Mooi ding, modernere kast dan normaal.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:38 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Deze vandaag besteld
[afbeelding]]
Die vind ik ook wel mooi.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:03 schreef Jackal_Omega het volgende:
Omdat ie zo mooi is, (en een schaamteloze tvp)
[afbeelding]
Plaatje?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:58 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik heb net een Olympic 27HSL gekocht, een echt hollands horloge voor maar 55 euro
(als vervanging voor mijn Quicksilver DiveWatch van 700 gulden die niet gerepareerd kan worden..)
Ook al ben ik niet van die modemerken, toch vind ik dit wel een slick klokje.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[afbeelding]
deze heb ik dus besteld
mja... waarom wil je een rolexquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:46 schreef Adsum het volgende:
Ik heb me voorgenomen om als ik 20 ben, een Rolex te hebben. Mijn voorkeur gaat dan sterk uit naar dit model:
[afbeelding]
De Datejust 16200 met ruthenium wijzerplaat, superrrr!
Heb ik niet gedaan hoor, maar een hele goede horlogemaker.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
wow erg netjes opgeknapt!
hoelang ben je daar mee bezig?
Hebben mijn ouders ook allebeiquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:38 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Deze vandaag besteld
[afbeelding]
wat mooi is mag ook geld kostenquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:25 schreef Locusta het volgende:
[..]
Hebben mijn ouders ook allebeiZijn er helemaal weg van!
Ik heb zelf deze sinds kort:
[afbeelding]
Tissot![]()
Ik ben er echt heel blij mee. Ik draag iedere dag een horloge en gebruik hem ook veel (docent he), dus het is voor mij ook een sieraad geworden
![]()
Mijn vriend schrok wel even toen hij hoorde wat ik er voor neer had gelegd....![]()
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
wat mooi is mag ook geld kosten
ik draag verder ook geen sierradenquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:30 schreef Locusta het volgende:
[..]
Helemaal mee eens![]()
Vooral omdat het ook nog iets is wat lang mee gaat en dagelijks gebruikt wordt.![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik draag verder ook geen sierraden(haha je me dogtags
) dus vind ik dat me horloge ook wel wat mag kosten
me ouwe of me nieuwe?quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:51 schreef Locusta het volgende:
[..]
Daar gaan we natuurlijk niet op beknibbelen.....
Die van jou is trouwens ook errug mooi!![]()
Kinetisch?
Eeeuuhh.... (ff terugkijkenquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:
me ouwe of me nieuwe?
Romeinse wijzers... dat is nieuw voor mij, Jeroenquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:19 schreef TheSilencer het volgende:
Romeinse wijzers zijn wel té klassiek Steef!
6 maanden geleden moest ik ook niks van Rolex weten, vond het een groot paupermerk. Ik ben echter van mening veranderd, nadat ik op school gedurende de hele dag blootgesteld wordt aan Rolex, ik ben ze gaan waarderen. Klasgenoot van mij heeft deze Datejust, gekocht op z´n 18e:quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:55 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mja... waarom wil je een rolex
als je het doet omdat je het o.a. een stoer merk vind zou ik het heel snel vergeten.. zeker als je net 20 bent. want 99% van de mensen onder de 30 hebben geen rolex centjes. dus denk dat je vaak (onterecht) uitgelachen gaat worden
mooie klok overgens.. maar ook weer niet zo bijzonder
Oh, hoe wakker zijt gij!quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:54 schreef Adsum het volgende:
[..]
Romeinse wijzers... dat is nieuw voor mij, Jeroen![]()
Wat jij wil, frontaal een keer. Mooie close up van de wijzerplaat.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:05 schreef Omkron het volgende:
[..]
Vanuit welke hoek zou je ze willen hebben..?
quartz of auto?quote:Op zondag 19 februari 2006 18:02 schreef RobDrop het volgende:
[afbeelding]
Vanmiddag gekocht, alvast een leuk kado voor mijn verjaardageerst vond ik niet zoveel aan dit model, maar nu ik hem heb begin ik hem steeds mooier te vinden, lekker basic en met een dusdanige korting bij de juwelier dat ik hem er niet voor kon laten liggen
![]()
Erg mooie klok! Die wil ik ook ooit nog eens aan m'n collectie toevoegenquote:Op zondag 19 februari 2006 18:02 schreef RobDrop het volgende:
[afbeelding]
Vanmiddag gekocht, alvast een leuk kado voor mijn verjaardageerst vond ik niet zoveel aan dit model, maar nu ik hem heb begin ik hem steeds mooier te vinden, lekker basic en met een dusdanige korting bij de juwelier dat ik hem er niet voor kon laten liggen
![]()
Besteld bij http://www.beachbums.com dus? En is ie al binnen? Hij ziet er nl puik uitquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[afbeelding]
deze heb ik dus besteld
nee gewoon via mijn standaard juwelier... krijg hem pas over 2 weken maar dat maakt niet uitquote:Op woensdag 22 februari 2006 00:10 schreef Woffel het volgende:
[..]
Besteld bij http://www.beachbums.com dus? En is ie al binnen? Hij ziet er nl puik uit
sparen... de 1 koopt een rolex de ander een scooterquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:38 schreef macondo het volgende:
Schitterend horloge, mooie foto's ook! Ik ga zelf binnenkort maar eens kijken bij Amsterdam Diamond Center denk ik. Trouwens, die scholieren met Rolex - hoe gaan die dat in godsnaam betalen?
Thanksquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:38 schreef macondo het volgende:
Schitterend horloge, mooie foto's ook!
Sparen he, je moet gewoon je prioriteiten stellen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:38 schreef macondo het volgende:
Schitterend horloge, mooie foto's ook! Ik ga zelf binnenkort maar eens kijken bij Amsterdam Diamond Center denk ik. Trouwens, die scholieren met Rolex - hoe gaan die dat in godsnaam betalen?
mag ik vragen wat hij kost?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:10 schreef Adsum het volgende:
Weet ik, alleen jammer dat ik hem niet kan betalen
fotootjequote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:37 schreef Qlimax het volgende:
heb een nieuwe breitling erbij gekocht voor mijn vriendin,een Chrono Colt 2
nou heb ik zwaar zitten zoeken ( niet dat ze het gaat gebruiken) maar hoe werkt in godsnaam die chronograaf...???? iemand enig idee. Kan echt nergens een manual vinden wat je nou met die knopjes kan doen / hoe je ze reset etc etc
Tof ding, Ik ben ongeveer ook op zoek naar een horloge zoals deze.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[afbeelding]
mijne atm
heb net die zwarte pimpwatch besteld.. zal ff pic posten
dezequote:Op zondag 26 februari 2006 11:48 schreef dj_ko het volgende:
[..]
Tof ding, Ik ben ongeveer ook op zoek naar een horloge zoals deze.
Mijn prijs ligt rond de 100 a 150 euro. Wie heeft een goeie suggestie voor mij?
Nou waar wacht je op?quote:Op zondag 26 februari 2006 12:25 schreef Matthijsst het volgende:
hmmmm, een topic over mooie horloges en iedereen heeft rommel.... Dan zal ik maar de eerste zijn die echt mooie dingen laat zien.
yep dat is het....alleen geen boekje erbij gekregen van de juwelier...quote:Op zondag 26 februari 2006 10:24 schreef Adsum het volgende:
Split-seconde chronograaf blijkbaar. Als het goed is (als je de boekjes erbij hebt) staat er in hoe het allemaal werkt...
Ook lelijk hoor, die B&M, Panerai is nog wel te pruimen, jammer alleen van het goedkope uurwerk...quote:Op zondag 26 februari 2006 12:25 schreef Matthijsst het volgende:
hmmmm, een topic over mooie horloges en iedereen heeft rommel.... Dan zal ik maar de eerste zijn die echt mooie dingen laat zien.
Dit is mijn verjaardagskado van 3 jaar geleden:
[afbeelding]
En hier heb ik zwaar voor gespaard:
[afbeelding]
quote:Op zondag 26 februari 2006 12:25 schreef Matthijsst het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm ik zie wat fotootjes van internet.quote:Op zondag 26 februari 2006 12:25 schreef Matthijsst het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar dacht ik inderdaad gelijk aanquote:Op zondag 26 februari 2006 17:52 schreef itsontoday het volgende:
[..]
Hmm ik zie wat fotootjes van internet.
geen idee... heb hem gekocht voor 250 bij een juwelier.... maar heb hem een tijdje geleden ook al voor 200 gezien.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:42 schreef dj_ko het volgende:
Weet iemand waar ik modellen zoals deze: http://members.lycos.nl/barra4you/100_2805.JPG
online kan kopen?
voor ongeveer 100 a 150 euro
Heb ik ook gehad en vond het de grootste kutklok die in mijn collectie heeft gezeten...quote:
wow die vind ik erg mooi.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:13 schreef Dennis-V het volgende:
[afbeelding]
Sinds afgelopen vrijdag in mijn bezit als nieuw zusje/broertje* van mijn TW Steel. Een Zeno Nostalgia 1868 Chrono.
* doorhalen wat niet van toepassing is
Dit vind ik bijvoorbeeld wel een mooi, bescheiden horloge. Goede keus Thunquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:33 schreef Thundertje het volgende:
[afbeelding]
Deze schoonheid afgelopen maandag besteld, mag hopen dat Mr. Ward een beetje opschiet, wil'm nog wel voor m'n verjaardag binnen hebben
foei, ff ander bandje aan je stowa. op de speedmaster staat ie beterquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:49 schreef Adsum het volgende:
Om het topic levend te houden, weer een collectie foto:
[afbeelding]
Ik heb bij www.authenticwatches.com mijn Omega Speedmaster Autmatic gekocht, in juli 2004.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:44 schreef Qlimax het volgende:
Iemand wel een wat besteld bij worldofwatches....????
Wil al een tijdje McQueen versie van Tag Heuer Monaco kopen maar vind 2800 euro zo zonde eigenlijk
daar 2000 dollar...maar ja via internet...
iemand zoiets wel eens besteld via internet
WOW! dat vind ik echt een supermooie klok... wat koste die waar?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:31 schreef Vince22 het volgende:
[afbeelding]
Vandaag voor mn verjaardag gehad... niet zo duur als die klokkies van jullie gemiddeld maar ikzelf vind em echt super!
Heb hem ook zien liggen maar was me iets te duur. Mooie klokquote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:39 schreef Vince22 het volgende:
Bij de juwelier Kwekkeboom in Enschede, ¤269,-
Linkie voor de specs: http://www.bensontrade.nl/producten.asp?productcat_id=1&productsubcat_id=3&product_id=2057
Op de wijzerplaat wel ja, uurwerk is 100% zeker Miyota...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:30 schreef Vince22 het volgende:
Leuk![]()
Nee Elysee is duitse degelijkheid uit Dusseldorf.
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:30 schreef Vince22 het volgende:
Elysee is duitse degelijkheid uit Dusseldorf.
ja gozer je kan mij veel vertellen... en ik snap ook dat jou horloges (als horloge freak) veel beter zijn dan die van hem... maar een horloge van 250 euro wat binnen een jaar kapot gaat?quote:Op maandag 13 maart 2006 17:33 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En Casio komt uit Zwitserland
Weet niet hoe lang je garantie hebt, maar je zal hem nodig hebben.
De meeste van dat soort horloge houden het geen jaar uit, zonder dat er wat afbreekt of kapot gaat.
tjonge jonge, laat iemand toch blij zijn met zijn/haar horloge.quote:Op maandag 13 maart 2006 17:33 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En Casio komt uit Zwitserland
Weet niet hoe lang je garantie hebt, maar je zal hem nodig hebben.
De meeste van dat soort horloge houden het geen jaar uit, zonder dat er wat afbreekt of kapot gaat.
in je pulsar zit wel geen automatisch uurwerkquote:Op maandag 13 maart 2006 19:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ja gozer je kan mij veel vertellen... en ik snap ook dat jou horloges (als horloge freak) veel beter zijn dan die van hem... maar een horloge van 250 euro wat binnen een jaar kapot gaat?
daar geloof ik niet zo in..heb mijn pulsar die ook ong. zo duur was nu 2 jaar en die is ook nog niet kapot
Het ging mij meer om het feit dat hij het kwaliteit uit Dusseldorf noemt.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:11 schreef mx_player het volgende:
[..]
tjonge jonge, laat iemand toch blij zijn met zijn/haar horloge.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Vince22 het volgende:
Nou das lekker dan... ik heb nooit gezegd dat ik er verstand van had en de verkoopster vertelde me van de kwaliteit. Dit was bij een vooraanstaande juwelier en ik mag er toch van uitgaan dat die geen prut verkopen. Dus als een verkoper van zo'n zaak mij verteld dat het kwaliteit is, dan geloof ik dat. Is het niet zo dan kom ik daar zelf wel achter
Het enige wat ik het belangrijkst vind is dat ik het horloge mooi vind en dat ik er onwijs gek mee ben.. Graag wil ik ook bij deze de hele "kwaliteitdiscussie" bij deze beeindigen.
idd een le locle bijvoorbeeld. dat is wel een aanradertjequote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:09 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Het ging mij meer om het feit dat hij het kwaliteit uit Dusseldorf noemt.
Die Elyssee modellen vind je op Ebay voor onder de 150 euro. En een Pulsar is net wat beter gebouwd dan zo'n ding.
Daarbij is de kwaliteit van het uurwerk gewoon weg slecht. Ze worden in China ergens in elkaar gezet voor een paar euro. Had dan een mooie Tissot gekocht, was je net zo duur uitgeweest.
Bijvoorbeeld of de PRS516.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:54 schreef mx_player het volgende:
[..]
idd een le locle bijvoorbeeld. dat is wel een aanradertje
Als je voor strak en sober gaat: Ik heb een Jacob Jensen. Gewoon met batterij. Alleen schijnt niemand die horloges mooi te vinden behalve ikquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:49 schreef Aarde het volgende:
Hoi. Ik ben op zoek naar een 'automatic' horloge (zo'n ding dat zichzelf opwindt), of een gewoon opwindhorloge (als die nog bestaan).
Eisenpakket: strak, sober uiterlijk (eerste horloge van dit topic vind ik redelijk voldoen). Prijsrange: 500, minder mag ook.
Bij welk merk vind ik zoiets?
Die vind ik echt vet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[afbeelding]
deze heb ik dus besteld
WOWquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:08 schreef Jackal_Omega het volgende:
Deze is weer wat groter (40mm)
[afbeelding]
Je kan er toch schakels uit laten halen bij een juwelier/horlogemaker? Erg mooi casual horlogequote:Op donderdag 16 maart 2006 16:59 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Die vind ik echt vet.Ik durf alleen niks online te bestellen omdat ik bang ben dat die niet staat om mn kleine pols. Of heb je er ervaring mee dat dat wel goed zit?
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:16 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Je kan er toch schakels uit laten halen bij een juwelier/horlogemaker? Erg mooi casual horloge
Juist. Daar ben ik bang voor.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:20 schreef Jackal_Omega het volgende:
Ik denk dat ie bedoelt dat de kast groter is dan zn pols.
Ga je met schakeltjes niet redden
Lorusquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:15 schreef Manono het volgende:
mannen met goeie armen en stoere horloges![]()
mijn ex met een geil horloge.. ziet iemand dat, is dit een rolex of een breitling? (vraag het hem expres niet)
[afbeelding]
Is dat Benjamin Boyce?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:15 schreef Manono het volgende:
mannen met goeie armen en stoere horloges![]()
mijn ex met een geil horloge.. ziet iemand dat, is dit een rolex of een breitling? (vraag het hem expres niet)
[afbeelding]
http://images.google.nl/images?lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Benjamin%20Boyce&sa=N&tab=wiquote:
quote:Op zondag 19 maart 2006 14:05 schreef Minnie_ het volgende:
[..]
Nee, niet helemaal. Met een rechthoekige wijzerplaat.
Oh, daar had ik niet eens naar gekeken, joh..quote:Op zondag 19 maart 2006 14:15 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Benjamin%20Boyce&sa=N&tab=wi
![]()
![]()
![]()
![]()
hmja kennen elkaar al vanaf onze jeugd hoor jaren wat gehad, ging er alleen niet van uit dat in dit topic bakvisjes m/v rondhingen die 'm zouden herkennenquote:Op zondag 19 maart 2006 14:49 schreef Minnie_ het volgende:
Oh, daar had ik niet eens naar gekeken, joh..
Hij zat vroeger in Caught in the Act (met o.a. Bastiaan Ragas).
Bakvisje van vroeger dan. Ben nou oud en "wijs".quote:Op zondag 19 maart 2006 22:35 schreef Manono het volgende:
[..]
hmja kennen elkaar al vanaf onze jeugd hoor jaren wat gehad, ging er alleen niet van uit dat in dit topic bakvisjes m/v rondhingen die 'm zouden herkennen![]()
en weer on topic: dat guess horloge hierboven ziet er goed uit! maar nogmaals, voor een flink horloge moet je wel een btje arm hebben. vind ik dan. anders is een kleine swatch ook best leuk.
anything but a fake rolex!
Heb je een foto ervan, welk merk is het eigenlijkquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:03 schreef NoXxa het volgende:
How eens mijn horloge is er maar 1 van in de Benelux. En dat exemplaar komt donderdag bij de Juwelier
. Hardly can't wait.
Als je dit 80tiger jaren noemt dan snap je het ook niet helemaal.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:15 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Jeetje, dat ik ooit nog eens zo'n lelijke horloge tegen mag komen..
Model 80tige jaren..
Op Squiggly.com hebben ze, ook wel in de Swatch stores.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:33 schreef Tique3 het volgende:
Die ziet er ook leuk uit inderdaad, waar heb je die gevonden?
Wat betekend dat 'radio controlled'?quote:Op zondag 9 april 2006 17:48 schreef Ultimora het volgende:
Ik heb van de week ook een nieuw klokkie gekocht
Een Citizen Piloten apparaat, in titanium
[afbeelding]
quote:
http://www.radioandtelly.co.uk/rctime.htmlquote:In the radio and TV industry, having accurate clocks in every studio is essential - to make sure that key programme junctions are hit, and to ensure that the radio and TV news happens exactly at the top of the hour. Until the 90's, stations used expensive systems for getting the accurate time, but now radio controlled timepieces are available for home use. Radio-controlled clocks are accurate to the second as they get updated with time information over-the-air from an atomic clock. They self-correct when the clocks go back or forward due to summertime adjustments, and so are incredible accurate and need little if any adjustment, ever...
Google is je grootste vriendquote:Met de nieuwe ‘radio controlled’ horloges van CASIO is het handmatig instellen van de tijd definitief verleden tijd. Dankzij de innovatieve WAVE CEPTOR-technologie lopen de nieuwe technische hoogstandjes van CASIO altijd exact op tijd, tot op de milliseconde nauwkeurig. Een in het horloge ingebouwde ontvanger zoekt namelijk elke dag contact met een atoomklok in Engeland (MSF-signaal) en/of een atoomklok in Duitsland (DCF-signaal), die de tijd - conform internationale richtlijnen - precies bijhouden en uitzenden. Beide zenders hebben een bereik van 1500 kilometer, waardoor de horloges in vrijwel geheel Europa exact de juiste tijd weergeven. Zelfs het overschakelen naar winter- of zomertijd is niet meer nodig. Hierdoor, in combinatie met de vele andere functies en de kwaliteit van de toegepaste materialen, bieden de radio controlled horloges van CASIO perfectie in tijd in optima forma!
Kapitalistquote:Op maandag 17 april 2006 14:55 schreef macondo het volgende:
Tissot camping waterproof... staat goed bij je trainingspak op de camping!
Zitten ze niet op het glas.quote:Op maandag 17 april 2006 16:40 schreef Stansfield het volgende:
Weet iemand hoe je krasjes van je wijzerplaat afkrijgt??
Ja dat bedoel ik ja.quote:Op maandag 17 april 2006 19:46 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Zitten ze niet op het glas.
Van de wijzerplaat zijn ze iig niet af te krijgen. Moet je de plaat opnieuw laten opmaken
Kunststof kun je makkelijk eruit laten halen. Echt glas is al wat moeilijker, maar is nog wel te doen. Saffier of mineraal glas is onmogelijk om te laten polijsten.quote:
Leuk idee, die polsbandjes. Geen kwaliteitsuurwerk, maar wel leuk. Waar gekocht?quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:15 schreef Zjwegel het volgende:
Niet duur enzo, maar gewoon simpel en toch wel stoer vind ik;
[afbeelding]
[afbeelding]
en vandaag gehaalt voor op de mountainbike;
[afbeelding]
Als ik later rijk ben komen er wel horloges met enige waarde ^^
Altijd weer even subtiel Steefquote:Op zaterdag 22 april 2006 12:03 schreef Adsum het volgende:
Lelijk.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:52 schreef Adsum het volgende:
Hier weer een nuttige bijdrage dan...
State of Collection 22 april 2006:
[afbeelding]
bronquote:'Vintage' dé trend op horlogegebied
Terug in de tijd
De één loopt warm voor auto’s, een ander verzamelt postzegels en bij weer een ander slaat het hart op hol bij het aanschouwen van de meest bijzondere horloges en uurwerken. Voor laatstgenoemde liefhebbers transformeerde het immer degelijke Zwitserland de afgelopen weken tot een pretpark. In horlogeland nummer één vonden in Bazel en Genève de belangrijkste horlogebeurzen ter wereld plaats. Tijdens De Salon International de Haute Horlogerie en Baselworld presenteerden alle vooraanstaande merken ter wereld hun nieuwste modellen, technieken en ideeën. De Telegraaf op Zondag was erbij en doet verslag van de laatste trends.
Een bezoek aan de beurs leert al snel dat de wereld van de horloges en dan met name die in het allerhoogste segment – met een instapprijs van circa 5000 euro – lang niet zo snel gaat als die van de mode.
De Baignore van Cartier. Prijs op aanvraag.
Parmigiani. Prijs op aanvraag.
Damesmodel van Blancpain ¤17.010
De achterkant van het horloge is vaak een kunstwerk op zich.
Parmigiani
Dameshorloge Jules Audemars Tourbillon van Audemars Piguet, ¤104.900
Glashütte Original Primavera ¤28.540
Model Marine tourbillon van Breguet ¤115.100
Mont Blanc Sport Chrono Automatik. ¤2245
Model Richard Lange van Lange&Söhne is een eerbetoon aan de oprichter het merk. ¤16.500
Golden Square, Roger Dubuis. Prijs aanvraag.
Reverso Grande Complication van Jaeger-LeCoultre. ¤304.465.
Uit de Femmes du Monde-collectie van Audemars Piguet: Lady Royal Oak horloge in geelgoud, bezet met diamanten ¤15.130
Model Sebring van Jean Richard baart opzien met de energiereservemeter. Prijs op aanvraag.
Omega Seamaster ¤4300
Details
Vernieuwingen zitten 'm niet in revolutionaire ontwerpen en vooruitstrevende trends, maar vooral in de details. We zien een nét even andere manier van tijd aangeven, een vernieuwde vormgeving van de cijfers op de wijzerplaat, een nieuwe toepassing van een materiaal.
Dat de vernieuwingen op dit niveau weinig spectaculair zijn, is op zich niet zo verwonderlijk. In de ontwikkeling van een horloge zitten vele honderden, zo niet duizenden uren werk. Zou het horloge modegevoelig zijn, dan is het alweer achterhaald tegen de tijd dat het klaar is voor productie. Daarnaast vraagt de prijs, vele tientallen duizenden euro's, in sommige gevallen zelfs tonnen en een heel enkele keer zelfs meer dan een miljoen, om tijdloze modellen. Je telt immers niet de prijs van een flinke auto neer voor een model dat over twee jaar weer uit de mode is?
Toch valt er in de horlogerie wel degelijk een trend te bespeuren die we al vanuit de mode kennen. 'Vintage' is een woord dat tijdens de presentatie van de nieuwste modellen regelmatig valt. De meest vooraanstaande merken melden als nieuws dat zij komen met re-issues van hun meest succesvolle modellen. Zo brengt Cartier een remake van haar historische modellen Baignore en Tank Crash, gaat Lange & Söhne terug in de geschiedenis met de Richard Lange en presenteert Girard Perregaux een horloge dat zelfs de naam Vintage heeft meegekregen. Ook IWC duikt met de Edition Saint Exupéry in het verleden.
Iets anders dat opvalt, is dat de damescollecties dit jaar ruimschoots zijn vertegenwoordigd. Waar vrouwen het voorheen vooral moesten doen met zogenoemde sieraadhorloges, veelal belegd met diamanten en voorzien van zoete pastelkleurige bandjes, ontstaat nu het besef dat ook dames interesse hebben in de stoere mechanische horloges zoals ze tot voor kort vrijwel uitsluitend voor mannen werden gemaakt. Misschien omdat er om de vrouwenpols steeds vaker grove mannenhorloges zijn te vinden?
Het merk Blancpain presenteert voor het eerst een vrouwencollectie en Audemars Piguet heeft een 'tourbillon' aan een van de damesmodellen toegevoegd. Dubbel bijzonder omdat deze zeer kostbare techniek wordt gezien als een feature voor de echte liefhebber, waar vrouwen over het algemeen niet onder worden geschaard, en ten tweede omdat deze techniek vanwege de kleinere maat van een dameshorloge extra moeilijk is uit te voeren.
Kopers van horloges in de haute horlogerie zijn grofweg in twee groepen op te delen. Ten eerste is er de groep die graag gezien wil worden en zich identificeert met het merk dat hij draagt. Deze mensen dragen onder meer Rolex, Breitling, Omega of Cartier. Daarnaast zijn er de liefhebbers die een passie hebben voor het bijna bovennatuurlijke vakwerk dat in dit soort horloges zit verborgen. Zij dragen bijvoorbeeld Lange & Söhne, Patek Philippe of Audemars Piguet.
Wie iets van de vaak exorbitant hoge prijzen van horloges wil begrijpen, moet eerst iets weten over de samenstelling ervan. Grote kostenpost is uiteraard het materiaal van de kast, die meestal wordt uitgevoerd in geel, wit of rosé goud, waarvan die laatste kleur ook een nieuwe trend kan worden genoemd. Ook titanium en staal zijn veelgebruikte materialen.
Maar het materiaal en de hoeveelheid diamanten en edelstenen die in een model zijn verwerkt, verklaren slechts een deel van de prijs. Want hoe zit het met de horloges waarin geen diamanten zijn verwerkt of waarvan de band niet uit massief goud bestaat, maar waarvoor toch vele tienduizenden euro's moet worden neergeteld?
Wie zich verder verdiept in het fenomeen haute horlogerie komt al snel tot de ontdekking dat het meeste geld 'm niet zit in het materiaalgebruik, maar in het hart van het horloge oftewel het uurwerk. Het kostbaarst is het mechanische uurwerk. Mechanisch houdt eenvoudig gezegd in dat het uurwerk zich oplaadt door de bewegingen van de pols. Er zit dus geen batterijtje in. Een uitermate ingewikkelde techniek die ontzettend veel vakmanschap en vele uren handenarbeid vereist. Daarbij zijn ook de gebruikte materialen van absolute topkwaliteit, tot en met de verbindingen aan toe, waarvoor alleen edele materialen als kristallen en edelstenen worden gebruikt.
Complicaties
Grootste uitdaging voor de horlogemakers is het aanbrengen van zogenoemde complicaties, oftewel functies. Hoe meer complicaties, des te meer werk, des te kostbaarder het horloge. Een veelgepresenteerde complicatie is dit jaar de 'Perpetual Calendar' (voortdurende kalender), die in staat is de datum inclusief schrikkeljaren vele honderden jaren vooruit correct te laten lopen.
Het merk Franck Muller presenteerde vorige week zelfs een horloge dat elke datum tot het jaar 3000 correct kan aangeven. Andere complicaties zijn het aangeven van de zon- en maanstand, een stopwatch met dubbele tijdsaanduiding (ratrappante) en een energiereservemeter waarvan die in het model Paramount Sebring van het vrij jonge en trendy merk Jean Richard op de beurs in Genève indruk maakte.
Meest ingewikkelde complicatie en hoogst haalbare onder horlogemakers is de tourbillon. Deze techniek zorgt ervoor dat de invloed van de zwaartekracht op het uurwerk vrijwel volledig verdwijnt, waardoor de meest accurate tijdsweergave denkbaar bij een mechanisch horloge ontstaat.
Een van de meest gecompliceerdes horloge tot nog toe komt uit de fabriek van Vacheron Constantin ter gelegenheid van het 250-jarig bestaan. Zij presenteerden in Genève het topstuk Tour de l'île met maar liefst 16 complicaties. Volgens kenners een bijna bovenmenselijk stukje vakwerk. Maar daar is de prijs dan ook naar. Voor 1,2 miljoen mag je hem hebben. De gelimiteerde oplage van 7 stuks was direct uitverkocht… '
FF uit m'n blote hoofd, rond de ¤1600,- meen ik...quote:Op zondag 7 mei 2006 13:32 schreef Diaboluzzz het volgende:
[afbeelding]
Die zou ik graag willen hebben, alleen geen idee wat de prijs precies, zal wel rond de 1000 euro zitten.
Zuuuurr das direct wel weer erg veel geld, aan de andere kant is het wel echt een beauty, toch maar ff doorsparen danquote:Op zondag 7 mei 2006 15:11 schreef Adsum het volgende:
[..]
FF uit m'n blote hoofd, rond de ¤1600,- meen ik...
Schijnt dat je met een schuursponsje de meeste krasjes eruit krijgt. Rustig in een beweging erover heen.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:05 schreef Aenarion het volgende:
Weet iemand hoe je een titanium schakelband moet behandelen om de krassen die erop zitten te verwijderen?
OMG! waar heb je die gekocht, en wat koste die?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:37 schreef Adsum het volgende:
Hier wat pics van mijn nieuwste aanwinst, de Fortis Pilot Professional Chronograph:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De dikte vergeleken met mijn Stowa:
[afbeelding]
Oude tandenborstel, liefst elektrisch en een klein beetje dreft.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:19 schreef eer-ik het volgende:
Weet iemand ook hoe je gemakkelijk alle teringzooi tussen de schakels enzo uit kan krijgen?
Per ongeluk een keer vergeten om men horloge af te doen tijdens het werk
Heb hem al een paar keer geprobeerd te 'wassen' onder de kraan enzo, maar het werkt niet echt...
Ziet er mooi uitquote:Op maandag 8 mei 2006 18:20 schreef Jackal_Omega het volgende:
Hier even een foto van mijn Sinn op een zulu band, staat niet slecht toch.
[afbeelding]
Goh geniaal, ik had 't niet gevraagd als ik hem daarop had gevonden. Die Lyon komt er bij in de buurt, maar het is hem toch niet.quote:
Denk toch dat het een Fossil is, op die site kan ik deze specifieke niet vinden. Je kan hem wel samenstellen maar, dat werkt natuurlijk weer niet als je in Nederland woont...quote:
Waar gekocht/hoeveel?quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:15 schreef Zjwegel het volgende:
Niet duur enzo, maar gewoon simpel en toch wel stoer vind ik;
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op maandag 8 mei 2006 18:18 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Oude tandenborstel, liefst elektrisch en een klein beetje dreft.
Doet wonderen.
Je kunt ook vragen aan je juwelier of ie hem een keer ultrasoon wilt reinigen, dan is ie bijna nieuw.
dat bandje is orgineel. ik zal vragen welk type het is een maat van me heeft hem ookquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:19 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Ah dank, weet je misschien het type? En dat bandje da's origineel? Want vind die combi enorm gaaf!
Het is een wazige foto, maar ze zijn niet nepquote:Op donderdag 11 mei 2006 22:01 schreef Adsum het volgende:
Die Panerai weet ik niet, maar volgens mij is die Cartier nep...
Volgens de eigenaar op DZVL alleen in Den Haag!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:29 schreef Pizzaman het volgende:
Thanks ! Dat is handig. Ga hem steeds mooier vinden. Alleen krijg ik het idee dat hij in Nederland niet echt makkelijk te krijgen is
ach, zo lang die tiktquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:49 schreef Adsum het volgende:
Ziet er ook uit als een horloge van ¤ 40,- ...
Als het maar werkt en jij het een mooi ding vindtquote:
sorry hoor maar ik vind hem er duurder uitzien dan je Seikoquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:49 schreef Adsum het volgende:
Ziet er ook uit als een horloge van ¤ 40,- ...
Lorus en Seiko komen van dezelfde fabriek. 1 pot nat dus. alleen heeft seiko de lorus als goedkopere brand op de markt.quote:sorry hoor maar ik vind hem er duurder uitzien dan je Seiko
- Kijk alleen al naar die band, holle gevouwen schakels...quote:Op maandag 22 mei 2006 15:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
sorry hoor maar ik vind hem er duurder uitzien dan je Seiko
de rest van je collectie is trouwens supergeil!!
jubileequote:Op donderdag 25 mei 2006 15:15 schreef kokos het volgende:
Mooie band -Wil-
quote:Op zondag 28 mei 2006 23:08 schreef Adelante het volgende:
Dat horloge is van Freek-Willen, BCC, staat op het bandje
Hey, ik postte foto's... ik ben trots op mijn horloge!quote:Op zondag 28 mei 2006 23:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hehe
wat me trouwens heel erg opvalt is dat Adsum de enige is die zelfgemaakte fotos post...
de rest hier draagt horloges van 800 euro maar heeft alleen maar een internet plaatje
quote:Op maandag 29 mei 2006 07:39 schreef Syytön het volgende:
[..]
Hey, ik postte foto's... ik ben trots op mijn horloge!![]()
Post kick zodat niet iedereen hem over het hoofd ziet :pquote:Op zondag 28 mei 2006 23:04 schreef Diaboluzzz het volgende:
he mensen, ik ben bezig met een samenkopen actie voor merk horloges.
Mochten hier mensen zijn die binnenkort een nieuw horloge willen aanschaffen, zegmaar binnen nu en 2 maand, kijk dan even hier:
http://www.samenkopen.net/topic/85286/806560
De verwachting is dat we tussen de 20 en 35% korting weten te behalen.
mooie actie... heb net alleen een reparatie aan mijn cupra gehad voor 1500quote:Op maandag 29 mei 2006 11:59 schreef Diaboluzzz het volgende:
[..]
Post kick zodat niet iedereen hem over het hoofd ziet :p
Wel een brakke Nokia 6600 pic:quote:Op zondag 28 mei 2006 23:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hehe
wat me trouwens heel erg opvalt is dat Adsum de enige is die zelfgemaakte fotos post...
de rest hier draagt horloges van 800 euro maar heeft alleen maar een internet plaatje
ik kan ook roepen:
ik heb een nieuw horloge gekocht.
ja het is een Panerai Radiomir 8 Days
[afbeelding]
1 2 3 4 5 6 | tm030614 Baume en Mercier Hampton City List: US$4622.00 RobDrop Omega Seamaster List: US$3451.00 number1zero Tag Heuer formula 1 List: US$817.00 Chav Santos de Cartier List: US$4911.00 bassieVL Tag Heuer Classic Monza List: US$2059.00 |
Mwah, op een userbase van een paar duizend users zijn een stuk of 10 users met exclusievere horloge's toch niet zo gek?quote:Op maandag 29 mei 2006 20:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[ code verwijderd ]
dat is een kleine greep uit de vermogende wereld die fok heet
of mensen hebben leuke replicas of een te grote fantasie
Tja, of je voor mooie klokken híer moet zijn? Check gewoon het review-deel (of het nieuwe-aanwinsten-deel) op DZVL...quote:Op maandag 29 mei 2006 20:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[ code verwijderd ]
ik zei dat ik het klokje binnenkort krijg. dus lastig foto's maken van iets wat ik nog niet heb.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[ code verwijderd ]
Van Rado wist ik het (heb er zelf één gehad voordat ik quartz vaarwel zei) van van IWC niet...quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Zwarte horloge's zijn juist spuug lelijk op een enkele uitzondering na zoals Rado en IWC met de zwart keramische kasten.
mening
De Davinci van IWC is geleverd in zowel een witte als zwarte keramische kast.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:59 schreef Fastcruiser het volgende:
[..]
Van Rado wist ik het (heb er zelf één gehad voordat ik quartz vaarwel zei) van van IWC niet...
Dat van IWC kan ik alleen beamen, maar als ik iets pauperklokken vind, dan is het Rado wel.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Zwarte horloge's zijn juist spuug lelijk op een enkele uitzondering na zoals Rado en IWC met de zwart keramische kasten.
mening
Wow, normaal heb ik echt een hekel aan chronografen maar deze is echt te mooi.quote:
Ik heb de chronograaf alleen dan zonder zwarte kast en met leren band.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:05 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Wow, normaal heb ik echt een hekel aan chronografen maar deze is echt te mooi.
Ik geloof dat je er wel enig voordeel hebt ivm belastingen. Zal er ook wel aan liggen in welk gebied je bent (al wel het een en ander gehoord over horlogeparadijsjes ed) Wat je dan alleen krijgt is dat je als je de grens over wil dat je invoerbelasting moet betalen. Dit is echter op te lossen door papieren/doos per post te versturen en je horloge gewoon om je pols te doen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:25 schreef k_man het volgende:
Iemand een idee of het (financieel) aantrekkelijk is horloges in Zwitserland zelf te kopen?
Ik ben daar namelijk dit weekend.
Nee, Zwitserland is sowieso duur.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:54 schreef k_man het volgende:
Hmm, dat is ook weer zo ja. Zwitserland valt buiten de EU, dus dan krijg je dat soort zaken.
Maar het is dus niet zo dat er een significant prijsverschil is, omdat het een lokaal product is of zoiets?
In Zwitserland zijn ze wel wat makkelijker met kortingen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:07 schreef k_man het volgende:
Ow, dat weet ik nog niet precies. Er is zoveel moois.
Welk model Swets, de Adriadne.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Als alles goed ga heb ik morgen mijn Christiaan van der Klaauw [afbeelding]
De Ariadne inderdaad.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:26 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Welk model Swets, de Adriadne.
En ga je hem zelf op de Burg. Falkemaweg ophalen
Leuk manquote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De Ariadne inderdaad.
Nee Ik heb 'm wel aan de telefoon gehad, maar hij heeft hem naar een dealer gestuurd
Het lange verhaal:
De dealer had een Ariadne op voorraad. Ik gemailed of hij 'm kon vasthouden, was hij net verkocht.
Ik CvdK gemailed met de vraag of hij er nog 1 op voorraad had. Nee dus, levertijd 2 maanden. Ik stuur een mail terug dat dat accoord is en hoe de procedure dan in z'n werk gaat. Daarop mailt CvdK mij met de vraag wat mijn adres is.
Ik mijn adres gemailt (dat was afgelopen maandag) en vervolgens hoor of zie ik niets. Ik nam aan dat hij een soort van opdrachtbevestiging met snailmail zou sturen. Anyway, Donderdag nog niets bij de post dus nog maar eens een mail naar CvdK. Kreeg ik geen antwoord op.
Dus uiteindelijk bel ik 'm vanochtend... 'Ja bel even met de dealer, want ik heb hem een Ariadne gestuurd!' En inderdaad. Die heeft 'm vandaag ontvangen. Morgen ga ik hem bekijken/ophalen. Het is namelijk wel een Ariadne met een speciaal bewerkt uurwerk. Een gewone had hij niet op voorraad. (Wordt dus ook weer iets duurder....)
Dus enorm leuk dat CvdK samen met de dealer extra moeite heeft gedaan. Ik ben helemaal hyper
Volgens mij ook jaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:55 schreef Adsum het volgende:
Errug mooi man, damn nice!
Die rotor vind ik echt top, volgens mij laat CvdK zijn uurwerken bewerken door Jochen Benzinger, vakman!
Dank jequote:Veel plezier van je prachtige aanwinst!
Prachtige klok!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb hier wat weinig licht. Zal van de week even betere foto's maken.
De Ariadne dus, met bewerkt rotor, en verguld uurwerk met geblauwde schroeven etc. Verschrikkelijk mooi klok en ik ben er erg blij mee.
[afbeelding]
[afbeelding]
-edit- nieuwe front foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |