abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34749418
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:38 schreef Drugshond het volgende:
Iedereen heeft het trouwens over de \'overheersende\' tegenstellingen.
Wat is straks de toekomst... zal er een verlichting/afscheiding plaatsvinden binnen de islam ?
Of wordt de tegenstelling nog scherper in de media. ?
Of krijgt een willekeurige spiritueel symbool (lees : God), een definitieve plaats in de media en is godslastering straks bij wet verboden ?
Ik denk dat er op een gegeven moment een soort van 'verlichting' zal plaatsvinden binnen de islam. Wat daarvoor nodig zal zijn weet ik niet, maar ik hoop dat het zonder onnodig bloedvergieten gepaard zal gaan.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34749422
daar zijn ze te laf voor.
pi_34749423
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:39 schreef Triggershot het volgende:

nee
Dus is het gevolg ... ?
pi_34749458
Triggershot, wat vind jij zelf eigenlijk van die spotprenten?
  zondag 5 februari 2006 @ 01:42:51 #205
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34749471
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

vindt je? slachtoffers/soldaten die niet dood hoefden te gaan, gaan dood omdat 2 idioten, Bush en Saddam het niet eens konden worden
Lekker simplistisch. De dingen zitten wel iets ingewikkelder in elkaar en uiteindelijk zien die twee ook maar producten van hun tijd.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34749472
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:38 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Tuurlijk ... ik weet ook wel dat niet alle moslims zo zijn. Ik waardeer de levensovertuiging van de gematigde moslim ook zeker. Ik begrijp alleen niet waarom de grote gematigde massa niet in staat is de extremistische groeperingen te verbannen. Op nationale schaal begrijp ik niet dat moslims een rovende crimineel nog een goed moslim durfen noemen. Juist dit soort exponenten schaden jullie geloof.
Ik weet niet of je er beken mee bent, maar het is letterlijk een dagelijks gebeuren. Ik heb kennissen in me omgeving. Ze zullen dan hele dag in centrum hangen, achter meiden aan lopen, blowen, stelen, onrust zaaien etc. Komen ze om 7 uur thuis. En hun ouders zullen dan denken dat ze hele dag hebben gewerkt/ @ de moskee waren. Ouders zijn niet volledig op hoogte van wat er af speelt.

mbt de extremisten, zijn de moslims gewoon schijnheilig. Een deel er van zal er wat zeggen en een deel er van zal zich aansluiten bij de sterkste kant in vrees dat de extremisten ooit nog macht krijgen.

Daarnaast hebben diverse moslimlanden wel geholpen bij Afghanistan
  zondag 5 februari 2006 @ 01:43:43 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34749486
quote:
MDI: Spotprenten niet strafbaar

Naar aanleiding van klachten over de website van Kamerlid Geert Wilders heeft het MDI (Meldpunt Discriminatie Internet) de spotprenten over de profeet Mohammed onderzocht en geconcludeerd dat deze niet strafbaar zijn. Het MDI stelt dat in Nederland aan cartoonisten een grote vrijheid toekomt om hun persoonlijke mening te geven over gebeurtenissen of personen waarbij stijlmiddelen als overdrijven, chargeren en bewust eenzijdig belichten geoorloofd zijn.
pi_34749487
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:42 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Lekker simplistisch. De dingen zitten wel iets ingewikkelder in elkaar en uiteindelijk zien die twee ook maar producten van hun tijd.
Hou het simpel, dan heb je een duidelijker overzicht van situatie waar je je in bevindt.
pi_34749503
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:41 schreef Da_Koen het volgende:
Triggershot, wat vind jij zelf eigenlijk van die spotprenten?
Misselijk, maar zeker geen reden voor alle heisa.
pi_34749516
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:40 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Dus is het gevolg ... ?
Time will tell, maar islam zal geen hervormingen hebben.
Zo zit de islam niet inelkaar
pi_34749548
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er beken mee bent, maar het is letterlijk een dagelijks gebeuren. Ik heb kennissen in me omgeving. Ze zullen dan hele dag in centrum hangen, achter meiden aan lopen, blowen, stelen, onrust zaaien etc. Komen ze om 7 uur thuis. En hun ouders zullen dan denken dat ze hele dag hebben gewerkt/ @ de moskee waren. Ouders zijn niet volledig op hoogte van wat er af speelt.

mbt de extremisten, zijn de moslims gewoon schijnheilig. Een deel er van zal er wat zeggen en een deel er van zal zich aansluiten bij de sterkste kant in vrees dat de extremisten ooit nog macht krijgen.

Daarnaast hebben diverse moslimlanden wel geholpen bij Afghanistan
Klopt, ik zie die gasten dan ook niet als gelovigen. Maar wanneer er kritiek op hun komt scharen normaal functionerende moslims zich wel achter dit tuig. Dat is jammer ......

Ik vergelijk het gedrag t.o.v extremisten met die van hooligans. Iedereen heeft er een mening over, maar binnen een club durft de massa zich niet openlijk uitspreken.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34749560
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:46 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Klopt, ik zie die gasten dan ook niet als gelovigen. Maar wanneer er kritiek op hun komt scharen normaal functionerende moslims zich wel achter dit tuig. Dat is jammer ......

Ik vergelijk het gedrag t.o.v extremisten met die van hooligans. Iedereen heeft er een mening over, maar binnen een club durft de massa zich niet openlijk uitspreken.
Geen enkel punt, waarop ik je zou tegen spreken
pi_34749570
The Wave

De korte film 'The Wave' (50 minuten is gebaseerd op een experiment van de geschiedenis docent Ron Jones in Palo Alto (V.S.) in 1967. Deze kreeg van leerlingen de vraag voorgelegd hoe het mogelijk was dat iemand als Hitler zo'n aantrekkingskracht had op mensen. Toen hij het antwoord op die vraag schuldig moest blijven startte hij een experiment.
Dit experiment verliep boven verwachting. Na een paar weken was er een beweging in het leven geroepen, ‘The Wave’ , waarvan de leden op zoek waren naar een sterk gemeenschapsgevoel en een gezonde werk-discipline. Maar al spoedig werd de beweging met zijn mysterieuse leider, een doel op zich. Tegenstanders van ‘The Wave’ werden vijanden en oude vriendschappen werden beëindigd. Kritiek op ‘The Wave’ werd beantwoord met agressie en intimidatie. Een tijd lang leek Jones de controle over de beweging helemaal kwijt tot hij de leden confronteerde met wie hun mysterieuse leider was, Hitler zelf. Deze onthulling shockeerde de leerlingen zeer en velen barstten in huilen uit. Ron Jones besloot het experiment met de volgende woorden:

"This is the final lesson to be experienced. This last lesson is perhaps the one of greatest importance. This lesson was the question that started our plunge in studying Nazi life. Do you remember the question? It concerned a bewilderment at the German populace claiming ignorance and non-involvement in the Nazi movement. If I remember the question. it went something like this. How could the German soldier, teacher, railroad conductor, nurse. tax collector. the average citizen, claim at the end of the Third Reich that they knew nothing of what was going on. How can a people be a part of something and then claim at the demise that they were not really involved' What causes people to blank out their own history? In the next few minutes and perhaps years, you will have an opportunity to answer this question."
"If our enactment of the Fascist mentality is complete not one of you will ever admit to being at this final Third Wave rally. Like the Germans, you will have trouble admitting to yourself that you come this far. You will not allow your friends and parents to know that you were willing to give up individual freedom and power for the dictates of order and unseen leaders. You can't admit to being manipulated. Being a follower. To accepting the Third Wave as a way of life. You won't admit to participating in this madness. You will keep this day and this rally a secret. It's a secret I shall share with you."

I took the film from the three cameras in the room and pulled the celluloid into the exposing light. The deed was concluded. The trial was over. The Third Wave had ended. I glanced over my shoulder. Robert was crying. Students slowly rose from their Chairs and without words filed into the outdoor light. I walked over to Robert and threw my arms around him. Robert was sobbing. Taking in large uncontrollable gulps of air. "It's over." it's all right." In our consoling each other we became a rock in the stream of exiting students. Some swirled back to momentarily hold Robert and me. Others cried openly and then brushed away tears to carry on. Human beings circling and holding each other. Moving toward the door and the world outside.

For a week in the middle of a school year we had shared fully in life. And as predicted we also shared a deep secret. In the four years I taught at Cubberley High School no one ever admitted to attending the Third Wave Rally. Oh, we talked and studied our actions intently. But the rally itself. No. It was something we all wanted to forget.

pi_34749574
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen enkel punt, waarop ik je zou tegen spreken
Mooi, ik ga nu Fijn weekend nog!
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34749577
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misselijk, maar zeker geen reden voor alle heisa.
Maar je begrijpt zelf toch ook dat die prent enkel bedoelt was om aan te geven hoe de Extremisten hun geloof toepassen. Dat heeft dus niets met de gematigde Moslims te maken.

Of gaat het er enkel om dat men Mohammed niet mag tekenen?
pi_34749587
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:48 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Mooi, ik ga nu Fijn weekend nog!
thnx jij ook, truste!
  zondag 5 februari 2006 @ 01:49:23 #217
89730 Drugshond
pi_34749590
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:45 schreef Triggershot het volgende:
Time will tell, maar islam zal geen hervormingen hebben.
Zo zit de islam niet inelkaar
Join the club... de bijbel ook niet.
De beleveniswereld van religie ziet er na Galileo, Copernicus, en nog vele anderen er wel fundamenteel anders uit.
pi_34749648
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:48 schreef Indirah het volgende:

The Wave
WTF waarom post je telkens van die onzinnige posts? Het is niet het subforum TV.
pi_34749649
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:48 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Maar je begrijpt zelf toch ook dat die prent enkel bedoelt was om aan te geven hoe de Extremisten hun geloof toepassen. Dat heeft dus niets met de gematigde Moslims te maken.

Of gaat het er enkel om dat men Mohammed niet mag tekenen?
Ik snap dat de tekenaars een doel hebben, maar ik snap ook dat (gematigde) moslims beledigd zijn, de extremisten zoeken gewoon weer een excuus.

Het gaat eigenlijk om beiden. Mohammed mag niet afgebeeld worden en islam probeert uit een terroristisch reputatie te kruipen en dan wordt Mohammed ook nog eens voor terrorist uitgemaakt in een prent en dat is best beledigende prent, ook voor mij.
pi_34749659
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:49 schreef Drugshond het volgende:

pi_34749671
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De beleveniswereld van religie ziet er na Galileo, Copernicus, en nog vele anderen er wel fundamenteel anders uit.
de bijbel ( christendom) is een aantal x hervormd geraakt. de Koran daarintegen niet.
pi_34749701
De bijbel of de koran... tis toch allemaal bagger dat geloof..
Zeker weten dat de wereld beter af is zonder........(geloof ik)
Als ik je gekwets heb... Sorry
Heb ik je niet gekwetst..... geduld
pi_34749711
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:54 schreef voodoo_x het volgende:
foei! een gelovige.
pi_34749728
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap dat de tekenaars een doel hebben, maar ik snap ook dat (gematigde) moslims beledigd zijn, de extremisten zoeken gewoon weer een excuus.

Het gaat eigenlijk om beiden. Mohammed mag niet afgebeeld worden en islam probeert uit een terroristisch reputatie te kruipen en dan wordt Mohammed ook nog eens voor terrorist uitgemaakt in een prent en dat is best beledigende prent, ook voor mij.
staat er trouwens in de tekeningen dat het om mohammed gaat die als terrorist is afgebeeld? Want voor mij zijn het tekeningen van de gemiddelde Arabier.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  zondag 5 februari 2006 @ 01:57:01 #225
89730 Drugshond
pi_34749741
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:52 schreef primusinterpares het volgende:
Verkettering ooit van gehoord , ik bedoel voor de verlichting.
Ik leg gewoon 2 religies naast de meetlat verschoven in tijd.
Zovel verschil zit er niet tussen.

Ook zonder een facto tijd kun je leuke uitspraken doen... Brazilie is redelijk conservatief met betrekking tot het christelijk geloof. Maar geweld of uitdrukking uit naam van het geloof komt daar volgens mij niet voor.
pi_34749747
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:56 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

staat er trouwens in de tekeningen dat het om mohammed gaat die als terrorist is afgebeeld? Want voor mij zijn het tekeningen van de gemiddelde Arabier.
je zag hem toch met een bom op zijn hoofd?
  zondag 5 februari 2006 @ 01:57:48 #227
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34749753
Geloof is best ok.

Maar alleen niet voor veel mensen een oplossing zo blijkt.

Ik heb Theo v. G. ook al voorbij zien komen in de vorige topics.

Als er eentje was die ook het christendom in de zeik zette was hij het wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34749754
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:54 schreef voodoo_x het volgende:

Het is altijd grappig wanneer een Europeaan zegt dat de Bijbel bagger is.
  zondag 5 februari 2006 @ 01:58:20 #229
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34749765
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:43 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Hulde.
  zondag 5 februari 2006 @ 01:59:04 #230
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34749781
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hulde.
Lijkt me niet meer dan normaal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34749786
Je bent beter af als ongelovige...
Ik voel me niet gekwets als iemand zegt dat god een beetje Hitler trekjes heeft
of dat allah de wc schoonmaker van godje is
  zondag 5 februari 2006 @ 02:00:03 #232
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_34749797
De reactie op die spotprenten doet me een beetje denken aan wat Hans Teeuwen (vrede zij met hem) een keer zei over een vergelijking tussen de Hells angels en een criminele organisatie:"De Hells Angels vergelijken met een criminele organisatie en dan in elkaar geslagen worden is net zoiets als dat een loodgieter tegen je zegt "Als je me godverdomme nog een keer een loodgieter noemt repareer ik behalve je WC ook nog je gootsteen!""

Mohammed afbeelden met een bom in z'n tulband betekend dat je ambassade in de fik gaat............Dan is die bom niet erg ver gezocht nee......
lege ton
pi_34749800
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:59 schreef voodoo_x het volgende:
Je bent beter af als ongelovige...
Ik voel me niet gekwets als iemand zegt dat god een beetje Hitler trekjes heeft
of dat allah de wc schoonmaker van godje is
Een ongelovige gelooft niet in een hiernamaals, dus voor een Atheist ben je daadwerkelijk beter af als ongelovige. Maar een moslim meent verder te kijken dan zijn neus lang is.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:01:18 #234
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34749825
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:51 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

WTF waarom post je telkens van die onzinnige posts? Het is niet het subforum TV.
Lees het eerst eens even prutser. Het is een toevoeging aan dit topic!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34749829
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je zag hem toch met een bom op zijn hoofd?
als ik naar het plaatje kijk, zie ik een Arabische man, met baard, en een bom op z'n hoofd. Dát zie ík.

ik haal er geen heilige uit iig.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:01:29 #236
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34749831
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:59 schreef popolon het volgende:

[..]

Lijkt me niet meer dan normaal.
Eens, maar de bevestiging is goed te horen. Zeker door zo'n bureau.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:02:27 #237
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34749845
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Eens, maar de bevestiging is goed te horen. Zeker door zo\'n bureau.
Ze 'hebben 't lef' nu eens.

1-0 Nederland.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:02:29 #238
89730 Drugshond
pi_34749846
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:53 schreef Triggershot het volgende:
de bijbel ( christendom) is een aantal x hervormd geraakt. de Koran daarintegen niet.
En dat wordt nu letterlijk op de proef gesteld door de draaimolens van de open publieke media. Onder de noemer van vrijheid van mening.

Nogmaals... het boek is een beschrijving... het gaat erom in hoeverre je elk woord elk zin letterlijk moet nemen tot een dagelijks manifest. En juist dat laatste is nu in een shocktoestand terecht gekomen.
Of wij zijn in een shock, omdat we de teugels van vrijheid zover voor ons uit hebben geworpen (dat kan ook).
Of we zijn bang voor nog een aanslag.... zie reaktie England (lees : Londen).
pi_34749856
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:01 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

als ik naar het plaatje kijk, zie ik een Arabische man, met baard, en een bom op z\'n hoofd. Dát zie ík.

ik haal er geen heilige uit iig.
krant maakte toch duidelijk dat spotprentjes om Mohammed gingen om taboe te doorbreken?
pi_34749864
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:01 schreef Ludwig het volgende:

Lees het eerst eens even prutser. Het is een toevoeging aan dit topic!
The Wave, tuurlijk. En een geweldige toevoeging het is.
pi_34749875
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

krant maakte toch duidelijk dat spotprentjes om Mohammed gingen om taboe te doorbreken?
een linkje zou wel fijn zijn.
pi_34749907
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En dat wordt nu letterlijk op de proef gesteld door de draaimolens van de open publieke media. Onder de noemer van vrijheid van mening.

Nogmaals... het boek is een beschrijving... het gaat erom in hoeverre je elk woord elk zin letterlijk moet nemen tot een dagelijks manifest. En juist dat laatste is nu in een shocktoestand terecht gekomen.
Of wij zijn in een shock, omdat we de teugels van vrijheid zover voor ons uit hebben geworpen (dat kan ook).
Dan spreek je over een probleem eigenlijk omdat er zoveel interpretaties te vinden zijn, terwijl er maar 3/4 echt erkende islamitische interpretaties zijn. De Moslims ( geleerden ) weten wat ze letterlijk moeten nemen en welke figuurlijk, maar hervormingen onder mom van taboe doorbreken en we islam moet tegen meer kritiek kunnen zal geen succes zijn op zo een manier
pi_34749908
Dus als ik het goed begrijp is mohamed een terrorist
en jezus de zoon van een dictator...
En die zijn het goede voorbeeld...

Aha nou begrijp ik al die bende in de wereld
  zondag 5 februari 2006 @ 02:07:15 #244
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34749919
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Welk boek? Als je de koran bedoelt dan staat me bij dat het het letterlijke woord van god is. Weinig interpretatie is dan mogelijk.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:09:04 #246
89730 Drugshond
pi_34749941
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bij een spotprent is het toch juist de bedoeling dat je kijkt naar het doel van de prent(dit doe je door te kijken in welke context het is geplaatst/met welk nieuwsfeit te maken heeft). "Mohammed = terrorist" is niet het doel/de uitleg vd prent. Mohammed wordt hier dus niet voor terrorist uitgemaakt.

Het probleem is juist dat veel mensen spotprenten verkeerd interpreteren.
pi_34749955
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Welk boek? Als je de koran bedoelt dan staat me bij dat het het letterlijke woord van god is. Weinig interpretatie is dan mogelijk.
Ik heb het dan over verzen die aangeven wat reden is voor oorlog voeren etc.
pi_34749966
ik heb je de moeite bespaard, ik heb het volgende van de link http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3527646 gehaald;
quote:
On 30 September last year, Morgenavisen Jyllands-Posten published 12 different cartoonists' idea of what the Prophet Mohammed might have looked like. The initiative was taken as part of an ongoing public debate on freedom of expression, a freedom much cherished in Denmark.

In our opinion, the 12 drawings were sober. They were not intended to be offensive, nor were they at variance with Danish law, but they have indisputably offended many Muslims for which we apologize.
pi_34749977
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:09 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Bij een spotprent is het toch juist de bedoeling dat je kijkt naar het doel van de prent(dit doe je door te kijken in welke context het is geplaatst/met welk nieuwsfeit te maken heeft). \"Mohammed = terrorist\" is niet het doel/de uitleg vd prent. Mohammed wordt hier dus niet voor terrorist uitgemaakt.

Het probleem is juist dat veel mensen spotprenten verkeerd interpreteren.
Ok daarover zouden wij wel een dialoog over kunnen hebben, maar hoe kan je een extremist zoiets wijs maken die dag en nacht opstaat met "die you infidal" op zijn agenda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')