Kleinsman hoeft van mij sowieso niet... die heeft het al verprutst.... Timmer verdient nog wel een herkansing, Gerritsen zou zo maar de "Nagano-Timmer" van Turijn kunnen worden en Barbara is altijd leuk, maar als haar vorm niet best is op de 1000m dan zet ik mijn geld op Timmer of Gerritsenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:57 schreef Caws het volgende:
Er mogen er 4 starten, de laatste startplek wordt nog aangewezen, volgens mij zijn daarvoor in de race nog de Loor, Gerritsen, Timmer en Kleinsman
Simionato is linke soep, Rodriguez heeft het hele jaar nog niks laten zien maar ja... Amerikanen op de OS, je weet het maar nooit.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:59 schreef Remzz het volgende:
Weet niet hoe de sprinters Simionato en Roderiguez rijden, maar de allrounders moet Wust toch kunnen hebben.
Dat denk ik ook!quote:
doe kleinsman maarquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:57 schreef Caws het volgende:
Er mogen er 4 starten, de laatste startplek wordt nog aangewezen, volgens mij zijn daarvoor in de race nog de Loor, Gerritsen, Timmer en Kleinsman
Kleinsman enquote:
Of ze nieuw zijn weet ik niet maar ze presteren het wel iedere OS om de lelijkste pakken te vinden en die aan te trekkenquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:06 schreef wimderon het volgende:
Heeft Canada overigens wel nieuwe pakken van Nike aan ofzo, die stellen tot nu toe massaal teleur...
dat denk ik ookquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:04 schreef maril het volgende:
Wüst. Wint Weer
Na de 1000 meter denk ik.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Wanneer wordt de vierde aangewezen dan?
doe ik het voorquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:18 schreef rubbereend het volgende:
laat Wüst maar weer vroeg rijden, kan ze knallen en de rest zich erop kapot bijten!
In principe eens.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:27 schreef Keijs het volgende:
Ik zou gewoon de Loor aanwijzen. discussie gesloten.
Ja, vind ik ook. Het gaat wat mij betreft tussen Timmer en de Loor, rijden allebei op die 1000 meter, heb je redelijke indicatie.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In principe eens.
Maar is ook niet verkeerd om eerst de 1000 meter af te wachten, kijken wat daar gebeurt.
flauwquote:Op zondag 19 februari 2006 19:37 schreef TheVulture het volgende:
In Wust heb ik heel veel vertrouwen sinds vanmiddag, slotrondje 29,4 op de 1000m, dan kun je een potje breken op de 1500m
Smitjequote:Op zondag 19 februari 2006 19:48 schreef komrad het volgende:
en groenewold en evt smitje
Smitje op de 5km, er gaat nog wel iemand afzeggenquote:
Ingrid Paul zal nog wel even een Poolse of Roemeense een zwieper geven in de eetzaalquote:Op zondag 19 februari 2006 20:24 schreef komrad het volgende:
[..]
Smitje op de 5km, er gaat nog wel iemand afzeggen![]()
En dan zeggen "oeps, ik heb je toch niet bezeerd met dat dienblad?"quote:Op zondag 19 februari 2006 20:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ingrid Paul zal nog wel even een Poolse of Roemeense een zwieper geven in de eetzaal![]()
"Het was echt niet mijn bedoeling om deze gloeiendhete kop soep over je gezicht te gooien, eet smakelijk verder"quote:Op zondag 19 februari 2006 20:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan zeggen "oeps, ik heb je toch niet bezeerd met dat dienblad?"![]()
of Moniekquote:Op zondag 19 februari 2006 20:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ingrid Paul zal nog wel even een Poolse of Roemeense een zwieper geven in de eetzaal![]()
die zou dat dan meer uit lompheid per ongeluk doenquote:
Maar je moet toegeven dat zij en Friesinger gewoon niet in goede doen zijn, of beter gezegd; dat wij Nederlanders op de een of andere manier weer in een Olympische roes zittenquote:Op zondag 19 februari 2006 20:45 schreef Ericr het volgende:
Klassen is zeker niet uit te vlakken, de eerste niet sprinter op de 1.000. Dan ben je op de 1.500 een hele gevaarlijke, maar goed dat kan ook niet anders als je een 1:51-er kan rijden.
het zal gaan tussen:quote:Op zondag 19 februari 2006 20:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
"Het was echt niet mijn bedoeling om deze gloeiendhete kop soep over je gezicht te gooien, eet smakelijk verder"![]()
on-topic:
Toch vlak ik Klassen ook niet helemaal uit, ze was sterker dan ik had gedacht op de 1000 meter
Rodriguez vond ik vandaag weer erg slecht dus die is totaal uit vorm... daar kan een streep doorquote:Op zondag 19 februari 2006 20:56 schreef komrad het volgende:
[..]
het zal gaan tussen:
friesinger, klassen,wust, groenewold
outsiders: pechstein, timmer, rodriguez?
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:56 schreef komrad het volgende:
het zal gaan tussen:
friesinger, klassen,wust, groenewold
outsiders: pechstein, timmer, rodriguez?
Die van Wüst was op die van Groves(toch) na het snelst.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:00 schreef Ericr het volgende:
Het zal weer close worden, of Klassen moet een verrassing uit de hoge hoed toveren met een fantastische slotronde.
dan zijn we eruit, afwachten wat de 4e nederlandse gaat doenquote:
quote:Op maandag 20 februari 2006 18:20 schreef TheVulture het volgende:
Mijn rijtje kanshebbers is Wüst, Klassen, Friesinger, Groves en Groenewold.
De slotronde was?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:27 schreef TheVulture het volgende:
De slotronde van Groves op de 1000m was echt wel indrukwekkend genoeg om met haar rekening te houden op de 1500m Hankster
En Timmer zou erg mooi zijn maar ik denk dat het net te lang is voor d'r
quote:Op maandag 20 februari 2006 18:20 schreef TheVulture het volgende:
Mijn rijtje kanshebbers is Wüst, Klassen, Friesinger, Groves en Groenewold.
quote:Op maandag 20 februari 2006 18:31 schreef Remzz het volgende:
29.3
1. Wust 2. Friesinger 3. Groenewold. 4. Klassen. 5. Grovesquote:Op maandag 20 februari 2006 18:38 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Eens. Nu nog de volgorde bedenken...
ja .. dat is waar ja. Maar toch heb ik het idee dat ze niet op het podium gaat komenquote:Op maandag 20 februari 2006 18:27 schreef TheVulture het volgende:
De slotronde van Groves op de 1000m was echt wel indrukwekkend genoeg om met haar rekening te houden op de 1500m Hankster
En Timmer zou erg mooi zijn maar ik denk dat het net te lang is voor d'r
/eens isquote:Op maandag 20 februari 2006 18:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
1. Wust 2. Friesinger 3. Groenewold. 4. Klassen. 5. Groves
Timmer doet in haar plaats mee !quote:Op maandag 20 februari 2006 19:02 schreef Remzz het volgende:
Pechstein doet trouwens niet mee op basis van dokteradvies.
Niet in haar plaats, maar ze doet idd wel meequote:Op maandag 20 februari 2006 19:07 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Timmer doet in haar plaats mee !
Dat kwam bij RTL nieuwsquote:Op maandag 20 februari 2006 19:08 schreef Remzz het volgende:
[..]
Niet in haar plaats, maar ze doet idd wel mee
als ze dat nou op de 5000m ook even doet, dan kan Gretha meedoenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:02 schreef Remzz het volgende:
Pechstein doet trouwens niet mee op basis van dokteradvies.
Rodriguez toch ook niet?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:27 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat kwam bij RTL nieuwsDat Marianne mee doet en Claudia weer niet !!
Claudia zal op de 5000M juist wel meedoen .. het afzeggen van de 1500M was juist vanwege zaterdag..quote:Op maandag 20 februari 2006 19:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
als ze dat nou op de 5000m ook even doet, dan kan Gretha meedoen
nee, die lijkt echt over haar top heenquote:Op maandag 20 februari 2006 20:02 schreef Remzz het volgende:
[..]
Al doet ze mee, echt ver zal ze niet komen.
quote:Op maandag 20 februari 2006 20:40 schreef Dos37 het volgende:
Hup Wüst met je mooie stem
ik zou toch sweren dat er 2 rijdsters niet mee zouden doen morgenwoensdag...ik dacht Rodriguez. Maar veel maakt het niet uit neequote:
morgen is de 1500 mannenquote:Op maandag 20 februari 2006 21:05 schreef Hankster het volgende:
[..]
ik zou toch sweren dat er 2 rijdsters niet mee zouden doen morgen...ik dacht Rodriguez. Maar veel maakt het niet uit nee
zou ik erg tevreden mee zijnquote:Op maandag 20 februari 2006 21:15 schreef Olmo het volgende:
Mijn voorspelling ook nog maar even dan:
1. Wüst
2. Timmer
3. Friesinger
Rodriguez en Witty? Of heb ik dat nou ook zelf verzonnenquote:Op maandag 20 februari 2006 21:05 schreef Hankster het volgende:
[..]
ik zou toch sweren dat er 2 rijdsters niet mee zouden doen morgenwoensdag...ik dacht Rodriguez. Maar veel maakt het niet uit nee
Rijtje is mooi, maar dan zie ik liever Marianne weer bovenaan of evt. Anni, die gun ik ook wel goud op een individuele afstandquote:Op maandag 20 februari 2006 21:15 schreef Olmo het volgende:
Mijn voorspelling ook nog maar even dan:
1. Wüst
2. Timmer
3. Friesinger
Of Klassen.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:28 schreef gsb het volgende:
[..]
Rijtje is mooi, maar dan zie ik liever Marianne weer bovenaan of evt. Anni, die gun ik ook wel goud op een individuele afstand.
Jüist.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:55 schreef tong80 het volgende:
Ik tip Wüst. Die meid is zo in vorm.En ondanks dat ze geen medaille haalde op de 1000 meter heb ik er alle vertrouwen in. Als je zag hoe ze finnishte, dat was indrukwekkend.
Wust lijkt me nou juist eens niet z'on type als de gemiddelde NL schaatster dus ik denk dat dat wel goed zitquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:44 schreef sturky100 het volgende:
Eindelijk hebben w en keer een echte topper in huis a la friesinger
We zitten voor járen goed met wust ls ze geen zwabberbeen krijgt of zo
Gehaaste opening?quote:Op zondag 19 februari 2006 19:10 schreef Keijs het volgende:
Ik reken op Wust met de 1500m. Ze has vandaag verreweg de beste slotronde, en van die gehaaste opening moet ze ongetwijfeld geleerd hebben (16.5 was echt heel slecht).
Nee, zal wel rond 17.00 komen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
Is er al een loting bekend? Of stel ik nu een domme vraag?
Wellicht ben je in ed war met je mannen. Daar is de loting al wel bekend.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Oh echt? Ik dacht serieus dat er al geloot was...
Even wachten dus nog.
Niet zo gek natuurlijk, aangezien we het over Wüst hebbenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wellicht ben je in ed war met je mannen. Daar is de loting al wel bekend.
Dat zou niet gek zijn een van deze dames, Wüst, Groenewold of Timmerquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:14 schreef WEST het volgende:
ik hoop dat wust nu weer goud pakt of anders groenewold, haar gun ik het ook wel.
Het is niet eens ondenkbaar. Al verwacht ik Pechstein op de 5.000.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:40 schreef Olmo het volgende:
Als Wüst nou wint en Groenenwold de 5 km. op haar naam schrijft winnen we 4 afstanden
Ik eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:58 schreef MiLalaa het volgende:
Wordt vast een mooie afstand. Ik verwacht er weer meer van dan bij de mannen. Dat belooft wat
*bij aansluit*quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:14 schreef tong80 het volgende:
Ik heb al eerder gepost vandaag verwachtte ik gen medailles. Morgen wel en zal ik veel zenuwachtiger zijn.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:15 schreef Wombcat het volgende:
Die laatste twee ritten worden spannend.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:14 schreef Arcee het volgende:
17 I 9 FRIESINGER Anni GER
O 20 KLASSEN Cindy CAN
18 I 71 WUST Ireen NED
O 56 TABATA Maki JPN
Dat zat er wel in dat ze vroeg moest starten. Nog niet veel 1500 meters gereden dit seizoen.quote:
Nee gaat op alfabet.Vandaar dat Wüst in de laatste rit zit.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:20 schreef 61neorej het volgende:
Mooie loting
Hoe bepalen ze die loting eigelijk?
Want het is wel zo dat altijd de betere achteraan komen?
Herstel, ik verwacht drie medailles.quote:
Ze zijn niet zo super als eerder dit seizoen, maar wel grote medaillekandidaten en belangrijke kanshebbers voor goud.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:22 schreef Remzz het volgende:
Vooraf zou je hebben gezegd dat het in rit 17 word besloten. Maar ik vind ze allebei niet echt top. Ik zie wel 5 hele duidelijk kanshebbers. De rest hangt er een beetje bij vind ik
Is dat trouwens niet dezelfde Koreaanse als op de 500mquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:21 schreef Haaibaaike het volgende:
Marianne tegen de Koreaanse.. idd, wel al heel gauw op rit 5.
Jazeker een mooie ritquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:23 schreef Arcee het volgende:
15 I 11 GROENEWOLD Renate NED
O 12 GROVES Kristina CAN
Ook een mooie rit.
Ok bedanktquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee gaat op alfabet.Vandaar dat Wüst in de laatste rit zit.
Op de 3000 had Wust misschien wel voordeel dat ze eerst mocht en er nog geen snelle tijden waren neergezet. Nu moet ze in de laatste rit alle eerder gezette tijden verbeteren. Kan net zo goed een nadeel voor haar zijn. Zeker op de 1500 meter is het vooral je eigen race rijden en het maximale uit jezelf halen, en je niet opblazen in het begin.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:16 schreef MiLalaa het volgende:
Oooh de loting. Timmer al in rit 5. Groenewold tegen Groves wordt interessant. Over Klassen - Friesinger maar niet te spreken. En Wust in de laatste rit, dat moet toch zeker mogelijk zijn dan
Da's geen excuus.quote:
Dat weet ik nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Is dat trouwens niet dezelfde Koreaanse als op de 500m?
ach ja ik probeerde het ook weer eens positief te benaderen met Wust, nadat ik me zondag niet zo populair had gemaakt (in combi met Anni)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op de 3000 had Wust misschien wel voordeel dat ze eerst mocht en er nog geen snelle tijden waren neergezet. Nu moet ze in de laatste rit alle eerder gezette tijden verbeteren. Kan net zo goed een nadeel voor haar zijn. Zeker op de 1500 meter is het vooral je eigen race rijden en het maximale uit jezelf halen, en je niet opblazen in het begin.
Nope, dat was CHOI Seung-Yong.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Is dat trouwens niet dezelfde Koreaanse als op de 500m?
Nouhou.quote:
quote:
Ik voel me niet aangesproken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:31 schreef Haaibaaike het volgende:
Jullie schrijven ook soms taalfouten.
Om Karel van de Graaf te citeren: 'Heren, heren'! m/vquote:
Vrede op aardequote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:31 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
En hij houdt mij altijd in de gaten.![]()
Nee ik post in honderd topics per dag en kom jou in 80 topics tegen. Soms is het stuitend om te lezen wat voor een fouten je maakt. Ik wil je dan alleen maar helpen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:31 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Jij kan er zelf soms ook wat van, alleen ik zet je niet voor schutquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee ik post in honderd topics per dag en kom jou in 80 topics tegen. Soms is het stuitend om te lezen wat voor een fouten je maakt. Ik wil je dan alleen maar helpen.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:33 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Om Karel van de Graaf te citeren: 'Heren, heren'! m/v![]()
Ach so. En vandaag met Hedrick natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:27 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ach ja ik probeerde het ook weer eens positief te benaderen met Wust, nadat ik me zondag niet zo populair had gemaakt (in combi met Anni)![]()
Maar eerlijk, ik denk dat ze zich heus niet (weer) gek laat maken en wel een goeie race neerzet ook al moet ze laatst.
Ik zette je niet voor schut. Als ik zo'n vaut maak moet ik lachen als mensen me er opattenderen.Daar moet je tegen kunnen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Jij kan er zelf soms ook wat van, alleen ik zet je niet voor schut![]()
En schieten zelfsquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:45 schreef snellejelle het volgende:
[..]
tenzij we gaan vechten, ga dan vooral door
ik hoop ook gewoon weer dat Anni goud wint (als het Timmer niet lukt)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ach so. En vandaag met Hedrick natuurlijk.
Maar ik ben morgen meer voor Klassen en Friesingen (en Timmer) dan voor Wust, dus dan ben ik morgen waarschijnlijk de gebeten hond![]()
Gelukkigquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:55 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ik hoop ook gewoon weer dat Anni goud wint (als het Timmer niet lukt)zijn we weer saampjes
Oh, ik heb met Beorn Nijenhuis wat jij met Wüst hebt: ik vind die chromosoom niet leuk. Maar dit even geheel terzijde, uiteraard.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:55 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ik hoop ook gewoon weer dat Anni goud wint (als het Timmer niet lukt)zijn we weer saampjes
Maar daarom zou ik het nog wel heel leuk vinden voor Wust en het haar wel gunnen om te winnen hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh, ik heb met Beorn Nijenhuis wat jij met Wüst hebt: ik vind die chromosoom niet leuk. Maar dit even geheel terzijde, uiteraard.
dat denk ik ook. de damestop is minder breed dan vroeger en stukken minder breed dan de mannentop.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:08 schreef tong80 het volgende:
Volgens Timmer en Groenwold wint morgen de beste nederlander en medaille
tsja .. die verrekte amerikanen hequote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:14 schreef BVO het volgende:
Waar ik bij de mannen vrij negatief was, ben ik bij de vrouwen erg (misschien wel te) positief, vooral Groenenwold en Wüst hebben hele grote kansen.
laten we hopen dat ze elkaar laten ontploffenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:48 schreef Leatherface het volgende:
Friesinger vs Klassen belooft vuurwerk.
Behalve dan Timmer en Gerritsen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:15 schreef snellejelle het volgende:
dat denk ik ook. de damestop is minder breed dan vroeger en stukken minder breed dan de mannentop.
dit in tegenstelling tot de heupen.
en terechtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:32 schreef Hankster het volgende:
[..]
en zo denkt Frank Snoeks er ook over![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:44 schreef Arcee het volgende:
Spannender dan bij de heren, voorspel ik.
Mannenrace was eigenlijk best spannend, alleen het niet toppresteren van de nederlanders maakt het toch iets minder leuk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:44 schreef Arcee het volgende:
Spannender dan bij de heren, voorspel ik.
Die is idd ook nog geeneens zo gek. Ze kan heel hardquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:33 schreef Keijs het volgende:
Ik hoor niemand over van Deutekom ? Wat denken we van haar ?
Ik heb zelf geen flauw idee eigenlijk. Volgens mij reed ze in november in Salt Lake een NR met 1:54 ofzo. Blijft een beetje een wilde gok wat ze gaat doen morgen
Het scheelt niet veel? Het mannentoernooi vind ik deze OS echt oersaaiquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:15 schreef MiLalaa het volgende:
normaalgesproken vind ik het mannenschaatsen toch leuker, maar deze OS scheelt het niet veel![]()
"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:31 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
wow, en dat tegen zo'n zielig meisjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee ik post in honderd topics per dag en kom jou in 80 topics tegen. Soms is het stuitend om te lezen wat voor een fouten je maakt. Ik wil je dan alleen maar helpen.
of ze wint(10%) in haar roes of ze eindigt a la bos, of erger, 40ste. Maar ze zit wel in die roesquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:42 schreef Brahimov het volgende:
Als Wüst morgen net zo onbevangen kan rijden als op de 3K, heeft ze kans op goud. Ik ga dan vooral af op de laatste rondes van iedereen op de 1000m. De opmerking dat morgen de lat waarschijnlijk al hoog ligt, snijdt wel degelijk hout. Ik ben benieuwd hoe Wüst met die spanning om kan gaan.
Voor Timmer voorzie ik geen herhaling van de 1500m van Nagano. De afstand is net te lang, denk ik. Klassen is daarentegen wel een topfavoriete, met Friesinger. Hoewel de Duitse niet meer zo fris lijkt.
ik blijf mijn prono trouw en zeg: Wüst, Klassen, Friesinger.
ben benieuwd wie daar nog op in heeft gezetquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:51 schreef Keijs het volgende:
Groenewold lijkt idd een aardige bet.
WTF doet Pechstein op die lijst, gaat weinig pecunia opbrengen denk ik.
Marenquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:24 schreef Suijk het volgende:
De quotes voor vandaag, al hebben die er al flink naast gezeten de afgelopen weken:
Haugli, M 150.00
quote:Naarmate de 1.500 meter voor dames dichterbij komt, gaat het hart van Frank Snoeks steeds sneller kloppen.
De Studio Sport-commentator heeft al weken uitgekeken naar het moment dat de schaatssters in de Oval Lingotto zullen twisten om het goud. “Zonder meer de leukste afstand in het schaatsen, niet voor niets de koninginnenafstand genoemd.”
”De 1.500 meter is de ontmoetingsplaats van de sprinters met inhoud en allrounders met explosief vermogen”, verduidelijkt Snoeks. “De 1.000 meters waren al fabuleus om te zien. Op deze afstand wordt het nog leuker.”
Wraak
Snoeks verwacht dat de strijd om de gouden medaille zal gaan tussen Anni Friesinger en Cindy Klassen. “Puur op basis van hun resultaten dit seizoen. Friesinger heeft drie van de vier wereldbekerwedstrijden gewonnen. Ik denk dat het aan Friesinger knaagt dat ze op de 1.000 meter de gouden medaille misliep. Friesinger zint op wraak.”
Bij de wereldbekerwedstrijden in Salt Lake City was Snoeks getuige van het wereldrecord op de mijl van Klassen. “Die 1.51,79 was ongelooflijk, een mannentijd. Het verschil met Friesinger was toen bijna anderhalve seconde. Klassen heeft het in zich om het goud te pakken. Ze heeft hier al drie medailles gewonnen, maar nog geen goud.”
Snoeks acht Marianne Timmer, olympisch kampioene op de 1.000 meter, in staat om weer wat stuntwerk te verzorgen. “Op Timmer is geen logica van toepassing. Ze is altijd tot een verrassing in staat. Dat hebben we op de kilometer gemerkt. Timmer barst van het zelfvertrouwen.”
Ireen Wüst schaart Snoeks ook onder kandidaten voor een medaille. “Deze afstand is haar op het lijf geschreven. Bovendien wil ze zich revancheren voor haar teleurstellende optreden op de 1.000 meter. Ik verwacht Paulien van Deutekom en Renate Groenewold niet op het podium. Groenewold heeft meer kans op de vijf kilometer.”
Prognose
Prognose Frank Snoeks:
1. Anni Friesinger
2. Cindy Klassen
3. ?
quote:Ireen Wüst: „Die 1500 meter wordt voor mij”
TURIJN, woensdag
Hoe haar gemiste kans op de 1000 meter aanvoelde? „Als een penalty die naast geschoten wordt.” Ofschoon een ongeschreven wet in het voetbal luidt dat een speler die een strafschop mist nooit een tweede poging vanaf elf meter mag wagen, neemt Ireen Wüst vandaag op de 1500 meter vol zelfvertrouwen wederom plaats achter de bal. In alle rust werkte de 19jarige Brabantse de afgelopen dagen de aanloop af. Het is nog slechts een kwestie van de juiste hoek uitkiezen en uithalen. „Die 1500 meter wordt voor mij.”
De zelfverzekerdheid waarmee de laatste woorden na afloop van de vermaledijde vierde plek op de kilometer uit haar mond kwamen, tekent naast de strijdlust ook het hoge verwachtingspatroon dat de olympisch kampioene op de drie kilometer van zichzelf heeft. „Ik weet niet of het spanning of gretigheid was, maar ik blokkeerde bij de start volledig. De twee volle ronden waren goed, de laatste ronde van 29,4 (de snelste van de dag, red.) zelfs super. Maar alles bij elkaar was het toch net niet. Een gemiste kans, ja.”
Het bracht haar met beide benen op de grond, dat weer wel. Eenvoudig waren de eerste dagen na de eerste Super Sunday van Turijn niet geweest. „Je weet dat je iets teweeg brengt, maar wat de werkelijke impact van die medaille is, valt niet te voorspellen”, aldus haar trainer Gerard Kemkers. „Ik weet nog dat ik in 1988 zelf in Calgary schaatste. Daar deed ik mijn ding en dat was het, voor mijn gevoel. Toen ik op Schiphol aankwam, schrok ik van de ontvangst die ons ten deel viel.”
Om die reden houdt Kemkers de teugels bewust kort. „We proberen ons leven zo veel mogelijk binnen het olympisch dorp te houden. Wij zijn haar tijdelijke familie. Wanneer de buitenwereld daar doorheen prikt, wordt ze onrustig.” Het verleidde de oefenmeester tot, zoals hij het zelf noemt, telefoon- en pc-management. „Een nieuw telefoonnummer doet soms wonderen.”
Alsof de oud-schaatser het met een totaal van 22 starts op twaalf wedstrijddagen op en rond het ijs nog niet druk genoeg heeft, moet hij er dezer dagen in Turijn ook nog eens op toezien dat de commercie niet met zijn rijd(st)ers aan de haal gaat. Kemkers heeft zo zijn bedenkingen bij de gang van zaken rond zowel de officiële als de moreel verplichte huldigingen. Naast de medaille-uitreiking op de Piazza Castello, de avond na de race, schrijft het protocol van NOC*NSF namelijk na de wedstrijd ook een optreden in het Holland Heineken House voor. „Wanneer iemand een medaille wint, ben je hem of haar twee avonden kwijt. En dat terwijl je je als sporter dezer dagen juist moet concentreren op rust en herstel. De concurrentie doet dat namelijk ook.”
yeah .. tikje arrogant en ik moet het nog maar zien gebeurenquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:05 schreef sturky100 het volgende:
ze pept zich net zo op als Chad
dat zou best nog wel kunnen gebeuren iddquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:12 schreef Keijs het volgende:
Hopelijk is ze niet té gretig en te gehaast straks
maar in heerenveen, ook in december, 1.54.66, 1.54.72 voor friese/klaas, dat is toch 3 seconden verschil met 8 jaar geledenquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:47 schreef Keijs het volgende:
Friesinger reed in December 1:57:32, dus de winnende tijd zal een hoge 1:56 worden waarschijnlijk.
Verder vind ik die progressie best meevallen, slechts 1 seconde wiinst in 8 jaar op vergelijkbare banen. Timmer won 1000m in 1:16:02, slechts halve seconde sneller als 1998.
Ja Klassen was belachelijk snel toen. De hele 1.52 overslaanquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:56 schreef Remzz het volgende:
Als je dat wereldrecord naast deze tijden legt, zie je pas hoe belachelijk snel die is
Voor het eerst dat ik een wat minder reelere uitslag post,Timmer dan he...quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:34 schreef Ericr het volgende:
Denk eerder dat Klassen en Friesinger elkaar kapot rijden, maar nog wel een snelle tijd neerzetten.
Ik wel dat was echt een grote deceptie, volgensmij ging voor de Nederlanders alles mis.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:07 schreef sturky100 het volgende:
nu ook maar even 2002:
1 Anna Christine Friesinger GER 1.54,02
2 Sabine Völker GER 1.54,97
3 Jennifer Rodriguez USA 1.55,32
4 Cindy Klassen CAN 1.55,59
7 Tonny de Jong NED 1.56,02
21 Marianne Timmer NED 1.59,60
Renate Groenewold NED fall
ik weet niets meer van die val![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:39 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik wel dat was echt een grote deceptie, volgensmij ging voor de Nederlanders alles mis.
quote:Kater
Voor de Nederlandse afvaardiging was het podium te hoog gegrepen. Vooral Renate Groenewold, in Nederland tot de kanshebbers op een medaille gerekend, hield een flinke kater over aan de wedstrijd. Ze was op weg naar een goede klassering, maar raakte in de tweede bocht zodanig uit balans dat ze onderuit ging. "Ik zakte gewoon door m'n benen", vertelde Groenewold nadat ze de teleurstelling enigszins had verwerkt. "Ik lach wel weer een beetje, maar als een boer met kiespijn. Het is nu gewoon even balen. Het is niet anders." Bij haar val was Groenewolds schouder even uit de kom geschoten. "Dat heb ik wel vaker. Ik heb er nu nog maar een beetje last van."
Marianne Timmer had ook weinig schik. Bij haar kwam de teleurstelling na een slecht verlopen race. Timmer wilde voor "alles of niets" gaan en ging als een razende van start. Ze opende onder het wereldrecordschema, maar zakte al vrij snel in. "Ik kreeg zo'n vette klap, da's gewoon slecht." En dus kwam Timmer, in Nagano nog goed voor goud op de mijl, in de voorlaatste ronde vrijwel tot stilstand, resulterend in een uiterst matige eindtijd van 1.59,60. "Uiteindelijk werd het dus niets."
Helaas pindakaas
Ook voor Annamarie Thomas zat er geen medaille in: ze werd elfde in 1.56,45. "Het was niks bijzonders. Ik heb m'n best gedaan, maar het zat er gewoon niet in. M'n races tijdens deze Spelen zijn behoorlijk teleurstellend verlopen, ja. Het is jammer. Helaas pindakaas...", was het nuchtere commentaar van Thomas.
Tonny de Jong vormde de enige uitzondering op de slechte Nederlandse prestaties. Een degelijke race bracht haar voor even op de tweede plaats van het klassement. Uiteindelijk zakte ze terug naar een zevende stek. Ze moest precies twee seconden toegeven op de tijd van Friesinger: 1.56,02. "Ik had misschien iets sneller moeten starten", bekritiseerde De Jong haar mijl. De Jong moet zaterdag nog uitkomen op de 5.000 meter en ziet de 1.500 meter als een goede opwarmer: "Dit is wel lekker voor het zelfvertrouwen."
Foto's en geluidsfragmenten: http://www.nos.nl/archief(...)slag_dames_1500.html
in de planning staat 19.15 als eindtijd, dan zul je 19.30 vast wel halen. ingelaste entertainmentpauzes daar gelatenquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:45 schreef Remzz het volgende:
Ik hoop trouwens echt dat het voor half 8 is afgelopen dan moet ik weg
Mooi zoquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:46 schreef snellejelle het volgende:
[..]
in de planning staat 19.15 als eindtijd, dan zul je 19.30 vast wel halen. ingelaste entertainmentpauzes daar gelaten
Ze schaatsen natuurlijk ietsje langzamer dan de heren, maar die waren gister idd rond 6 uur klaar, dus dat zal een uurtje later zijnquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:46 schreef snellejelle het volgende:
[..]
in de planning staat 19.15 als eindtijd, dan zul je 19.30 vast wel halen. ingelaste entertainmentpauzes daar gelaten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |