Die doet het niet, waarschijnlijk moet je gewoon even een poort forwarden in je router.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:00 schreef super-muffin het volgende:
http://82.169.238.235/danieldevries
en dit dan? Dit werkt bij me zelf niet eens.Ik maak gebruik van een Airport Express, heeft dat er mee te maken.
Er zit een router tussen... kijk eens of je hier wat aan hebt ? : http://www.portforward.co(...)ortExtreame/HTTP.htmquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:00 schreef super-muffin het volgende:
http://82.169.238.235/danieldevries
en dit dan? Dit werkt bij me zelf niet eens.Ik maak gebruik van een Airport Express, heeft dat er mee te maken.
of je vist hem uit je sleutelhangerquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:04 schreef super-muffin het volgende:
kut, ik ben het wachtwoord vergeten van mn Airport
Dan moet ik even wachten, want m'n broertje is nog World of Warcaft aan het spelen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:05 schreef Anthraxx het volgende:
Dan reset je hem. Is het ww ook weg.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:06 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dan moet ik even wachten, want m'n broertje is nog World of Warcaft aan het spelen.
En reseten doe je met een knoopje op dat ding of gewoon uit het stopcontact halen?
Ik mag hopen van niet. Als dan de stroom een keer uitvalt of je wilt 'em verplaatsen, zijn al je settings wegquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:06 schreef super-muffin het volgende:
[..]
of gewoon uit het stopcontact halen?
ja echt te erg.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:07 schreef Furious het volgende:
[..]
Jouw broertje is echt een serious addict.
Men, hij wilde niet eens even een Apple gaan kopen omdat-ie dan 2 uurtjes niet kon WoW-en.Doe er wat aan! Delete z'n character ofzo.
Zo ben ik wel eens een 'wr mem' vergeten op een vrij belangrijke routerquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Als dan de stroom een keer uitvalt of je wilt 'em verplaatsen, zijn al je settings weg
Plop een keylogger in z'n computer en verspreid z'n username en password over het internet, dat zal 'em leren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:09 schreef super-muffin het volgende:
[..]
ja echt te erg.
Zegt hij tegen mij: check die site nog even of daar nog een iBook is bij gekomen!
Ik had een probleempje met ODBC, maar ik ga wel even opnieuw compileren.quote:
Nee ik vind het ook niet goed voor em. Hij praat met z'n vrienden nergens anders over. En als hij hier achter de Mini vandaan word gesleurt, gaat hij naar een vriendje toe waar hij WoW gaat spelenquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:13 schreef Furious het volgende:
[..]
Plop een keylogger in z'n computer en verspreid z'n username en password over het internet, dat zal 'em leren.
Ik kan WoW-addicts niet meer uitstaan. Zo iemand loopt ook bij mij rond op school, iedere keer lopen blaten welk item hij nu weer nieuw heeft. GA DOOD, ik speel al 6 maanden niet meer ofzo.
Die had ik express niet genoemd want die schaar ik niet onder de Apple -slowchattersquote:
Scherpquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die had ik express niet genoemd want die schaar ik niet onder de Apple -slowchatters![]()
Wat voor muis en toetsenbord heb je erbij genomen? En zijn deze toevallig overbodig?quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mijn iMac staat volgens UPS al in Best. Voor al mijn andere Apple aankopen betekende dat de dag erna bezorging-aan-huis.
Damn...morgen wellicht al een Intel iMac in huis. Zal gelijk ff de batterijen voor de digitale camera gaan opladen en pics schieten.
.Rar-retje.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:12 schreef Geqxon het volgende:
Vet he
Hoe de fuck kom je daar eigenlijk aan
Ah, een mede-fan!quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tot Vanavond Piet!
Btw Ch0as...coole signature. Zappa![]()
Very nice! Paar weken geleden nog een DVD (Does humor belong in music?) gedownload: geweldig om naar te kijken/luisteren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:21 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ah, een mede-fan!
Paar weken geleden aangeschaft in de kringloop voor 36 Euro, zeefdruk uit '82, oplage: 100 stuks.
(even je hoofd draaien)
[afbeelding]
Voor mijn beschaafde post in het feedback topicquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:32 schreef super-muffin het volgende:
Waarom was je gebanned Hugster?
Ik vond het ook allemaal wel meevallen van je en dacht eerst dat ik die andere (naast eispei) was die een ban kreeg.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:37 schreef Hugster het volgende:
[..]
Voor mijn beschaafde post in het feedback topic
En men was van mening dat ik hier de SC verkloote door mijn reacties op i-spy vanmorgen.
dus gelukkig is hij er nu weer vanaf, want dat slaat natuurlijk nergens op.
(Ontopic: Het is een .mov, dus Applequote:Op woensdag 8 februari 2006 21:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Very nice! Paar weken geleden nog een DVD (Does humor belong in music?) gedownload: geweldig om naar te kijken/luisteren.
En af en toe dit nummer opzetten op werk en iedereen maar denken dat je Sky Radio luistert
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=jewelcase+osx&btnG=Google+zoeken&meta=quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:40 schreef Tijn het volgende:
Mensen, post alsjeblieft links bij al deze mooie programmaatjes. Anders moet ik het steeds maar weer gaan Googlen.
http://www.opticalalchemy.com/products.htmlquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:40 schreef Tijn het volgende:
Mensen, post alsjeblieft links bij al deze mooie programmaatjes. Anders moet ik het steeds maar weer gaan Googlen.
Ja, inmiddels had ik ze zelf ook gevonden. Het ging me meer om de toekomstquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:43 schreef ChOas het volgende:
[..]
http://www.opticalalchemy.com/products.html
http://www.steelskies.com/coverflow/
Ben ik even blij met de 80 GB die in m'n MacBook gaat zittenquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Godver, na het zien van Coverflow wil ik mijn mp3-collectie op mijn iBook en in iTunes hebben. Waarom heb ik nu niet gekozen voor een grotere schijf...
Ik zit het te kijken. Ze schelden er nu aardig op losquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:46 schreef ChOas het volgende:
[..]
(Ontopic: Het is een .mov, dus Apple)
Ken je deze ? :
http://choas.smdc-network.org/zappa_crossfire.mov
Heel indrukwekkend, Zappa in '86 op CNN's crossfire over of er nou wel of geen censuur in de muziek/filmindustrie moet zijn. Echt een aanrader.
(ook naar het Zappa topic gecrosspost)
Jaja, zit je lekker in Windows te internetten?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ben ik even blij met de 80 GB die in m'n MacBook gaat zitten
quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jaja, zit je lekker in Windows te internetten?
Neuh, 80 is zat. M'n iBook had 30 GB en dat was eigenlijk al genoeg.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:10 schreef Geqxon het volgende:
Geen 100GB?
Een *book is afgeschreven zodra er een nieuwe versie isquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef iDex het volgende:
schrijven jullie je laptops zo snel af? allemaal een macbook dit jaar.
Ja ey, je hebt een gadget ziekte of niet natuurlijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef iDex het volgende:
Die van mij is ongeveer 2,5 jaar oud als ik in juli mijn MacBook ga bestellen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef iDex het volgende:
loopt je contract binnenkort toevallig af?quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mijn volgende aankoop wordt waarschijnlijk de P990 die in maart uitkomt maar zeker weten doe ik het nog niet.
Mijn iBook heeft zichzelf afgeschrevenquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef iDex het volgende:
schrijven jullie je laptops zo snel af?
Ik heb maar 20 GB en ik wou dat ik er 80 had. Kon ik ook eens een fatsoenlijke mp3-bibliotheek aanleggen. En covers bekijken in CoverFlow. 30 zou bij een computerwissel dan ook niet genoeg zijn voor mij.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:11 schreef Tijn het volgende:
Neuh, 80 is zat. M'n iBook had 30 GB en dat was eigenlijk al genoeg.
Hehe..nee dat niet maar ik heb een p900 die nog goed werkt. Zo'n p990 naast een PB is wellicht wat overkill...quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:53 schreef Hugster het volgende:
[..]
loopt je contract binnenkort toevallig af? [afbeelding]
Kon je er voor thuisblijven? of loop je hem mis?quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hehe..nee dat niet maar ik heb een p900 die nog goed werkt. Zo'n p990 naast een PB is wellicht wat overkill...
iMac is out for delivery!
Ik heb een externe HD genaamd iPod Video 60 Gb.quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:11 schreef i-spy24 het volgende:
Waarom gebruiken jullie niet een externe HD als verzamelschijf voor al het zware werk. Thuis gewoon nog een grote backup schijf van 250 Gb en je bent dubbel gedekt.
bedoel stel dat je PB wordt gestolen ja...overkomt de besten dan hebben ze dus een waardevolle PB met veel gegevens (of ze er nu wel of niet kunnen bijkomen is een ander verhaal) en jij bent alles kwijt. Daarnaast vertraagt het wel je PB na verloop van tijd. Een met zo een externe HD is het gewoon aansluiten via FW en je hebt alles gegevens bij de hand en je hebt een PB die zo 'schoon' mogelijk is en geen last van haperingen oid op zijn tijd heeft omdat je er toch alleen maar het noodzakelijke op hebt staan.
TIP: Heb nooit je externe HD in je tas zitten want stel dat ze je tas jatten dan hebben ze mischien wel een mooie labtop maar niet je waardevolle gegevens.
PS: Mijn oude macintosh 128/512 K is nog steeds niet afgeschreven...![]()
Loop hem niet mis; ga zo ff bureau poetsenquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:03 schreef XL het volgende:
[..]
Kon je er voor thuisblijven? of loop je hem mis?
Altijd je junk checken of er niets belangrijks in zit.quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:02 schreef Anthraxx het volgende:
Vandaag is de dag dat ik Mail.app vervloek.
Ik had gisteren dus een receptie van een trouwerij van een studiegenoot. De uitnodiging had hij 2 maanden terug gestuurd en gisteren kreeg ik te horen via iemand anders dat het die dag dus was. Wat bleek? Mail heeft dat bericht dus gewoon richting Junk gegooid.
Ik ga naar de biebquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef Remzz het volgende:
Hoiben ik ook weer, schoolweek weer voorbij
Ik heb een externe harddisk, maar daar wil ik niet m'n muziek op zetten kwijt. Ik heb geen zin om telkens allemaal apparaten aan te moeten sluiten als ik even in de trein zit en een CD wil luisteren.quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:11 schreef i-spy24 het volgende:
Waarom gebruiken jullie niet een externe HD als verzamelschijf voor al het zware werk.
10:00:quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:15 schreef XL het volgende:
De sneeuw in Tilburg is Apple-wit vandaag![]()
Ik quote mezelf even. Anderen mogen ook antwoorden overigensquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:43 schreef De_Hertog het volgende:
Anthraxx: Heb jij als mede-developer enig idee wat ik met 'can't map file: /Developer/wxMac-2.6.2/build-release/lib ((os/kern) invalid argument)' moet?
Daar heb ik dezelfde vraag ook al gesteld, maar alle beetjes helpenquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:52 schreef Geqxon het volgende:
Misschien maak je op Tweakers.net meer kans?
Sorry niet gelezenquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik quote mezelf even. Anderen mogen ook antwoorden overigens
Zet er een spiegel voor en maak een foto met iSightquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
iMac is binnen![]()
Eerst ff spelen en foto's maken: zal ze straks wel posten!
Als alternatief voor de digitale camera een goed ideequote:Op donderdag 9 februari 2006 12:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zet er een spiegel voor en maak een foto met iSight
Partities maken, overbodige bestanden niet installeren.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:26 schreef Geqxon het volgende:
Clean install? Was hij niet clean genoeg?
Komt het ooit voor dat je een nieuwe installatie uit moet voeren dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Omdat ik in het geval van een clean install van OSX niet alles kwijt ben als ik het op 1 partitie laat staan. Afwijking overgehouden uit mijn Windows periode.
Nope, but just in case.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Komt het ooit voor dat je een nieuwe installatie uit moet voeren dan?
Ik heb het iig nooit hoeven doen in de 2,5 jaar dat ik m'n iBook had.
Niet dat dat probleem oplost trouwens.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:12 schreef De_Hertog het volgende:
Juist. Staat er ergens in een verstopt readme-bestandje dat je bij het configureren een --enable-odbc hebt. En alle andere bronnen praten alleen maar over wxUSE_ODBC in setup.h. Leuk is dat. Laat ik de compiler weer eens aanslingeren
USBoverdrive kan je installeren als je de snelheid van de Mighty Mouse voldoende vind eh!quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nope, but just in case.
Vreemd: OSX moest zojuist herstarten tijdens de installatie. Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt.
Bedankt, begint erop te lijken dat de demo veel meer geheugen (expres?) in beslag neemt dan de complete versie.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:16 schreef Hugster het volgende:
voor Furious, de resources voor EarthDesk
[afbeelding]
Wat gebruikt hij bij jou dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:31 schreef Furious het volgende:
[..]
Bedankt, begint erop te lijken dat de demo veel meer geheugen (expres?) in beslag neemt dan de complete versie.
iMac staat nu data te ontvangen via Firewire van de PB maar ik zal er zo wat plaatsen. Goeie pic hostsites ?? Of kan Fok! alweer via imageshack?quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:41 schreef Geqxon het volgende:
Walter verdorie, wij willen pics!
webspace van je provider?quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
iMac staat nu data te ontvangen via Firewire van de PB maar ik zal er zo wat plaatsen. Goeie pic hostsites ?? Of kan Fok! alweer via imageshack?
Die gaat dus gestolen wordenquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:03 schreef super-muffin het volgende:
De accu van mij iPod was binnen anderhalf uur leeg
En ik heb niets geskipt, ben 1 keer van Immortal naar Metallica gegaan.
Dan maar met mn PowerBook in de bus muziek luisteren.![]()
Mogen we nu alweer exif-grappen maken, of is dat nog not donequote:Op donderdag 9 februari 2006 13:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hier alvast twee pics![]()
[[url=http://img129.imagevenue.com/loc178/th_ad92c_DSC00009.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://img142.imagevenue.com/loc96/th_bce1c_DSC00012.JPG]afbeelding][/URL]
Ik heb je 'helpdesk' benadert.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:41 schreef Hugster het volgende:
[..]
Wat gebruikt hij bij jou dan?![]()
Als je me even mailt op m'n msn adres dan kan ik je wat uitleg geven
Ik heb dat ook gedaan, maar dan met een d op het einde.quote:
Ik ben blij om te zien dat ook in de Apple slowchat de Nederlandse taal niet wordt verwaarloosdquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:06 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gedaan, maar dan met een d op het einde.![]()
Wat gebruikt hij dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Crap...de nieuwe iMac gebruikt notebook geheugen en Paradigit had enkel trage SO-Dimms. Dan maar ff met 512 werken.
4200 langzaam?quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Yup...ff bestellen bij Alternate of zo. Paradigit had enkel 4200 en da's wat langzaam.
Eigenlijk maakt het ook vrij weinig uit als ik een FF scherm voor me zie, of het nou Windows of Ubuntu is. Dat scherm ziet er vrijwel hetzelfde uit. Klein verschil zijn de fonts, maar dat is eerder in het voordeel van Windows dan Ubuntu. En het is wel weer eens fijn om een 17" scherm te zien.quote:
Laatst op aanraden van iemand uit dit topic TomatoTorrent gedownload. Echter nooit geprobeerd, want ik gebruik torrents zo weinig dat ik niet eens de moeite neem om me aan Azureus te storen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:57 schreef de_sapje het volgende:
Wat vinden jullie nou eigenlijk de beste BitTorrent client voor de Mac? Ik heb Azureus gebruikt, maar dat programma is te lelijk voor woorden en het is zo traag als een willekeurig Windows programma op een PC vol met spyware en virussen, Bits on Wheels vond ik wel oké maar het heeft toch niet echt de Mac look&feel. Ik zoek een programma dat de zelfde uitstraling en gemak heeft als Aqcuisition (voor Fasttrack en Limewire netwerk) maar dan voor BitTorrent.
PS: ik weet dat Acquisition inmiddels BitTorrent support heeft maar hij houdt zich niet goed aan de standaarden waardoor ik hem alsnog niet kan gebruiken voor BitTorrent.
Waarom bestel je niet gewoon bij de voordeligste winkel op tweakers.net/pricewatch?quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand trouwens een goede site om intern geheugen aan te schaffen? Ik ken Alternate maar verder weet ik er niet zoveel..
Aha..daar kom ik niet zo vaak: bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom bestel je niet gewoon bij de voordeligste winkel op tweakers.net/pricewatch?
Ik ga natuurlijk niet mn Powerbook naakt op mn schoothoudenquote:
Woah!!!quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:30 schreef super-muffin het volgende:
Woah, ik stond niet eens in mn kamer, en de deur was half open, ik druk op volgende en hij gaat naar de volgende. Ik kon m'n iPod niet eens zien
Eehm neequote:Op donderdag 9 februari 2006 19:34 schreef Geqxon het volgende:
HIj werkt op magie
Wat ik mij wel afvraag: Is het het geld waard?
/edit: De remote dus.
Moah, het is een leuk hebbe dingetje. Of het het geld waard is moet je voor je zelf bepalen. Voor mij wel een beetje.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:34 schreef Geqxon het volgende:
HIj werkt op magie
Wat ik mij wel afvraag: Is het het geld waard?
/edit: De remote dus.
quote:Maar als je het in je handen hebt, dan vraag je je wel af: 50 euro?!!!
Het ding is geen 50 euro waard, ook niet met die dopjes, die je (ik) toch niet gebruikt.
Ik gebruik hem in 1e instantie als remote en dan duw ik mijn hoofdtelefoon in de normale line-out en heb dus de remote echt los als remote, zonder extra snoeren er aan.
Ik heb vorige week midden in de nacht 7 codes ingevuld, netjes verspreid over een uur om m'n winkansen te maximaliseren.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Volgens mij ben ik echt de laatste persoon op deze planeet zonder iPod. En dat blijft nog wel even zo. Tenzij ik met de chips een nano win. Maar ik eet nooit chips..
Idem.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Volgens mij ben ik echt de laatste persoon op deze planeet zonder iPod. En dat blijft nog wel even zo. Tenzij ik met de chips een nano win. Maar ik eet nooit chips..
Ik heb er nu niet echt behoefte aan, maar als m'n zusje en m'n moeder ook over zijn op een Macintosh, is een family pack misschien wel een leuk idee.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:55 schreef _martijn_ het volgende:
Zijn hier trouwens ook mac-ers die puntje mac hebben? (.mac)
Ik heb het een tijdje geleden genomen en het bevalt me eigenlijk wel (hoewel het toch een beetje aan de prijs is)
Sja dat is natuurlijk een kwestie van smaak, al ben je voor mij echt vrijwel de eerste persoon die ik tegen kom die de iPod niet mooi vindquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:05 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vind een iPod dus verre van mooi.
ikke. Bevalt mij ook welquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:55 schreef _martijn_ het volgende:
Zijn hier trouwens ook mac-ers die puntje mac hebben? (.mac)
Je kunt upgraden tot 4 GB, maar ik kan me niet voorstellen dat je te weinig zou hebben aan 1 GB webspace.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:09 schreef i-spy24 het volgende:
eigenlijk te weinig als je veel tierlantijntjes hebt...
Ik heb geen idee. Ook niet wat dat met een .Mac-account te maken heeft.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:18 schreef i-spy24 het volgende:
Waarom denk je dat ik meerdere externe HD's heb w.o. een van 250 GB...![]()
Djeesquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een nog mooiere iPod Video in aantocht??
Het is toch logisch dat je online storage niet gebruikt om al je data op te slaan. Alleen de dingen die je wilt delen, kun je daar kwijt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:25 schreef i-spy24 het volgende:
ik gebruik die .mac amper tot niet gewoon omdat het te weinig biedt voor als ik iets groots wil opslaan. Daar heb ik andere mogelijkheden voor. Maar om weleens een filmpje/fotootje e.d. te laten zien dan is het prima te doen.
Oh ja dat is ook zo natuurlijkquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb nu een snelle Intel Hugster
Maar gaat inderdaad wel rap ja: hoewel de iPod color volgens mij al in maart er was heb ik mijn iPod Video pas een paar weken.
precies, bestanden die ik ook op een andere plek wil bewerken staan daar op. en veel foto's die dan gelijk op de mac homepage staan. Ik vind het lekker handig.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:29 schreef Tijn het volgende:
Het is toch logisch dat je online storage niet gebruikt om al je data op te slaan. Alleen de dingen die je wilt delen, kun je daar kwijt.
Nope...maar zoveel heb ik er nog niet lopen. Office 2004 en Photoshop draaien prima, hoewel ik wel werk dat meer geheugen gewenst is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:33 schreef Hugster het volgende:
[..]
Oh ja dat is ook zo natuurlijk[afbeelding]
Al onverwachts afgesloten rosetta apps gehad vandaag?
Je kind of je computer?quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:49 schreef snoopy het volgende:
Ik heb allemaal foto's van mijn kind op de computer, die wil ik echt niet kwijt![]()
Je vergeet: Oktober 2004: iPod photo wat in feite de iPod color is maar later qua naam is veranderd.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Djees
Juni 2005: iPod color
Oktober 2005: iPod with video
Februari 2005: iPod xxxx
Gaat snel zo
quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:01 schreef Geqxon het volgende:
Imho was de iPod Photo op het moment dat je de iPod Color nog niet had niet echt mainstream. De mainstream iPod op het moment is de 30gb iPod with video, daarvoor de 20gb iPod Color, en daarvoor de 20gb iPod 4G
Hoe bedoel je dat precies? Wireless remote?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij krijg je bij de volgende iPod gewoon een remote in je handen gestopt
Je punt zijnde dat je net een nieuwe Airport Express hebt?quote:
Dat is correctquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je punt zijnde dat je net een nieuwe Airport Express hebt?
Ik ben er ook erg tevreden mee. Maar ik gebuik de iTunes functie nog nietquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:31 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dat is correct
Airport Express: "Hallo, ik ben nieuw hier"
ChOas: "Hoi lief nieuw speledingetje, hoe installeer ik jou?"
[ChOas heeft geen tijd om zichzelf die laatste vraag helemaal te stellen]
Airport Express: "Oh, ik zie dat u een WPA beveiligd netwerk heeft maar al ingelogd bent op dat netwerk met deze Mac, zal ik dan maar als Airport express het linksys netwerk uibreiden gebruikmakend van uw huidige key ?"
ChOas: "Ja hoor, doe maar Airportje"
[ChOas klikt]
0.0000000001 ms. later
Airport Express: "Waar wacht u op, het is al gebeurd"
[ChOas zet een muziekje op]
...
Apple heerscht
Omdat Linksys bijvoorbeeld geen troep is?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:36 schreef Geqxon het volgende:
Waarom heb je niet gelijk heel die linksys troep het raam uit gegooid?
Troep? Hallo, Linksys is het consumentenmerk van Cisco he.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:36 schreef Geqxon het volgende:
Zoals Anthraxx zei, niets mis mee. Ik heb na de aankoop van mijn iBook een Linksys WRT54G gekocht en die doet het prima.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:36 schreef Geqxon het volgende:
Mooi samengevat. Ik heb ook ooit een dergelijke dialoog gevoerdquote:
ja maar waarom je bestaande netwerk hardware wegdoen als het nog prima werkt?quote:
Dat programma staat echter wel bij de andere config-tools, iets dat veel logischer is dat een losse interface. Simplicity, Apple dusquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:01 schreef Anthraxx het volgende:
Via de mac betekent gewoon een apart programma gebruiken om het in te stellen. Ik zie het verschil niet tussen een webadmin of een programma die een connectie bouwt met een router. Of ligt dat nou aan mij?
True. Maar er is wel 1 heel groot voordeel aan: Opklapbaarquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef super-muffin het volgende:
Amerikaanse stekker
daar heb ik toch niets aan hier.
Geqxon moet toch ook een beetje meekomen?quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:03 schreef Hugster het volgende:
[..]
ja maar waarom je bestaande netwerk hardware wegdoen als het nog prima werkt? [afbeelding]
Ik vind het een beetje bullshit. Ik heb zelf specifiek voor Apple gekozen omdat ik daar toch was en ik ongeveer vrij veel korting kreeg op de echt zwaar overpriced Airport Express (ik kreeg ruim 40 euro korting). Anders had ik ook gewoon een linksys staan. Het verschil: geen ene fuck. Het ding ligt toch op zolder.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:03 schreef Hugster het volgende:
[..]
ja maar waarom je bestaande netwerk hardware wegdoen als het nog prima werkt? [afbeelding]
Nu heeft hij ook nog eens een veel groter bereik.
Jij neemt je draadloze netwerk iedere dag mee?quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
True. Maar er is wel 1 heel groot voordeel aan: OpklapbaarNet als bij de rest van de iPods reeks. Je klapt de stekker in en je stop hem in je reistas.
Nee, maar vaak wel mijn iPod adapterquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jij neemt je draadloze netwerk iedere dag mee?
Of er nu een snelkoppeling staat naar je webbrowser met het ip-adres van je router of een apart programma, het maakt geen zak uit. Het enige voordeel van dit tov een webadmin is dat mensen niet zo snel je airport kunnen hacken door in de router in te loggen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat programma staat echter wel bij de andere config-tools, iets dat veel logischer is dat een losse interface. Simplicity, Apple dus
Ja, ik neem altijd mijn router mee op reisquote:True. Maar er is wel 1 heel groot voordeel aan: OpklapbaarNet als bij de rest van de iPods reeks. Je klapt de stekker in en je stop hem in je reistas.
En het verheerlijken van Apple mag natuurlijk wel. Daar is het een SC topic voor. Ik vind het alleen diep triest voor zoiets overbodigs. Het is een goed product verder, maar om nou alles op te gaan hemelen...quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:13 schreef Hugster het volgende:
Ja en ik verander ook elke dag settings in m'n accespoint, het is een soort hobby van me geworden. [afbeelding]
Daarom is die airport util werkelijk een uitkomst
eenmalig ingesteld en er nu al 2 jaar niet meer naar omgekeken...
Ik snap het nut niet. Als je toch een PC met iTunes hebt, dan kun je toch ook gewoon je muziek daarvanaf spelen? Beetje overbodig om dat met behulp van een WiFi verbinding over te hevelen naar een audio-chip die ook gewoon in je PC zit ...quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:13 schreef Geqxon het volgende:
Op mijn school zit een jongen die laatst zijn Airport Express mee had genomen
Klik in het stopcontact, klik speakers erop aangesloten, klik in itunes, muziek
Het is inderdaad de pimpfactor, maar voor op vakantie is het wel makkelijk. Speakertjes op de salontafel, en dan lekker op bed met je bookje spelenquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik snap het nut niet. Als je toch een PC met iTunes hebt, dan kun je toch ook gewoon je muziek daarvanaf spelen? Beetje overbodig om dat met behulp van een WiFi verbinding over te hevelen naar een audio-chip die ook gewoon in je PC zit ...
Of zitten er allemaal diep trieste patsertjes die geilen op elk nieuw product bij jou op school?
Zo kun je voor alles wel een nuttige toepassing bedenkenquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is inderdaad de pimpfactor, maar voor op vakantie is het wel makkelijk. Speakertjes op de salontafel, en dan lekker op bed met je bookje spelen
Ja, dan ga ik nu mijn afgespeelde Mp3's via AirTunes koppelen aan mijn versterker zodat ik het op mijn Minidisc kan overnemen. Waarom? Nou gewoon omdat het kan (tm).quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:33 schreef Hugster het volgende:
[..]
Zo kun je voor alles wel een nuttige toepassing bedenken
Maar een ape is OK hoor daar niet van
quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:42 schreef Hugster het volgende:
Idd
En kweks heeft zelfs nog geen "bookje"
Sinds Apple aangekondigt heeft naar Intel te switchen? Ik gok dat rond september de iBooks van Intel processoren worden voorzien, die minstens 2x zo snel zijn. Dan is het zonde nu nog een PPC te kopen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:45 schreef Anthraxx het volgende:
Sinds wanneer?
Tsja. Als je *nu* een iBook nodig hebt, moet je natuurlijk nu gewoon iets kopen. Maar als het even kan, zou ik persoonlijk ook wachten tot de Intel-versie uit is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:53 schreef Anthraxx het volgende:
Dat laatste is een kul argument en dat weet je zelf ook.
Ook dat. De G4 is hopeloos verouderd, en dat is een feit. Kijk eens naar de Powerbook die met zijn Intel Duo Core 4x zo snel werd, lekker als ik nu een iBook koop en hij over enkele maanden 2 keer zo snel is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies...wat mot je nou nog met een PPC Mac?
meer users hier last van?quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:55 schreef iDex het volgende:
ik word gek van msn messenger voor de mac. heel de tijd komen alle mensen uit mijn lijst online
Ik bedoel dus dat de hardware volgens hem minder waard is (de PPC). Vergeet niet dat PC hardware binnen een maand al zwaar verouderd is, dus het is een lul argument.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja. Als je *nu* een iBook nodig hebt, moet je natuurlijk nu gewoon iets kopen. Maar als het even kan, zou ik persoonlijk ook wachten tot de Intel-versie uit is.
Er zijn niet specifiek iBooks aangekondigd, maar Steve heeft tijdens z'n Keynote wel gezegd dat dit jaar alle Macs overgaan op Intel.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat andere kan ik je wel enigzins gelijk in geven, maar er zijn nog geen nieuwe iBooks aangekondigt dus misschien kun je ook wel een jaar moeten wachten (minstens).
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
ssssst, al die vrienden van je zitten je te neppen
Daarom hoop ik ook dat IBM de marketing stunt nog eens lekker inwrijft bij Apple met betrekking tot de G6, die ze vorige week aangekondigd hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:00 schreef Geqxon het volgende:
Apple wil de iMacs met PPC duidelijk dumpen (zie de prijsverlaging, en dat de 17" niet meer leverbaar is), dus zo te zien zitten ze dat hele Intel gebeuren redelijk te pushen
Dat 4x argument is een marketing argument gezien de benchmarks die her en der opduiken op het web. De G4 is zo hopeloos verouderd dat het technisch gezien nog steeds een betere processor is itt een Intel (als je het over een verouderd design hebt moet je niet gaan praten over CPUs die begin jaren 80 zijn ontworpen en voortgezet zijn). Het missen van de Altivec engine zou ik ook zo uit mijn hoofd kunnen noemen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ook dat. De G4 is hopeloos verouderd, en dat is een feit. Kijk eens naar de Powerbook die met zijn Intel Duo Core 4x zo snel werd, lekker als ik nu een iBook koop en hij over enkele maanden 2 keer zo snel is.
En dat laatste is geen bull. Als ik hem over 3-4 jaar verkoop, zal er amper meer PPC hardware zijn, en betwijvel ik of OSX / OS11 nog PPC ondersteund.
Ik weet dat Intel er een handje van heeft om al hun nieuwe ontwerpen te baseren op hun vorige en dat de Pentium nog erg veel weg heeft van een 386 enzo. Maar ze hebben toch ook wel wat nieuwe technologieën aangedragen de afgelopen jaren, dus in hoeverre is een Core Dual nou nog echt te vergelijken met hun ontwerpen uit de jaren '80? Is de Core Dual niet de moderne chip wat Apple ons wil doen geloven?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Intel (als je het over een verouderd design hebt moet je niet gaan praten over CPUs die begin jaren 80 zijn ontworpen en voortgezet zijn).
Het is nog steeds een x86 en dat is nog steeds een ontwerp uit de jaren 80. Om allerlei nieuwe dingen toe te voegen hebben ze wel intern veel gewijzigd, maar het zijn op zich hacks op hacks op hacks op hacks. Het kon iig netter gedaan worden (en dat proberen ze dus ook met hun nieuwe architectuur, als het er ooit komt). Intel heeft veel kennis in huis, maar x86 is een gedrochtquote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet dat Intel er een handje van heeft om al hun nieuwe ontwerpen te baseren op hun vorige en dat de Pentium nog erg veel weg heeft van een 386 enzo. Maar ze hebben toch ook wel wat nieuwe technologieën aangedragen de afgelopen jaren, dus in hoeverre is een Core Dual nou nog echt te vergelijken met hun ontwerpen uit de jaren '80? Is de Core Dual niet de moderne chip wat Apple ons wil doen geloven?
Wachten! De nieuwe iBook zal niet meer lang op zich laten wachten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 08:58 schreef Xilantof het volgende:
Ik ben van plan een iBook 12" aan te schaffen. maar zit dus ook met de geruchten over een nieuwe versie.
Op zich voldoet de huidige voor mijn doeleinde... maar meer/betere opties/specs voor (ongeveer) dezelfde prijs is altijd leuk natuurlijk...
Ik heb geruchten gehoord/gelezen van maart...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:30 schreef Furious het volgende:
[..]
Wachten! De nieuwe iBook zal niet meer lang op zich laten wachten.
Daar stel je een goede vraag. Hm, ik denk dat ik even met mijn software leraar ga praten hoe het zit met bitmasks...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:47 schreef Tijn het volgende:
Nou ja, wel als je een bitmask gebruikt toch?
Steve jobs had het erover dat dit jaar alles naar Intel over zou gaan..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb geruchten gehoord/gelezen van maart...
Nouja... nu heb ik nog geen geld... dus moet zowiezo nog (even) wachten.
klopt ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Steve jobs had het erover dat dit jaar alles naar Intel over zou gaan..
Ik zal er niet verbaasd over zijn als 't idd een andere naam krijgt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:38 schreef Geqxon het volgende:
Geruchten blijven geruchten
Misschien gaat heel de iBook reeks er wel uit zoals wat waarschijnlijk met de Macbook reeks gaat gebeuren.
Reality Disortion Effectquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:07 schreef Rock-shocker het volgende:
Halo effect.
de iPod doet z'n werkquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:07 schreef Rock-shocker het volgende:
Halo effect.
Thanks, dat was hemquote:
Om eerlijk te zijn verbaast dat mij wel, het is qua media-center redelijk beperkt. Ik krijg zelfs het gevoel dat je met iPhoto en iTunes veel sneller bent. Of kun je ook je keyboard gebruiken?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind Frontrow eerlijk gezegd best handig maar dat komt omdat het de iPod interface enigszins volgt en die ben ik ook al aardig gewend.
Ja dat is ook zo, maar ik bedoel ook vooral dat mensen met een iPod eerder eens verder neuzen in de Apple shop dan mensen zonder iPod. En windows users die iTunes heerlijk vinden werken en dan te weten komen dat het heel OS X + apps zo'n beetje op die heerlijke manier in elkaar steekt dan wordt men al snel wat nieuwschierigerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:12 schreef Tijn het volgende:
Het is vooral ook Mac OS X denk ik die de Mac weer tot een succes maakt. Natuurlijk helpt het succes van de iPod en natuurlijk helpt het dat hun machines er tof uitzien. Maar uiteindelijk moet je er dan toch mee werken en dat het zo goed werkt, is voornamelijk te danken aan Mac OS X.
Met het keyboard en muis gaat het allemaal wat sneller doordat je kunt klikken en scrollen. Maar ik vind iPhoto prima werken onder FrontRow en ook DVD kijken gaat m.i. heel rap.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Thanks, dat was hem
[..]
Om eerlijk te zijn verbaast dat mij wel, het is qua media-center redelijk beperkt. Ik krijg zelfs het gevoel dat je met iPhoto en iTunes veel sneller bent. Of kun je ook je keyboard gebruiken?
Het heeft toch een bepaalde Apple "feel en touch", en ik vind trouwens iTunes op mijn P4 3ghz PC niet traag hoorquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:17 schreef Geqxon het volgende:
iTunes op Windows is anders stronttraag![]()
Dus zoveel mensen zullen ze niet winnen via iTunes for Windows
Voorbeeld:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:19 schreef Hugster het volgende:
[..]
Het heeft toch een bepaalde Apple "feel en touch", en ik vind trouwens iTunes op mijn P4 3ghz PC niet traag hoor
Ik vroeg mij dus af of je in dit venster:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Met het keyboard en muis gaat het allemaal wat sneller doordat je kunt klikken en scrollen. Maar ik vind iPhoto prima werken onder FrontRow en ook DVD kijken gaat m.i. heel rap.
Met video heb ik nog niet veel gedaan, en grote album covers stop ik er zowiso nooit in. Maximaal 500px oid.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
-knip-
Muziek gaat wel razendsnel, maar muziek met albumart (op bv. een resolutie van 1400*1400 of 1024*1024) is niet meer "instant", daar duur het even voordat het geopend is.
En de search dan, dat is verre van instant. Daar duurt het op zijn minst 500ms voordat hij het gevonden heeft. En dan moet ik het nog los aanklikken ipv. dat hij gelijk speelt als ik op afspelen klik.
P4, 2.8GHZ, 512mb
De alternatieven worden in ieder geval populairder. Natuurlijk is 'een aflopende zaak' erg overdreven en met de nieuwe versie zullen ze vast wel wat goede publiciteit krijgen enzo. Maar ik merk wel dat bijvoorbeeld Ubuntu erg populair is, niet alleen onder ervaren Linux gebruikers, maar juist onder bij mensen die van Windows af willen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:03 schreef Tijn het volgende:
Leraren bij mij op school zeiden al dat Windows een aflopende zaak is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |