abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2005 @ 21:12:32 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_28455442
Ik vraag me zo af wat de kwaliteitsverschillen tussen de verschillende merken vitaminepillen zijn.

Van het merk Solgar heb ik ooit een verkoopspraatje gehoord dat hun producten via speciale biologische coating zijn ingepakt zodat ze volledig in het lichaam worden opgenomen, terwijl concurrende producten zoals Hema/Kruidvat/Etos huismerken, maar ook een A-merk zoals Centrum op een syntetische wijze zijn ingepakt zodat een groot deel ervan ongebruikt weer via de ontlasting verdwijnt.

Prijsverschil is er zeker, Solgar is minstens 3x duurder dan een huismerk.

Nu zou ik dus willen weten of Solgar echt haar meerprijs waard is, of dat ik bijvoorbeeld met 2x ipv 1x een huismerk vitaminepil innemen hetzelfde resultaat bereik en nog steeds goedkoper uit ben als met Solgar.

Iemand meer informatie hierover?
pi_28458093
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:12 schreef slashdotter3 het volgende:

speciale biologische coating zijn ingepakt zodat ze volledig in het lichaam worden opgenomen,
gelul, je lichaam kan nooit je vitaminepilletje voor 100% opnemen, tenzij je intraveneus gaat injecteren, lijkt me niet gezond iig. En ik betwijfel het effect van zo'n coating, biologisch of niet. Het wordt sowieso opgelost in je maag, dus zo speciaal zal het niet zijn. Dus koop gewoon huismerkpillen, die zijn net zo goed als duurdere merken.
  maandag 4 juli 2005 @ 21:06:51 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_28490065
ah, tnx!

Khep net een soortgelijke reactie van een vitaminewebshop ontvangen waarin zij ook beweren dat Solgar's beweringen niet wetenschappelijk zijn onderbouwd en dat de goedkopere vitamine leveranciers ook goed zijn.

Iemand anders nog een mening hierover?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:48:31 #4
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28504419
Let erg goed op wat er precies in je pillen zit!! Als je de hoeveelheid Vitamine B12 (bijvoorbeeld) in Solgar Multi vit.vergelijkt met de hoeveelheid B12 in Kruidvat huismer Multi vit. dan zal je zien dat er wel degelijk verschil in zit!

Als jij gewoon een vitaminepilletje wil slikken omdat je vind dat dat goed voor je is, dan is kruidvat natuurlijk prima! Maar als je een (top)sporter bent en je hebt echt extra vitamines en mineralen nodig dan is Solgar waarschijnlijk de betere keuze.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_28506717
Mja ik blijf erbij dat vitamine gewoon vitamine is. Ik slik dagelijks een hoop extra vitamine bij, maar ik zie geen verschil tussen kruitvat en bijv. topharm
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_28506877
Er zitten enorme verschillen in de kwaliteit van die vitaminepillen; waarbij je eigenlijk wel mag zeggen dat het grootste gedeelte gewoon troep is in de winkels (als je het vergelijkt met de prijs). Ze missen veel stoffen en je kunt beter je geld gebruiken om er fruit voor te kopen.
pi_28507436
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:23 schreef Broodbeleg het volgende:
Er zitten enorme verschillen in de kwaliteit van die vitaminepillen; waarbij je eigenlijk wel mag zeggen dat het grootste gedeelte gewoon troep is in de winkels (als je het vergelijkt met de prijs). Ze missen veel stoffen en je kunt beter je geld gebruiken om er fruit voor te kopen.
Ze missen veel stoffen. Welke dan ?

Zoals Vitamine C is vitamine C er hoeft geen andere stof in tezitten. Ja natuurlijk om het te binden enzo maar verder ?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:02:47 #8
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28508388
Er zit echt wel degelijk verschil in vitamines. Een merk als Solgar is gewoon het neusje van de zalm onder de vitaminemerken, vergelijk het maar met een Lada en een dikke BMW. Solgar is ook een hooggedoseerde vitaminemerk, waar het meerdendeel van de inhoud op natuurlijke basis is en tevens specifieke verbindingen worden gebruikt voor maximale opneembaarheid.

Zo'n huismerk vitamine van de kruidvat is gewoon goedkope synthetische rotzooi die amper wordt opgenomen in je lichaam, simpelweg omdat er veel anorganische verbindingen worden gebruikt en de gebruikte doseringen veel te laag zijn.

Kijk maar eens op http://www.solgar.co.uk & http://www.lef.org waar ook wetenschappelijke studies staan. Ook via Google kan je echt een schat aan informatie vinden over dit onderwerp.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 05-07-2005 18:58:06 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_28508598
En zijn er dan ook nog merken die geen troep zijn maar wél een stuk goedkoper dan solgar?
pi_28509620
Wij gebruiken thuis ook Toppharm is denk iets minder geprijst maar zeker een renomeerd bedrijf

www.toppharm.nl
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:29:48 #11
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28518223
Ik heb van 2 verschillende merken (Solgar en Life Extension) even een screenshot gemaakt van de ingredienten die aanwezig zijn in de tabletten. Van Solgar heb ik de "Male Multiple" genomen en van Life Extension heb ik de "Life Extension Mix" genomen. De hoeveelheden die je ziet zijn de maximale dagdosis die je per dag mag nemen, minder mag dus ook, maar niet meer. Bij de Male Multiple mag je dus maximaal 3 tabletten per dag en bij de Life Extension Mix mag je dus maximaal 9 tabletten per dag, hierbij is uitgegaan van de Amerikaanse norm. Zoals je zult zien kan de inhoud duidelijk niet tippen aan bijvoorbeeld een merk zoals Centrum. Voor onderstaande producten ben je in Nederland (rekening houdende met de Nederlandse dosering en regelgeving) +/- 33 euro per maand kwijt.

Hier de Life Extension Mix:

En hier de Solgar Male Multiple:

dinsdag 5 juli 2005 @ 17:30:19 #12
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28518248
--dubbelpost--
pi_28519111
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:29 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

Hier de Life Extension Mix:

[afbeelding]

En hier de Solgar Male Multiple:

[afbeelding]

Ja, so? Mensen denken altijd dat meer per definitie beter is. Normale mensen gebruiken vitaminepillen als aanvulling van hun voeding en niet als hun maaltijd. Ik kan me voorstellen dat (sub)topsporters daarbij gebaat zijn aan grapefruitextracten en dat soort dingen, maar ja hoeveel mensen van fok zijn nou werkelijk topsporters.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:57:31 #14
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28519136
Dus zoals je in bovenstaande post kunt zien, zitten in dure multivitamines veel meer dan alleen vitamines en mineralen. Bovendien worden meestal specifieke verbindingen gebruikt, zoals bijv. gechelateerde mineralen, dit zijn mineralen die gebonden zijn aan aminozuren waardoor de biologische opneembaarheid veel beter is.

Ook worden vaak geconcentreerde groente, kruiden en/of fruit extracten gebruikt, waarvan Lypoceen bijvoorbeeld een goed voorbeeld is. En je moet zeker niet denken dat alle vormen van bijvoorbeeld vitamine C of E allemaal hetzelfde zijn in vitaminepillen. Ten eerste heb je synthetische en natuurlijke varianten, ten tweede worden vitamines in dure merken vaak ook gebonden met bijvoorbeeld een mineraal. Vitamine C wordt zodoende vaak gebonden aan calcium, magnesium of natrium, ook heb je bijvoorbeeld een vitamine C die specifiek in vet oplosbaar is in plaats van alleen in water.

Dus zeker niet alle vitaminepillen zijn hetzelfde en het is dus zeker niet allemaal 1 pot nat!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:59:07 #15
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28519187
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:56 schreef darkie_blue het volgende:

[..]

Ja, so? Mensen denken altijd dat meer per definitie beter is. Normale mensen gebruiken vitaminepillen als aanvulling van hun voeding en niet als hun maaltijd. Ik kan me voorstellen dat (sub)topsporters daarbij gebaat zijn aan grapefruitextracten en dat soort dingen, maar ja hoeveel mensen van fok zijn nou werkelijk topsporters.
Ga eerst nou maar eens wetenschappelijke onderzoeken lezen en oordeel dan maar weer verder. Als je zoiets als Centrum slikt, dan kan je net zo goed je geld in de WC gooien.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 18:53:10 #16
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28520898
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Nu zou ik dus willen weten of Solgar echt haar meerprijs waard is, of dat ik bijvoorbeeld met 2x ipv 1x een huismerk vitaminepil innemen hetzelfde resultaat bereik en nog steeds goedkoper uit ben als met Solgar.

Iemand meer informatie hierover?
Dit moet je absoluut NIET doen! Van SOMMIGE mineralen ga je dan het risico lopen dat je gaat overdoseren. Je moet nooit meer nemen dan wat op de verpakking staat, bij wat voor merk dan ook!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 19:20:31 #17
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28521904
Ik heb nog ff in me postgeschiedenis gekeken en onderstaande heb ik in een ander topic gepost die hier over ging, die hier staat: Werken vitaminepillen nou echt?
quote:
Naar mijn mening helpen extra vitaminen en mineralen wel degelijk. Tegenwoordig helemaal in deze moderne tijd met alle junk food, bewerkte voedsel, luchtverontreiniging, gebrek aan beweging en te weinig groente en fruit. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik zelf niet van die commerciele rotzooi zoals Centrum of Davitamon of zoiets gebruik, deze zijn allemaal op synthetische basis gemaakt en vaak te laag gedoseerd. Laat je niet misleiden door de term "100% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid ADH", deze term is alleen bedoeld als richtlijn wat je dagelijks MINIMAAL binnen moet krijgen om geen tekorten te ontwikkelen en is niet bedoeld om eventuele tekorten aan te vullen.

Volgens de orthomoleculaire therapie is het nemen van hooggedoseerde multi's gemaakt op natuurlijke basis geen overbodige luxe en zou het GEDEELTELIJK beschermen tegen de hedendaagse welvaartsziekten, zoals kanker, diabetes, hart/vaat ziekten, etc. Maar zoals met alles is het wel zo dat overdaad schaad. Een teveel aan vitamines en mineralen kunnen de zelfde syptomen in de hand werken als te weining vitamines en mineralen. Met name met vitamine A en D kan je beter niet al te ver boven de ADH gaan zitten. Ook vitamine B3 en B6 moet je niet in zeer grote hoeveelheden slikken. Maar over het algemeen kan je zeer ruim boven de ADH waarde gaan zitten. Met mineralen is wat meer voorzichtigheid geboden, maar ook hier geldt dat bij BEPAALDE mineralen je rustig wat meer kan nemen dan de ADH.

En wat betreft dat artikel in HP de tijd, dit artikel vind ik een beetje overdreven en bangmakerij. Er staan niet eens waardes wat wel en niet als veilig wordt beschouwd. Er wordt simpel gezegd dat een teveel schadelijk is, maar ja wat is teveel? Een teveel aan water drinken is ook niet gezond, maar voordat je teveel water binnenkrijgt zit je wel op vele 10-tallen liters water en geen mens drinkt dat natuurlijk.

Kijk anders eens op de volgende sites, dan heb je al een schat aan informatie:

http://www.natuurlijkerwijs.com/
http://www.pilliewillie.nl/
http://www.soe.nl/
http://www.solgar.com/
http://www.lef.org/
http://www.pharmanord.dk/
http://www.vitaminestore.nl/

En zoek eens op google naar vitamines, mineralen en anti-oxidanten en wat zij precies doen voor je gezondheid. Een ding is wel zo dat een goede kwalitatieve, natuurlijke en hooggedoseerde multi vaak wel aan de prijzige kant zijn.
Aan slashdotter3, nu heb je volgens mij wel genoeg info!
pi_28524612
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Ga eerst nou maar eens wetenschappelijke onderzoeken lezen en oordeel dan maar weer verder. Als je zoiets als Centrum slikt, dan kan je net zo goed je geld in de WC gooien.
O ja, en je post is wel wetenschappelijk onderbouwd? Zo te horen heb je tig wetenschappelijke onderzoeken gelezen en meegewerkt of zelf opgezet. Dus vertel. En stel je vindt er een onderzoek (ff snel google hoor!) waaruit blijkt dat het waarschijnlijk wel werkt, dan nog is het niet bewezen, want je moet die resultaten nog eens kunnen reproduceren en nog eens en nog eens.

Ik heb zo'n gevoel dat je een aanhanger bent van die zogenaamde supervitaminepillen. Je prijst die pillen zowat de hemel in.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:39:47 #19
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_28524798
Vitamine C is vitamine C en je lichaam kan echt niet aan een molecuul zien waar het vandaan komt, dus die dure vitamines zijn onzin.
Bovendien kan het van sommige (vetoplosbare) vitamines wel kwaad om teveel te nemen. Deze raak je namelijk niet zo makkelijk kwijt als een teveel aan wateroplosbare vitamines.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:33:02 #20
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28532163
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:34 schreef darkie_blue het volgende:

[..]

O ja, en je post is wel wetenschappelijk onderbouwd? Zo te horen heb je tig wetenschappelijke onderzoeken gelezen en meegewerkt of zelf opgezet. Dus vertel. En stel je vindt er een onderzoek (ff snel google hoor!) waaruit blijkt dat het waarschijnlijk wel werkt, dan nog is het niet bewezen, want je moet die resultaten nog eens kunnen reproduceren en nog eens en nog eens.

Ik heb zo'n gevoel dat je een aanhanger bent van die zogenaamde supervitaminepillen. Je prijst die pillen zowat de hemel in.
Ach ja, als we dan zo gaan beginnen, dan kan je ook wel gaan twijfelen of de Aarde wel echt rond is... ben jij ooit in de ruimte geweest om dat te checken?!

En dan kunnen we ook wel gaan twijfelen of groente en fruit wel gezond zijn.... want wie weet houd het Voedingscentrum ons ook allemaal wel aan het lijntje?!

En als we dan toch bezig zijn laten we de schoolboeken dan ook maar niet meer geloven, want wie weet klopt daar ook wel geen reet van..... kan jij het allemaal bewijzen wat in zo'n boek staat?!

Ik heb genoeg gelezen om mijn eigen conclusies te trekken, ik heb al een aantal linkjes gegeven en voor de rest geloof je maar wat je zelf wil geloven.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:40:57 #21
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28532572
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:39 schreef Jojogirl het volgende:
Vitamine C is vitamine C en je lichaam kan echt niet aan een molecuul zien waar het vandaan komt, dus die dure vitamines zijn onzin.
Bovendien kan het van sommige (vetoplosbare) vitamines wel kwaad om teveel te nemen. Deze raak je namelijk niet zo makkelijk kwijt als een teveel aan wateroplosbare vitamines.
Van iemand die Biofarmaceutische Wetenschappen heeft gestudeerd had ik toch wel wat meer verwacht qua uitleg. In principe als je het heel simpel gaat bekijken heb je wel gelijk wat betreft vitamine C. Maar dat neemt niet weg dat er meerdere vormen zijn van vitamine C, zoals zuur en niet zuur, time-released en niet time-released, synthetisch en niet synthetisch, gebonden en niet gebonden, vet oplosbaar en niet vet oplosbaar, etc.

Ik geef ik je helemaal gelijk dat je met vitamines die alleen in vet oplosbaar zijn moet uitkijken, maar eigenlijks geld dit ook alleen maar voor vitamine A en D.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 05-07-2005 23:58:50 ]
pi_28535146
Waar kun je die Solgar kopen? .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:01:15 #23
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_28548654
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:08 schreef Icelus het volgende:
En zijn er dan ook nog merken die geen troep zijn maar wél een stuk goedkoper dan solgar?
NOW Foods is een redelijk goed merk dat niet al te duur is.
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:32:16 #24
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28558698
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:46 schreef teknomist het volgende:
Waar kun je die Solgar kopen? .
Solgar kan je kopen bij de betere reformhuizen en sommige drogisterijen.
O.a. De Kruiderij en de G&W Gezondheidswinkel verkopen Solgar. Ook sommige natuurvoedingswinkels verkopen het.

Van de G&W kan ik zo geen website vinden, maar hier is de website van de kruiderij waar je ook addressen kunt vinden voor de dichtsbijzijnde filiaal: http://www.dekruiderij.nl/

Je kan het ook online bestellen bij http://www.vitaminstore.nl/
Solgar heeft ook een nederlandse site, alhoewel deze niet zo uitgebreid is als de engelse sites: http://www.solgar.nl/ , hier kan je ook op postcode zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 06-07-2005 18:52:00 ]
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:37:25 #25
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28558843
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:01 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

NOW Foods is een redelijk goed merk dat niet al te duur is.
Ik weet verder niks specifieks over de kwaliteit van hun multivitamines, maar hun hebben inderdaad goede produkten in hun assortiment zitten. Maar ik geloof dat Now Foods door normale consumenten in Nederland niet super makkelijk te krijgen is, omdat het volgens mij hier niet veel verkocht wordt. Maar De Kruiderij bij ons in Groningen kan het wel bestellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')