Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan het ontkennen van feitenquote:Op zondag 5 februari 2006 00:56 schreef kenz het volgende:
[..]
Nee, het doel van de AEL is om aan te geven dat je weliswaar vrijheid van meninsuiting hebt, maar dat er ook fatsoensnormen zijn. Je hebt de vrijheid om je te uiten oevr mohammed of over de holocaust, maar daarmee hoef je het nog niet te doen, omdat je er mensen flink mee kan beledigen.
Zoiets is het betoog en ze illustreren dat met een prent over de holocaust. Ik vind dat op zich wel een goede manier om een punt te maken.
Dus Christendom is een bewerkt kloon van Jodendom?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Is de koran dan niet later ontstaan dan het joden- en christendom?
Mohammed was een analfabeet, kom nu aub niet met: "ja een Christenlijke monnik, Bahira had hem onderwezen in Christendom"quote:Heeft de profeet Mohammed dan niet voor het ontstaan van de koran het joden- en christendom uitgebreid bestudeerd?
De koran kent veel meer verhalen dan enkel de verhalen die in de bijbel voorkomen.quote:Kent de koran niet veel verhalen en figuren die in het joden- en christendom voorkomen?
De bijbel toch ook aan Jezus, en de Thora aan mozes. dus?quote:Is de koran niet aan 1 mens geopenbaard door \'Allah\', namelijk de \'profeet\' Mohammed?
nee, maar ik bedoel met de laatste alinea te zeggen dat voor christenen het afgoden van allah een belediging zijn, net zoals voor moslims het afgoden van god een belediging kan zijn. Het conflict van de overtuiging van je geloof; welk geloof heeft gelijk?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:59 schreef kenz het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren. Ik vind jezus, mohammed, assepoester, doornroosje en alle andere sprookjes niet beledigend. Als je niet gelooft, interesseert je al dat gewauwel over wat wel en niet mag je geen biet.
Ach, als jij het zo wil noemen. Ik noem het vrede in de Westerse wereld bewerkstelligen. Ik geloof er niet dat de gehele wereld in vrede kan leven.quote:
De kennis over de geloven waaruit de islam is voorgekomen ontbreekt bij jou overduidelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De bijbel toch ook aan Jezus, en de Thora aan mozes. dus?
Ik hoop dat je in hiernamaals geen spijt krijgt van je eerste stelling.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
* Ik ben gelukkig geen moslim. Heb helaas niets kunnen ontdekken in deze religie wat van toegevoegde waarde voor mijn leven op aarde zou kunnen zijn.
* Verschillende religieuze stromingen zijn het hier over eens inderdaad. Ik neem relieuze geschriften echter niet letterlijk.
* Ga je eens verdiepen in de manier waarop de Islam intrede heeft gedaan in Noord-Afrika. Geloof ik heel vaak een opgedrongen iets. Ook onder Christenen.
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\\\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:
Hier eentje met een groepje protestanten met daarvoor Engelse politiemensen. Je zou anders niet zeggen dat het in Engeland is.
[afbeelding]
En deze van een jongentje die een bord vasthoudt met een zeer beladen tekst. Treffender kan je niet in beeld brengen hoe sommige kinderen met haat worden gevoed.
[afbeelding]
Idd! En daarom moeten we nu ook onze rug recht houden als europeese landen. Onze vrijheid laten we toch zeker niet inperken door die zielepoten uit het midden-oosten? Wie bepaalt hier nu wat wel en niet mag? Toch niet de president van Iran?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als een religie zich gaat bemoeien met mijn levensstijl kan dat wel degelijk beledigend zijn.
aldus een niet moslim die mij corrigeert over de islamquote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
De kennis over de geloven waaruit de islam is voorgekomen ontbreekt bij jou overduidelijk.
Ja kant nog wal omdat je de vergelijking omp mijn eventueel opvoeden van kinderen betrekt. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik geen excuses wil maken?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:52 schreef Poncho het volgende:
[..]
Kant nog wal? Het is een vergelijking. Zo simpel is het. Ze krijgen hun zin niet omdat wij onze excuses niet aanbieden dus gaan ze maar rellen. Het is anders verwoord, maar de vergelijking is kloppend. Het is nu maar de vraag wat de westerse wereld ermee wilt doen.
Ik wil niet lullig zijn, maar de enige die op dit moment steeds in de pers zijn, zijn de moslims die dus bezig zijn met rellen. Wat roepen wij? Waar gaan wij er hard tegenin? Voorlopig had de VS waarschijnlijk al keihard teruggeslagen als het hun ambassade was. Ik vind ons nog vrij \'ah koesie koesie\' tegen ze.
Je hebt het de hele tijd over nuanceren. Goed, geef jij maar eens de perfecte oplossing waardoor wij EN onze excuses niet aanbieden EN alles over gaat waaien. Probeer het eens.
Exact.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef voodoo_x het volgende:
als iedereen nou gewoon blijft waar die hoort..
dus lijdt men zodat westen in vrede kan leven?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Ach, als jij het zo wil noemen. Ik noem het vrede in de Westerse wereld bewerkstelligen. Ik geloof er niet dat de gehele wereld in vrede kan leven.
Vroeger had je niet figureren zoals Meki in Nederland, maakte men zich niet druk om datgene wat in een Europese krant stondt. Men was te druk bezig om de stok van een Westerling te ontlopen.
bron uit de bijbel bedoelde ik, naar welke vers je verwijstquote:Op zondag 5 februari 2006 01:00 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
Quote van de FP
[..]
[upd] Mohammed B. rechtvaardigt geweld tegen ongelovigen
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ja ja ik weet wel, sorry kon het niet laten zo een opmerking te maken
Nee, ik corrigeer jou over het feit dat jij de ontstaansgeschiedenis van de Thora en de Bijbel niet helder hebt.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
aldus een niet moslim die mij corrigeert over de islam
40quote:Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Hoe oud was de vrouw van Mohammed ook al weer toen ze het huwelijk consumeerde?
niet met opzet iigquote:Op zondag 5 februari 2006 01:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
![]()
ach zolang we elkaar maar niet beledigt hebben![]()
ow tuurlijk, zij doen dan mogen wij het ookquote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze melken zelf graag nog even mee:
[afbeelding]
De thora is gegeven aan Mozes, en de evangelie aan Jezus ( 2 individuen of hoe je het ook schrijft )quote:Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, ik corrigeer jou over het feit dat jij de ontstaansgeschiedenis van de Thora en de Bijbel niet helder hebt.
quote:
Pax Augusta werkte perfect, waarom zou het nu niet meer kunnen werken?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:05 schreef Triggershot het volgende:
dus lijdt men zodat westen in vrede kan leven?
couldnt agree with you morequote:Op zondag 5 februari 2006 01:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
![]()
en zie hoe makkelijk een gesprek tussen een niet moslim en moslim kan zijn...
Wat? Dreigen zoals dat kereltje doet?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:07 schreef One_of_the_few het volgende:
ow tuurlijk, zij doen dan mogen wij het ook![]()
Het christendom komt in zoverre overeen met het jodendom, dat zij dezelfde God kennen. De Joden (niet alle) erkennen niet dat Jezus de messias is. De islam kent Jezus als een profeet (ik geloof na Mohammed de belangrijkste na Mohammed?), maar niet zijn goddelijke oorsprong.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus Christendom is een bewerkt kloon van Jodendom?
[..]
Mohammed was een analfabeet, kom nu aub niet met: \"ja een Christenlijke monnik, Bahira had hem onderwezen in Christendom\"
Nee betreffende legende is de wereld in geblazen in 3e eeuw van de Islam+ Islam verschilt heel wat meer met betrekking tot Jezus Goddelijkheid en wat meer credo punten van de eerdere religies.
[..]
De koran kent veel meer verhalen dan enkel de verhalen die in de bijbel voorkomen.
[..]
De bijbel toch ook aan Jezus, en de Thora aan mozes. dus?
Waar gaat die over?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef Indirah het volgende:
KIJK naar de film
The Wave!
Daarin zal alles je duidelijk worden!
Weet iemand waar die film te downloaden is!
echt een film voor deze tijd
Ottomaanse theorie werkte ook perfect.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Pax Augusta werkte perfect, waarom zou het nu niet meer kunnen werken?
Ik ga in het hiernamaals waarschijnlijk weinig moslims tegenkomen. Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat die zichzelf moslim noemdende, maar rellende Marokkaantjes een plek in het hiernamaals krijgen.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik hoop dat je in hiernamaals geen spijt krijgt van je eerste stelling.
Echter gaat God je wel letterlijk beoordelen.
* Ga je een verdiepen hoe de islam zich heeft voortgebracht in Indonesie en hoe de Christenen in Spanje hebben schoongehouden,
het moet van 2 kanten komen he.
De tien geboden zijn gegeven aan Mozes, maar niet de gehele Thora. Het Nieuwe Testament bestaat uit een viertal evangelien die niet aan Jezus(het Christelijke geloof ziet Jezus als de Zoon van God en niet als een of andere profeet) zijn gegeven maar die zijn leven beschrijven(geschreven door een aantal van zijn discipelen) en een aantal brieven van apostelen die veelal op min of meer persoonlijke titel geschreven zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De thora is gegeven aan Mozes, en de evangelie aan Jezus ( 2 individuen of hoe je het ook schrijft )
Jezus is een vaderloos profeet in de Islam, en gelooft ook in zijn terug keer op aarde etcquote:Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het christendom komt in zoverre overeen met het jodendom, dat zij dezelfde God kennen. De Joden (niet alle) erkennen niet dat Jezus de messias is. De islam kent Jezus als een profeet (ik geloof na Mohammed de belangrijkste na Mohammed?), maar niet zijn goddelijke oorsprong.
Is het zo dat hij na Mohammed de tweede belangrijke profeet is?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus is een vaderloos profeet in de Islam, en gelooft ook in zijn terug keer op aarde etc
quote:Op zondag 5 februari 2006 01:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
De tien geboden zijn gegeven aan Mozes, maar niet de gehele Thora. Het Nieuwe Testament bestaat uit een viertal evangelien die niet aan Jezus(het Christelijke geloof ziet Jezus als de Zoon van God en niet als een of andere profeet) zijn gegeven maar die zijn leven beschrijven(geschreven door een aantal van zijn discipelen) en een aantal brieven van apostelen die veelal op min of meer persoonlijke titel geschreven zijn.
http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi47-3b.phpquote:Twee Tora’s
Het antwoord van Sjammaj brengt ons bij een belangrijke leerstelling van het jodendom: Er zijn twee Tora’s, en deze twee zijn één. Volgens de joodse traditie kreeg Mozes op de Sinai niet alleen de Tien Woorden, maar ook heel de geschreven Tora (alles van Genesis t/m Deuteronomium), en meer nog: hij ontving daar ook de mondelinge Tora.
Wat wil je dan doen met zo'n lijst? Behoedzaam om de lange tenen van moslims heen laveren?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:12 schreef SocialDisorder het volgende:
kunnen de moslims geen lijstje geven waar ze wél en niet door beledigd worden, want ik snap er geen yota meer van. Dat de profeet mohammed (allah hebbe zijn ziel) <niet beledigend bedoeld> gevoelig ligt, snappen de meesten nu wel. Maar waar kunnen we nog meer niet aankomen?
Een afbeelding van een vliegtuig in een moskee, kan dat? Een afbeelding van Jezus die de Koran gebruikt als opstapje naar z\'n voorlopige laatste rustplaats aan het kruis? Of Allah en God doggystyle? Wat kan en wat kan niet, vertel het, en we stellen een lijst op.
Slecht idee. Laat je hen bepalen wat je wel en niet mag zeggen? Laat je hen dan ook bepalen wat je mag denken? Of wat je mag eten (halal)?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:12 schreef SocialDisorder het volgende:
kunnen de moslims geen lijstje geven waar ze wél en niet door beledigd worden, want ik snap er geen yota meer van. Dat de profeet mohammed (allah hebbe zijn ziel) <niet beledigend bedoeld> gevoelig ligt, snappen de meesten nu wel. Maar waar kunnen we nog meer niet aankomen?
Een afbeelding van een vliegtuig in een moskee, kan dat? Een afbeelding van Jezus die de Koran gebruikt als opstapje naar z\'n voorlopige laatste rustplaats aan het kruis? Of Allah en God doggystyle? Wat kan en wat kan niet, vertel het, en we stellen een lijst op.
Ja, je kan het niet goedkeuren wat ze daar doen. Echter, ga dan naar de rechter zoals het hoort.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is toch godsongelofelijk dat we dit soort tuig nog gewoon in ons land toelaten en ze ook nog eens van alles geven. Die foto\\\'s zijn nota bene in Engeland genomen! Hoeveel gekker moet het worden? Je moet eens in een willekeurig land in het MO gaan demonstreren dat je geloof de ruimte niet krijgt (een belachelijke vergelijking, ik weet het, want moslims krijgen alle ruimte in de EU), moet je eens opletten wat er met je gebeurt!
Ja, ook hoort hij bij de "Uglu eladim" meest gerespecteerde boodschappers van Godquote:Op zondag 5 februari 2006 01:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Is het zo dat hij na Mohammed de tweede belangrijke profeet is?
Ik heb het beste met je voor.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:10 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik ga in het hiernamaals waarschijnlijk weinig moslims tegenkomen. Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat die zichzelf moslim noemdende, maar rellende Marokkaantjes een plek in het hiernamaals krijgen.
Laat God mij maar beoordelen... Ik val geen moslims, christenen of joden omdat ik een andere levensovertuiging heb.
Euhm, het Oude Testament gaat nog veel verder dan Deuteronomium. Over het Nieuwe Testament heb ik al genoeg gezegd.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi47-3b.php
Brieven van de apostelen zijn meesten geinspireerd door Jezus
laten zien dat we in seculiere vrijheid leven, en elke dag een tekening in de kranten zetten die nét niet beledigend opgevat kan worden, volgens de lijstquote:Op zondag 5 februari 2006 01:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen met zo\'n lijst? Behoedzaam om de lange tenen van moslims heen laveren?
Nee 11 september uitmelkenquote:Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat? Dreigen zoals dat kereltje doet?
quote:Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef voodoo_x het volgende:
als iedereen nou gewoon blijft waar die hoort..
Waar moet ik heen dan?quote:
Het antwoord van Sjammaj brengt ons bij een belangrijke leerstelling van het jodendom: Er zijn twee Tora’s, en deze twee zijn één. Volgens de joodse traditie kreeg Mozes op de Sinai niet alleen de Tien Woorden, maar ook heel de geschreven Tora (alles van Genesis t/m Deuteronomium), en meer nog: hij ontving daar ook de mondelinge Tora.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Euhm, het Oude Testament gaat nog veel verder dan Deuteronomium. Over het Nieuwe Testament heb ik al genoeg gezegd.
vrijheid van meningsuiting enzo,quote:Op zondag 5 februari 2006 01:16 schreef TerroRobbie het volgende:
http://www.arabeuropean.org/newsdetail.php?ID=94
http://www.arabeuropean.org/article.php?ID=100
Triest volk, alles afsluiten. Laat ze de tering krijgen.
Typische reactie: oog om oog, tand om tand.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vrijheid van meningsuiting enzo,
volgens AEL..
Ik ook met iedereen die mij geen religieuze overtuiging gaan opdringen.quote:
AEL haalt vrijheid van meningsuiting en feitelijk onjuiste weergave door elkaar, tenzij ze bewijs hebben dat de holocaust een verzinsel is.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vrijheid van meningsuiting enzo,
volgens AEL..
Wat wil je perfect noemen? Het was toch een apartsheidssysteem, hierarchisch geordend?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:10 schreef Triggershot het volgende:
Ottomaanse theorie werkte ook perfect.
beproeven of Europa werkelijk voor vrijheid van meningsuiting is ofzoquote:Op zondag 5 februari 2006 01:18 schreef Jalu het volgende:
[..]
Typische reactie: oog om oog, tand om tand.
De christenen hadden Christelijke leiders en stonden oder bescherming van Ottomaans legerquote:Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Wat wil je perfect noemen? Het was toch een apartsheidssysteem, hierarchisch geordend?
ja, met al die turkse, marokkaanse, syrische, jordaanse en egyptische ambassadeurs die hier voor hun leven moeten vrezen enzo......quote:Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
beproeven of Europa werkelijk voor vrijheid van meningsuiting is ofzo
Valt me trouwens erg van je tegen.quote:
Nou ja, er zal in ieder geval geen vlag om verbrand worden of zo. Ook geen ambassade's in de fik worden gestoken. Hooguit zal er een gang naar de rechter plaatsvinden omdat er sprake is van een strafbaar feit.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
beproeven of Europa werkelijk voor vrijheid van meningsuiting is ofzo
AEL wordt al nie serieus genomen door de moslims, laat staan niet moslims. En dan als anti Israel, hoe serieus wordt je dan genomen als je een holocaust-ontkennings formule gaat bewijzen?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
AEL haalt vrijheid van meningsuiting en feitelijk onjuiste weergave door elkaar, tenzij ze bewijs hebben dat de holocaust een verzinsel is.
Maar elke vraag om dergelijk bewijs wordt gevolgd door een holle zwarte stilte.
Geeft wat mij betreft aan hoe serieus we die AEL moeten nemen; niet.
okequote:
nee alles wordt uitgevochten in MO, in het westen kunnen we dat niet hebben.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nou ja, er zal in ieder geval geen vlag om verbrand worden of zo. Ook geen ambassade\'s in de fik worden gestoken. Hooguit zal er een gang naar de rechter plaatsvinden omdat er sprake is van een strafbaar feit.
Je gaat gewoon even naar de bakkerij om brood voor je gezin te halen. En baam je wordt weg geknald (ongeveer een scenario dat zich afspeelt sinds VS/NL in Irak is ), lig jij ook niet echt wakker van helaas.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ja, met al die turkse, marokkaanse, syrische, jordaanse en egyptische ambassadeurs die hier voor hun leven moeten vrezen enzo......
Westerlingen accepteren domweg veel meer dan de gemiddelde moslim. M.i. is dat overigens de voornaamste zwakte van de westerse wereld.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee alles wordt uitgevochten in MO, in het westen kunnen we dat niet hebben.
WTF heeft dat te maken met moslims die EU ambassades beschieten en in de fik zetten?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gaat gewoon even naar de bakkerij om brood voor je gezin te halen. En baam je wordt weg geknald (ongeveer een scenario dat zich afspeelt sinds VS/NL in Irak is ), lig jij ook niet echt wakker van helaas.
accepteren? ik accepteer ook wel veel van jou in mijn woonkamer, als ik jouw slaapkamer kan leeg halenquote:Op zondag 5 februari 2006 01:24 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Westerlingen accepteren domweg veel meer dan de gemiddelde moslim. M.i. is dat overigens de voornaamste zwakte van de westerse wereld.
Dat gaat om Irakezen die ander Irakezen opblazen. Je punt is?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gaat gewoon even naar de bakkerij om brood voor je gezin te halen. En baam je wordt weg geknald (ongeveer een scenario dat zich afspeelt sinds VS/NL in Irak is ), lig jij ook niet echt wakker van helaas.
Ik vind het dan ook behoorlijk vreemd dat en spijtig dat christenen (merendeels in het verleden) en momenteel veel moslims zich zo onverdraagzaam opstellen tegenover joden, terwijl zij behoorlijk veel gemeen hebben met (de religie van) de joden. Jezus was zoals je weet namelijk een jood en de meeste andere belangrijke figuren in het christendom en de islam namelijk ook. In principe is het mogelijk voor de religies om vreedzaam naast elkaar te bestaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, ook hoort hij bij de \"Uglu eladim\" meest gerespecteerde boodschappers van God
ik lig er niet wakker van wat extremisten doen,quote:Op zondag 5 februari 2006 01:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
WTF heeft dat te maken met moslims die EU ambassades beschieten en in de fik zetten?
Sterker nog, alle genoemde religies aanbidden één en dezelfde God...quote:Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook behoorlijk vreemd dat en spijtig dat christenen (merendeels in het verleden) en momenteel veel moslims zich zo onverdraagzaam opstellen tegenover joden, terwijl zij behoorlijk veel gemeen hebben met (de religie van) de joden. Jezus was zoals je weet namelijk een jood en de meeste andere belangrijke figuren in het christendom en de islam namelijk ook. In principe is het mogelijk voor de religies om vreedzaam naast elkaar te bestaan.
Scenario sinds het westen in Irak het voor zeggen heetquote:Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat gaat om Irakezen die ander Irakezen opblazen. Je punt is?
Ja. Inderdaad. Onder Saddam Hoessein hadden ze het veel beter in Irak.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Scenario sinds het westen in Irak het voor zeggen heet
in principe hoort het ook zo te zijn, allen begroeten elkaar met vrede in eigen taal alleen niemand legt een linkquote:Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook behoorlijk vreemd dat en spijtig dat christenen (merendeels in het verleden) en momenteel veel moslims zich zo onverdraagzaam opstellen tegenover joden, terwijl zij behoorlijk veel gemeen hebben met (de religie van) de joden. Jezus was zoals je weet namelijk een jood en de meeste andere belangrijke figuren in het christendom en de islam namelijk ook. In principe is het mogelijk voor de religies om vreedzaam naast elkaar te bestaan.
Vergelijkbaar iig, Saddam dictator, VS land van democratiequote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ja. Inderdaad. Onder Saddam Hoessein hadden ze het veel beter in Irak.![]()
In het christendom is het noodzakelijk om Jezus als Verlosser te aanvaarden. In de bijbel staat duidelijk 'niemand komt tot de vader dan door mij''.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sterker nog, alle religies aanbidden één en dezelfde God...
Geweldig is het niet?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Triggershot het volgende:
Scenario sinds het westen in Irak het voor zeggen heet
heerlijk zo een reactie, voegt extreem veel aan een discussiequote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Alles afsluiten naar die landen, laat ze maar verrekken in hun eigen tyfuszooi. Ik wil niks meer met die apen te maken hebben.
Dat zouden ze wel willen die islamieten.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sterker nog, alle genoemde religies aanbidden één en dezelfde God...
Graag gedaanquote:Op zondag 5 februari 2006 01:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
heerlijk zo een reactie, voegt extreem veel aan een discussie![]()
Maar de Vader is de God van de Joden, de Christenen en de Moslims.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In het christendom is het noodzakelijk om Jezus als Verlosser te aanvaarden. In de bijbel staat duidelijk \'niemand komt tot de vader dan door mij\'\'.
vindt je? slachtoffers/soldaten die niet dood hoefden te gaan, gaan dood omdat 2 idioten, Bush en Saddam het niet eens konden wordenquote:
gefeliciteerd, je hebt zojuist de minst zinnige opmerking uit de hele discussie gemaakt. Je gaat van vrijheid van meningsuiting iin europa naar een bakker in irak.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik lig er niet wakker van wat extremisten doen,
quote:Op zondag 5 februari 2006 01:30 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dat zouden ze wel willen die islamieten.
Zij aanbidden een maansteen die in mekka ligt.
Vandaar dat ze altijd richting mekka bidden want daar ligt dat ding namelijk.
Hier snap ik ff helemaal niets van ....quote:Op zondag 5 februari 2006 01:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
accepteren? ik accepteer ook wel veel van jou in mijn woonkamer, als ik jouw slaapkamer kan leeg halen
laat me lekker joh, ik heb geen bondgenoten meer over in dit topic, ik moet toch iets. Trouwens een geweldige comeback van jou ook, moet ik wel eerlijk toegeven.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
gefeliciteerd, je hebt zojuist de minst zinnige opmerking uit de hele discussie gemaakt. Je gaat van vrijheid van meningsuiting iin europa naar een bakker in irak.
Ik vind het knap.
Helaas. Wie zijn het dan die haat zaaien? Er zijn mensen die tegen de Schrift hun geloof misbruiken om dood en verderf te zaaien.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
in principe hoort het ook zo te zijn, allen begroeten elkaar met vrede in eigen taal alleen niemand legt een link
Wat gek, ik kan me herinneren dat je postte de VS zo slecht is.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:32 schreef TerroRobbie het volgende:
De normale burger in Irak is blij met de komst van de westerlingen, die ze bevrijd hebben van het regime hussein. Alleen die extremistische apen niet.. Die mogen ze van mij met bosjes tegelijk opblazen.
Ow ik niet? Waar heb ik dat gezegdquote:Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat gek, ik kan me herinneren dat je postte de VS zo slecht is.
geenstijl.nlquote:\'Veerboot zonk na brand\'
Men vermoedt dat aan boord van de Salaam 98 die in de nacht van donderdag op vrijdag zonk in de Rode Zee enkele uren voor de ramp brand uitbrak. Overlevenden hebben gemeld dat de bemanning weigerde terug te keren, twee uur na vertrek uit Saudi-Arabië. Ongeveer 400 mensen zijn inmiddels levend uit het water gehaald. Er zijn 195 stoffelijke overschotten geborgen en zo\'n 800 passagiers worden nog vermist.
Beste Indiosin het blijft een klein groep, radicalen. Ik hou me in verdraag het en zo nog miljoenen andere moslims. De meeste moslims hebben dan ook niet geweldadig gehandeld.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:32 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Hier snap ik ff helemaal niets van ....
Mijn punt is dat veek moslims in Europa zich misdragen. Zelfs financieel door de EU/VS gesteunde Palestijnen botvieren hun woede op niet-mosims. Moslims zouden eens iets minder tegen de westerse wereld aan moeten schoppen. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom in SA een aantal mensen 80% van de rijkdom in bezit hebben terwijl de Islam voorschrijft te zorgen voor je medemens .... Relschoppen op basis van religie leidt de aandacht juist af van dergelijk issues.
Dit topic is een wirwar van postings geworden man, ik snap er zelf ook nks meer van.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik snap weinig van de postings van Triggershot, zeg maar niks.
zoals je zelf al beantwoord, men die hun schrift misbruikt voor eigen belangquote:Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Helaas. Wie zijn het dan die haat zaaien? Er zijn mensen die tegen de Schrift hun geloof misbruiken om dood en verderf te zaaien.
quote:Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik snap weinig van de postings van Triggershot, zeg maar niks.
Er zijn echter wel zeer belangrijke fundamentele verschillen, maar dat hoeft niet onverdraagzaamheid in te houden.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar de Vader is de God van de Joden, de Christenen en de Moslims.
Wat?quote:Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef popolon het volgende:
Valt me trouwens erg van je tegen.
Ik had een ander beeld.
Tuurlijk ... ik weet ook wel dat niet alle moslims zo zijn. Ik waardeer de levensovertuiging van de gematigde moslim ook zeker. Ik begrijp alleen niet waarom de grote gematigde massa niet in staat is de extremistische groeperingen te verbannen. Op nationale schaal begrijp ik niet dat moslims een rovende crimineel nog een goed moslim durfen noemen. Juist dit soort exponenten schaden jullie geloof.quote:Op zondag 5 februari 2006 01:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beste Indiosin het blijft een klein groep, radicalen. Ik hou me in verdraag het en zo nog miljoenen andere moslims. De meeste moslims hebben dan ook niet geweldadig gehandeld.
neequote:Op zondag 5 februari 2006 01:38 schreef Drugshond het volgende:
Wat is straks de toekomst... zal er een verlichting/afscheiding plaatsvinden binnen de islam ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |