "Wat een verschil met Joop den Uyl. Die stond tenminste ergens voor. Dat was een echt mens, een naturel. Daar had ik respect en bewondering voor."
http://www.nu.nl/news/687223/11/Wiegel_rekent_af_met_D66.html

Ik vind het nogal komisch eigenlijk. Wiegel begint een parodie op zichzelf te worden. Die man roept al 30 jaar het 1 en ander, maar maakt de keuze niet tussen wel of niet een terugkeer.
Ook zijn omschrijving naar Pechtold. Moet dit overkomen als een groot schrijver? Kan die man niet rustig sigaren roken en een beetje lopen brallen. Mijn god, kan de VVD niets beters verzinnen dan zo oude man?
Vernieuwing?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Moderator vrijdag 3 maart 2006 @ 21:47:43 #2
8781 crew  Frutsel
pi_35692660
vooral de uithaal naar Bos vind ik 200% terecht...
helaas gaat die wel met de kiezers aan de haal...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:49:41 #3
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35692726
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:47 schreef Frutsel het volgende:
Over het met den Uyl wel ja. ieder geval de beeldvorming over den uyl is zo. Die stond ervoor. En dat heeft hem de formatie gekost, net als bos overigens. Al is Bos in een moeilijke tijd binnengekomen. Den uyl straalt uit als krachtig. Alleen was niet iedereen het met zijn ideeen eens.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Moderator vrijdag 3 maart 2006 @ 21:54:45 #4
8781 crew  Frutsel
pi_35692856
Op zich denk ik dat Bos op een goede tijd binnenkomt. Als hij het zoveel beter weet, laat hem met concrete voorstellen, cijfers en begrotingen komen dan alsmaar te schoppen en aan te tonen waar het slecht gaat.
We zien allemaal dat het slecht gaat, maar op bepaalde vlakken denk ik dat je het huidige kabinet dat niet kwalijk kunt nemen.
Neemt niet weg dat als straks de PVDA met weet ik wie in de regering gaat zitten ze lekker voortborduren op de basis die nu door deze regering is gelegd. Als mensen denken dat Bosje fijn alles terugdraait waardoor het leven goedkoper en makkelijker wordt dan hebben ze het flink mis. Het is namelijk geweldig om in te stappen als de economie weer gaat draaien en het weer aantrekt nadat het CDA/VVD de kogels uit het vuur hebben gehaald.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:01:12 #5
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_35693025
Wanneer rekent ie af met Van Aartsen? Ook een makkelijk doelwit, me dunkt.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_35693287
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:45 schreef One_of_the_few het volgende:
Wiegel rekent af met D66

Uitgegeven: 3 maart 2006 21:08
Laatst gewijzigd: 3 maart 2006 21:15

GRONINGEN - D66 kan na de verkiezingen van 2007 "fijn buiten gaan spelen en kereltje Pechtold kan als veilingmeester het laatste kaveltje van zijn partij afmijnen". Voor VVD-coryfee Wiegel hebben de democraten in de coalitie duidelijk afgedaan, zo maakte hij vrijdag duidelijk tijdens een verkiezingsbijeenkomst van zijn partij in Groningen.

Vooral de D66-minister voor Bestuurlijke Vernieuwing moest het ontgelden. Volgens Wiegel zullen VVD en CDA bij de parlementsverkiezingen een meerderheid halen. "Alexander de Grote kan dan weer weg uit het vunzige Den Haag en weer veilingmeester worden."

Ook PvdA-leider Wouter Bos kon echter in zijn ogen geen genade krijgen. Wiegel omschreef Bos als een heilige boon met een glad verhaal van gebakken lucht die niet kan kiezen en geen stelling durft te nemen. "Wat een verschil met Joop den Uyl. Die stond tenminste ergens voor. Dat was een echt mens, een naturel. Daar had ik respect en bewondering voor."
http://www.nu.nl/news/687223/11/Wiegel_rekent_af_met_D66.html

Ik vind het nogal komisch eigenlijk. Wiegel begint een parodie op zichzelf te worden. Die man roept al 30 jaar het 1 en ander, maar maakt de keuze niet tussen wel of niet een terugkeer.
Ook zijn omschrijving naar Pechtold. Moet dit overkomen als een groot schrijver? Kan die man niet rustig sigaren roken en een beetje lopen brallen. Mijn god, kan de VVD niets beters verzinnen dan zo oude man?
Vernieuwing?
Hand in eigen boesem, Wiegel. Eerst maar ens zelf duidelijkheid verschaffen over je prmierschap alvorens kritiek te gaan leveren.

Groeten van een VVD''er.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:22:38 #7
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35693715
Schopje POL na overleg.
pi_35693721
Alleen heilige boontjes leiden naar gouden eieren.
pi_35693744
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Schopje POL na overleg.
Dank, ik wou het net voorstellen... Ik keek niet eens naar NWS bij het openen van mijn dubbeltopic
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:24:19 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35693775
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:23 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Dank, ik wou het net voorstellen... Ik keek niet eens naar NWS bij het openen van mijn dubbeltopic
Komt nogal vaak voor.

Maareh, typisch Wiegel. Ik moet altijd wel lachen om dit soort taal.
pi_35693787
Ik hoorde laats iemand bij nova in plat rotterdams de heer wiegel vergelijken met een koekoeks klok.

Als het even slecht maakt met de partij, dan steekt wiegel zijn hoofd door het deurtje.
hij roept koekoek.
Iedereen denkt weer dat Wiegel premier wil worden.
VVD stijgt in de peilingen
En wiegel trekt zijn hoofd ieder keer weer terug.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_35693814
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:47 schreef Frutsel het volgende:
Maar wiegel is wel heel erg vergelijkbaar met Bos....

Genoeg D66 die twijfelen over wel of niet lid blijven. Alleen zo'n opmerking doet eerder het tegen overgestelde... D66 is slecht, maar is wel is wel het minst slechtste van alle andere partijen.

En ik snap ook niet echt dat de VVD alleen met de CDA wil regeren... past nou niet echt, vooral als het VVD aanzienlijk kleiner is dan het CDA.
pi_35693887
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:24 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik hoorde laats iemand bij nova in plat rotterdams de heer wiegel vergelijken met een koekoeks klok.

Als het even slecht maakt met de partij, dan steekt wiegel zijn hoofd door het deurtje.
hij roept koekoek.
Iedereen denkt weer dat Wiegel premier wil worden.
VVD stijgt in de peilingen
En wiegel trekt zijn hoofd ieder keer weer terug.
Gaat het slecht met de VVD?

Wiegel is erg voorspelbaar, en daarom lijkt hij ECHT op een koekoeksklok. Hij is erg regelmatig in het nieuws, altijd door een uitspraak ergens in een zaaltje, en altijd gaat het over de politiek, en nooit ergens inhoudelijks over.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:27:49 #14
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35693890
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:54 schreef Frutsel het volgende:
Op zich denk ik dat Bos op een goede tijd binnenkomt. Als hij het zoveel beter weet, laat hem met concrete voorstellen, cijfers en begrotingen komen dan alsmaar te schoppen en aan te tonen waar het slecht gaat.
We zien allemaal dat het slecht gaat, maar op bepaalde vlakken denk ik dat je het huidige kabinet dat niet kwalijk kunt nemen.
Neemt niet weg dat als straks de PVDA met weet ik wie in de regering gaat zitten ze lekker voortborduren op de basis die nu door deze regering is gelegd. Als mensen denken dat Bosje fijn alles terugdraait waardoor het leven goedkoper en makkelijker wordt dan hebben ze het flink mis. Het is namelijk geweldig om in te stappen als de economie weer gaat draaien en het weer aantrekt nadat het CDA/VVD de kogels uit het vuur hebben gehaald.
Als Bos nu premier wordt is hij net als Balkenende na één termijn afgeschreven. Die vent heeft een grote mond en vertelt alle linkse paupers in Nederland precies wat ze willen horen, maar na vier jaar brengt hij er nog minder van terecht dan Paars of Balkenende.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35693914
Ik heb bij Wiegel altijd het beeld van de jofele oom die op verjaardagen net teveel jenever drinkt en dan een beetje vervelend begint te worden.
pi_35694065
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:27 schreef Molluck het volgende:

[..]

Als Bos nu premier wordt is hij net als Balkenende na één termijn afgeschreven. Die vent heeft een grote mond en vertelt alle linkse paupers in Nederland precies wat ze willen horen, maar na vier jaar brengt hij er nog minder van terecht dan Paars of Balkenende.
Balkenende is nu voor het tweede termijn actief. Het eerste was nou niet echt een succes... Maar hangt van de samenstelling af. Bos als premier is okey. Als het regeerakkoord maar niet links is. Dat zal alleen wel. Na 4 jaar zal het nog niet direct slechter gaan. Dus vrij grote kans dat hij nogmaals verkozen zal gaan worden. Maar daarna zal er weer een paars aan pas moeten komen om het rotzooi op te ruimen. Paars deed het goed. Het enige wat je er op aan kunt merken is dat ze te veel uitgaven, en alleen een begrotingsoverschot voldoende was.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:35:32 #17
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35694165
hij heeft gewoon gelijk, maar ik vrees wel dat het te laat is om nog iets zinnigs te betekenen voor de VVD voor de volgende verkiezingen...
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_35694376
Ik hoorde het net, en ik heb weer genoten, wat een man is het toch, ik hoop dat 'ie dit keer op gaat voor het premierschap.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:47:38 #19
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35694530
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik hoorde het net, en ik heb weer genoten, wat een man is het toch, ik hoop dat 'ie dit keer op gaat voor het premierschap.
Ik denk dat hij het heel goed zou doen, maar wat ze bij de VVD echt nodig hebben is een wat 'hipper' persoon die ook het jongere publiek aanspreekt. (En dan heb ik het niet over de 18-jarigen die net mogen gaan stemmen, maar ik denk niet dat de grote groep van twingers en dertigers zich echt identificeert met een politicus wiens hoogtijdagen een jaar of 10-15 geleden lagen)
pi_35694550
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik ook en dat zal hij wel doen , nu nog afwachten of het hem ook gaat lukken
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_35694578
De doelgroep van de VVD is niet hip en jong Nederland...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:49:42 #22
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35694584
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:54 schreef Frutsel het volgende:
Die cijfers en begrotingen en voorstellen hebben ze ook. Net zo als andere partijen. Waar hebben andere partijen dan wel een voorstel en de PvdA niet?
And that is the news.''
pi_35694637
Hij kan gewoon geen interviews doen... Het enige waar hij goed in is, zijn toespraken houden over 'de politiek', en is totaal geen geschikte premier. Het enige wat hij doet is andere partijen afzeiken. Verwacht je dat je daarmee een coalitie met andere partijen kunt samenstellen, en daar zelf voorzitter/premier van worden?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:53:04 #24
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35694690
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:49 schreef gelly het volgende:
Nee, maar ze zullen daar wel degelijk stemmen uit nodig hebben, als ze nu Wiegel als partijleider aanstellen dan distantiëren ze zich nog verder van die groep.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:55:06 #25
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35694774
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:09 schreef Tref het volgende:

[..]

Hand in eigen boesem, Wiegel. Eerst maar ens zelf duidelijkheid verschaffen over je prmierschap alvorens kritiek te gaan leveren.

Groeten van een VVD''er.
Mee eens.
Heb je net op Ned 3 het intervieuw gezien? Het was tenenkrommend hoe laatdunkend die man is. Ik vind het nergens op slaan en VVD onwaardig. Dit is de politiek waar ze de SP altijd van beschuldigden. Alweer een optreden van een VVD'er die niet zijn eigen standpunt promoot maar de andere partijen belachelijk maakt. Het filmpje was de opmaat, naar nu blijkt is het echt beleid. Alleen daarom al zal ik geen VVD stemmen. Als een Rutte of schultz hogerop komen kijk ik wel verder.
Bos en Pechtold zijn ook niet alles, maar het intervieuw net druipte van de arrogantie en van het onvermogen om de eigen plannen te promoten. plannen waarmee de VVD komen zijn meestal nu van pvdA GL of LPF. In een andere vorm gegoten, maar het komt op hetzelfde neer. De VVD blaat zo om de interne problemen af te leiden. Het is toch raar dat een ere-lid alle aandacht op een avond opeist als je aanvoerder ook spreekt?
And that is the news.''
pi_35694960
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:53 schreef Molluck het volgende:
Nee, maar ze zullen daar wel degelijk stemmen uit nodig hebben, als ze nu Wiegel als partijleider aanstellen dan distantiëren ze zich nog verder van die groep.
Ik weet niet of je dat zo automatisch kan stellen, Wiegel straalt gezag en zekerheid uit, en dat kan zeker ook op jongeren een groter effect hebben in roerige tijden dan 'the boy next door' Wouter Bos.
pi_35695006
quote:
Ik ben iig jong
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:04:01 #28
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35695088
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:51 schreef the_disheaver het volgende:
Hij kan gewoon geen interviews doen... Het enige waar hij goed in is, zijn toespraken houden over 'de politiek', en is totaal geen geschikte premier. Het enige wat hij doet is andere partijen afzeiken. Verwacht je dat je daarmee een coalitie met andere partijen kunt samenstellen, en daar zelf voorzitter/premier van worden?
De toespraak was ook op het oubollige af en kwam op mij slecht over. Hij stotterde bij bepaalde woorden en had dan zijn briefje nodig. Komt erg slordig en niet voorbereid over.
And that is the news.''
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:06:05 #29
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35695165
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:00 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat zo automatisch kan stellen, Wiegel straalt gezag en zekerheid uit, en dat kan zeker ook op jongeren een groter effect hebben in roerige tijden dan 'the boy next door' Wouter Bos.
Ja daar zit ook wat in. Ik denk sowieso dat de VVD het van de wat hoger opgeleide kiezer moet hebben die verder kijkt dan alleen hoe vlot Wouter Bos lult en zich ook verdiept in het partijprogramma.
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik ben iig jong
Ik ben ook net stemgerechtigd en zal waarschijnlijk ook op de VVD gaan stemmen, dit is iig niet vanwege het goede optreden van van Aartsen, dus wellicht wint de VVD het op een andere manier. We gaan het zien, ik denk dat Wiegel hoe dan ook beter in staat is de standpunten van zijn partij te verkondigen dan van Aartsen.

Als hij er maar niet zo'n poetisch toneelstuk van maakt als vanavond over Pechtold, hij leek fokking Jules Deelder wel
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:09:08 #30
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35695281
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:00 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Op mij straalt hij uit dat hij een zelfingenomen oubollige arrogante man is. Als Wiegel kandidaat premier/lijsttrekker is stem ik zeker niet op VVD.
And that is the news.''
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:13:44 #31
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35695458
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:06 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja daar zit ook wat in. Ik denk sowieso dat de VVD het van de wat hoger opgeleide kiezer moet hebben die verder kijkt dan alleen hoe vlot Wouter Bos lult en zich ook verdiept in het partijprogramma.
[..]
Het was een VVD'er laast die de eigen standpunten niet eens kende. Net of PvdA stemmers dom zijn en niet verder kijken. Vind het een arrogante stelling die nergens door een onderzoek onderbouwd worden.

Ik hoop op schultz. Niet dat ik een VVD stemmer ben, maar har vindt ik erg goed overkomen. Dat zou een goede zijn. Bij Barend en van Dorp was ze veel beer dan de minster zelf die er ook zat. Maar ze is voor de wat linksere stroming binnen de VVD en die hebben op het moment niet de macht daar.
And that is the news.''
pi_35695634
Wiegel moet stand-up comedian worden.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:21:45 #33
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35695721
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:19 schreef Braamhaar het volgende:
Wiegel moet stand-up comedian worden.
'Rayman is laat': '' En dan hier, uit Diever de man die alles weet en overal oplossingen voor heeft maar toch al zo twintig jaar van de zijlijn toekijkt hoe andere plannen worden doorgevoerd: Het orakel Hans Wiegel''
And that is the news.''
pi_35696695
Het is toch wel een treurige partij geworden, die VVD. Ik zag net een stukje van campagneleider Mark Rutte die bij Barend & Van Dorp verklaarde dat hij afgelopen week met Van Aartsen en Wiegel had besproken dat ze zich in de laatste week voor de gemeenteraadsverkiezingen vooral gingen uitspreken over het gevaar van een volledig linkse coalitie dat zou dreigen voor een aantal grote steden. Alleen maar wijzen naar anderen, eigen ideeën hebben ze niet. Griffith die niet eens haar eigen verkiezingsprogramma kent, Van Aartsen die een politiek idee van de PvdA presenteert alsof hij het zelf bedacht heeft, en dan hebben we het nog maar niet over Zalm en de OZB.

En neem nu het volgende, dat is toch om te janken (van het lachen)...
quote:
Met Wiegel is Van Aartsen ervan overtuigd dat de tandem CDA/VVD bij de volgende Kamerverkiezingen een meerderheid zal behalen. Om dat te bereiken zal Van Aartsen, als hij in juli tot lijsttrekker wordt verkozen, nog een geheim wapen in de strijd werpen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)kent_af_met_D66.html
Pure wanhoop gewoon.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kozzmic op 04-03-2006 00:26:39 ]
pi_35697951
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:06 schreef Molluck het volgende:
ik denk dat Wiegel hoe dan ook beter in staat is de standpunten van zijn partij te verkondigen dan van Aartsen.
Heb je hem de laaste jaren ooit maar 1 standpunt horen zeggen tijdens een van zijn vele toespraken?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:28:24 #36
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35698049
wanneer hoepelt die drol nou eens op
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35698067
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:48 schreef Kozzmic het volgende:
Alleen maar wijzen naar anderen, eigen ideeën hebben ze niet.
Net zoals Bos bedoel je? In alle debatten komt hij niet verder dan het opnoemen van lijstjes wat allemaal zo slecht is aan het kabinet Balkenende
pi_35698355
Met Wiegel is het nooit saai.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 02:20:56 #39
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_35700838
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:47 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het heel goed zou doen
Op basis waarvan zeg je dat
Hij is één van de aller- allerbelabberdste ministers geweest uit onze parlementaire geschiedenis, namelijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 02:38:02 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35701075
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:01 schreef Aurelianus het volgende:
Wanneer rekent ie af met Van Aartsen? Ook een makkelijk doelwit, me dunkt.
Precies.

VVD is de laatste tijd een beetje een KLB-usert geworden. Pur Sang.

Zeiken op anderen (ik noem een VVD / PvdA spotje), A. Pechtold persoonlijk aanvallen, etc.

Al zei Pechtold wel terug dat Wiegel tenminste verstand had van verzekeren (zie spotje en zijn voorzittersschap vereniging zorgverzekeraars, e.d.)

Ik zag later in Wiegel zo'n blik van 'luister eens kleintje, niet zeiken, ik maak je politiek af', maar dan wel met een twijfel. Een flinke.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 02:40:43 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35701108
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:48 schreef Kozzmic het volgende:
Het is toch wel een treurige partij geworden, die VVD. Ik zag net een stukje van campagneleider Mark Rutte die bij Barend & Van Dorp verklaarde dat hij afgelopen week met Van Aartsen en Wiegel had besproken dat ze zich in de laatste week voor de gemeenteraadsverkiezingen vooral gingen uitspreken over het gevaar van een volledig linkse coalitie dat zou dreigen voor een aantal grote steden. Alleen maar wijzen naar anderen, eigen ideeën hebben ze niet. Griffith die niet eens haar eigen verkiezingsprogramma kent, Van Aartsen die een politiek idee van de PvdA presenteert alsof hij het zelf bedacht heeft, en dan hebben we het nog maar niet over Zalm en de OZB.

En neem nu het volgende, dat is toch om te janken (van het lachen)...
[..]

Pure wanhoop gewoon.
Ja, Rutte deelde ook nog een sneer naar de PvdA, met jaloeziebelasting.
En dat ie blij was dat ie niet in de PvdA zat.
Hûh?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 02:42:26 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35701126
Wiegel is een prachtige vertoning, ik zie hem graag maar dat wil niet zeggen dat ik 't met hem eens ben..

Wat me dan weer tegenvalt is dat ie (alweer) niet de kar wil trekken.

Dus met het simpel afschieten van loze opmerkingen, tja, dat kennen we nu wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35701265
bah, zit nu de herhaling van nova terug te kijken, maar wat een belachelijk interview van Wiegel. De toespraak was al weinig, maar dit slaat alles. Alleen het einde al
  zaterdag 4 maart 2006 @ 02:56:36 #44
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35701342
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:53 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ben ik het als jongere totaal niet mee eens.

Ik heb 100x liever een Wiegel dan een vreselijk figuur als Rutte. Als die ooit partijleider wordt
  zaterdag 4 maart 2006 @ 03:46:56 #45
46960 StefanP
polemicist
pi_35701808
Ik vind het een irritant figuur. Echt zo'n korpsbal die zo te zien niets kan behalve brallen en zuipen. Ik word een beetje moe van z'n uitspraken. Muil houden tenzij je ook echt op die VVD lijst gaat staan of zo. Want "commissaris zijn" kan de grootste kneus nog wel, evenals allerlei stoere dingen roepen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 4 maart 2006 @ 03:58:18 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35701903
Wiegel is leuk entertainment, maar ik vind dat ie z'n tijd heeft gehad.
Zoals hij nu opereert doet de VVD geen goed.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 4 maart 2006 @ 04:17:56 #47
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35702012
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 03:58 schreef SeLang het volgende:
Wiegel is leuk entertainment, maar ik vind dat ie z'n tijd heeft gehad.
Zoals hij nu opereert doet de VVD geen goed.
Dat zal je nog verbazen. Volgens de peilingen zou de VVD er makkelijk 10 zetels bij krijgen met hem als roerganger.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 05:15:58 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35702243
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 04:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat zal je nog verbazen. Volgens de peilingen zou de VVD er makkelijk 10 zetels bij krijgen met hem als roerganger.
Door het gebrek aan leiderschap nu kijkt men natuurlijk graag terug op die glorie jaren eind '70 begin '80 toen Wiegel een van de gezichtsbepalende politici was en mede door Wiegel de grote ombuiging is gerealiseerd die Nederland heeft helpen herstellen. Dat was een tijd van grote polarisatie (die ook nodig was om de omslag te bewerkstelligen) en Wiegel's persoon paste daar goed bij.

De tijden zijn nu heel anders. De PvdA is van een links bolwerk veranderd in een soort middenpartij en zelfs GroenLinks heeft heeft het marxisme achter zich gelaten en vertoont liberale trekjes. Wiegel komt nu over als een soort ouwe zemelaar. Hij zorgt af en toe wel voor wat vuurwerk (zie Nova afgelopen vrijdag) maar ik denk niet dat dit is wat de VVD nodig heeft.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 4 maart 2006 @ 05:25:20 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35702298
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 05:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Door het gebrek aan leiderschap nu kijkt men natuurlijk graag terug op die glorie jaren eind '70 begin '80 toen Wiegel een van de gezichtsbepalende politici was en mede door Wiegel de grote ombuiging is gerealiseerd die Nederland heeft helpen herstellen. Dat was een tijd van grote polarisatie (die ook nodig was om de omslag te bewerkstelligen) en Wiegel's persoon paste daar goed bij.

De tijden zijn nu heel anders. De PvdA is van een links bolwerk veranderd in een soort middenpartij en zelfs GroenLinks heeft heeft het marxisme achter zich gelaten en vertoont liberale trekjes. Wiegel komt nu over als een soort ouwe zemelaar. Hij zorgt af en toe wel voor wat vuurwerk (zie Nova afgelopen vrijdag) maar ik denk niet dat dit is wat de VVD nodig heeft.
Natuurlijk, de PvdA is de VVD van enkele jaren geleden, dat moge duidelijk zijn. Dat neemt niet weg dat Wiegel veel zetels kan winnen. Vraag is en blijft welke kant hij opwil met de VVD. De meer socialistische kant op lijkt mij een doodvonnis en ik kan me moeilijk voorstellen dat hij die inschattingsfout maakt.
Maar goed, de vraag die zich aandient: Wat dan? En ook: Wat zonder? Al met al vrij treurig.
pi_35702302
quote:

[..]

Als Wiegel meer spreektijd krijgt dan valt ie vanzelf door de mand.
pi_35702586
Dit was trouwens nog in 't Brabants Dagblad te lezen:

’Wiegel maakt een potje van zijn bijbanen’
door Rik Elfrink

Dinsdag 21 februari 2006 - Eindhoven - De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) heeft de aanval geopend op Hans Wiegel, een van de machtigste commissarissen bij bedrijven. Volgens VEB-directeur Peter Paul de Vries maakt Wiegel een potje van zijn bijbaantjes. De Vries beschuldigt Wiegel van vriendjespolitiek. Hij zou een huisvriend zijn van Copaco-topman Jos Reijers en hem een vriendendienst hebben bewezen door het terugkopen van zijn bedrijf goed te keuren. De VEB-directeur pakt Wiegel aan om het belang van aandeelhouders op de kaart te zetten.
Niet alleen bij het Eindhovense computerbedrijf Copaco heeft Wiegel het belang van de aandeelhouders volgens De Vries onvoldoende gewaarborgd. Wiegel was als commissaris van Wessanen betrokken bij de fusie met drankenconcern Bols in 1993. Deze samenvoeging mislukte jammerlijk en moest in 1998 ongedaan worden gemaakt. Ook daarna bleef Wessanen een zwalkend bedrijf. Volgens de VEB hield Wiegel voormalig Wessanen-topman Mac Zondervan te lang de hand boven het hoofd. Zelfs toen in 2002 circa 30 procent van de aandeelhouders kritiek uitte en aan de bel trok. Uiteindelijk vertrokken Zondervan (in 2003) én Wiegel (in 2004, na dertien jaar) bij Wessanen.

Newconomy

De rol die Hans Wiegel als commissaris vervulde bij Newconomy, het mislukte project van Maurice de Hond, was volgens de VEB-directeur ronduit twijfelachtig. Bij de aankoop van het bedrijf Explainer, waar Wiegel ook commissaris was, zou hij een dubbele pet op hebben gehad. Hij keurde de aankoop van Explainer goed.
Wiegel krijgt van VEB-directeur De Vries alleen lof toegezwaaid voor het aanstellen van een nieuwe topman (Thijssen) bij Grontmij, in juni 2003. Dat de resultaten van dit adviesbureau met 3.500 medewerkers zich de afgelopen jaren flink herstelden, wordt voor een belangrijk deel aan Thijssen toegeschreven.
Hans Wiegel wilde gisteren niet reageren. Ook Copaco-topman Jos Reijers wilde geen commentaar geven.
__

Tja, voor zelfkritiek hoef je bij Wiegel niet aan te kloppen.
pi_35702594
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 06:41 schreef Braamhaar het volgende:

Tja, voor zelfkritiek hoef je bij Wiegel niet aan te kloppen.
Als hij meer in de publiciteit komt dan gaat er vanzelf een beerput open.
Hij mag op zijn tijd wat kiezers winnen maar verdere politieke aspiraties zijn te lastig.
pi_35702645
Hij heeft wel gelijk over Pechtold en Bos natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35702992
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 07:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij heeft wel gelijk over Pechtold en Bos natuurlijk.
Ik volg 't eigenlijk niet wat die allemaal uitkramen.
pi_35703041
wiegel is sadddddddddddd... als een erelid dit soort uitspraken doet roep je hem tohc op het matje? dit soort taal vink niet thuishoren in de politiek.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_35703087
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 06:41 schreef Braamhaar het volgende:
Dit was trouwens nog in 't Brabants Dagblad te lezen:

-knip-
Er is nog meer aan de hand, zo valt vandaag in de Volkskrant te lezen...
quote:
Wiegel hield fraude onder de roos
Van onze verslaggevers Merijn Rengers, John Schoorl

AMSTERDAM - Hans Wiegel heeft als president-commissaris van het computerbedrijf Copaco nagelaten melding te maken van een onderzoek door de fiscus naar een miljoenenfraude. Hij was bekend met de problemen, maar besloot beleggers niet te waarschuwen en de kwestie uit het jaarverslag over 2002 te houden.

In de BTW-fraudezaak zijn in 2005 drie mannen door de rechtbank van Den Bosch veroordeeld. Deze week is het vonnis in hoger beroep bevestigd. Een van de veroordeelden is een medewerker van Copaco die samen met een leverancier van computeronderdelen en een in België gevestigd bedrijf de belasting heeft opgelicht.

Uit een recent verhoor, opgenomen in het vertrouwelijke strafrechtdossier, blijkt dat financieel directeur Wim Geraats heeft verklaard dat Wiegel in 2002 is ingelicht over de BTW-fraude. Ook was toen bekend dat de fraude, die speelde in 2001 en 2002, kon leiden tot naheffingen en boetes van maximaal 24 miljoen euro.

Wiegel bevestigt dat hij medio 2002 op de hoogte is gebracht. Hij zegt dat hij na overleg met accountants en juridische adviseurs de kwestie niet heeft gemeld. ‘Wij konden en mochten hier niets over in het jaarverslag zetten, zo was en is onze opvatting.’

Onlangs bekritiseerde Peter Paul de Vries, directeur van de Vereniging van Effectenbezitters, Wiegels rol als commissaris bij diverse ondernemingen, waaronder Copaco. De Vries zei toen dat Wiegel had gefaald toen Copaco in 2004 van de beurs verdween.

Over deze nieuwe informatie zegt De Vries dat ‘het absoluut niet kan dat er in het jaarverslag van 2002 niets staat over de fraude. Dat is zeer relevant voor de cijfers. Die zijn dus onvolledig. De accountant moet dit controleren, en de president-commissaris moet erop toezien dat deze informatie in het jaarverslag terechtkomt.’

Het Openbaar Ministerie werkt nog aan de vervolging van Copaco. De Fiod viel twee keer binnen bij het bedrijf, waar Wiegel sinds 1998 president-commissaris is. Na zijn politieke loopbaan was Wiegel op veel terreinen actief. Hij overweegt een terugkeer naar Den Haag

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article237163.ece
pi_35703348
ik vind het zo irritand die wiegel. iedereen loopt te roepen: hij komt terug! maar waar blijft ie dan? ik vind dat sommige mensen echt hem teveel waarderen
pi_35703370
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 09:44 schreef CrazyPhunk het volgende:
ik vind het zo irritand die wiegel. iedereen loopt te roepen: hij komt terug! maar waar blijft ie dan? ik vind dat sommige mensen echt hem teveel waarderen
ze laten hem wat sfeer maken met uitspraken die ze zelf nooit kunnen doen omdat het wel van erg laag allooi getuigd. volgens mij is dat zijn functie zo´n beetje.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_35703511
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 09:45 schreef Aarde het volgende:

[..]

ze laten hem wat sfeer maken met uitspraken die ze zelf nooit kunnen doen omdat het wel van erg laag allooi getuigd. volgens mij is dat zijn functie zo´n beetje.
oh ok
pi_35703538
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 02:20 schreef Verbal het volgende:
Op basis waarvan zeg je dat
Hij is één van de aller- allerbelabberdste ministers geweest uit onze parlementaire geschiedenis, namelijk

V.
Wiegel heeft m.i. juist bewezen dat hij niet te beroerd is voor het vuile werk dat compromissen sluiten heet, het kabinet waar hij deel van uit maakte, was wellicht het moeilijkste van na de oorlog.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:55:49 #61
66825 Reya
Fier Wallon
pi_35704379
Wiegel begeeft zich op glad ijs. Pechtold is weliswaar een makkelijke prooi, maar dat kan ook tegen hem gaan werken. Tenslotte, om nog maar eens een minister aan te vallen die al veelvuldig de volle laag heeft gekregen, en dat ook nog eens met weinig inhoudelijke argumenten, is nou niet echt een grensverleggende acte. Ironisch genoeg wist Halsema in de uitzending van NOVA wel op een discrete en inhoudelijke wijze tegenstand aan Pechtold te bieden.

Bovendien, getuigt het niet van enige hypocrisie dat Wiegel eerst Hirsi Ali kapittelde vanwege de taal die ze jegens hem gebruikte, om vervolgens op deze manier met Pechtold af te rekenen? Wat meer terughoudendheid van de kant van Wiegel zou zeker niet ongepast zijn.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:59:16 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35704459
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 09:14 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er is nog meer aan de hand, zo valt vandaag in de Volkskrant te lezen...
[..]
Wie modder werpt, kan modder terug verwachten.
pi_35704860
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wie modder werpt, kan modder terug verwachten.
dat is vanzelfsprekend!
pi_35704922
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 02:38 schreef Yildiz het volgende:
VVD is de laatste tijd een beetje een KLB-usert geworden.

Beter had ik het niet kunnen zeggen.
pi_35704971
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 09:10 schreef Aarde het volgende:
wiegel is sadddddddddddd... als een erelid dit soort uitspraken doet roep je hem tohc op het matje? dit soort taal vink niet thuishoren in de politiek.
pi_35705344
Ik vond het een potsierlijke vertoning, alleen maar met grappige one-liners en quasi-humoristische kwinkslagen D'66 onderuit proberen te halen zonder ook maar iets inhoudelijks te melden... ik heb me kapot zitten ergeren aan de toon van Wiegel gisteren bij Nova, wat een clown. Volgens mij was ie ook wat bezopen, reageerde totaal niet op vragen van Witteman, Pauw of Pechtold, zat alleen maar zijn eigen teksten uit te kramen. Pechtold liet zich gelukkig niet gek maken... Ik denk dat het optreden van Wiegel juist averechts heeft gewerkt.... wat een arrogantie

D'66 heeft met Afghanistan natuurlijk een hele grote flater geslagen, maar toch blijf ik de partij steunen. Pechtold is een goede politicus, al heeft ie wel wat teveel last van het feit dat het schijnbaar not-done is om als minister gewoon je eigen standpunten te mogen bepalen. Van der Laan vind ik ook een goede, net als Boris van der Ham. Jammer dat Dittrich zo door het ijs is gegaan maar goed.

Als ik moest kiezen tussen de gladde aal Wouter Bos, semi-intellectuele en arrogante Wiegel of Pechtold dan kies ik voor de laatste
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 11:43:05 #67
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35705457
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Net zoals Bos bedoel je? In alle debatten komt hij niet verder dan het opnoemen van lijstjes wat allemaal zo slecht is aan het kabinet Balkenende
Het gaat hier om Wiegel. Hij wijst naar anderen en dat maakt je eigen punten niet sterk. Wijzen naar Bos is een ander topic voor.
And that is the news.''
  zaterdag 4 maart 2006 @ 11:45:46 #68
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35705533
quote:

[..]

Inderdaad. Andere partijen verwijten maken dat ze als makke schapen achter de leider aanlopen, maar ze zijn gewoon jaloers dat ze zelf geen leider hebben. Zo te horen zijn er hier weinig mensen die wiegel politiek gezien serieus nemen, terwijl landelijk het cijfer juist andersom zit.
And that is the news.''
  zaterdag 4 maart 2006 @ 11:47:11 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35705568
Zoals Wiegel gister zelf zei, zo hoog staan, 1 jaar voor de échte verkiezingen, is dodelijk.

En daar heeft ie volgens mij gelijk in.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 11:50:26 #70
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35705653
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 05:27 schreef sig000 het volgende:

[..]

Als Wiegel meer spreektijd krijgt dan valt ie vanzelf door de mand.
Denk het ook. Het tempo van de speech was zo laag, nog hetzelfde als de jaren 70. De toon was ook arrogant en betweterig. Hij schermt heel erg met zijn verleden. Op het punt van bestuurlijke vernieuweing is hij heel conservatief. Gaf de pvdA gelijk dat ze tegen stemden laatst. Het zegt wat mij betreft genoeg dat ze hem steeds nodig hebben. Na hem is er weinig aan leiderschap geweest bij de VVD. Nu kan hij nog makkelijk praten, als hij premier-kandidaat of lijsttrekker is moet hij een heel programma verdedigen. Denk niet dat hij daar zin in heeft.
Het einde van het gesprek gister was ook tenekrommend. Hij moest en zal nog een opmerking maken en het laatste woord hebben.
And that is the news.''
  zaterdag 4 maart 2006 @ 11:53:29 #71
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35705724
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 09:10 schreef Aarde het volgende:
Ik vind het ook beneden peil. Dit was geen stevige verkiezingspraat meer. Als ik pechtold was zou ik niet meer met hem willen werken, mocht dat zo uitkomen. JE kon het aan zijn gezicht zien. 1 van de redenen dat een groep mensen zich van de VVD hebben afgesplitst.
And that is the news.''
  zaterdag 4 maart 2006 @ 11:57:08 #72
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35705816
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 11:47 schreef Yildiz het volgende:
Zoals Wiegel gister zelf zei, zo hoog staan, 1 jaar voor de échte verkiezingen, is dodelijk.

En daar heeft ie volgens mij gelijk in.
Daar kan hij we een punt hebben. Dat zie je vaker. Peilingen zeggen wat dat betrwft niet zoveel. Maar die constatering is al honderden keren gedaan. Net of Wiegel dat bedacht heeft. Hij heeft er wel een punt, maar of het nu nieuwswaardig is..
And that is the news.''
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:12:49 #73
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35706235
Ik heb nog wel eens de hoop gehad dat Wiegel een goeie zou zijn voor de VVD, maar als ik hem zo zie lullen en die Jozias er zo vol van zichzelf naar zie luisteren, dan ben ik al gauw klaar. VVD is een schreeuwpartij geworden die een hoop over een ander heeft te vertellen, zodat het eigen non-beleid op de achtergrond blijft. Laat ze (en dan voornamelijK Wiegel) maar flink blaffen, dan zijn we er sneller vanaf. En dat geschurk met het CDA, ... laat de keuze lekker bij de kiezer.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:16:29 #74
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35706324
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:12 schreef eL. het volgende:
Ik heb nog wel eens de hoop gehad dat Wiegel een goeie zou zijn voor de VVD, maar als ik hem zo zie lullen en die Jozias er zo vol van zichzelf naar zie luisteren, dan ben ik al gauw klaar. VVD is een schreeuwpartij geworden die een hoop over een ander heeft te vertellen, zodat het eigen non-beleid op de achtergrond blijft. Laat ze (en dan voornamelijK Wiegel) maar flink blaffen, dan zijn we er sneller vanaf. En dat geschurk met het CDA, ... laat de keuze lekker bij de kiezer.
Ze roepen bij elke verkiezingen dat het zo slecht is op bepaalde punten. terwijl ze al misntens 10 jaar achter elkaar aan de macht zitten. Dus al die mensen dat een kabinet als dit de puinhopen van links weer mag opruimen. de VVD heeft dus blijkbaar eerst 8 jaar puinhopen lopen maken en beginnen nu met opruimen. Lijkt me een beetje laat. En de VVD is dus blijkbaar links, iets wat me niet leuk lijkt voor de mensen die VVD stemmen en roepen dat alles de schuld is van de linkse honden.
And that is the news.''
pi_35707125
Het idee van verkiezingscampagneleider Rutte en fractieleider van Aartsen om Wiegel voor hun karretje te spannen, heeft in mijn ogen veel weg van het zichzelf toekennen van een Akte van Onbekwaamheid.
Wiegel heeft als regerend politicus nooit veel betekend (hij liep altijd achter van Agt aan) en dient nu, na de blunder van Zalm, de risico-minister Verdonk en de bij vele VVD-aanhangers "uitgekakte" van Aartsen, als spreekbuis voor de VVD. En wat heeft hij te vertellen ? Dat de vennootschapbelasting dank zij de VVD omlaag is. Daar zaten we echt op te wachten.
Dat we met Bos een groot risico lopen, weet iedereen die enigszins politiek geschoold is en dat Nederland met de programma's van de SP en Groen Links uitgehold wordt, hoeft geen betoog.
Ondanks het feit, dat we bijna allemaal een stapje, wat schrijf ik : een grote stap, achteruit hebben moeten doen, dienen we ons toch af te vragen hoeveel sprongen we achteruit zouden zijn gegaan als deze coalitie geen maatregelen genomen zou hebben.
Gelukkig hebben we meer dan een jaar om ons te beraden.
pi_35707265
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:44 schreef nednil het volgende:
Wiegel heeft als regerend politicus nooit veel betekend (hij liep altijd achter van Agt aan)
Het was eerder andersom, Van Agt was nogal wispelturig en op beslissende momenten vaak ziek.
pi_35710993
Tis weinig liberaal van Wiegel om een partij zo af te kraken.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:12:38 #78
61927 DaveM
uitgefokt
pi_35723035
Ik zit nu de Nova-uitzending met Wiegel te kijken.
Het enige dat dit zogenaamde orakel van wijsheid te melden heeft: een keiharde aanval op Pechtold, geen woord over z'n beleid, puur op de man

Toen Pechtold in het algemeen iets zei over de Haagse politiek sprak iedereen er schande van.
pi_35724725
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:12 schreef DaveM het volgende:
Ik zit nu de Nova-uitzending met Wiegel te kijken.
Het enige dat dit zogenaamde orakel van wijsheid te melden heeft: een keiharde aanval op Pechtold, geen woord over z'n beleid, puur op de man

Toen Pechtold in het algemeen iets zei over de Haagse politiek sprak iedereen er schande van.
Tsja, wiegel kan dit. Hij heeft geen enkele functie.
  zondag 5 maart 2006 @ 01:54:35 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35730016
ff offtopic, maar wat ging die Pechtholt door de mangel zeg, tijdens die Nova uitzending !
Niet alleen door Wiegel, maar ook door Halsema. Pauw en Witteman zaten ook voortduren steken onder water te geven. Die arme Pechtholt was duidelijk aangeslagen aan het einde van de uitzending. Eigen schuld overigens, maar wel een beetje zielig voor hem.
Mijn reisverslagen
  zondag 5 maart 2006 @ 02:04:49 #81
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35730253
toch maar ff kijken dan

*slingert uitzendinggemist weer eens aan*
pi_35730269
quote:
Op zondag 5 maart 2006 01:54 schreef SeLang het volgende:
ff offtopic, maar wat ging die Pechtholt door de mangel zeg, tijdens die Nova uitzending !
Niet alleen door Wiegel, maar ook door Halsema. Pauw en Witteman zaten ook voortduren steken onder water te geven. Die arme Pechtholt was duidelijk aangeslagen aan het einde van de uitzending. Eigen schuld overigens, maar wel een beetje zielig voor hem.
Ook maar effe off topic dan:
Pechie is voor mij de enige in dit rariteitenkabinet die nog wat zinnigs uitkraamt.
De enige met lef die de knuppel in het hoenderhok werpt en probeert te zeggen waar het mis is.
Helaas is ie de enige.
Nederland zou er gebaat bij kunnen zijn om meer van dit soort 'eigenwijzen' op essentiele posten te hebben.
Dit soort 'eigenwijzen' zouden dan kunnen debateren met elkaar om tot een zinnig geheel proberen te komen waar de mensen wat aan hebben.
En weer on topic:
Nee, met dit soort 'eigenwijzen' bedoel ik dus duidelijk niet Hans Wiegel!
  zondag 5 maart 2006 @ 02:20:52 #83
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35730575
Ik mag zowel Pechtold als Wiegel. Maar hij veegt wel echt de vloer aan met Pechtold in het begin van die uitzending in dat rechtstreekse gesprek
  zondag 5 maart 2006 @ 03:18:19 #84
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35731474
quote:
Gelukkig is de politiek niet jong en hip. Ik hoop niet dat er veel jongeren zich laten leiden door 'hippe' politici. Niet te verwarren met populistisch overigens.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35731522
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:20 schreef PLAE@ het volgende:

Ik mag zowel Pechtold als Wiegel. Maar hij veegt wel echt de vloer aan met Pechtold in het begin van die uitzending in dat rechtstreekse gesprek
Hij leek nogal aangeschoten in dat interview... Nee, met persoonlijke aanvallen kun je niet iemand van de vloer af vegen. Jammer dat Pechtold en e.a. er weinig mee doen.
  zondag 5 maart 2006 @ 12:24:00 #86
61927 DaveM
uitgefokt
pi_35735563
quote:
Op zondag 5 maart 2006 02:20 schreef PLAE@ het volgende:

Als conservatieve cabaretier is Wiegel inderdaad een topper, z'n toespraken zijn altijd leuk om te horen.

Maar als politicus is het nogal goedkoop om iemand continu onder de gordel te slaan.
Ik weet niet of het vroeger ook zo erg was maar ik dacht dat hij z'n tegenstanders altijd met respect bleef behandelen.

Nu gedroeg hij zich als een strenge schoolmeester uit de jaren 50 die zich in z'n gezag voelt aangetast door die "brutale" leerling Alexander (vanwege een opmerking over vunzigheid in de klas) en hem daarom een paar harde tikken op z'n vingers gaf met de liniaal.

Bah, wat een arrogante bal.
  zondag 5 maart 2006 @ 12:25:26 #87
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35735604
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:04 schreef pberends het volgende:
Tis weinig liberaal van Wiegel om een partij zo af te kraken.
Wat heeft dat met elkaar te maken?
Say your prayers
pi_35735739
Dit is toch ook wel humor...
quote:
VVD-fractievoorzitter Van Aartsen heeft zaterdag afstand genomen van de harde woorden van partijcoryfee Wiegel aan het adres van coalitiepartner D66. Wiegel zei vrijdag in Groningen dat D66 na de Kamerverkiezingen van 2007 "fijn buiten kan gaan spelen". Van Aartsen stelde zaterdag in het tv-programma Nederland kiest! dat hijzelf dat nooit zo gezegd zou hebben.

Van Aartsen, die Wiegel later dit jaar als kandidaat-premier voor de VVD zou willen presenteren, zei samen met D66 de huidige coalitie tot een goed einde te willen brengen. Wel schaarde hij zich voor 100 procent achter Wiegels kritiek op D66-minister Pechtold. D66-oprichter Van Mierlo sprak daar zaterdag schande van.

Hij noemde de aanval van Wiegel platvloers en laf. "De VVD verschuilt zich achter een erelid om vuil te kunnen spuien." Van Mierlo riep Van Aartsen op zich niet achter Wiegel te verschuilen. "D66 heeft een Minister van Staat ingehuurd om modder te gooien naar mij", antwoordde Van Aartsen.

http://www.nu.nl/news/687(...)tand_van_Wiegel.html
Zoals de waard is...

Dat Van Aartsen afstand neemt van Wiegel is op zich al opmerkelijk, aangezien afgelopen week tussen de twee en campagneleider Rutte de verkiezingsstrategie nog werd doorgenomen en Van Aartsen ook op de bijeenkomst was waar Wiegel sprak, en na hem aan het woord kwam.
  zondag 5 maart 2006 @ 12:46:46 #89
61927 DaveM
uitgefokt
pi_35736384
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:29 schreef Kozzmic het volgende:

Dat Van Aartsen afstand neemt van Wiegel is op zich al opmerkelijk, aangezien afgelopen week tussen de twee en campagneleider Rutte de verkiezingsstrategie nog werd doorgenomen [...]
Hypocriet ook van Van Aertsen.

Aan de ene kant zeggen dat Wiegel geen officiële functie heeft binnen de VVD en z'n uitspraken dus los moeten worden gezien van de partij. Maar ondertussen wordt wel met Wiegel overlegd over de verkiezingsstrategie.

Conclusie:
De VVD gebruikt Wiegel bewust om te zeggen wat ze niet officieel kunnen zeggen maar wat het wel goed doet bij de kiezer.

Van 2 walletjes eten dus, precies wat ze Wouter Bos verwijten.
  zondag 5 maart 2006 @ 12:50:29 #90
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35736514
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:46 schreef DaveM het volgende:

[..]

Hypocriet ook van Van Aertsen.

Aan de ene kant zeggen dat Wiegel geen officiële functie heeft binnen de VVD en z'n uitspraken dus los moeten worden gezien van de partij. Maar ondertussen wordt wel met Wiegel overlegd over de verkiezingsstrategie.

Conclusie:
De VVD gebruikt Wiegel bewust om te zeggen wat ze niet officieel kunnen zeggen maar wat het wel goed doet bij de kiezer.

Van 2 walletjes eten dus, precies wat ze Wouter Bos verwijten.
Denk niet echt dat een ijdeltuit als Wiegel zich voor het karretje van van Aartsen laat spannen.
Say your prayers
  zondag 5 maart 2006 @ 13:13:41 #91
61927 DaveM
uitgefokt
pi_35737314
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:50 schreef Sickie het volgende:

[..]

Denk niet echt dat een ijdeltuit als Wiegel zich voor het karretje van van Aartsen laat spannen.
Misschien kwam het initiatief niet van v.A maar van Wiegel zelf.
Zo van "Jozias concentreer jij je op de partijpunten, dan reken ik wel af met D66 en de Pvda"
  zondag 5 maart 2006 @ 13:14:28 #92
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35737335
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:13 schreef DaveM het volgende:

[..]

Misschien kwam het initiatief niet van v.A maar van Wiegel zelf.
Zo van "Jozias concentreer jij je op de partijpunten, dan reken ik wel af met D66 en de Pvda"
Dus Wiegel gebruikt de VVD door hen hem te laten gebruiken. Poeh hey.
Say your prayers
  zondag 5 maart 2006 @ 13:22:14 #93
61927 DaveM
uitgefokt
pi_35737589
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:14 schreef Sickie het volgende:

[..]

Dus Wiegel gebruikt de VVD door hen hem te laten gebruiken. Poeh hey.
Zoiets ja.
  zondag 5 maart 2006 @ 14:42:30 #94
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_35740577
Wat heb ik me weer vermaakt bij NOVA. De meester...
pi_35741704
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:42 schreef 1603 het volgende:
Wat heb ik me weer vermaakt bij NOVA. De meester...
meester van de one-liner zonder enige diepgang, met arrogantie zonder enige vorm van zelfkennis

Pechtold heeft gelijk dat ie Den Haag een vunzige zooi noemt, iedereen inclusief Wiegel valt hem zo hard aan omdat ze weten dat ie gelijk heeft... ik hoop alleen dat Pechtold de man is om daar echt iets aan te doen... mijn stem heeft ie in ieder geval... woensdag wordt het D'66, en niet alleen vanwege Den Haag, ook in mijn stad heeft D'66 de beste standpunten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 5 maart 2006 @ 16:33:18 #96
120548 T-H
in state called Vertigo
pi_35744530
Het is zeer betreurenswaardig te zien dat de VVD zich verlaagt tot Amerikaanse praktijken rondom verkiezingen, in simpel Nederlands: modder gooien. Zoals Pechtold het omschreef, vunzige spelletjes worden er gespeeld. ook nu in de verkiezingsstrijd, waar landelijke kopstukken zich eigenlijk totaal buiten moeten houden (daarover zo nog even), wordt elke mogelijkheid aangegrepen om de kiezer te melden wat de ander fout doet, zonder nuance.

Wiegel veegt de vloer aan met Wouter Bos, waarvan we inderdaad kunnen zeggen dat Wouter Bos niet is wat Nederland nodig heeft. Nederland kan veel beter, maar een echt leider zegt natuurlijk: 'Nederland zal veel beter'.

Maar dan de VVD: i.p.v. te vertellen waar zij 'dan wel' voor staan maken ze hun nr.1 verkiezingsstandpunt: de ander heeft geen programma. Of ze zelf een program hebben wordt niemand meer duidelijk.

Verder zien we allemaal wel dat van Aartsen geen echte indruk achterlaat als hij aan tafel zit, b.v. tegenover Jan Marijnissen (iemand die ik graag zie debatteren, maar het daar wel bij mag laten), en inhoudelijk feitelijk geen argumenten geeft. Nee, van Aartsen roept opeens 'in tegenstelling tot Wouter Bos'. Waarvan gelukkig Marijnissen zegt "Wat heeft Wouter Bos er nu mee te maken?". Ik heb vrijdagavond geen enkel inhoudelijk argument gehoord van van Aartsen, en me er zeker voor ingespannen. Maar misschien heb ik het gemist, omdat ik niet bij kwam van het lachen na elke zielige kluit modder die hij wierp voor hij (misschien dus) inhoudelijk inging op de vraag.

Deze troep kost stemmen, en om de minder slimme kiezer te trekken (dit mogen we rustig kiezersmanipulatie of kiezersbedrog noemen) haalt men de partijcoryfee Wiegel maar eens van stal. Wiegel schraapt de keel en, uit angst voor vernieuwing om nog wat van dit land te maken, doet D66 af als partij die gebruikt wordt binnen de coalitie, die feitelijk geen bestaansrecht heeft. Lekker liberaar trouwens.

Misschien is echter het allerergste nog wel dat geen enkele landelijke politicus, en Wiegel als nietsnut ook niet, gewoon eens zegt: waar houden we ons mee bezig? Het zijn gemeentelijke verkiezingen, waar landelijke standpunten niks te zoeken hebben. Noch landelijke politici die proberen hun lokale fracties de raad in te helpen, noch het eens inde vier jaar van wethouders door het hele hand te horen krijgne dat het helemaal niet zo lekker loopt tussen Binnenhof en gemeentes. Want ook de landelijke bemoeienis met lokale problemen beinvloedt te kiezer, dus ook dat is in feite bedrog.

(aldus iemand die blij is dat de kiezer de dure euro heeft betrokken bij het afwijzen van de grondwet)

Nog even terug naar de VVD, want ik moet zeggen haar gedachtegoed op veel plaatsen wel goed doordacht vind, en vroeger meer dan nu, grotendeels ondersteun. Alleen zoals ze het spelletje nu spelen zijn ze me de politiek niet meer waardig. En tot slot een vraag aan de mensen die hier (vaak in een post van slechts een zin, en dat is volledig te begrijpen) volledig achter de heer Wiegel gaan staan: vind je niet dat het afbreuk doet aan de politiek en de besturing van gemeente en staat dat de inhoud niet meer centraal staat maar er alleen maar met modder wordt gegooid?
pi_35823831
Wiegel heeft zich keihard in eigen voet geschoten; D66 is veel populairder bij deze verkiezingen dan verwacht (calimero-effect) en nu is zelfs Balkenende als premier-kandidaat voor de volgende keer populairder dan Wiegel !
pi_35837244
quote:
Het VVD-erelid Hans Wiegel heeft de knoop doorgehakt. Hij keert definitief niet terug in de landelijke politiek.

Wiegel heeft dat in een persverklaring laten weten, enkele uren nadat Jozias van Aartsen was teruggetreden als fractievoorzitter van de liberalen.

Maandenlang hield de eventuele come-back van Wiegel de liberale gemoederen bezig. Het had een verlammend effect op het functioneren van Van Aartsen die al geruime tijd als 'aanvoerder' van de VVD door het leven ging. Het begrip 'leider' werd aangstvallig gemeden.

ScenarioVan Aartsen stond zeker niet onwelwillend tegenover een terugkeer van Wiegel naar Den Haag. Tot gisteren stond Van Aarsten een scenario voor ogen waarbij hij lijsttrekker zou worden en Wiegel kandidaat-premier.

Begin vorig jaar had Wiegel al aangekondigd dat hij na de gemeenteraadsverkiezingen een besluit zou nemen over zijn politieke toekomst. In de verklaring staat dat hij zijn besluit heeft genomen "na zorgvuldige overweging van persoonlijke en politieke aard".

Wiegel was van 1967 tot 1982 achtereenvolgens Kamerlid, fractievoorzitter en minister van Binnenlandse Zaken en vice-premier in het kabinet-Van Agt. Na zijn vertrek uit Den Haag werd hij commissaris van de koningin in Friesland. Van 1995 tot 2000 was hij lid van de Eerste Kamerfractie van de VVD.

Kandidaten
Nu Wiegel is afgehaakt is de opvolging van Van Aartsen open. De meest genoemde namen voor het lijsttrekkerschap bij de Kamerverkiezingen van volgend jaar zijn minister Kamp van Defensie, minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie en staatssecretaris Mark Rutte van Onderwijs.
bron: NOS
pi_35842502
Eindelijk...
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:48:57 #100
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35849255
Ik heb besloten niet meer op de VVD te stemmen

De manier van handelen vind ik gewoon smerig, het optreden van Wiegel was de bekende druppel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')