abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35296276
et Vaticaan heeft maandag een nieuwe aanval geopend op de eisen van verschillende homogroeperingen. Met een internationale bijeenkomst van vijf dagen wil het Vaticaan bezinnen over de vraag hoe homohuwelijken gestuit kunnen worden. Homohuwelijken zijn nu mogelijk in België, Spanje, Canada, Groot-Brittanië en Nederland.

Het Johannes Paulus II Instituut organiseert de conferentie aan de Vaticaanse Universiteit van Lateranen. Onder de sprekers zijn onder andere de Franse priester en psychoanalist Tony Anatrella, auteur van de richtlijn om homo's het priesterschap te ontzeggen, de Spaanse theoloog Juan José Pérez Sorba en de Amerikaanse jurist David Crawford.

De leiding van de katholieke kerk maakt zich zorgen om het toenemende aantal landen dat homohuwelijken mogelijk maakt. Door paus Benedictus XVI werd dit eerder als "ernstige vergissing" bestempeld. "De homobeweging is een machtige culturele lobby, sterk ingeplant in milieus van intellectuelen en leiders. Zij heeft als doel een zeker concept van het gezin te vernietigen", zei de directeur van het Johannes Paulus II Instituut.

Vaticaan wil homohuwelijk een halt toeroepen

Wel mooi hoor, de reacties op de Frontpage. Bewijst weer hoe bekrompen sommige mensen zijn.
pi_35296406
tsja ja ach, und jetzt ?
pi_35296487
Nou inderdaad. Bekrompen, kortzichtig, respectloos en eigenlijk gewoonweg walgelijk. Hoe kan het toch dat rascisten in dit land (overigens terecht) verkettert worden, terwijl een organisatie als deze gewoon dit soort uitspraken in het openbaar mag doen? En dan ook nog die reacties op de fp...... Laat de mensen elkaar toch gewoon lief hebben, en bemoei je verder met je eigen geloof.

Maar goed, 'dit soort' extremisten is voor geen enkele rede vatbaar en zal zich enkel blind staren op de bijbel of klakkeloos naroepen wat het vaticaan roept... (sick)

[ Bericht 0% gewijzigd door Beerik op 20-02-2006 18:41:12 (typo) ]
pi_35296753
Ik word een beetje moe van dat geneuzel vanuit het Vaticaan eerlijk gezegd.

En Paus Penisdictus is ook niet bepaald van deze tijd.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_35296765
vaticaan
pi_35296854
Het begint echt uit de hand te lopen met al die achterlijke geloven van tegenwoordig
pi_35297126
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:43 schreef Nee het volgende:
Het begint echt uit de hand te lopen met al die achterlijke geloven van tegenwoordig
Zit 'em vooral in de mensen die een geloof volgen.
JJ72 - Heat
pi_35297329
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:50 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

pi_35297701
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:50 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Ja en een geloof zonder mensen is geen geloof.
Zou het geloof an sich zich ms makkelijk lenen voor lullen in je eigen achterlijke straatje om vervolgens mensen die in een ander straatje wonen jouw regels op te dringen?

Die paus heeft geen ene malle rotmoer te maken met wat niet katholieken doen of niet doen.
De wetten die er nu zijn, zijn seculiere wetten, en daar heeft hij net zo veel over te zeggen als Sinterklaas.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35297772
Moet kunnen.
pi_35297938
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:26 schreef IHVK het volgende:
et Vaticaan heeft maandag een nieuwe aanval geopend op de eisen van verschillende homogroeperingen. Met een internationale bijeenkomst van vijf dagen wil het Vaticaan bezinnen over de vraag hoe homohuwelijken gestuit kunnen worden. Homohuwelijken zijn nu mogelijk in België, Spanje, Canada, Groot-Brittanië en Nederland.

Het Johannes Paulus II Instituut organiseert de conferentie aan de Vaticaanse Universiteit van Lateranen. Onder de sprekers zijn onder andere de Franse priester en psychoanalist Tony Anatrella, auteur van de richtlijn om homo's het priesterschap te ontzeggen, de Spaanse theoloog Juan José Pérez Sorba en de Amerikaanse jurist David Crawford.

De leiding van de katholieke kerk maakt zich zorgen om het toenemende aantal landen dat homohuwelijken mogelijk maakt. Door paus Benedictus XVI werd dit eerder als "ernstige vergissing" bestempeld. "De homobeweging is een machtige culturele lobby, sterk ingeplant in milieus van intellectuelen en leiders. Zij heeft als doel een zeker concept van het gezin te vernietigen", zei de directeur van het Johannes Paulus II Instituut.

Vaticaan wil homohuwelijk halt toeroepen

Wel mooi hoor, de reacties op de Frontpage. Bewijst weer hoe bekrompen sommige mensen zijn.
volgensmij is de vaticaan lobby in veel landen nog stukken sterker dan de homolobby
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 20 februari 2006 @ 19:09:56 #12
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35297953
gelovigen
pi_35308917
de kerk moet zich niet met de staat bemoeien, immers er is een scheiding tussen kerk en staat

het kerk mag zelf bepalen wie ze trouwt in het kerkelijk huwelijk

het huwelijk dat door de staat uitgesproken wordt is een wettelijk huwelijk

homo's moeten de zelfde burgerrechten hebben als hetero's, discriminatie is immers bij de wet verboden

ik hoop dat deze paus snel vervangen wordt door een modernere
  maandag 20 februari 2006 @ 23:05:34 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35309577
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:26 schreef IHVK het volgende:

Tja, als er allerlei lobbygroepen actie voeren om het homohuwelijk er wel door te krijgen, waarom zou het Vaticaan het dan niet mogen? Het enige kromme is, dat het Vaticaan nog altijd een ambassadeur heeft, ook in Nederland.
Ik zou er nog steeds voor zijn alle diplomatieke banden te verbreken, en de katholieke kerk alleen maar te beschouwen als religieus instituut. Zodra dat gebeurt mogen ze daar roepen wat ze willen van mij, geloof niet dat er iemand in Nederland is die zich er iets van aantrekt (inclusief katholieken).
quote:
Vaticaan wil homohuwelijk halt toeroepen

Het gemiddelde niveau op de Frontpage is beschamend. En dat is dan het visitekaartje van Fok
pi_35310553
Lekker boeiend, ik trouw toch wel met mijn vriend, bovendien snap ik niet waar ze zich mee bemoeien, ik trouw niet voor de kerk, maar voor de wet. HOE durven ze het ook maar in hun hoofd te halen, mij mijn grondrechten te ontnemen, en dat noemt zich liefdevol, en respectvol, VAL LEKKER DOOD MET JE STINKKERK.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 20 februari 2006 @ 23:27:59 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35310696
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:25 schreef raptorix het volgende:
Lekker boeiend, ik trouw toch wel met mijn vriend, bovendien snap ik niet waar ze zich mee bemoeien, ik trouw niet voor de kerk, maar voor de wet. HOE durven ze het ook maar in hun hoofd te halen, mij mijn grondrechten te ontnemen, en dat noemt zich liefdevol, en respectvol, VAL LEKKER DOOD MET JE STINKKERK.
En toch ben ik blij met deze ontwikkeling Raptorix, echt waar.

In deze tijden van verloedering en bashing van normen en waarden hebben we juist behoefte aan een instituut die bv. de homo's erop wijst dat ze hun hypocrisie omtrent het huwelijk moet laten voor wat het is. Het huwelijk is een religieus instituut, waarom daar aanspraak op maken als je tegen alles wat religie is bent?

Mooie zaak dus.

²

[ Bericht 1% gewijzigd door BansheeBoy op 20-02-2006 23:34:00 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_35310982
het huwelijk is een wettelijke regeling bsb

hoe zou jij het vinden als moslims niet mogen trouwen in nederland, omdat men vindt dat het huwelijk een christelijk instituut is ?

dan zou jij je gediscimineert voelen

ik wil de zelfde burgerrechten als een ieder ander.. dus ik wil ook kunnen trouwen met een partner naar keuze

snap je wel ?
pi_35311107
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En toch ben ik blij met deze ontwikkeling Raptorix, echt waar.

In deze tijden van verloedering en bashing van normen en waarden hebben we juist behoefte aan een instituut die bv. de homo's erop wijst dat ze hun hypocrisie omtrent het huwelijk moet laten voor wat het is. Het huwelijk is een religieus instituut, waarom daar aanspraak op maken als je tegen alles wat religie is bent?

Mooie zaak dus.

²
Waarom huwelijk als Religieuze zaak zien? Ook niet religieuzen hebben al duizenden jaren huwelijkse riten, dat de kerk een probleem heeft met homos op religieuze posities heb ik geen probleem mee, en ook dat homos niet voor de kerk willen trouwen. Maar we leven in een staat waar kerk en staat gescheiden zijn. Bovendien kan je geen enkel valide argument geven waarom homos niet voor de staat zouden mogen trouwen.
  maandag 20 februari 2006 @ 23:36:52 #19
13462 BansheeBoy
pi_35311156
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
het huwelijk is een wettelijke regeling bsb
Is voortgevloeid uit de religieuze handelingen.
quote:
snap je wel ?
Natuurlijk snap ik dat, als je zo redeneert is alleen het einde zoek. Elke groep zal claimen dat ze zo geboren zijn en dat ze recht hebben op gelijkheid, of allemaal verbieden of wees dan consequent en legaliseer het allemaal, uiteraard ben ik voor de 1ste optie.

²

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 01:19:30 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_35311256
Zucht, over pedofielen gesproken, inkoppertje BSB? Aicha was haar naam toch?
pi_35311303
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk snap ik dat, als je zo redeneert is alleen het einde zoek, Elke groep zal claimen dat ze zo geboren zijn en dat ze recht hebben op gelijkheid, of allemaal verbieden of wees dan consequent en legaliseer het allemaal, uiteraard ben ik voor de 1ste optie.

²
nou je laat je wel weer kennen

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 01:19:55 ]
  maandag 20 februari 2006 @ 23:40:26 #22
13462 BansheeBoy
pi_35311360
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:38 schreef raptorix het volgende:
Zucht, over pedofielen gesproken, inkoppertje BSB? Aicha was haar naam toch?
Ik heb altijd al om je kunnen lachen, ik ben er alleen nog niet uit of het toe of uitlachen is.

²
pi_35311477
Je gaat helaas niet op me argumenten in, zoals ik al aangaf bestonden huwelijkse ritten al duizenden jaren, dat sommige geloven het toegeeigend hebbben zegt me niets. Bovendien, zie ik jou ook niet als een gelovige, een gelovige kent tenminste fatsoenlijk de feiten uit de koran. Jou mening over Homo's strookt helaas niet met de woorden die in de Koran staan.
  maandag 20 februari 2006 @ 23:42:55 #24
13462 BansheeBoy
pi_35311496
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

nou je laat je wel weer kennen

Ja, maar wees eerlijk, ik heb toch wel een punt?

²
pi_35311687
- flamebait -

[ Bericht 49% gewijzigd door sp3c op 20-02-2006 23:49:21 ]
  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 23:46:45 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35311692
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk snap ik dat, als je zo redeneert is alleen het einde zoek. Elke groep zal claimen dat ze zo geboren zijn en dat ze recht hebben op gelijkheid, of allemaal verbieden of wees dan consequent en legaliseer het allemaal, uiteraard ben ik voor de 1ste optie.

²
het einde ligt bij de handtekening

kinderen kunnen niet tekenen (ja huisjes en boompjes maar het recht om wettelijk bindende contracten te tekenen hebben ze niet) en dieren kunnen het niet

beetje een debiel argument

[ Bericht 5% gewijzigd door Drugshond op 21-02-2006 01:20:23 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_35311708
In die tijd waren de meisjes vroeger rijp
  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 23:47:32 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35311737
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, maar wees eerlijk, ik heb toch wel een punt?

²
nee zoals gewoonlijk sla je de plank weer totaal mis
pi_35311746
- offtopic -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 20-02-2006 23:48:42 ]
pi_35311784
Jawohl Herr Pabst.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_35311823
Waarom edit je mijn post, ik post slechts een historisch feit.
  maandag 20 februari 2006 @ 23:49:16 #32
13462 BansheeBoy
pi_35311835
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

het einde ligt bij de handtekening

kinderen kunnen niet tekenen (ja huisjes en boompjes maar het recht om wettelijk bindende contracten te tekenen hebben ze niet) en dieren kunnen het niet
Ze hebben toch ouders of voogden die hun handtekening kunnen zetten. En voor dieren kan dat ook, gewoon een voogd regelen.
Zo gaat het nu ook bij jongeren onder de 18, voor al het officiële wordt de handtekening van de ouders gevraagd.
quote:
beetje een debiel argument
Zo debiel is het argument dus niet.

²
pi_35311925
- offtopic en klagen doe je in de feedback -

[ Bericht 94% gewijzigd door sp3c op 20-02-2006 23:52:45 ]
  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 23:51:44 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35311968
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze hebben toch ouders of voogden die hun handtekening kunnen zetten. En voor dieren kan dat ook, gewoon een voogd regelen.
Zo gaat het nu ook bij jongeren onder de 18, voor al het officiële wordt de handtekening van de ouders gevraagd.
nee dat houd op een zekere hoogte op ... je mag ook geen rijbewijs halen op je 12de als je vader het goed vind
bovendien is kinderhandel verboden, je kunt jezelf niet zomaar uit je ouderlijke verantwoordelijkheid zetten
quote:
[..]

Zo debiel is het argument dus niet.

²
het is ongelooflijk debiel
  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 23:52:13 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35311989
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:49 schreef raptorix het volgende:
Waarom edit je mijn post, ik post slechts een historisch feit.
offtopic
pi_35312059
Nee het is niet offtopic, BSB scheert homos en pedofielen over 1 kam, vervolgens vraag ik hem naar de mores van zijn grote profeet, kortom het is totaal niet offtopic, als je dan toch consequent bent, haal je ook zijn posts over pedofielen weg.
pi_35312109
Blijf je nou me postings weg halen, dit is een discussieforum, we zitten hier niet op GOT.
pi_35312150
zoals ik al zei ... klagen doe je in de feedback

[ Bericht 93% gewijzigd door sp3c op 20-02-2006 23:56:28 ]
  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 23:55:35 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35312168
als jij het homohuwelijk in je post over mohammed had verwerkt dan zou het idd consequent zijn als ik BSB zijn nonsense ook weghaalde maar nu niet ... blijft offtopic en klagen doe je in de feedback
  maandag 20 februari 2006 @ 23:57:39 #40
13462 BansheeBoy
pi_35312274
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:54 schreef raptorix het volgende:
Blijf je nou me postings weg halen, dit is een discussieforum, we zitten hier niet op GOT.
Het is inderdaad een discussieforum, maar discussiëren over de Profeet vrede zij met hem doen we in de topics waar het thuis hoort, hier trachten we met zijn allen een inhoudelijke discussie over het homohuwelijk te voeren. Ik snap dat jij je als homo soms irriteert aan bepaalde uitspraken die niet te ontkennen zijn, maar probeer niet al te emotioneel te reageren, dan kunnen we ten minste een goed en degelijk discours houden.

²
pi_35312295
Ik ga zondag naar Rome.

Zal voor de Paus wel een dvd-tje van Brokeback Mountain meenemen
pi_35312303
Als jij ze niet weghaalt, dan doe ik morgen aangifte bij het meldpunt internet discriminatie, aan jou de keuze vriend.
pi_35312345
Als je zo doorgaat BSB, dan ga ik hier mijn hele sexuele doopceel lichten. Dan zitten we zo aan deeltje 15
  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 23:59:27 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35312371
ik haal ze niet weg
pi_35312437
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is inderdaad een discussieforum, maar discussiëren over de Profeet vrede zij met hem doen we in de topics waar het thuis hoort, hier trachten we met zijn allen een inhoudelijke discussie over het homohuwelijk te voeren. Ik snap dat jij je als homo soms irriteert aan bepaalde uitspraken die niet te ontkennen zijn, maar probeer niet al te emotioneel te reageren, dan kunnen we ten minste een goed en degelijk discours houden.

²
Probleem met jou is dat we hier een scheiding van Kerk en Staat hebben, jou probleem is dat je wel de lusten wil, maar niet de plichten. Bovendien kennen we in nederland niet eens het Homohuwelijk, maar dat terzijde. In plaats van inhoudelijk te discussieren ga je weer over in je gebruikelijke onzin, wat hebben pedofielen van doen met homoseksuelen? Bovendien waarom zouden homos niet mogen trouwen? Ook als ik niet trouw met een man kan ik gewoon met een vrouw trouwen, mag dat soms ook niet? Daarnaast hang je de vrome moslim uit terwijl je toeten nog blazen van de Koran hebt.
pi_35312465
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:59 schreef sp3c het volgende:
ik haal ze niet weg
Prima, dan maak je dus mede schuldig aan strafbare feiten, nogmaals ik ben niet een persoon die bluft.
pi_35312474
Over welke post maak je je zo druk raptorix?
pi_35312518
Aan de post waarin onze vriend BSB, homoseksuelen over 1 kam scheert met pedoseksuelen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 00:03:15 #49
13462 BansheeBoy
pi_35312572
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Prima, dan maak je dus mede schuldig aan strafbare feiten, nogmaals ik ben niet een persoon die bluft.
Ik zie je in de rechtbank. Ot mon!

²
pi_35312615
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:02 schreef raptorix het volgende:
Aan de post waarin onze vriend BSB, homoseksuelen over 1 kam scheert met pedoseksuelen.
Hij zegt: vandaag de homoseksuelen, morgen de pedofielen - dat is vanuit zijn optiek toch niet zo'n rare gedachte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')