abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34748530
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:56 schreef kenz het volgende:

[..]

Nee, het doel van de AEL is om aan te geven dat je weliswaar vrijheid van meninsuiting hebt, maar dat er ook fatsoensnormen zijn. Je hebt de vrijheid om je te uiten oevr mohammed of over de holocaust, maar daarmee hoef je het nog niet te doen, omdat je er mensen flink mee kan beledigen.

Zoiets is het betoog en ze illustreren dat met een prent over de holocaust. Ik vind dat op zich wel een goede manier om een punt te maken.
Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan het ontkennen van feiten
pi_34748531
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:57 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Is de koran dan niet later ontstaan dan het joden- en christendom?
Dus Christendom is een bewerkt kloon van Jodendom?
quote:
Heeft de profeet Mohammed dan niet voor het ontstaan van de koran het joden- en christendom uitgebreid bestudeerd?
Mohammed was een analfabeet, kom nu aub niet met: "ja een Christenlijke monnik, Bahira had hem onderwezen in Christendom"

Nee betreffende legende is de wereld in geblazen in 3e eeuw van de Islam+ Islam verschilt heel wat meer met betrekking tot Jezus Goddelijkheid en wat meer credo punten van de eerdere religies.
quote:
Kent de koran niet veel verhalen en figuren die in het joden- en christendom voorkomen?
De koran kent veel meer verhalen dan enkel de verhalen die in de bijbel voorkomen.
quote:
Is de koran niet aan 1 mens geopenbaard door \'Allah\', namelijk de \'profeet\' Mohammed?
De bijbel toch ook aan Jezus, en de Thora aan mozes. dus?
pi_34748532
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:59 schreef kenz het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren. Ik vind jezus, mohammed, assepoester, doornroosje en alle andere sprookjes niet beledigend. Als je niet gelooft, interesseert je al dat gewauwel over wat wel en niet mag je geen biet.
nee, maar ik bedoel met de laatste alinea te zeggen dat voor christenen het afgoden van allah een belediging zijn, net zoals voor moslims het afgoden van god een belediging kan zijn. Het conflict van de overtuiging van je geloof; welk geloof heeft gelijk?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34748536
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:

nog meer moorden en onderdrukking?
Ach, als jij het zo wil noemen. Ik noem het vrede in de Westerse wereld bewerkstelligen. Ik geloof er niet dat de gehele wereld in vrede kan leven.

Vroeger had je niet figureren zoals Meki in Nederland, maakte men zich niet druk om datgene wat in een Europese krant stondt. Men was te druk bezig om de stok van een Westerling te ontlopen.
pi_34748574
Wat een discussies weer!!!!!
Wij willen niks met moslims te maken hebben.
Moslims willen niks met het westen te maken hebben!!!!
als iedereen nou gewoon blijft waar die hoort..
Moslims in moslimlanden, het westen daar niet heen..(ik zal de shoarma wel missen)
Laat ze het daar maar uitzoeken..
Waarom mensen helpen daar als ze toch niet geholpen willen worden....
Je sleept toch ook geen omaatje de straat over als ze niet aan de andere kant wil zijn.
Als ik je gekwets heb... Sorry
Heb ik je niet gekwetst..... geduld
pi_34748590
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De kennis over de geloven waaruit de islam is voorgekomen ontbreekt bij jou overduidelijk.
pi_34748596
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:58 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

* Ik ben gelukkig geen moslim. Heb helaas niets kunnen ontdekken in deze religie wat van toegevoegde waarde voor mijn leven op aarde zou kunnen zijn.

* Verschillende religieuze stromingen zijn het hier over eens inderdaad. Ik neem relieuze geschriften echter niet letterlijk.

* Ga je eens verdiepen in de manier waarop de Islam intrede heeft gedaan in Noord-Afrika. Geloof ik heel vaak een opgedrongen iets. Ook onder Christenen.
Ik hoop dat je in hiernamaals geen spijt krijgt van je eerste stelling.

Echter gaat God je wel letterlijk beoordelen.

* Ga je een verdiepen hoe de islam zich heeft voortgebracht in Indonesie en hoe de Christenen in Spanje hebben schoongehouden,

het moet van 2 kanten komen he.
pi_34748599
KIJK naar de film
The Wave!
Daarin zal alles je duidelijk worden!
Weet iemand waar die film te downloaden is!
echt een film voor deze tijd
  zondag 5 februari 2006 @ 01:03:59 #109
46960 StefanP
polemicist
pi_34748604
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\\\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:

Hier eentje met een groepje protestanten met daarvoor Engelse politiemensen. Je zou anders niet zeggen dat het in Engeland is.
[afbeelding]

En deze van een jongentje die een bord vasthoudt met een zeer beladen tekst. Treffender kan je niet in beeld brengen hoe sommige kinderen met haat worden gevoed.

[afbeelding]

Even de eerste paar woorden van elk bord: SLAY, BEHEAD en BUTCHER. Wat een vredelievend volk toch :\')

Dat bord van dat jongetje ook: \"remember 9/11\". Goh zouden ze bedoelen al die onschuldige mensen die stierven? Dat ze het over hun nagedachtenis hebben, dat we ze niet mogen vergeten? Vergeet het maar. \"Remember 9/11\" betekent hier niets anders dan \'optiefen met je spotprenten, anders rammen we nog een paar vliegtuigen in jullie steden.\'

Het is toch godsongelofelijk dat we dit soort tuig nog gewoon in ons land toelaten en ze ook nog eens van alles geven. Die foto\'s zijn nota bene in Engeland genomen! Hoeveel gekker moet het worden? Je moet eens in een willekeurig land in het MO gaan demonstreren dat je geloof de ruimte niet krijgt (een belachelijke vergelijking, ik weet het, want moslims krijgen alle ruimte in de EU), moet je eens opletten wat er met je gebeurt!

We moeten eens gewoon net als henzelf doen. Alle moskeeen verbieden, christendom is het enige geloof dat mag. En als het het er niet mee eens bent of betrapt wordt met je andere geloof, dan flikkeren we je de grens over of de cel in.

Ongelofelijk. Wat zijn we weer heerlijk naief door die mensen hier toe te laten en ze overal in tegemoet te komen. Dat is heus niet wederzijds, en zodra ze de mogelijkheid hebben, dan zul je het echt betreuren dat ze ooit binnengelaten zijn. Politici en belangenorganisaties, bedankt!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34748605
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Jalu het volgende:

[..]

Als een religie zich gaat bemoeien met mijn levensstijl kan dat wel degelijk beledigend zijn.
Idd! En daarom moeten we nu ook onze rug recht houden als europeese landen. Onze vrijheid laten we toch zeker niet inperken door die zielepoten uit het midden-oosten? Wie bepaalt hier nu wat wel en niet mag? Toch niet de president van Iran?

Laat ze maar lekker boycotten en zeiken, maar wij moeten nu niet excuses ofzo gaan aanbieden. Geen \"Pechtoldje\" dus, maar stevig voor onze vrijheid blijven staan!
pi_34748614
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

De kennis over de geloven waaruit de islam is voorgekomen ontbreekt bij jou overduidelijk.
aldus een niet moslim die mij corrigeert over de islam
  zondag 5 februari 2006 @ 01:04:22 #112
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34748617
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:52 schreef Poncho het volgende:

[..]

Kant nog wal? Het is een vergelijking. Zo simpel is het. Ze krijgen hun zin niet omdat wij onze excuses niet aanbieden dus gaan ze maar rellen. Het is anders verwoord, maar de vergelijking is kloppend. Het is nu maar de vraag wat de westerse wereld ermee wilt doen.

Ik wil niet lullig zijn, maar de enige die op dit moment steeds in de pers zijn, zijn de moslims die dus bezig zijn met rellen. Wat roepen wij? Waar gaan wij er hard tegenin? Voorlopig had de VS waarschijnlijk al keihard teruggeslagen als het hun ambassade was. Ik vind ons nog vrij \'ah koesie koesie\' tegen ze.

Je hebt het de hele tijd over nuanceren. Goed, geef jij maar eens de perfecte oplossing waardoor wij EN onze excuses niet aanbieden EN alles over gaat waaien. Probeer het eens.
Ja kant nog wal omdat je de vergelijking omp mijn eventueel opvoeden van kinderen betrekt. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik geen excuses wil maken?

Je hebt me nog steeds niet begrepen. Zij doen dit dus mogen wij dit...
De moslims plaatsen zich in de slachtofferrol, maar wij doen net zo hard hetzelfde. ''Kijk wat zij allemaal wel niet fout doen''....
Laten we rellen met geweld gaan beantwoorden, nee dat is slim

Beetje jammer van je dat jij mij ineens om de perfecte oplossing vraagt. anders was het toch al lang gebeurt?
Ik stel dat steed zeggen ''kijk wat zij allemaal doen'' en 11 september erbij halen omdat iemand de holocaust erbij haalt niet de weg is. Het is geen oplossing van klik en klaar. Maar zulke prents moeten kunnen en moslims moeten dan de normale weg(rechter) weten te vinden om daarop te reageren. Dat gaat niet 1,2 3. Maar als wij zo blijbven roepen worden we iedergeval niks wijzer.

Je kan zeggen ezxcuses maken we niet uit principiele redenen van de vrijheid van menigsuiting en omdat het in onze cultuur geen belediging is. Het is in onze leefwereld uitgebracht dus als iemand er in onze leefwereld anders over denkt gaan ze maar naar de rechter. Ik weet ook wel dat dit niet 1,2 3 gaat werken. Maar als je iets wilt veranderen zul je dat met de gematigde krachten moeten doen in de moslim wereld. Wat je nu doet is de extremisten en ophitsers in de kaart spelen. je stuurt de gematigden in de armen van de extremisten.

Op het journaal was een moslim en die vond dat als je nu als moslim gewled gaat gebruiken juist je eigen glazen ingooit. zulke mensne moet je juist meer hebben. Maar voor gematigden wordt het echt niet makkelijker om nog iets voor elkaar te krijgen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 01:04:51 #113
862 Arcee
Look closer
pi_34748633
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef voodoo_x het volgende:
Exact.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34748638
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Ach, als jij het zo wil noemen. Ik noem het vrede in de Westerse wereld bewerkstelligen. Ik geloof er niet dat de gehele wereld in vrede kan leven.

Vroeger had je niet figureren zoals Meki in Nederland, maakte men zich niet druk om datgene wat in een Europese krant stondt. Men was te druk bezig om de stok van een Westerling te ontlopen.
dus lijdt men zodat westen in vrede kan leven?
pi_34748652
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:00 schreef teh-Rammie het volgende:

[..]

Quote van de FP
[..]

[upd] Mohammed B. rechtvaardigt geweld tegen ongelovigen
bron uit de bijbel bedoelde ik, naar welke vers je verwijst
  zondag 5 februari 2006 @ 01:05:50 #116
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34748656
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ja ja ik weet wel, sorry kon het niet laten zo een opmerking te maken

ach zolang we elkaar maar niet beledigt hebben
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34748664
quote:

Mohammed was een analfabeet
Hoe oud was de vrouw van Mohammed ook al weer toen ze het huwelijk consumeerde?
pi_34748670
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

aldus een niet moslim die mij corrigeert over de islam
Nee, ik corrigeer jou over het feit dat jij de ontstaansgeschiedenis van de Thora en de Bijbel niet helder hebt.
pi_34748687
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Hoe oud was de vrouw van Mohammed ook al weer toen ze het huwelijk consumeerde?
40
pi_34748698
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:05 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ach zolang we elkaar maar niet beledigt hebben
niet met opzet iig
  zondag 5 februari 2006 @ 01:07:31 #121
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34748705
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze melken zelf graag nog even mee:

[afbeelding]
ow tuurlijk, zij doen dan mogen wij het ook
And that is the news.''
pi_34748721
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee, ik corrigeer jou over het feit dat jij de ontstaansgeschiedenis van de Thora en de Bijbel niet helder hebt.
De thora is gegeven aan Mozes, en de evangelie aan Jezus ( 2 individuen of hoe je het ook schrijft )
  zondag 5 februari 2006 @ 01:08:23 #123
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34748737
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

niet met opzet iig

en zie hoe makkelijk een gesprek tussen een niet moslim en moslim kan zijn...
And that is the news.''
pi_34748751
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:05 schreef Triggershot het volgende:

dus lijdt men zodat westen in vrede kan leven?
Pax Augusta werkte perfect, waarom zou het nu niet meer kunnen werken?
pi_34748752
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:08 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en zie hoe makkelijk een gesprek tussen een niet moslim en moslim kan zijn...
couldnt agree with you more
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 01:09:36 #126
862 Arcee
Look closer
pi_34748770
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:07 schreef One_of_the_few het volgende:
ow tuurlijk, zij doen dan mogen wij het ook
Wat? Dreigen zoals dat kereltje doet?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34748774
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef Triggershot het volgende:

40
Waar haal ik dan het getal 9 vandaan?
pi_34748779
quote:

[..]

Dus Christendom is een bewerkt kloon van Jodendom?
[..]

Mohammed was een analfabeet, kom nu aub niet met: \"ja een Christenlijke monnik, Bahira had hem onderwezen in Christendom\"

Nee betreffende legende is de wereld in geblazen in 3e eeuw van de Islam+ Islam verschilt heel wat meer met betrekking tot Jezus Goddelijkheid en wat meer credo punten van de eerdere religies.
[..]

De koran kent veel meer verhalen dan enkel de verhalen die in de bijbel voorkomen.
[..]

Het christendom komt in zoverre overeen met het jodendom, dat zij dezelfde God kennen. De Joden (niet alle) erkennen niet dat Jezus de messias is. De islam kent Jezus als een profeet (ik geloof na Mohammed de belangrijkste na Mohammed?), maar niet zijn goddelijke oorsprong.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 5 februari 2006 @ 01:10:01 #129
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34748780
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef Indirah het volgende:
KIJK naar de film
The Wave!
Daarin zal alles je duidelijk worden!
Weet iemand waar die film te downloaden is!
echt een film voor deze tijd
Waar gaat die over?
And that is the news.''
pi_34748784
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Pax Augusta werkte perfect, waarom zou het nu niet meer kunnen werken?
Ottomaanse theorie werkte ook perfect.
pi_34748785
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik hoop dat je in hiernamaals geen spijt krijgt van je eerste stelling.

Echter gaat God je wel letterlijk beoordelen.

* Ga je een verdiepen hoe de islam zich heeft voortgebracht in Indonesie en hoe de Christenen in Spanje hebben schoongehouden,

het moet van 2 kanten komen he.
Ik ga in het hiernamaals waarschijnlijk weinig moslims tegenkomen. Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat die zichzelf moslim noemdende, maar rellende Marokkaantjes een plek in het hiernamaals krijgen.
Laat God mij maar beoordelen... Ik val geen moslims, christenen of joden omdat ik een andere levensovertuiging heb.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34748804
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De thora is gegeven aan Mozes, en de evangelie aan Jezus ( 2 individuen of hoe je het ook schrijft )
De tien geboden zijn gegeven aan Mozes, maar niet de gehele Thora. Het Nieuwe Testament bestaat uit een viertal evangelien die niet aan Jezus(het Christelijke geloof ziet Jezus als de Zoon van God en niet als een of andere profeet) zijn gegeven maar die zijn leven beschrijven(geschreven door een aantal van zijn discipelen) en een aantal brieven van apostelen die veelal op min of meer persoonlijke titel geschreven zijn.
pi_34748806
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het christendom komt in zoverre overeen met het jodendom, dat zij dezelfde God kennen. De Joden (niet alle) erkennen niet dat Jezus de messias is. De islam kent Jezus als een profeet (ik geloof na Mohammed de belangrijkste na Mohammed?), maar niet zijn goddelijke oorsprong.
Jezus is een vaderloos profeet in de Islam, en gelooft ook in zijn terug keer op aarde etc
pi_34748841
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jezus is een vaderloos profeet in de Islam, en gelooft ook in zijn terug keer op aarde etc
Is het zo dat hij na Mohammed de tweede belangrijke profeet is?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34748846
kunnen de moslims geen lijstje geven waar ze wél en niet door beledigd worden, want ik snap er geen yota meer van. Dat de profeet mohammed (allah hebbe zijn ziel) <niet beledigend bedoeld> gevoelig ligt, snappen de meesten nu wel. Maar waar kunnen we nog meer niet aankomen?

Een afbeelding van een vliegtuig in een moskee, kan dat? Een afbeelding van Jezus die de Koran gebruikt als opstapje naar z'n voorlopige laatste rustplaats aan het kruis? Of Allah en God doggystyle? Wat kan en wat kan niet, vertel het, en we stellen een lijst op.
pi_34748858
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:11 schreef Jalu het volgende:

[..]

De tien geboden zijn gegeven aan Mozes, maar niet de gehele Thora. Het Nieuwe Testament bestaat uit een viertal evangelien die niet aan Jezus(het Christelijke geloof ziet Jezus als de Zoon van God en niet als een of andere profeet) zijn gegeven maar die zijn leven beschrijven(geschreven door een aantal van zijn discipelen) en een aantal brieven van apostelen die veelal op min of meer persoonlijke titel geschreven zijn.
quote:
Twee Tora’s

Het antwoord van Sjammaj brengt ons bij een belangrijke leerstelling van het jodendom: Er zijn twee Tora’s, en deze twee zijn één. Volgens de joodse traditie kreeg Mozes op de Sinai niet alleen de Tien Woorden, maar ook heel de geschreven Tora (alles van Genesis t/m Deuteronomium), en meer nog: hij ontving daar ook de mondelinge Tora.
http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi47-3b.php

Brieven van de apostelen zijn meesten geinspireerd door Jezus
pi_34748874
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:12 schreef SocialDisorder het volgende:
kunnen de moslims geen lijstje geven waar ze wél en niet door beledigd worden, want ik snap er geen yota meer van. Dat de profeet mohammed (allah hebbe zijn ziel) <niet beledigend bedoeld> gevoelig ligt, snappen de meesten nu wel. Maar waar kunnen we nog meer niet aankomen?

Een afbeelding van een vliegtuig in een moskee, kan dat? Een afbeelding van Jezus die de Koran gebruikt als opstapje naar z\'n voorlopige laatste rustplaats aan het kruis? Of Allah en God doggystyle? Wat kan en wat kan niet, vertel het, en we stellen een lijst op.
Wat wil je dan doen met zo'n lijst? Behoedzaam om de lange tenen van moslims heen laveren?
pi_34748885
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:12 schreef SocialDisorder het volgende:

Een afbeelding van een vliegtuig in een moskee, kan dat? Een afbeelding van Jezus die de Koran gebruikt als opstapje naar z\'n voorlopige laatste rustplaats aan het kruis? Of Allah en God doggystyle? Wat kan en wat kan niet, vertel het, en we stellen een lijst op.
Slecht idee. Laat je hen bepalen wat je wel en niet mag zeggen? Laat je hen dan ook bepalen wat je mag denken? Of wat je mag eten (halal)?

Laat ze liever gewoon een andere krant kopen
  zondag 5 februari 2006 @ 01:14:27 #139
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34748887
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef StefanP het volgende:

[..]

Het is toch godsongelofelijk dat we dit soort tuig nog gewoon in ons land toelaten en ze ook nog eens van alles geven. Die foto\\\'s zijn nota bene in Engeland genomen! Hoeveel gekker moet het worden? Je moet eens in een willekeurig land in het MO gaan demonstreren dat je geloof de ruimte niet krijgt (een belachelijke vergelijking, ik weet het, want moslims krijgen alle ruimte in de EU), moet je eens opletten wat er met je gebeurt!
Ja, je kan het niet goedkeuren wat ze daar doen. Echter, ga dan naar de rechter zoals het hoort.
Weer die vergelijking, moet je daar eens doen. We weten toch dat het daar anders is dan hier, waarom steeds vergelijken.
Je moet juist trots zijn dat het bij ons zo makkelijk kan. je moet het wel voor iedereen laten gelden. Niet van, ''nou die mensen staan me niet aan dus jullie mogen niet demonstreren''. Dat moeten ze wel mogen. Of geldt vrijheid van menigsuiting alleen als het niet in je straatje past?
Jij wilt ze teurgsturen omdat je het niet met ze eens bent. ik ben het ook niet met ze eens, maar daar hebben we toch een rechter voor? Waarom dezelfde acties doen als zij. Dan ga je mee in hun spel en dat is iest wat we niet moeten doen.
And that is the news.''
pi_34748901
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Is het zo dat hij na Mohammed de tweede belangrijke profeet is?
Ja, ook hoort hij bij de "Uglu eladim" meest gerespecteerde boodschappers van God
pi_34748915
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:10 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik ga in het hiernamaals waarschijnlijk weinig moslims tegenkomen. Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat die zichzelf moslim noemdende, maar rellende Marokkaantjes een plek in het hiernamaals krijgen.
Laat God mij maar beoordelen... Ik val geen moslims, christenen of joden omdat ik een andere levensovertuiging heb.
Ik heb het beste met je voor.
pi_34748917
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi47-3b.php

Brieven van de apostelen zijn meesten geinspireerd door Jezus
Euhm, het Oude Testament gaat nog veel verder dan Deuteronomium. Over het Nieuwe Testament heb ik al genoeg gezegd.
pi_34748919
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:14 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat wil je dan doen met zo\'n lijst? Behoedzaam om de lange tenen van moslims heen laveren?
laten zien dat we in seculiere vrijheid leven, en elke dag een tekening in de kranten zetten die nét niet beledigend opgevat kan worden, volgens de lijst
  zondag 5 februari 2006 @ 01:16:02 #144
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34748923
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat? Dreigen zoals dat kereltje doet?
Nee 11 september uitmelken
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 01:16:29 #146
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34748928
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:03 schreef voodoo_x het volgende:

quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:04 schreef Arcee het volgende:

[..]

Exact.
Waar moet ik heen dan?

M.a.w.

Gelul.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34748940
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:15 schreef Jalu het volgende:

[..]

Euhm, het Oude Testament gaat nog veel verder dan Deuteronomium. Over het Nieuwe Testament heb ik al genoeg gezegd.
Het antwoord van Sjammaj brengt ons bij een belangrijke leerstelling van het jodendom: Er zijn twee Tora’s, en deze twee zijn één. Volgens de joodse traditie kreeg Mozes op de Sinai niet alleen de Tien Woorden, maar ook heel de geschreven Tora (alles van Genesis t/m Deuteronomium), en meer nog: hij ontving daar ook de mondelinge Tora.

we gaan offtopic
pi_34748956
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:16 schreef TerroRobbie het volgende:
http://www.arabeuropean.org/newsdetail.php?ID=94

http://www.arabeuropean.org/article.php?ID=100

Triest volk, alles afsluiten. Laat ze de tering krijgen.
vrijheid van meningsuiting enzo,
volgens AEL..
pi_34748977
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

volgens AEL..
Typische reactie: oog om oog, tand om tand.
pi_34748978
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het beste met je voor.
Ik ook met iedereen die mij geen religieuze overtuiging gaan opdringen.

De opkomst van de wetenschap heeft sterk in de relieuze (christelijke) wortels van Europa zitten zagen. Dit zie je momenteel ook terug in ontwikkelde delen van Turkije waar de kracht van islam verslapt. Juist in minder ontwikkelde werelddelen is religie het beste middel om mensen te binden. Naar mijn mening maken veel vooraanstaande personen uit hoofdzakelijk Islamitische landen hier misbruik van. Idem dito is armere wijken van Europese steden waar kansarme jongeren een mooie prooi voor fanatici zijn.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34748991
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

volgens AEL..
AEL haalt vrijheid van meningsuiting en feitelijk onjuiste weergave door elkaar, tenzij ze bewijs hebben dat de holocaust een verzinsel is.
Maar elke vraag om dergelijk bewijs wordt gevolgd door een holle zwarte stilte.

Geeft wat mij betreft aan hoe serieus we die AEL moeten nemen; niet.
pi_34749003
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:10 schreef Triggershot het volgende:

Ottomaanse theorie werkte ook perfect.
Wat wil je perfect noemen? Het was toch een apartsheidssysteem, hierarchisch geordend?
pi_34749004
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:18 schreef Jalu het volgende:

[..]

Typische reactie: oog om oog, tand om tand.
beproeven of Europa werkelijk voor vrijheid van meningsuiting is ofzo
pi_34749013
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Wat wil je perfect noemen? Het was toch een apartsheidssysteem, hierarchisch geordend?
De christenen hadden Christelijke leiders en stonden oder bescherming van Ottomaans leger
Vooral de Joden toen Spanje begon met schoonmaken
pi_34749021
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ja, met al die turkse, marokkaanse, syrische, jordaanse en egyptische ambassadeurs die hier voor hun leven moeten vrezen enzo......
  zondag 5 februari 2006 @ 01:21:27 #156
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34749025
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:04 schreef Arcee het volgende:

[..]

Exact.
Valt me trouwens erg van je tegen.

Ik had een ander beeld.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34749029
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, er zal in ieder geval geen vlag om verbrand worden of zo. Ook geen ambassade's in de fik worden gestoken. Hooguit zal er een gang naar de rechter plaatsvinden omdat er sprake is van een strafbaar feit.
pi_34749039
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:19 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

AEL haalt vrijheid van meningsuiting en feitelijk onjuiste weergave door elkaar, tenzij ze bewijs hebben dat de holocaust een verzinsel is.
Maar elke vraag om dergelijk bewijs wordt gevolgd door een holle zwarte stilte.

Geeft wat mij betreft aan hoe serieus we die AEL moeten nemen; niet.
AEL wordt al nie serieus genomen door de moslims, laat staan niet moslims. En dan als anti Israel, hoe serieus wordt je dan genomen als je een holocaust-ontkennings formule gaat bewijzen?
pi_34749045
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:10 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Waar gaat die over?
oke
een klas! De leraar stelt een proef voor aan zijn leerlingen en zegt zoiets als dat ze hier later iets van zullen leren
Hij zorgt ervoor dat ze gedisciplineerd worden en wel op een zodanige wijze dat het bijna millitair lijkt
de underdogs uit de klas, dus de dommerds de brillejoden, de rooien de sukkels de nerds..krijgen een hogere functie in die klas..
Ze worden aangesteld als klassehoofd etc.
Diegenen die dom waren of zo gezien werden doen opeens enorm hun best, want ze zijn iemand.
Opeens hebben ze waarde en in feite betere volgelingen kun je niet hebben!
Op het laatst als de film enge proporties aanneemt, zegt de leraar stop tegen het project.
Hij neemt ze mee naar een lokaal en zal hen dan en film tonen
Hij zegt: en dit is jullie leider.
ze zijn allen kapot! Helemaal ondersteboven..
want de man in de film die ze zien is niemand minder dan Hitler!

zo werkte Hitler nml ook met mensen ..
heel bijzondere film met zeer veel inhoud en waarde.
Deze film vergeet je nml nooit weer
pi_34749054
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nou ja, er zal in ieder geval geen vlag om verbrand worden of zo. Ook geen ambassade\'s in de fik worden gestoken. Hooguit zal er een gang naar de rechter plaatsvinden omdat er sprake is van een strafbaar feit.
nee alles wordt uitgevochten in MO, in het westen kunnen we dat niet hebben.
pi_34749076
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ja, met al die turkse, marokkaanse, syrische, jordaanse en egyptische ambassadeurs die hier voor hun leven moeten vrezen enzo......
Je gaat gewoon even naar de bakkerij om brood voor je gezin te halen. En baam je wordt weg geknald (ongeveer een scenario dat zich afspeelt sinds VS/NL in Irak is ), lig jij ook niet echt wakker van helaas.
pi_34749081
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee alles wordt uitgevochten in MO, in het westen kunnen we dat niet hebben.
Westerlingen accepteren domweg veel meer dan de gemiddelde moslim. M.i. is dat overigens de voornaamste zwakte van de westerse wereld.
pi_34749102
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je gaat gewoon even naar de bakkerij om brood voor je gezin te halen. En baam je wordt weg geknald (ongeveer een scenario dat zich afspeelt sinds VS/NL in Irak is ), lig jij ook niet echt wakker van helaas.
WTF heeft dat te maken met moslims die EU ambassades beschieten en in de fik zetten?
pi_34749106
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:24 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Westerlingen accepteren domweg veel meer dan de gemiddelde moslim. M.i. is dat overigens de voornaamste zwakte van de westerse wereld.
accepteren? ik accepteer ook wel veel van jou in mijn woonkamer, als ik jouw slaapkamer kan leeg halen
pi_34749107
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat gaat om Irakezen die ander Irakezen opblazen. Je punt is?
pi_34749108
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, ook hoort hij bij de \"Uglu eladim\" meest gerespecteerde boodschappers van God
Ik vind het dan ook behoorlijk vreemd dat en spijtig dat christenen (merendeels in het verleden) en momenteel veel moslims zich zo onverdraagzaam opstellen tegenover joden, terwijl zij behoorlijk veel gemeen hebben met (de religie van) de joden. Jezus was zoals je weet namelijk een jood en de meeste andere belangrijke figuren in het christendom en de islam namelijk ook. In principe is het mogelijk voor de religies om vreedzaam naast elkaar te bestaan.
pi_34749116
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

WTF heeft dat te maken met moslims die EU ambassades beschieten en in de fik zetten?
ik lig er niet wakker van wat extremisten doen,
pi_34749132
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook behoorlijk vreemd dat en spijtig dat christenen (merendeels in het verleden) en momenteel veel moslims zich zo onverdraagzaam opstellen tegenover joden, terwijl zij behoorlijk veel gemeen hebben met (de religie van) de joden. Jezus was zoals je weet namelijk een jood en de meeste andere belangrijke figuren in het christendom en de islam namelijk ook. In principe is het mogelijk voor de religies om vreedzaam naast elkaar te bestaan.
Sterker nog, alle genoemde religies aanbidden één en dezelfde God...
pi_34749133
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat gaat om Irakezen die ander Irakezen opblazen. Je punt is?
Scenario sinds het westen in Irak het voor zeggen heet
pi_34749155
Alles afsluiten naar die landen, laat ze maar verrekken in hun eigen tyfuszooi. Ik wil niks meer met die apen te maken hebben.
pi_34749163
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja. Inderdaad. Onder Saddam Hoessein hadden ze het veel beter in Irak.
pi_34749169
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:

[..]

in principe hoort het ook zo te zijn, allen begroeten elkaar met vrede in eigen taal alleen niemand legt een link
pi_34749178
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ja. Inderdaad. Onder Saddam Hoessein hadden ze het veel beter in Irak.
Vergelijkbaar iig, Saddam dictator, VS land van democratie
pi_34749201
quote:

[..]

Sterker nog, alle religies aanbidden één en dezelfde God...
In het christendom is het noodzakelijk om Jezus als Verlosser te aanvaarden. In de bijbel staat duidelijk 'niemand komt tot de vader dan door mij''.
pi_34749203
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef Triggershot het volgende:

Geweldig is het niet?
pi_34749205
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Alles afsluiten naar die landen, laat ze maar verrekken in hun eigen tyfuszooi. Ik wil niks meer met die apen te maken hebben.
heerlijk zo een reactie, voegt extreem veel aan een discussie
pi_34749217
quote:

[..]

Sterker nog, alle genoemde religies aanbidden één en dezelfde God...
Dat zouden ze wel willen die islamieten.

Zij aanbidden een maansteen die in mekka ligt.
Vandaar dat ze altijd richting mekka bidden want daar ligt dat ding namelijk.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34749221
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heerlijk zo een reactie, voegt extreem veel aan een discussie
Graag gedaan
pi_34749222
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]

In het christendom is het noodzakelijk om Jezus als Verlosser te aanvaarden. In de bijbel staat duidelijk \'niemand komt tot de vader dan door mij\'\'.
Maar de Vader is de God van de Joden, de Christenen en de Moslims.
pi_34749227
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:29 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Geweldig is het niet?
vindt je? slachtoffers/soldaten die niet dood hoefden te gaan, gaan dood omdat 2 idioten, Bush en Saddam het niet eens konden worden
pi_34749234
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik lig er niet wakker van wat extremisten doen,
gefeliciteerd, je hebt zojuist de minst zinnige opmerking uit de hele discussie gemaakt. Je gaat van vrijheid van meningsuiting iin europa naar een bakker in irak.

Ik vind het knap.
pi_34749246
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:30 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dat zouden ze wel willen die islamieten.

Zij aanbidden een maansteen die in mekka ligt.
Vandaar dat ze altijd richting mekka bidden want daar ligt dat ding namelijk.

je weet weg naar betreffende topic
pi_34749254
gaap, moeite niet waard..
pi_34749255
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

accepteren? ik accepteer ook wel veel van jou in mijn woonkamer, als ik jouw slaapkamer kan leeg halen
Hier snap ik ff helemaal niets van ....

Mijn punt is dat veek moslims in Europa zich misdragen. Zelfs financieel door de EU/VS gesteunde Palestijnen botvieren hun woede op niet-mosims. Moslims zouden eens iets minder tegen de westerse wereld aan moeten schoppen. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom in SA een aantal mensen 80% van de rijkdom in bezit hebben terwijl de Islam voorschrijft te zorgen voor je medemens .... Relschoppen op basis van religie leidt de aandacht juist af van dergelijk issues.
pi_34749265
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:31 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

gefeliciteerd, je hebt zojuist de minst zinnige opmerking uit de hele discussie gemaakt. Je gaat van vrijheid van meningsuiting iin europa naar een bakker in irak.

Ik vind het knap.
laat me lekker joh, ik heb geen bondgenoten meer over in dit topic, ik moet toch iets. Trouwens een geweldige comeback van jou ook, moet ik wel eerlijk toegeven.
pi_34749271
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

in principe hoort het ook zo te zijn, allen begroeten elkaar met vrede in eigen taal alleen niemand legt een link
Helaas. Wie zijn het dan die haat zaaien? Er zijn mensen die tegen de Schrift hun geloof misbruiken om dood en verderf te zaaien.
  zondag 5 februari 2006 @ 01:33:46 #187
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34749280
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:32 schreef TerroRobbie het volgende:
De normale burger in Irak is blij met de komst van de westerlingen, die ze bevrijd hebben van het regime hussein. Alleen die extremistische apen niet.. Die mogen ze van mij met bosjes tegelijk opblazen.
Wat gek, ik kan me herinneren dat je postte de VS zo slecht is.

Maar goed, Bush is ook niet zo best.
  zondag 5 februari 2006 @ 01:33:54 #188
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34749281
Ik snap weinig van de postings van Triggershot, zeg maar niks.
pi_34749291
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat gek, ik kan me herinneren dat je postte de VS zo slecht is.
Ow ik niet? Waar heb ik dat gezegd
pi_34749299
Spotprenten: 0 doden
Veerboot zinkt na onzorgvuldigheid; ruim 1300 slachtoffers; doden en gewonden

waar denk je dat de moslims zich het drukste over maken?
quote:
\'Veerboot zonk na brand\'

Men vermoedt dat aan boord van de Salaam 98 die in de nacht van donderdag op vrijdag zonk in de Rode Zee enkele uren voor de ramp brand uitbrak. Overlevenden hebben gemeld dat de bemanning weigerde terug te keren, twee uur na vertrek uit Saudi-Arabië. Ongeveer 400 mensen zijn inmiddels levend uit het water gehaald. Er zijn 195 stoffelijke overschotten geborgen en zo\'n 800 passagiers worden nog vermist.
geenstijl.nl
pi_34749301
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:32 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Hier snap ik ff helemaal niets van ....

Mijn punt is dat veek moslims in Europa zich misdragen. Zelfs financieel door de EU/VS gesteunde Palestijnen botvieren hun woede op niet-mosims. Moslims zouden eens iets minder tegen de westerse wereld aan moeten schoppen. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom in SA een aantal mensen 80% van de rijkdom in bezit hebben terwijl de Islam voorschrijft te zorgen voor je medemens .... Relschoppen op basis van religie leidt de aandacht juist af van dergelijk issues.
Beste Indiosin het blijft een klein groep, radicalen. Ik hou me in verdraag het en zo nog miljoenen andere moslims. De meeste moslims hebben dan ook niet geweldadig gehandeld.
  zondag 5 februari 2006 @ 01:34:52 #192
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34749302
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit topic is een wirwar van postings geworden man, ik snap er zelf ook nks meer van.
pi_34749322
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Helaas. Wie zijn het dan die haat zaaien? Er zijn mensen die tegen de Schrift hun geloof misbruiken om dood en verderf te zaaien.
zoals je zelf al beantwoord, men die hun schrift misbruikt voor eigen belang
pi_34749329
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
pi_34749338
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:30 schreef Jalu het volgende:

[..]

Maar de Vader is de God van de Joden, de Christenen en de Moslims.
Er zijn echter wel zeer belangrijke fundamentele verschillen, maar dat hoeft niet onverdraagzaamheid in te houden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 01:37:04 #196
862 Arcee
Look closer
pi_34749339
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef popolon het volgende:
Valt me trouwens erg van je tegen.

Ik had een ander beeld.
Wat?

Als iedereen op een plek zit waar-ie zich thuis voelt is het toch prima?
  zondag 5 februari 2006 @ 01:38:38 #198
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34749379
Iedereen heeft het trouwens over de 'overheersende' tegenstellingen.
Wat is straks de toekomst... zal er een verlichting/afscheiding plaatsvinden binnen de islam ?
Of wordt de tegenstelling nog scherper in de media. ?
Of krijgt een willekeurige spiritueel symbool (lees : God), een definitieve plaats in de media en is godslastering straks bij wet verboden ?
pi_34749383
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beste Indiosin het blijft een klein groep, radicalen. Ik hou me in verdraag het en zo nog miljoenen andere moslims. De meeste moslims hebben dan ook niet geweldadig gehandeld.
Tuurlijk ... ik weet ook wel dat niet alle moslims zo zijn. Ik waardeer de levensovertuiging van de gematigde moslim ook zeker. Ik begrijp alleen niet waarom de grote gematigde massa niet in staat is de extremistische groeperingen te verbannen. Op nationale schaal begrijp ik niet dat moslims een rovende crimineel nog een goed moslim durfen noemen. Juist dit soort exponenten schaden jullie geloof.
pi_34749393
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:38 schreef Drugshond het volgende:

Wat is straks de toekomst... zal er een verlichting/afscheiding plaatsvinden binnen de islam ?
nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')