abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35316502
Omdat ik dacht dat er nog wel behoefte was aan een deel 2, bij deze.

Topic 1
quote:
Het Vaticaan heeft maandag een nieuwe aanval geopend op de eisen van verschillende homogroeperingen. Met een internationale bijeenkomst van vijf dagen wil het Vaticaan bezinnen over de vraag hoe homohuwelijken gestuit kunnen worden. Homohuwelijken zijn nu mogelijk in België, Spanje, Canada, Groot-Brittanië en Nederland.

Het Johannes Paulus II Instituut organiseert de conferentie aan de Vaticaanse Universiteit van Lateranen. Onder de sprekers zijn onder andere de Franse priester en psychoanalist Tony Anatrella, auteur van de richtlijn om homo's het priesterschap te ontzeggen, de Spaanse theoloog Juan José Pérez Sorba en de Amerikaanse jurist David Crawford.

De leiding van de katholieke kerk maakt zich zorgen om het toenemende aantal landen dat homohuwelijken mogelijk maakt. Door paus Benedictus XVI werd dit eerder als "ernstige vergissing" bestempeld. "De homobeweging is een machtige culturele lobby, sterk ingeplant in milieus van intellectuelen en leiders. Zij heeft als doel een zeker concept van het gezin te vernietigen", zei de directeur van het Johannes Paulus II Instituut.

Vaticaan wil homohuwelijk halt toeroepen

[ Bericht 69% gewijzigd door sp3c op 21-02-2006 03:20:26 ]
ijs_beer fan!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:05:07 #2
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35316509
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Als je mijn vragen oprecht niet snapt, dan zou ik het nog maar een keer of tien doorlezen wat je allemaal neer tikt hier . Al jou meningen die jij pretendeerd op fok staan lijnrecht tegenover het westen.
Nog een laatste post.

Ik snap de vragen op zich wel, maar ik snap niet wat ze met het onderwerp te maken hebben. De vragen worden gesteld om me als discussiant te diskwalificeren, terwijl ik tot nu toe alleen maar inhoudelijk gereageerd hebt. Erg onwenselijk allemaal.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_35316529
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:05 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Nog een laatste post.

Ik snap de vragen op zich wel, maar ik snap niet wat ze met het onderwerp te maken hebben. De vragen worden gesteld om me als discussiant te diskwalificeren, terwijl ik tot nu toe alleen maar inhoudelijk gereageerd hebt. Erg onwenselijk allemaal.
Er zijn wel meerdere offtopic posts geweest, daarnaast meende ik mijn post wel oprecht.
En heb ik er nog steeds geen antwoord op gehad.
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:09:59 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316553
jij diskwalificeert jezelf met je pogingen dure woorden te gebruiken die je nauwelijks lijkt te begrijpen en je nogal wereldvreemde uitspraken

wat dat betreft zou je een voorbeeld aan BSB kunnen nemen, dat slaat ook nergens op maar echt irritant of slecht te begrijpen is het nergens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_35316595
Nog wat vragen van mijn hand. Vaticaan wil homohuwelijk een halt toeroepen

Met zulke opvattingen over ''natuurlijkheid'' zou het een wonder zijn als je de evolutietheorie niet verwierp.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:18:17 #6
126836 Super7fighter
pi_35316626
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:01 schreef purmernoord het volgende:
Wat een acherlijke mensen zitten hier tussen. Die Super7fighter is werkelijk niet te filmen. Ik wens die persoon alles toe wat hij zijn ergste vijand toewenst, en dat in het kwadraat.
Ik wil nog even wat rechtzetten.

De inperking van de rechten van homo's komt niet uit haat voor de homo's, maar uit belang van de kinderen die er schadelijke gevolgen aan zullen overhouden. Ik kan me niet indenken dat het goed is voor een kind om op te groeien met 2 vaders en zonder moeder. Leven en laten leven, nee dat werkt niet in dit geval,
- kappen -

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 21-02-2006 03:22:29 ]
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_35316646
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:18 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

De inperking van de rechten van homo's komt niet uit haat voor de homo's, maar uit belang van de kinderen die er schadelijke gevolgen aan zullen overhouden. Ik kan me niet indenken dat het goed is voor een kind om op te groeien met 2 vaders en zonder moeder. Leven en laten leven, nee dat werkt niet in dit geval,
Daar gaan we weer, homofielen -> pedofielen... Deze hebben niks met elkaar te maken.

Jij kan je niet indenken dat de kinderen er geen schadelijke gevolgen van ondervinden... ben je nu ineens psycholoog of zo? Waar baseer je dat eigenlijk op?

Bovendien gaat dit topic niet eens over de adoptie, het gaat alleen over het homohuwelijk. Dus ook over een kinderloos homohuwelijk. Dat kan je met bovenstaande dus niet verenigen

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 21-02-2006 03:24:03 ]
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:21:50 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316654
joh maak dat de kat wijs

ik ken toevallig twee mensen die opgevoed zijn met 1 moeder, die kenden hun vaders niet eens en dat zijn geweldige mensen ... ik zie niet in hoe een extra moeder hun leven zou kunnen vergallen behalve dat er meer geld te besteden is
pi_35316656
quote:

[..]

De inperking van de rechten van homo's komt niet uit haat voor de homo's, maar uit belang van de kinderen die er schadelijke gevolgen aan zullen overhouden.
Welke schadelijke gevolgen?
quote:
Ik kan me niet indenken dat het goed is voor een kind om op te groeien met 2 vaders en zonder moeder. Leven en laten leven, nee dat werkt niet in dit geval,
Wat een schaamteloze bekrompenheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 21-02-2006 03:23:32 ]
pi_35316657
quote:

[..]

Ik heb heel veel studies gelezen over opgroeien met ouders van het zelfde geslacht, jij ook?

Voor de rest kun je niet echt goed discuseren want op de ene helft reageer je niet, de andere helft pak je half op, en je komt met conclusies die nergens op gebaseerd zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 21-02-2006 03:24:21 ]
ijs_beer fan!
pi_35316663
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:20 schreef purmernoord het volgende:

[..]

Daar gaan we weer, homofielen -> pedofielen... Deze hebben niks met elkaar te maken.

Jij kan je niet indenken dat de kinderen er geen schadelijke gevolgen van ondervinden... ben je nu ineens psycholoog of zo? Waar baseer je dat eigenlijk op?
Hey je bent nog wakker, doe je wel een beetje rustig aan .
ijs_beer fan!
pi_35316665
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:21 schreef sp3c het volgende:
joh maak dat de kat wijs

ik ken toevallig twee mensen die opgevoed zijn met 1 moeder, die kenden hun vaders niet eens en dat zijn geweldige mensen ... ik zie niet in hoe een extra moeder hun leven zou kunnen vergallen behalve dat er meer geld te besteden is
Beter 1 moeder dan 2 vaders en vice versa, maar dat is een andere discussie .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35316684
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Beter 1 moeder dan 2 vaders en vice versa, maar dat is een andere discussie .
Het is idd een andere discussie, maar leg eens uit?
ijs_beer fan!
pi_35316691
ik ken heel wat gezinnen met heteroouders waarvan ik denk dat mijn vriend en ik het absoluut een stuk beter zouden doen... Ouders en kinderen die aan de coke zijn, werkeloos, etc Als je rechtlijnig bent haal je daar gelikj de kinderen weg... Geef ze aan een homostel. Kunnen ze weer heropvoed worden...

Nanking, je hebt gelijk, ik moet eigenlijk naar bed... Maar zoveel onrecht kan ik niet zomaar laten gebeuren hier
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:27:56 #15
126836 Super7fighter
pi_35316701
Homoseksuele stellen moeten geen kinderen krijgen, dat is mijn standpunt ten aanzien van homo-adoptie. Dit is uit den boze, een kind moet moederliefde krijgen en de liefde van een vader. En dat kan niet als 2 mannen met elkaar een kind adopteren en 2 vrouwen ook niet.
Een kind is niet compleet zonder vader of moeder. Zonder vader of zonder moeder is er geen sprake van een ''gezin''.
Wat moet je later zeggen als je iedereen met een vader en moeder ziet. Ja, ik heb 2 vaders of 2 moeders. De gesprekken die rondgaan op je school over je ouders. Nee, die geadopteerde kinderen zullen een zielig en vernederend leven krijgen.
Laat staan dat je "gelukkig" normaal bent en met een vriend of vriendin thuiskomt, wat moet die wel niet denken van je "ouders".
Als je op dat moment al niet geestelijk beinvloed bent door homofiele of homoseksuele vaders.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 16:52:50 ]
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:29:11 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316708
mjah laten we niet doen als of hetero ouders per definitie slecht zijn want ik ben natuurlijk een welopgevoed heerschap geworden door twee geweldige hetero's ... alleen een wat korte lont maar dat komt door de ijshockey
pi_35316711
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:27 schreef Super7fighter het volgende:
Homoseksuele stellen moeten geen kinderen krijgen, dat is mijn standpunt ten aanzien van homo-adoptie. Dit is uit den boze, een kind moet moederliefde krijgen en de liefde van een vader. En dat kan niet als 2 mannen met elkaar een kind adopteren en 2 vrouwen ook niet.
Een kind is niet compleet zonder vader of moeder. Zonder vader of zonder moeder is er geen sprake van een ''gezin''.
Wat moet je later zeggen als je iedereen met een vader en moeder ziet. Ja, ik heb 2 vaders of 2 moeders. De gesprekken die rondgaan op je school over je ouders. Nee, die geadopteerde kinderen zullen een zielig en vernederend leven krijgen.
Laat staan dat je "gelukkig" normaal bent en met een vriend of vriendin thuiskomt, wat moet die wel niet denken van je "ouders".
Als je op dat moment al niet geestelijk beinvloed bent door homofiele of homoseksuele vaders.
Door mensen zo als jij krijgen die kinderen het idd moeilijk op school. Maar zoals ik al vroeg hoeveel studies heb je gelezen voordat je, je eigen conclusies trok?

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 16:40:41 ]
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:30:07 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316714
quote:
kap is met die aanhalingstekens irritant mannetje

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 16:40:09 ]
pi_35316732
quote:
Wat moet je later zeggen als je met allemaal atheisten op school zit. Ja, ik ben Moslim. De gesprekken die rondgaan op je school over je vakantiebestemming. Nee, die Islamitische kinderen zullen een zielig en vernederend leven krijgen.
Laat staan dat je ''gelukkig'' normaal bent en met een kafir thuiskomt, wat zal die wel niet te lijden krijgen van je ouders.

En zo kan ik werkelijk ALLES vervangen door de namen van een godsdienst en haar belijders, zonder iets te forceren. Maar dat zal er wel niet in gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 16:53:13 ]
pi_35316735
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:25 schreef NanKing het volgende:

[..]

Het is idd een andere discussie, maar leg eens uit?
Gevoelsmatig ben ik het er niet mee eens. Bovendien is aangetoond dat kinderen van homo's/lesbiënnes (die hun officiële coming out dus na een hetero relatie hebben) vaak ontsporen in een later stadium. Adoptie vind ik nog erger, want dan wordt een kind opgevoed met het idee dat het normaal is om bijvoorbeeld twee vaders te hebben en geen moeder. Het kind wordt soft opgevoed en zal in veel gevallen niet opgewassen zijn tegen de hardheid van de maatschappij (alleen al op de lagere school). Nee, dat vind ik echt een hele slechte zaak.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35316743
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:26 schreef purmernoord het volgende:
ik ken heel wat gezinnen met heteroouders waarvan ik denk dat mijn vriend en ik het absoluut een stuk beter zouden doen... Ouders en kinderen die aan de coke zijn, werkeloos, etc Als je rechtlijnig bent haal je daar gelikj de kinderen weg... Geef ze aan een homostel. Kunnen ze weer heropvoed worden...

Nanking, je hebt gelijk, ik moet eigenlijk naar bed... Maar zoveel onrecht kan ik niet zomaar laten gebeuren hier
Of geef ze aan een welwillend heterostel, want je hebt tenslotte geen homo's die coke gebruiken of werkloos zijn
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:34:47 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35316752
quote:

Wat een onzin. Ik heb mijn vader vanaf me vijfde nooit meer gezien. En ben er niet slechter van geworden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:36:41 #23
126836 Super7fighter
pi_35316764
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

kap is met die aanhalingstekens irritant mannetje
De aanhalingstekens zijn ter verduidelijking om het verschil in 'definities' te benadrukken.
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:37:24 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316771
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:36 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

De aanhalingstekens zijn ter verduidelijking om het verschil in 'definities' te benadrukken.
die aanhalingstekens zijn vervelend en je doet het erom
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:38:43 #25
126836 Super7fighter
pi_35316781
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:29 schreef NanKing het volgende:

[..]

Door mensen zo als jij krijgen die kinderen het idd moeilijk op school. Maar zoals ik al vroeg hoeveel studies heb je gelezen voordat je, je eigen conclusies trok?
Nu begin je me te beschuldigen voor iets waar ik nooit aanzou mee werken.
Dit is niet de manier om een discussie te voeren.
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:38:45 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316782
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:32 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat moet je later zeggen als je met allemaal atheisten op school zit. Ja, ik ben Moslim. De gesprekken die rondgaan op je school over je vakantiebestemming. Nee, die Islamitische kinderen zullen een zielig en vernederend leven krijgen.
Laat staan dat je ''gelukkig'' normaal bent en met een kafir thuiskomt, wat zal die wel niet te lijden krijgen van je ouders.

En zo kan ik werkelijk ALLES vervangen door de namen van een godsdienst en haar belijders, zonder iets te forceren. Maar dat zal er wel niet in gaan.
wat hij zegt
pi_35316792
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:38 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Waar beschuldig ik je van? Van je gedachtegang die je hier uitdraagt? Dat doe je toch echt zelf.
ijs_beer fan!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:40:03 #28
126836 Super7fighter
pi_35316793
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

die aanhalingstekens zijn vervelend en je doet het erom
Ik respecteer je gezag, dat weet je, maar waarom schelden-> "irritant mannetje"?
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:41:34 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316805
dat vind ik, dan is alles toch geheiligd?
jij vind homo's verderfelijk, ik vind jouw irritant
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:38 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

jij bent anders wel degene die het jammer vind dat je 'ze' niet uit kunt roeien
pi_35316810
Ik kan het trouwens wel eens zijn met de ergernis over verschrikkelijk ordinaire homo-parades, maar da's dan ook zo'n beetje het enige.
pi_35316824
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan het trouwens wel eens zijn met de ergernis over verschrikkelijk ordinaire homo-parades, maar da's dan ook zo'n beetje het enige.
Daar is ook het gros van de homo's het niet mee eens .

Ben er zelf ook geen fan van.
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:43:32 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316826
quote:
ja ik ook, maar iemand anders (weet niet meer wie) vroeg me of ik dat ook vind van het Braziliaanse carnaval in Rotterdam oid ... en eerlijk gezegd vind ik dat er wel mooi uitzien terwijl ze toch dezelfde veren aan hun blote kont hebben hangen

das meer smaken die verschillen
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:43:51 #33
126836 Super7fighter
pi_35316830
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:41 schreef sp3c het volgende:
dat vind ik, dan is alles toch geheiligd?
jij vind homo's verderfelijk, ik vind jouw irritant
[..]

jij bent anders wel degene die het jammer vind dat je 'ze' niet uit kunt roeien
Waarom denk je dat ik die smiley erachter plaatste?
pi_35316840
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:43 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik die smiley erachter plaatste?
Om je gedachte te verdoezelen?
Sorry hoor al zet je er tig smileys achter dan heb je het nog steeds gezegd.
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:45:13 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316841
omdat je het een grappige opmerking vond ofzo maar dan ben je ook echt de enige, wat dat betreft ben ik het met je eens, ik zou me op school ook vernederd voelen als sommige figuren leuke grappen maken over het uitroeien van mijn homosexuele ouders.

sommige dingen zijn gewoon niet leuk
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 03:47:34 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35316856
maar goed, nu ga ik echt slapen en als dit topic morgenochtend ontspoord is dan zal mijn toorn als zwavel uit de hemel nederdalen (om ook maar is een heilig boek te quoten)
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:51:54 #37
126836 Super7fighter
pi_35316878
quote:
Oke, dan kunnen we verder praten.
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Nog wat vragen van mijn hand. Vaticaan wil homohuwelijk een halt toeroepen

Met zulke opvattingen over ''natuurlijkheid'' zou het een wonder zijn als je de evolutietheorie niet verwierp.
Elke vorm van leven op deze wereld wil het uitsterven van zijn soort voorkomen. Als je kijkt naar het lichaam van de man en de vrouw dan zijn ze op elkaar afgesteld, een andere samenstelling van de 2 geslachten gaat niet samen.

De mens kan met de juiste parter een kind verwekken, waardoor de mens weer kan doorleven in een volgende generatie. Dit is naar mijn idee het bewijs dat homoseskualiteit een afwijking is en zeker niet normaal.

Helaas worden we in de media van tegenwoordig overspoeld met het idee dat het normaal is waardoor we het ook als normaal gaan beschouwen. Naar mijn idee zeer fout.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:59:54 #38
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35316918
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:51 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Oke, dan kunnen we verder praten.
[..]

Elke vorm van leven op deze wereld wil het uitsterven van zijn soort voorkomen. Als je kijkt naar het lichaam van de man en de vrouw dan zijn ze op elkaar afgesteld, een andere samenstelling van de 2 geslachten gaat niet samen.

De mens kan met de juiste parter een kind verwekken, waardoor de mens weer kan doorleven in een volgende generatie. Dit is naar mijn idee het bewijs dat homoseskualiteit een afwijking is en zeker niet normaal.

Helaas worden we in de media van tegenwoordig overspoeld met het idee dat het normaal is waardoor we het ook als normaal gaan beschouwen. Naar mijn idee zeer fout.
het is anders wel volkomen normaal dat er homo's bestaan. Ze bestaan bij iedere diersoort, de mens is niet de enige. Daardoor een volkomen natuurlijk fenomeen. Waarschijnlijk genetisch bepaald, dus ook niets aan te doen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 21 februari 2006 @ 04:01:17 #39
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_35316925
Tvp.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_35317005
quote:
Van oudsher is het zo dat er kinderen of door een vroegtijdige dood of scheiding met één ouder en dus één geslacht opgevoed worden, zijn dat allemaal psychopaten geworden?? Misschien zijn er gemiddeld wat meer problemen, maar dat komt eerder door het alleen zijn dan door de opvoeding door één geslacht.

Mocht homosexualiteit erfelijk zijn dan schuilt het gevaar nog altijd eerder in de moslims die het zullen ontkennen maar toch trouwen en kinderen krijgen. Zij zullen geestelijk beïnvloed worden door homoseksuele of homofiele vaders(het is echt zo'n simpel spelletje wat jij speelt, dat kan ik ook). Was dat laatst niet in het nieuws? Dat één op de 10 moslims ooit seksuele drang(ook van het zelfde geslacht en van naasten) had ervaren?

Dat die geadopteerde kinderen een zielig en vernederend leven krijgen, zal alleen zijn bij de intolerantie die jij vertoont. Homo's kregen het ook pas weer moeilijk toen marokkaantjes ze meenden te moeten (weg)pesten.

De mensch kan simpelweg overleven en gelukkig zijn met homo's, homohuwelijken, homo-adopties, zolang er maar tolerantie is. Maar dan bllijft jouw probleem: Waarom heeft mijn god het dan verboden? Misschien zal je het ooit krijgen, maar misschien bestaat de god zoals je hem voorstelt ook helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 16:54:14 ]
trug van weggeweest
pi_35318215
Wie het gedachtegoed van de katholieke kerk onderschrijft, is echt geen discussie waard.
Ontelbare mensen die al aan AIDS overleden zijn en nog zullen overlijden door het voorbehoedsmiddelen beleid.
Miljoenen kinderen overlijden of worden op een andere manier direct slachtoffer van deze "gelovigen".
Denk hierbij ook aan overbevolking en hongersnood.

Een kerk die voorstander is van opgelegde euthanasie door leugens over de veiligheid van condooms, meewerkt aan overbevolking in de onderontwikkelde landen met bovengenoemd tragisch gevolg, zijn pedofiele priesters in bescherming neemt, is qua achterlijkheid gelijk te stellen aan de Islam zoals de extreme Moslims deze belijden.

Al zou deze kerk gelijk hebben dan nog kunnen alle homo’s op de wereld met geen mogelijkheid zoveel kinderen bewust beschadigen of huwelijken totaal ontwrichten zoals deze kerk.

Een leider die is opgevoed door ouders die geïndoctrineerd zijn door een Nazi gedachtegoed zal inderdaad niet veel op hebben met homo’s. Wat dat betreft, begrijp ik het.
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 10:15:30 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35319093
dat laatste is natuurlijk net zo goed onzin, dat begrijp je hoop ik
pi_35319144
Het vaticaan heeft gewoon gelijk. Een homo huwelijk kan niet in het christendom. Wil je voor de wet getrouwd zijn dan mag dat maar niet volgens de kerk.
pi_35319925
Het is eigenlijk amper nieuwswaardig, want het is een bekend Vaticaan-standpunt dat op tactische momenten (nauwkeurig gedoceerd) weer eens onder de aandacht wordt gebracht. Dat het Vaticaan de homoseksuele daad afkeurt: prima. Dat het Vaticaan niet wil dat homo's priester worden: prima. Maar dat ze zich bemoeien met staatsrechtelijke keuzes die een land maakt, gaat veel te ver.

Men stelt dan vast: "de homobeweging... heeft al doel een zeker concept van het gezin te vernietigen". Verbijsterend, dat soort opmerkingen. Twee mannen of vrouwen die met elkaar trouwen, richten geen enkele schade aan. En waarom hoor je het Vaticaan nooit over al die huwelijken die in scheidingen eindigen? DAT maakt pas gezinnen kapot EN het is nota bene één van de Tien Geboden: gij zult niet echtscheiden.

Maar ja... de Rooms-Katholieke kerk heeft het daar liever niet over. Daarmee jagen ze namelijk iets te veel mensen tegen zich in het harnas. Homo's beledigen is natuurlijk een stuk makkelijker.
pi_35320009
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 03:09 schreef sp3c het volgende:
wat dat betreft zou je een voorbeeld aan BSB kunnen nemen, dat slaat ook nergens op maar echt irritant of slecht te begrijpen is het nergens
---> FB was jij degene die die 'essyas' wel begreep
pi_35323772
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:17 schreef Chadi het volgende:
Het vaticaan heeft gewoon gelijk. Een homo huwelijk kan niet in het christendom. Wil je voor de wet getrouwd zijn dan mag dat maar niet volgens de kerk.
IDD
Samenlevingsverdrag ( = stadhuistrouwerij) is iets anders dan een kerkelijk huwelijk, dat is voorbehouden aan monogame hetero's

Homosexuele priesters..... nee ze mogen niet practiseren idd...maar dat mogen heterosexuele priestersook niet. Volgens het dogma "trouwt" een priester met God , en kan dus vervolgens geen relatie met een persoon hebben.

En vooralsnog heb ik nergens onderbopuwing kunnen vinden over het St Bachus St Sergei huwelijk dat door een schrijver aangehaald wordt als onderbouwing van homosexuele huwelijken binnnen de kerk.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_35324208
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:56 schreef desiredbard het volgende:
een kerkelijk huwelijk, dat is voorbehouden aan monogame hetero's
Wordt dat getest of zo?
pi_35326124
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Wordt dat getest of zo?
Als je niet in een monogame relatie wilt zitten moet je zeker niet voor de kerk trouwen nee,
Is namelijk een levestijl die niet past bij de beloftes die je maakt.

Homosexuele daad past ook niet binnen het geloof, dus logisch dat dat instituut mensen die er zo'n levenstijl op na houden niet in verbind.

De RK kerk heeft namelijk niets tegen op een homosexuele man die met een lesbische vrouw trouwt hoor.... Het is homo's dus niet verboden met elkaar te trouwen. Huwelijk tussen personen van hetzelfde geslacht wordt niet voltrokken
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_35329759
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:02 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als je niet in een monogame relatie wilt zitten moet je zeker niet voor de kerk trouwen nee,
Is namelijk een levestijl die niet past bij de beloftes die je maakt.
Vandaar al die scheidingen of escapades. Het is natuurlijk onzinnig om te zeggen dat het kerkelijk huwelijk voor monogame hetero's is. Monogamie, als je daar al zo aan hecht, is ook niet exclusief voor hetero's.
quote:
Homosexuele daad past ook niet binnen het geloof, dus logisch dat dat instituut mensen die er zo'n levenstijl op na houden niet in verbind.
Dat is jouw mening, ik ken heel veel gelovigen die er anders over denken.
quote:
De RK kerk heeft namelijk niets tegen op een homosexuele man die met een lesbische vrouw trouwt hoor.... Het is homo's dus niet verboden met elkaar te trouwen. Huwelijk tussen personen van hetzelfde geslacht wordt niet voltrokken
Het gaat dus niet zozeer om liefde in de RK kerk maar om de regeltjes?
pi_35330863
"God created Adam and Eve, not Adam and Steve"
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_35331389
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:17 schreef Chadi het volgende:
Gelukkig denkt de protestante kerk in Nederland daar anders over. Die zegent wel homohuwelijken in. ( hangt een beetje van de dominee af, maar het mag wel)

Maar goed, wat kerken doen .. mogen ze zelf weten. Als ze zich maar aan de wet houden.

En als ze maar accepteren dat het wettelijk huwelijk niet discrimineert in Nederland.

Nederland -> scheiding tussen kerk en staat.. houden zo aub
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:20:16 #52
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35331517
quote:
Ik kan me niet indenken dat het goed is voor een kind om op te groeien met 2 vaders en zonder moeder.
De enige situatie die ik me kan indenken die het slecht maakt voor een kind is de volgende: 2 vaders of 2 moeders is niet geaccepteerd, dus het kind wordt gepest op school.
Dit probleem is opgelost zo snel als het geaccepteerd is. Zichzelf oplossend probleem dus.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:23:28 #53
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35331647
quote:
Aah je bent er zelf al over begonnen. Bij acceptatie bestaan deze problemen dus niet.
quote:
Modje?
Ja

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 16:54:45 ]
pi_35331766
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:20 schreef ErikT het volgende:

[..]

De enige situatie die ik me kan indenken die het slecht maakt voor een kind is de volgende: 2 vaders of 2 moeders is niet geaccepteerd, dus het kind wordt gepest op school.
Dit probleem is opgelost zo snel als het geaccepteerd is. Zichzelf oplossend probleem dus.
klopt, het gepest worden is geen argument..

anders zouden bv Marokkaanse ouders of andere tot een minderheid behorende groepering ook geen kinderen mogen opvoeden. Immers ook daar bestaat het risico dat ze gepest of gediscrimineerd zullen worden vanwege hun achtergrond.

Dus idd de beste oplossing is om de te werken aan een betere acceptatie van homo's en het tegengaan van discriminatie in het algemeen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:29:29 #55
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35331945
Ik snap niet waarom er zo geprikkeld gereageerd wordt op de posts van Super7fighter, als ik het zo lees zijn het geen trollposts, sterker nog, her en der draagt hij dingen uit waar wel degelijk een punt in zit. Ik ben het met hem eens dat het ideale gezin niet zo ideaal is als het wordt geleid door 2 vaders of 2 moeders i.p.v. een vader en een moeder, het zal de balans van de kinderen verstoren, zowel geestelijk als emotioneel.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:34:38 #56
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35332196
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben het met hem eens dat het ideale gezin niet zo ideaal is als het wordt geleid door 2 vaders of 2 moeders i.p.v. een vader en een moeder, het zal de balans van de kinderen verstoren, zowel geestelijk als emotioneel.
Heb je daar wetenschappelijk bewijs voor?
pi_35332209
quote:
Ik snap niet waarom er zo geprikkeld gereageerd wordt op de posts van Super7fighter, als ik het zo lees zijn het geen trollposts, sterker nog, her en der draagt hij dingen uit waar wel degelijk een punt in zit. Ik ben het met hem eens dat het ideale gezin niet zo ideaal is als het wordt geleid door 2 vaders of 2 moeders i.p.v. een vader en een moeder, het zal de balans van de kinderen verstoren, zowel geestelijk als emotioneel.

²
Super7fighter suggereert dat homoouders hun kinderen sexueel misbuiken..

Dat is echt een stap te ver

trouwens onderzoeken tonen aan dat kinderen er niets aan overhouden aan het feit dat ze sec opgevoed worden door twee ouders van hetzelfde geslacht

is dus al uitgebreid wetenschapplijk onderzoek naar gedaan.

de enige argumenten tegenn homoouders zijn religeus of zijn gebaseert op vooroordelen.. niet op feiten

als jij denkt dat dat wel zo is.. laat dat maar zien een wetenschappelijk die aantoont dat homo's geen kinderen kunnen opvoeden
pi_35332578
quote:

²
Het is niet zo zeer dat men boos is op super7fighter, meer de frustrerende machteloosheid tegenover mensen die lijden aan geloofswaanzin. Die zonder hun geloof nooit zo gedacht hadden.
trug van weggeweest
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:47:59 #59
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35332852
Dat 2 homo's prima in staat zijn om kinderen op te voeden bewijzen Aad en Ron:
quote:
Menig echtpaar met twee, drie kerngezonde kinderen zal met diep respect hebben toegekeken hoe Aad en Ron als pleegouders hun zes probleemkinderen - waarvan twee verstandelijk gehandicapt en drie verslaafd geboren - proberen groot te brengen. Met één zo'n kind verwordt het leven al tot een beproeving, laat staan met zes.

Aad en Ron laten zich echter door niets of niemand uit het veld slaan. Zij zijn vijftien jaar geleden met één kind begonnen, en daarna hebben ze besloten hun leven voorgoed aan dergelijke ontredderde kinderen te wijden.

De filmer stelde hun in zijn overigens voortreffelijke documentaire geen vragen over hun motieven, maar in de VPRO Gids zegt Ron: ,,Ik vind het heel erg dat er zo weinig pleeggezinnen zijn. Wij komen nogal eens in kindertehuizen en als ik daar acht baby's zie liggen, vind ik dat heel triest. Die horen daar niet. We hopen dus dat mensen door deze documentaire geïnspireerd raken en in elk geval overwegen om een pleegkind in huis te nemen.''

Het zou mooi zijn als de documentaire dit effect heeft, maar ik betwijfel het. In veel opzichten lijkt het lot van Aad en Ron immers weinig benijdenswaardig. Van 's morgensvroeg tot 's avonds laat sloven en redderen met extreem moeilijke kinderen, geen tijd meer hebben voor elkaar, de verantwoordingsplicht tegenover voogdijinstelling en de biologische ouders - het lijkt een combinatie van engelengeduld en heldenmoed te vereisen die voor een gemiddeld mens niet is op te brengen.

Hoezeer zij beproefd worden, blijkt uit enkele aangrijpende sleutelscènes van de documentaire. Zij willen graag de voogdij over de 7-jarige Michael, jaren eerder als 'een kapot gemaakt kind' bij hen ondergebracht. Als de maatschappelijk werkster hun haar positieve advies voorleest, kunnen ze hun ontroering niet verbergen. Het voogdijschap beschouwen ze als de kroon op hun werk, het betekent dat het kind niet langer opeisbaar is door instanties en ouders. Maar hoe wrang loopt het niet voor hen af: de biologische vader, die zich vijf jaar lang niet om het kind bekommerd heeft, gooit opeens roet in het eten. ,,Ik hou niet van homo's'', zegt hij. En dan te bedenken dat Aad en Ron steeds hun uiterste best hadden gedaan om het contact tussen kinderen en biologische ouders te bevorderen. Zo zal ik de scène waarin een junkie-echtpaar zich vertwijfeld op zijn kinderen stort - die zich met weerzin laten omhelzen - niet licht vergeten.
bron

Zie ook: tweevaders.nl

pi_35332961
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:04 schreef sizzler het volgende:
"God created Adam and Eve, not Adam and Steve"
Maar ook Jaap en Nick

Toevallig
pi_35333011
quote:

²
Kinderen hebben liefde nodig, dat is het belangrijkste. Er zijn zoveel 1 ouder gezinnen, groeien die kinderen allmeaal voor galg en rad op? Bovendien zijn er erg veel ontwrichte, klote kut heterogezinnen. Een voordeel van homo-ouders is dat ze in ieder geval heel bewust voor kinderen moeten kiezen.
pi_35333062
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:49 schreef schatje het volgende:
Dat 2 homo's prima in staat zijn om kinderen op te voeden bewijzen Aad en Ron:
[..]

bron

Zie ook: tweevaders.nl

Positieve uitzondering zou ik zeggen, één zwaluw maakt nog geen zomer natuurlijk. Als ik zo'n Paul de Leeuw zie op tv, dan moet ik bijna kokhalzen bij het idee dat die vent kinderen heeft mogen adopteren. Bovendien ben ik wel benieuwd naar hoe die kinderen van dat voorbeeld zich later ontwikkelen.
pi_35333148
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:54 schreef cultheld het volgende:
Als ik zo'n Paul de Leeuw zie op tv, dan moet ik bijna kokhalzen bij het idee dat die vent kinderen heeft mogen adopteren.
Waarom?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:59:16 #65
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35333238
quote:

[..]

Positieve uitzondering zou ik zeggen, één zwaluw maakt nog geen zomer natuurlijk. Als ik zo'n Paul de Leeuw zie op tv, dan moet ik bijna kokhalzen bij het idee dat die vent kinderen heeft mogen adopteren. Bovendien ben ik wel benieuwd naar hoe die kinderen van dat voorbeeld zich later ontwikkelen.
Ik houd mn hart vast als ik denk dat jij ook kinderen mag krijgen. Als je ze met dit soort denkbeelden gaat opvoeden, fijne mensen worden dat dan. Zal ook leuk zijn als jouw zoon homo blijkt te zijn, trap je hem dan je huis uit?

edit: en dat je je zoon nooit meeneemt naar het stadion
pi_35333385
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
Walgelijke vent, die zich opvallend vaak denigrerend uit laat over vrouwen en vrouwelijke geslachtsdelen (daar geef je een goed voorbeeld mee voor je kids) , terwijl hij er zelf uit ziet als een downer. Wie weet is het een act van hem om leuk te doen, maar daar ga ik niet vanuit omdat ie dat overal doet (ook bij serieuze radio uitzendingen).
pi_35333389
quote:

[..]

Prima kerel toch?
trug van weggeweest
pi_35333439
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Walgelijke vent, die zich opvallend vaak denigrerend uit laat over vrouwen en vrouwelijke geslachtsdelen (daar geef je een goed voorbeeld mee voor je kids) , terwijl hij er zelf uit ziet als een downer. Wie weet is het een act van hem om leuk te doen, maar daar ga ik niet vanuit omdat ie dat overal doet (ook bij serieuze radio uitzendingen).
En dus mag hij geen kinderen opvoeden?
Als je nou de Tokkies al voorbeeld neemt.
pi_35333458
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jah, die kinderen worden vast vrouwen-haters/verkrachters...
trug van weggeweest
pi_35333474
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:59 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik houd mn hart vast als ik denk dat jij ook kinderen mag krijgen. Als je ze met dit soort denkbeelden gaat opvoeden, fijne mensen worden dat dan. Zal ook leuk zijn als jouw zoon homo blijkt te zijn, trap je hem dan je huis uit?
idd.. geeft mij ook de bibbers..

mijn ouders zijn religieus.. en hebben mijn homo zijn helemaal geaccepteerd.. en kunnen heel goed opschieten met mijn vriend.. niks aan de hand.

dus er zijn ook religieuze ouders.. die cool zijn.. en zelf nadenken.. en zich niet blind laten leiden door dogma;s van de kerk
pi_35333476
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:59 schreef ErikT het volgende:

[..]

edit: en dat je je zoon nooit meeneemt naar het stadion
Wat voor soort denkbeelden? Dat een kind een vader en moeder nodig heeft en niet twee vaders of moeders? Damn, ik lijk Hitler wel. Dat ik mezelf nog niet heb laten castreren zeg, met zulke abnormale denkbeelden. En de grote meerderheid in Nederland met mij. Jeetje, wat ben ik toch een plaag voor de homolobby .
pi_35333511
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat voor soort denkbeelden? Dat een kind een vader en moeder nodig heeft en niet twee vaders of moeders? Damn, ik lijk Hitler wel. Dat ik mezelf nog niet heb laten castreren zeg, met zulke abnormale denkbeelden. En de grote meerderheid in Nederland met mij. Jeetje, wat ben ik toch een plaag voor de homolobby .
Jij zal maar een kind krijgen dat homo blijkt te zijn idd
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:06:03 #73
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35333543
quote:

[..]

Maar als je zoon homo blijkt te zijn, hoe ga je dan reageren?
pi_35333606
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij zal maar een kind krijgen dat homo blijkt te zijn idd
Ik zou er net zoveel van houden als van m'n andere kinderen.
pi_35333665
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik zou er net zoveel van houden als van m'n andere kinderen.
Maar je vindt alleen dat ze nooit kinderen mogen nemen (adopteren)
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:10:10 #76
126836 Super7fighter
pi_35333690
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:43 schreef rotsbloque het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer dat men boos is op super7fighter, meer de frustrerende machteloosheid tegenover mensen die lijden aan geloofswaanzin. Die zonder hun geloof nooit zo gedacht hadden.
Je snapt dat ik nu geen open kaart kan spelen.

Geloof zou ik er niet eens hoeven te betrekken.
Ik las trouwens dat een paar mensen op dit forum denken dat je "bekrompen" bent als je homoseksualiteit als ziekte/afwijking ziet. Helaas, ik ben niet bekrompen. Ik ben alleen niet beinvloed met de gedachte dat alles kan en mag in ons land en dat niets te gek is.
pi_35333715
quote:

[..]

Bovendien ben ik wel benieuwd naar hoe die kinderen van dat voorbeeld zich later ontwikkelen.
Kinderen kunnen inderdaad ontsporen op latere leeftijd. Dat heeft echter niets met een seksuele voorkeur te maken want er zijn immers genoeg probleemjongeren binnen hetero-gezinnen. Bedoel je dat? Of misschien dat ze ook homo worden? Nee toch?
pi_35333741
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:09 schreef shredder het volgende:

[..]

Maar je vindt alleen dat ze nooit kinderen mogen nemen (adopteren)
Correct.
pi_35333794
quote:

[..]

er is niets mee, om te vinden dat kinderen een vader en moeder nodig hebben. Dat kan je persoonlijke opvatting zijn. Prima

Zolang je maar niet voor anderen wilt bepalen wat ze moeten doen, of ze wel of niet kinderen mogen opvoeden. Dat is een privekwestie.

Ik kan je trouwens geruststellen, er is uitgebreid onderzoek gedaan naar homo's ouders, en de kinderen hebben er geen last van en komen meestal goed terecht
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:13:14 #80
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35333816
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:10 schreef Super7fighter het volgende:
Ik las trouwens dat een paar mensen op dit forum denken dat je "bekrompen" bent als je homoseksualiteit als ziekte/afwijking ziet. Helaas, ik ben niet bekrompen. Ik ben alleen niet beinvloed met de gedachte dat alles kan en mag in ons land en dat niets te gek is.
Homoseksualiteit lijkt me idd een afwijking van heteroseksualiteit, anders zou er ook geen andere term voor zijn. Maar dat maakt homoseksuelen niet minder dan heteroseksuelen. En ik zie ook geen enkele reden dat deze mensen minder rechten zouden moeten hebben.
Een ziekte is het zeker niet. Je gaat er toch niet dood van ofzo? Levensverwachting is even hoog (hogere kans op AIDS oplopen daar gelaten).
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:14:37 #81
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35333861
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Correct.
En je denkt dat jouw kinderen zich daar ook in zullen vinden?
Die scene zou ik wel eens willen mee maken:
Cultheld: "Ja ik houd precies evenveel van je, maar ik vind gewoon dat je minder mag."
Klein cultheldje: "Okee pap, doei pap."
pi_35333868
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:06 schreef ErikT het volgende:

[..]

Maar als je zoon homo blijkt te zijn, hoe ga je dan reageren?
Gewoon goed opvoeden en duidelijk maken dat kinderen een vader en een moeder nodig hebben. M'n neef had eerst een vriendin en daar heeft ie een kind van. Nu heeft ie kerels en begint ie langzaam maar zeker dat kind steeds vaker te claimen. Laatst hoorde ik een verhaal dat dat kind vragen stelde aan opa en oma over wat er gebeurde in papa's slaapkamer met een vreemde vent. Walgelijk. Ander voorbeeldje: Tijdje terug was er zo'n gozer op de vara, die hetzelfde heeft gehad als het zoontje van m'n neef momenteel. En die gozer beweerde dus hetero te zijn, maar kwam compleet nichterig over. Toen hij daarmee geconfronteerd werd, gaf hij toe dat zijn vader daar een rol in had gespeeld. Daar word ik niet goed van.
Nogmaals, ik heb niks tegen homo's, maar de rechten van een kind vind ik belangrijker dan die van een homoseksueel.
pi_35333956
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:14 schreef ErikT het volgende:

[..]

En je denkt dat jouw kinderen zich daar ook in zullen vinden?
Die scene zou ik wel eens willen mee maken:
Cultheld: "Ja ik houd precies evenveel van je, maar ik vind gewoon dat je minder mag."
Klein cultheldje: "Okee pap, doei pap."
Er zijn gelukkig een heleboel homoseksuelen die het met deze hetero eens zijn. Laatst Albert Verlinde nog: "Ik ben van mening dat kinderen een vader en een moeder nodig hebben". Gerard Joling idem dito.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:17:54 #84
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35333988
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:14 schreef cultheld het volgende:
Gewoon goed opvoeden en duidelijk maken dat kinderen een vader en een moeder nodig hebben.
Dat noem je goed opvoeden
quote:
M'n neef had eerst een vriendin en daar heeft ie een kind van. Nu heeft ie kerels en begint ie langzaam maar zeker dat kind steeds vaker te claimen. Laatst hoorde ik een verhaal dat dat kind vragen stelde aan opa en oma over wat er gebeurde in papa's slaapkamer met een vreemde vent. Walgelijk.
Walgelijk? Anders dan wanneer hij zou vragen wat er in de slaapkamer van hem en zn nieuwe vriend zou gebeuren? Je hebt gewoon een afkeer van homoseks, niets meer en niets minder. Get over it.
quote:
Ander voorbeeldje: Tijdje terug was er zo'n gozer op de vara, die hetzelfde heeft gehad als het zoontje van m'n neef momenteel. En die gozer beweerde dus hetero te zijn, maar kwam compleet nichterig over. Toen hij daarmee geconfronteerd werd, gaf hij toe dat zijn vader daar een rol in had gespeeld. Daar word ik niet goed van.
Klinkt als een kutverhaal. Blame it on daddy
quote:
Nogmaals, ik heb niks tegen homo's, maar de rechten van een kind vind ik belangrijker dan die van een homoseksueel.
Nee dat blijkt wel
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:18:56 #85
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35334035
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er zijn gelukkig een heleboel homoseksuelen die het met deze hetero eens zijn. Laatst Albert Verlinde nog: "Ik ben van mening dat kinderen een vader en een moeder nodig hebben". Gerard Joling idem dito.
Dus mensen mogen ook niet scheiden? Er zijn tal van mensen die opgroeien in éénouder gezinnen. Dit lijkt me slechter dan in iedere vorm van een twee-ouder gezin.
pi_35334039
quote:

[..]

Gewoon goed opvoeden en duidelijk maken dat kinderen een vader en een moeder nodig hebben. M'n neef had eerst een vriendin en daar heeft ie een kind van. Nu heeft ie kerels en begint ie langzaam maar zeker dat kind steeds vaker te claimen. Laatst hoorde ik een verhaal dat dat kind vragen stelde aan opa en oma over wat er gebeurde in papa's slaapkamer met een vreemde vent. Walgelijk. Ander voorbeeldje: Tijdje terug was er zo'n gozer op de vara, die hetzelfde heeft gehad als het zoontje van m'n neef momenteel. En die gozer beweerde dus hetero te zijn, maar kwam compleet nichterig over. Toen hij daarmee geconfronteerd werd, gaf hij toe dat zijn vader daar een rol in had gespeeld. Daar word ik niet goed van.
oh. als een kind met hetero ouders vraagt, wat zij doen in de slaapkamer.. dan is dat natuurlijk niet walgelijk

jammer dat je je homefobie zo op die kinderen projecteert

homofobie is aangeleerd.. de kinderen van mijn broer en zus weten niet anders dan dat ik een vriend heb en doen daar heel normaal over

totdat er natuurlijk gasten komen die ze leert hoe walgelijk hun oom eigenlijk is..

mmm
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:20:45 #87
13462 BansheeBoy
pi_35334107
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

totdat er natuurlijk gasten komen die ze leert hoe walgelijk hun oom eigenlijk is..

mmm
Dus je bent zelf ook homo? Oooh, dan begin ik de ophef een beetje te begrijpen, je bent een soort van Raptorix.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_35334182
quote:

[..]

Afgezien van dat ik je een enorme kneus vind en verder geen zin heb om op al je onzinnige geblaat te reageren: Albert Verlinden en zijn vriend zijn al járen bezig om een kind te kunnen adopteren.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:25:02 #89
126836 Super7fighter
pi_35334282
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:13 schreef ErikT het volgende:

[..]

Homoseksualiteit lijkt me idd een afwijking van heteroseksualiteit, anders zou er ook geen andere term voor zijn. Maar dat maakt homoseksuelen niet minder dan heteroseksuelen. En ik zie ook geen enkele reden dat deze mensen minder rechten zouden moeten hebben.
Een ziekte is het zeker niet. Je gaat er toch niet dood van ofzo? Levensverwachting is even hoog (hogere kans op AIDS oplopen daar gelaten).
Lijkt me vrij duidelijk een afwijking, of beter gezegd een virus.
Maar je moet het niet per individu bekijken, maar in het geheel.
Alles wat leeft streeft er vanuit zijn eigen natuur na om voort te bestaan. Bij mens (en dier) houdt dit in dat er gepaard dient te worden en dat is dus genetisch in de mens (en ook in het dier)vastgelegd. Je kan dit streven naar voortplanting vergelijken met het streven van zo lang mogelijk willen leven, je blijft maar doorgaan en put daarbij alle mogelijke middelen uit.

Zo ook het menszijn op zich, de mens zal zich blijven voortplanten om te overleven, de natuurlijke drang van elk levend wezen. Een gezonde maatschappij plant zich onbeperkt voort en in het geheel gaat dit op zich goed, daar er voldoende hetero's zijn om de soort in stand te houden. Maar ook de mensheid kan 'ziek' worden.

Bij een individu noem je elke lichamelijke vorm van levensbedreiging een ziekte, of op z'n minst een goedaardig virus. Zo is het ook met homoseksuelen. Op zich ondermijnt homoseksueel gedrag het voortplantingsgedrag van de mensheid en is dusdanig als een virus te beschouwen.

Ik wil hiermee niet beweren dat homo;s verplicht genezen moeten worden. Het is voor iedere homo hun eigen keuze om voor homoseksualiteit te kiezen en om te doen wat hem/haar goeddunkt, maar als homoseksualiteit op grotere schaal zou plaatsvinden is het een serieuze bedreiging voor de mensheid, gelijk aan een virus dat een lichaam afbreekt
pi_35334389
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

oh. als een kind met hetero ouders vraagt, wat zij doen in de slaapkamer.. dan is dat natuurlijk niet walgelijk

jammer dat je je homefobie zo op die kinderen projecteert

homofobie is aangeleerd.. de kinderen van mijn broer en zus weten niet anders dan dat ik een vriend heb en doen daar heel normaal over

mmm
Ik laat me niet indoctrineren door de homolobby. Homohaat is nergens goed voor, iedereen heeft recht op z'n pleziertjes, maar kinderen zijn in essentie gewoon bestemd voor een vader en een moeder.
pi_35334455
quote:

[..]

Een vriendin van me is door 2 moeders opgevoedt, en ik merk niks aan haar, behalve dat ze gewoon oerhetero is. Het heeft ook met een verscheidenheid aan rolmodellen te maken, dat vindt ik ook belangrijk, maar 't is niet zo dat je als kind net als je ouders wordt.
trug van weggeweest
pi_35334489
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus je bent zelf ook homo? Oooh, dan begin ik de ophef een beetje te begrijpen, je bent een soort van Raptorix.

²

he he.. heb je het ook door.. ik ben zo gay als wat.. zeg ik al jaren

en ik moet je nog iets schokkends vertellen

er zijn nog veel meer gays op het forum

neem even een glas water en probeer rustig adem te halen. pff even bijkomen

pi_35334823
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:25 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Lijkt me vrij duidelijk een afwijking, of beter gezegd een virus.
Maar je moet het niet per individu bekijken, maar in het geheel.
Alles wat leeft streeft er vanuit zijn eigen natuur na om voort te bestaan. Bij mens (en dier) houdt dit in dat er gepaard dient te worden en dat is dus genetisch in de mens (en ook in het dier)vastgelegd. Je kan dit streven naar voortplanting vergelijken met het streven van zo lang mogelijk willen leven, je blijft maar doorgaan en put daarbij alle mogelijke middelen uit.

Zo ook het menszijn op zich, de mens zal zich blijven voortplanten om te overleven, de natuurlijke drang van elk levend wezen. Een gezonde maatschappij plant zich onbeperkt voort en in het geheel gaat dit op zich goed, daar er voldoende hetero's zijn om de soort in stand te houden. Maar ook de mensheid kan 'ziek' worden.

Bij een individu noem je elke lichamelijke vorm van levensbedreiging een ziekte, of op z'n minst een goedaardig virus. Zo is het ook met homoseksuelen. Op zich ondermijnt homoseksueel gedrag het voortplantingsgedrag van de mensheid en is dusdanig als een virus te beschouwen.

Ik wil hiermee niet beweren dat homo;s verplicht genezen moeten worden. Het is voor iedere homo hun eigen keuze om voor homoseksualiteit te kiezen en om te doen wat hem/haar goeddunkt, maar als homoseksualiteit op grotere schaal zou plaatsvinden is het een serieuze bedreiging voor de mensheid, gelijk aan een virus dat een lichaam afbreekt
Homoseksualiteit is niet iets waar je voor kiest, dat zit in je. Je wordt ermee geboren, zonder dat je ouders het zijn. Onder elke bevolkingsgroep is ongeveer evenveel homoseksualiteit, dat is bewezen door prikkels te meten bij het laten zien van bepaalde video's.
trug van weggeweest
pi_35334934
quote:
Ik wil hiermee niet beweren dat homo;s verplicht genezen moeten worden. Het is voor iedere homo hun eigen keuze om voor homoseksualiteit te kiezen en om te doen wat hem/haar goeddunkt, maar als homoseksualiteit op grotere schaal zou plaatsvinden is het een serieuze bedreiging voor de mensheid, gelijk aan een virus dat een lichaam afbreekt.
Wat heb jij in hemelsnaam voor opvoeding genoten, dat je het over ''grotere schaal'' hebt? Denk je dat je geronseld kunt worden voor de Jihomo ofzo?
pi_35335149
quote:

Het enige dat straks een echte bedreiging is voor ons mensen is dat we er straks 10 miljard van hebben, homo's helpen tenminste niet mee aan de overbevolking.

Ohja, je standpunten zijn lachwekkend en niet van deze tijd.
pi_35335239
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:37 schreef rotsbloque het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is niet iets waar je voor kiest, dat zit in je. Je wordt ermee geboren, zonder dat je ouders het zijn. Onder elke bevolkingsgroep is ongeveer evenveel homoseksualiteit, dat is bewezen door prikkels te meten bij het laten zien van bepaalde video's.
idd.. waarom zou je in een wereld met zoveel gay-bashers in hemelsnaam kiezen om gay te worden.

is echt geen keuze.. neem dat maar aan van een ervaringsdeskundige

en van iemand die bijna alle wetenschappelijke onderzoeken op dit gebied heeft gelezen
pi_35336767
quote:
Dan heb je dus wel wat tegen homo's. Want uit niks blijkt dat een kind niet heel normaal en gelukkig kan worden als hij door twee vaders of twee moeders wordt opgevoed.
pi_35336785
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat heb jij in hemelsnaam voor opvoeding genoten, dat je het over ''grotere schaal'' hebt? Denk je dat je geronseld kunt worden voor de Jihomo ofzo?
De Jihomo
pi_35336904
quote:

[..]

De rechten van een kind?
Ik vind persoonlijk dat je de rechten van een kind al schaad door hem een beperking op te leggen van het geloof tenminste zoals de kerk hem hier weer eens misbruikt. Die verhalen die je aanhaalt om je gelijk te halen vind ik dubieus. Een heterogezin is echt geen garantie voor een fatsoenlijke opvoeding en een kind leren dat homo zijn niet hoort vind ik persoonlijk een slecht voorbeeld. Leren haten vind ik weinig christelijk. (en ook menselijk)

Uit oogpunt van het geloof vind ik dit zoiezo de grootste onzin want welke gelovige houd zich eigenlijk aan ALLE regels? En was het niet "gij zult niet oordelen' tenminste zo heb ik het toch echt geleerd.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_35337216
quote:

[..]

Dat zei Paul de Leeuw ook ooit.
En ik meen dat Albert Verlinde bezig is of iig was met adoptie.

Jij gaat uit van de zogenaamd meest ideale situatie, een man en een vrouw die van elkaar houden en samen hun eigen kind (of adoptief kind) opvoeden binnen in een stabiele liefdevolle relatie
Dat is de standaardideale situatie, die echter steeds minder voorkomt, of het leek ooit meer voor te komen, maar de waarheid was anders en de opties om eruit te stappen vrijwel nihl.

Er zijn ondertussen variaties op de ideale situatie.
Zo kan een kind ook liefdevol opgroeien in een 1 oudergezin, en in een ouders van dezelfde sexe gezin.
Dat ms de meest ideale situatie mannetje vrouwtje is, mits die een stabiele relatie hebben dan, neemt niet weg dat de variaties net zo liefde en warmte en genegenheid bieden.
Want dat is wat een 'nest' warm maakt en geschikt om in op te groeien en uit te groeien tot een persoon die ook weer in staat is liefde te geven.

En juist een man die zichzelf ziet als vertegenwoordiger van Christus, de man die als geen ander liefde predikte, zou dat moeten weten, all you need is love.....and some tatadadadada....
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35337346
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan heb je dus wel wat tegen homo's. Want uit niks blijkt dat een kind niet heel normaal en gelukkig kan worden als hij door twee vaders of twee moeders wordt opgevoed.
Ik heb helemaal niks tegen homo's, maar ben van mening dat zij niet gemaakt zijn om kinderen op te voeden.
pi_35337809
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks tegen homo's, maar ben van mening dat zij niet gemaakt zijn om kinderen op te voeden.
is je persoonlijke mening.. als jij zelf homo bent.. betekend dat dus dat jij zelf geen kinderen zal nemen

gelukkig mogen volwassen individuen zelf uitmaken of ze kinderen nemen.. dat heb jij niet te bepalen
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:53:44 #103
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_35337837
quote:
Op zich ondermijnt homoseksueel gedrag het voortplantingsgedrag van de mensheid en is dusdanig als een virus te beschouwen.
Ik vind eerder de ongebrijdelde paringsdrift van de hetero-populatie bedreigend, met 6.000.000.000 zielen op dit moment knalt onze bol al bijkans uit z'n voegen, het enthousiast stimuleren van nog meer kinders door deze&gene religieuze leiders is nou niet echt het beste wat de wereld kan overkomen.
Een soort dient zichzelf instant te houden dat lukt ons mensen dacht ik uitstekend, die 5-10% afwijkingen die erin voorkomt kan je beter zien als een intressante diversiteit dan als een virus

daarnaast vind ik jou manier van redeneren heel erg eng, je vergelijkt mij met een virus, terwijl jij en je geloofsbroeders, moslim&christen als een kankergezwel onze wereld meeslepen in kutconfliktjes over wie de grootste lul god heeft aanbid
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_35337873
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen niet gemaakt om kinderen op te voeden en helaas krijgen deze mensen ook kinderen om ze vervolgens te verwaarlozen, mishandelen of ze een opvoeding te geven waar de gevangenis niks bij is.
Dat lijkt me dus persoon-gericht en heeft niks te maken met de sexuele geaardheid van een mens.
pi_35337915
Saai topic dit. Ik dacht dat het ging over het Vaticaan dat al dan niet het recht heeft om zich te bemoeien met homohuwelijken. In plaats daarvan gaat het over kinderen adopteren, AIDS, dat homoseksualiteit een afwijking is en meer van die geijkte thema's.

De huidige paus was vroeger lid van de Hitler-jugend. Het Vaticaan is bepaald niet actief geweest om tijdens de Tweede Wereldoorlog wat te doen aan de holocaust. Oh nee, die heeft niet plaatsgevonden, beweren gelovigen vandaag de dag steeds vaker. Ik zeg al niks meer. Loop maar lekker blind achter je leiders aan, jongens. Deden ze in Duitsland in de jaren 30 ook.

Oja, er zijn meer dan 6 miljard mensen op de wereld. Amper 2 miljard van hen hebben een bestaan zonder honger.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2006 18:57:29 ]
pi_35338052
Drugshond heb ik nog niet op homofobie kunnen betrappen.. .. waarom ben je zo kwaad ?

Hij edit de meeste anti-homo zaken wel weg.. dus.. eh.. whats up

Ik heb het ook wel eens te kwaad als ik bsb, of fighter posts lees..

soms moet je even een timeout nemen.. anders zeg je zaken waar je later spijt van krijgt
pi_35338092
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:56 schreef dVTB het volgende:
Saai topic dit. Ik dacht dat het ging over het Vaticaan dat al dan niet het recht heeft om zich te bemoeien met homohuwelijken. In plaats daarvan gaat het over kinderen adopteren, AIDS, dat homoseksualiteit een afwijking is en meer van die geijkte thema's.

De huidige paus was vroeger lid van de Hitler-jugend. Het Vaticaan is bepaald niet actief geweest om tijdens de Tweede Wereldoorlog wat te doen aan de holocaust. Oh nee, die heeft niet plaatsgevonden, beweren gelovigen vandaag de dag steeds vaker. Ik zeg al niks meer. Loop maar lekker blind achter je leiders aan, jongens. Deden ze in Duitsland in de jaren 30 ook.

Oja, er zijn meer dan 6 miljard mensen op de wereld. Amper 2 miljard van hen hebben een bestaan zonder honger.
Sommige kerken vroegen zelfs geld aan de ouders van de ondervoede westerse kindjes die ondergedoken of ter opvang op boerderijen zaten in de oorlog en als het geld op was konden ze mooi weer vertrekken. Maar ja die homo's die kinderen krijgen dat is schande.
pi_35338225
wie luistert er nou naar ouwe mannen in jurken met veel bling bling en smoke.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:20:12 #109
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_35338875
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:56 schreef dVTB het volgende:
Saai topic dit. Ik dacht dat het ging over het Vaticaan dat al dan niet het recht heeft om zich te bemoeien met homohuwelijken.
Gezien de scheiding van kerk en staat waren we daar alweer klaar mee en konden we fijn weer verder met de geijkte cliche thema's
Maar je hebt wel gelijk, het is niet echt te begrijpen hoe het kan dat een religie zich zover met wetgeving durft te bemoeien, geloven in wat dan ook mag iedereen van mij fijn voor zichzelf denken, het opdringen aan anderen moeten ze laten...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_35339140
Misschien moeten we de diplomatieke betrekkingen met het Vaticaan maar eens opschorten.
pi_35339494
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Kinderen hebben liefde nodig, dat is het belangrijkste. Er zijn zoveel 1 ouder gezinnen, groeien die kinderen allmeaal voor galg en rad op? Bovendien zijn er erg veel ontwrichte, klote kut heterogezinnen. Een voordeel van homo-ouders is dat ze in ieder geval heel bewust voor kinderen moeten kiezen.
Ik dacht dat het wel bewezen was dat kinderen tijdens het opgroeien een vader figuur en een moeder figuur nodig hadden?
pi_35339594
Ik heb trouwens niets tegen homo's met kinderen. Maar ik meen vaker gehoord te hebben dat een moederfiguur of vrouw tijdens het opgroeien nodig is. Dit kan dan gevonden worden in bv een tante, vriendin etc
pi_35339645
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:34 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat het wel bewezen was dat kinderen tijdens het opgroeien een vader figuur en een moeder figuur nodig hadden?
Dat mag je hier niet zeggen, want dan ben je een homofoob.
pi_35339670
quote:

[..]

Dat is heel goed mogelijk maar dat opgroeien bij een homostel sluit dat niet uit - in homogezinnen is er vaak een veel diverser beeld en zijn er anderen bij de opvoeding betrokken. Net als bij 1-oudergezinnen.
pi_35339674
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee hoor, heb ik helemaal geen moeite mee.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:38:44 #116
13462 BansheeBoy
pi_35339694
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Misschien moeten we de diplomatieke betrekkingen met het Vaticaan maar eens opschorten.
Aan de hand van de huidige berichtgeving zou ik juist zeggen: Versterken die banden!

²
pi_35339701
quote:

[..]

Rolmodellen van meerdere geslachten wel ja, maar hoeveel kinderen zijn er wel niet opgegroeid zonder vader of moeder? Die zijn niet volledig doorgeslagen hoor.
trug van weggeweest
pi_35339711
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

nou van mij mag hij dat best zeggen hoor.. dat maakt iemand als je het mij vraagt nog geen homofoob

het zijn eerder zaken die jij eerder hebt gezegt .. n.l dat homo;s walgelijk zijn.. kijk.. dat soort zaken zijn wel enigsinds homofoob geloof ik
pi_35339837
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee hoor, heb ik helemaal geen moeite mee.
Ik ook niet, maar zo ben ik al meerdere keren genoemd in dit topic.
pi_35339863
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

nou van mij mag hij dat best zeggen hoor.. dat maakt iemand als je het mij vraagt nog geen homofoob

het zijn eerder zaken die jij eerder hebt gezegt .. n.l dat homo;s walgelijk zijn.. kijk.. dat soort zaken zijn wel enigsinds homofoob geloof ik
Je haalt dingen uit z'n verband. Ik heb nergens gezegd dat homo's walgelijk zijn, wel dat ik Paul de Leeuw een walgelijk iemand vind. Die mag van mij branden.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:43:40 #121
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_35339911
* deleted + note *

[ Bericht 80% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 19:49:27 ]
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_35340024
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je haalt dingen uit z'n verband. Ik heb nergens gezegd dat homo's walgelijk zijn, wel dat ik Paul de Leeuw een walgelijk iemand vind. Die mag van mij branden.
dan haal ik even een post van je er bij:
quote:

[..]
Gewoon goed opvoeden en duidelijk maken dat kinderen een vader en een moeder nodig hebben. M'n neef had eerst een vriendin en daar heeft ie een kind van. Nu heeft ie kerels en begint ie langzaam maar zeker dat kind steeds vaker te claimen. Laatst hoorde ik een verhaal dat dat kind vragen stelde aan opa en oma over wat er gebeurde in papa's slaapkamer met een vreemde vent. Walgelijk.
of snap ik je niet goed... een papa die iets met een andere man doet is walgelijk... mmm... eh. kenmerkend voor homofoob zijn is toch dat je homos walgelijk vindt?

pi_35340113
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

dan haal ik even een post van je er bij:
[..]

of snap ik je niet goed... een papa die iets met een andere man doet is walgelijk... mmm... eh. kenmerkend voor homofoob zijn is toch dat je homos walgelijk vindt?

Nee dat is niet walgelijk, maar wel privé in mijn optiek. De slaapkamerdeur open laten en chocoprinsen terwijl je eigen zoontje dat ziet, ja dat vind ik walgelijk.
pi_35340330
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee dat is niet walgelijk, maar wel privé in mijn optiek. De slaapkamerdeur open laten en chocoprinsen terwijl je eigen zoontje dat ziet, ja dat vind ik walgelijk.
oh.. hij liet de deur openstaan zodat zijn zoon kon meekijken.terwijl hij sex heeft?.

tja,.. dat is wel vreemd idd

kan natuurlijk zo zijn dat die zoon per ongeluk de kamer binnen kwam

dan wil ook bij hetero ouders wel eens per ongeluk gebeuren
pi_35341828
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja, sterker nog, ik verdenk de meeste homostellen ervan dat ze hun kinderen verplicht laten toekijken en zelfs laten meedoen.

Nee maar ff serieus, jouw neef is toch niet representatief voor alle homo's? Als ik negers ken die hun kind tot letsel toe kapot rossen, zeg ik toch ook niet dat negers maar verboden moet worden kinderen te nemen?

En dan nog, als zo'n kindje vraagt wat zijn vader daar op die slaapkamer doet, kan je dat toch op een manier vertellen zoals je dat ook bij kinderen doet als ze over heteroseksuele stellen vragen. Gewoon: "ze zijn lief voor elkaar".

Maar jij vindt 'chocoprinsen' gewoon smerig, ik ook. Maar dat kind kan toch leren begrijpen dat z'n papa daar gelukkig van wordt? Ik bedoel ik moet er ook niet aan denken hoe mijn ouders het met elkaar doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door rotsbloque op 21-02-2006 20:37:13 ]
trug van weggeweest
pi_35341996
Ik woon samen met mijn vriend; Maar als mijn eigen kinderen bij ons in huis slapen hebben we juist geen sex. Ze zijn 10 en 12, en ik wil ze daarmee niet confronteren. De sex bewaren voor als ze weer bij hun moeder thuis zijn. Heeel soms, als ze heel diep en zeker slapen wagen we het wel eens lekker aan elkaar te zitten... Volgens mij nemen de meeste hetero-ouders het minder nauw hiermee dan wij.
pi_35357139
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Gelukkig denkt de protestante kerk in Nederland daar anders over. Die zegent wel homohuwelijken in. ( hangt een beetje van de dominee af, maar het mag wel)

Maar goed, wat kerken doen .. mogen ze zelf weten. Als ze zich maar aan de wet houden.

En als ze maar accepteren dat het wettelijk huwelijk niet discrimineert in Nederland.

Nederland -> scheiding tussen kerk en staat.. houden zo aub
Inderdaad je moet het kerkelijke huwelijk van het gemeentelijke huwelijk los zetten. Je kan een religie niet gaan dwingen om zich dingen te eigenen die het niet eigen is.

Ik vind sowieso dat een kerkelijke huwelijk los moet staan van een "gemeentelijke" huwelijk omdat homo's anders gediscrimineerd worden . Kijk alleen maar naar voordelen die het huwelijk biedt. Je mag op grond van de kerk of moskee of wat dan ook homo's niet uitsluiten van bepaalde diensten en voordelen die een huwelijk biedt. In nederland valt dat denk ik wel mee ( ik weet niet hoe de homo kring erover denkt en wat hun bevindingen zijn want ik heb daar geen kijk op) maar in andere landen kan je naar je "getrouwde"voordelen fluiten als homo omdat je verbintenis illegaal dan wel strafbaar is of helemaal niet mee telt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')