Ik denk dat er op een gegeven moment een soort van 'verlichting' zal plaatsvinden binnen de islam. Wat daarvoor nodig zal zijn weet ik niet, maar ik hoop dat het zonder onnodig bloedvergieten gepaard zal gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:38 schreef Drugshond het volgende:
Iedereen heeft het trouwens over de \'overheersende\' tegenstellingen.
Wat is straks de toekomst... zal er een verlichting/afscheiding plaatsvinden binnen de islam ?
Of wordt de tegenstelling nog scherper in de media. ?
Of krijgt een willekeurige spiritueel symbool (lees : God), een definitieve plaats in de media en is godslastering straks bij wet verboden ?
Lekker simplistisch. De dingen zitten wel iets ingewikkelder in elkaar en uiteindelijk zien die twee ook maar producten van hun tijd.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vindt je? slachtoffers/soldaten die niet dood hoefden te gaan, gaan dood omdat 2 idioten, Bush en Saddam het niet eens konden worden
Ik weet niet of je er beken mee bent, maar het is letterlijk een dagelijks gebeuren. Ik heb kennissen in me omgeving. Ze zullen dan hele dag in centrum hangen, achter meiden aan lopen, blowen, stelen, onrust zaaien etc. Komen ze om 7 uur thuis. En hun ouders zullen dan denken dat ze hele dag hebben gewerkt/ @ de moskee waren. Ouders zijn niet volledig op hoogte van wat er af speelt.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:38 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Tuurlijk ... ik weet ook wel dat niet alle moslims zo zijn. Ik waardeer de levensovertuiging van de gematigde moslim ook zeker. Ik begrijp alleen niet waarom de grote gematigde massa niet in staat is de extremistische groeperingen te verbannen. Op nationale schaal begrijp ik niet dat moslims een rovende crimineel nog een goed moslim durfen noemen. Juist dit soort exponenten schaden jullie geloof.
quote:MDI: Spotprenten niet strafbaar
Naar aanleiding van klachten over de website van Kamerlid Geert Wilders heeft het MDI (Meldpunt Discriminatie Internet) de spotprenten over de profeet Mohammed onderzocht en geconcludeerd dat deze niet strafbaar zijn. Het MDI stelt dat in Nederland aan cartoonisten een grote vrijheid toekomt om hun persoonlijke mening te geven over gebeurtenissen of personen waarbij stijlmiddelen als overdrijven, chargeren en bewust eenzijdig belichten geoorloofd zijn.
Hou het simpel, dan heb je een duidelijker overzicht van situatie waar je je in bevindt.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:42 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Lekker simplistisch. De dingen zitten wel iets ingewikkelder in elkaar en uiteindelijk zien die twee ook maar producten van hun tijd.
Misselijk, maar zeker geen reden voor alle heisa.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:41 schreef Da_Koen het volgende:
Triggershot, wat vind jij zelf eigenlijk van die spotprenten?
Klopt, ik zie die gasten dan ook niet als gelovigen. Maar wanneer er kritiek op hun komt scharen normaal functionerende moslims zich wel achter dit tuig. Dat is jammer ......quote:Op zondag 5 februari 2006 01:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er beken mee bent, maar het is letterlijk een dagelijks gebeuren. Ik heb kennissen in me omgeving. Ze zullen dan hele dag in centrum hangen, achter meiden aan lopen, blowen, stelen, onrust zaaien etc. Komen ze om 7 uur thuis. En hun ouders zullen dan denken dat ze hele dag hebben gewerkt/ @ de moskee waren. Ouders zijn niet volledig op hoogte van wat er af speelt.
mbt de extremisten, zijn de moslims gewoon schijnheilig. Een deel er van zal er wat zeggen en een deel er van zal zich aansluiten bij de sterkste kant in vrees dat de extremisten ooit nog macht krijgen.
Daarnaast hebben diverse moslimlanden wel geholpen bij Afghanistan
Geen enkel punt, waarop ik je zou tegen sprekenquote:Op zondag 5 februari 2006 01:46 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Klopt, ik zie die gasten dan ook niet als gelovigen. Maar wanneer er kritiek op hun komt scharen normaal functionerende moslims zich wel achter dit tuig. Dat is jammer ......
Ik vergelijk het gedrag t.o.v extremisten met die van hooligans. Iedereen heeft er een mening over, maar binnen een club durft de massa zich niet openlijk uitspreken.
Mooi, ik ga nuquote:Op zondag 5 februari 2006 01:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen enkel punt, waarop ik je zou tegen spreken
Maar je begrijpt zelf toch ook dat die prent enkel bedoelt was om aan te geven hoe de Extremisten hun geloof toepassen. Dat heeft dus niets met de gematigde Moslims te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misselijk, maar zeker geen reden voor alle heisa.
thnx jij ook, truste!quote:Op zondag 5 februari 2006 01:48 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Mooi, ik ga nuFijn weekend nog!
Join the club... de bijbel ook niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:45 schreef Triggershot het volgende:
Time will tell, maar islam zal geen hervormingen hebben.
Zo zit de islam niet inelkaar
Ik snap dat de tekenaars een doel hebben, maar ik snap ook dat (gematigde) moslims beledigd zijn, de extremisten zoeken gewoon weer een excuus.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:48 schreef Da_Koen het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zelf toch ook dat die prent enkel bedoelt was om aan te geven hoe de Extremisten hun geloof toepassen. Dat heeft dus niets met de gematigde Moslims te maken.
Of gaat het er enkel om dat men Mohammed niet mag tekenen?
de bijbel ( christendom) is een aantal x hervormd geraakt. de Koran daarintegen niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Join the club... de bijbel ook niet.
De beleveniswereld van religie ziet er na Galileo, Copernicus, en nog vele anderen er wel fundamenteel anders uit.
foei! een gelovige.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:54 schreef voodoo_x het volgende:
De bijbel of de koran... tis toch allemaal bagger dat geloof..
Zeker weten dat de wereld beter af is zonder........(geloof ik)
staat er trouwens in de tekeningen dat het om mohammed gaat die als terrorist is afgebeeld? Want voor mij zijn het tekeningen van de gemiddelde Arabier.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap dat de tekenaars een doel hebben, maar ik snap ook dat (gematigde) moslims beledigd zijn, de extremisten zoeken gewoon weer een excuus.
Het gaat eigenlijk om beiden. Mohammed mag niet afgebeeld worden en islam probeert uit een terroristisch reputatie te kruipen en dan wordt Mohammed ook nog eens voor terrorist uitgemaakt in een prent en dat is best beledigende prent, ook voor mij.
Verkettering ooit van gehoordquote:
je zag hem toch met een bom op zijn hoofd?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
staat er trouwens in de tekeningen dat het om mohammed gaat die als terrorist is afgebeeld? Want voor mij zijn het tekeningen van de gemiddelde Arabier.
Het is altijd grappig wanneer een Europeaan zegt dat de Bijbel bagger is.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:54 schreef voodoo_x het volgende:
De bijbel of de koran... tis toch allemaal bagger dat geloof..
Zeker weten dat de wereld beter af is zonder........(geloof ik)
Lijkt me niet meer dan normaal.quote:
Een ongelovige gelooft niet in een hiernamaals, dus voor een Atheist ben je daadwerkelijk beter af als ongelovige. Maar een moslim meent verder te kijken dan zijn neus lang is.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:59 schreef voodoo_x het volgende:
Je bent beter af als ongelovige...
Ik voel me niet gekwets als iemand zegt dat god een beetje Hitler trekjes heeft
of dat allah de wc schoonmaker van godje is
Lees het eerst eens even prutser. Het is een toevoeging aan dit topic!quote:Op zondag 5 februari 2006 01:51 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
WTF waarom post je telkens van die onzinnige posts? Het is niet het subforum TV.
als ik naar het plaatje kijk, zie ik een Arabische man, met baard, en een bom op z'n hoofd. Dát zie ík.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je zag hem toch met een bom op zijn hoofd?
Ze 'hebben 't lef' nu eens.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Eens, maar de bevestiging is goed te horen. Zeker door zo\'n bureau.
En dat wordt nu letterlijk op de proef gesteld door de draaimolens van de open publieke media. Onder de noemer van vrijheid van mening.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:53 schreef Triggershot het volgende:
de bijbel ( christendom) is een aantal x hervormd geraakt. de Koran daarintegen niet.
krant maakte toch duidelijk dat spotprentjes om Mohammed gingen om taboe te doorbreken?quote:Op zondag 5 februari 2006 02:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als ik naar het plaatje kijk, zie ik een Arabische man, met baard, en een bom op z\'n hoofd. Dát zie ík.
ik haal er geen heilige uit iig.
The Wave, tuurlijk. En een geweldige toevoeging het is.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:01 schreef Ludwig het volgende:
Lees het eerst eens even prutser. Het is een toevoeging aan dit topic!
een linkje zou wel fijn zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
krant maakte toch duidelijk dat spotprentjes om Mohammed gingen om taboe te doorbreken?
Dan spreek je over een probleem eigenlijk omdat er zoveel interpretaties te vinden zijn, terwijl er maar 3/4 echt erkende islamitische interpretaties zijn. De Moslims ( geleerden ) weten wat ze letterlijk moeten nemen en welke figuurlijk, maar hervormingen onder mom van taboe doorbreken en we islam moet tegen meer kritiek kunnen zal geen succes zijn op zo een manierquote:Op zondag 5 februari 2006 02:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En dat wordt nu letterlijk op de proef gesteld door de draaimolens van de open publieke media. Onder de noemer van vrijheid van mening.
Nogmaals... het boek is een beschrijving... het gaat erom in hoeverre je elk woord elk zin letterlijk moet nemen tot een dagelijks manifest. En juist dat laatste is nu in een shocktoestand terecht gekomen.
Of wij zijn in een shock, omdat we de teugels van vrijheid zover voor ons uit hebben geworpen (dat kan ook).
Of we zijn bang voor nog een aanslag.... zie reaktie England (lees : Londen).
Welk boek? Als je de koran bedoelt dan staat me bij dat het het letterlijke woord van god is. Weinig interpretatie is dan mogelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En dat wordt nu letterlijk op de proef gesteld door de draaimolens van de open publieke media. Onder de noemer van vrijheid van mening.
Nogmaals... het boek is een beschrijving... het gaat erom in hoeverre je elk woord elk zin letterlijk moet nemen tot een dagelijks manifest. En juist dat laatste is nu in een shocktoestand terecht gekomen.
Of wij zijn in een shock, omdat we de teugels van vrijheid zover voor ons uit hebben geworpen (dat kan ook).
Of we zijn bang voor nog een aanslag.... zie reaktie England (lees : Londen).
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article32656151.ece?rssquote:Op zondag 5 februari 2006 02:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
een linkje zou wel fijn zijn.
Bij een spotprent is het toch juist de bedoeling dat je kijkt naar het doel van de prent(dit doe je door te kijken in welke context het is geplaatst/met welk nieuwsfeit te maken heeft). "Mohammed = terrorist" is niet het doel/de uitleg vd prent. Mohammed wordt hier dus niet voor terrorist uitgemaakt.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap dat de tekenaars een doel hebben, maar ik snap ook dat (gematigde) moslims beledigd zijn, de extremisten zoeken gewoon weer een excuus.
Het gaat eigenlijk om beiden. Mohammed mag niet afgebeeld worden en islam probeert uit een terroristisch reputatie te kruipen en dan wordt Mohammed ook nog eens voor terrorist uitgemaakt in een prent en dat is best beledigende prent, ook voor mij.
Ik heb het dan over verzen die aangeven wat reden is voor oorlog voeren etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Welk boek? Als je de koran bedoelt dan staat me bij dat het het letterlijke woord van god is. Weinig interpretatie is dan mogelijk.
quote:On 30 September last year, Morgenavisen Jyllands-Posten published 12 different cartoonists' idea of what the Prophet Mohammed might have looked like. The initiative was taken as part of an ongoing public debate on freedom of expression, a freedom much cherished in Denmark.
In our opinion, the 12 drawings were sober. They were not intended to be offensive, nor were they at variance with Danish law, but they have indisputably offended many Muslims for which we apologize.
Ok daarover zouden wij wel een dialoog over kunnen hebben, maar hoe kan je een extremist zoiets wijs maken die dag en nacht opstaat met "die you infidal" op zijn agenda.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:09 schreef Da_Koen het volgende:
[..]
Bij een spotprent is het toch juist de bedoeling dat je kijkt naar het doel van de prent(dit doe je door te kijken in welke context het is geplaatst/met welk nieuwsfeit te maken heeft). \"Mohammed = terrorist\" is niet het doel/de uitleg vd prent. Mohammed wordt hier dus niet voor terrorist uitgemaakt.
Het probleem is juist dat veel mensen spotprenten verkeerd interpreteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |