abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:45:18 #1
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35692592
Wiegel rekent af met D66

Uitgegeven: 3 maart 2006 21:08
Laatst gewijzigd: 3 maart 2006 21:15

GRONINGEN - D66 kan na de verkiezingen van 2007 "fijn buiten gaan spelen en kereltje Pechtold kan als veilingmeester het laatste kaveltje van zijn partij afmijnen". Voor VVD-coryfee Wiegel hebben de democraten in de coalitie duidelijk afgedaan, zo maakte hij vrijdag duidelijk tijdens een verkiezingsbijeenkomst van zijn partij in Groningen.

Vooral de D66-minister voor Bestuurlijke Vernieuwing moest het ontgelden. Volgens Wiegel zullen VVD en CDA bij de parlementsverkiezingen een meerderheid halen. "Alexander de Grote kan dan weer weg uit het vunzige Den Haag en weer veilingmeester worden."

Ook PvdA-leider Wouter Bos kon echter in zijn ogen geen genade krijgen. Wiegel omschreef Bos als een heilige boon met een glad verhaal van gebakken lucht die niet kan kiezen en geen stelling durft te nemen. "Wat een verschil met Joop den Uyl. Die stond tenminste ergens voor. Dat was een echt mens, een naturel. Daar had ik respect en bewondering voor."
http://www.nu.nl/news/687223/11/Wiegel_rekent_af_met_D66.html

Ik vind het nogal komisch eigenlijk. Wiegel begint een parodie op zichzelf te worden. Die man roept al 30 jaar het 1 en ander, maar maakt de keuze niet tussen wel of niet een terugkeer.
Ook zijn omschrijving naar Pechtold. Moet dit overkomen als een groot schrijver? Kan die man niet rustig sigaren roken en een beetje lopen brallen. Mijn god, kan de VVD niets beters verzinnen dan zo oude man?
Vernieuwing?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Moderator vrijdag 3 maart 2006 @ 21:47:43 #2
8781 crew  Frutsel
pi_35692660
vooral de uithaal naar Bos vind ik 200% terecht...
helaas gaat die wel met de kiezers aan de haal...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:49:41 #3
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35692726
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:47 schreef Frutsel het volgende:
Over het met den Uyl wel ja. ieder geval de beeldvorming over den uyl is zo. Die stond ervoor. En dat heeft hem de formatie gekost, net als bos overigens. Al is Bos in een moeilijke tijd binnengekomen. Den uyl straalt uit als krachtig. Alleen was niet iedereen het met zijn ideeen eens.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Moderator vrijdag 3 maart 2006 @ 21:54:45 #4
8781 crew  Frutsel
pi_35692856
Op zich denk ik dat Bos op een goede tijd binnenkomt. Als hij het zoveel beter weet, laat hem met concrete voorstellen, cijfers en begrotingen komen dan alsmaar te schoppen en aan te tonen waar het slecht gaat.
We zien allemaal dat het slecht gaat, maar op bepaalde vlakken denk ik dat je het huidige kabinet dat niet kwalijk kunt nemen.
Neemt niet weg dat als straks de PVDA met weet ik wie in de regering gaat zitten ze lekker voortborduren op de basis die nu door deze regering is gelegd. Als mensen denken dat Bosje fijn alles terugdraait waardoor het leven goedkoper en makkelijker wordt dan hebben ze het flink mis. Het is namelijk geweldig om in te stappen als de economie weer gaat draaien en het weer aantrekt nadat het CDA/VVD de kogels uit het vuur hebben gehaald.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:01:12 #5
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_35693025
Wanneer rekent ie af met Van Aartsen? Ook een makkelijk doelwit, me dunkt.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_35693287
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:45 schreef One_of_the_few het volgende:
Wiegel rekent af met D66

Uitgegeven: 3 maart 2006 21:08
Laatst gewijzigd: 3 maart 2006 21:15

GRONINGEN - D66 kan na de verkiezingen van 2007 "fijn buiten gaan spelen en kereltje Pechtold kan als veilingmeester het laatste kaveltje van zijn partij afmijnen". Voor VVD-coryfee Wiegel hebben de democraten in de coalitie duidelijk afgedaan, zo maakte hij vrijdag duidelijk tijdens een verkiezingsbijeenkomst van zijn partij in Groningen.

Vooral de D66-minister voor Bestuurlijke Vernieuwing moest het ontgelden. Volgens Wiegel zullen VVD en CDA bij de parlementsverkiezingen een meerderheid halen. "Alexander de Grote kan dan weer weg uit het vunzige Den Haag en weer veilingmeester worden."

Ook PvdA-leider Wouter Bos kon echter in zijn ogen geen genade krijgen. Wiegel omschreef Bos als een heilige boon met een glad verhaal van gebakken lucht die niet kan kiezen en geen stelling durft te nemen. "Wat een verschil met Joop den Uyl. Die stond tenminste ergens voor. Dat was een echt mens, een naturel. Daar had ik respect en bewondering voor."
http://www.nu.nl/news/687223/11/Wiegel_rekent_af_met_D66.html

Ik vind het nogal komisch eigenlijk. Wiegel begint een parodie op zichzelf te worden. Die man roept al 30 jaar het 1 en ander, maar maakt de keuze niet tussen wel of niet een terugkeer.
Ook zijn omschrijving naar Pechtold. Moet dit overkomen als een groot schrijver? Kan die man niet rustig sigaren roken en een beetje lopen brallen. Mijn god, kan de VVD niets beters verzinnen dan zo oude man?
Vernieuwing?
Hand in eigen boesem, Wiegel. Eerst maar ens zelf duidelijkheid verschaffen over je prmierschap alvorens kritiek te gaan leveren.

Groeten van een VVD''er.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:22:38 #7
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35693715
Schopje POL na overleg.
pi_35693721
Alleen heilige boontjes leiden naar gouden eieren.
pi_35693744
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Schopje POL na overleg.
Dank, ik wou het net voorstellen... Ik keek niet eens naar NWS bij het openen van mijn dubbeltopic
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:24:19 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35693775
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:23 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Dank, ik wou het net voorstellen... Ik keek niet eens naar NWS bij het openen van mijn dubbeltopic
Komt nogal vaak voor.

Maareh, typisch Wiegel. Ik moet altijd wel lachen om dit soort taal.
pi_35693787
Ik hoorde laats iemand bij nova in plat rotterdams de heer wiegel vergelijken met een koekoeks klok.

Als het even slecht maakt met de partij, dan steekt wiegel zijn hoofd door het deurtje.
hij roept koekoek.
Iedereen denkt weer dat Wiegel premier wil worden.
VVD stijgt in de peilingen
En wiegel trekt zijn hoofd ieder keer weer terug.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_35693814
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:47 schreef Frutsel het volgende:
Maar wiegel is wel heel erg vergelijkbaar met Bos....

Genoeg D66 die twijfelen over wel of niet lid blijven. Alleen zo'n opmerking doet eerder het tegen overgestelde... D66 is slecht, maar is wel is wel het minst slechtste van alle andere partijen.

En ik snap ook niet echt dat de VVD alleen met de CDA wil regeren... past nou niet echt, vooral als het VVD aanzienlijk kleiner is dan het CDA.
pi_35693887
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:24 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik hoorde laats iemand bij nova in plat rotterdams de heer wiegel vergelijken met een koekoeks klok.

Als het even slecht maakt met de partij, dan steekt wiegel zijn hoofd door het deurtje.
hij roept koekoek.
Iedereen denkt weer dat Wiegel premier wil worden.
VVD stijgt in de peilingen
En wiegel trekt zijn hoofd ieder keer weer terug.
Gaat het slecht met de VVD?

Wiegel is erg voorspelbaar, en daarom lijkt hij ECHT op een koekoeksklok. Hij is erg regelmatig in het nieuws, altijd door een uitspraak ergens in een zaaltje, en altijd gaat het over de politiek, en nooit ergens inhoudelijks over.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:27:49 #14
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35693890
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:54 schreef Frutsel het volgende:
Op zich denk ik dat Bos op een goede tijd binnenkomt. Als hij het zoveel beter weet, laat hem met concrete voorstellen, cijfers en begrotingen komen dan alsmaar te schoppen en aan te tonen waar het slecht gaat.
We zien allemaal dat het slecht gaat, maar op bepaalde vlakken denk ik dat je het huidige kabinet dat niet kwalijk kunt nemen.
Neemt niet weg dat als straks de PVDA met weet ik wie in de regering gaat zitten ze lekker voortborduren op de basis die nu door deze regering is gelegd. Als mensen denken dat Bosje fijn alles terugdraait waardoor het leven goedkoper en makkelijker wordt dan hebben ze het flink mis. Het is namelijk geweldig om in te stappen als de economie weer gaat draaien en het weer aantrekt nadat het CDA/VVD de kogels uit het vuur hebben gehaald.
Als Bos nu premier wordt is hij net als Balkenende na één termijn afgeschreven. Die vent heeft een grote mond en vertelt alle linkse paupers in Nederland precies wat ze willen horen, maar na vier jaar brengt hij er nog minder van terecht dan Paars of Balkenende.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35693914
Ik heb bij Wiegel altijd het beeld van de jofele oom die op verjaardagen net teveel jenever drinkt en dan een beetje vervelend begint te worden.
pi_35694065
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:27 schreef Molluck het volgende:

[..]

Als Bos nu premier wordt is hij net als Balkenende na één termijn afgeschreven. Die vent heeft een grote mond en vertelt alle linkse paupers in Nederland precies wat ze willen horen, maar na vier jaar brengt hij er nog minder van terecht dan Paars of Balkenende.
Balkenende is nu voor het tweede termijn actief. Het eerste was nou niet echt een succes... Maar hangt van de samenstelling af. Bos als premier is okey. Als het regeerakkoord maar niet links is. Dat zal alleen wel. Na 4 jaar zal het nog niet direct slechter gaan. Dus vrij grote kans dat hij nogmaals verkozen zal gaan worden. Maar daarna zal er weer een paars aan pas moeten komen om het rotzooi op te ruimen. Paars deed het goed. Het enige wat je er op aan kunt merken is dat ze te veel uitgaven, en alleen een begrotingsoverschot voldoende was.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:35:32 #17
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35694165
hij heeft gewoon gelijk, maar ik vrees wel dat het te laat is om nog iets zinnigs te betekenen voor de VVD voor de volgende verkiezingen...
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_35694376
Ik hoorde het net, en ik heb weer genoten, wat een man is het toch, ik hoop dat 'ie dit keer op gaat voor het premierschap.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:47:38 #19
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35694530
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik hoorde het net, en ik heb weer genoten, wat een man is het toch, ik hoop dat 'ie dit keer op gaat voor het premierschap.
Ik denk dat hij het heel goed zou doen, maar wat ze bij de VVD echt nodig hebben is een wat 'hipper' persoon die ook het jongere publiek aanspreekt. (En dan heb ik het niet over de 18-jarigen die net mogen gaan stemmen, maar ik denk niet dat de grote groep van twingers en dertigers zich echt identificeert met een politicus wiens hoogtijdagen een jaar of 10-15 geleden lagen)
pi_35694550
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik ook en dat zal hij wel doen , nu nog afwachten of het hem ook gaat lukken
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_35694578
De doelgroep van de VVD is niet hip en jong Nederland...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:49:42 #22
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35694584
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:54 schreef Frutsel het volgende:
Die cijfers en begrotingen en voorstellen hebben ze ook. Net zo als andere partijen. Waar hebben andere partijen dan wel een voorstel en de PvdA niet?
And that is the news.''
pi_35694637
Hij kan gewoon geen interviews doen... Het enige waar hij goed in is, zijn toespraken houden over 'de politiek', en is totaal geen geschikte premier. Het enige wat hij doet is andere partijen afzeiken. Verwacht je dat je daarmee een coalitie met andere partijen kunt samenstellen, en daar zelf voorzitter/premier van worden?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:53:04 #24
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35694690
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:49 schreef gelly het volgende:
De doelgroep van de VVD is niet hip en jong Nederland...
Nee, maar ze zullen daar wel degelijk stemmen uit nodig hebben, als ze nu Wiegel als partijleider aanstellen dan distantiëren ze zich nog verder van die groep.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:55:06 #25
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35694774
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:09 schreef Tref het volgende:

[..]

Hand in eigen boesem, Wiegel. Eerst maar ens zelf duidelijkheid verschaffen over je prmierschap alvorens kritiek te gaan leveren.

Groeten van een VVD''er.
Mee eens.
Heb je net op Ned 3 het intervieuw gezien? Het was tenenkrommend hoe laatdunkend die man is. Ik vind het nergens op slaan en VVD onwaardig. Dit is de politiek waar ze de SP altijd van beschuldigden. Alweer een optreden van een VVD'er die niet zijn eigen standpunt promoot maar de andere partijen belachelijk maakt. Het filmpje was de opmaat, naar nu blijkt is het echt beleid. Alleen daarom al zal ik geen VVD stemmen. Als een Rutte of schultz hogerop komen kijk ik wel verder.
Bos en Pechtold zijn ook niet alles, maar het intervieuw net druipte van de arrogantie en van het onvermogen om de eigen plannen te promoten. plannen waarmee de VVD komen zijn meestal nu van pvdA GL of LPF. In een andere vorm gegoten, maar het komt op hetzelfde neer. De VVD blaat zo om de interne problemen af te leiden. Het is toch raar dat een ere-lid alle aandacht op een avond opeist als je aanvoerder ook spreekt?
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')