Inderdaad, van mij mogen mensen best Windows gebruiken. Ik weet wel beterquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
Tijn:
Ik had het over al die relletjes tussen Apple- en Windowsgebruikers. Mén, wat een drukte. Ze hebben beiden voordelen en nadelen, en het hangt er maar net vanaf wat je ermee wil wat voor jou het beste is.
Kijk, ik speel nooit spelletjes, ben bijna nooit thuis, moet veel tekstverwerken, wil vaak mijn mail lezen en heb niet veel te besteden. Deze iBook was dan ook ideaal..
Dat is een goeie instelling idd. Alleen moeten mensen er wel tegenkunnen dat ik af en toe lyrisch sta te jodelen over mijn Mac, vrees ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad, van mij mogen mensen best Windows gebruiken. Ik weet wel beter
Ze kosten 30 euro, hebben de F13-toets (die je nooit gebruikt) op een kut-plek zitten (namelijk boven de backspace), maar verder zijn ze best okay.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
dus vroeg ik me af of zo'n geil wit toetsenbord niet wat voor mij was. Zijn er hier mensen die zo'n ding hebben en er iets over willen zeggen ?
Wat IS een F13knop ?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze kosten 30 euro, hebben de F13-toets (die je nooit gebruikt) op een kut-plek zitten (namelijk boven de backspace), maar verder zijn ze best okay.
Maar, wat DOEN alle F-toetsen dan ? Ik ken alleen F5, en die doet niet wat ie doorgaans doet in Safari, dus daar doe ik ook al niks mee.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:51 schreef Tijn het volgende:
Als je trouwens een frequent F-toetsen-gebruiker bent, kan het vrij vervelend zijn dat de F-toetsen niet gegroepeerd zijn, waardoor je ze niet blind kunt bedienen. Maar dat is een klacht die alleen van toepassing is op echte freaks
Dat verschilt per programma natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Maar, wat DOEN alle F-toetsen dan ?
"Even Appeltje-erren", zoals mijn Apple'ende vriendin nu naar me roept.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Maar, wat DOEN alle F-toetsen dan ? Ik ken alleen F5, en die doet niet wat ie doorgaans doet in Safari, dus daar doe ik ook al niks mee.
En daar is geen globale richtlijn voor wat ze ongeveer doen ?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat verschilt per programma natuurlijk.
Nee.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
En daar is geen globale richtlijn voor wat ze ongeveer doen ?
Jodelen niet, maar ik wil best af en toe ietwat gekleurde positieve verhalen brengen. Soms zelfs mensen een Apple aanbevelen. Maar niet ruzien, vechten, schreeuwen, schelden, of mensen die zelf vinden goede redenen te hebben om bij Windows te blijven in elkaar slaanquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Dat is een goeie instelling idd. Alleen moeten mensen er wel tegenkunnen dat ik af en toe lyrisch sta te jodelen over mijn Mac, vrees ik.
De Mac-knokploeg !quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jodelen niet, maar ik wil best af en toe ietwat gekleurde positieve verhalen brengen. Soms zelfs mensen een Apple aanbevelen. Maar niet ruzien, vechten, schreeuwen, schelden, of mensen die zelf vinden goede redenen te hebben om bij Windows te blijven in elkaar slaan
En daarna wil ik ze graag nog martelenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:59 schreef Tijn het volgende:
Domme mensen die het in 10 minuten hebben omgetoverd in een spywarenest met 40 searchbars en een spam-verzendende zombiebot moeten dood.
Het is net een haiku.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:59 schreef Tijn het volgende:
"een spywarenest met 40 searchbars en een spam-verzendende zombiebot"
Hoi koorknaapje van Steve!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:00 schreef Furious het volgende:
Hoi design-homo's.
Ja, met toetsenbord eraan wel ja. Maar ik heb nu dus alleen een PS2toetsenbord, dus moet ik wel het toetsenbord van mijn iBook gebruiken, en dat gaat zo lastig als ie dicht zit.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Trouwens Audrey, als je je iBook aan je monitor hangt en er een USB toetsenbord aan hangt, kun je toch wel gewoon de iBook dichtklappen zonder dat 'ie gaat slapen, zodat je maar 1 scherm ziet?
Dat probleem had ik dus ook vanmiddag. En allemaal stekkertjes gevonden, maar niet een juiste, allemaal USB naar PS2.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, met toetsenbord eraan wel ja. Maar ik heb nu dus alleen een PS2toetsenbord, dus moet ik wel het toetsenbord van mijn iBook gebruiken, en dat gaat zo lastig als ie dicht zit..
Sommige oplossingen zijn werkelijk té simpel. Briljant !quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:11 schreef Tijn het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon de heldherheid van het scherm van je iBook helemaal naar 0 draaien zodat dat scherm "uit" staat.
Dat heb ik standaard ook eigenlijk, maar bij elke keer switchen moet ik toch het wachtwoord invoeren...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:53 schreef Rock-shocker het volgende:
Beiden ingelogd houden is volgens mij wel een optie?
Wie ?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Al op de tweede pagina en nog niemand die riep dat hij/zij Walter mist![]()
Ik zal wel moetenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Damn dude..da's nog 6 maanden. How can you stand that long?
Inderdaad, vaag probleem!quote:Maryse's problemen al opgelost btw?
quote:
Tsja... jouw probleem... Wat kan ik er over zeggen...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:27 schreef Furious het volgende:
En mijn probleem?
Ga daar maar over zitten tobben!
* Furious doet z'n neptieten-BH om.
Same here. Ik heb wel wat ervaring met de "normale" versie van Logic. Maar dat vond ik maar een kut-programma, dus de laatste 2 versies heb ik ook al niet echt meer gezien.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
ik heb geen Logic-express (ervaring) dus daar kan ik je niet bij helpen.
*de Fok! Apple-community haalt opgelucht adem*quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:33 schreef Furious het volgende:
* Furious doet z'n neptieten-BH weer af.
*Google: Moobs*quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
*de Fok! Apple-community haalt opgelucht adem*
Ik zit gewoon nog op de eerste pagina hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Al op de tweede pagina en nog niemand die riep dat hij/zij Walter mist![]()
Dan ben jij al gelijk vergevenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zit gewoon nog op de eerste pagina hoor.
Zo'n wit toetsenbord is fantastisch!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ga trouwens binnenkort een usbhubje kopen, dan kan ik een toetsenbord en mijn muis op mijn iBook aansluiten, en kan ik mijn iBook wat ergonomischer gaan gebruiken. Het is natuurlijk geen porem om mijn lelijke zwarte Dell toetsenbord (wat ook nogeens klote tikt) aan te sluiten op mijn iBook, dus vroeg ik me af of zo'n geil wit toetsenbord niet wat voor mij was. Zijn er hier mensen die zo'n ding hebben en er iets over willen zeggen ?
Aan de Mighty Mouse ga ik niet, omdat ik een vriend van me gisteren de zijne met een tandenstoker heb zien uitpulken omdat ie niet meer scrollde omdat er huidschilfers aan dat balletje zaten ofzo. (.) De mensen bij de Apple Centre hadden gezegd dat ie z'n handen beter moest wassen en dat er niks mis was met de muis, maar dat vind ik een beetje poep als ie dat ding net een half jaar heeft ofzo. Het ontwerp is gewoon stom, als dat soort dingen gebeuren. Of hebben jullie andere ervaringen ?
Ik heb net ook mijn monitor eens even voor de grap op mijn iBook aangesloten, dat was ook wel tof, maar ik werd een beetje iemel van de twee beeldschermen. Dat je alles wat je op ooghoogte op je monitor ziet ook op borsthoogte op je iBook ziet. Kan je dat ook instellen, dat je OF twee verschillende beeldschermen kan gebruiken (een extra beeldscherm so to say) OF dat je je iBook beeldscherm "uit" kan zetten als je een externe monitor gebruikt ?
Misschien wil ik ook wel een iCurve.. Zouden allemaal mooie dingen zijn waar ik mijn ouders lief voor aan kan kijken als ik mijn Bachelor gehaald heb a.s. mei.
De 15" blijft wel bestaan neem ik aan. Het is het populairste model!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:36 schreef Type-R het volgende:
lijkt me logisch, 17" is voor degene met het geld ervoor/computer vervanger, en 12" is mooi compact en wat een laptop eigenlijk zou moeten zijn.
Ik weet niet wat je 'bij de hand' noemt maar je bent je er van bewust dat dit geen bijster mobiele oplossing is?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Sta ik onder de douche, schiet me toch iets geniaals te binnen...
Ik heb een 40 GB schijf die ik niet gebruik. Daarvoor koop ik een behuizing met Firewire om aan mijn laptop te hangen. Daarop zet ik muziek enzo. Dan koop ik een snoertje met aan de ene kant het stekkertje dat ik in de koptelefoon uitgang van mijn iBook doe en aan de andere kant 2 tulp stekkertjes voor in mijn stereo.
Altijd alle muziek bij de hand, ook dat wat niet op cd in mijn rek staat. Kosten: 30 euro ofzo, behuizing en kabeltje.
Lijkt me niet raar, want de MacBook Pro shipped nu ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:27 schreef Geqxon het volgende:
http://www.engadget.com/2(...)5-inch-g4-powerbook/
Mogelijk gaat de 15" G4 PB eruit!
Tof.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Linkje voor Audrey
http://www.bsc5172.plus.com/brit_awards.htm
En ik heb ze allebeiquote:Op zaterdag 18 februari 2006 08:57 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
No way dat Apple de 15" laptop helemaal uit het assortiment gooit, de 15" PowerBook is samen met de iMac al tijden de meest verkochte Mac.
Er is ook een torrent in omloop van 350 Mb, die van veel hogere kwaliteit is. FYIquote:
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Terwijl ik op zoek ben naar coverart voor mijn muziekverzameling in iTunes kom ik bij Katie Melua - Call of the search aan. Redelijk goede covertart gevonden dus ik klik...
...kom ik hier terecht![]()
Zoek eens op Fetch Artquote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Terwijl ik op zoek ben naar coverart voor mijn muziekverzameling in iTunes kom ik bij Katie Melua - Call of the search aan. Redelijk goede covertart gevonden dus ik klik...
...kom ik hier terecht![]()
Nee, maar dat lijkt me best handigquote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
wie weet of er ook een fok (forum) widget bestaat?
Wat zou je er in willen hebben ?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:25 schreef Hugster het volgende:
[..]
Nee, maar dat lijkt me best handig
Geweldig: nooit geweten!quote:
Ja die bestaat.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
wie weet of er ook een fok (forum) widget bestaat?
Link gefixedquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:31 schreef ChOas het volgende:
Yay! Mijn eerste widget geschreven/gejat/er iets mee gedaan.
Met gepast gebrek aan paint skills en een gegronde overtuiging in het aloude "Beter goed gejat dan slecht verzonnen" presenteer ik:
Een simpel frontpage widget
leuk.. knap gemaakt.. nou nog een beetje pimpen en my active topics er in.. en je hebt een dijk van een widgetquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:33 schreef ChOas het volgende:
[..]
Link gefixed
Ik schreef tzg in plaats van tgz
Volgens mij wordt dat wat lastiger omdat er geen RSS feed is van de actieve topics.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
leuk.. knap gemaakt.. nou nog een beetje pimpen en my active topics er in.. en je hebt een dijk van een widget![]()
Ja even de lekkere OS X feel eraan geven met glans, glas en zachte schaduwen enzquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:57 schreef ChOas het volgende:
Aan de andere kant is die info natuurlijk ook uit de active topic list te parsen...
In principe enzo
Zal er eens een keer een blik op werpen, die widget dingen zijn best leuk en eenvoudig
Nu nog een goeie grafische editor zoeken zodat ik mooie ronde hoekjes en schaduwen enzo kan maken![]()
miaschien even hulp vragen op macosx.nl ?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:58 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ja even de lekkere OS X feel eraan geven met glans, glas en zachte schaduwen enz
Als je zelf geen held bent in het grafische gedeelte zijn er vast wel andere mensen hier die daar meer kaas van gegeten hebben. Ik ben er ook niet goed in.
Dat programma had ik geinstalleerd nadat ik mijn iBook had besteld.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:38 schreef AudreyHepburn het volgende:
BWAHAHAHAH !.
.
.
Ik was net even bij een vriend van mijn studie. Hij zat achter zijn computer te werken toen ik binnenkwam. Ik zie een langsglijdende dock onderin zijn beeld. Ik roep: "Sinds wanneer heb jij MacOS ? Wtf ?" Hij antwoordt dat hij een programmatje heeft gedownload waarmee je je taakbalk dusdanig kan pimpen dat het net lijkt alsof je MacOS gebruikt. Waarop ik hem glashard heb uitgelachen, obviously.
Tuurlijk. Hoe spreek je anders OS X 10.4 uit?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:43 schreef XL het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die OSX als OS iks uitspreken?
OS 10 10.4 natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Hoe spreek je anders OS X 10.4 uit?
Ik denk dat ik dat doe... weet het alleen niet zo zekerquote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:43 schreef XL het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die OSX als OS iks uitspreken?
Als ze wilde benadrukken dat het een UNIX was dan hadden ze het wel Minix genoemd.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klinkt stom.
Bovendien is de X cool. Benadrukt dat het een Unix is
Dat is de naam en daarna de versie. Niets mis mee.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klinkt stom.
Bovendien is de X cool. Benadrukt dat het een Unix is
OS Tienquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
eh. hoe spreek je het goed uit dan
ox eks ?
Je zegt dan twee keer 10 achter elkaarquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is de naam en daarna de versie. Niets mis mee.
Nou, feitelijk komt het niet voor.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zegt dan twee keer 10 achter elkaar
Het is ook niet echt fout.... maar ik vroeg me af wat de apple-evangelisten in dit topic zouden zeggenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:19 schreef Tijn het volgende:
Ik weet dat het fout is, maar ik blijf iks zeggen, want dat vind ik toffer
Een heel kopje over de uitspraak van de naamquote:
Ik spreek het uit als oo es iks.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
eh. hoe spreek je het goed uit dan
ox eks ?
95 misschien?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:18 schreef super-muffin het volgende:
Welke versie van Windows is het snelst in VPC6? 98 of 2000?
3.11. Of in jouw geval: 98.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:18 schreef super-muffin het volgende:
Welke versie van Windows is het snelst in VPC6? 98 of 2000?
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je doet. Maar een internetsite checken is zeker goed te doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:11 schreef Anthraxx het volgende:
is het bruikbaar? Of moet je tien minuten wachten op een applicatie?
Ik waag me maar niet aan een simulatie pakketquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je doet. Maar een internetsite checken is zeker goed te doen.
Cocoa je toch zelf iets in elkaarquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik waag me maar niet aan een simulatie pakket
Beter dan tien jaar op resultaten via VPC wachtenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:20 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Goed plan.
Over tien jaar heb ik het werkend.
Hoeveel keer ga je het nog verbeteren? Want dan wacht ik nog ff met downloaden.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:09 schreef ChOas het volgende:
Nou... na een hoop gegodver en gekloot istie iets beter...
[afbeelding]
Photoshop zuight...
Linkje
Ik ga 'm nog verbeteren
Ik zou langs gaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:58 schreef Geqxon het volgende:
Probleem probleem probleem. Ik heb laatst een draadloos netwerk aangelegd bij iemand, en nu kan hij er met zijn gloednieuwe iMac niet meer opHij is het wachtwoord kwijt
Zal ik het wachtwoord doormailen, of zal ik speciaal langskomen om zo lekker met die iMac te mogen werken? Zou wel een beetje flauw zijn
Man, doe niet zo overdrevenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:32 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga zo ontmaagd worden, mijn eerste OSX ervaring
ja graag....quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:09 schreef ChOas het volgende:
Nou... na een hoop gegodver en gekloot istie iets beter...
[afbeelding]
Photoshop zuight...
Linkje
Ik ga 'm nog verbeteren
Firefox in 98 lijkt me in dat geval een beter alternatief.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:30 schreef super-muffin het volgende:
Kan IE6 op Windows 95? Het gaat voornamelijk om websites te testen in IE.
doe ik ook hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:28 schreef Rock-shocker het volgende:
Je zet je gekochte DVD's in de kast en je gebruikt de gekopieerde
Daimn, anders ben je ff zuinig
Het gaat er (gok ik) juist om dat 'ie nu de websites die hij maakt op z'n Mac niet in IE kan bekijken en dus niet weet of z'n website voor 95% van de wereldbevolking werkt.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:58 schreef sooty het volgende:
[..]
Firefox in 98 lijkt me in dat geval een beter alternatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |