Ja, laten we dat nu maar eens vergeten idd. Er zijn wel ergere dingen om ons druk over te maken nu, zoals een spotprent over Mohammed.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Sorry hoor, maar dit vindt ik dus nergens op slaan. Laten we 11 september er maar weer eens bij halen. Het excuus om dingne over moslims te mogen roepen en binnenlandse maatregleen nemen.
Als er iest is uitgemolken voor eigen gewin is het 11 september wel.
dus moeten wij het ook maar doen?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:14 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
Achja, Meki haalde de holocaust erbij.. over uitgemolken gesproken..
Natuurlijk, geef maar toe. Dan heb je tot het einde van tijden huilende en rellende moslims die boos zijn over het feit dat er nog steeds alcohol in bier zit. Godzijdank hebben we Youp van \'t Hek.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:19 schreef One_of_the_few het volgende:
Zo gaat het de hele tijd en om uit de vicieue cirkel te komen kan je niet anders dan dat 1 van de partijen ermee stopt. Nou waarom zouden wij dat niet zijn?
Omdat we dat al vaak genoeg geprobeerd hebben misschien?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dus moeten wij het ook maar doen?
Dat is iets wat van beide kanten steeds terugkomt.
Zij doen dit en daarom reageren wij zo..
Ander: Zij doen dit en daarom reageren wij zo..
Zo gaat het de hele tijd en om uit de vicieue cirkel te komen kan je niet anders dan dat 1 van de partijen ermee stopt. Nou waarom zouden wij dat niet zijn?
Dankzij hen...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:14 schreef Poncho het volgende:
[..]
9/11 is anders niet het enige wat dankzij hen gebeurd is.
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef Poncho het volgende:
Natuurlijk, geef maar toe. Dan heb je tot het einde van tijden huilende en rellende moslims die boos zijn over het feit dat er nog steeds alcohol in bier zit. Godzijdank hebben we Your van \'t Hek.
Relativeren is je echt vreemd he.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dankzij hen...
Ja laten we vergelijken welke cultuur erger is dan de andere. Wat is dat voor zinloos iets? Laten we elkaar lekker verrot schelden, dingen in de fik steken en denken dat we zo wel verder komen. Wij zijn toch niet de schuldigen..........![]()
Ja, we hadden de drie Moslim rijken in de tang. We hebben alleen jammer genoeg niet gebruikt gemaakt van de kansen die we toen hadden. Achteraf zeer te betreuren.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:11 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat gaat altijd met golf bewegingen. Het westerse gedachte goed zette na het Ottomaanse rijk heel erg op.
Ik sta nog ingeschreven als gelovige, maar in de praktijk..quote:
Wie zegt dat ik toegeven bedoelde? Ow, hij is niet voor de meeste posts hier, dus geeft hij toe aan de moslimsquote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef Poncho het volgende:
[..]
Natuurlijk, geef maar toe. Dan heb je tot het einde van tijden huilende en rellende moslims die boos zijn over het feit dat er nog steeds alcohol in bier zit. Godzijdank hebben we Youp van \\\'t Hek.
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik toegeven bedoelde? Ow, hij is niet voor de meeste posts hier, dus geeft hij toe aan de moslims![]()
quote:Zo gaat het de hele tijd en om uit de vicieue cirkel te komen kan je niet anders dan dat 1 van de partijen ermee stopt. Nou waarom zouden wij dat niet zijn?
[afbeelding]quote:
Ach ... de Islam is een slechte verbastering van Joodse en Christelijke religieuze geschriften.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Ja, we hadden de drie Moslim rijken in de tang. We hebben alleen jammer genoeg niet gebruikt gemaakt van de kansen die we toen hadden. Achteraf zeer te betreuren.
Wat is jouw oplossing dan? Oorlog?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omdat we dat al vaak genoeg geprobeerd hebben misschien?
Nou, ik haal 11 september er niet bij. ik vergelijk niet wat zij allemaal wel niet hebben gedaan en wij niet. Ik zeg niet steeds hoe slecht die moslims wel niet zijn en dan moet ik relativeren?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef Poncho het volgende:
[..]
Relativeren is je echt vreemd he.
Een spotprentje tegen een ambassade die in puin geslagen wordt.
Nee inderdaad, geef maar aan ze toe. Zodra ze hun zin niet krijgen gaan ze huilend met zelfgemaakte bommetjes om hun middel de straat op.
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef Poncho het volgende:
[..]
Relativeren is je echt vreemd he.
Een spotprentje tegen een ambassade die in puin geslagen wordt.
Nee inderdaad, geef maar aan ze toe. Zodra ze hun zin niet krijgen gaan ze huilend met zelfgemaakte bommetjes om hun middel de straat op.
Strak plan, nuance. Net zo'n soort nuance als een ambassade aftuigen vanwege spotprentjes.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan? Oorlog?
Waarom is het zo snel, of moslims beledigen en ze voor alles en nog wat uitmaken of door de knieen gaan voor moslims?
Iets meer nuance mag ook wel hoor.
Jij niet.quote:
Als je het op die manier bekijkt zijn we inderdaad veel te laat begonnen om het MO een beetje te hervormen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Ja, we hadden de drie Moslim rijken in de tang. We hebben alleen jammer genoeg niet gebruikt gemaakt van de kansen die we toen hadden. Achteraf zeer te betreuren.
en nu?quote:
Beetje baas spelen in MO, wie geeft ons dat recht?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Als je het op die manier bekijkt zijn we inderdaad veel te laat begonnen om het MO een beetje te hervormen.
Die lui zijn knettergekquote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef popolon het volgende:
Deze blijft echt briljant.
[afbeelding]
Laat maar.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef Poncho het volgende:
[..]
Strak plan, nuance. Net zo\'n soort nuance als een ambassade aftuigen vanwege spotprentjes.
Ik heb moslims helemaal nergens voor uitgemaakt. Ze hebben zich echter niet te bemoeien met de Europese binnenlandse pers en als ze dat dan al wel willen dan wel graag via de legale weg in Europa en niet door ambassade's in brand te steken, vlaggen te verbranden en meer van dat soort volstrekt overtrokken flauwekul.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan? Oorlog?
Waarom is het zo snel, of moslims beledigen en ze voor alles en nog wat uitmaken of door de knieen gaan voor moslims?
Iets meer nuance mag ook wel hoor.
Meki haalde de holocaust erbij. Wat is het verschil?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Nou, ik haal 11 september er niet bij. ik vergelijk niet wat zij allemaal wel niet hebben gedaan en wij niet. Ik zeg niet steeds hoe slecht die moslims wel niet zijn en dan moet ik relativeren?
Als jij eerst mijn psots gaat lezen en een beetje nuance gaat aanbregen komen we misschien nog ergens. Het enige wat je nu doet is simpele goedkope opmerkingen maken en mij dingen in de schoenen schuiven die ik niet heb gezegd.
Ik heb het erover als je het vanuit dat standpunt bekijkt.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beetje baas spelen in MO, wie geeft ons dat recht?
Terwijl het westen zich wel met islam bemoeit...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:31 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik heb moslims helemaal nergens voor uitgemaakt. Ze hebben zich echter niet te bemoeien met de Europese binnenlandse pers en als ze dat dan al wel willen dan wel graag via de legale weg in Europa en niet door ambassade\'s in brand te steken, vlaggen te verbranden en meer van dat soort volstrekt overtrokken flauwekul.
Ze worden boos omdat iemand mohammed afbeeld als een terrorist. Vervolgens gaan ze de straat op om te laten zien dat de spotprenten weldegelijk kloppen. Agressie, haat, onverdraagzaamheid, etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:
Hier eentje met een groepje protestanten met daarvoor Engelse politiemensen. Je zou anders niet zeggen dat het in Engeland is.
[afbeelding]
En deze van een jongentje die een bord vasthoudt met een zeer beladen tekst. Treffender kan je niet in beeld brengen hoe sommige kinderen met haat worden gevoed.
[afbeelding]
Weet jij überhaupt wel wat je hebt neergezet?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en nu?
Heb je wel gelezen wat ik heb neergezet?
Oh, nu trek je heel mijn post uit zijn context.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:31 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Laat maar.
Je begrijpt mijn hele punt niet en trekt het uit zijn context. Maar ga nu niet lopen posten dat die moslims zo achterlijk zijn.
Enkeltje zandbak. Deze 'mensen' horen hier niet. Het enige dat deze 'mensen' zijn zijn profiteurs van 'onze' rijke samenleving. En het erge is dat 'we' er met z'n allen intrappen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:
Hier eentje met een groepje protestanten met daarvoor Engelse politiemensen. Je zou anders niet zeggen dat het in Engeland is.
[afbeelding]
En deze van een jongentje die een bord vasthoudt met een zeer beladen tekst. Treffender kan je niet in beeld brengen hoe sommige kinderen met haat worden gevoed.
[afbeelding]
vanuit welke standpunt dan ook, zou precies zelfde zijn als dat die radicalen nu Europa proberen te hervormen omdat het ze niet aanstaat.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb het erover als je het vanuit dat standpunt bekijkt.
whahaquote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef popolon het volgende:
Deze blijft echt briljant.
[afbeelding]
Beetje proberen de moslim-waarden en normen op te leggen aan westerse landen op straffe van geweld, wie geeft de moslims dat recht?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beetje baas spelen in MO, wie geeft ons dat recht?
Sommige moslims doen inderdaad niet echt de moeite om de beste kant van zichzelf te laten zien. Ook nu weer.....quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef kenz het volgende:
[..]
Ze worden boos omdat iemand mohammed afbeeld als een terrorist. Vervolgens gaan ze de straat op om te laten zien dat de spotprenten weldegelijk kloppen. Agressie, haat, onverdraagzaamheid, etc.
Wat een idioten.
linkquote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Beetje proberen de moslim-waarden en normen op te leggen aan westerse landen op straffe van geweld, wie geeft de moslims dat recht?
Bij dit soort demonstraties zou ik er niet wakker van liggen wanneer westerlingen een paar van deze zieke geesten om zouden leggen. Dit soort demonstraties zou je nooit mogen accepteren binnen de grenzen van de EU. De teksten tonen precies het disrespect voor de vrije westerse samenlevingen aan.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\\\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hervormen? Die mensen zijn niet in staat om te hervormen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef One_of_the_few het volgende:
Als je het op die manier bekijkt zijn we inderdaad veel te laat begonnen om het MO een beetje te hervormen.
Vertel. Verbiedt het westen landen in het M.O. om het moslim geloof te belijden, of zo?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terwijl het westen zich wel met islam bemoeit...
De Islam zit in Denemarken, de Deense kranten niet in de islamitische landen..quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terwijl het westen zich wel met islam bemoeit...
Ja wat je quote was goed. De betekenis van die woorden waren anders dan jij denkt.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef Poncho het volgende:
[..]
Meki haalde de holocaust erbij. Wat is het verschil?
Ik zeg ook niet steeds hoe slecht moslims zijn. Om eerlijk te zijn is dit de eerste keer dat ik me in zo\'n discussie in laat.
Jij lult over nuance. Laat die moslims die op dit moment een vuur stoken om warm te blijven ook maar eens nuanceren.
Opmerkingen die je niet gezegd hebt? Ik quote toch anders jouw quote.
Islamitische landen wel christenen dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
Vertel. Verbiedt het westen landen in het M.O. om het moslim geloof te belijden, of zo?
Ja hoor, maar begrijpend lezen is lastig schijnt...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:33 schreef Poncho het volgende:
[..]
Weet jij überhaupt wel wat je hebt neergezet?
leg maar uit welke context ik het uit haal en waar ik hte weer inplaats.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:33 schreef Poncho het volgende:
[..]
Oh, nu trek je heel mijn post uit zijn context.
De islam is een bron van Islamitische landen, zonder islamitische landen geen islam.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
De Islam zit in Denemarken, de Deense kranten niet in de islamitische landen..
Zij geven zichzelf natuurlijk dat recht. Als het Westen zich daar niet krachtig tegen verzet dan krijgen zij hun achterlijke zin. Het Westen moet dan ook een gezamenlijk een genadeloze en keiharde vuist maken tegen (radicale) moslims en moslimlanden.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Beetje proberen de moslim-waarden en normen op te leggen aan westerse landen op straffe van geweld, wie geeft de moslims dat recht?
Ik mag hopen van niet. Maar ik weet zeker dat een spotprent over pak-em-beet Jezus in de lokale krant van Al Islamiebia (gefingeerde naam) niet als resultaat heeft dat er in de hele westerse wereld ambassade's van islamitische landen in brand worden gestoken...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islamitische landen wel christenen dan?
ja klopt. Het gaat alleen over het tijdstip wanneer het westen is begonnen. En je kan het goed of fout vinden wat ze doen. als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vanuit welke standpunt dan ook, zou precies zelfde zijn als dat die radicalen nu Europa proberen te hervormen omdat het ze niet aanstaat.
Ze hadden maar een stift.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:38 schreef popolon het volgende:
Al die spandoeken zijn door dezelfde persoon gemaakt gezien het handschrift.
Kunnen ze dan niet eens Engels in Engeland?
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Da_Koen het volgende:
Spotprenten zijn er om mensen aan het denken te zetten. Dit was ook de bedoeling van de Deense cartoonisten.
De AEL antwoordt op de Deense prenten met de volgende prent. Begrijp ik deze prent niet of slaat de AEL de plank hier nu snoeihard mis?
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef One_of_the_few het volgende:
als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.
Jezus mag niet afgebeeld worden in de Islamquote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Maar ik weet zeker dat een spotprent over pak-em-beet Jezus in de lokale krant van Al Islamiebia (gefingeerde naam) niet als resultaat heeft dat er in de hele westerse wereld ambassade\'s van islamitische landen in brand worden gestoken...
Ik denk dat we in de laatste jaren al aardig genuanceerd hebben met al die probleem Marokkanen, aanslagen en onthoofdingen. En jij hebt het over 'wij moeten ook nuanceren'?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ja wat je quote was goed. De betekenis van die woorden waren anders dan jij denkt.
als eerste uit die vicieuze cirkel stappen houdt niet gelijk in dat je door de knieen gaat.
Neem nu je eerste zin. Dat is precies wat ik bedoelde. Meki doet het ook dus.....
Dat heeft dus totaal geen zin.
Net als, laat die moslims ook maar eens nuanceren. Dat suggereert net of wij dat wel doen.
ik ben niet voor het geven van excuses, maar dan kan je toch nog wel een beetje nuance in je reacties aanbregen?
dus waren de terroristen te vroeg?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ja klopt. Het gaat alleen over het tijdstip wanneer het westen is begonnen. En je kan het goed of fout vinden wat ze doen. als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.
Mwoah, ik zal er geen vlag voor in brand steken, maar de AEL reactie is in mijn ogen een beetje kinderachtig. "Dat kan ik lekker ook wel hoor!"quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef kenz het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.
Ik vind deze reactie sterker dan maar weer eens een vlag in brand steken of zo iets doms.![]()
Dit is zo mogelijk nog debieler dan de meutes in het Midden-Oosten. ''He, we worden door Denen beledigd, laten we Joden gaan pesten!''quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef kenz het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.
wat niet komt, hoeft ook niet te zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Wat niet is, kan nog komen.
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam 'gepikt' heeft van andere religieuze bronnen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus mag niet afgebeeld worden in de Islam
Naar mijn weten was de Islam er voor het Christendom.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:43 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam \'gepikt\' heeft van andere religieuze bronnen.
De islam was iets van 632 na Christus.. lijkt me sterk dusquote:Op zondag 5 februari 2006 00:44 schreef Poncho het volgende:
[..]
Naar mijn weten was de Islam er voor het Christendom.
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
De islam was iets van 632 na Christus.. lijkt me sterk dus
Ironisch ik d8 dat pikken niet mocht, ow wacht je verzint dingen over de islam.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:43 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam \'gepikt\' heeft van andere religieuze bronnen.
Ja misbruiken van de naam en mohammed neer zetten als terrorist is zelfde, overigens de intentie van de ouders zijn goed, ze willen een kind die volgens de islam leeft en geen Theo-slachterquote:Maar ik wil graag weten waarom moslims hun kinderen wel Mohammed mogen noemen? Veel Mohammed\'s misdragen zich (ook volgens de Islam), maar worden niet aangepakt voor het misbruiken van de naam van de profeet.
klopt, de ismaelietenquote:Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef Poncho het volgende:
[..]
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.
Zoveel namen, ik raak in de war.quote:
Ik heb deel 4 idd niet gelezen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:41 schreef Poncho het volgende:
[..]
Ik denk dat we in de laatste jaren al aardig genuanceerd hebben met al die probleem Marokkanen, aanslagen en onthoofdingen. En jij hebt het over \'wij moeten ook nuanceren\'?
Blijkbaar heb je deel 4 niet helemaal gevolgd. Vandaar de eerste zin ook met: \'Meki deed het ook\'.
Op dit moment is de situatie zo geescaleerd dat de eerste die uit de cirkel stapt dus wel door de knieën gaat. Soms is het beter om te kijken wat het voor de toekomst inhoudt dan wat het op dit moment inhoudt. Excuses aanbieden en zwichten lijkt op dit moment de beste oplossing. Alleen voor de toekomst zal het niet de beste zijn.
Op dit moment zijn het net een stel kleine kinderen. Ze mogen geen snoepje en gaan daarom net zolang huilen en schreeuwen tot ze wel een snoepje krijgen. Ga jij je kinderen ook zo opvoeden? Zodra ze gaan huilen geef je ze maar hun zin?
De basisbeginselen zijn vrijwel gelijk aan die van het christendom. De islam is als het ware een aangepaste vorm van het christendom.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef Poncho het volgende:
[..]
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.
Ja dat is idd kinderachtig.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mwoah, ik zal er geen vlag voor in brand steken, maar de AEL reactie is in mijn ogen een beetje kinderachtig. \"Dat kan ik lekker ook wel hoor!\"
Het doel van die Deense spotprent was toch niet de Islam beledigen? Die ging er meer om dat er veel Moslims in de naam van de Islam aanslagen plegen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef kenz het volgende:
[..]
Ik vind deze reactie sterker dan maar weer eens een vlag in brand steken of zo iets doms.![]()
De Islam is een verwrongen samenraapsel van het joden- en christendom. De koran is aan 1 mens geopenbaard (nadat hij zich had verdiept in de joodse en christelijke religie), namelijk de 'profeet' Mohammed.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:44 schreef Poncho het volgende:
[..]
Naar mijn weten was de Islam er voor het Christendom.
Ik zie de Islam als één groot verzinsel. Honderden jaren na het ontstaan van het Jodendom en Christendom komen wat stammen uit het Midden-Oosten met hun eigen versie. Met veel geweld dringen ze hun visie vervolgens op aan simpele woenstijn- en bergbewoners rondom de middenlandsezee. O.a. aan een van oorsprong natuurerende groep mensen als de Berbers.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ironisch ik d8 dat pikken niet mocht, ow wacht je verzint dingen over de islam.![]()
[..]
Ja misbruiken van de naam en mohammed neer zetten als terrorist is zelfde, overigens de intentie van de ouders zijn goed, ze willen een kind die volgens de islam leeft en geen Theo-slachter
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Islam is een verwrongen samenraapsel van het joden- en christendom. De koran is aan 1 mens geopenbaard (nadat hij zich had verdiept in de joodse en christelijke religie), namelijk de \'profeet\' Mohammed.
terroristen zijn altijd te vroeg..quote:Op zondag 5 februari 2006 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dus waren de terroristen te vroeg?![]()
Ach ja, langzaam maar zeker zijn we bezig om de fout die gemaakt is in de regio MO terug te draaien.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:42 schreef Triggershot het volgende:
wat niet komt, hoeft ook niet te zijn.
Kant nog wal? Het is een vergelijking. Zo simpel is het. Ze krijgen hun zin niet omdat wij onze excuses niet aanbieden dus gaan ze maar rellen. Het is anders verwoord, maar de vergelijking is kloppend. Het is nu maar de vraag wat de westerse wereld ermee wilt doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb deel 4 idd niet gelezen.
Als je mijn posts had gelezen had je meerdere keren kunnen zien dat ik tegen het geven van excuses ben, dus je punt van opvoeden van kinderen raakt kant nog wal.
Zoals het beeld nu wordt geschetst heb je 2 opties als westerse wereld.
Of je geeft excuses en gaat door de knieen, en daarna beetje pappen en nathouden.
Of je geeft geen excuses en blijft reageren met: kijk zei doen dit, dit is slecht aan ze. Waar halen ze het lef vandaan. f*uck moslims etc..
Maar waarom kan je niet gewoon normaal zeggen dat je geen excuses maakt uit principiele overwegingen.
Kijk als ze een gebouw aanvallen mag je best hard terugslaan, maar waarom zou je steeds dingen moeten roepen in de pers en media? Het enige wat je creert zijn nog meer spanningen.
niet echt schokkerend als je geen moslim bent.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik zie de Islam als één groot verzinsel.
Vergeet je de afstammelingen van Ismael niet? De hanafieten ( monotheistische minderheid van Arabieren)quote:Honderden jaren na het ontstaan van het Jodendom en Christendom komen wat stammen uit het Midden-Oosten met hun eigen versie.
"Er is geen dwang in geloof" (vers in de koran)quote:Met veel geweld dringen ze hun visie vervolgens op aan simpele woenstijn- en bergbewoners rondom de middenlandsezee. O.a. aan een van oorsprong natuurerende groep mensen als de Berbers.
religie dwingt is 1 groot verzinsel heeft mensen altijd hun gedachte opgedrongen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik zie de Islam als één groot verzinsel. Honderden jaren na het ontstaan van het Jodendom en Christendom komen wat stammen uit het Midden-Oosten met hun eigen versie. Met veel geweld dringen ze hun visie vervolgens op aan simpele woenstijn- en bergbewoners rondom de middenlandsezee. O.a. aan een van oorsprong natuurerende groep mensen als de Berbers.
ja ja ik weet wel, sorry kon het niet laten zo een opmerking te makenquote:Op zondag 5 februari 2006 00:51 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
terroristen zijn altijd te vroeg..![]()
Nee terrorisme kan je nooit goedkeuren.
Ik reageerde alleen op een post van iemand, en ik bekeek het alleen maar uit het perspectief van iemand uit het westen naar de tijd dat ze daarmee zijn begonnen. Daar haal ik verder nisk bij, daar concludeer ik verder niks uit. Het ging om die stelling en vanuit welk perspectief je het bekijkt. Heeft verder weinig met dewerkelijkheid te maken.
Dankjewel babequote:Op zondag 5 februari 2006 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Abraham had 2 zonen. Ishaq(joden) en Ismael (arabieren)
nog meer moorden en onderdrukking?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:52 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Ach ja, langzaam maar zeker zijn we bezig om de fout die gemaakt is in de regio MO terug te draaien.
stond er verderop in de koran niet iets over 'vermoord hen die anders en niet geloven, in ere van Allah'?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
niet echt schokkerend als je geen moslim bent.
[..]
Vergeet je de afstammelingen van Ismael niet? De hanafieten ( monotheistische minderheid van Arabieren)
[..]
\"Er is geen dwang in geloof\" (vers in de koran)
Nee, het doel van de AEL is om aan te geven dat je weliswaar vrijheid van meninsuiting hebt, maar dat er ook fatsoensnormen zijn. Je hebt de vrijheid om je te uiten oevr mohammed of over de holocaust, maar daarmee hoef je het nog niet te doen, omdat je er mensen flink mee kan beledigen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef Da_Koen het volgende:
[..]
Het doel van die Deense spotprent was toch niet de Islam beledigen? Die ging er meer om dat er veel Moslims in de naam van de Islam aanslagen plegen.
Het doel van de prent van de AEL is, naar mijn inziens, enkel (proberen) mensen te beledigen....
linkje zou op zn plaats zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
stond er verderop in de koran niet iets over \'vermoord hen die anders en niet geloven, in ere van Allah\'?
Is de koran dan niet later ontstaan dan het joden- en christendom? Heeft de 'profeet' Mohammed dan niet voor het ontstaan van de koran het joden- en christendom uitgebreid bestudeerd? Kent de koran niet veel verhalen en figuren die in het joden- en christendom voorkomen? Is de koran niet aan 1 mens geopenbaard door \'Allah\', namelijk de \'profeet\' Mohammed?quote:
* Ik ben gelukkig geen moslim. Heb helaas niets kunnen ontdekken in deze religie wat van toegevoegde waarde voor mijn leven op aarde zou kunnen zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
niet echt schokkerend als je geen moslim bent.
[..]
Vergeet je de afstammelingen van Ismael niet? De hanafieten ( monotheistische minderheid van Arabieren)
[..]
\"Er is geen dwang in geloof\" (vers in de koran)
Dat zal nooit gebeuren. Ik vind jezus, mohammed, assepoester, doornroosje en alle andere sprookjes niet beledigend. Als je niet gelooft, interesseert je al dat gewauwel over wat wel en niet mag je geen biet.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:53 schreef SocialDisorder het volgende:
ik vraag me af hoe de wereld eruit zou zien als alle atheïsten elke vorm van uiting van religie als \\\"kwetsend en beledigend\\\" zouden ervaren.......
Als de moslims écht willen dat elke vorm van belediging van een overtuiging door de VN verboden zou moeten worden, moeten ze serieus rekening houden met de consequenties voor hun vrijheid van geloof.
Quote van de FPquote:
[upd] Mohammed B. rechtvaardigt geweld tegen ongelovigenquote:Een belangrijk deel van Mohammed B.'s verhaal bestond uit een theologisch getint betoog over de geschiedenis van de islam. Hij citeerde daarbij diverse boeken, inclusief ISBN-nummer, paragraaf en paginanummer. ''Vrede op aarde staat niet in het vaandel van de profeet geschreven'', aldus B. die ook een warrig betoog hield over de woorden 'paradigma' en 'kritisch'. Diverse malen citeerde hij islamitische passages: ''Moslims moeten zich niet van de wijs laten brengen door mensen met ziekheid in hun hoofd. Mensen die de profeet niet gehoorzamen, zullen na hun dood branden.''
Als een religie zich gaat bemoeien met mijn levensstijl kan dat wel degelijk beledigend zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:59 schreef kenz het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren. Ik vind jezus, mohammed, assepoester, doornroosje en alle andere sprookjes niet beledigend. Als je niet gelooft, interesseert je al dat gewauwel over wat wel en niet mag je geen biet.
Ze melken zelf graag nog even mee:quote:Op zondag 5 februari 2006 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Sorry hoor, maar dit vindt ik dus nergens op slaan. Laten we 11 september er maar weer eens bij halen. Het excuus om dingne over moslims te mogen roepen en binnenlandse maatregleen nemen.
Als er iest is uitgemolken voor eigen gewin is het 11 september wel.
Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan het ontkennen van feitenquote:Op zondag 5 februari 2006 00:56 schreef kenz het volgende:
[..]
Nee, het doel van de AEL is om aan te geven dat je weliswaar vrijheid van meninsuiting hebt, maar dat er ook fatsoensnormen zijn. Je hebt de vrijheid om je te uiten oevr mohammed of over de holocaust, maar daarmee hoef je het nog niet te doen, omdat je er mensen flink mee kan beledigen.
Zoiets is het betoog en ze illustreren dat met een prent over de holocaust. Ik vind dat op zich wel een goede manier om een punt te maken.
Dus Christendom is een bewerkt kloon van Jodendom?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Is de koran dan niet later ontstaan dan het joden- en christendom?
Mohammed was een analfabeet, kom nu aub niet met: "ja een Christenlijke monnik, Bahira had hem onderwezen in Christendom"quote:Heeft de profeet Mohammed dan niet voor het ontstaan van de koran het joden- en christendom uitgebreid bestudeerd?
De koran kent veel meer verhalen dan enkel de verhalen die in de bijbel voorkomen.quote:Kent de koran niet veel verhalen en figuren die in het joden- en christendom voorkomen?
De bijbel toch ook aan Jezus, en de Thora aan mozes. dus?quote:Is de koran niet aan 1 mens geopenbaard door \'Allah\', namelijk de \'profeet\' Mohammed?
nee, maar ik bedoel met de laatste alinea te zeggen dat voor christenen het afgoden van allah een belediging zijn, net zoals voor moslims het afgoden van god een belediging kan zijn. Het conflict van de overtuiging van je geloof; welk geloof heeft gelijk?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:59 schreef kenz het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren. Ik vind jezus, mohammed, assepoester, doornroosje en alle andere sprookjes niet beledigend. Als je niet gelooft, interesseert je al dat gewauwel over wat wel en niet mag je geen biet.
Ach, als jij het zo wil noemen. Ik noem het vrede in de Westerse wereld bewerkstelligen. Ik geloof er niet dat de gehele wereld in vrede kan leven.quote:
De kennis over de geloven waaruit de islam is voorgekomen ontbreekt bij jou overduidelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De bijbel toch ook aan Jezus, en de Thora aan mozes. dus?
Ik hoop dat je in hiernamaals geen spijt krijgt van je eerste stelling.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
* Ik ben gelukkig geen moslim. Heb helaas niets kunnen ontdekken in deze religie wat van toegevoegde waarde voor mijn leven op aarde zou kunnen zijn.
* Verschillende religieuze stromingen zijn het hier over eens inderdaad. Ik neem relieuze geschriften echter niet letterlijk.
* Ga je eens verdiepen in de manier waarop de Islam intrede heeft gedaan in Noord-Afrika. Geloof ik heel vaak een opgedrongen iets. Ook onder Christenen.
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\\\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd! En daarom moeten we nu ook onze rug recht houden als europeese landen. Onze vrijheid laten we toch zeker niet inperken door die zielepoten uit het midden-oosten? Wie bepaalt hier nu wat wel en niet mag? Toch niet de president van Iran?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als een religie zich gaat bemoeien met mijn levensstijl kan dat wel degelijk beledigend zijn.
aldus een niet moslim die mij corrigeert over de islamquote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
De kennis over de geloven waaruit de islam is voorgekomen ontbreekt bij jou overduidelijk.
Ja kant nog wal omdat je de vergelijking omp mijn eventueel opvoeden van kinderen betrekt. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik geen excuses wil maken?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:52 schreef Poncho het volgende:
[..]
Kant nog wal? Het is een vergelijking. Zo simpel is het. Ze krijgen hun zin niet omdat wij onze excuses niet aanbieden dus gaan ze maar rellen. Het is anders verwoord, maar de vergelijking is kloppend. Het is nu maar de vraag wat de westerse wereld ermee wilt doen.
Ik wil niet lullig zijn, maar de enige die op dit moment steeds in de pers zijn, zijn de moslims die dus bezig zijn met rellen. Wat roepen wij? Waar gaan wij er hard tegenin? Voorlopig had de VS waarschijnlijk al keihard teruggeslagen als het hun ambassade was. Ik vind ons nog vrij \'ah koesie koesie\' tegen ze.
Je hebt het de hele tijd over nuanceren. Goed, geef jij maar eens de perfecte oplossing waardoor wij EN onze excuses niet aanbieden EN alles over gaat waaien. Probeer het eens.
Exact.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef voodoo_x het volgende:
als iedereen nou gewoon blijft waar die hoort..
dus lijdt men zodat westen in vrede kan leven?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Ach, als jij het zo wil noemen. Ik noem het vrede in de Westerse wereld bewerkstelligen. Ik geloof er niet dat de gehele wereld in vrede kan leven.
Vroeger had je niet figureren zoals Meki in Nederland, maakte men zich niet druk om datgene wat in een Europese krant stondt. Men was te druk bezig om de stok van een Westerling te ontlopen.
bron uit de bijbel bedoelde ik, naar welke vers je verwijstquote:Op zondag 5 februari 2006 01:00 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
Quote van de FP
[..]
[upd] Mohammed B. rechtvaardigt geweld tegen ongelovigen
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ja ja ik weet wel, sorry kon het niet laten zo een opmerking te maken
Nee, ik corrigeer jou over het feit dat jij de ontstaansgeschiedenis van de Thora en de Bijbel niet helder hebt.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
aldus een niet moslim die mij corrigeert over de islam
40quote:Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Hoe oud was de vrouw van Mohammed ook al weer toen ze het huwelijk consumeerde?
niet met opzet iigquote:Op zondag 5 februari 2006 01:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
![]()
ach zolang we elkaar maar niet beledigt hebben![]()
ow tuurlijk, zij doen dan mogen wij het ookquote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze melken zelf graag nog even mee:
[afbeelding]
De thora is gegeven aan Mozes, en de evangelie aan Jezus ( 2 individuen of hoe je het ook schrijft )quote:Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, ik corrigeer jou over het feit dat jij de ontstaansgeschiedenis van de Thora en de Bijbel niet helder hebt.
quote:
Pax Augusta werkte perfect, waarom zou het nu niet meer kunnen werken?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:05 schreef Triggershot het volgende:
dus lijdt men zodat westen in vrede kan leven?
couldnt agree with you morequote:Op zondag 5 februari 2006 01:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
![]()
en zie hoe makkelijk een gesprek tussen een niet moslim en moslim kan zijn...
Wat? Dreigen zoals dat kereltje doet?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:07 schreef One_of_the_few het volgende:
ow tuurlijk, zij doen dan mogen wij het ook![]()
Het christendom komt in zoverre overeen met het jodendom, dat zij dezelfde God kennen. De Joden (niet alle) erkennen niet dat Jezus de messias is. De islam kent Jezus als een profeet (ik geloof na Mohammed de belangrijkste na Mohammed?), maar niet zijn goddelijke oorsprong.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus Christendom is een bewerkt kloon van Jodendom?
[..]
Mohammed was een analfabeet, kom nu aub niet met: \"ja een Christenlijke monnik, Bahira had hem onderwezen in Christendom\"
Nee betreffende legende is de wereld in geblazen in 3e eeuw van de Islam+ Islam verschilt heel wat meer met betrekking tot Jezus Goddelijkheid en wat meer credo punten van de eerdere religies.
[..]
De koran kent veel meer verhalen dan enkel de verhalen die in de bijbel voorkomen.
[..]
De bijbel toch ook aan Jezus, en de Thora aan mozes. dus?
Waar gaat die over?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef Indirah het volgende:
KIJK naar de film
The Wave!
Daarin zal alles je duidelijk worden!
Weet iemand waar die film te downloaden is!
echt een film voor deze tijd
Ottomaanse theorie werkte ook perfect.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Pax Augusta werkte perfect, waarom zou het nu niet meer kunnen werken?
Ik ga in het hiernamaals waarschijnlijk weinig moslims tegenkomen. Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat die zichzelf moslim noemdende, maar rellende Marokkaantjes een plek in het hiernamaals krijgen.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik hoop dat je in hiernamaals geen spijt krijgt van je eerste stelling.
Echter gaat God je wel letterlijk beoordelen.
* Ga je een verdiepen hoe de islam zich heeft voortgebracht in Indonesie en hoe de Christenen in Spanje hebben schoongehouden,
het moet van 2 kanten komen he.
De tien geboden zijn gegeven aan Mozes, maar niet de gehele Thora. Het Nieuwe Testament bestaat uit een viertal evangelien die niet aan Jezus(het Christelijke geloof ziet Jezus als de Zoon van God en niet als een of andere profeet) zijn gegeven maar die zijn leven beschrijven(geschreven door een aantal van zijn discipelen) en een aantal brieven van apostelen die veelal op min of meer persoonlijke titel geschreven zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De thora is gegeven aan Mozes, en de evangelie aan Jezus ( 2 individuen of hoe je het ook schrijft )
Jezus is een vaderloos profeet in de Islam, en gelooft ook in zijn terug keer op aarde etcquote:Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het christendom komt in zoverre overeen met het jodendom, dat zij dezelfde God kennen. De Joden (niet alle) erkennen niet dat Jezus de messias is. De islam kent Jezus als een profeet (ik geloof na Mohammed de belangrijkste na Mohammed?), maar niet zijn goddelijke oorsprong.
Is het zo dat hij na Mohammed de tweede belangrijke profeet is?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus is een vaderloos profeet in de Islam, en gelooft ook in zijn terug keer op aarde etc
quote:Op zondag 5 februari 2006 01:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
De tien geboden zijn gegeven aan Mozes, maar niet de gehele Thora. Het Nieuwe Testament bestaat uit een viertal evangelien die niet aan Jezus(het Christelijke geloof ziet Jezus als de Zoon van God en niet als een of andere profeet) zijn gegeven maar die zijn leven beschrijven(geschreven door een aantal van zijn discipelen) en een aantal brieven van apostelen die veelal op min of meer persoonlijke titel geschreven zijn.
http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi47-3b.phpquote:Twee Tora’s
Het antwoord van Sjammaj brengt ons bij een belangrijke leerstelling van het jodendom: Er zijn twee Tora’s, en deze twee zijn één. Volgens de joodse traditie kreeg Mozes op de Sinai niet alleen de Tien Woorden, maar ook heel de geschreven Tora (alles van Genesis t/m Deuteronomium), en meer nog: hij ontving daar ook de mondelinge Tora.
Wat wil je dan doen met zo'n lijst? Behoedzaam om de lange tenen van moslims heen laveren?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:12 schreef SocialDisorder het volgende:
kunnen de moslims geen lijstje geven waar ze wél en niet door beledigd worden, want ik snap er geen yota meer van. Dat de profeet mohammed (allah hebbe zijn ziel) <niet beledigend bedoeld> gevoelig ligt, snappen de meesten nu wel. Maar waar kunnen we nog meer niet aankomen?
Een afbeelding van een vliegtuig in een moskee, kan dat? Een afbeelding van Jezus die de Koran gebruikt als opstapje naar z\'n voorlopige laatste rustplaats aan het kruis? Of Allah en God doggystyle? Wat kan en wat kan niet, vertel het, en we stellen een lijst op.
Slecht idee. Laat je hen bepalen wat je wel en niet mag zeggen? Laat je hen dan ook bepalen wat je mag denken? Of wat je mag eten (halal)?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:12 schreef SocialDisorder het volgende:
kunnen de moslims geen lijstje geven waar ze wél en niet door beledigd worden, want ik snap er geen yota meer van. Dat de profeet mohammed (allah hebbe zijn ziel) <niet beledigend bedoeld> gevoelig ligt, snappen de meesten nu wel. Maar waar kunnen we nog meer niet aankomen?
Een afbeelding van een vliegtuig in een moskee, kan dat? Een afbeelding van Jezus die de Koran gebruikt als opstapje naar z\'n voorlopige laatste rustplaats aan het kruis? Of Allah en God doggystyle? Wat kan en wat kan niet, vertel het, en we stellen een lijst op.
Ja, je kan het niet goedkeuren wat ze daar doen. Echter, ga dan naar de rechter zoals het hoort.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is toch godsongelofelijk dat we dit soort tuig nog gewoon in ons land toelaten en ze ook nog eens van alles geven. Die foto\\\'s zijn nota bene in Engeland genomen! Hoeveel gekker moet het worden? Je moet eens in een willekeurig land in het MO gaan demonstreren dat je geloof de ruimte niet krijgt (een belachelijke vergelijking, ik weet het, want moslims krijgen alle ruimte in de EU), moet je eens opletten wat er met je gebeurt!
Ja, ook hoort hij bij de "Uglu eladim" meest gerespecteerde boodschappers van Godquote:Op zondag 5 februari 2006 01:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Is het zo dat hij na Mohammed de tweede belangrijke profeet is?
Ik heb het beste met je voor.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:10 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik ga in het hiernamaals waarschijnlijk weinig moslims tegenkomen. Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat die zichzelf moslim noemdende, maar rellende Marokkaantjes een plek in het hiernamaals krijgen.
Laat God mij maar beoordelen... Ik val geen moslims, christenen of joden omdat ik een andere levensovertuiging heb.
Euhm, het Oude Testament gaat nog veel verder dan Deuteronomium. Over het Nieuwe Testament heb ik al genoeg gezegd.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi47-3b.php
Brieven van de apostelen zijn meesten geinspireerd door Jezus
laten zien dat we in seculiere vrijheid leven, en elke dag een tekening in de kranten zetten die nét niet beledigend opgevat kan worden, volgens de lijstquote:Op zondag 5 februari 2006 01:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen met zo\'n lijst? Behoedzaam om de lange tenen van moslims heen laveren?
Nee 11 september uitmelkenquote:Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat? Dreigen zoals dat kereltje doet?
quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef voodoo_x het volgende:
als iedereen nou gewoon blijft waar die hoort..
Waar moet ik heen dan?quote:
Het antwoord van Sjammaj brengt ons bij een belangrijke leerstelling van het jodendom: Er zijn twee Tora’s, en deze twee zijn één. Volgens de joodse traditie kreeg Mozes op de Sinai niet alleen de Tien Woorden, maar ook heel de geschreven Tora (alles van Genesis t/m Deuteronomium), en meer nog: hij ontving daar ook de mondelinge Tora.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Euhm, het Oude Testament gaat nog veel verder dan Deuteronomium. Over het Nieuwe Testament heb ik al genoeg gezegd.
vrijheid van meningsuiting enzo,quote:Op zondag 5 februari 2006 01:16 schreef TerroRobbie het volgende:
http://www.arabeuropean.org/newsdetail.php?ID=94
http://www.arabeuropean.org/article.php?ID=100
Triest volk, alles afsluiten. Laat ze de tering krijgen.
Typische reactie: oog om oog, tand om tand.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vrijheid van meningsuiting enzo,
volgens AEL..
Ik ook met iedereen die mij geen religieuze overtuiging gaan opdringen.quote:
AEL haalt vrijheid van meningsuiting en feitelijk onjuiste weergave door elkaar, tenzij ze bewijs hebben dat de holocaust een verzinsel is.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vrijheid van meningsuiting enzo,
volgens AEL..
Wat wil je perfect noemen? Het was toch een apartsheidssysteem, hierarchisch geordend?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:10 schreef Triggershot het volgende:
Ottomaanse theorie werkte ook perfect.
beproeven of Europa werkelijk voor vrijheid van meningsuiting is ofzoquote:Op zondag 5 februari 2006 01:18 schreef Jalu het volgende:
[..]
Typische reactie: oog om oog, tand om tand.
De christenen hadden Christelijke leiders en stonden oder bescherming van Ottomaans legerquote:Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Wat wil je perfect noemen? Het was toch een apartsheidssysteem, hierarchisch geordend?
ja, met al die turkse, marokkaanse, syrische, jordaanse en egyptische ambassadeurs die hier voor hun leven moeten vrezen enzo......quote:Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
beproeven of Europa werkelijk voor vrijheid van meningsuiting is ofzo
Valt me trouwens erg van je tegen.quote:
Nou ja, er zal in ieder geval geen vlag om verbrand worden of zo. Ook geen ambassade's in de fik worden gestoken. Hooguit zal er een gang naar de rechter plaatsvinden omdat er sprake is van een strafbaar feit.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
beproeven of Europa werkelijk voor vrijheid van meningsuiting is ofzo
AEL wordt al nie serieus genomen door de moslims, laat staan niet moslims. En dan als anti Israel, hoe serieus wordt je dan genomen als je een holocaust-ontkennings formule gaat bewijzen?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
AEL haalt vrijheid van meningsuiting en feitelijk onjuiste weergave door elkaar, tenzij ze bewijs hebben dat de holocaust een verzinsel is.
Maar elke vraag om dergelijk bewijs wordt gevolgd door een holle zwarte stilte.
Geeft wat mij betreft aan hoe serieus we die AEL moeten nemen; niet.
okequote:
nee alles wordt uitgevochten in MO, in het westen kunnen we dat niet hebben.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nou ja, er zal in ieder geval geen vlag om verbrand worden of zo. Ook geen ambassade\'s in de fik worden gestoken. Hooguit zal er een gang naar de rechter plaatsvinden omdat er sprake is van een strafbaar feit.
Je gaat gewoon even naar de bakkerij om brood voor je gezin te halen. En baam je wordt weg geknald (ongeveer een scenario dat zich afspeelt sinds VS/NL in Irak is ), lig jij ook niet echt wakker van helaas.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ja, met al die turkse, marokkaanse, syrische, jordaanse en egyptische ambassadeurs die hier voor hun leven moeten vrezen enzo......
Westerlingen accepteren domweg veel meer dan de gemiddelde moslim. M.i. is dat overigens de voornaamste zwakte van de westerse wereld.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee alles wordt uitgevochten in MO, in het westen kunnen we dat niet hebben.
WTF heeft dat te maken met moslims die EU ambassades beschieten en in de fik zetten?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gaat gewoon even naar de bakkerij om brood voor je gezin te halen. En baam je wordt weg geknald (ongeveer een scenario dat zich afspeelt sinds VS/NL in Irak is ), lig jij ook niet echt wakker van helaas.
accepteren? ik accepteer ook wel veel van jou in mijn woonkamer, als ik jouw slaapkamer kan leeg halenquote:Op zondag 5 februari 2006 01:24 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Westerlingen accepteren domweg veel meer dan de gemiddelde moslim. M.i. is dat overigens de voornaamste zwakte van de westerse wereld.
Dat gaat om Irakezen die ander Irakezen opblazen. Je punt is?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gaat gewoon even naar de bakkerij om brood voor je gezin te halen. En baam je wordt weg geknald (ongeveer een scenario dat zich afspeelt sinds VS/NL in Irak is ), lig jij ook niet echt wakker van helaas.
Ik vind het dan ook behoorlijk vreemd dat en spijtig dat christenen (merendeels in het verleden) en momenteel veel moslims zich zo onverdraagzaam opstellen tegenover joden, terwijl zij behoorlijk veel gemeen hebben met (de religie van) de joden. Jezus was zoals je weet namelijk een jood en de meeste andere belangrijke figuren in het christendom en de islam namelijk ook. In principe is het mogelijk voor de religies om vreedzaam naast elkaar te bestaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, ook hoort hij bij de \"Uglu eladim\" meest gerespecteerde boodschappers van God
ik lig er niet wakker van wat extremisten doen,quote:Op zondag 5 februari 2006 01:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
WTF heeft dat te maken met moslims die EU ambassades beschieten en in de fik zetten?
Sterker nog, alle genoemde religies aanbidden één en dezelfde God...quote:Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook behoorlijk vreemd dat en spijtig dat christenen (merendeels in het verleden) en momenteel veel moslims zich zo onverdraagzaam opstellen tegenover joden, terwijl zij behoorlijk veel gemeen hebben met (de religie van) de joden. Jezus was zoals je weet namelijk een jood en de meeste andere belangrijke figuren in het christendom en de islam namelijk ook. In principe is het mogelijk voor de religies om vreedzaam naast elkaar te bestaan.
Scenario sinds het westen in Irak het voor zeggen heetquote:Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat gaat om Irakezen die ander Irakezen opblazen. Je punt is?
Ja. Inderdaad. Onder Saddam Hoessein hadden ze het veel beter in Irak.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Scenario sinds het westen in Irak het voor zeggen heet
in principe hoort het ook zo te zijn, allen begroeten elkaar met vrede in eigen taal alleen niemand legt een linkquote:Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook behoorlijk vreemd dat en spijtig dat christenen (merendeels in het verleden) en momenteel veel moslims zich zo onverdraagzaam opstellen tegenover joden, terwijl zij behoorlijk veel gemeen hebben met (de religie van) de joden. Jezus was zoals je weet namelijk een jood en de meeste andere belangrijke figuren in het christendom en de islam namelijk ook. In principe is het mogelijk voor de religies om vreedzaam naast elkaar te bestaan.
Vergelijkbaar iig, Saddam dictator, VS land van democratiequote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ja. Inderdaad. Onder Saddam Hoessein hadden ze het veel beter in Irak.![]()
In het christendom is het noodzakelijk om Jezus als Verlosser te aanvaarden. In de bijbel staat duidelijk 'niemand komt tot de vader dan door mij''.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sterker nog, alle religies aanbidden één en dezelfde God...
Geweldig is het niet?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Triggershot het volgende:
Scenario sinds het westen in Irak het voor zeggen heet
heerlijk zo een reactie, voegt extreem veel aan een discussiequote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Alles afsluiten naar die landen, laat ze maar verrekken in hun eigen tyfuszooi. Ik wil niks meer met die apen te maken hebben.
Dat zouden ze wel willen die islamieten.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sterker nog, alle genoemde religies aanbidden één en dezelfde God...
Graag gedaanquote:Op zondag 5 februari 2006 01:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
heerlijk zo een reactie, voegt extreem veel aan een discussie![]()
Maar de Vader is de God van de Joden, de Christenen en de Moslims.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In het christendom is het noodzakelijk om Jezus als Verlosser te aanvaarden. In de bijbel staat duidelijk \'niemand komt tot de vader dan door mij\'\'.
vindt je? slachtoffers/soldaten die niet dood hoefden te gaan, gaan dood omdat 2 idioten, Bush en Saddam het niet eens konden wordenquote:
gefeliciteerd, je hebt zojuist de minst zinnige opmerking uit de hele discussie gemaakt. Je gaat van vrijheid van meningsuiting iin europa naar een bakker in irak.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik lig er niet wakker van wat extremisten doen,
quote:Op zondag 5 februari 2006 01:30 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dat zouden ze wel willen die islamieten.
Zij aanbidden een maansteen die in mekka ligt.
Vandaar dat ze altijd richting mekka bidden want daar ligt dat ding namelijk.
Hier snap ik ff helemaal niets van ....quote:Op zondag 5 februari 2006 01:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
accepteren? ik accepteer ook wel veel van jou in mijn woonkamer, als ik jouw slaapkamer kan leeg halen
laat me lekker joh, ik heb geen bondgenoten meer over in dit topic, ik moet toch iets. Trouwens een geweldige comeback van jou ook, moet ik wel eerlijk toegeven.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
gefeliciteerd, je hebt zojuist de minst zinnige opmerking uit de hele discussie gemaakt. Je gaat van vrijheid van meningsuiting iin europa naar een bakker in irak.
Ik vind het knap.
Helaas. Wie zijn het dan die haat zaaien? Er zijn mensen die tegen de Schrift hun geloof misbruiken om dood en verderf te zaaien.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
in principe hoort het ook zo te zijn, allen begroeten elkaar met vrede in eigen taal alleen niemand legt een link
Wat gek, ik kan me herinneren dat je postte de VS zo slecht is.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:32 schreef TerroRobbie het volgende:
De normale burger in Irak is blij met de komst van de westerlingen, die ze bevrijd hebben van het regime hussein. Alleen die extremistische apen niet.. Die mogen ze van mij met bosjes tegelijk opblazen.
Ow ik niet? Waar heb ik dat gezegdquote:Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat gek, ik kan me herinneren dat je postte de VS zo slecht is.
geenstijl.nlquote:\'Veerboot zonk na brand\'
Men vermoedt dat aan boord van de Salaam 98 die in de nacht van donderdag op vrijdag zonk in de Rode Zee enkele uren voor de ramp brand uitbrak. Overlevenden hebben gemeld dat de bemanning weigerde terug te keren, twee uur na vertrek uit Saudi-Arabië. Ongeveer 400 mensen zijn inmiddels levend uit het water gehaald. Er zijn 195 stoffelijke overschotten geborgen en zo\'n 800 passagiers worden nog vermist.
Beste Indiosin het blijft een klein groep, radicalen. Ik hou me in verdraag het en zo nog miljoenen andere moslims. De meeste moslims hebben dan ook niet geweldadig gehandeld.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:32 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Hier snap ik ff helemaal niets van ....
Mijn punt is dat veek moslims in Europa zich misdragen. Zelfs financieel door de EU/VS gesteunde Palestijnen botvieren hun woede op niet-mosims. Moslims zouden eens iets minder tegen de westerse wereld aan moeten schoppen. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom in SA een aantal mensen 80% van de rijkdom in bezit hebben terwijl de Islam voorschrijft te zorgen voor je medemens .... Relschoppen op basis van religie leidt de aandacht juist af van dergelijk issues.
Dit topic is een wirwar van postings geworden man, ik snap er zelf ook nks meer van.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik snap weinig van de postings van Triggershot, zeg maar niks.
zoals je zelf al beantwoord, men die hun schrift misbruikt voor eigen belangquote:Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Helaas. Wie zijn het dan die haat zaaien? Er zijn mensen die tegen de Schrift hun geloof misbruiken om dood en verderf te zaaien.
quote:Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik snap weinig van de postings van Triggershot, zeg maar niks.
Er zijn echter wel zeer belangrijke fundamentele verschillen, maar dat hoeft niet onverdraagzaamheid in te houden.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar de Vader is de God van de Joden, de Christenen en de Moslims.
Wat?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef popolon het volgende:
Valt me trouwens erg van je tegen.
Ik had een ander beeld.
Tuurlijk ... ik weet ook wel dat niet alle moslims zo zijn. Ik waardeer de levensovertuiging van de gematigde moslim ook zeker. Ik begrijp alleen niet waarom de grote gematigde massa niet in staat is de extremistische groeperingen te verbannen. Op nationale schaal begrijp ik niet dat moslims een rovende crimineel nog een goed moslim durfen noemen. Juist dit soort exponenten schaden jullie geloof.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beste Indiosin het blijft een klein groep, radicalen. Ik hou me in verdraag het en zo nog miljoenen andere moslims. De meeste moslims hebben dan ook niet geweldadig gehandeld.
neequote:Op zondag 5 februari 2006 01:38 schreef Drugshond het volgende:
Wat is straks de toekomst... zal er een verlichting/afscheiding plaatsvinden binnen de islam ?
Ik denk dat er op een gegeven moment een soort van 'verlichting' zal plaatsvinden binnen de islam. Wat daarvoor nodig zal zijn weet ik niet, maar ik hoop dat het zonder onnodig bloedvergieten gepaard zal gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:38 schreef Drugshond het volgende:
Iedereen heeft het trouwens over de \'overheersende\' tegenstellingen.
Wat is straks de toekomst... zal er een verlichting/afscheiding plaatsvinden binnen de islam ?
Of wordt de tegenstelling nog scherper in de media. ?
Of krijgt een willekeurige spiritueel symbool (lees : God), een definitieve plaats in de media en is godslastering straks bij wet verboden ?
Lekker simplistisch. De dingen zitten wel iets ingewikkelder in elkaar en uiteindelijk zien die twee ook maar producten van hun tijd.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vindt je? slachtoffers/soldaten die niet dood hoefden te gaan, gaan dood omdat 2 idioten, Bush en Saddam het niet eens konden worden
Ik weet niet of je er beken mee bent, maar het is letterlijk een dagelijks gebeuren. Ik heb kennissen in me omgeving. Ze zullen dan hele dag in centrum hangen, achter meiden aan lopen, blowen, stelen, onrust zaaien etc. Komen ze om 7 uur thuis. En hun ouders zullen dan denken dat ze hele dag hebben gewerkt/ @ de moskee waren. Ouders zijn niet volledig op hoogte van wat er af speelt.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:38 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Tuurlijk ... ik weet ook wel dat niet alle moslims zo zijn. Ik waardeer de levensovertuiging van de gematigde moslim ook zeker. Ik begrijp alleen niet waarom de grote gematigde massa niet in staat is de extremistische groeperingen te verbannen. Op nationale schaal begrijp ik niet dat moslims een rovende crimineel nog een goed moslim durfen noemen. Juist dit soort exponenten schaden jullie geloof.
quote:MDI: Spotprenten niet strafbaar
Naar aanleiding van klachten over de website van Kamerlid Geert Wilders heeft het MDI (Meldpunt Discriminatie Internet) de spotprenten over de profeet Mohammed onderzocht en geconcludeerd dat deze niet strafbaar zijn. Het MDI stelt dat in Nederland aan cartoonisten een grote vrijheid toekomt om hun persoonlijke mening te geven over gebeurtenissen of personen waarbij stijlmiddelen als overdrijven, chargeren en bewust eenzijdig belichten geoorloofd zijn.
Hou het simpel, dan heb je een duidelijker overzicht van situatie waar je je in bevindt.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:42 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Lekker simplistisch. De dingen zitten wel iets ingewikkelder in elkaar en uiteindelijk zien die twee ook maar producten van hun tijd.
Misselijk, maar zeker geen reden voor alle heisa.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:41 schreef Da_Koen het volgende:
Triggershot, wat vind jij zelf eigenlijk van die spotprenten?
Klopt, ik zie die gasten dan ook niet als gelovigen. Maar wanneer er kritiek op hun komt scharen normaal functionerende moslims zich wel achter dit tuig. Dat is jammer ......quote:Op zondag 5 februari 2006 01:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er beken mee bent, maar het is letterlijk een dagelijks gebeuren. Ik heb kennissen in me omgeving. Ze zullen dan hele dag in centrum hangen, achter meiden aan lopen, blowen, stelen, onrust zaaien etc. Komen ze om 7 uur thuis. En hun ouders zullen dan denken dat ze hele dag hebben gewerkt/ @ de moskee waren. Ouders zijn niet volledig op hoogte van wat er af speelt.
mbt de extremisten, zijn de moslims gewoon schijnheilig. Een deel er van zal er wat zeggen en een deel er van zal zich aansluiten bij de sterkste kant in vrees dat de extremisten ooit nog macht krijgen.
Daarnaast hebben diverse moslimlanden wel geholpen bij Afghanistan
Geen enkel punt, waarop ik je zou tegen sprekenquote:Op zondag 5 februari 2006 01:46 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Klopt, ik zie die gasten dan ook niet als gelovigen. Maar wanneer er kritiek op hun komt scharen normaal functionerende moslims zich wel achter dit tuig. Dat is jammer ......
Ik vergelijk het gedrag t.o.v extremisten met die van hooligans. Iedereen heeft er een mening over, maar binnen een club durft de massa zich niet openlijk uitspreken.
Mooi, ik ga nuquote:Op zondag 5 februari 2006 01:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen enkel punt, waarop ik je zou tegen spreken
Maar je begrijpt zelf toch ook dat die prent enkel bedoelt was om aan te geven hoe de Extremisten hun geloof toepassen. Dat heeft dus niets met de gematigde Moslims te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misselijk, maar zeker geen reden voor alle heisa.
thnx jij ook, truste!quote:Op zondag 5 februari 2006 01:48 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Mooi, ik ga nuFijn weekend nog!
Join the club... de bijbel ook niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:45 schreef Triggershot het volgende:
Time will tell, maar islam zal geen hervormingen hebben.
Zo zit de islam niet inelkaar
Ik snap dat de tekenaars een doel hebben, maar ik snap ook dat (gematigde) moslims beledigd zijn, de extremisten zoeken gewoon weer een excuus.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:48 schreef Da_Koen het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zelf toch ook dat die prent enkel bedoelt was om aan te geven hoe de Extremisten hun geloof toepassen. Dat heeft dus niets met de gematigde Moslims te maken.
Of gaat het er enkel om dat men Mohammed niet mag tekenen?
de bijbel ( christendom) is een aantal x hervormd geraakt. de Koran daarintegen niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Join the club... de bijbel ook niet.
De beleveniswereld van religie ziet er na Galileo, Copernicus, en nog vele anderen er wel fundamenteel anders uit.
foei! een gelovige.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:54 schreef voodoo_x het volgende:
De bijbel of de koran... tis toch allemaal bagger dat geloof..
Zeker weten dat de wereld beter af is zonder........(geloof ik)
staat er trouwens in de tekeningen dat het om mohammed gaat die als terrorist is afgebeeld? Want voor mij zijn het tekeningen van de gemiddelde Arabier.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap dat de tekenaars een doel hebben, maar ik snap ook dat (gematigde) moslims beledigd zijn, de extremisten zoeken gewoon weer een excuus.
Het gaat eigenlijk om beiden. Mohammed mag niet afgebeeld worden en islam probeert uit een terroristisch reputatie te kruipen en dan wordt Mohammed ook nog eens voor terrorist uitgemaakt in een prent en dat is best beledigende prent, ook voor mij.
Verkettering ooit van gehoordquote:
je zag hem toch met een bom op zijn hoofd?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
staat er trouwens in de tekeningen dat het om mohammed gaat die als terrorist is afgebeeld? Want voor mij zijn het tekeningen van de gemiddelde Arabier.
Het is altijd grappig wanneer een Europeaan zegt dat de Bijbel bagger is.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:54 schreef voodoo_x het volgende:
De bijbel of de koran... tis toch allemaal bagger dat geloof..
Zeker weten dat de wereld beter af is zonder........(geloof ik)
Lijkt me niet meer dan normaal.quote:
Een ongelovige gelooft niet in een hiernamaals, dus voor een Atheist ben je daadwerkelijk beter af als ongelovige. Maar een moslim meent verder te kijken dan zijn neus lang is.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:59 schreef voodoo_x het volgende:
Je bent beter af als ongelovige...
Ik voel me niet gekwets als iemand zegt dat god een beetje Hitler trekjes heeft
of dat allah de wc schoonmaker van godje is
Lees het eerst eens even prutser. Het is een toevoeging aan dit topic!quote:Op zondag 5 februari 2006 01:51 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
WTF waarom post je telkens van die onzinnige posts? Het is niet het subforum TV.
als ik naar het plaatje kijk, zie ik een Arabische man, met baard, en een bom op z'n hoofd. Dát zie ík.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je zag hem toch met een bom op zijn hoofd?
Ze 'hebben 't lef' nu eens.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Eens, maar de bevestiging is goed te horen. Zeker door zo\'n bureau.
En dat wordt nu letterlijk op de proef gesteld door de draaimolens van de open publieke media. Onder de noemer van vrijheid van mening.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:53 schreef Triggershot het volgende:
de bijbel ( christendom) is een aantal x hervormd geraakt. de Koran daarintegen niet.
krant maakte toch duidelijk dat spotprentjes om Mohammed gingen om taboe te doorbreken?quote:Op zondag 5 februari 2006 02:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als ik naar het plaatje kijk, zie ik een Arabische man, met baard, en een bom op z\'n hoofd. Dát zie ík.
ik haal er geen heilige uit iig.
The Wave, tuurlijk. En een geweldige toevoeging het is.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:01 schreef Ludwig het volgende:
Lees het eerst eens even prutser. Het is een toevoeging aan dit topic!
een linkje zou wel fijn zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
krant maakte toch duidelijk dat spotprentjes om Mohammed gingen om taboe te doorbreken?
Dan spreek je over een probleem eigenlijk omdat er zoveel interpretaties te vinden zijn, terwijl er maar 3/4 echt erkende islamitische interpretaties zijn. De Moslims ( geleerden ) weten wat ze letterlijk moeten nemen en welke figuurlijk, maar hervormingen onder mom van taboe doorbreken en we islam moet tegen meer kritiek kunnen zal geen succes zijn op zo een manierquote:Op zondag 5 februari 2006 02:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En dat wordt nu letterlijk op de proef gesteld door de draaimolens van de open publieke media. Onder de noemer van vrijheid van mening.
Nogmaals... het boek is een beschrijving... het gaat erom in hoeverre je elk woord elk zin letterlijk moet nemen tot een dagelijks manifest. En juist dat laatste is nu in een shocktoestand terecht gekomen.
Of wij zijn in een shock, omdat we de teugels van vrijheid zover voor ons uit hebben geworpen (dat kan ook).
Of we zijn bang voor nog een aanslag.... zie reaktie England (lees : Londen).
Welk boek? Als je de koran bedoelt dan staat me bij dat het het letterlijke woord van god is. Weinig interpretatie is dan mogelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En dat wordt nu letterlijk op de proef gesteld door de draaimolens van de open publieke media. Onder de noemer van vrijheid van mening.
Nogmaals... het boek is een beschrijving... het gaat erom in hoeverre je elk woord elk zin letterlijk moet nemen tot een dagelijks manifest. En juist dat laatste is nu in een shocktoestand terecht gekomen.
Of wij zijn in een shock, omdat we de teugels van vrijheid zover voor ons uit hebben geworpen (dat kan ook).
Of we zijn bang voor nog een aanslag.... zie reaktie England (lees : Londen).
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article32656151.ece?rssquote:Op zondag 5 februari 2006 02:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
een linkje zou wel fijn zijn.
Bij een spotprent is het toch juist de bedoeling dat je kijkt naar het doel van de prent(dit doe je door te kijken in welke context het is geplaatst/met welk nieuwsfeit te maken heeft). "Mohammed = terrorist" is niet het doel/de uitleg vd prent. Mohammed wordt hier dus niet voor terrorist uitgemaakt.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap dat de tekenaars een doel hebben, maar ik snap ook dat (gematigde) moslims beledigd zijn, de extremisten zoeken gewoon weer een excuus.
Het gaat eigenlijk om beiden. Mohammed mag niet afgebeeld worden en islam probeert uit een terroristisch reputatie te kruipen en dan wordt Mohammed ook nog eens voor terrorist uitgemaakt in een prent en dat is best beledigende prent, ook voor mij.
Ik heb het dan over verzen die aangeven wat reden is voor oorlog voeren etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Welk boek? Als je de koran bedoelt dan staat me bij dat het het letterlijke woord van god is. Weinig interpretatie is dan mogelijk.
quote:On 30 September last year, Morgenavisen Jyllands-Posten published 12 different cartoonists' idea of what the Prophet Mohammed might have looked like. The initiative was taken as part of an ongoing public debate on freedom of expression, a freedom much cherished in Denmark.
In our opinion, the 12 drawings were sober. They were not intended to be offensive, nor were they at variance with Danish law, but they have indisputably offended many Muslims for which we apologize.
Ok daarover zouden wij wel een dialoog over kunnen hebben, maar hoe kan je een extremist zoiets wijs maken die dag en nacht opstaat met "die you infidal" op zijn agenda.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:09 schreef Da_Koen het volgende:
[..]
Bij een spotprent is het toch juist de bedoeling dat je kijkt naar het doel van de prent(dit doe je door te kijken in welke context het is geplaatst/met welk nieuwsfeit te maken heeft). \"Mohammed = terrorist\" is niet het doel/de uitleg vd prent. Mohammed wordt hier dus niet voor terrorist uitgemaakt.
Het probleem is juist dat veel mensen spotprenten verkeerd interpreteren.
Het gaat me niet zozeer om het boek.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Welk boek? Als je de koran bedoelt dan staat me bij dat het het letterlijke woord van god is. Weinig interpretatie is dan mogelijk.
maar zo is het dus wel overgekomen, natuurlijk gaan ze zeggen dat het niet beledigend wasquote:Op zondag 5 februari 2006 02:10 schreef SocialDisorder het volgende:
ik heb je de moeite bespaard, ik heb het volgende van de link http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3527646 gehaald;
[..]
Doe is niet zo gek zeg.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:06 schreef voodoo_x het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is mohamed een terrorist
en jezus de zoon van een dictator...
En die zijn het goede voorbeeld...
Aha nou begrijp ik al die bende in de wereld
Ja, leuk, maar het boek is geen beschrijving. Je projecteert nu je wens op de werkelijkheid. Dat verandert niks aan de feiten.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om het boek.
Maar meer de gedachtengang van die mensen die elke letter, woord, zinsnede iets te serieus gaan nemen. Waardoor er geen sprake meer kan zijn van een vruchtbaar dialoog. In de queste van \'geven en nemen\'.
Als ze er zo over vallen moeten ze naar de rechter stappen. Zo doe je dat als je over dingen valt......quote:Op zondag 5 februari 2006 02:15 schreef sp3c het volgende:
eerlijk gezegd vind ik dit ook te ver gaan hoor ... maja om daar nu om te gaan rellen gaat me ook wat te ver
Hoe je nu redeneert is eigenlijk een beetje dom.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ok daarover zouden wij wel een dialoog over kunnen hebben, maar hoe kan je een extremist zoiets wijs maken die dag en nacht opstaat met \"die you infidal\" op zijn agenda.
ik kan me voorstellen dat ze niet veel zin hebben om bij de rechter in Syrie over een spotprent in Denemarken te gaan klagenquote:Op zondag 5 februari 2006 02:17 schreef nonzz het volgende:
[..]
Als ze er zo over vallen moeten ze naar de rechter stappen. Zo doe je dat als je over dingen valt......
Ik zeg, Extremisten zoeken een smoes, een rechtvaardiging tegenover de gematigde moslims om sympathie te krijgen en toch maar even de Denen te bombarderen. In principe beweren we gewoon hetzelfdequote:Op zondag 5 februari 2006 02:17 schreef Da_Koen het volgende:
[..]
Hoe je nu redeneert is eigenlijk een beetje dom.
Jij zegt: Extremisten begrijpen de prent niet, dus boycotten ze DK en om zoiets te voorkomen moeten we maar geen spotprenten publiceren? Extremisten maken gewoon een rel over elke scheet. Dat is het probleem!
en dus? moeten de tekenaars in een DeLorean springen, terugreizen naar september 2005, en voorkomen dat ze de strips maken?quote:Op zondag 5 februari 2006 02:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
maar zo is het dus wel overgekomen, natuurlijk gaan ze zeggen dat het niet beledigend was
Ze wisten hoe het was gegaan met Dhr Rushdie, is niet een totaal nieuw gebeuren dat het uit de hand loopt wanneer er wordt gespot met Mohammed.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en dus? moeten de tekenaars in een DeLorean springen, terugreizen naar september 2005, en voorkomen dat ze de strips maken?
In syrie zijn ze ook opgefokt vandaag, er werden smsjes verzonden dat Koran in denemarken werd verbrand etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:20 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet dat het hier enkel om extremisten gaat, meer om relatief normale mensen in een abnormaal land die er niet van gediend zijn voor terrorist uitgemaakt te worden
Maar voelen die zich dan ook aangesproken? Relatief normale mensen kunnen die paar tekeningetjes toch wel een beetje relativeren lijkt me? Net als dat ik dit krabbeltje kan relativeren:quote:Op zondag 5 februari 2006 02:20 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet dat het hier enkel om extremisten gaat, meer om relatief normale mensen in een abnormaal land die er niet van gediend zijn voor terrorist uitgemaakt te worden
Eigenlijk wel jaquote:Op zondag 5 februari 2006 02:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg, Extremisten zoeken een smoes, een rechtvaardiging tegenover de gematigde moslims om sympathie te krijgen en toch maar even de Denen te bombarderen. In principe beweren we gewoon hetzelfde
ff back to the baseline..quote:Op zondag 5 februari 2006 02:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar het boek is geen beschrijving. Je projecteert nu je wens op de werkelijkheid. Dat verandert niks aan de feiten.
quote:Op zondag 5 februari 2006 02:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In syrie zijn ze ook opgefokt vandaag, er werden smsjes verzonden dat Koran in denemarken werd verbrand etc.
Joden hebben humor!!!!!quote:Op zondag 5 februari 2006 02:22 schreef nonzz het volgende:
[..]
Maar voelen die zich dan ook aangesproken? Relatief normale mensen kunnen die paar tekeningetjes toch wel een beetje relativeren lijkt me? Net als dat ik dit krabbeltje kan relativeren:
[afbeelding]
Hoe waar en genuanceerd je stuk ook is, is het ook niet een beetje een open deur? Het klopt inderdaad, maar zolang ik (en jij ook denk ik) hier zijn opgegroeit kiezen we toch voor de persoonlijke vrijheid en scheiding tussen kerk en staat? En slaat die commotie voor ons toch ook nergens op?quote:Op zondag 5 februari 2006 02:21 schreef Ludwig het volgende:
Ik denk dat het probleem niet gaat om de diepere waarde van het Christendom, Jodendom of Islam, maar meer om een botsing tussen twee totaal verschillende culturen. De Islamitische samenleving kenmerkt zich door veel waarde te hechten aan het geloof en de traditionele waarden zoals die bijvoorbeeld in het gezin gelden.
In het Westen hebben wij ons in de jaren zeventig vrijgemaakt van die traditionele waarden. Door het wegvallen van die traditionele waarden en de daarmee gepaard gaande autoriteit hebben wij onszelf moeten leren beheersen. Maar door die verdwijnende autoriteit zijn wij ook anders tegen het geloof aan gaan kijken. Veel Westerlingen geloof niet direct in de God van het Christendom maar geloven in een universele God. Dat er `iets´ is daarboven. Het iets-isme.
Wij zien niet hoe een traditionele samenleving, zoals wij die vroeger kenden, beter kan zijn dan de maatschappij waarin wij nu leven. Een maatschappij waarin persoonlijke vrijheden voorop gesteld worden. Waarin het individu zoveel mogelijk vrij wordt gelaten om zich op zijn eigen manier te ontplooien.
Daar zit de frictie. Wij snappen in het Westen niet hoe iemand zo geobsedeerd en volgzaam kan zijn. En daarom snappen wij ook niet hoe iemand zich geschoffeerd kan voelen als we een spotprent uitbrengen.
En dan is er nog iets wat de meeste westerlingen met grote afschuw aanschouwen en dat is hoe de Islamatische wereld probeert ons het zwijgen op te leggen. Met geweld en economische chantage. Dat druist in tegen alle waarden waarmee wij zijn opgegroeid.
mjah je moet je ook indenken in wat voor land die figuren leven ... zo doen ze dit soort dingen nu eenmaal daar.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:22 schreef nonzz het volgende:
[..]
Maar voelen die zich dan ook aangesproken? Relatief normale mensen kunnen die paar tekeningetjes toch wel een beetje relativeren lijkt me? Net als dat ik dit krabbeltje kan relativeren:
[afbeelding]
domme/werkloze mensen die ergens op moeten afreageren.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:25 schreef Da_Koen het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja
Maar zijn de Moslims die op straat gaan om hier tegen te demonstreren(en meer) dan allemaal extremisten, of gewoon dom?
Mijn punt: Enorm veel commotie over een spotprent, dat kunnen toch niet allemaal extremisten zijn?
BTW: Check straks eens de herhaling van Nova. Daar was ook er erg interessante discussie over dit onderwerp.
[/quote]trustequote:Op zondag 5 februari 2006 02:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze verwesteren iig wel
foto\\\'s van uitgebrande Deense ambassade?
SMS \\\'haat aan\\\'
A+quote:Op zondag 5 februari 2006 02:21 schreef Ludwig het volgende:
Ik denk dat het probleem niet gaat om de diepere waarde van het Christendom, Jodendom of Islam, maar meer om een botsing tussen twee totaal verschillende culturen. De Islamitische samenleving kenmerkt zich door veel waarde te hechten aan het geloof en de traditionele waarden zoals die bijvoorbeeld in het gezin gelden.
In het Westen hebben wij ons in de jaren zeventig vrijgemaakt van die traditionele waarden. Door het wegvallen van die traditionele waarden en de daarmee gepaard gaande autoriteit hebben wij onszelf moeten leren beheersen. Maar door die verdwijnende autoriteit zijn wij ook anders tegen het geloof aan gaan kijken. Veel Westerlingen geloof niet direct in de God van het Christendom maar geloven in een universele God. Dat er `iets´ is daarboven. Het iets-isme.
Wij zien niet hoe een traditionele samenleving, zoals wij die vroeger kenden, beter kan zijn dan de maatschappij waarin wij nu leven. Een maatschappij waarin persoonlijke vrijheden voorop gesteld worden. Waarin het individu zoveel mogelijk vrij wordt gelaten om zich op zijn eigen manier te ontplooien.
Daar zit de frictie. Wij snappen in het Westen niet hoe iemand zo geobsedeerd en volgzaam kan zijn. En daarom snappen wij ook niet hoe iemand zich geschoffeerd kan voelen als we een spotprent uitbrengen.
En dan is er nog iets wat de meeste westerlingen met grote afschuw aanschouwen en dat is hoe de Islamatische wereld probeert ons het zwijgen op te leggen. Met geweld en economische chantage. Dat druist in tegen alle waarden waarmee wij zijn opgegroeid.
Ik heb ook de stellige overtuiging dat het in belangrijke mate wordt opgeklopt door de locale regeringen. Ik vind het ook geen toeval dat de Deense en Noorse ambassades wel in vuur opgaan, maar de Franse niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah je moet je ook indenken in wat voor land die figuren leven ... zo doen ze dit soort dingen nu eenmaal daar.
voor die figuren die hier in het westen de straat opgaan voor dit soort onzin heb ik overigens geen goed woord over want die zouden toch echt beter moeten weten.
Nee hoor, want hij/zij bedoelt niet landsgrenzen maar culturele grenzen. Als Nederlander kun je dus gerust naar de VS en omgekeerd, maar het MO en Noord Afrika is een verhaal apart. Sterker nog, Azie en het westen zijn hier een en dezelfde, twee handen op een buik omdat het allebei 'probleemloze' culturen betreft. De enige regio, nou ja religie dan, waar niks mee te beginnen valt is de Islam. Tig culturen kunnen rustig emi-en immigreren van/naar elkaars land zonder enig probleem, maar met een bepaalde groep is het waar dan ook ter wereld altijd gezeik.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:16 schreef popolon het volgende:
[..]
[..]
Waar moet ik heen dan?
M.a.w.
Gelul.
Ik probeer te laten zien dat de reactie uit de Islamitische wereld een reactie is die wij gewoon niet snappen. Net zoals wij het niet snappen dat Marokkanen altijd ontkennen of dat bijvoorbeeld de vader van Khalid A. het doodtrappen van Rene Stegemans goed praatte. Dat heeft te maken met hoe de samenleving daar in elkaar zit. Als je je daar in verdiept zie je dat het niets met de Islam an sich te maken heeft, maar dat het probleem zit in de botsing tussen modern en traditioneel.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:29 schreef nonzz het volgende:
[..]
Hoe waar en genuanceerd je stuk ook is, is het ook niet een beetje een open deur? Het klopt inderdaad, maar zolang ik (en jij ook denk ik) hier zijn opgegroeit kiezen we toch voor de persoonlijke vrijheid en scheiding tussen kerk en staat? En slaat die commotie voor ons toch ook nergens op?
Kun je me even duidelijk maken waarom het aan ons is om ons te verdiepen in een andere maatschappijvorm ?quote:Op zondag 5 februari 2006 02:41 schreef Ludwig het volgende:
Het is goed om je eens te verdiepen in een andere maatschappijvorm en dit is de perfect opportunity.
Dat is gedeeltelijk waar. Je kan namelijk niet echt meer spreken van nationale economien. De economien zijn zo in elkaar verstrengeld dat een echt boycot er nooit van zal komen. Wat moet China zonder Rotterdam? Wat moet Amerika zonder Rotterdam? Op termijn zal dat best op te lossen zijn, maar op korte termijn kan er door de dwang van internationale handel niet echt een boycot geplaatst worden tegen een Westers land zoals bijvoorbeeld Nederland.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
A+
Toch een B... je moet wat... Kijk eens na de aanloop van GO-II. Hoe makkelijk we achter de VS aanliepen.. en economische chantage was ons toevallig ook niet vreemd.
Moet ik je dat echt uitleggen? Als jouw buurman zomaar jouw auto in de fik steekt, wil je toch op zijn minst weten waar die woede uit voortkomt en vooral of je jezelf er een volgende keer beter tegen kan wapenen?quote:Op zondag 5 februari 2006 02:47 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Kun je me even duidelijk maken waarom het aan ons is om ons te verdiepen in een andere maatschappijvorm ?
Nee, ik sla de buurman zo hard dat hij het de tweede keer niet meer doet.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:50 schreef Ludwig het volgende:
Moet ik je dat echt uitleggen? Als jouw buurman zomaar jouw auto in de fik steekt, wil je toch op zijn minst weten waar die woede uit voortkomt en vooral of je jezelf er een volgende keer beter tegen kan wapenen?
*stil*, (en zo tijdloos).quote:Op zondag 5 februari 2006 02:44 schreef Chet het volgende:
Zwijgen maakt medeplichtig
Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.
(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Zeg ook niet dat je dat niet moet doenquote:Op zondag 5 februari 2006 02:53 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Nee, ik sla de buurman zo hard dat hij het de tweede keer niet meer doet.
Saillant detail dat daar ook cartoonisten in voorkomen.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:44 schreef Chet het volgende:
Zwijgen maakt medeplichtig
Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.
(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Als het niks te maken heeft met jou gedrag (zie mijn theorie) dan maakt het verder ook niet veel uit waarom de ander iets doet, want jij kunt het dan toch niet veranderen (vooropgesteld dat je iets wilt veranderen, wat mij in dit geval onjuist lijkt).quote:Op zondag 5 februari 2006 02:57 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat je dat niet moet doenMaar uiteindelijk wil je het wel weten.
Point taken,quote:Op zondag 5 februari 2006 02:48 schreef Ludwig het volgende:
Toch wil ik graag verder ingaan op de echte aanleiding tot deze confrontatie. Die vind ik vele malen interessanter en ook belangrijker dan de consequenties van een paar spotprents. Dat zijn slechts de symptomen.
Die bijdrage las ik ook op www.maroc.nl (maar zonder bron).quote:Op zondag 5 februari 2006 03:04 schreef dVTB het volgende:
Ik heb geen tijd gehad om alle topics over dit onderwerp na te lezen, maar op een ander forum kwam ik onderstaande, onthutsende link tegen. Bepaalde groeperingen hebben doelbewust het vuurtje in Arabische landen opgestookt, door naast de 12 Deense cartoons ook nog TIG andere, zelfgefabriceerde, cartoons te laten zien die veel groffer waren....
http://counterterror.type(...)fabricated_cart.html
De haatfabriek die islam heet.
Nooit verder kijken dan je neus lang is? Hoop bestaat alleen als er een kans is op vrijheid? Ik dacht het niet!quote:Op zondag 5 februari 2006 03:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als het niks te maken heeft met jou gedrag (zie mijn theorie) dan maakt het verder ook niet veel uit waarom de ander iets doet, want jij kunt het dan toch niet veranderen (vooropgesteld dat je iets wilt veranderen, wat mij in dit geval onjuist lijkt).
Ik denk dat het nu ook wel zo langzamerhand zal gaan verstommen. Mensen moeten maandag gewoon weer naar werk en die spotprents kent iedereen nou ook wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 03:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Point taken,
Van een laatste nieuwsfeit en/of gebeurtenis is vooralsnog geen sprake.Monkey see = Monkey do.
Tja, het boos worden om een paar spotprents is natuurlijk een manier om je onvrede over een hele hoop dingen te uiten. Het hoeft niet eens alleen maar over de kwetsende afbeelding van Mohammed te gaan. Ik denk dat dit pure uiting van frustratie is, maar daarbij moet je de onderliggende oorzaken niet uit het oog verliezen. Het probleem zit dieper dan dat je in het nieuws mag vernemen. Het gaat niet echt om deze spotprenten. Het gaat om een clash of cultures, zoals je die ook heel duidelijk in de Caucasus zit.quote:Op zondag 5 februari 2006 03:13 schreef Drugshond het volgende:
Dat is inderdaad nog een conclusie...
Is deze rel niks anders dan een vloerkleed om alles met de mantel der liefde te bedekken.
Het begint bijna een [WFL] te worden, maar dan emperisch belicht met [NWS]-items.quote:Op zondag 5 februari 2006 03:18 schreef Ludwig het volgende:
Tja, het boos worden om een paar spotprents is natuurlijk een manier om je onvrede over een hele hoop dingen te uiten. Het hoeft niet eens alleen maar over de kwetsende afbeelding van Mohammed te gaan. Ik denk dat dit pure uiting van frustratie is, maar daarbij moet je de onderliggende oorzaken niet uit het oog verliezen. Het probleem zit dieper dan dat je in het nieuws mag vernemen. Het gaat niet echt om deze spotprenten. Het gaat om een clash of cultures, zoals je die ook heel duidelijk in de Caucasus zit.
Misschien moeten we dat dan maar ens doen...Dán begrijpen ze het teminste...quote:Op zondag 5 februari 2006 02:38 schreef dVTB het volgende:
De AEL meent dat een Deense spotpret hen automatisch het recht geeft om de spot te drijven met de Tweede Wereldoorlog, nota bene gericht tegen Joden die niets met de Deense spotprents hebben te maken.
In Arabische landen gaan ambassades in de fik, moslims vertrappen de Deense vlag, richten vernielingen aan en lopen rond met borden met opruiiende teksten, waarvan \"Freedom, go to hell\" misschien wel het meest illustratief is voor hun religie-waanzin.
Wat gebeurt er hier in Europa? Ik zie het niet gebeuren dat een woedende menigte de straat opgaat om de Syrische ambassade in Brussel in de hens te zetten... - Daarin schuilt precies het verschil tussen beschaving en barbaars-zijn. Geestelijk gestoord is de enige kwalificatie die ik nog wens te geven aan de ziedende moslims die ik de laatste dagen op TV heb gezien.
Ik las een tijdje terug een interessant artikel waarin gesteld werd dat de haat van de moslims voor een groot deel valt te herleiden tot het onvermogen van de Islam om iets noemenswaardigs te presteren. Waar de Westerse (incl. Azie dus) samenleving sinds de middeleeuwen ongekende bloei heeft gekend, enorm veel heeft uitgevonden en de levensstandaard heel erg is verbeterd, heeft het Midden Oosten niets voor elkaar gekregen terwijl ze toch echt enigszins een voorsprong c.q. hoger niveau had in die tijd.quote:Op zondag 5 februari 2006 03:18 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Tja, het boos worden om een paar spotprents is natuurlijk een manier om je onvrede over een hele hoop dingen te uiten. Het hoeft niet eens alleen maar over de kwetsende afbeelding van Mohammed te gaan. Ik denk dat dit pure uiting van frustratie is, maar daarbij moet je de onderliggende oorzaken niet uit het oog verliezen. Het probleem zit dieper dan dat je in het nieuws mag vernemen. Het gaat niet echt om deze spotprenten. Het gaat om een clash of cultures, zoals je die ook heel duidelijk in de Caucasus zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |