gelul, je lichaam kan nooit je vitaminepilletje voor 100% opnemen, tenzij je intraveneus gaat injecteren, lijkt me niet gezond iig. En ik betwijfel het effect van zo'n coating, biologisch of niet. Het wordt sowieso opgelost in je maag, dus zo speciaal zal het niet zijn. Dus koop gewoon huismerkpillen, die zijn net zo goed als duurdere merken.quote:Op zondag 3 juli 2005 21:12 schreef slashdotter3 het volgende:
speciale biologische coating zijn ingepakt zodat ze volledig in het lichaam worden opgenomen,
Ze missen veel stoffen. Welke dan ?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:23 schreef Broodbeleg het volgende:
Er zitten enorme verschillen in de kwaliteit van die vitaminepillen; waarbij je eigenlijk wel mag zeggen dat het grootste gedeelte gewoon troep is in de winkels (als je het vergelijkt met de prijs). Ze missen veel stoffen en je kunt beter je geld gebruiken om er fruit voor te kopen.
Ja, so? Mensen denken altijd dat meer per definitie beter is. Normale mensen gebruiken vitaminepillen als aanvulling van hun voeding en niet als hun maaltijd. Ik kan me voorstellen dat (sub)topsporters daarbij gebaat zijn aan grapefruitextracten en dat soort dingen, maar ja hoeveel mensen van fok zijn nou werkelijk topsporters.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:29 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hier de Life Extension Mix:
[afbeelding]
En hier de Solgar Male Multiple:
[afbeelding]
![]()
Ga eerst nou maar eens wetenschappelijke onderzoeken lezen en oordeel dan maar weer verder. Als je zoiets als Centrum slikt, dan kan je net zo goed je geld in de WC gooien.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:56 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Ja, so? Mensen denken altijd dat meer per definitie beter is. Normale mensen gebruiken vitaminepillen als aanvulling van hun voeding en niet als hun maaltijd. Ik kan me voorstellen dat (sub)topsporters daarbij gebaat zijn aan grapefruitextracten en dat soort dingen, maar ja hoeveel mensen van fok zijn nou werkelijk topsporters.
Dit moet je absoluut NIET doen! Van SOMMIGE mineralen ga je dan het risico lopen dat je gaat overdoseren. Je moet nooit meer nemen dan wat op de verpakking staat, bij wat voor merk dan ook!quote:Op zondag 3 juli 2005 21:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Nu zou ik dus willen weten of Solgar echt haar meerprijs waard is, of dat ik bijvoorbeeld met 2x ipv 1x een huismerk vitaminepil innemen hetzelfde resultaat bereik en nog steeds goedkoper uit ben als met Solgar.
Iemand meer informatie hierover?
Aan slashdotter3, nu heb je volgens mij wel genoeg info!quote:Naar mijn mening helpen extra vitaminen en mineralen wel degelijk. Tegenwoordig helemaal in deze moderne tijd met alle junk food, bewerkte voedsel, luchtverontreiniging, gebrek aan beweging en te weinig groente en fruit. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik zelf niet van die commerciele rotzooi zoals Centrum of Davitamon of zoiets gebruik, deze zijn allemaal op synthetische basis gemaakt en vaak te laag gedoseerd. Laat je niet misleiden door de term "100% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid ADH", deze term is alleen bedoeld als richtlijn wat je dagelijks MINIMAAL binnen moet krijgen om geen tekorten te ontwikkelen en is niet bedoeld om eventuele tekorten aan te vullen.
Volgens de orthomoleculaire therapie is het nemen van hooggedoseerde multi's gemaakt op natuurlijke basis geen overbodige luxe en zou het GEDEELTELIJK beschermen tegen de hedendaagse welvaartsziekten, zoals kanker, diabetes, hart/vaat ziekten, etc. Maar zoals met alles is het wel zo dat overdaad schaad. Een teveel aan vitamines en mineralen kunnen de zelfde syptomen in de hand werken als te weining vitamines en mineralen. Met name met vitamine A en D kan je beter niet al te ver boven de ADH gaan zitten. Ook vitamine B3 en B6 moet je niet in zeer grote hoeveelheden slikken. Maar over het algemeen kan je zeer ruim boven de ADH waarde gaan zitten. Met mineralen is wat meer voorzichtigheid geboden, maar ook hier geldt dat bij BEPAALDE mineralen je rustig wat meer kan nemen dan de ADH.
En wat betreft dat artikel in HP de tijd, dit artikel vind ik een beetje overdreven en bangmakerij. Er staan niet eens waardes wat wel en niet als veilig wordt beschouwd. Er wordt simpel gezegd dat een teveel schadelijk is, maar ja wat is teveel? Een teveel aan water drinken is ook niet gezond, maar voordat je teveel water binnenkrijgt zit je wel op vele 10-tallen liters water en geen mens drinkt dat natuurlijk.
Kijk anders eens op de volgende sites, dan heb je al een schat aan informatie:
http://www.natuurlijkerwijs.com/
http://www.pilliewillie.nl/
http://www.soe.nl/
http://www.solgar.com/
http://www.lef.org/
http://www.pharmanord.dk/
http://www.vitaminestore.nl/
En zoek eens op google naar vitamines, mineralen en anti-oxidanten en wat zij precies doen voor je gezondheid. Een ding is wel zo dat een goede kwalitatieve, natuurlijke en hooggedoseerde multi vaak wel aan de prijzige kant zijn.
O ja, en je post is wel wetenschappelijk onderbouwd? Zo te horen heb je tig wetenschappelijke onderzoeken gelezen en meegewerkt of zelf opgezet. Dus vertel. En stel je vindt er een onderzoek (ff snel google hoor!) waaruit blijkt dat het waarschijnlijk wel werkt, dan nog is het niet bewezen, want je moet die resultaten nog eens kunnen reproduceren en nog eens en nog eens.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ga eerst nou maar eens wetenschappelijke onderzoeken lezen en oordeel dan maar weer verder. Als je zoiets als Centrum slikt, dan kan je net zo goed je geld in de WC gooien.
Ach ja, als we dan zo gaan beginnen, dan kan je ook wel gaan twijfelen of de Aarde wel echt rond is... ben jij ooit in de ruimte geweest om dat te checken?!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:34 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
O ja, en je post is wel wetenschappelijk onderbouwd? Zo te horen heb je tig wetenschappelijke onderzoeken gelezen en meegewerkt of zelf opgezet. Dus vertel. En stel je vindt er een onderzoek (ff snel google hoor!) waaruit blijkt dat het waarschijnlijk wel werkt, dan nog is het niet bewezen, want je moet die resultaten nog eens kunnen reproduceren en nog eens en nog eens.![]()
Ik heb zo'n gevoel dat je een aanhanger bent van die zogenaamde supervitaminepillen. Je prijst die pillen zowat de hemel in.![]()
Van iemand die Biofarmaceutische Wetenschappen heeft gestudeerd had ik toch wel wat meer verwacht qua uitleg. In principe als je het heel simpel gaat bekijken heb je wel gelijk wat betreft vitamine C. Maar dat neemt niet weg dat er meerdere vormen zijn van vitamine C, zoals zuur en niet zuur, time-released en niet time-released, synthetisch en niet synthetisch, gebonden en niet gebonden, vet oplosbaar en niet vet oplosbaar, etc.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:39 schreef Jojogirl het volgende:
Vitamine C is vitamine C en je lichaam kan echt niet aan een molecuul zien waar het vandaan komt, dus die dure vitamines zijn onzin.
Bovendien kan het van sommige (vetoplosbare) vitamines wel kwaad om teveel te nemen. Deze raak je namelijk niet zo makkelijk kwijt als een teveel aan wateroplosbare vitamines.
NOW Foods is een redelijk goed merk dat niet al te duur is.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:08 schreef Icelus het volgende:
En zijn er dan ook nog merken die geen troep zijn maar wél een stuk goedkoper dan solgar?
Solgar kan je kopen bij de betere reformhuizen en sommige drogisterijen.quote:
Ik weet verder niks specifieks over de kwaliteit van hun multivitamines, maar hun hebben inderdaad goede produkten in hun assortiment zitten. Maar ik geloof dat Now Foods door normale consumenten in Nederland niet super makkelijk te krijgen is, omdat het volgens mij hier niet veel verkocht wordt. Maar De Kruiderij bij ons in Groningen kan het wel bestellen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:01 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
NOW Foods is een redelijk goed merk dat niet al te duur is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |