abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35189058
Back by dope demand:

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin

Moderators:
Sidekick
sizzler
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35189163
RQ, hoe zit het met jouw vriendin? Wil zij geen knideren later?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35189236
Deze titel is volgens mij al 100 x gebruikt
pi_35189370
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:47 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
Deze titel is volgens mij al 100 x gebruikt
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35189447
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:32 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als we nou gewoon stoppen met kinderen krijgen zijn we van alle problemen af.

"Zou het niet gewoon veel beter zijn, als we gewoon zouden kappen ? Dat we gewoon stoppen? En niet dat iedereen nou dood moet, maar gewoon vanaf nu, niks meer erbij. Alle mannen naar de dokter, piepklein ingreepje, en klaar is Kees. En we blijven gewoon een beetje aanmodderen tot het jaar 2080, 2090. En dat hoeft helemaal geen vervelende tijd te worden, integendeel alles mag op ! Ja, en de laatste die doet het licht uit. En over een paar miljoen jaar moet een andere apensoort her nog maar eens proberen." Theo Maassen.
Idee is leuk maar volkomen onuitvoerbaar. Staat wordt eigendom van het leven .
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds een vreemd idee dat je met verlies van je baan ook het recht op een kind zou verliezen. Tevens hoeven slechte situaties lang niet altijd doorgegeven te worden, dat is juist het mooie aan het toegankelijke onderwijs hier. Jeugdige moeders kan inderdaad een probleem zijn, maar een verplichting, waar Leefbaar ( ? ) Rotterdam het over heeft, vind ik werkelijk waar heel vreemd.

Maar nu moet ik gaan.

Oja, opent iemand anders een nieuwe?
De manier waarop LR het presenteert is inderdaad op het eerste gezicht te ongenuanceerd voor zo'n precair vraagstuk.
pi_35189549
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:45 schreef George-Butters het volgende:
RQ, hoe zit het met jouw vriendin? Wil zij geen knideren later?
Wij nemen een muis.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35189636
Later als je groot bent.
pi_35189669
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:59 schreef MrX1982 het volgende:
Later als je groot bent.
En volwassen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35189693
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:00 schreef George-Butters het volgende:
En volwassen.
Eng woord.
pi_35189971
De missing link.

De harigste man ter wereld

Die foto's .
pi_35190093
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:03 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Zeg Du_Ke, hoeveel lui waren ermee? Mijn huisgenoot was volgens mij ook mee...
(Niet dat ik me wil asocieren met die mafketel)
49 waaronder een flink aantal mafketels dus die kans is vrij groot .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:04:00 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35192068
Ik kom net van de polikliniek vandaan: 3 punten

• Ik ben weer beter, goed werk van die arts.

• Ik zag een paar dozen met daarop Kosovo staan. Toen ik vroeg aan de verpleegkundige / receptioniste van de polikliniek wat het was, zei ze dat het verlopen dingen waren die toch niet meer gebruikt werden, maar dat als ze opnieuw gesteriliseerd worden, ze gewoon weer gebruikt kunnen worden. Dat gebeurt in Nederland niet meer maar in Kosovo wel. (zal wel gereedschap zijn, naalden, etc?)

Heel nobel en netjes vond ik dat.

• En ik las een stukje, een meid uit de Balkan, die dokter wou worden, maar dat kon niet, omdat ze geen familie had die dokter was. Vervolgens is ze dat hier wel geworden. Ook mooi.

Zo.
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      vrijdag 17 februari 2006 @ 16:29:54 #15
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35193266
    quote:
    Wie het werkelijk voor het zeggen heeft?

Ik noem een dienstrichtlijn?
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_35193595
    quote:
    China en Iran werken aan megadeal energielevering

PEKING (ANP/AFP) – China hoopt volgende maand een groot contract te sluiten met Iran over de levering van vloeibaar gas en olie aan de volksrepubliek. Volgens Chinese media en de Aziatische editie van The Wall Street Journal gaat het om contracten met een waarde die kan oplopen tot 100 miljard dollar. Een Chinese topfunctionaris gaat in maart naar Teheran om over de contracten te praten.

De besprekingen komen temidden van het internationale conflict over het omstreden nucleaire programma van Iran. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties zal zich binnenkort over deze kwestie buigen. De Verenigde Staten, die denken dat Iran aan een atoombom bouwt, hopen dat de raad Teheran economische sancties zal opleggen.

China is permanent lid van de Veiligheidsraad met vetorecht. Het land heeft al forse economische belangen in Iran en met deze contracten in het vooruitzicht zal China zeer waarschijnlijk in de Veiligheidsraad gaan dwarsliggen. Volgens The Wall Street Journal hoopt Iran de contracten met de Chinezen rond te hebben voordat de Veiligheidsraad bijeenkomt om over de nucleaire ambities van Iran te spreken.

De contracten hebben betrekking op de Iraanse olieinstallaties in Yadavaran. Het Chinese concern Sinopec zou uit zijn op een belang van 51 procent in dit project. Een Indiaas concern zou 29 procent voor zijn rekeningen nemen. Shell zou ook interesse hebben voor een deelneming, aldus het Chinese financiële blad Caijing.
    http://www.refdag.nl/arti(...)energielevering.html

en zo blijft China nog wel ff workshop of the world
      vrijdag 17 februari 2006 @ 16:43:15 #18
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35193856
    Ik las gister wat over China en Afrika, in het NRC, ook apart.
    pi_35195081
    quote:
    25% Aandelen KPN van belegger VS

De Amerikaanse vermogensbeheerder Capital Group blijkt bijna een kwart van de aandelen van telecombedrijf KPN te bezitten.

Melding
    Dat blijkt uit recente meldingen bij de beurstoezichthouder SEC in de Verenigde Staten. Een woordvoerder van KPN zegt dat Capital Group al geruime tijd grootaandeelhouder is van het telecomconcern.

Bekend
    “Wij kennen deze partij”, aldus de zegsman. “We hebben met ze gesproken, zoals we dat met alle grotere aandeelhouders doen. Capital Group zegt dat zij ons als een gewone belegging ziet.”

Richting
    Capital Group beheert het belang namens andere institutionele beleggers. De beheerder stelt dat de aandelen KPN niet zijn gekocht om het bedrijf in een bepaalde richting te sturen.

Telefónica
    In media circuleren geruchten dat het Spaanse telecombedrijf Telefónica samen met een grote investeerder aan een overnamebod op KPN werkt. De KPN-woordvoerder stelt dat het “de zoveelste keer” is dat er speculaties opduiken over een aanstaand bod door Telefónica.

Voordelen
    De analisten van FBS Bankiers vinden desondanks dat de geruchten niet zomaar terzijde moeten worden geschoven. Zij zien duidelijk voordelen in een zo'n overname. De Spanjaarden kunnen de Duitse activiteiten van O2 samenvoegen met die van KPN, aldus FBS. Telefónica is bezig met de overname van O2, waarop eind vorig jaar een bod werd uitgebracht.
      vrijdag 17 februari 2006 @ 17:16:56 #20
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35195191
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 17:14 schreef pberends het volgende:

[..]
    Carlyle praktijken.

Tevens, naast H5N1 hebben we nu ook weer BSE, hiep hoi!

BSE-geval in Gelderland
      vrijdag 17 februari 2006 @ 17:17:38 #21
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_35195215
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 16:43 schreef Yildiz het volgende:
    Ik las gister wat over China en Afrika, in het NRC, ook apart.
    Wat is daar apart aan?
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
    pi_35195216
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 16:41 schreef pberends het volgende:
    Franse actrice Eva Green nieuwe Bondgirl

Hier krijg je toch een slappe van?
    Jaaaaa P, alsof jij haar je bed uit zou schoppen!
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
    pi_35195242
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 17:17 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Jaaaaa P, alsof jij haar je bed uit zou schoppen!
    Als ze na de daad gaat roken wel ja!
    pi_35195265
    quote:
    Militanten Nigeria verklaren oorlog aan oliebedrijven

Militanten in de olierijke Niger Delta in het zuiden van Nigeria verklaren de ‘totale oorlog’ aan oliebedrijven in de regio. Daaronder zit Shell.

Emancipatie
    Marjoor-Generaal Godswill Tamuno van de Beweging voor de Emancipatie van de Niger Delta heeft dat tegen de BBC gezegd. De beweging viel in januari olie-installaties van Shell aan, ontvoerden vier medewerkers voor 19 dagen, doodden twee cateringmedewerkers van Nederlands-Britse onderneming en bliezen pijpleidingen op. Daardoor is de productie van Shell met meer dan 100.000 vaten (van 159 liter) per dag gedaald.

Opbrengsten
    Nigeria is het grootste olie-exporterende land van Afrika, maar een groot deel van de bevolking leeft in armoede. De Emancipatiebeweging die met aanslagen dreigt, wil een groter deel van de grondstofopbrengsten en eist dat buitenlandse oliebedrijven vertrekken.

Brand
    De olieproductie van Shell is gisteren nog eens met bijna 40.000 vaten gedaald door een brand op een installatie in Nigeria. De rebellen ontkennen dat de brand door hun is aangestoken. “Als wij langs zijn geweest, hoef je dat niet vragen,” aldus een woordvoerder van de rebellen.

Landingsbaan
    Volgens ooggetuigen heeft het Nigeriaanse leger voor een helikopteraanval op vermeende rebellen gebruik gemaakt van een landingsbaan van Shell in Warri. Shell wil dat bevestigen noch ontkennen, aldus persbureau AFX.
    Godswill.

Tja, niet vreemd.
      vrijdag 17 februari 2006 @ 17:19:06 #25
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35195269
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 17:17 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Wat is daar apart aan?
    Over dat China ineens met miljarden over de brug komt naar Afrika, er geen echte voorwaarden aan stelt behalve dat 70% van het geld aan Chineese projectontwikkelaars moet worden uitgegeven, et cetera.

Doei IMF, doei Wereldbank.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')