Das de bedoeling juist, informatie kan ik zelf wel vindenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:28 schreef Isabeau het volgende:
Je krijgt hier vanzelf weer Fokkers die van alles door elkaar roepen en allemaal raden ze iets anders aan wat 'bewezen' het beste is
Van wat in grote hoeveelheden niet schadelijk is, mag dat makkelijk over de 100% gaat natuurlijk. Van wat wel schadelijk is in grote hoeveelheden dan is 75% handig lijkt me.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:31 schreef Isabeau het volgende:
Volgens die site bestaan er geen 'beste vitaminepreparaten'
Wat wil je erin hebben dan? Moet alles er 100% inzitten, moet het daar juist ver overheen gaan, of wil je bijv. 50% van je dagelijkse behoefte in de multivitamine hebben zodat je de rest uit je voeding haalt?
Ik denk dat je de verpakking dan niet goed leest, in principe ontbreken B6 en B11 nooit in een multivitamine. Een andere naam voor B11 is Foliumzuur en een andere naam voor B6 is Pyridoxine. Met mineralen is het echter een heel ander verhaal, lang niet alle multivitaminen bevatten dezelfde mineralen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:20 schreef pberends het volgende:
En waarom lijkt het wel of er bij elk supplement dat er is, altijd wel 1 of 2 onderdelen die aanbevolen worden ontbreken? Vooral B6 en B11 ontbreekt vaak.
Lekker al die zoetstoffen die daar inzitten enzo.....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:42 schreef Tafkahs het volgende:
gewoon multivitamine bruistableten van de c1000, kost nog geen 2 euro voor 20 tabletjes
Je kan heus wel een super-multivitamine, zoals jij het noemt, bij een reformwinkel kopen met zowel alle vitaminen als een behoorlijk aantal mineralen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:54 schreef releaze het volgende:
Ik weet niet of ze daar van die super-multivitamine dingen hebben (dat zal vast wel), of dat het gecombineerd is met mineralen (ik denk het haast niet, maar misschien hebben ze daar wel multimineralentablettenik weet nieteens of zoiets bestaat)
Leesvoer! Hier heb je 5 topics, vermaak je ermee! Alle voor en tegens en het hoe, waarvoor en waarom van multivitaminen!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:02 schreef Wojworshebn het volgende:
En sinds wanneer is zo een vitamine-supplement zo noodzakelijk? Nou nou nou??
antioxydanten zijn nodig om vitamines op te nemen, geloof ik.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:16 schreef DennisMoore het volgende:
'k Heb hier zo'n potje Anti oxidant van 't Kruidvat staan.
Dat klinkt wel gezond. Zeker voor iemand die nooit fruit eet.
drink jij wel eens pis dan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:14 schreef Ratelslangetje het volgende:
Bruistabletje Supradyn in een glaasje water is heerlijk.![]()
Het smaakt naar sinas (wat ik helemaal niet lust).
En soms naar pis.![]()
Ochtendurine schijnt heel gezond te zijn en misschien dat ze iets daarvan hebben toegevoegd in zo'n bruistabletje.(net als iets voor zwangere vrouwen)
alsof ie voor jou onder de kraan moetquote:
Vitaminen en mineralen kunnen ook tegelijkertijd een anti-oxidant zijn, zoals vitamine A, C & E en selenium.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:17 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
antioxydanten zijn nodig om vitamines op te nemen, geloof ik.
Ketchup zit er boordevol mee in elk geval
wat is het verschil tussen een secundaire en een primaire anti-oxydant?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:30 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Vitaminen en mineralen kunnen ook tegelijkertijd een anti-oxidant zijn, zoals vitamine A, C & E en selenium.
Ketchup zit vol met lycopene, een secundaire anti-oxidant.
Dat ligt eraan welke definitie je wil gebruiken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:32 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen een secundaire en een primaire anti-oxydant?
o, zo. Dat wist ik niet. Bedanktquote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:41 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welke definitie je wil gebruiken.
Een primaire anti-oxydant zijn o.a. anti-oxydanten die door het lichaam zelf worden aangemaakt.
Een secondaire anti-oxydant zijn o.a. anti-oxydanten die extern via de voeding binnenkomen.
Maar als je puur alleen naar de voeding kijkt, dan zijn primaire anti-oxydanten alle vitaminen en mineralen die een werking als anti-oxydant hebben. Secundaire anti-oxydanten zijn dan alle andere anti-oxydanten die niet in de categorie van vitaminen en mineralen vallen, maar onder bioactieve stoffen.
You're welcome.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:43 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
o, zo. Dat wist ik niet. Bedankt
Dan heb je of 1 hele grote pil of je moet 10-tallen kleinere pillen per dag slikken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:47 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom bouwen ze niet gewoon één grote handige pil waar alles in zit?
Sinds ik op dieet ben en hoogstwaarschijnlijk gezonder eet dan de gemiddelde Nederlander en er middels de Eetmeter achter ben gekomen dat hoe ik ook mijn best doe, ik krijg dagelijks te weinig binnen van verschillende vitamines en mineralenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:02 schreef Wojworshebn het volgende:
En sinds wanneer is zo een vitamine-supplement zo noodzakelijk? Nou nou nou??
je eet gezonder dan de gemiddelde nederlander en je krijgt te weinig binnen van verschillene vitamines en mineralenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 08:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sinds ik op dieet ben en hoogstwaarschijnlijk gezonder eet dan de gemiddelde Nederlander en er middels de Eetmeter achter ben gekomen dat hoe ik ook mijn best doe, ik krijg dagelijks te weinig binnen van verschillende vitamines en mineralen
En Solgar heeft dus 400 IE vitamine EDat zocht ik!! (kon het èn niet vinden of het was vreselijk duur, los dan)
misschien dat die meting van het voudingscentrum gewoon niet kloptquote:Op zaterdag 18 februari 2006 08:54 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik eet een grote hoeveelheid groente (vaak meer dan 400 gram op een dag) en fruit (regelmatig 4 of meer stuks), alleen magere melkprodukten, volkorenbrood, veel vis, kip, weinig vlees, één keer per week vleesvervanging, veel variatie, bak enkel in olijfolie en gebruik diverse gezonde soorten olie voor salades etc. Geen kant & klaar spul, geen vet voedsel, geen suiker toevoegen. En ik haal mijn dagelijks behoefte vitamines en mineralen niet![]()
Dat hele felle geel komt iig door de b-vitamines.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:32 schreef DennisMoore het volgende:
'k Weet wel dat je van die anti-oxidanten nogal diepgele urine krijgt..
Dat zal dan de caroteen wel zijn ofzo.
Van beta-caroteen kan je huid hooguit oranje van uitslaan, als je er langdurig veel van neemt. Beta-caroteen is namelijk lipofiel en wordt o.a. opgeslagen in het onderhuids vetweefsel.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:32 schreef DennisMoore het volgende:
'k Weet wel dat je van die anti-oxidanten nogal diepgele urine krijgt..
Dat zal dan de caroteen wel zijn ofzo.
Om precies te zijn hebben alleen riboflavine (B2) en foliumzuur een geel/oranje kleur.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Dat hele felle geel komt iig door de b-vitamines.
Weet je wat op de eerste site staat als ik kijk naar mijn eigen situatie:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:28 schreef Isabeau het volgende:
Je krijgt hier vanzelf weer Fokkers die van alles door elkaar roepen en allemaal raden ze iets anders aan wat 'bewezen' het beste is
Hier kan je informatie vinden: www.vitamineinformatie.nl
De meest handige link vind ik de vitamine-informatie voor beroepsgroepen en dan de artikelen: deze link
En dat doe ik dus ook, al die pillen werken toch niet.quote:Volwassen Nederlanders kunnen de meeste vitamines uit een gezonde, gevarieerde voeding halen.
wat isser mis met Centrum?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Bruistabletten zijn echt zo fout, dan kan je nog beter Centrum nemen.![]()
Gebruik je dit elke dagquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Je kan heus wel een super-multivitamine, zoals jij het noemt, bij een reformwinkel kopen met zowel alle vitaminen als een behoorlijk aantal mineralen.
Zelf gebruik ik de Male Multiple van Solgar:
[ afbeelding ]
Als je bovenstaand reclamepraatje mag geloven, bestaat er toch nog verschil in bepaalde vormen van vitamines, de mate waarin ze kunnen worden opgenomen etc.quote:Thorne gebruikt geactiveerde B-vitaminen die direct door het lichaam kunnen worden gebruikt, zoals onder andere twee zeer speciale vormen van foliumzuur: Folinezuur en 5-MTHF. Dit zijn de natuurlijke vormen van foliumzuur zoals ze ook in de natuur voorkomen. Het lichaam heeft hier veel meer aan dan de synthetische foliumzuur die in alle 'goede' multivitaminen wordt gebruikt. Voor vitamine B2, B6, B12 en foliumzuur gebruikt Thorne actieve co-enzymatische B-vitamines, deze B-vitaminen hoeven niet meer te worden geactiveerd door de lever. Op deze manier worden tekortkomingen in de conversie van standaard USP vitaminen naar actieve vormen omzeild.
Deze geavanceerde hypoallergene multivitamine bevat tevens een hoge dosis vitamine C, calcium en magnesium. Andere goede multivitamines bevatten veel lagere doses van deze belangrijke voedingsstoffen en om die reden is de dagdosis van die merken vaak maar 1 of 2 capsules. Dit is voor veel mensen aangenaam, maar hierdoor wordt de waarde van de multi minder. Thorne Research heeft ervoor gekozen om dit niet te doen. Daarom bevat deze multivitamine een hoge dosis vitamine C, calcium en magnesium.
Bevat een lage dosis vitamine A naast gemende carotenoïden. De onderhoudsdosis van 3 capsules per dag levert 375 mcg vitamine A in de vorm van retinolpalmitaat. Deze dosis is geschikt voor permanent gebruik. Al naar gelang de lichaamsbehoefte kan het lichaam carotenoïden omzetten in vitamine A. De Thorne Basic Nutrients bevatten 7,5 mg gemengde carotenoïden per dagdosering.
Supplementen van Thorne Research bevatten geen minderwaardige vul- en antiklontermiddelen zoals stearinezuur en magnesiumstearaat. Als vulmiddel is het aminozuur leucine gebruikt dat veel voorkomt in de voeding. De antiklontermiddelen stearinezuur en magnesiumstearaat worden door fabrikanten van voedingssupplementen tijdens het productieproces toegevoegd aan de vitaminen, mineralen, kruiden en andere ingrediënten om het productieproces te versnellen. Dit is goedkoper voor de fabrikant en soms ook voor de consument. Echter, de opneembaarheid van de voedingsstoffen in de maag en darmen vermindert door het gebruik van deze antiklontermiddelen. Vooral mensen waarbij de spijsvertering niet optimaal werkt, hebben hier last van, maar ook bij gezonde mensen is de opname minder bij gebruik van antiklontermiddelen.
Dat heb ik dus ook preciesquote:Op woensdag 29 oktober 2008 14:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik gebruik Davitamon Compleet weerstand, ik merk er eigenlijk niks van, maar geestelijk is het toch wel fijn om te weten dat ik in ieder geval probeer genoeg vitaminen naar binnen te krijgen
Maarrr.. als je te weinig vitamine binnen krijgt dan krijg je daar later last van. Gebrek aan vitamine is voor de lange termijn niet goed voor je lichaam. Als je jong bent dan heb je daar ook waarschijnlijk geen last van.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 08:56 schreef Tim2005 het volgende:
Leip, ik slik nooit wat en ik voel me perfect!
Als je enigszins gezond eet niet. Het schaadt wel je portemonnee.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:30 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik probeer elke dag een multivitaminen tablet en een vitamine C (1000 mg) tablet te nemen. Helpt dit mijn gezondheid??
Als je er zoveel geld aan uitgeeft kan je beter een degelijk multi zoals Aor Ortho Core kopen. Heb je tenminste compleet spectrum Vit E en andere beter opneembare varianten van alle vitamines en mineralen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:04 schreef Negentien het volgende:
Ik ben aan het twijfelen om deze of deze te bestellen?
Op de Amerikaanse website zijn ze stukken goedkoper (zelfs met douane- en verzendkosten)
Iemand op- of aanmerkingen?
Op dit moment slik ik deze -te dure-- multi.
Waarom niet gewoon multivitaminen van de Kruidvat of de Action? Stukken goedkoper!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:04 schreef Negentien het volgende:
Op de Amerikaanse website zijn ze stukken goedkoper (zelfs met douane- en verzendkosten)
Kruidvat Multi A-Z compleet heeft 100% ijzer.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:27 schreef grizegrijn het volgende:
Ik heb nu die van de DA, maar normaal Davitamon. De meeste multi's hebben geen 100% van de ADH aan ijzer, en daar gaat het mij voornamelijk omDA heeft ook maar 7% per tablet.
alsof er geen verschil in zitquote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:24 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon multivitaminen van de Kruidvat of de Action? Stukken goedkoper!
Heb ik ook eens gehad inderdaad, maar daar zat van iets anders weer minder in dacht ik... er staat nog steeds een halve pot van in de kast. Kan ook gewoon zijn dat ik ze te groot vond hoor om in te slikkenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:30 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Kruidvat Multi A-Z compleet heeft 100% ijzer.
Solgar is erg duur voor wat je krijgt. Prijstechnisch het minst goede vitaminesupplement wat je kunt kopen.quote:
Die jij nu wilt kopen zijn ook al te duur. Je koopt bij de AH goede multivitaminen voor minder dan een tientje per pot. Daar zit overigens ook nog eens biergist in, schijnt goed voor de huid te zijn. 300 tabletten voor 8 euro dacht ik ongeveer.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:04 schreef Negentien het volgende:
Die heb ik ook gekocht maar ik vind ze toch vies smakenquote:
quote:Op zondag 21 juni 2009 23:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die jij nu wilt kopen zijn ook al te duur. Je koopt bij de AH goede multivitaminen voor minder dan een tientje per pot. Daar zit overigens ook nog eens biergist in, schijnt goed voor de huid te zijn. 300 tabletten voor 8 euro dacht ik ongeveer.
Jij hebt er verstand van!quote:Op maandag 22 juni 2009 09:07 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou goede Multivitaminen? Beste vorm van Vit C/Vit E/Vit B juiste verhoudingen, volledig spectrum etc? Appels en peren vergelijken heeft nml weinig nut. Alsof je alleen naar de prijs en hoeveelheid hoeft te kijken wanneer er multi-vitaminen op de pot geschreven staat.Het topic heet niet voor niks "beste multi-vitamine supplement". Betekent niet het goedkoopste, daarmee gooi je alles op 1 hoop zonder te kijken naar de inhoud. Welke vitamine stoppen ze erin, met name welke vorm van een bepaalde vitamine, heel spectrum vit E of gewoon een laag opneembare vorm van Vit E (Gamma+alpha tocopherol,alpha dan als alleen dl-alpha of de veel beter opneembare d-alpha) zijn er mineralen toegevoegd , in welke vorm (bv magnesium oxide,magnesium gluconate, magnesium chloride etc) , welke hoeveelheid en in welke verhoudingen. Je kan je multi-vitamines net zo goed door de plee spoelen als je niet naar deze dingen kijkt en de prijs als doorslaggevende factor neemt.
Ik kan moeilijk adviseren. Ik zou er pubmed + de site van het linus pauling institute bij pakken. Pak Aor Ortho Core als uitgangspunt voor de standaard Vitamines en kijk of die in een NL multi ook zitten. Denk dat AOR Ortho core een beetje overkill is qua inhoud, is nml meer dan een multi vit. Ze gebruiken wel de beste vormen van elke vitamine. Goedkope multi's kunnen ook wel goed zijn, zou wel letten op de Vit E die erin zit, mocht deze niet uit het complete spectrum bestaan dan werkt dit eerder in je nadeel dan in je voordeel.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:14 schreef Negentien het volgende:
[..]
Jij hebt er verstand van!
Welke vitamine kan ik het beste kopen? Ik heb -zoals ik ergens al aangegeven had- de supermulti van vitaminstore.nl. Deze is echt té duur voor wat er in zit (volgens mij).
Ik heb ook de Greens van vitaminstore.nl. Is het nuttig om Greens te nemen? Zo ja, is dit ook wat? Is nl weer een stukje goedkoper.
Eeuwige Dank!![]()
Thanks! Zal het eens gaan bekijken..quote:Op maandag 22 juni 2009 11:20 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk adviseren. Ik zou er pubmed + de site van het linus pauling institute bij pakken. Pak Aor Ortho Core als uitgangspunt voor de standaard Vitamines en kijk of die in een NL multi ook zitten. Denk dat AOR Ortho core een beetje overkill is qua inhoud, is nml meer dan een multi vit. Ze gebruiken wel de beste vormen van elke vitamine. Goedkope multi's kunnen ook wel goed zijn, zou wel letten op de Vit E die erin zit, mocht deze niet uit het complete spectrum bestaan dan werkt dit eerder in je nadeel dan in je voordeel.
En geen multi's voor of na het sporten.
Vit B Complex:
Vitamin B Complex
- B1 (Thiamin) 9 mg
- B2 (Riboflavin) 2.5 mg
- B3 (Niacin -as 126 mg Inositol Hexanicotinate) 115 mg
- B5 (d-Ca Pantothenate) 100 mg
- B6 (Pyridoxal-5�-phosphate) 100 mg (p-5-p)
- B12 (Methylcobalamin) 647 mcg
Vit C Complex
- Vitamin C (Magnesium Ascorbate) 120 mg
- Mixed Citrus Bioflavonoids (25%) 100 mg
- Quercetin Dihydrate (85% Quercetin) 76 mg
Vit D3
Vitamin D3 (Cholecalciferol) 25 mcg/1000 IU
Vit E
Vitamin E Complex
Tocopherols: 86 mg
- alpha-tocopherol 15 mg/22 IU
- beta-tocopherol 2 mg
- gamma-tocopherol 60 mg
- delta-tocopherol 24 mg
Tocotrienols: 10 mg
- alpha-tocotrienol 3 mg
- beta-tocotrienol 0.3 mg
- gamma-tocotrienol 6 mg
- delta-tocotrienol 1.3 mg
Mineralen:
Boron (Citrate) 700 mcg
Calcium (Calcium carbonate, Citrate-Malate, d-Ca Pantothenate) 300 mg
Chromium (Picolinate) 100mcg
Copper (Citrate) 1.5 mg
Iodine (Potassium Iodide) 150 mcg
Magnesium (Aspartate, Oxide, Ascorbate, Chlorophyllin) 210 mg
Potassium (Chloride) 50 mg
Manganese (Glycinate) 2.3 mg
Molybdenum (Na Molybdate) 45 mcg
Selenium (Se-Methylselenocysteine) 55 mcg
Silicon (Na Metasilicate) 25 mg
Strontium (Citrate) 1.5 mg
Vanadium (Picolinate) 18 mcg
Zinc (Citrate) 11mg
Mocht R-ALA of NA-RALA in je multi zitten dan is dat ook wel een voordeel.
R(+)-Lipoic Acid
Op de site van he Linus Pauling institute staat meestal wel erbij wat de bioavailability van een bepaalde vorm is.
Volgens verschillende tests die ik gelezen heb is het verschil in multivitaminen marginaal. Zeker wanneer je kijkt naar prijs-kwaliteit. Dit is dus niet gebaseerd op eigen kennis.quote:Op maandag 22 juni 2009 09:07 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou goede Multivitaminen? Beste vorm van Vit C/Vit E/Vit B juiste verhoudingen, volledig spectrum etc? Appels en peren vergelijken heeft nml weinig nut. Alsof je alleen naar de prijs en hoeveelheid hoeft te kijken wanneer er multi-vitaminen op de pot geschreven staat.Het topic heet niet voor niks "beste multi-vitamine supplement". Betekent niet het goedkoopste, daarmee gooi je alles op 1 hoop zonder te kijken naar de inhoud. Welke vitamine stoppen ze erin, met name welke vorm van een bepaalde vitamine, heel spectrum vit E of gewoon een laag opneembare vorm van Vit E (Gamma+alpha tocopherol,alpha dan als alleen dl-alpha of de veel beter opneembare d-alpha) zijn er mineralen toegevoegd , in welke vorm (bv magnesium oxide,magnesium gluconate, magnesium chloride etc) , welke hoeveelheid en in welke verhoudingen. Je kan je multi-vitamines net zo goed door de plee spoelen als je niet naar deze dingen kijkt en de prijs als doorslaggevende factor neemt.
Vitamins 'undo exercise efforts'quote:Op maandag 22 juni 2009 11:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens verschillende tests die ik gelezen heb is het verschil in multivitaminen marginaal. Zeker wanneer je kijkt naar prijs-kwaliteit. Dit is dus niet gebaseerd op eigen kennis.
Waarom mag je geen multivitaminen slikken voor of na het sporten? Doe ik altijd wel...
Interessante suggesties. Bedankt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:22 schreef dramatiek het volgende:
AOR Ortho Core of LEF Mix. Duur maar compleet (+- 30 euro per maand)
Aor Ortho Core
http://relentlessimprovement.com/catalog/ortho-core.htm
Lef Mix
http://www.lef.org/Vitami(...)ension-Mix-Caps.html
Zou dat eens bij een up-to-date sportarts vragen..... Er zal wel een drempelwaarde zijn tussen effectief en destructief. Multi's s'morgens nemen wanneer er s'avonds gesport wordt of andersom lijkt me in ieder geval beter dan vlak ervoor of vlak erna. Maar ben geen arts. Soms is het moeilijk om exact te bepalen wat een studie nu suggereert, onder welke condities en bij welke hoeveelheden.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:39 schreef Negentien het volgende:
Wederom Bedankt!
Maar ik sport vrijwel iedere dag! (Hardlopen). Dus beter geen multi voor mij?
Waarom d3 en waarom die bloedtest?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:37 schreef Da_Wei het volgende:
Vitamine D3, als ik er een moest kiezen! Wel controle dmv bloedtest.
De verschillen kunnen zijn dat je opgelicht wordt of dat er andere vormen van bepaalde vitamines inzitten. Die vormen zijn dan beter opneembaar door het lichaam. Heeft natuurlijk weinig zin als je 90% van je pil uitpist, dan kan je em net zo goed meteen door de wc spoelen. Vaak zitten er in iets duurdere multi-vit's ook het complete spectrum Vitamine E en de juiste soort Vit E (niet synthetisch). Als je een multi hebt met maar 1 gedeelte van het spectrum dan put je de lichamelijke voorraden van het andere gedeelte uit in je lichaam.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:07 schreef Ada. het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.Wat is nou het verschil tussen goedkoop en duur en welke is het beste?
Voor dat geld kan je beter een andere multi vit uit Amerika laten overkomen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:23 schreef Stein07 het volgende:
Ik heb zelf VM-75 van Solgar besteld via USAis weer 25 euro goedkoper als in nederland... 180 tabletten voor 72 euro in NL en 60 dollar (incl shipping) in USA.
Heb het pakketje nog niet binnen dus zal het wel even melden als hij binnen is. Waarschijnlijk geen extra kosten aan verbonden maar dat merk ik vanzelf.
Is het best verkochte product in USA en is me aangeraden door verschillende mensen.
http://www.solgar.nl/prod(...)lexen/formula-vm-75/
Sander
Aor-Ortho core --> http://www.aor.ca/html/products.php?id=96quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:27 schreef Stein07 het volgende:
Heb je het dan over deze? http://www.aor.ca/
Welke lijn daarvan bedoel je dan?
Ziet er ook wel chill uit. Ik heb nu de Multimax Sofgel van de tuinen, maar heb toch het idee dat dat een beetje overkill is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:14 schreef quirina het volgende:
Epresat multivitamine van de Tuinen gebruik ik nu.
zo min mogelijk onduidelijke rotzooi erin.
Eerst was ik van de davitamon, maar ik denk dat natuurlijk spul gezonder is ( kan het verkeerd hebben offcourse)
Deze is wel een stuk duurder, 46 dollar ex verzend voor 180 tab. waarvan je er 6 per dag moet nemenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:38 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Aor-Ortho core --> http://www.aor.ca/html/products.php?id=96
Michael Rae stelt daar de producten samen. Nogal obsessed met hun gezondheid bezig (CR/Aubrey de Grey) maar daardoor wel goede producten. Ze fabriceren het hele product ook als er een tegenstrijdige studie of iets dergelijks uitkomt.
Hoi Rammel,quote:Op maandag 22 november 2010 20:15 schreef rammel het volgende:
Kent hier iemand XtendLife Total Balance multivitaminen? voordat ik ga kopen wil weten of iemand hier ervaring mee heeft.
Alvast dank!
Beste Km,quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:47 schreef krn176 het volgende:
[..]
Hoi Rammel,
De Xtend life gebruik ik al geruime tijd: om precies te zijn deze:
http://www.xtend-life.com/product/Total_Balance_Mens_Premium.aspx
Het mooie van deze is dat deze in vergelijking met Solgar en LEF nog veel uitgebreider is.
Daarnaast kan je elk ingrediënt daar aanklikken en de wetenschappelijke studies er naar. Bovendien zijn ze ook specifiek, voor man of vrouw. Let op: dit is niet alleen een Multi:
Onder een multi wordt verstaan: alle vitaminen en mineralen.
Dit bevat zeer veel extra ingrediënten, waarvan je zelf moet bepalen of ze nodig hebt (resveratrol, groene thee en veel ingrediënten die de belangrijkste oorzaken van veroudering tegen zouden kunnen gaan.
Nee, in een multivitamine zal vitamine B6 nooit ontbreken, maar het kan zijn dat het vermeld wordt als "pyridoxine". Vitamine B11 staat beter bekend als foliumzuur.quote:Wat is eigenlijk de beste betaalbare multivitaminen-supplement? Nou ja, multivitaminen, het gaat om alles, van ijzer tot vitamine B12 tot allerlei andere vage mineralen.
En waarom lijkt het wel of er bij elk supplement dat er is, altijd wel 1 of 2 onderdelen die aanbevolen worden ontbreken? Vooral B6 en B11 ontbreekt vaak.
Een duur product ook.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:00 schreef Maheshvar het volgende:
Een goedkoop product is qua werking meestal weggegooid geld.
Dat is alleen méér weggegooid geldquote:
Dat doelt op mijn post? Nohquote:
Ja, ik word altijd een beetje allergisch als ik 'natuurarts' of iets in die trant hoor. Ze doen namelijk vaak uitspraken zonder goede wetenschappelijke onderbouwing en houden patiënten weg van reguliere zorg. Welk merk vitaminepillen je slikt maakt namelijk helemaal geen verschil.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:28 schreef Starr_003 het volgende:
[..]
Dat doelt op mijn post? Noh![]()
Het gebruik van deze supplementen is uiteraard een 'onderdeel'..zo is op het gebied van voeding ook behoorlijk het nodige veranderd..alles samen zorgt uiteraard voor het uiteindelijke resultaat.
Ik zal je de rest van mijn lichamelijke gesteldheid/geschiedenis besparen.
Iig wel grappig dat mensen zo snel kunnen oordelen. Voor dergelijke karaktereigenschappen bestaan helaas geen pilletjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |