Inderdaad, van mij mogen mensen best Windows gebruiken. Ik weet wel beterquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
Tijn:
Ik had het over al die relletjes tussen Apple- en Windowsgebruikers. Mén, wat een drukte. Ze hebben beiden voordelen en nadelen, en het hangt er maar net vanaf wat je ermee wil wat voor jou het beste is.
Kijk, ik speel nooit spelletjes, ben bijna nooit thuis, moet veel tekstverwerken, wil vaak mijn mail lezen en heb niet veel te besteden. Deze iBook was dan ook ideaal..
Dat is een goeie instelling idd. Alleen moeten mensen er wel tegenkunnen dat ik af en toe lyrisch sta te jodelen over mijn Mac, vrees ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad, van mij mogen mensen best Windows gebruiken. Ik weet wel beter
Ze kosten 30 euro, hebben de F13-toets (die je nooit gebruikt) op een kut-plek zitten (namelijk boven de backspace), maar verder zijn ze best okay.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
dus vroeg ik me af of zo'n geil wit toetsenbord niet wat voor mij was. Zijn er hier mensen die zo'n ding hebben en er iets over willen zeggen ?
Wat IS een F13knop ?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze kosten 30 euro, hebben de F13-toets (die je nooit gebruikt) op een kut-plek zitten (namelijk boven de backspace), maar verder zijn ze best okay.
Maar, wat DOEN alle F-toetsen dan ? Ik ken alleen F5, en die doet niet wat ie doorgaans doet in Safari, dus daar doe ik ook al niks mee.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:51 schreef Tijn het volgende:
Als je trouwens een frequent F-toetsen-gebruiker bent, kan het vrij vervelend zijn dat de F-toetsen niet gegroepeerd zijn, waardoor je ze niet blind kunt bedienen. Maar dat is een klacht die alleen van toepassing is op echte freaks
Dat verschilt per programma natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Maar, wat DOEN alle F-toetsen dan ?
"Even Appeltje-erren", zoals mijn Apple'ende vriendin nu naar me roept.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Maar, wat DOEN alle F-toetsen dan ? Ik ken alleen F5, en die doet niet wat ie doorgaans doet in Safari, dus daar doe ik ook al niks mee.
En daar is geen globale richtlijn voor wat ze ongeveer doen ?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat verschilt per programma natuurlijk.
Nee.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
En daar is geen globale richtlijn voor wat ze ongeveer doen ?
Jodelen niet, maar ik wil best af en toe ietwat gekleurde positieve verhalen brengen. Soms zelfs mensen een Apple aanbevelen. Maar niet ruzien, vechten, schreeuwen, schelden, of mensen die zelf vinden goede redenen te hebben om bij Windows te blijven in elkaar slaanquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Dat is een goeie instelling idd. Alleen moeten mensen er wel tegenkunnen dat ik af en toe lyrisch sta te jodelen over mijn Mac, vrees ik.
De Mac-knokploeg !quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jodelen niet, maar ik wil best af en toe ietwat gekleurde positieve verhalen brengen. Soms zelfs mensen een Apple aanbevelen. Maar niet ruzien, vechten, schreeuwen, schelden, of mensen die zelf vinden goede redenen te hebben om bij Windows te blijven in elkaar slaan
En daarna wil ik ze graag nog martelenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:59 schreef Tijn het volgende:
Domme mensen die het in 10 minuten hebben omgetoverd in een spywarenest met 40 searchbars en een spam-verzendende zombiebot moeten dood.
Het is net een haiku.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:59 schreef Tijn het volgende:
"een spywarenest met 40 searchbars en een spam-verzendende zombiebot"
Hoi koorknaapje van Steve!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:00 schreef Furious het volgende:
Hoi design-homo's.
Ja, met toetsenbord eraan wel ja. Maar ik heb nu dus alleen een PS2toetsenbord, dus moet ik wel het toetsenbord van mijn iBook gebruiken, en dat gaat zo lastig als ie dicht zit.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Trouwens Audrey, als je je iBook aan je monitor hangt en er een USB toetsenbord aan hangt, kun je toch wel gewoon de iBook dichtklappen zonder dat 'ie gaat slapen, zodat je maar 1 scherm ziet?
Dat probleem had ik dus ook vanmiddag. En allemaal stekkertjes gevonden, maar niet een juiste, allemaal USB naar PS2.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, met toetsenbord eraan wel ja. Maar ik heb nu dus alleen een PS2toetsenbord, dus moet ik wel het toetsenbord van mijn iBook gebruiken, en dat gaat zo lastig als ie dicht zit..
Sommige oplossingen zijn werkelijk té simpel. Briljant !quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:11 schreef Tijn het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon de heldherheid van het scherm van je iBook helemaal naar 0 draaien zodat dat scherm "uit" staat.
Dat heb ik standaard ook eigenlijk, maar bij elke keer switchen moet ik toch het wachtwoord invoeren...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:53 schreef Rock-shocker het volgende:
Beiden ingelogd houden is volgens mij wel een optie?
Wie ?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Al op de tweede pagina en nog niemand die riep dat hij/zij Walter mist![]()
Ik zal wel moetenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Damn dude..da's nog 6 maanden. How can you stand that long?
Inderdaad, vaag probleem!quote:Maryse's problemen al opgelost btw?
quote:
Tsja... jouw probleem... Wat kan ik er over zeggen...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:27 schreef Furious het volgende:
En mijn probleem?
Ga daar maar over zitten tobben!
* Furious doet z'n neptieten-BH om.
Same here. Ik heb wel wat ervaring met de "normale" versie van Logic. Maar dat vond ik maar een kut-programma, dus de laatste 2 versies heb ik ook al niet echt meer gezien.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
ik heb geen Logic-express (ervaring) dus daar kan ik je niet bij helpen.
*de Fok! Apple-community haalt opgelucht adem*quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:33 schreef Furious het volgende:
* Furious doet z'n neptieten-BH weer af.
*Google: Moobs*quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
*de Fok! Apple-community haalt opgelucht adem*
Ik zit gewoon nog op de eerste pagina hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Al op de tweede pagina en nog niemand die riep dat hij/zij Walter mist![]()
Dan ben jij al gelijk vergevenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zit gewoon nog op de eerste pagina hoor.
Zo'n wit toetsenbord is fantastisch!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ga trouwens binnenkort een usbhubje kopen, dan kan ik een toetsenbord en mijn muis op mijn iBook aansluiten, en kan ik mijn iBook wat ergonomischer gaan gebruiken. Het is natuurlijk geen porem om mijn lelijke zwarte Dell toetsenbord (wat ook nogeens klote tikt) aan te sluiten op mijn iBook, dus vroeg ik me af of zo'n geil wit toetsenbord niet wat voor mij was. Zijn er hier mensen die zo'n ding hebben en er iets over willen zeggen ?
Aan de Mighty Mouse ga ik niet, omdat ik een vriend van me gisteren de zijne met een tandenstoker heb zien uitpulken omdat ie niet meer scrollde omdat er huidschilfers aan dat balletje zaten ofzo. (.) De mensen bij de Apple Centre hadden gezegd dat ie z'n handen beter moest wassen en dat er niks mis was met de muis, maar dat vind ik een beetje poep als ie dat ding net een half jaar heeft ofzo. Het ontwerp is gewoon stom, als dat soort dingen gebeuren. Of hebben jullie andere ervaringen ?
Ik heb net ook mijn monitor eens even voor de grap op mijn iBook aangesloten, dat was ook wel tof, maar ik werd een beetje iemel van de twee beeldschermen. Dat je alles wat je op ooghoogte op je monitor ziet ook op borsthoogte op je iBook ziet. Kan je dat ook instellen, dat je OF twee verschillende beeldschermen kan gebruiken (een extra beeldscherm so to say) OF dat je je iBook beeldscherm "uit" kan zetten als je een externe monitor gebruikt ?
Misschien wil ik ook wel een iCurve.. Zouden allemaal mooie dingen zijn waar ik mijn ouders lief voor aan kan kijken als ik mijn Bachelor gehaald heb a.s. mei.
De 15" blijft wel bestaan neem ik aan. Het is het populairste model!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:36 schreef Type-R het volgende:
lijkt me logisch, 17" is voor degene met het geld ervoor/computer vervanger, en 12" is mooi compact en wat een laptop eigenlijk zou moeten zijn.
Ik weet niet wat je 'bij de hand' noemt maar je bent je er van bewust dat dit geen bijster mobiele oplossing is?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Sta ik onder de douche, schiet me toch iets geniaals te binnen...
Ik heb een 40 GB schijf die ik niet gebruik. Daarvoor koop ik een behuizing met Firewire om aan mijn laptop te hangen. Daarop zet ik muziek enzo. Dan koop ik een snoertje met aan de ene kant het stekkertje dat ik in de koptelefoon uitgang van mijn iBook doe en aan de andere kant 2 tulp stekkertjes voor in mijn stereo.
Altijd alle muziek bij de hand, ook dat wat niet op cd in mijn rek staat. Kosten: 30 euro ofzo, behuizing en kabeltje.
Lijkt me niet raar, want de MacBook Pro shipped nu ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:27 schreef Geqxon het volgende:
http://www.engadget.com/2(...)5-inch-g4-powerbook/
Mogelijk gaat de 15" G4 PB eruit!
Tof.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Linkje voor Audrey
http://www.bsc5172.plus.com/brit_awards.htm
En ik heb ze allebeiquote:Op zaterdag 18 februari 2006 08:57 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
No way dat Apple de 15" laptop helemaal uit het assortiment gooit, de 15" PowerBook is samen met de iMac al tijden de meest verkochte Mac.
Er is ook een torrent in omloop van 350 Mb, die van veel hogere kwaliteit is. FYIquote:
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Terwijl ik op zoek ben naar coverart voor mijn muziekverzameling in iTunes kom ik bij Katie Melua - Call of the search aan. Redelijk goede covertart gevonden dus ik klik...
...kom ik hier terecht![]()
Zoek eens op Fetch Artquote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Terwijl ik op zoek ben naar coverart voor mijn muziekverzameling in iTunes kom ik bij Katie Melua - Call of the search aan. Redelijk goede covertart gevonden dus ik klik...
...kom ik hier terecht![]()
Nee, maar dat lijkt me best handigquote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
wie weet of er ook een fok (forum) widget bestaat?
Wat zou je er in willen hebben ?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:25 schreef Hugster het volgende:
[..]
Nee, maar dat lijkt me best handig
Geweldig: nooit geweten!quote:
Ja die bestaat.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
wie weet of er ook een fok (forum) widget bestaat?
Link gefixedquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:31 schreef ChOas het volgende:
Yay! Mijn eerste widget geschreven/gejat/er iets mee gedaan.
Met gepast gebrek aan paint skills en een gegronde overtuiging in het aloude "Beter goed gejat dan slecht verzonnen" presenteer ik:
Een simpel frontpage widget
leuk.. knap gemaakt.. nou nog een beetje pimpen en my active topics er in.. en je hebt een dijk van een widgetquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:33 schreef ChOas het volgende:
[..]
Link gefixed
Ik schreef tzg in plaats van tgz
Volgens mij wordt dat wat lastiger omdat er geen RSS feed is van de actieve topics.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
leuk.. knap gemaakt.. nou nog een beetje pimpen en my active topics er in.. en je hebt een dijk van een widget![]()
Ja even de lekkere OS X feel eraan geven met glans, glas en zachte schaduwen enzquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:57 schreef ChOas het volgende:
Aan de andere kant is die info natuurlijk ook uit de active topic list te parsen...
In principe enzo
Zal er eens een keer een blik op werpen, die widget dingen zijn best leuk en eenvoudig
Nu nog een goeie grafische editor zoeken zodat ik mooie ronde hoekjes en schaduwen enzo kan maken![]()
miaschien even hulp vragen op macosx.nl ?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:58 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ja even de lekkere OS X feel eraan geven met glans, glas en zachte schaduwen enz
Als je zelf geen held bent in het grafische gedeelte zijn er vast wel andere mensen hier die daar meer kaas van gegeten hebben. Ik ben er ook niet goed in.
Dat programma had ik geinstalleerd nadat ik mijn iBook had besteld.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:38 schreef AudreyHepburn het volgende:
BWAHAHAHAH !.
.
.
Ik was net even bij een vriend van mijn studie. Hij zat achter zijn computer te werken toen ik binnenkwam. Ik zie een langsglijdende dock onderin zijn beeld. Ik roep: "Sinds wanneer heb jij MacOS ? Wtf ?" Hij antwoordt dat hij een programmatje heeft gedownload waarmee je je taakbalk dusdanig kan pimpen dat het net lijkt alsof je MacOS gebruikt. Waarop ik hem glashard heb uitgelachen, obviously.
Tuurlijk. Hoe spreek je anders OS X 10.4 uit?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:43 schreef XL het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die OSX als OS iks uitspreken?
OS 10 10.4 natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Hoe spreek je anders OS X 10.4 uit?
Ik denk dat ik dat doe... weet het alleen niet zo zekerquote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:43 schreef XL het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die OSX als OS iks uitspreken?
Als ze wilde benadrukken dat het een UNIX was dan hadden ze het wel Minix genoemd.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klinkt stom.
Bovendien is de X cool. Benadrukt dat het een Unix is
Dat is de naam en daarna de versie. Niets mis mee.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klinkt stom.
Bovendien is de X cool. Benadrukt dat het een Unix is
OS Tienquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
eh. hoe spreek je het goed uit dan
ox eks ?
Je zegt dan twee keer 10 achter elkaarquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is de naam en daarna de versie. Niets mis mee.
Nou, feitelijk komt het niet voor.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zegt dan twee keer 10 achter elkaar
Het is ook niet echt fout.... maar ik vroeg me af wat de apple-evangelisten in dit topic zouden zeggenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:19 schreef Tijn het volgende:
Ik weet dat het fout is, maar ik blijf iks zeggen, want dat vind ik toffer
Een heel kopje over de uitspraak van de naamquote:
Ik spreek het uit als oo es iks.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
eh. hoe spreek je het goed uit dan
ox eks ?
95 misschien?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:18 schreef super-muffin het volgende:
Welke versie van Windows is het snelst in VPC6? 98 of 2000?
3.11. Of in jouw geval: 98.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:18 schreef super-muffin het volgende:
Welke versie van Windows is het snelst in VPC6? 98 of 2000?
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je doet. Maar een internetsite checken is zeker goed te doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:11 schreef Anthraxx het volgende:
is het bruikbaar? Of moet je tien minuten wachten op een applicatie?
Ik waag me maar niet aan een simulatie pakketquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je doet. Maar een internetsite checken is zeker goed te doen.
Cocoa je toch zelf iets in elkaarquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik waag me maar niet aan een simulatie pakket
Beter dan tien jaar op resultaten via VPC wachtenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:20 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Goed plan.
Over tien jaar heb ik het werkend.
Hoeveel keer ga je het nog verbeteren? Want dan wacht ik nog ff met downloaden.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:09 schreef ChOas het volgende:
Nou... na een hoop gegodver en gekloot istie iets beter...
[afbeelding]
Photoshop zuight...
Linkje
Ik ga 'm nog verbeteren
Ik zou langs gaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:58 schreef Geqxon het volgende:
Probleem probleem probleem. Ik heb laatst een draadloos netwerk aangelegd bij iemand, en nu kan hij er met zijn gloednieuwe iMac niet meer opHij is het wachtwoord kwijt
Zal ik het wachtwoord doormailen, of zal ik speciaal langskomen om zo lekker met die iMac te mogen werken? Zou wel een beetje flauw zijn
Man, doe niet zo overdrevenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:32 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga zo ontmaagd worden, mijn eerste OSX ervaring
ja graag....quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:09 schreef ChOas het volgende:
Nou... na een hoop gegodver en gekloot istie iets beter...
[afbeelding]
Photoshop zuight...
Linkje
Ik ga 'm nog verbeteren
Firefox in 98 lijkt me in dat geval een beter alternatief.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:30 schreef super-muffin het volgende:
Kan IE6 op Windows 95? Het gaat voornamelijk om websites te testen in IE.
doe ik ook hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:28 schreef Rock-shocker het volgende:
Je zet je gekochte DVD's in de kast en je gebruikt de gekopieerde
Daimn, anders ben je ff zuinig
Het gaat er (gok ik) juist om dat 'ie nu de websites die hij maakt op z'n Mac niet in IE kan bekijken en dus niet weet of z'n website voor 95% van de wereldbevolking werkt.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:58 schreef sooty het volgende:
[..]
Firefox in 98 lijkt me in dat geval een beter alternatief.
Ik wil kijken hoe mijn website er uitziet in IE op Windows, want het overgrote deel van de mensen gebruikt IE op Win.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:58 schreef sooty het volgende:
[..]
Firefox in 98 lijkt me in dat geval een beter alternatief.
Anti virusbedrijven die virussen produceren om ze vervolgens zelf weer op te ruimenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:08 schreef Tijn het volgende:
Nou nou mensen, er is alweer een virus. Deze keer gaat het om een virus wat gebruik maakt van een bug in de bluetooth-afdeling van OS X, die afgelopen juni al gepatched is. Bovendien is het virus niet in het wild aangetroffen, maar is het louter een "proof of concept". Hoog tijd dus om ook voor OS X virusscanners te gaan kopen en installeren, aldus diverse producenten van dergelijke software
Minder hard drukken.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:02 schreef Geqxon het volgende:
Ik had met die migthy mouse alleen wel dat het balletje een beetje bibberde / vibreerde als ik ermee ging scrollen. Heeft iemand misschien dezelfde "problemen"?
Maar verder alles goed ?quote:Op zondag 19 februari 2006 05:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nou. Dan meld ik me ook maar even.
Ik heb de hele avond op een boot gezeten in een galajurk en het was werkelijk waar bizar in de diepste strekking van het woord. Ik ben zo nuchter als het maar kan. Men draaide de Kabouter Plop tune. Twee vriendinnen zijn geestelijk ingestort. (Niet gerelateerd aan Kabouter Plop.) Harderwijk ligt te ver van Utrecht af. Ik ga binnenkort 95 % van alle Utrechtse natuurkundestudenten met een machinegeweer te lijf. En ik denk dat ik nooit meer van mijn leven naar een gala ga.
Met mij wel. Gisteren nog in een modereportage in de Viva van een paar maanden terug een Powerbook gespot.quote:
Heb je MacTheRipper geprobeerd?quote:Op zondag 19 februari 2006 12:28 schreef editor2 het volgende:
joe..ff nog maar een keer een vraagje m.b.t. kopieren die ik 1 pagina terug ook al stelde maar niemand die er op reageerde terwijl dit volgens mij toch echt een Mac thread is.
Ik heb een DVD gekocht die ik wilde kopieren maar dat niet toelaat vanwege de bescherming.
Als dvdvideo branden is inderdaad goed, dat donker worden komt waarschijnlijk doordat je twee keer aan het converteren bent: van dvd naar een mp4 bestand en terug. Gewoon rippen is dus beterquote:Nu heb ik dat omzeilt door via HB de hele DVD op te nemen,vervolgens wordt het opgeslagen als mp4 maar nu heb ik de volgende vragen:
- Hoe moet je het nu branden? (optie in Toast 7 = dvdvideo/videocd/super-videocd/dvx-disc/)
en neem ik aan alle gegevens verder ongemoeid laten zoas 2x/4x/8xdvd en de *best* optie.
- Het valt me op dat als je het bijvoorbeeld als dvdvideo hebt gebrand het kopie er kwa beeld
donkerder uitziet als het orgineel. Waar ligt dat aan en is er wat aan te doen.
Ach, genoeg Windows users verlangen naar Apple d.m.v. een wallpaper van Apple.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:00 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb nu Windows 2000 fullscreen op mn Powerbook.
Ziet er best maf uit.
Wat is in je dock die pion, de twee dingen achter realplayer en de bol achter iCal?quote:
Ooh, dan heb ik een oude versie van VLC, want ik heb echt een lelijk icoon daarvoor.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:05 schreef Anthraxx het volgende:
Die Pion is VLC, een video speler die alles afspeelt.
Achter RealPlayer staat Transmission, een torrent client.
De bovenste heb ik een tijdje gebruikt, maar ik ben er weer vanaf gestapt. Ik vind zwart geen fijne achtergrondkleur.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:08 schreef De_Hertog het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Afhankelijk van of m'n PB al dan niet aan een extern scherm hangt
Ik vind, het zeker in combinatie met Graphite, wel stijlvol. Net als die zwart-wit foto hierboven, trouwens.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:10 schreef XL het volgende:
[..]
De bovenste heb ik een tijdje gebruikt, maar ik ben er weer vanaf gestapt. Ik vind zwart geen fijne achtergrondkleur.
Ik ga 'binnenkort' een pagina maken met een leuk verhaaltje over Tatra. En over Lada (ik heb er eenquote:
Overdrijven is ook een vakquote:Op zondag 19 februari 2006 11:34 schreef Rock-shocker het volgende:
Die 65W voeding is fucking huge!
Hij is een behoorlijk stuk forser dan de 50W hoor.quote:
Ik had op m'n iBook zo'n standaard Apple-achtergrond door een bitcrusher gehaald zodat je flinke pixels en 8-bits kleuren krijgt. Vet retroquote:Op zondag 19 februari 2006 12:43 schreef Anthraxx het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk op je achtergrond staan?
Ik heb zelf zo'n standaard Apple geval, maar ik zoek eigenlijk een mooiere. Wie kan mij helpen aan een bijzonder mooie background voor mijn iBook
.
Dat zeg ikquote:Op zondag 19 februari 2006 13:28 schreef Geqxon het volgende:
In vergelijking met een willekeurige 65w voeding vind ik hem behoorlijk klein hoor
Dat snap ik, zo enorm alpha ben ik nou ook weer nietquote:Kijk, de 40-50w voeding is inderdaad kleiner, maar die hoeven dan ook niet zoveel power te leveren
quote:Op zondag 19 februari 2006 12:43 schreef Anthraxx het volgende:
quote:Op zondag 19 februari 2006 12:43 schreef Anthraxx het volgende:
Whehehe... die heb ik nu ook.quote:
Wat is dat schrift? (in je dock)quote:
Krijg nou tandjes! Je bent een chick!quote:
FOK thread.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:13 schreef Tijn het volgende:
Hey, waar zijn die foto's dan, van die enorme voeding?
Welk schrift bedoel je? Het blauwe boekje rechts? Dat is een MacJournalquote:
quote:Op zondag 19 februari 2006 14:31 schreef ChOas het volgende:
[..]
Krijg nou tandjes! Je bent een chick!![]()
Dat boekje ja. Heb ik het via google goed begrepen dat het programma een soort post-it vervanger is? Een der kladblok-achtigen dus.....quote:Op zondag 19 februari 2006 14:42 schreef Nugget het volgende:
[..]
Welk schrift bedoel je? Het blauwe boekje rechts? Dat is een MacJournal![]()
Lupa, Au3, Maryse, snoopy en E.T.. Om er maar even 5 uit m'n mouw te schudden. En nugget dus. En vast nog meer mensen die ik vergeet.quote:
Hmm nee, tis meer een dagboek programmaatjequote:Op zondag 19 februari 2006 14:47 schreef XL het volgende:
[..]
Dat boekje ja. Heb ik het via google goed begrepen dat het programma een soort post-it vervanger is? Een der kladblok-achtigen dus.....
Die ook volgens mijquote:Op zondag 19 februari 2006 14:42 schreef Tijn het volgende:
Ah, het gaat om de adapter. Ik dacht dat de accu opeens gegroeid was. Een flinke adapter vind ik niet zo erg
Als ik je ermee gekwetst heb, sorryquote:Op zondag 19 februari 2006 14:32 schreef editor2 het volgende:
[..]
FOK thread.
overdrijven is ook een kunst want ik denk dat het eerder te maken heeft met de manier hoe de foto is geschoten.![]()
Ok. Dat zou ik net zo weinig gebruiken als post-its. Kan dus best in die categoriequote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Nugget het volgende:
[..]
Hmm nee, tis meer een dagboek programmaatje![]()
Appeltje + shift + 4?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:01 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoe maak je ook alweer een screenshot ? Dan maak ik er ook eentje even.
http://lixlpixel.org/mac-keyboard-shortcuts/ Onderinquote:Op zondag 19 februari 2006 15:01 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoe maak je ook alweer een screenshot ? Dan maak ik er ook eentje even.
Dat is Adium, snoopy. En die Hobbes in mijn dock is ook Adium. Ik heb namelijkquote:Op zondag 19 februari 2006 15:25 schreef snoopy het volgende:
Wat is dat Barbamama-dingetje bovenin je scherm Audrey?
Quicksilver. Zie ook de OP. Met andere woorden: hoe open ik al mijn programma's uit het niks met 4 toetsaanslagen.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:27 schreef Rock-shocker het volgende:
Wat is dat icoon naast Dashboard?
en de rode luidspreker ding in je dock?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:25 schreef snoopy het volgende:
Wat is dat Barbamama-dingetje bovenin je scherm Audrey?
Goede zin Lars! Jij studeert vast Letteren.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:30 schreef XL het volgende:
[..]
en de rode luidspreker ding in je dock?
Dus dat kan ik ook doen maar dan met Snoopy?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb namelijk. Hobbesplaatjes.
. in mijn Adium. Een knuffel-Hobbes als Adium uitstaat, een staande Hobbes als ik online ben, een dansende Hobbes als iemand iets tegen me zegt, een slapende Hobbes als ik away ben, en als ie online-aan-het-gaan is, valt Hobbes aan.
.
quote:Op zondag 19 februari 2006 15:33 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dus dat kan ik ook doen maar dan met Snoopy?![]()
Ah ! Meneer kent Last.fm nog niet ! Last.fm is een plugin voor je muziekafspeelprogramma dat bijhoudt wat je draait. Het muzieknootje is die plugin. En die luidspreker is de Last.fm player. Daarop kun je heel erg veel nieuwe muziek ontdekken. Je luistert naar 'Similar To: * artiest *'-radio. Ik op dit moment luister bijvoorbeeld naar Similar To The Arctic Monkeys. En dan komt alles voorbij dat statistisch gezien, volgens alle duizenden mensen die Last.fm gebruiken, op de Arctic Monkeys lijkt. Als je ook maar een beetje van muziek houdt, is het werkelijk fantastisch.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:30 schreef XL het volgende:
[..]
en de rode luidspreker ding in je dock?
En de muzieknoot en het ding daarnaast in je menubalk?
Toevallig vandaag over Last.fm gelezen in een andere reeks op Fok! waar ik in post. Ik ga het direct downladen.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:36 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ah ! Meneer kent Last.fm nog niet ! Last.fm is een plugin voor je muziekafspeelprogramma dat bijhoudt wat je draait. Het muzieknootje is die plugin. En die luidspreker is de Last.fm player. Daarop kun je heel erg veel nieuwe muziek ontdekken. Je luistert naar 'Similar To: * artiest *'-radio. Ik op dit moment luister bijvoorbeeld naar Similar To The Arctic Monkeys. En dan komt alles voorbij dat statistisch gezien, volgens alle duizenden mensen die Last.fm gebruiken, op de Arctic Monkeys lijkt. Als je ook maar een beetje van muziek houdt, is het werkelijk fantastisch.
En verder is een van mijn vrienden op dit moment aan het daten met een meisje dat ie kent van Last.fm..
Het is werkelijk fantastisch. Het is radio met all you ever wanted qua muziek. Heb je zin in jazz ? Kan je nog kiezen ook. Traditionele jazz ? Dan zet je Similar To Ella Fitzgerald of Similar To Louis Armstrong op. Heb je meer zin in instrumentele, wat progressievere jazz ? Similar To Miles Davis of Similar To The Modern Jazz Quartet. Enzovoort, enzovoort.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:39 schreef XL het volgende:
[..]
Toevallig vandaag over Last.fm gelezen in een andere reeks op Fok! waar ik in post. Ik ga het direct downladen.
Het is een beetje music-plasma maar dan in het cool.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het is werkelijk fantastisch. Het is radio met all you ever wanted qua muziek. Heb je zin in jazz ? Kan je nog kiezen ook. Traditionele jazz ? Dan zet je Similar To Ella Fitzgerald of Similar To Louis Armstrong op. Heb je meer zin in instrumentele, wat progressievere jazz ? Similar To Miles Davis of Similar To The Modern Jazz Quartet. Enzovoort, enzovoort.
En het is natuurlijk ook altijd leuk om te kijken wat je veel draait en dat een keer in statistiek te zien.
Vertel ?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:49 schreef XL het volgende:
[..]
Het is een beetje music-plasma maar dan in het cool.
Wat raar dat ik hier nog niet eerder van gehoord had, de software hierachter is megahip in het kader van mijn afstudeerscriptie.
Ik heb de beschikking over een medische encyclopedie waarin aan elk relevant woord een label hangt. Aan het woord griep hangt bijvoorbeeld het label ziekte, aan het woord pijnstiller hangt het label medicijn. Het systeem kan daarmee betekenis geven aan de tekst in de encyclopedie. Daarmee doen we hele interessante dingen om er een succesvol een zelf-lerend question-answering systeem van te maken. Ik ben bezig met een stuk over categorien binnen ziektes, er zijn bijvoorbeeld veel verschillende soorten kanker. Echter, het enige gemeenschappelijke daaraan volgens het systeem is het label ziekte. Daarmee staat kanker gelijk aan bijvoorbeeld griep. Zijn allebei ziektes volgens het systeem. Wat ik wil en wat ik aan het doen ben is ziektes met overlap in de artikelen uit de encyclopedie clusteren, zodat ik clusters krijg met ziektes die met elkaar overeenkomen. Vervolgens ga het systeem dingen laten opzoeken over het cluster dat ik gemaakt heb en die controleert hij op juistheid. Als hij dingen vindt die op het hele cluster van toepassing zijn kan ik meer over verschillende ziektes in het cluster zeggen.quote:
Het duurt ff voordat het er op staat.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:24 schreef XL het volgende:
Zou het idee niet moeten zijn dat muziek die ik in iTunes draai ook in mijn profiel komt? Zo begreep ik het, maar iTunes lijkt vooralsnog geen invloed te hebben. Alleen wat ik streamend luister komt in mijn profiel.
Ik heb die wallpaper ook, maar dan alleen de strepen.quote:
The Beatlesquote:Op zondag 19 februari 2006 15:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
[afbeelding]
Die mappen op mijn desktop zijn de verschillende vakken die ik op dit moment volg..
Ja, ik zie nu dat hij dingen registreert. Zal binnenkort wel op de site komen.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:29 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Het duurt ff voordat het er op staat.
Inderdaad.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:38 schreef Nugget het volgende:
Zeg. Wat vertelt Google me nu. Is er geen Adobe Audition voor Mac?![]()
Ik heb ook niet zo'n groot scherm, en ik kan alles prima vinden, maar is dit beter?quote:Op zondag 19 februari 2006 17:36 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, ik zie nu dat hij dingen registreert. Zal binnenkort wel op de site komen.
Op je screenshot is je dock te klein, ik kan niet goed zien wat er allemaal instaat![]()
Suggesties voor iets soortegelijks? Opnemen, multi track editing... Wat moet ik nou zonder Auditionquote:Op zondag 19 februari 2006 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad.
Adobe zit maar een beetje uit z'n neus te vreten
Dude, rode brievenbussen zijn zo 2005quote:Op zondag 19 februari 2006 17:45 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb ook niet zo'n groot scherm, en ik kan alles prima vinden, maar is dit beter?
[afbeelding]
oh ja, kleurenlabels zijn handig
Ik heb zelf Cubase SX op m'n iBook staan en dat werkt wel okay.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:47 schreef Nugget het volgende:
[..]
Suggesties voor iets soortegelijks? Opnemen, multi track editing... Wat moet ik nou zonder Audition![]()
Ik had eerst een stempel van Bea, maar deze vond ik leukerquote:Op zondag 19 februari 2006 17:48 schreef Nugget het volgende:
[..]
Dude, rode brievenbussen zijn zo 2005![]()
![]()
Thanks, zal daar eens naar kijken.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb zelf Cubase SX op m'n iBook staan en dat werkt wel okay.
Okay, vooruitquote:Op zondag 19 februari 2006 17:53 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik had eerst een stempel van Bea, maar deze vond ik leuker
Ja hoor, primaquote:Op zondag 19 februari 2006 17:45 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb ook niet zo'n groot scherm, en ik kan alles prima vinden, maar is dit beter?
[afbeelding]
oh ja, kleurenlabels zijn handig
Ah ja! Quark had ik moeten wetenquote:Op zondag 19 februari 2006 17:57 schreef super-muffin het volgende:
Na iPhoto is FontExplorerX, om fonts te activeren en deactiveren, die voor Dreamweaver is QuarkXpress, een opmaak progamma.
info over mijn studie of over mijn onderzoek. Want dat ligt best een eindje uit elkaar...quote:Op maandag 20 februari 2006 08:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bureaublad op mijn PB
[[url=http://img138.imagevenue.com/loc258/th_20496_Afbeelding_1.jpg]afbeelding][/URL]
Linkje
Interessante studie trouwens XL; ik heb ooit 's een artikel geschreven over clustering van gezondheidsgedragingen bij adolescenten. Kun je 's een keer wat meer info mailen svp? Ben best benieuwd nl.
quote:Op maandag 20 februari 2006 09:26 schreef XL het volgende:
Dat last.fm is trouwens echt cool Audrey.
Mijn pagina begint na een avondje al best vorm te krijgen. Ben erg benieuwd.
http://www.last.fm/user/ExtraLars
Ik wilde net zeggen... kan ik die plug-in ook even uitzetten als ik Benni Benassi ga draaien?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:06 schreef nietzman het volgende:
Ik ben al lang blij dat dat ding alleen alle tracks registreert die ook volledig afgespeeld worden..
Anders hadden K3 en Kabouter Plop ook nog in de mijne gestaan.
offspring fan?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:59 schreef Furious het volgende:
[..]![]()
.
http://www.last.fm/user/derekf/
Wat heet, de nummers zijn kort en als m'n playlist daar aankomt is het in 4 uur wel gebeurd met alle albums a 200 nummers.quote:
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:51 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat heet, de nummers zijn kort en als m'n playlist daar aankomt is het in 4 uur wel gebeurd met alle albums a 200 nummers.
Op de eerste vraag weet ik dat het mogelijk is, heb zelf al ingesteld dat ik op het touchpad kan klikken alszijnde 'muisknop', maar wou het ook bij mijn zus instellen en kan het nergens terug vindenquote:Op maandag 20 februari 2006 22:49 schreef Furious het volgende:
Op de eerste vraag kan ik je een onzekere nee geven als in; geen verdere opties.
Op de tweede vraag kan ik je een zeer zeker antwoord geven; dit kan niet.
Kan firmware-afhankelijk zijn...quote:Op maandag 20 februari 2006 22:56 schreef rew- het volgende:
[..]
Op de eerste vraag weet ik dat het mogelijk is, heb zelf al ingesteld dat ik op het touchpad kan klikken alszijnde 'muisknop', maar wou het ook bij mijn zus instellen en kan het nergens terug vinden
Bij mij is dat al zolang als dat ik mijn iBook heb, zou niet weten hoe dat ingesteld moet worden.quote:En over die muisknop ingedrukt houden, dat had ik gister wel, maar sinds ik mijn powerbook net opnieuw heb opgestart is het weer weg. Kan in dat geval ook niet terug vinden waar ik dat in moet stellen.
Dan doe je iets fout...quote:Maar iig bedankt voor de reacties.
EDIT: Heb trouwens nog een vraag.
Ik heb laatst de nieuwste firefox op mijn powerbook gezet, de oude stond er ook al op maar die kon de nieuwe extensions niet meer aan.
Ik heb alleen sinds die nieuwe firefox elke keer als ik hem opstart krijg ik zo'n schermpje die je altijd na een installatie krijgt, dat je het icoontje van firefox ziet en dat je hem naar de Applications map moet slepen. Vervolgens komt er op mijn bureaublad onder het Macintosh HD icoontje een icoontje van een schijf met Firefox erop, omdat hij dan geopend is.
Dit had ik bij de vorige firefox nooit, en ik vind het ook vrij irritant.
Is er een manier om die schijf van dat bureaublad af te krijgen? MSN doet bij mij precies hetzelfde, komt ook elke keer met zo'n schijf op het bureaublad...
Bedankt voor je extreem nutteloze postquote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Kan firmware-afhankelijk zijn...
[..]
Bij mij is dat al zolang als dat ik mijn iBook heb, zou niet weten hoe dat ingesteld moet worden.
[..]
Dan doe je iets fout...
Zo bijzonder is dat nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:03 schreef Geqxon het volgende:
[[url=http://img147.imagevenue.com/loc278/th_80219_pb.jpg]afbeelding][/URL]Zie ik daar een Apple
Over klikken met touchpad. Als je de nederlandse taal aan hebt staan:quote:Op maandag 20 februari 2006 22:43 schreef rew- het volgende:
Mensen, paar korte vraagjes zoals jullie wel van mij gewend zijn in deze slowchat topics..
Hoe stel ik bepaalde muisinstellingen in? In het Systeemconfiguratie schermpje bij de toetsenbord en muis instellingen vind ik bijvoorbeeld niks over dat je het touchpad ook kan gebruiken als muisknop als je er zachtjes op tikt, en ik vind ook niks over dat je de muisknop ingedrukt kan houden om de opties van de rechtermuisknop krijgt.
Alvast bedankt lieve mensen!
Zet een willekeurig Amerikaans programma op en je ziet overal macs.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:41 schreef Geqxon het volgende:
Volgens mij was jij er laatst niet bij toen iedereen het er over had dat ze helemaal in hun nopjes zijn als ze een Apple in een film spotten
Geweldige wallpaper, waar kan ik deze downloaden/vinden?quote:Op zondag 19 februari 2006 17:32 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb die wallpaper ook, maar dan alleen de strepen.
En nu is het best een rotzooi op mn desktop.
[afbeelding]
[..]
The Beatles
Hierquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:43 schreef MrLexie het volgende:
[..]
Geweldige wallpaper, waar kan ik deze downloaden/vinden?
Helaas niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:46 schreef Nugget het volgende:
Die iTunes plug-in voor Last.FM, registreert hij ook datgene wat in iTunes bijgehouden wordt van wat je op je iPod hebt geluisterd (hoe vaak je een bepaald nr dus geluisterd hebt)?
tnxquote:
hoe uit dit lek zich dan? en wat moet je doen om het weer veilig te makenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:21 schreef Rock-shocker het volgende:
Er is een dit keer serieus lek ontdekt in OSX. In Safari om specifiek te zijn...
http://secunia.com/advisories/18963/quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:48 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
hoe uit dit lek zich dan? en wat moet je doen om het weer veilig te maken![]()
Alleen als je zo dom bent daarna de zip uit te pakken en het uitgepakte bestand te starten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als je download met firefox, is er dus iets aan de hand ?
dus een storm in een glas water.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Alleen als je zo dom bent daarna de zip uit te pakken en het uitgepakte bestand te starten.
Ik wel, ik heb dan ook autorun al uitgezet.quote:
Idem.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:00 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik wel, ik heb dan ook autorun al uitgezet.
En wat doe ik dan met de cd die uit mijn iBook komt?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:01 schreef Rock-shocker het volgende:
Vooral als je bedenkt dat je ook gewoon een ram op F12 kan geven.
Meld het ff bij Secunia...nieuwe Safari bugquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En wat doe ik dan met de cd die uit mijn iBook komt?
niemand viel het sarcasme op in mijn reply?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Niemand viel het sarcasme in mijn laatste post op...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |