Komen ze maandag al weer ?!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:08 schreef tong80 het volgende:
Vanaf maandag weer. De opmaat naar het WK lijkt me
Mee eensquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:10 schreef Urquhart het volgende:
Villa BvD tijdens de WK is altijd leuk
Idd jammer we een aantal maanden moeten wachtenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:10 schreef Urquhart het volgende:
Villa BvD tijdens de WK is altijd leuk
In iedergeval wel leuke gasten.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:19 schreef Peter6000 het volgende:
Weinig naar gekeken, afgelopen tijd. Wel eens blijven hangen met het zappen.
Beetje over de top eigenlijk, hun tijd lijkt me wel geweest.
Al hebben ze zelf nog steeds de oprechte gedrevenheid er iets goeds van te maken
MAANDAG 20 FEBRUARI 2006
Heleen van Royen
Ze is een van de beroemdste en beruchtste schrijfsters. Na twee controversiėle romans schreef Heleen van Royen tussen 2002 en 2004 een serie spraakmakende columns voor Het Parool en Planet Internet. “De gelukkige huisvrouw “ is kort geleden stiekem geėmigreerd naar Portugal. Daar heeft Heleen hard gewerkt aan het verhaal over Julia, een vrouw die haar man en kinderen achterlaat en naar de zon vertrekt om zichzelf te hervinden. Haar nieuwe roman De Ontsnapping is donderdag gelanceerd. De schrijfster die onlosmakelijk verbonden is met Oudkerk, reist met een caravan het land door om haar nieuwe boek te promoten. Vanavond aan tafel praat zij onder andere over haar nieuwe roman.
Alexander Pechtold
„Als ik af en toe een blauw oog oploop, heb ik dat ervoor over”, zei hij pas geleden in een interview. Alexander Pechtold blijft zich dus ondanks alles inzetten voor de vrijheid van meningsuiting voor ministers. Door zijn collega’s is Alexander door het stof gehaald. Hij kreeg grote kritiek omdat hij de politiek "vuil en vunzig" noemde in het blad Opzij. Maar hij laat zich niet uit het veld slaan en blijft (ondanks een excuusje hier en daar) achter zijn standpunt staan. Zal Pechtold zich beschikbaar stellen als lijsttrekker van D’66? Vanavond praat deze veelbesproken minister met Frits en Henk over al deze onderwerpen. En ook zullen we met de ex-burgemeester van Wageningen praten over de gemeenteraadsverkiezingen.
bron: http://www.talpa.tv/web/show/id=47657/dbid=1389/typeofpage=51230
Dat klopt ja, Henk gaat met pensioenquote:Op maandag 20 februari 2006 10:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Laatste seizoen. Zal het af en toe weer eens kijken.
"Satifuck me" spreekt me ook wel aan.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:49 schreef tong80 het volgende:
De ogen van van Rooijen zijn wel intrigerend.
Vanavond begint het zelfs om 23.10. Tering man, dan ligt iedereen al op bedquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:05 schreef Airelle het volgende:
Ja het wordt steeds later inderdaad. Mensen moeten ook gewoon naar school/werk
.
- Zaakwaarnemer Mohammed Sinouh over het omkoopschandaal in het Belgische voetbalquote:
De broer van Khalid ?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
- Zaakwaarnemer Mohammed Sinouh over het omkoopschandaal in het Belgische voetbal
- Tweede Kamerlid Godelieve van Heteren
- Muziek van singer/songwriter Charlie D e
MTE.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Casa Hollanda is tenenkrommende tv
Is dit het dieptepunt ?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:44 schreef pberends het volgende:
Nieuw record voor onze vrinden:
[afbeelding]
Nee, dat komt vanavondquote:
quote:Wim H :: 22 februari 2006 11:38
Ja, 't was gisteravond weer een titanenstrijd wie bij Pulpa het kijkcijferkanon zou zijn: NSE of B&vD....
http://mediakrant.web-log.nl/log/5047486quote:Thea :: 23 februari 2006 11:18
Wat is er toch aan de hand met Barend en van Dorp? Daar kijkt nu echt niemand meer naar, terwijl ik ze nog steeds hardstikke goed vind. Ze zijn de enige op televisie die zeggen wat ze van allerlei dingen vinden.
Dus het neemt nog steeds af, met gister als (voorlopig) dieptepuntquote:
Marco Pastorsquote:
De discussie met het Christenunielid is de moeite waard. Jan die kwaad wordt omdat die mevrouw hem zijn blote wijven afpakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:29 schreef tong80 het volgende:
Was het wat anders spoel ik al terug. Trijntje is in iig bagger.
Voor Jensen is dat slecht.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:45 schreef pberends het volgende:
163.000 kijkers, een record deze week. Jensen 254.000, voor zijn doen slecht.
Klopt, en gisteravond liep AZ ook nog eens uitquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Voor Jensen is dat slecht.
Maar dat komt ook wel door de olympische spelen .o.a Café Torino !! Ongeveer word dat in de zelfde tijd uitgezonden.
bronquote:Barend & Van Dorp aan het infuus
De kijkcijfers van Barend & Van Dorp zijn sinds de overstap naar Talpa meer dan gehalveerd, maar na de nieuwe start deze week zijn de cijfers er alleen maar slechter op geworden. Het voorlopige dieptepunt: de uitzending van gisteravond met 130.000 kijkers.
Henk van Dorp in de Volkskrant: Vandaag gaan we aan het infuus. Verder moeten we gewoon een journalistiek programma blijven maken. En niet in paniek raken, al staan we met de handen omhoog. Komend weekend zijn de Olympische Spelen voorbij; dan wordt het vast beter, want deze cijfers staan niet in relatie tot wat we vorig seizoen haalden.[/b]
Een andere oorzaak is volgens de presentator de concurrentie van het voetbal. [i]Daar is niets of niemand tegen bestand. Ook NOVA kampt nu met dramatisch lage kijkcijfers.
Is het nieuwe tijdstip (23.10 uur) misschien verkeerd? Nee, we zitten al twee jaar rond elf uur 's avonds. Ik kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil maakt.
Of is Nederland Barend & Van Dorp-moe? Ik denk van niet, maar in Nederland geldt altijd: zodra er niemand meer kijkt, is een programma niet goed meer. Heel vreemd.
Tuurlijk scheelt het wel, bijna iedereen gaat immers naar bed van 22.00 tot 0.00 uur. Dat zie je ook aan de marktaandelen versus kijkdichtheid.quote:Is het nieuwe tijdstip (23.10 uur) misschien verkeerd? Nee, we zitten al twee jaar rond elf uur 's avonds. Ik kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil maakt.
Das bijna in elk land.quote:Ik denk van niet, maar in Nederland geldt altijd: zodra er niemand meer kijkt, is een programma niet goed meer. Heel vreemd.
Je submit staat op de FPquote:
Is het over voor Barend en van Dorp?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:31 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Je submit staat op de FPNu wordt het lage kijkcijferaantal helemaal aangestipt
![]()
Kan iemand het postenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:45 schreef Thelonious het volgende:
Stond ook een leuke recensie in de Volkskrant met de titel 'Ouwe hap'
![]()
Voor jou altijdquote:
bronquote:Ouwe hap
de Volkskrant, Service, 24 februari 2006 (pagina 21)
Column
Wim de Jong
Eerste drie afleveringen gezien van de maandag begonnen tweede helft van het laatste seizoen Barend & Van Dorp. Er komt nog een toegift met Villa Bvd (am Titisee) tijdens het WK voetbal in Duitsland, en tot die tijd glijden we dus met de twee mannen en sidekick Jan Mulder naar het definitieve einde van hun talkshow bij Talpa. Herstel: 'glijden' is hier niet het juiste woord, omdat het programma, zo kort voor zijn tv-VUT, thuis trekkeriger overkomt dan ooit.
De vragen, vraagjes, ballonnetjes, kruisverhoortjes, veronderstellingen, het hardop-denken, de grimassen van Mulder: onder de motorkap van Barend & Van Dorp hoor je alle kleppen en zuigers hun werk weer doen. Maar om de een of andere reden raak je er niet meer opgewonden van en lijken al dat verbale machismo en interactieve geharrewar aan die nootjesbar intussen vooral een karikatuur van zichzelf geworden.
Er waren afgelopen week door de redactie dan bovendien nog eens geen gasten opgetrommeld die al dat gebruikelijke instant-rumoer een beetje mochten rechtvaardigen. De ouwe hap zat er weer achter zijn glaasje water en eerder genoemde knabbeltjes. Alweer Alexander Pechtold over de 'vuilheid en vunzigheid' van Den Haag. Opnieuw Marco Pastors over zijn politieke missie. Nog maar weer eens Rob de Wijk. Plus een interview met PvdA-Kamerlid Godelieve van Heteren, die op nota bene 6 februari als enige van haar fractie tegen troepenzending naar Afghanistan stemde en die actie twee weken na dato nog eens moest komen toelichten. Was toch al meer iets voor Andere tijden geweest, zou je denken.
Hooguit kon maandag de komst van Heleen van Royen het puntje van de luie stoel wat dichterbij brengen, maar die schrijfster blijkt ook allang one of the boys van het programma en zit er alleen nog maar om de schijn op te houden dat ze deel uitmaakt van een journalistieke gebeurtenis. De recensenten mogen haar nieuwe boek goeddeels hebben afgebrand, in de thuiswedstrijd bij Barend & Van Dorp werd volstaan met de opmerking dat we hier te maken hebben met een 'prachtige roman'; ja, dat de 'nieuwe Jan Wolkers of Jan Cremer' is opgestaan.
Zelfs op het enige nieuwe onderdeel van Barend & Van Dorp zit al direct de sleet: dagelijks brengt ene Jaļr op komieke wijze nieuws uit het Heineken House. Na Filemon Wesselink (BNN) en Paul de Leeuws 'Adje' alweer het derde tv-jongetje dat zich voor adoptie aanbiedt.
Je bent een geweldig persoonquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:56 schreef schatje het volgende:
[..]
Voor jou altijd.
Komt ie:
[..]
bron
![]()
quote:Was toch al meer iets voor Andere tijden geweest, zou je denken.
Vind ik voor Henk ook ergquote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:20 schreef De_Hypotheker het volgende:
Ik vind het toch wel lullig voor Henk! Is geen mooi afscheid zo.
Eigen schuld. Twee seizoen geleden hadden ze moeten stoppen.quote:
Die onderkin naast Frits.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:12 schreef rosmalen het volgende:
wie is Henk?
Ome Henk, heeft carnavalsplaat met Patty.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:12 schreef rosmalen het volgende:
wie is Henk?
lijsttrekkers wat?? in welke gemeente kan ik op Wouter Bos stemmen?quote:Woensdag 1 maart: debat met de lijsttrekkers:
Lousewies van der Laan (D66)
Femke Halsema (GroenLinks)
Jan Marijnissen (SP)
Andre Rouvoet (ChristenUnie)
Gerard van As (LPF)
Maandag 6 maart: debat lijsttrekkers grote drie
Maxime Verhagen (CDA)
Jozias van Aartsen (VVD)
Wouter Bos (PvdA)
Dat hoeft van mij ook niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:45 schreef tong80 het volgende:
Dat politieke geblaat hoeft niet voor mij
Simpel, 30% kiest maar een landelijke partij bij de lokale verkiezingen. Vraag is waarom.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:48 schreef pberends het volgende:
Dat ziet er goed uit, alleen wat hebben de landelijke leiders van de partijen te maken met de gemeenteraadsverkiezingen??
[..]
lijsttrekkers wat?? in welke gemeente kan ik op Wouter Bos stemmen?![]()
Dat is de enige reden dat ik kijk. Voor de rest vind ik het een kutprogramma met irritante presentatoren.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:45 schreef tong80 het volgende:
Dat politieke geblaat hoeft niet voor mij
Niemand kiest een landelijke partij bij de gemeenteraadsverkiezingen. Het zijn allemaal lokale partijen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:18 schreef BAC het volgende:
[..]
Simpel, 30% kiest maar een landelijke partij bij de lokale verkiezingen. Vraag is waarom.
Zeur niet zo. Je weet toch wat hij bedoelt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Niemand kiest een landelijke partij bij de gemeenteraadsverkiezingen. Het zijn allemaal lokale partijen.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:58 schreef RM-rf het volgende:
Ik vind dat hele programma zonde van mijn kijk-en-luistergeld-bijdrage
De adverteerders en John de Mol betalen dus voor het programma.quote:Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald.
Dan nog, het zijn eigenlijk aparte partijenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:48 schreef Airelle het volgende:
[..]
Zeur niet zo. Je weet toch wat hij bedoelt.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:58 schreef RM-rf het volgende:
Ik vind dat hele programma zonde van mijn kijk-en-luistergeld-bijdrage
Alhoewel de vragen aan gasten van Henk van Dorp van betere kwaliteit zijn dan Pauw.quote:
Pauw en Witteman presenteren: Woestijnruitersquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:17 schreef tong80 het volgende:
Ik ben een grote fan van Pauw.
Ik weet niet of ie in de studio is. Waarschijnlijker lijkt me dat ie per telefoon reageert.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:51 schreef Ambrosius het volgende:
Als JC komt is het natuurlijk verplichte kost.
Mijn god. Hoe heet dit topicquote:
Als jij niet wilt reageren moet je mooi laten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie in de studio is. Waarschijnlijker lijkt me dat ie per telefoon reageert.
En zonder Henk had nooit iemand van Frits gehoordquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:17 schreef tong80 het volgende:
Ik ben een grote fan van Pauw. Zonder Frits Barend had nooit iemand van Henk van Dorp gehoord.
Niet dat dus. Een ander programmaquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:26 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Pauw en Witteman presenteren: Woestijnruiters
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:01 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Als jij niet wilt reageren moet je mooi laten.
En ik ben net thuis man![]()
Ik vroeg daarop in welk topic we zitten ? Ben ik nu zo dom of jij zo slim ?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:06 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik vroeg waar Tong omtrend Johan Cruijff![]()
Deze topic gaat over Frits Barend en Henk v Dorp dus vermoedelijk bij Barend &vanDorpquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:06 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik vroeg waar Tong omtrend Johan Cruijff![]()
Van Gaaal spamt hier onder de naam van Tongquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vroeg daarop in welk topic we zitten ? Ben ik nu zo dom of jij zo slim ?
Zou het ?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:13 schreef maril het volgende:
[..]
Deze topic gaat over Frits Barend en Henk v Dorp dus vermoedelijk bij Barend &vanDorp
Kijk wel naar zijn profiel,quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:14 schreef maril het volgende:
[..]
Van Gaaal spamt hier onder de naam van Tong![]()
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:19 schreef Airelle het volgende:
Kap eens met dat gezever. Laten we het hebben over bijv. Henk Westbroek.
Wat is dit nu voor een onzin? Ik doelde helemaal niet per definitie op jou. Stel je niet altijd zo aan. Alles op jezelf betrekken is ook een kunstquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:32 schreef Haaibaaike het volgende:
Dat jij nergens met mij moet bemoeien.
Je bedoelt alleen op mij.
Ze komt niet zo goed uit haar woordenquote:
Van de website van de Democratisch Liberale Partij Hilverseum.quote:Léonie Sazias
Léonie is bekend geworden als televisiepresentatrice en geniet daarnaast warme bewondering om haar kinderliedjes en haar beeldend werk. Geboren in Rotterdam en getogen in het Gooi is zij gewend de handen uit de mouwen te steken en de trom te roeren. Als moeder en vrouw leeft, woont en werkt zij in het hart van Hilversum. Zij is altijd al betrokken bij de ontwikkelingen in de wereld om haar heen. Haar bijzondere sympathie en aandacht gaan uit naar lokale stichtingen en instellingen omdat zij vindt dat goed samenleven op kleine schaal begint. Voor het GSA, Omroep Hilversum of Tejater Achterom, is zij altijd bereid mee te werken aan nieuwe en opvallende initiatieven. In de stap naar de gemeentepolitiek wordt zij gesterkt door het besef dat het partijprogramma van DLP Hilversum haar voldoende ruimte en gelegenheid biedt zich daadkrachtig in te zetten voor een goede, gemeenschappelijke zaak. Hilversum, en in het bijzonder cultureel Hilversum, heeft in Léonie een waardig en strijdbaar ambassadrice.
Met kijkcijfers kun je geen nieuwe BMW kopen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:54 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat moeten zij er spijt van hebben dat ze naar Talpa zijn verhuisd toen zat net bij kijkcijfers te kijken , 130.000 kijkers
Dan heb je het rechtse geneuzel van Bibi de Vries gemist.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
Pfff, ze zijn echt over hun hoogtepunt heen. Gisteren had ik na 2 minuten ook weinig aandrang meer om te kijken. Al dat linkse geneuzel van Mulder, Westbroek en Barend & Van Dorp, het werd me genoeg.
Mulder is al een jaar of wat geleden zijn geloofwaardigheid verloren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:17 schreef Heerlijkheid het volgende:
Hmm.. zat die aan tafel dan?
Trouwens ook wel grappig: Mulder die eerst christenen dood wenst en vervolgens zegt dat we wat aardiger moeten zijn tegen mensen als Taida. Geloofwaardig hoor
In eerste instantie niet, maar na het Ja en Nee-vragenvuur mocht ze erbij komen zitten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:17 schreef Heerlijkheid het volgende:
Hmm.. zat die aan tafel dan?
Ik kende hem helemaal niet.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:23 schreef MrBean het volgende:
Vincent Bijlo.
Leuke boeken schrijft die man.
Eigenlijk heeft hij helemaal niemand gezien.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:27 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee, hij heeft jou ook nog nooit gezien.
Als cabaretier is hij slecht idd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:13 schreef DeVinger het volgende:
Ik vind die Vincent Bijlo maar een ongrappig persoon, iedereen altijd maar lachen om zijn opmerkingen, maar ik vind er niets grappigs aan. Ze lachen gewoon uit medelijden met die man
(tevens verkapte tvp)
Henk is ook altijd een ster in het uitspreken van de klank 'th'... Griffizzzzzquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Aankondigen kunnen ze nog steeds niet he.
Bla bla bla van de C&A .. Oh nee, de CDA.
Tis dat het erbij staat...quote:Zij debatteren met name over de lokale politiek.
Alleen jammer dat het vervolgens niet gebeurtquote:
Ne, verre van. Aanval na aanval. Maar Barend zal ook nog wel met een kritische vraag naar Bos komenquote:Op maandag 6 maart 2006 23:12 schreef Arcee het volgende:
Goh, je merkt helemaal niet dat Jan Mulder aan de kant van Bos staat, hč?
Kijk je wel ?quote:Op maandag 6 maart 2006 23:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Komt Verhagen eigenlijk wel aan het woord?
Wat ben je toch ook een guitig mannekequote:
Ach de jeugd heeft ook massaal voor de PVDA gekozen. 35 % tegen 15 % voor de VVD.quote:
quote:
Jaja, muziek van de Kuuban Brottersquote:Pia Douwes over haar tweede bestaan als nachtclubdanseres, samen met haar aanbidder Chris Tates. Pim de Vos, Hans Nijenhuis en muziek van de fuckin’ unbelievable Cuban Brothers.
3 van de 5 ken ik niet eens, en de 2 die ik wel ken zijn bagger. Kan je toch nog zien hoe interessant de politiek eigenlijk niet isquote:Op maandag 13 maart 2006 20:54 schreef Bravebart het volgende:
[..]
[..]
Jaja, muziek van de Kuuban Brotters![]()
Ik heb niks met musicalsterretjesquote:
Jij kijkt anders wel naar GTST en ONM.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:40 schreef pberends het volgende:
Dat musical gezeik komt m'n keel uit. Tegenwoordig heeft elke BN'er en soapie wel in een musical gezeten. Kom op zeg.
Ik vond er ook niks aan,quote:Op maandag 13 maart 2006 23:40 schreef tong80 het volgende:
Kutuitzending dat de Roy zelf te horen zonde vban m'n tijd nu dat musicalkutje weagzapt.
quote:Op maandag 13 maart 2006 23:40 schreef tong80 het volgende:
Kutuitzending dat de Roy zelf te horen zonde vban m'n tijd nu dat musicalkutje weagzapt.
quote:Op maandag 13 maart 2006 23:40 schreef tong80 het volgende:
Ik vond het een paar maanden geleden wel indrukwekkend, het is toch een programma (geworden) die ik af en toe toevallig tijdens het zappen tegenkom, en dit herinner ik me nog.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:45 schreef Repeat het volgende:
voor ron en werner ga ik niet kijken hoor
Lijkt me niks.quote:Rintje Ritsma
Rintje is tijdens zijn laatste schaatsjaren verschillende malen gevraagd: waarom stop je niet? Is het niet eens tijd om op te houden? Wat denk je nog te behalen? Waar doe je het nog voor? Nadat Rintje zijn zus voor het eerst zag schaatsen op natuurijs, wou hij niets liever dan ook het ijs op.. Van verlegen jongen tot later een zelfbewuste en zelfverzekerde vent, die goed weet wat ie wil. Rintje is een boegbeeld in Nederland en voor de gehele schaatssport in het algemeen. Sinds zijn optreden op de olympische ploegachtervolging is hij Nederlands recordhouder voor deelnames aan de Winterspelen. Schaatskenners beschouwen hem als beste naoorlogse schaatser! Het schaats-icoon uit Lemmer doet aankomend weekend niet mee op het WK Allround in Calgary. Reed hij op de Olympische Spelen zijn laatste schaatswedstrijd?
Alex Brenninkmeijer
De identificeerbaarheid van ME'ers. De Nationale Ombudsman vraagt er aandacht voor, naar aanleiding van twee klachten over een ME-optreden tijdens een voetbalwedstrijd. Eén supporter klaagde over het geweldgebruik door de ME. Een andere werd legitimatie geweigerd nadat hij herhaaldelijk door een ME'er met een wapenstok was geslagen. De Nationale ombudsman, Alex Brenninkmeijer, vindt dat het gedrag van individuele leden van de ME op dit moment onvoldoende controleerbaar is. Hij vraagt de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de regels voor het identificeren van ME-ers te herzien. Sinds 1 oktober 2005 is Brenninkmeijer de Nationale Ombudsman. Deze week verschijnt een rapport van hem over toegepast geweld door ME’ers bij voetbalwedstrijden. Bij BvD meer hierover.
Katinka van Bruggen (Tinkebell)
“Hello, I’m Tinkebell. I’m planning to take over the world and paint it pink. Would you help me? I would be sooooo happy!” Tinkebell is de artiestennaam van Katinka van Bruggen, die heel erg van roze houdt. Discussie-ontwerpster noemt ze zichzelf. Met haar nieuwste project, het ‘Almost 18+ project’, wil ze de discussie over legale kinderporno op gang brengen. Eerder probeerde ze, met een radiobestuurbare cavia en een handtas gemaakt van haar eigen kat, de grens tussen huisdier en consumptiedier te onderzoeken. Tinkebell zet aan het denken. Vanavond is de sociaal bewogen Katinka te gast bij Barend en van Dorp.
The Opposites
De kleine half Antilliaanse "Polderneger" de Bruin en de lange Nederlandse "Kaasboer" Steenhoven vormen samen The Opposites. Deze twee heren zijn dus elkaars ‘opposite’ maar ook in hun muziek komen tegenstellingen aan de orde. De twee rappers begonnen met rappen toen Willem de Bruin op de middelbare school voor straf een rap moest schrijven. Zijn vriend Twan van Steenhoven speelde toen nog alleen de gitaar mee tijdens de voordracht in de klas. Vorig jaar dropten The Opposites hun Nederlandstalige debuut album De fik er in. Hun nieuwe single Slaap is een chartbreaker! Vanavond brengen ze deze hit bij Frits en Henk ten gehore.
Geen grap. Het is trouwens een Fok user!quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:25 schreef planethugo het volgende:
wat is dat voor een idiote meid die die kat bij zich heeft![]()
lijkt wel een studentengrap ofzo
Tinkerbellquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Geen grap. Het is trouwens een Fok user!
Frits ??quote:Op zondag 19 maart 2006 20:04 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wie is dit:
"hč bah"
"nee dat is flauw"
Ja wie niet ?quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:34 schreef pberends het volgende:
Jules Deelder, is die niet al eens in Barend en van Dorp geweest?
Nog even en ze nodigen zichzelf uit...quote:
Of Rene van der Gijpquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Nog even en ze nodigen zichzelf uit...
Met volle mond en sprak met consumpsie ,niet echt smakelijkquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:15 schreef tong80 het volgende:
Deelder kwam veel te weinig aan het woord.
Het was niet om aan te zien inderdaad. Waar bleven de kritische vragen?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:03 schreef PrinceLu het volgende:
Wat was dat slecht zeg, dat babbeltje met die rapper.Ik blijf steeds hopen dat Barend & co objectief blijven, maar dit was gewoon belachelijke kontlikkerij.
quote:DINSDAG 28 MAART 2006
Tommy Wieringa
Onlangs kwam zijn nieuwste boek uit: Ik was nooit in Isfahaan. Het is de oogst van bijna tien jaar reizen en schrijven. Wieringa’s reisverhalen verschijnen in diverse kranten en tijdschriften. Tommy Wieringa brak echt door met zijn boek Joe Speedboot. Met dit boek was hij vorig jaar dan ook genomineerd voor de AKO literatuurprijs. Joe Speedboot van Tommy Wieringa is maandag 27 maart genomineerd voor de shortlist van de Libris literatuurprijs 2006. Vanavond in BvD: aandacht voor auteur die de bestseller Joe Speedboot schreef en hiermee genomineerd is voor de Libris prijs.
Derk Sauer
Met meer dan 80% van de stemmen won hij vorige week de presidentsverkiezingen van Wit-Rusland. Aleksander Loekasjenko is voor veel Russen de belichaming van alles wat goed was in de Sovjettijd. In 1994 werd Loekasjenko voor het eerst gekozen als president en de ambtstermijn van de ‘laatste dictator van europa’ werd keer op keer verlengd. Zo ook vorige week. Volgens sommigen waren deze verkiezingen ‘vrij noch eerlijk’ en zou Loekasjenko hebben gefraudeerd. Multimiljonair en mediatycoon Derk Sauer heeft zijn eigen kijk op de gebeurtenissen in Rusland. Hij is even in Nederland en deelt bij ons aan tafel zijn visie op de Wit-Russische verkiezingsperikelen
Erik Matser
‘Ineens zijn ze net iets te laat bij de bal!’. Op verassend grote schaal wordt er cocaļne gesnoven in topvoetbal en het gevolg is dat bijvoorbeeld de snelheid vervalt. Tientallen gevallen per jaar volgens de neuropsycholoog Erik Matser. De specialist, eerder in het nieuws over het risico van hersenletsel bij koppen en boksen, was vorige week in Zwitserland bij een internationaal congres over traumatisch hersenletsel. Daar kreeg hij bevestigd wat hij in zijn eigen praktijk meemaakt. Vanavond meer over ‘snuivende topsporters’ en de visie van Erik Matsers op dit verschijnsel.
Roy Groenberg
“De naam negerzoen slaat echt nergens op!” De negerzoen bestaat niet meer dankzij Roy Groenberg. Roy is blij dat er nog mensen in Nederland zijn die luisteren en bereid zijn rekening te houden met gevoelens van andere soorten Nederlanders. Groenberg stelt dat de term neger hem veel pijn doet en dat het herinnert aan de zware tijd die zijn voorouders hebben meegemaakt. Deze bezeten voorvechter van de Afro-Surinaamse rechten sprak er schande van dat de lekkernij in Frankrijk, Duitsland en Engeland al lang geen negerzoen meer werd genoemd, maar in Nederland nog steeds. ‘Net als met het afschaffen van de slavernij is Nederland ook hiermee weer erg laat’, aldus Groenberg. Vanavond deelt hij zijn blijdschap over de nieuwe naam van de chocoladetraktatie met Frits en Henk.
Slechtste duet ooitquote:Op maandag 3 april 2006 19:05 schreef dvdfreak het volgende:
Candy Dulfer en Extince
Nee niet echt, de topjaren zijn voorbij. Kijk nu alleen nog maar als van te voren bekend is dat er een interessant iemand komt, terwijl een aantal jaren geleden het gewoon standaard was om elke avond te kijken.quote:
Het zat eerst bij RTL hoor Haaibaaike.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:19 schreef Haaibaaike het volgende:
Nog kleine twee wekenIk kijk ook nooit meer.
Vond het eerst veel leuker, Bij RTL vond ik het niet zoveel meer aan.
Heb je goed gelezen, ?quote:
Nee Haaibaaike, niet liegen, je zegt dat je ze bij RTL minder leuk vond. Dit impliceert dat je ze ergens anders leuker vond. Dit is echter onmogelijk, want voor Talpa zaten ze enkel en alleen bij RTL! Dus draai er niet om heen hequote:Op woensdag 5 april 2006 18:32 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Heb je goed gelezen, ?
Ik had ook over RTL de laatste jaren dat ze daar waren.
Vond ik het ook niets meer aan..in het begin van hun RTL-avonturen vond ik het wel leuk over sport e.d !
Pest dat kleine meisje niet zo!quote:Op woensdag 5 april 2006 18:40 schreef BVO het volgende:
[..]
Nee Haaibaaike, niet liegen, je zegt dat je ze bij RTL minder leuk vond. Dit impliceert dat je ze ergens anders leuker vond. Dit is echter onmogelijk, want voor Talpa zaten ze enkel en alleen bij RTL! Dus draai er niet om heen he.
Zou je denken?quote:Op woensdag 5 april 2006 19:00 schreef tong80 het volgende:
ha ha ha ha ha Alsof Haaibaaike het op zoekt. Ze wil gewoon gepest worden.
quote:www.talpa.tv:
WOENSDAG 5 APRIL 2006
Willibrord van Beek
In de gangen van Het Binnenhof staat hij bekend als de tussenpaus. Willibrord Ildefonsus Ignatius van Beek. De 57-jarige VVD’er neemt sinds de terugtreding van Jozias van Aartsen de honneurs waar als fractievoorzitter van zijn partij. Maar hij kleeft naar eigen zeggen "niet aan het pluche". Zodra de nieuwe lijsttrekker bekend is, stelt hij zijn stoel direct beschikbaar. Voor de functie zijn drie min of meer serieuze kandidaten in de race. Mark Rutte, Jelleke Veenendaal en Rita Verdonk. Laatstgenoemde zette vandaag haar kandidaatstelling kracht bij met een slogan die afkomstig lijkt een campagne voor Philips of Nike: Let’s do it! Als de partijleden Verdonk steunen bij de stemming eind mei, dan blijft Van Beek als ad interim aan tot de verkiezingen in 2007. Hoe dat precies zit en wat hij in die tijd van plan is, hoort u vanavond.
Jesse Mahieu
"Ik dacht altijd dat zulke dingen mij niet zouden overkomen. Ik dacht dat dat in een bepaald milieu voorkwam. Het was altijd ver weg van mij.“ Hockeyinternational Jesse Mahieu, verdediger bij hockeyclub Amsterdam, is slachtoffer van zinloos geweld. Hij zag hoe een groepje jongeren aan zijn scooter zat en deze omgooide. Dit liet hij niet op zich zitten en sprak de jongens hierop aan. Resultaat: een steekwond van drie centimeter diep, dwars door zijn hamstring. De Brabantse krullenbol vindt zijn blessure niet het ergste maar de manier waarop het gebeurd is vindt hij volslagen idioot! Vrijdag keert Jesse weer terug in het veld. Maar eerst zit hij aan tafel bij BvD om te praten over dit incident.
Dig Istha
Geen mannetjesmaker, maar een mannetjesmakelaar. Zo ziet Dig Istha, ooit woordvoerder van Wim Kok en van de KLM, zijn vak als voorlichter. Als je het onverkoopbare wil verkopen kun je altijd nog terecht bij Dig Istha. Zijn bijnaam is 'dokter spin', een verwijzing naar de spin doctors in de Amerikaanse politiek, die door het bewerken van de media imagoproblemen van politici proberen op te lossen. Dig maakt een gedetailleerde analyse van hoe je een geslaagde campagne neer kunt zetten. Van de speech tot aan de make-up. Hoe moeten Rita Verdonk, Jelleke Veenendaal en Mark Rutte zich verkopen als kandidaten voor het lijsttrekkerschap van de VVD? Dig Istha geeft antwoord.
Septeto Nacional
De bezieler van de band Septeto Nacional, Ignacio Pineiro, groeide op in Pueblo Nuevo, de zwarte wijk van Havana. Als kind was hij al muzikaal actief: Pineiro zong in koren en speelde drums en bas. Hij voegde zich bij het Sexteto Occidente van Maria Terese Vera en reisde in de jaren ’30 naar Amerika. Terug in Havana legde Ignacio Pineiro zich toe op de authentieke son en vormde hij zijn eigen band, Septeto Nacional Ignacio Pineiro. Ze speelden in de havens, op pleinen en in theaters en waren te horen op alle radiostations van Havana. Al snel werd Septeto Nacional de standaard voor het Cubaanse son-genre. Septeto Nacional is inmiddels aan zijn derde generatie muzikanten toe, stuk voor stuk uitstekende instrumentalisten en inspirerende ‘soneros’. Vanavond hoort u onvervalste Cubaanse son-klanken bij Barend en van Dorp!
quote:Edwin de Roy van Zuydewijn
Wat is er toch zo geheimzinnig aan de Margarita tapes? Wat is de rol van koningin Beatrix? En waarom waren ze zo boos op elkaar? Wij hebben de transcripties van de Margarita tapes en vanavond hoort u fragmenten hieruit! Edwin de Roy van Zuydewijn is te gast om commentaar te geven bij de transcripties van deze Trix tapes. In verband met dit onderwerp schuift ook Jit Peters aan. Peters is hoogleraar Staats- en bestuursrecht, verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Hij weet alles van de juridische gevolgen die ondermeer de tapes kunnen hebben. Vanavond laat hij zijn licht hierop schijnen.
Jamie Lidell
De reļncarnatie van Little Richard, met een honingzoete funkstem zoals Prince en een beatbox-vermogen dat Mohammed Ali voor eeuwig zou kunnen laten beven. Zo wordt de Britse soul- en elektronica-artiest Jamie Lidell ook wel genoemd. De DJ van oorsprong verrast al een paar jaar zijn publiek met een mengsel van warme funk en kille elektroklanken. Zijn eerste album Multiply was een dusdanig succes dat Lidell heeft besloten een vervolg te maken: Multiply Additions. De cd komt 30 mei uit, maar tot die tijd toert Lidell er nog even op los. Vanavond laat het bestbewaarde geheim van de Britse muziek van zich horen bij BvD!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |