ben benieuwd wie daar nog op in heeft gezetquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:51 schreef Keijs het volgende:
Groenewold lijkt idd een aardige bet.
WTF doet Pechstein op die lijst, gaat weinig pecunia opbrengen denk ik.
Marenquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:24 schreef Suijk het volgende:
De quotes voor vandaag, al hebben die er al flink naast gezeten de afgelopen weken:
Haugli, M 150.00
quote:Naarmate de 1.500 meter voor dames dichterbij komt, gaat het hart van Frank Snoeks steeds sneller kloppen.
De Studio Sport-commentator heeft al weken uitgekeken naar het moment dat de schaatssters in de Oval Lingotto zullen twisten om het goud. “Zonder meer de leukste afstand in het schaatsen, niet voor niets de koninginnenafstand genoemd.”
”De 1.500 meter is de ontmoetingsplaats van de sprinters met inhoud en allrounders met explosief vermogen”, verduidelijkt Snoeks. “De 1.000 meters waren al fabuleus om te zien. Op deze afstand wordt het nog leuker.”
Wraak
Snoeks verwacht dat de strijd om de gouden medaille zal gaan tussen Anni Friesinger en Cindy Klassen. “Puur op basis van hun resultaten dit seizoen. Friesinger heeft drie van de vier wereldbekerwedstrijden gewonnen. Ik denk dat het aan Friesinger knaagt dat ze op de 1.000 meter de gouden medaille misliep. Friesinger zint op wraak.”
Bij de wereldbekerwedstrijden in Salt Lake City was Snoeks getuige van het wereldrecord op de mijl van Klassen. “Die 1.51,79 was ongelooflijk, een mannentijd. Het verschil met Friesinger was toen bijna anderhalve seconde. Klassen heeft het in zich om het goud te pakken. Ze heeft hier al drie medailles gewonnen, maar nog geen goud.”
Snoeks acht Marianne Timmer, olympisch kampioene op de 1.000 meter, in staat om weer wat stuntwerk te verzorgen. “Op Timmer is geen logica van toepassing. Ze is altijd tot een verrassing in staat. Dat hebben we op de kilometer gemerkt. Timmer barst van het zelfvertrouwen.”
Ireen Wüst schaart Snoeks ook onder kandidaten voor een medaille. “Deze afstand is haar op het lijf geschreven. Bovendien wil ze zich revancheren voor haar teleurstellende optreden op de 1.000 meter. Ik verwacht Paulien van Deutekom en Renate Groenewold niet op het podium. Groenewold heeft meer kans op de vijf kilometer.”
Prognose
Prognose Frank Snoeks:
1. Anni Friesinger
2. Cindy Klassen
3. ?
quote:Ireen Wüst: „Die 1500 meter wordt voor mij”
TURIJN, woensdag
Hoe haar gemiste kans op de 1000 meter aanvoelde? „Als een penalty die naast geschoten wordt.” Ofschoon een ongeschreven wet in het voetbal luidt dat een speler die een strafschop mist nooit een tweede poging vanaf elf meter mag wagen, neemt Ireen Wüst vandaag op de 1500 meter vol zelfvertrouwen wederom plaats achter de bal. In alle rust werkte de 19jarige Brabantse de afgelopen dagen de aanloop af. Het is nog slechts een kwestie van de juiste hoek uitkiezen en uithalen. „Die 1500 meter wordt voor mij.”
De zelfverzekerdheid waarmee de laatste woorden na afloop van de vermaledijde vierde plek op de kilometer uit haar mond kwamen, tekent naast de strijdlust ook het hoge verwachtingspatroon dat de olympisch kampioene op de drie kilometer van zichzelf heeft. „Ik weet niet of het spanning of gretigheid was, maar ik blokkeerde bij de start volledig. De twee volle ronden waren goed, de laatste ronde van 29,4 (de snelste van de dag, red.) zelfs super. Maar alles bij elkaar was het toch net niet. Een gemiste kans, ja.”
Het bracht haar met beide benen op de grond, dat weer wel. Eenvoudig waren de eerste dagen na de eerste Super Sunday van Turijn niet geweest. „Je weet dat je iets teweeg brengt, maar wat de werkelijke impact van die medaille is, valt niet te voorspellen”, aldus haar trainer Gerard Kemkers. „Ik weet nog dat ik in 1988 zelf in Calgary schaatste. Daar deed ik mijn ding en dat was het, voor mijn gevoel. Toen ik op Schiphol aankwam, schrok ik van de ontvangst die ons ten deel viel.”
Om die reden houdt Kemkers de teugels bewust kort. „We proberen ons leven zo veel mogelijk binnen het olympisch dorp te houden. Wij zijn haar tijdelijke familie. Wanneer de buitenwereld daar doorheen prikt, wordt ze onrustig.” Het verleidde de oefenmeester tot, zoals hij het zelf noemt, telefoon- en pc-management. „Een nieuw telefoonnummer doet soms wonderen.”
Alsof de oud-schaatser het met een totaal van 22 starts op twaalf wedstrijddagen op en rond het ijs nog niet druk genoeg heeft, moet hij er dezer dagen in Turijn ook nog eens op toezien dat de commercie niet met zijn rijd(st)ers aan de haal gaat. Kemkers heeft zo zijn bedenkingen bij de gang van zaken rond zowel de officiële als de moreel verplichte huldigingen. Naast de medaille-uitreiking op de Piazza Castello, de avond na de race, schrijft het protocol van NOC*NSF namelijk na de wedstrijd ook een optreden in het Holland Heineken House voor. „Wanneer iemand een medaille wint, ben je hem of haar twee avonden kwijt. En dat terwijl je je als sporter dezer dagen juist moet concentreren op rust en herstel. De concurrentie doet dat namelijk ook.”
yeah .. tikje arrogant en ik moet het nog maar zien gebeurenquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:05 schreef sturky100 het volgende:
ze pept zich net zo op als Chad
dat zou best nog wel kunnen gebeuren iddquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:12 schreef Keijs het volgende:
Hopelijk is ze niet té gretig en te gehaast straks
maar in heerenveen, ook in december, 1.54.66, 1.54.72 voor friese/klaas, dat is toch 3 seconden verschil met 8 jaar geledenquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:47 schreef Keijs het volgende:
Friesinger reed in December 1:57:32, dus de winnende tijd zal een hoge 1:56 worden waarschijnlijk.
Verder vind ik die progressie best meevallen, slechts 1 seconde wiinst in 8 jaar op vergelijkbare banen. Timmer won 1000m in 1:16:02, slechts halve seconde sneller als 1998.
Ja Klassen was belachelijk snel toen. De hele 1.52 overslaanquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:56 schreef Remzz het volgende:
Als je dat wereldrecord naast deze tijden legt, zie je pas hoe belachelijk snel die is
Voor het eerst dat ik een wat minder reelere uitslag post,Timmer dan he...quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:34 schreef Ericr het volgende:
Denk eerder dat Klassen en Friesinger elkaar kapot rijden, maar nog wel een snelle tijd neerzetten.
Ik wel dat was echt een grote deceptie, volgensmij ging voor de Nederlanders alles mis.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:07 schreef sturky100 het volgende:
nu ook maar even 2002:
1 Anna Christine Friesinger GER 1.54,02
2 Sabine Völker GER 1.54,97
3 Jennifer Rodriguez USA 1.55,32
4 Cindy Klassen CAN 1.55,59
7 Tonny de Jong NED 1.56,02
21 Marianne Timmer NED 1.59,60
Renate Groenewold NED fall
ik weet niets meer van die val![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:39 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik wel dat was echt een grote deceptie, volgensmij ging voor de Nederlanders alles mis.
quote:Kater
Voor de Nederlandse afvaardiging was het podium te hoog gegrepen. Vooral Renate Groenewold, in Nederland tot de kanshebbers op een medaille gerekend, hield een flinke kater over aan de wedstrijd. Ze was op weg naar een goede klassering, maar raakte in de tweede bocht zodanig uit balans dat ze onderuit ging. "Ik zakte gewoon door m'n benen", vertelde Groenewold nadat ze de teleurstelling enigszins had verwerkt. "Ik lach wel weer een beetje, maar als een boer met kiespijn. Het is nu gewoon even balen. Het is niet anders." Bij haar val was Groenewolds schouder even uit de kom geschoten. "Dat heb ik wel vaker. Ik heb er nu nog maar een beetje last van."
Marianne Timmer had ook weinig schik. Bij haar kwam de teleurstelling na een slecht verlopen race. Timmer wilde voor "alles of niets" gaan en ging als een razende van start. Ze opende onder het wereldrecordschema, maar zakte al vrij snel in. "Ik kreeg zo'n vette klap, da's gewoon slecht." En dus kwam Timmer, in Nagano nog goed voor goud op de mijl, in de voorlaatste ronde vrijwel tot stilstand, resulterend in een uiterst matige eindtijd van 1.59,60. "Uiteindelijk werd het dus niets."
Helaas pindakaas
Ook voor Annamarie Thomas zat er geen medaille in: ze werd elfde in 1.56,45. "Het was niks bijzonders. Ik heb m'n best gedaan, maar het zat er gewoon niet in. M'n races tijdens deze Spelen zijn behoorlijk teleurstellend verlopen, ja. Het is jammer. Helaas pindakaas...", was het nuchtere commentaar van Thomas.
Tonny de Jong vormde de enige uitzondering op de slechte Nederlandse prestaties. Een degelijke race bracht haar voor even op de tweede plaats van het klassement. Uiteindelijk zakte ze terug naar een zevende stek. Ze moest precies twee seconden toegeven op de tijd van Friesinger: 1.56,02. "Ik had misschien iets sneller moeten starten", bekritiseerde De Jong haar mijl. De Jong moet zaterdag nog uitkomen op de 5.000 meter en ziet de 1.500 meter als een goede opwarmer: "Dit is wel lekker voor het zelfvertrouwen."
Foto's en geluidsfragmenten: http://www.nos.nl/archief(...)slag_dames_1500.html
in de planning staat 19.15 als eindtijd, dan zul je 19.30 vast wel halen. ingelaste entertainmentpauzes daar gelatenquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:45 schreef Remzz het volgende:
Ik hoop trouwens echt dat het voor half 8 is afgelopen dan moet ik weg
Mooi zoquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:46 schreef snellejelle het volgende:
[..]
in de planning staat 19.15 als eindtijd, dan zul je 19.30 vast wel halen. ingelaste entertainmentpauzes daar gelaten
Ze schaatsen natuurlijk ietsje langzamer dan de heren, maar die waren gister idd rond 6 uur klaar, dus dat zal een uurtje later zijnquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:46 schreef snellejelle het volgende:
[..]
in de planning staat 19.15 als eindtijd, dan zul je 19.30 vast wel halen. ingelaste entertainmentpauzes daar gelaten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |