abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35311163
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken werken ook niet echt in je voordeel. Ik probeer een serieus gesprek met je aan te gaan, en dan kom jij met wat trollerige teksten die niks maar dan ook niks van doen hebben met de sterke inhoud van mijn post.

Moeilijk debatteren zo.

²
OK inhoudelijk, voor het slapen gaan nog even dan.

Kijk, er is een tijd geleden met één van de mods gesproken over het post gedrag van Meki. Jij was daar ook bij geloof ik. Daarin werd aangegeven dat het gedrag van hem enkele mods reden had gegeven om achter de schermen over hem te discussiëren, en er is aan hem duidelijk gemaakt dat hij dit gedrag moest veranderen. Dat gedrag is niet veranderd. Ik vroeg me dus af hoe het nu staat. Dat ik dat in onhandige woorden neerzette die uitgelegd konden worden als zijnde een verzoek om een ban, OK. En als ik op basis daarvan zelf een ban krijg, so be it. Mijn vraag en intenties waren oprecht, zoals ik ze hier heb uitgelegd. Geloof het of niet, ik kan toch niets doen om je van het tegendeel te overtuigen, behalve mijn woord. ALs je persé van het slechtste in de mens uit wilt gaan, prima. Zegt meer over de persoon die dat doet dan over mij.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35311212
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:36 schreef Meki het volgende:

[..]

en ondanks alles blijf ik hem respecteren
Dit bedoel ik dus, jij neemt jezelf te serieus. Jij stelt voor jezelf bepaalde normen en waarden (bijv. ik respecteer iedereen) en je weigert daar vanaf te wijken, ook al zou dat soms beter zijn (zoals nu).
  maandag 20 februari 2006 @ 23:38:02 #253
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35311223
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:36 schreef Meki het volgende:

[..]

en ondanks alles blijf ik hem respecteren
Dat is ook onze kracht Meki, we laten ons nooit uit de tent lokken, en we blijven respect hebben en tonen, ondanks het slechte gedrag en rare uitspraken van een aantal Fok!kers.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_35311258
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:

[..]

en dat vindt ik dan weer Jammer

Socialdisidor die maakt telkens Moslims zwart en hij is diegene die enkel over mij klaagt
ik maak geen moslims zwart, ik maak alleen de idioten die de islam misbruiken om hun wandaden tegen de mensheid goed te praten zwart. Ik heb moslims in mijn vriendenkring, dus denk eerst na voor je blind blaat.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35311281
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:36 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

OK inhoudelijk, voor het slapen gaan nog even dan.

Kijk, er is een tijd geleden met één van de mods gesproken over het post gedrag van Meki. Jij was daar ook bij geloof ik. Daarin werd aangegeven dat het gedrag van hem enkele mods reden had gegeven om achter de schermen over hem te discussiëren, en er is aan hem duidelijk gemaakt dat hij dit gedrag moest veranderen. Dat gedrag is niet veranderd. Ik vroeg me dus af hoe het nu staat. Dat ik dat in onhandige woorden neerzette die uitgelegd konden worden als zijnde een verzoek om een ban, OK. En als ik op basis daarvan zelf een ban krijg, so be it. Mijn vraag en intenties waren oprecht, zoals ik ze hier heb uitgelegd. Geloof het of niet, ik kan toch niets doen om je van het tegendeel te overtuigen, behalve mijn woord. ALs je persé van het slechtste in de mens uit wilt gaan, prima. Zegt meer over de persoon die dat doet dan over mij.
er is mij daarover helemaal niet duidelijk vermeld dat ik dat moest veranderen. deze stelling van debat heb ik geruimteloos al jarenlang.

ik heb enkel een andere mening dan jou . Ja ik weet dat we niet onder een duur kunnen komen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35311348
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:38 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik maak geen moslims zwart, ik maak alleen de idioten die de islam misbruiken om hun wandaden tegen de mensheid goed te praten zwart. Ik heb moslims in mijn vriendenkring, dus denk eerst na voor je blind blaat.
Het komt over dat je elke moslim bedoelt
zoals die link die ik je gaf
pi_35311361
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:38 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ahmaddiya
pi_35311369
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is ook onze kracht Meki, we laten ons nooit uit de tent lokken, en we blijven respect hebben en tonen, ondanks het slechte gedrag en rare uitspraken van een aantal Fok!kers.

²

Juist en daar moeten we nooit van afwijken
  maandag 20 februari 2006 @ 23:41:28 #259
13462 BansheeBoy
pi_35311411
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ahmaddiya
Pakistanen of Surinamers?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_35311419
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:40 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist en daar moeten we nooit van afwijken
Wéér doe je het. Té stellig, Té orthodox tov jezelf. Bekijk zaken per geval en wees minder star.
pi_35311424
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:37 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus, jij neemt jezelf te serieus. Jij stelt voor jezelf bepaalde normen en waarden (bijv. ik respecteer iedereen) en je weigert daar vanaf te wijken, ook al zou dat soms beter zijn (zoals nu).
Nee ik neem mezelf niet serieus . Als iemand die het niet eens is met mijn mening die kan dat gewoon negeren of gewoon met een hardere stelling daartegen aankomen
pi_35311454
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:20 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

het was geen verzoek om een ban, maar een vraag hoe het stond met de weg van Meki naar de ban. Eerder hebben enkele mods (ik geloof onder meer Drugshond, maar correct me if I'm wrong) al aangegeven dat Meki al meerdere malen gewaarschuwd is voor zijn gedrag op het forum en dat er achter de schermen een discussie gaande was over een eventuele ban. Ik vroeg me af het stond met die discussie.
Daar is mij niets van bekend. Het postgedrag van Meki is volgens mij ook helemaal niet banwaardig. Wat in ieder geval niet door de beugel kan is een verkapte ban aanvragen voor een ander.

Maar goed, ik laat het verder over aan de moderators van hier .
pi_35311463
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:41 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Wéér doe je het. Té stellig, Té orthodox tov jezelf. Bekijk zaken per geval en wees minder star.
Hoe bedoel je
  maandag 20 februari 2006 @ 23:43:16 #264
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35311532
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Pakistanen of Surinamers?

²
Surinamers
pi_35311541
ik wil graag een klacht indienen over bsb

voor de zoveelste keer beledigd hij homo's

nu stelt hij dat homo's gelijk staan aan pedofielen en "beestofielen"

als hij niet aangepakt wordt .. dan ga ik vanaf nu ook moslims bashen en vergelijken met moordenaars, verkrachters en ga ik Mohammed uitmaken voor een pedofiel.

Als hij dat allemaal over homos mag zeggen dan mag ik ook zeggen dat Mohammed een pedo is.

wat hij doet kan gewoon niet... is snap niet dat hij gewoon zijn gang kan gaan

link:

Vaticaan wil homohuwelijk een halt toeroepen
  maandag 20 februari 2006 @ 23:46:57 #267
13462 BansheeBoy
pi_35311702
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
wat hij doet kan gewoon niet... is snap niet dat hij gewoon zijn gang kan gaan

link:

Je benadert mijn post gewoon te emotioneel, je moet mijn post proberen rationeel te benaderen. Ik stel homo's niet op één lijn met pedofielen en beestofielen, ik geef enkel argumenten c.q. kenmerken die in principe voor al die groepen gelden.

²
pi_35311803
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je benadert mijn post gewoon te emotioneel, je moet mijn post proberen rationeel te benaderen. Ik stel homo's niet op één lijn met pedofielen en beestofielen, ik geef enkel argumenten c.q. kenmerken die in principe voor al die groepen gelden.

²
Je beheersing van de Nederlandse taal is blijkbaar zo slecht, dat je niet eens weet wat je zegt.

pi_35311852
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee ik neem mezelf niet serieus . Als iemand die het niet eens is met mijn mening die kan dat gewoon negeren of gewoon met een hardere stelling daartegen aankomen
Het laatste wat ik erover zeg omdat een discussie met jou wéér een zwart-wit, welles-nietes wordt:

Je bent loyaal aan jezelf. Aan de wijsheid die je zeker hebt. Echter, jouw wijsheid is niet per se de waarheid en dit moet je leren inzien. Je post zonder nuance als het A is, is het altijd A en nooit Z: zelfs geen B. Je vertoont de verschijnselen van iemand die de dwangmatige plicht t.o.v. zichzelf voelt om nooit van jouw absolute waarheid (die dat niet altijd is) af te wijken. Gevolg--->>Discussies zoals deze die zeker inhoudelijk zijn, maar al snel ontaarden in een welles-nietes verhaal.

Ik zal nog maar even herhalen dat je zeker iets toevoegt aan Fok! je doet een ander licht laten schijnen op gevoelige zaken en zorgt voor relativiteit en nuance. Echter, bij jou zitten deze termen waarschijnlijk nog niet in je vocabulaire.

Of het oprecht of niet is weet ik niet, maar altijd moet jij tegen de massa ingaan. Alle bovenstaande eigenschappen kun je ook toeschrijven aan BHFH. Het verschil is dat hij zich bewust is van het feit dat zijn waarheid niet de absolute is. Nuance is hem niet vreemd. Als je nou iets minder extreem zou zijn, en iets meer BHFH dán voegde je echt wat toe.

Dit alles heeft niks met erkenning te maken, niks met respect, maar gewoon met de baat die Fok! aan jou heeft.
  maandag 20 februari 2006 @ 23:50:01 #270
13462 BansheeBoy
pi_35311874
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:48 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Je beheersing van de Nederlandse taal is blijkbaar zo slecht, dat je niet eens weet wat je zegt.

Je wilt niet inhoudelijk verder discussiëren dus? ....

²
pi_35311910
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:42 schreef schatje het volgende:

[..]

Daar is mij niets van bekend. Het postgedrag van Meki is volgens mij ook helemaal niet banwaardig. Wat in ieder geval niet door de beugel kan is een verkapte ban aanvragen voor een ander.

Maar goed, ik laat het verder over aan de moderators van hier .
Ik vond het niet bepaald verkapt !
pi_35311974
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:43 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Geen idee
Maar is er nog een nieuwsfeitje met betrekking tot dit onderwerp. ?
Ja, ik heb foto's
pi_35312061
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:49 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Het laatste wat ik erover zeg omdat een discussie met jou wéér een zwart-wit, welles-nietes wordt:

Je bent loyaal aan jezelf. Aan de wijsheid die je zeker hebt. Echter, jouw wijsheid is niet per se de waarheid en dit moet je leren inzien. Je post zonder nuance als het A is, is het altijd A en nooit Z: zelfs geen B. Je vertoont de verschijnselen van iemand die de dwangmatige plicht t.o.v. zichzelf voelt om nooit van jouw absolute waarheid (die dat niet altijd is) af te wijken. Gevolg--->>Discussies zoals deze die zeker inhoudelijk zijn, maar al snel ontaarden in een welles-nietes verhaal.

Ik zal nog maar even herhalen dat je zeker iets toevoegt aan Fok! je doet een ander licht laten schijnen op gevoelige zaken en zorgt voor relativiteit en nuance. Echter, bij jou zitten deze termen waarschijnlijk nog niet in je vocabulaire.

Of het oprecht of niet is weet ik niet, maar altijd moet jij tegen de massa ingaan. Alle bovenstaande eigenschappen kun je ook toeschrijven aan BHFH. Het verschil is dat hij zich bewust is van het feit dat zijn waarheid niet de absolute is. Nuance is hem niet vreemd. Als je nou iets minder extreem zou zijn, en iets meer BHFH dán voegde je echt wat toe.

Dit alles heeft niks met erkenning te maken, niks met respect, maar gewoon met de baat die Fok! aan jou heeft.
Loyaal aan jezelf moet je zijn. anders kan je niet met elkaar in debat gaan.
we kunnen niet gezamenlijk een mening over een onderwerp hebben. ieder heeft zijn eigen mening zoals we hebben gezien in de 30 topics Spotprenten.

En ik kan je soms vertellen dat ik eraan denk welke reactie ik daarop ga geven. soms een hardere soms een zachte om hem stukjes gelijk te geven.

Ik verander soms over mijn mening in bepaalde zaken. ik blijf serieus bezig in NWS en zal dan dan op de normale manier de discussie ingaan zonder te schelden en te kwetsen en als dat toch gebeurt dan is er altijd de aanleiding voor excuces aan te bieden.
pi_35312121
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Loyaal aan jezelf moet je zijn. anders kan je niet met elkaar in debat gaan.
we kunnen niet gezamenlijk een mening over een onderwerp hebben. ieder heeft zijn eigen mening zoals we hebben gezien in de 30 topics Spotprenten.

En ik kan je soms vertellen dat ik eraan denk welke reactie ik daarop ga geven. soms een hardere soms een zachte om hem stukjes gelijk te geven.

Ik verander soms over mijn mening in bepaalde zaken. ik blijf serieus bezig in NWS en zal dan dan op de normale manier de discussie ingaan zonder te schelden en te kwetsen en als dat toch gebeurt dan is er altijd de aanleiding voor excuces aan te bieden.

Reageer nou eens op basis van die post en niet op basis van je eigen verhaal.
pi_35312184
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:54 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Reageer nou eens op basis van die post en niet op basis van je eigen verhaal.
Ik weet niet of ik dat wel kan
geef maar dan normale vragen
ik zie een hele tekst voor me en dan weet ik niet waar ik op moet reageren
  maandag 20 februari 2006 @ 23:56:09 #276
89730 Drugshond
pi_35312198
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:20 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

het was geen verzoek om een ban, maar een vraag hoe het stond met de weg van Meki naar de ban. Eerder hebben enkele mods (ik geloof onder meer Drugshond, maar correct me if I'm wrong) al aangegeven dat Meki al meerdere malen gewaarschuwd is voor zijn gedrag op het forum en dat er achter de schermen een discussie gaande was over een eventuele ban. Ik vroeg me af het stond met die discussie.

Als je dat wilt uitleggen als vragen, of zoals anderen hier het uitleggen, zeuren om een ban, lijkt me dat je zwaar overreact.
Er liep idd een kleine discussie achter de schermen... maar die had niet als thema een banverzoek. En de inhoud van deze discussie mag ik ook niet vrijgeven. Ik heb wel een paar inhoudelijke notes gezet. Maar daar stopt ook het verhaal.
Je kunt met de stelling van Meki eens of oneens zijn. Maar ik zie hem zelden schelden in discussies.Vooral dat laatste siert hem. Want daar kunnen andere users nog eens iets van kunnen leren.
Overigens je bent nergens verplicht om te reageren op zijn postings.
pi_35312227
Waarom haalt Spec mijn postings weg?
Mijn opmerkingen waren volledig ontopic, zeker in het licht van de reacties van onze dorpsgek BSB.
Bovendien snap ik niet waarom deze persoon nog steeds geen Permban heeft, dit is de zoveelste keer dat hij homoseksuelen en pedofielen over 1 kam scheert. Ik mis alleen het links naar zijn Epos.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_35312260
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:55 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dat wel kan
geef maar dan normale vragen
ik zie een hele tekst voor me en dan weet ik niet waar ik op moet reageren
Snap je mijn vergelijking tussen jou en BHFH?

En snap je dat ik jou TE extreem vind in dat opzicht?
pi_35312264
Ben jij homo dan, raptorix? Cowboy van me
pi_35312289
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:56 schreef raptorix het volgende:
Mijn opmerkingen waren volledig ontopic, zeker in het licht van de reacties van onze dorpsgek BSB.
Bovendien snap ik niet waarom deze persoon nog steeds geen Permban heeft, dit is de zoveelste keer dat hij homoseksuelen en pedofielen over 1 kam scheert. Ik mis alleen het links naar zijn Epos.
Wat is er mis met homo's beledigen? JIj beledigt hem toch ook

De pot verwijt de ketel...
  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 23:58:10 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35312308
een topic over het homohuwelijk heeft maar bar weinig te maken met de leeftijd van Mohammed zijn bruid dus is het offtopic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_35312330
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:57 schreef SCH het volgende:
  maandag 20 februari 2006 @ 23:59:22 #283
13462 BansheeBoy
pi_35312365
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:57 schreef SCH het volgende:
Dat kun je toch wel zien aan zijn post.

Zeker jij moet dat door hebben.

²
pi_35312396
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:57 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Snap je mijn vergelijking tussen jou en BHFH?

En snap je dat ik jou TE extreem vind in dat opzicht?
BHFH was niet met NWS bezig . ik wel
pi_35312410
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:50 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik vond het niet bepaald verkapt !
Ja, verkapt dan wel niet verkapte aanvraag tot een ban.
pi_35312433
Ik vind sp3c geen goede mod

hij is bevooroordeeld

geeft duidelijk mensen met een allochtone achtergrond een soepeler behandeling

en alle topics die met homoseksualiteit te maken hebben gooit ie dicht of edit hij weg

maar uitspraken waarin homo;’s tot op het bot beledigd worden laat hij staan

waar gaat dit heen met fok ?
pi_35312448
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:59 schreef Meki het volgende:

[..]

BHFH was niet met NWS bezig . ik wel
Dat is geen antwoord.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 00:01:57 #288
13462 BansheeBoy
pi_35312493
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:58 schreef raptorix het volgende:
Als jij ze niet weghaalt, dan doe ik morgen aangifte bij het meldpunt internet discriminatie, aan jou de keuze vriend.
Lange tenen of een kort ...kie? Van mij mag je aangifte doen. Zal ik met je meegaan?

²
pi_35312502
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:00 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, verkapt dan wel niet verkapte aanvraag tot een ban.
Wie is die -prachtige- vrouw uit jouw avatar eigenlijk?
pi_35312539
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:02 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Wie is die -prachtige- vrouw uit jouw avatar eigenlijk?
Madonna. Uit de clip 'Rain'.
pi_35312568
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:57 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Wat is er mis met homo's beledigen? JIj beledigt hem toch ook

De pot verwijt de ketel...
Ik beledig niemand, ik blijf puur ontopic.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_35312571
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Lange tenen of een kort ...kie? Van mij mag je aangifte doen. Zal ik met je meegaan?

²
Meegaan bij een aangifte via internet? Hoe zie je dat voor je?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 00:03:54 #293
13462 BansheeBoy
pi_35312609
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik beledig niemand, ik blijf puur ontopic.
Ja, dat hebben we gezien.

²
pi_35312628
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:01 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord.
ik weet niet of ik extreem ben dat hangt af in welke factoren
pi_35312641
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:56 schreef raptorix het volgende:
Ontopic en beledigen kan prima samengaan
pi_35312674
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:04 schreef Meki het volgende:

[..]

ik weet niet of ik extreem ben dat hangt af in welke factoren
Extreem in jouw waarheid als de absolute waarheid zien.
pi_35312790
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:05 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Extreem in jouw waarheid als de absolute waarheid zien.
dat zie ik als Meki´s waarheid en soms als een absoluut waarheid
  dinsdag 21 februari 2006 @ 00:07:59 #298
89730 Drugshond
pi_35312804
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik wil graag een klacht indienen over bsb

nu stelt hij dat homo's gelijk staan aan pedofielen en "beestofielen"

link:

Ik zie dat causaal verband niet. Hij somt 3 groepen op (in het absurde getrokken). Die overigens niks met elkaar gemeen hebben.
Sp3c reageerde als mod/user in dat topic. En hij reageerde er ook niet op. Waarschijnlijk zag hij er ook geen kwaad in.
pi_35312832
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:07 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zie ik als Meki´s waarheid en soms als een absoluut waarheid
Dus je staat weldegelijk open voor andere waarheden? En wijst deze niet op voorhand van de hand?
pi_35312919
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:08 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dus je staat weldegelijk open voor andere waarheden? En wijst deze niet op voorhand van de hand?
Ja natuurlijk als ik zie dat , dat het waarheid is verander ik mijn gedachten riching die kant op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')