FOK thread.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:13 schreef Tijn het volgende:
Hey, waar zijn die foto's dan, van die enorme voeding?
Welk schrift bedoel je? Het blauwe boekje rechts? Dat is een MacJournalquote:
quote:Op zondag 19 februari 2006 14:31 schreef ChOas het volgende:
[..]
Krijg nou tandjes! Je bent een chick!![]()
Dat boekje ja. Heb ik het via google goed begrepen dat het programma een soort post-it vervanger is? Een der kladblok-achtigen dus.....quote:Op zondag 19 februari 2006 14:42 schreef Nugget het volgende:
[..]
Welk schrift bedoel je? Het blauwe boekje rechts? Dat is een MacJournal![]()
Lupa, Au3, Maryse, snoopy en E.T.. Om er maar even 5 uit m'n mouw te schudden. En nugget dus. En vast nog meer mensen die ik vergeet.quote:
Hmm nee, tis meer een dagboek programmaatjequote:Op zondag 19 februari 2006 14:47 schreef XL het volgende:
[..]
Dat boekje ja. Heb ik het via google goed begrepen dat het programma een soort post-it vervanger is? Een der kladblok-achtigen dus.....
Die ook volgens mijquote:Op zondag 19 februari 2006 14:42 schreef Tijn het volgende:
Ah, het gaat om de adapter. Ik dacht dat de accu opeens gegroeid was. Een flinke adapter vind ik niet zo erg
Als ik je ermee gekwetst heb, sorryquote:Op zondag 19 februari 2006 14:32 schreef editor2 het volgende:
[..]
FOK thread.
overdrijven is ook een kunst want ik denk dat het eerder te maken heeft met de manier hoe de foto is geschoten.![]()
Ok. Dat zou ik net zo weinig gebruiken als post-its. Kan dus best in die categoriequote:Op zondag 19 februari 2006 14:50 schreef Nugget het volgende:
[..]
Hmm nee, tis meer een dagboek programmaatje![]()
Appeltje + shift + 4?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:01 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoe maak je ook alweer een screenshot ? Dan maak ik er ook eentje even.
http://lixlpixel.org/mac-keyboard-shortcuts/ Onderinquote:Op zondag 19 februari 2006 15:01 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoe maak je ook alweer een screenshot ? Dan maak ik er ook eentje even.
Dat is Adium, snoopy. En die Hobbes in mijn dock is ook Adium. Ik heb namelijkquote:Op zondag 19 februari 2006 15:25 schreef snoopy het volgende:
Wat is dat Barbamama-dingetje bovenin je scherm Audrey?
Quicksilver. Zie ook de OP. Met andere woorden: hoe open ik al mijn programma's uit het niks met 4 toetsaanslagen.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:27 schreef Rock-shocker het volgende:
Wat is dat icoon naast Dashboard?
en de rode luidspreker ding in je dock?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:25 schreef snoopy het volgende:
Wat is dat Barbamama-dingetje bovenin je scherm Audrey?
Goede zin Lars! Jij studeert vast Letteren.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:30 schreef XL het volgende:
[..]
en de rode luidspreker ding in je dock?
Dus dat kan ik ook doen maar dan met Snoopy?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb namelijk. Hobbesplaatjes.
. in mijn Adium. Een knuffel-Hobbes als Adium uitstaat, een staande Hobbes als ik online ben, een dansende Hobbes als iemand iets tegen me zegt, een slapende Hobbes als ik away ben, en als ie online-aan-het-gaan is, valt Hobbes aan.
.
quote:Op zondag 19 februari 2006 15:33 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dus dat kan ik ook doen maar dan met Snoopy?![]()
Ah ! Meneer kent Last.fm nog niet ! Last.fm is een plugin voor je muziekafspeelprogramma dat bijhoudt wat je draait. Het muzieknootje is die plugin. En die luidspreker is de Last.fm player. Daarop kun je heel erg veel nieuwe muziek ontdekken. Je luistert naar 'Similar To: * artiest *'-radio. Ik op dit moment luister bijvoorbeeld naar Similar To The Arctic Monkeys. En dan komt alles voorbij dat statistisch gezien, volgens alle duizenden mensen die Last.fm gebruiken, op de Arctic Monkeys lijkt. Als je ook maar een beetje van muziek houdt, is het werkelijk fantastisch.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:30 schreef XL het volgende:
[..]
en de rode luidspreker ding in je dock?
En de muzieknoot en het ding daarnaast in je menubalk?
Toevallig vandaag over Last.fm gelezen in een andere reeks op Fok! waar ik in post. Ik ga het direct downladen.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:36 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ah ! Meneer kent Last.fm nog niet ! Last.fm is een plugin voor je muziekafspeelprogramma dat bijhoudt wat je draait. Het muzieknootje is die plugin. En die luidspreker is de Last.fm player. Daarop kun je heel erg veel nieuwe muziek ontdekken. Je luistert naar 'Similar To: * artiest *'-radio. Ik op dit moment luister bijvoorbeeld naar Similar To The Arctic Monkeys. En dan komt alles voorbij dat statistisch gezien, volgens alle duizenden mensen die Last.fm gebruiken, op de Arctic Monkeys lijkt. Als je ook maar een beetje van muziek houdt, is het werkelijk fantastisch.
En verder is een van mijn vrienden op dit moment aan het daten met een meisje dat ie kent van Last.fm..
Het is werkelijk fantastisch. Het is radio met all you ever wanted qua muziek. Heb je zin in jazz ? Kan je nog kiezen ook. Traditionele jazz ? Dan zet je Similar To Ella Fitzgerald of Similar To Louis Armstrong op. Heb je meer zin in instrumentele, wat progressievere jazz ? Similar To Miles Davis of Similar To The Modern Jazz Quartet. Enzovoort, enzovoort.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:39 schreef XL het volgende:
[..]
Toevallig vandaag over Last.fm gelezen in een andere reeks op Fok! waar ik in post. Ik ga het direct downladen.
Het is een beetje music-plasma maar dan in het cool.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het is werkelijk fantastisch. Het is radio met all you ever wanted qua muziek. Heb je zin in jazz ? Kan je nog kiezen ook. Traditionele jazz ? Dan zet je Similar To Ella Fitzgerald of Similar To Louis Armstrong op. Heb je meer zin in instrumentele, wat progressievere jazz ? Similar To Miles Davis of Similar To The Modern Jazz Quartet. Enzovoort, enzovoort.
En het is natuurlijk ook altijd leuk om te kijken wat je veel draait en dat een keer in statistiek te zien.
Vertel ?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:49 schreef XL het volgende:
[..]
Het is een beetje music-plasma maar dan in het cool.
Wat raar dat ik hier nog niet eerder van gehoord had, de software hierachter is megahip in het kader van mijn afstudeerscriptie.
Ik heb de beschikking over een medische encyclopedie waarin aan elk relevant woord een label hangt. Aan het woord griep hangt bijvoorbeeld het label ziekte, aan het woord pijnstiller hangt het label medicijn. Het systeem kan daarmee betekenis geven aan de tekst in de encyclopedie. Daarmee doen we hele interessante dingen om er een succesvol een zelf-lerend question-answering systeem van te maken. Ik ben bezig met een stuk over categorien binnen ziektes, er zijn bijvoorbeeld veel verschillende soorten kanker. Echter, het enige gemeenschappelijke daaraan volgens het systeem is het label ziekte. Daarmee staat kanker gelijk aan bijvoorbeeld griep. Zijn allebei ziektes volgens het systeem. Wat ik wil en wat ik aan het doen ben is ziektes met overlap in de artikelen uit de encyclopedie clusteren, zodat ik clusters krijg met ziektes die met elkaar overeenkomen. Vervolgens ga het systeem dingen laten opzoeken over het cluster dat ik gemaakt heb en die controleert hij op juistheid. Als hij dingen vindt die op het hele cluster van toepassing zijn kan ik meer over verschillende ziektes in het cluster zeggen.quote:
Het duurt ff voordat het er op staat.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:24 schreef XL het volgende:
Zou het idee niet moeten zijn dat muziek die ik in iTunes draai ook in mijn profiel komt? Zo begreep ik het, maar iTunes lijkt vooralsnog geen invloed te hebben. Alleen wat ik streamend luister komt in mijn profiel.
Ik heb die wallpaper ook, maar dan alleen de strepen.quote:
The Beatlesquote:Op zondag 19 februari 2006 15:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
[afbeelding]
Die mappen op mijn desktop zijn de verschillende vakken die ik op dit moment volg..
Ja, ik zie nu dat hij dingen registreert. Zal binnenkort wel op de site komen.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:29 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Het duurt ff voordat het er op staat.
Inderdaad.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:38 schreef Nugget het volgende:
Zeg. Wat vertelt Google me nu. Is er geen Adobe Audition voor Mac?![]()
Ik heb ook niet zo'n groot scherm, en ik kan alles prima vinden, maar is dit beter?quote:Op zondag 19 februari 2006 17:36 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, ik zie nu dat hij dingen registreert. Zal binnenkort wel op de site komen.
Op je screenshot is je dock te klein, ik kan niet goed zien wat er allemaal instaat![]()
Suggesties voor iets soortegelijks? Opnemen, multi track editing... Wat moet ik nou zonder Auditionquote:Op zondag 19 februari 2006 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad.
Adobe zit maar een beetje uit z'n neus te vreten
Dude, rode brievenbussen zijn zo 2005quote:Op zondag 19 februari 2006 17:45 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb ook niet zo'n groot scherm, en ik kan alles prima vinden, maar is dit beter?
[afbeelding]
oh ja, kleurenlabels zijn handig
Ik heb zelf Cubase SX op m'n iBook staan en dat werkt wel okay.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:47 schreef Nugget het volgende:
[..]
Suggesties voor iets soortegelijks? Opnemen, multi track editing... Wat moet ik nou zonder Audition![]()
Ik had eerst een stempel van Bea, maar deze vond ik leukerquote:Op zondag 19 februari 2006 17:48 schreef Nugget het volgende:
[..]
Dude, rode brievenbussen zijn zo 2005![]()
![]()
Thanks, zal daar eens naar kijken.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb zelf Cubase SX op m'n iBook staan en dat werkt wel okay.
Okay, vooruitquote:Op zondag 19 februari 2006 17:53 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik had eerst een stempel van Bea, maar deze vond ik leuker
Ja hoor, primaquote:Op zondag 19 februari 2006 17:45 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb ook niet zo'n groot scherm, en ik kan alles prima vinden, maar is dit beter?
[afbeelding]
oh ja, kleurenlabels zijn handig
Ah ja! Quark had ik moeten wetenquote:Op zondag 19 februari 2006 17:57 schreef super-muffin het volgende:
Na iPhoto is FontExplorerX, om fonts te activeren en deactiveren, die voor Dreamweaver is QuarkXpress, een opmaak progamma.
info over mijn studie of over mijn onderzoek. Want dat ligt best een eindje uit elkaar...quote:Op maandag 20 februari 2006 08:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bureaublad op mijn PB
[[url=http://img138.imagevenue.com/loc258/th_20496_Afbeelding_1.jpg]afbeelding][/URL]
Linkje
Interessante studie trouwens XL; ik heb ooit 's een artikel geschreven over clustering van gezondheidsgedragingen bij adolescenten. Kun je 's een keer wat meer info mailen svp? Ben best benieuwd nl.
quote:Op maandag 20 februari 2006 09:26 schreef XL het volgende:
Dat last.fm is trouwens echt cool Audrey.
Mijn pagina begint na een avondje al best vorm te krijgen. Ben erg benieuwd.
http://www.last.fm/user/ExtraLars
Ik wilde net zeggen... kan ik die plug-in ook even uitzetten als ik Benni Benassi ga draaien?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:06 schreef nietzman het volgende:
Ik ben al lang blij dat dat ding alleen alle tracks registreert die ook volledig afgespeeld worden..
Anders hadden K3 en Kabouter Plop ook nog in de mijne gestaan.
offspring fan?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:59 schreef Furious het volgende:
[..]![]()
.
http://www.last.fm/user/derekf/
Wat heet, de nummers zijn kort en als m'n playlist daar aankomt is het in 4 uur wel gebeurd met alle albums a 200 nummers.quote:
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:51 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat heet, de nummers zijn kort en als m'n playlist daar aankomt is het in 4 uur wel gebeurd met alle albums a 200 nummers.
Op de eerste vraag weet ik dat het mogelijk is, heb zelf al ingesteld dat ik op het touchpad kan klikken alszijnde 'muisknop', maar wou het ook bij mijn zus instellen en kan het nergens terug vindenquote:Op maandag 20 februari 2006 22:49 schreef Furious het volgende:
Op de eerste vraag kan ik je een onzekere nee geven als in; geen verdere opties.
Op de tweede vraag kan ik je een zeer zeker antwoord geven; dit kan niet.
Kan firmware-afhankelijk zijn...quote:Op maandag 20 februari 2006 22:56 schreef rew- het volgende:
[..]
Op de eerste vraag weet ik dat het mogelijk is, heb zelf al ingesteld dat ik op het touchpad kan klikken alszijnde 'muisknop', maar wou het ook bij mijn zus instellen en kan het nergens terug vinden
Bij mij is dat al zolang als dat ik mijn iBook heb, zou niet weten hoe dat ingesteld moet worden.quote:En over die muisknop ingedrukt houden, dat had ik gister wel, maar sinds ik mijn powerbook net opnieuw heb opgestart is het weer weg. Kan in dat geval ook niet terug vinden waar ik dat in moet stellen.
Dan doe je iets fout...quote:Maar iig bedankt voor de reacties.
EDIT: Heb trouwens nog een vraag.
Ik heb laatst de nieuwste firefox op mijn powerbook gezet, de oude stond er ook al op maar die kon de nieuwe extensions niet meer aan.
Ik heb alleen sinds die nieuwe firefox elke keer als ik hem opstart krijg ik zo'n schermpje die je altijd na een installatie krijgt, dat je het icoontje van firefox ziet en dat je hem naar de Applications map moet slepen. Vervolgens komt er op mijn bureaublad onder het Macintosh HD icoontje een icoontje van een schijf met Firefox erop, omdat hij dan geopend is.
Dit had ik bij de vorige firefox nooit, en ik vind het ook vrij irritant.
Is er een manier om die schijf van dat bureaublad af te krijgen? MSN doet bij mij precies hetzelfde, komt ook elke keer met zo'n schijf op het bureaublad...
Bedankt voor je extreem nutteloze postquote:Op maandag 20 februari 2006 23:07 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Kan firmware-afhankelijk zijn...
[..]
Bij mij is dat al zolang als dat ik mijn iBook heb, zou niet weten hoe dat ingesteld moet worden.
[..]
Dan doe je iets fout...
Zo bijzonder is dat nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:03 schreef Geqxon het volgende:
[[url=http://img147.imagevenue.com/loc278/th_80219_pb.jpg]afbeelding][/URL]Zie ik daar een Apple
Over klikken met touchpad. Als je de nederlandse taal aan hebt staan:quote:Op maandag 20 februari 2006 22:43 schreef rew- het volgende:
Mensen, paar korte vraagjes zoals jullie wel van mij gewend zijn in deze slowchat topics..
Hoe stel ik bepaalde muisinstellingen in? In het Systeemconfiguratie schermpje bij de toetsenbord en muis instellingen vind ik bijvoorbeeld niks over dat je het touchpad ook kan gebruiken als muisknop als je er zachtjes op tikt, en ik vind ook niks over dat je de muisknop ingedrukt kan houden om de opties van de rechtermuisknop krijgt.
Alvast bedankt lieve mensen!
Zet een willekeurig Amerikaans programma op en je ziet overal macs.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:41 schreef Geqxon het volgende:
Volgens mij was jij er laatst niet bij toen iedereen het er over had dat ze helemaal in hun nopjes zijn als ze een Apple in een film spotten
Geweldige wallpaper, waar kan ik deze downloaden/vinden?quote:Op zondag 19 februari 2006 17:32 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb die wallpaper ook, maar dan alleen de strepen.
En nu is het best een rotzooi op mn desktop.
[afbeelding]
[..]
The Beatles
Hierquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:43 schreef MrLexie het volgende:
[..]
Geweldige wallpaper, waar kan ik deze downloaden/vinden?
Helaas niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:46 schreef Nugget het volgende:
Die iTunes plug-in voor Last.FM, registreert hij ook datgene wat in iTunes bijgehouden wordt van wat je op je iPod hebt geluisterd (hoe vaak je een bepaald nr dus geluisterd hebt)?
tnxquote:
hoe uit dit lek zich dan? en wat moet je doen om het weer veilig te makenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:21 schreef Rock-shocker het volgende:
Er is een dit keer serieus lek ontdekt in OSX. In Safari om specifiek te zijn...
http://secunia.com/advisories/18963/quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:48 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
hoe uit dit lek zich dan? en wat moet je doen om het weer veilig te maken![]()
Alleen als je zo dom bent daarna de zip uit te pakken en het uitgepakte bestand te starten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als je download met firefox, is er dus iets aan de hand ?
dus een storm in een glas water.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Alleen als je zo dom bent daarna de zip uit te pakken en het uitgepakte bestand te starten.
Ik wel, ik heb dan ook autorun al uitgezet.quote:
Idem.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:00 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik wel, ik heb dan ook autorun al uitgezet.
En wat doe ik dan met de cd die uit mijn iBook komt?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:01 schreef Rock-shocker het volgende:
Vooral als je bedenkt dat je ook gewoon een ram op F12 kan geven.
Meld het ff bij Secunia...nieuwe Safari bugquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En wat doe ik dan met de cd die uit mijn iBook komt?
niemand viel het sarcasme op in mijn reply?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Niemand viel het sarcasme in mijn laatste post op...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |