quote:Het Vaticaan heeft maandag een nieuwe aanval geopend op de eisen van verschillende homogroeperingen. Met een internationale bijeenkomst van vijf dagen wil het Vaticaan bezinnen over de vraag hoe homohuwelijken gestuit kunnen worden. Homohuwelijken zijn nu mogelijk in België, Spanje, Canada, Groot-Brittanië en Nederland.
Het Johannes Paulus II Instituut organiseert de conferentie aan de Vaticaanse Universiteit van Lateranen. Onder de sprekers zijn onder andere de Franse priester en psychoanalist Tony Anatrella, auteur van de richtlijn om homo's het priesterschap te ontzeggen, de Spaanse theoloog Juan José Pérez Sorba en de Amerikaanse jurist David Crawford.
De leiding van de katholieke kerk maakt zich zorgen om het toenemende aantal landen dat homohuwelijken mogelijk maakt. Door paus Benedictus XVI werd dit eerder als "ernstige vergissing" bestempeld. "De homobeweging is een machtige culturele lobby, sterk ingeplant in milieus van intellectuelen en leiders. Zij heeft als doel een zeker concept van het gezin te vernietigen", zei de directeur van het Johannes Paulus II Instituut.
Vaticaan wil homohuwelijk halt toeroepen
Nog een laatste post.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:00 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als je mijn vragen oprecht niet snapt, dan zou ik het nog maar een keer of tien doorlezen wat je allemaal neer tikt hier. Al jou meningen die jij pretendeerd op fok staan lijnrecht tegenover het westen.
Er zijn wel meerdere offtopic posts geweest, daarnaast meende ik mijn post wel oprecht.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:05 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Nog een laatste post.
Ik snap de vragen op zich wel, maar ik snap niet wat ze met het onderwerp te maken hebben. De vragen worden gesteld om me als discussiant te diskwalificeren, terwijl ik tot nu toe alleen maar inhoudelijk gereageerd hebt. Erg onwenselijk allemaal.
Ik wil nog even wat rechtzetten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:01 schreef purmernoord het volgende:
Wat een acherlijke mensen zitten hier tussen. Die Super7fighter is werkelijk niet te filmen. Ik wens die persoon alles toe wat hij zijn ergste vijand toewenst, en dat in het kwadraat.
Daar gaan we weer, homofielen -> pedofielen... Deze hebben niks met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik wil nog even wat rechtzetten.
De inperking van de rechten van homo's komt niet uit haat voor de homo's, maar uit belang van de kinderen die er schadelijke gevolgen aan zullen overhouden. Ik kan me niet indenken dat het goed is voor een kind om op te groeien met 2 vaders en zonder moeder. Leven en laten leven, nee dat werkt niet in dit geval,
Welke schadelijke gevolgen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De inperking van de rechten van homo's komt niet uit haat voor de homo's, maar uit belang van de kinderen die er schadelijke gevolgen aan zullen overhouden.
Wat een schaamteloze bekrompenheid.quote:Ik kan me niet indenken dat het goed is voor een kind om op te groeien met 2 vaders en zonder moeder. Leven en laten leven, nee dat werkt niet in dit geval,
Ik heb heel veel studies gelezen over opgroeien met ouders van het zelfde geslacht, jij ook?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De inperking van de rechten van homo's komt niet uit haat voor de homo's, maar uit belang van de kinderen die er schadelijke gevolgen aan zullen overhouden. Ik kan me niet indenken dat het goed is voor een kind om op te groeien met 2 vaders en zonder moeder. Leven en laten leven, nee dat werkt niet in dit geval,
Hey je bent nog wakker, doe je wel een beetje rustig aanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:20 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Daar gaan we weer, homofielen -> pedofielen... Deze hebben niks met elkaar te maken.
Jij kan je niet indenken dat de kinderen er geen schadelijke gevolgen van ondervinden... ben je nu ineens psycholoog of zo? Waar baseer je dat eigenlijk op?
Beter 1 moeder dan 2 vaders en vice versa, maar dat is een andere discussiequote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:21 schreef sp3c het volgende:
joh maak dat de kat wijs
ik ken toevallig twee mensen die opgevoed zijn met 1 moeder, die kenden hun vaders niet eens en dat zijn geweldige mensen ... ik zie niet in hoe een extra moeder hun leven zou kunnen vergallen behalve dat er meer geld te besteden is
Het is idd een andere discussie, maar leg eens uit?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Beter 1 moeder dan 2 vaders en vice versa, maar dat is een andere discussie.
Door mensen zo als jij krijgen die kinderen het idd moeilijk op school. Maar zoals ik al vroeg hoeveel studies heb je gelezen voordat je, je eigen conclusies trok?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:27 schreef Super7fighter het volgende:
Homoseksuele stellen moeten geen kinderen krijgen, dat is mijn standpunt ten aanzien van homo-adoptie. Dit is uit den boze, een kind moet moederliefde krijgen en de liefde van een vader. En dat kan niet als 2 mannen met elkaar een kind adopteren en 2 vrouwen ook niet.
Een kind is niet compleet zonder vader of moeder. Zonder vader of zonder moeder is er geen sprake van een ''gezin''.
Wat moet je later zeggen als je iedereen met een vader en moeder ziet. Ja, ik heb 2 vaders of 2 moeders. De gesprekken die rondgaan op je school over je ouders. Nee, die geadopteerde kinderen zullen een zielig en vernederend leven krijgen.
Laat staan dat je "gelukkig" normaal bent en met een vriend of vriendin thuiskomt, wat moet die wel niet denken van je "ouders".
Als je op dat moment al niet geestelijk beinvloed bent door homofiele of homoseksuele vaders.
kap is met die aanhalingstekens irritant mannetjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:27 schreef Super7fighter het volgende:
Homoseksuele stellen moeten geen kinderen krijgen, dat is mijn standpunt ten aanzien van homo-adoptie. Dit is uit den boze, een kind moet moederliefde krijgen en de liefde van een vader. En dat kan niet als 2 mannen met elkaar een kind adopteren en 2 vrouwen ook niet.
Een kind is niet compleet zonder vader of moeder. Zonder vader of zonder moeder is er geen sprake van een ''gezin''.
Wat moet je later zeggen als je iedereen met een vader en moeder ziet. Ja, ik heb 2 vaders of 2 moeders. De gesprekken die rondgaan op je school over je ouders. Nee, die geadopteerde kinderen zullen een zielig en vernederend leven krijgen.
Laat staan dat je "gelukkig" normaal bent en met een vriend of vriendin thuiskomt, wat moet die wel niet denken van je "ouders".
Als je op dat moment al niet geestelijk beinvloed bent door homofiele of homoseksuele vaders.
Wat moet je later zeggen als je met allemaal atheisten op school zit. Ja, ik ben Moslim. De gesprekken die rondgaan op je school over je vakantiebestemming. Nee, die Islamitische kinderen zullen een zielig en vernederend leven krijgen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:27 schreef Super7fighter het volgende:
Gevoelsmatig ben ik het er niet mee eens. Bovendien is aangetoond dat kinderen van homo's/lesbiënnes (die hun officiële coming out dus na een hetero relatie hebben) vaak ontsporen in een later stadium. Adoptie vind ik nog erger, want dan wordt een kind opgevoed met het idee dat het normaal is om bijvoorbeeld twee vaders te hebben en geen moeder. Het kind wordt soft opgevoed en zal in veel gevallen niet opgewassen zijn tegen de hardheid van de maatschappij (alleen al op de lagere school). Nee, dat vind ik echt een hele slechte zaak.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:25 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is idd een andere discussie, maar leg eens uit?
Of geef ze aan een welwillend heterostel, want je hebt tenslotte geen homo's die coke gebruiken of werkloos zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:26 schreef purmernoord het volgende:
ik ken heel wat gezinnen met heteroouders waarvan ik denk dat mijn vriend en ik het absoluut een stuk beter zouden doen... Ouders en kinderen die aan de coke zijn, werkeloos, etc Als je rechtlijnig bent haal je daar gelikj de kinderen weg... Geef ze aan een homostel. Kunnen ze weer heropvoed worden...
Nanking, je hebt gelijk, ik moet eigenlijk naar bed... Maar zoveel onrecht kan ik niet zomaar laten gebeuren hier
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:27 schreef Super7fighter het volgende:
De aanhalingstekens zijn ter verduidelijking om het verschil in 'definities' te benadrukken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
kap is met die aanhalingstekens irritant mannetje
die aanhalingstekens zijn vervelend en je doet het eromquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:36 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De aanhalingstekens zijn ter verduidelijking om het verschil in 'definities' te benadrukken.
Nu begin je me te beschuldigen voor iets waar ik nooit aanzou mee werken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Door mensen zo als jij krijgen die kinderen het idd moeilijk op school. Maar zoals ik al vroeg hoeveel studies heb je gelezen voordat je, je eigen conclusies trok?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |