abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 00:17:16 #1
862 Arcee
Look closer
pi_34747060
Centraal] Ophef over Eu spotprenten #1
Centraal] Ophef over Eu spotprenten #2
Centraal] Ophef over Eu spotprenten #3
Centraal] Ophef over Eu spotprenten #4
Centraal] Ophef over Eu spotprenten #5

quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Sorry hoor, maar dit vindt ik dus nergens op slaan. Laten we 11 september er maar weer eens bij halen. Het excuus om dingne over moslims te mogen roepen en binnenlandse maatregleen nemen.

Als er iest is uitgemolken voor eigen gewin is het 11 september wel.
Ja, laten we dat nu maar eens vergeten idd. Er zijn wel ergere dingen om ons druk over te maken nu, zoals een spotprent over Mohammed.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34747122
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:14 schreef teh-Rammie het volgende:

[..]

Achja, Meki haalde de holocaust erbij.. over uitgemolken gesproken..
dus moeten wij het ook maar doen?
Dat is iets wat van beide kanten steeds terugkomt.
Zij doen dit en daarom reageren wij zo..
Ander: Zij doen dit en daarom reageren wij zo..

Zo gaat het de hele tijd en om uit de vicieue cirkel te komen kan je niet anders dan dat 1 van de partijen ermee stopt. Nou waarom zouden wij dat niet zijn?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 00:20:23 #3
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747168
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:19 schreef One_of_the_few het volgende:

Zo gaat het de hele tijd en om uit de vicieue cirkel te komen kan je niet anders dan dat 1 van de partijen ermee stopt. Nou waarom zouden wij dat niet zijn?
Natuurlijk, geef maar toe. Dan heb je tot het einde van tijden huilende en rellende moslims die boos zijn over het feit dat er nog steeds alcohol in bier zit. Godzijdank hebben we Youp van \'t Hek.
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_34747177
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:19 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dus moeten wij het ook maar doen?
Dat is iets wat van beide kanten steeds terugkomt.
Zij doen dit en daarom reageren wij zo..
Ander: Zij doen dit en daarom reageren wij zo..

Omdat we dat al vaak genoeg geprobeerd hebben misschien?
  zondag 5 februari 2006 @ 00:20:56 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34747185
Deze blijft echt briljant.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34747200
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:14 schreef Poncho het volgende:

[..]

9/11 is anders niet het enige wat dankzij hen gebeurd is.
Dankzij hen...
Ja laten we vergelijken welke cultuur erger is dan de andere. Wat is dat voor zinloos iets? Laten we elkaar lekker verrot schelden, dingen in de fik steken en denken dat we zo wel verder komen. Wij zijn toch niet de schuldigen..........
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 00:21:38 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34747209
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef Poncho het volgende:
Natuurlijk, geef maar toe. Dan heb je tot het einde van tijden huilende en rellende moslims die boos zijn over het feit dat er nog steeds alcohol in bier zit. Godzijdank hebben we Your van \'t Hek.
(erg scherp trouwens).
  zondag 5 februari 2006 @ 00:22:44 #8
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747238
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dankzij hen...
Ja laten we vergelijken welke cultuur erger is dan de andere. Wat is dat voor zinloos iets? Laten we elkaar lekker verrot schelden, dingen in de fik steken en denken dat we zo wel verder komen. Wij zijn toch niet de schuldigen..........
Relativeren is je echt vreemd he.
Een spotprentje tegen een ambassade die in puin geslagen wordt.
Nee inderdaad, geef maar aan ze toe. Zodra ze hun zin niet krijgen gaan ze huilend met zelfgemaakte bommetjes om hun middel de straat op.
pi_34747240
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:11 schreef One_of_the_few het volgende:

Dat gaat altijd met golf bewegingen. Het westerse gedachte goed zette na het Ottomaanse rijk heel erg op.
Ja, we hadden de drie Moslim rijken in de tang. We hebben alleen jammer genoeg niet gebruikt gemaakt van de kansen die we toen hadden. Achteraf zeer te betreuren.
pi_34747273
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[knip]
Ik sta nog ingeschreven als gelovige, maar in de praktijk..
Heb wel respect voor die mensen, zolang ze mij maar niet verplichten tot iets.
Ik zou er wel voor zijn,a l die prenten over elk geloof steeds plaatsen. Denk dat het tot verruimde inzichten kan leiden.
And that is the news.''
pi_34747324
Ik stel een boycot voor op alle Syrische producten...
pi_34747326
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef Poncho het volgende:

[..]

Natuurlijk, geef maar toe. Dan heb je tot het einde van tijden huilende en rellende moslims die boos zijn over het feit dat er nog steeds alcohol in bier zit. Godzijdank hebben we Youp van \\\'t Hek.
Wie zegt dat ik toegeven bedoelde? Ow, hij is niet voor de meeste posts hier, dus geeft hij toe aan de moslims
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 00:26:08 #13
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747351
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik toegeven bedoelde? Ow, hij is niet voor de meeste posts hier, dus geeft hij toe aan de moslims
quote:
pi_34747370
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]

Ik denk dat ik mij behoorlijk zou moeten inhouden als ik dergelijk tuig zag demonstreren. Graag een enkeltje retour voor deze profiteurs. Mochten de politici geen maatregelen nemen, dan hoop ik dat de bevolking uiteindelijk het recht in eigen handen zal nemen.
pi_34747373
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Ja, we hadden de drie Moslim rijken in de tang. We hebben alleen jammer genoeg niet gebruikt gemaakt van de kansen die we toen hadden. Achteraf zeer te betreuren.
Ach ... de Islam is een slechte verbastering van Joodse en Christelijke religieuze geschriften.
Wanneer de kruisvaarders destijds wat grondiger te werk waren gegaan hadden we deze discussie nu helemaal niet hoeven voeren.
Geloofsovertuigingen zijn altijd al misbruikt om politieke macht te ventileren. Momenteel zie je dit helaas sterk terug onder veelal Islamitische bevolkingsgroepen die de boot van de moderne wereld gemist hebben.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34747377
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Omdat we dat al vaak genoeg geprobeerd hebben misschien?
Wat is jouw oplossing dan? Oorlog?
Waarom is het zo snel, of moslims beledigen en ze voor alles en nog wat uitmaken of door de knieen gaan voor moslims?
Iets meer nuance mag ook wel hoor.
And that is the news.''
pi_34747452
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef Poncho het volgende:

[..]

Nee inderdaad, geef maar aan ze toe. Zodra ze hun zin niet krijgen gaan ze huilend met zelfgemaakte bommetjes om hun middel de straat op.
Nou, ik haal 11 september er niet bij. ik vergelijk niet wat zij allemaal wel niet hebben gedaan en wij niet. Ik zeg niet steeds hoe slecht die moslims wel niet zijn en dan moet ik relativeren?
Als jij eerst mijn psots gaat lezen en een beetje nuance gaat aanbregen komen we misschien nog ergens. Het enige wat je nu doet is simpele goedkope opmerkingen maken en mij dingen in de schoenen schuiven die ik niet heb gezegd.
And that is the news.''
pi_34747459
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef Poncho het volgende:

[..]

zondag 5 februari 2006 @ 00:29:09 #19
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747467
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Waarom is het zo snel, of moslims beledigen en ze voor alles en nog wat uitmaken of door de knieen gaan voor moslims?
Strak plan, nuance. Net zo'n soort nuance als een ambassade aftuigen vanwege spotprentjes.
  zondag 5 februari 2006 @ 00:29:50 #20
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747494
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij niet.
pi_34747497
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Als je het op die manier bekijkt zijn we inderdaad veel te laat begonnen om het MO een beetje te hervormen.
And that is the news.''
pi_34747506
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef Poncho het volgende:

[..]

Jij niet.
pi_34747529
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:26 schreef Poncho het volgende:

[..]

[..]
en nu?

Heb je wel gelezen wat ik heb neergezet?
And that is the news.''
pi_34747535
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Als je het op die manier bekijkt zijn we inderdaad veel te laat begonnen om het MO een beetje te hervormen.
Beetje baas spelen in MO, wie geeft ons dat recht?
  zondag 5 februari 2006 @ 00:30:55 #25
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_34747537
Twee foto\'s die ik welhaast surrealistisch vind:

Hier eentje met een groepje protestanten met daarvoor Engelse politiemensen. Je zou anders niet zeggen dat het in Engeland is.

En deze van een jongentje die een bord vasthoudt met een zeer beladen tekst. Treffender kan je niet in beeld brengen hoe sommige kinderen met haat worden gevoed.

pi_34747541
quote:

[afbeelding]
Die lui zijn knettergek
pi_34747567
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef Poncho het volgende:

[..]

Strak plan, nuance. Net zo\'n soort nuance als een ambassade aftuigen vanwege spotprentjes.
Laat maar.

Je begrijpt mijn hele punt niet en trekt het uit zijn context. Maar ga nu niet lopen posten dat die moslims zo achterlijk zijn.
And that is the news.''
pi_34747570
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb moslims helemaal nergens voor uitgemaakt. Ze hebben zich echter niet te bemoeien met de Europese binnenlandse pers en als ze dat dan al wel willen dan wel graag via de legale weg in Europa en niet door ambassade's in brand te steken, vlaggen te verbranden en meer van dat soort volstrekt overtrokken flauwekul.
  zondag 5 februari 2006 @ 00:32:08 #29
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747582
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:28 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nou, ik haal 11 september er niet bij. ik vergelijk niet wat zij allemaal wel niet hebben gedaan en wij niet. Ik zeg niet steeds hoe slecht die moslims wel niet zijn en dan moet ik relativeren?
Als jij eerst mijn psots gaat lezen en een beetje nuance gaat aanbregen komen we misschien nog ergens. Het enige wat je nu doet is simpele goedkope opmerkingen maken en mij dingen in de schoenen schuiven die ik niet heb gezegd.
Meki haalde de holocaust erbij. Wat is het verschil?
Ik zeg ook niet steeds hoe slecht moslims zijn. Om eerlijk te zijn is dit de eerste keer dat ik me in zo'n discussie in laat.
Jij lult over nuance. Laat die moslims die op dit moment een vuur stoken om warm te blijven ook maar eens nuanceren.

Opmerkingen die je niet gezegd hebt? Ik quote toch anders jouw quote.
pi_34747593
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het erover als je het vanuit dat standpunt bekijkt.
And that is the news.''
pi_34747617
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:31 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik heb moslims helemaal nergens voor uitgemaakt. Ze hebben zich echter niet te bemoeien met de Europese binnenlandse pers en als ze dat dan al wel willen dan wel graag via de legale weg in Europa en niet door ambassade\'s in brand te steken, vlaggen te verbranden en meer van dat soort volstrekt overtrokken flauwekul.
Terwijl het westen zich wel met islam bemoeit...
pi_34747619
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:

Hier eentje met een groepje protestanten met daarvoor Engelse politiemensen. Je zou anders niet zeggen dat het in Engeland is.
[afbeelding]

En deze van een jongentje die een bord vasthoudt met een zeer beladen tekst. Treffender kan je niet in beeld brengen hoe sommige kinderen met haat worden gevoed.

[afbeelding]
Ze worden boos omdat iemand mohammed afbeeld als een terrorist. Vervolgens gaan ze de straat op om te laten zien dat de spotprenten weldegelijk kloppen. Agressie, haat, onverdraagzaamheid, etc.
Wat een idioten.
  zondag 5 februari 2006 @ 00:33:06 #33
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747625
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en nu?

Heb je wel gelezen wat ik heb neergezet?
Weet jij überhaupt wel wat je hebt neergezet?
  zondag 5 februari 2006 @ 00:33:37 #34
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747634
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Laat maar.

Je begrijpt mijn hele punt niet en trekt het uit zijn context. Maar ga nu niet lopen posten dat die moslims zo achterlijk zijn.
Oh, nu trek je heel mijn post uit zijn context.
  zondag 5 februari 2006 @ 00:33:49 #35
119820 teh-Rammie
Ik ben de gekke Duitser xD
pi_34747640
quote:
Twee foto\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:

[afbeelding]

[afbeelding]
Enkeltje zandbak. Deze 'mensen' horen hier niet. Het enige dat deze 'mensen' zijn zijn profiteurs van 'onze' rijke samenleving. En het erge is dat 'we' er met z'n allen intrappen.
Gallorini :W
pi_34747645
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb het erover als je het vanuit dat standpunt bekijkt.
vanuit welke standpunt dan ook, zou precies zelfde zijn als dat die radicalen nu Europa proberen te hervormen omdat het ze niet aanstaat.
pi_34747646
Spotprenten zijn er om mensen aan het denken te zetten. Dit was ook de bedoeling van de Deense cartoonisten.

De AEL antwoordt op de Deense prenten met de volgende prent. Begrijp ik deze prent niet of slaat de AEL de plank hier nu snoeihard mis?
  Donald Duck held zondag 5 februari 2006 @ 00:34:06 #38
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34747651
quote:

[afbeelding]
whaha
Die gast is echt zo dom.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34747655
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beetje proberen de moslim-waarden en normen op te leggen aan westerse landen op straffe van geweld, wie geeft de moslims dat recht?
  zondag 5 februari 2006 @ 00:34:18 #40
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_34747658
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef kenz het volgende:

[..]

Ze worden boos omdat iemand mohammed afbeeld als een terrorist. Vervolgens gaan ze de straat op om te laten zien dat de spotprenten weldegelijk kloppen. Agressie, haat, onverdraagzaamheid, etc.
Wat een idioten.
Sommige moslims doen inderdaad niet echt de moeite om de beste kant van zichzelf te laten zien. Ook nu weer.....
pi_34747681
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Jalu het volgende:

[..]

Beetje proberen de moslim-waarden en normen op te leggen aan westerse landen op straffe van geweld, wie geeft de moslims dat recht?
link

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2006 00:36:28 ]
pi_34747689
quote:
Twee foto\\\\\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij dit soort demonstraties zou ik er niet wakker van liggen wanneer westerlingen een paar van deze zieke geesten om zouden leggen. Dit soort demonstraties zou je nooit mogen accepteren binnen de grenzen van de EU. De teksten tonen precies het disrespect voor de vrije westerse samenlevingen aan.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34747693
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef One_of_the_few het volgende:

Hervormen? Die mensen zijn niet in staat om te hervormen.
pi_34747704
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vertel. Verbiedt het westen landen in het M.O. om het moslim geloof te belijden, of zo?
  zondag 5 februari 2006 @ 00:36:18 #45
119820 teh-Rammie
pi_34747715
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Islam zit in Denemarken, de Deense kranten niet in de islamitische landen..
pi_34747728
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef Poncho het volgende:

[..]

Meki haalde de holocaust erbij. Wat is het verschil?
Ik zeg ook niet steeds hoe slecht moslims zijn. Om eerlijk te zijn is dit de eerste keer dat ik me in zo\'n discussie in laat.
Jij lult over nuance. Laat die moslims die op dit moment een vuur stoken om warm te blijven ook maar eens nuanceren.

Opmerkingen die je niet gezegd hebt? Ik quote toch anders jouw quote.
Ja wat je quote was goed. De betekenis van die woorden waren anders dan jij denkt.

als eerste uit die vicieuze cirkel stappen houdt niet gelijk in dat je door de knieen gaat.

Neem nu je eerste zin. Dat is precies wat ik bedoelde. Meki doet het ook dus.....
Dat heeft dus totaal geen zin.
Net als, laat die moslims ook maar eens nuanceren. Dat suggereert net of wij dat wel doen.

ik ben niet voor het geven van excuses, maar dan kan je toch nog wel een beetje nuance in je reacties aanbregen?
And that is the news.''
pi_34747741
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef Jalu het volgende:

[..]

Vertel. Verbiedt het westen landen in het M.O. om het moslim geloof te belijden, of zo?
Islamitische landen wel christenen dan?
pi_34747751
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:33 schreef Poncho het volgende:

[..]

Weet jij überhaupt wel wat je hebt neergezet?
Ja hoor, maar begrijpend lezen is lastig schijnt...
And that is the news.''
pi_34747759
Moslims verbranden vlaggen en spuwen op Bush..
Nu zou ik dat laatste ook gedaan kunnen hebben Maar toch
mag dat dan weer wel?
pi_34747777
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:33 schreef Poncho het volgende:

[..]

Oh, nu trek je heel mijn post uit zijn context.
leg maar uit welke context ik het uit haal en waar ik hte weer inplaats.
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 00:38:11 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34747780
Al die spandoeken zijn door dezelfde persoon gemaakt gezien het handschrift.

Kunnen ze dan niet eens Engels in Engeland?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34747785
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef teh-Rammie het volgende:

[..]

De Islam zit in Denemarken, de Deense kranten niet in de islamitische landen..
De islam is een bron van Islamitische landen, zonder islamitische landen geen islam.
pi_34747788
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Jalu het volgende:

[..]

Zij geven zichzelf natuurlijk dat recht. Als het Westen zich daar niet krachtig tegen verzet dan krijgen zij hun achterlijke zin. Het Westen moet dan ook een gezamenlijk een genadeloze en keiharde vuist maken tegen (radicale) moslims en moslimlanden.
pi_34747813
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Islamitische landen wel christenen dan?
Ik mag hopen van niet. Maar ik weet zeker dat een spotprent over pak-em-beet Jezus in de lokale krant van Al Islamiebia (gefingeerde naam) niet als resultaat heeft dat er in de hele westerse wereld ambassade's van islamitische landen in brand worden gestoken...
pi_34747817
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

vanuit welke standpunt dan ook, zou precies zelfde zijn als dat die radicalen nu Europa proberen te hervormen omdat het ze niet aanstaat.
ja klopt. Het gaat alleen over het tijdstip wanneer het westen is begonnen. En je kan het goed of fout vinden wat ze doen. als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.
And that is the news.''
pi_34747821
O, Meki, ik wil het met alle liefde nog een keer aan je uitleggen; de Holocaust is een uitzonderlijk goed gedocumenteerde massamoord. Die te ontkennen is niet alleen hufterig, het staat ook in geen enkel verband tot het beledigen van een religieus figuur. Haal er niet de hele tijd leuke woordjes bij die niets met de discussie van doen hebben.

Wat betreft de discussie; religieuze voormannen mogen bloot staan aan kritiek of vuige opmerkingen. Stelselmatige vertekening van gelovigen in cartoons vind ik veel kwalijker.
  zondag 5 februari 2006 @ 00:39:40 #57
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_34747830
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:38 schreef popolon het volgende:
Al die spandoeken zijn door dezelfde persoon gemaakt gezien het handschrift.

Kunnen ze dan niet eens Engels in Engeland?
Ze hadden maar een stift.
pi_34747835
Arabische landen willen nu het imago van de islam opvijzelen, én een verbod van de VN op ''het beledigen van religieuze overtuigingen''.

Succes verzekerd

http://www.nu.nl/news/668(...)mago_opvijzelen.html
pi_34747848
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Da_Koen het volgende:
Spotprenten zijn er om mensen aan het denken te zetten. Dit was ook de bedoeling van de Deense cartoonisten.

De AEL antwoordt op de Deense prenten met de volgende prent. Begrijp ik deze prent niet of slaat de AEL de plank hier nu snoeihard mis?
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.

Ik vind deze reactie sterker dan maar weer eens een vlag in brand steken of zo iets doms.
pi_34747865
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef One_of_the_few het volgende:

als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.
Wat niet is, kan nog komen.
pi_34747878
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet. Maar ik weet zeker dat een spotprent over pak-em-beet Jezus in de lokale krant van Al Islamiebia (gefingeerde naam) niet als resultaat heeft dat er in de hele westerse wereld ambassade\'s van islamitische landen in brand worden gestoken...
Jezus mag niet afgebeeld worden in de Islam
  zondag 5 februari 2006 @ 00:41:32 #62
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747900
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ja wat je quote was goed. De betekenis van die woorden waren anders dan jij denkt.

als eerste uit die vicieuze cirkel stappen houdt niet gelijk in dat je door de knieen gaat.

Neem nu je eerste zin. Dat is precies wat ik bedoelde. Meki doet het ook dus.....
Dat heeft dus totaal geen zin.
Net als, laat die moslims ook maar eens nuanceren. Dat suggereert net of wij dat wel doen.

ik ben niet voor het geven van excuses, maar dan kan je toch nog wel een beetje nuance in je reacties aanbregen?
Ik denk dat we in de laatste jaren al aardig genuanceerd hebben met al die probleem Marokkanen, aanslagen en onthoofdingen. En jij hebt het over 'wij moeten ook nuanceren'?

Blijkbaar heb je deel 4 niet helemaal gevolgd. Vandaar de eerste zin ook met: 'Meki deed het ook'.
Op dit moment is de situatie zo geescaleerd dat de eerste die uit de cirkel stapt dus wel door de knieën gaat. Soms is het beter om te kijken wat het voor de toekomst inhoudt dan wat het op dit moment inhoudt. Excuses aanbieden en zwichten lijkt op dit moment de beste oplossing. Alleen voor de toekomst zal het niet de beste zijn.

Op dit moment zijn het net een stel kleine kinderen. Ze mogen geen snoepje en gaan daarom net zolang huilen en schreeuwen tot ze wel een snoepje krijgen. Ga jij je kinderen ook zo opvoeden? Zodra ze gaan huilen geef je ze maar hun zin?
pi_34747920
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja klopt. Het gaat alleen over het tijdstip wanneer het westen is begonnen. En je kan het goed of fout vinden wat ze doen. als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.
dus waren de terroristen te vroeg?
pi_34747922
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef kenz het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.

Ik vind deze reactie sterker dan maar weer eens een vlag in brand steken of zo iets doms.
Mwoah, ik zal er geen vlag voor in brand steken, maar de AEL reactie is in mijn ogen een beetje kinderachtig. "Dat kan ik lekker ook wel hoor!"
pi_34747927
quote:

[..]

Dit is zo mogelijk nog debieler dan de meutes in het Midden-Oosten. ''He, we worden door Denen beledigd, laten we Joden gaan pesten!''
pi_34747937
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Wat niet is, kan nog komen.
wat niet komt, hoeft ook niet te zijn.
pi_34747956
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jezus mag niet afgebeeld worden in de Islam
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam 'gepikt' heeft van andere religieuze bronnen.

Maar ik wil graag weten waarom moslims hun kinderen wel Mohammed mogen noemen? Veel Mohammed's misdragen zich (ook volgens de Islam), maar worden niet aangepakt voor het misbruiken van de naam van de profeet.
  zondag 5 februari 2006 @ 00:44:44 #68
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34747997
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:43 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam \'gepikt\' heeft van andere religieuze bronnen.
Naar mijn weten was de Islam er voor het Christendom.
  zondag 5 februari 2006 @ 00:45:22 #69
119820 teh-Rammie
pi_34748016
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:44 schreef Poncho het volgende:

[..]

De islam was iets van 632 na Christus.. lijkt me sterk dus
  zondag 5 februari 2006 @ 00:45:57 #70
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34748035
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef teh-Rammie het volgende:

[..]

De islam was iets van 632 na Christus.. lijkt me sterk dus
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.
pi_34748041
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:43 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam \'gepikt\' heeft van andere religieuze bronnen.
Ironisch ik d8 dat pikken niet mocht, ow wacht je verzint dingen over de islam.
quote:
Maar ik wil graag weten waarom moslims hun kinderen wel Mohammed mogen noemen? Veel Mohammed\'s misdragen zich (ook volgens de Islam), maar worden niet aangepakt voor het misbruiken van de naam van de profeet.
Ja misbruiken van de naam en mohammed neer zetten als terrorist is zelfde, overigens de intentie van de ouders zijn goed, ze willen een kind die volgens de islam leeft en geen Theo-slachter
pi_34748053
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef Poncho het volgende:

[..]

klopt, de ismaelieten
  zondag 5 februari 2006 @ 00:47:11 #73
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34748071
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

klopt, de ismaelieten
Zoveel namen, ik raak in de war.
pi_34748075
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:41 schreef Poncho het volgende:

[..]

Ik denk dat we in de laatste jaren al aardig genuanceerd hebben met al die probleem Marokkanen, aanslagen en onthoofdingen. En jij hebt het over \'wij moeten ook nuanceren\'?

Blijkbaar heb je deel 4 niet helemaal gevolgd. Vandaar de eerste zin ook met: \'Meki deed het ook\'.
Op dit moment is de situatie zo geescaleerd dat de eerste die uit de cirkel stapt dus wel door de knieën gaat. Soms is het beter om te kijken wat het voor de toekomst inhoudt dan wat het op dit moment inhoudt. Excuses aanbieden en zwichten lijkt op dit moment de beste oplossing. Alleen voor de toekomst zal het niet de beste zijn.

Op dit moment zijn het net een stel kleine kinderen. Ze mogen geen snoepje en gaan daarom net zolang huilen en schreeuwen tot ze wel een snoepje krijgen. Ga jij je kinderen ook zo opvoeden? Zodra ze gaan huilen geef je ze maar hun zin?
Ik heb deel 4 idd niet gelezen.

Als je mijn posts had gelezen had je meerdere keren kunnen zien dat ik tegen het geven van excuses ben, dus je punt van opvoeden van kinderen raakt kant nog wal.

Zoals het beeld nu wordt geschetst heb je 2 opties als westerse wereld.
Of je geeft excuses en gaat door de knieen, en daarna beetje pappen en nathouden.
Of je geeft geen excuses en blijft reageren met: kijk zei doen dit, dit is slecht aan ze. Waar halen ze het lef vandaan. f*uck moslims etc..

Maar waarom kan je niet gewoon normaal zeggen dat je geen excuses maakt uit principiele overwegingen.
Kijk als ze een gebouw aanvallen mag je best hard terugslaan, maar waarom zou je steeds dingen moeten roepen in de pers en media? Het enige wat je creert zijn nog meer spanningen.
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 00:47:36 #75
119820 teh-Rammie
pi_34748082
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef Poncho het volgende:

[..]

De basisbeginselen zijn vrijwel gelijk aan die van het christendom. De islam is als het ware een aangepaste vorm van het christendom.
pi_34748102
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:47 schreef Poncho het volgende:

[..]

Zoveel namen, ik raak in de war.
Abraham had 2 zonen. Ishaq(joden) en Ismael (arabieren)
pi_34748112
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:42 schreef Jalu het volgende:

[..]

Mwoah, ik zal er geen vlag voor in brand steken, maar de AEL reactie is in mijn ogen een beetje kinderachtig. \"Dat kan ik lekker ook wel hoor!\"
Ja dat is idd kinderachtig.
And that is the news.''
pi_34748160
quote:

[..]

Het doel van die Deense spotprent was toch niet de Islam beledigen? Die ging er meer om dat er veel Moslims in de naam van de Islam aanslagen plegen.

Het doel van de prent van de AEL is, naar mijn inziens, enkel (proberen) mensen te beledigen....
pi_34748173
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:44 schreef Poncho het volgende:

[..]

De Islam is een verwrongen samenraapsel van het joden- en christendom. De koran is aan 1 mens geopenbaard (nadat hij zich had verdiept in de joodse en christelijke religie), namelijk de 'profeet' Mohammed.
pi_34748187
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ironisch ik d8 dat pikken niet mocht, ow wacht je verzint dingen over de islam.
[..]

Ja misbruiken van de naam en mohammed neer zetten als terrorist is zelfde, overigens de intentie van de ouders zijn goed, ze willen een kind die volgens de islam leeft en geen Theo-slachter
Ik zie de Islam als één groot verzinsel. Honderden jaren na het ontstaan van het Jodendom en Christendom komen wat stammen uit het Midden-Oosten met hun eigen versie. Met veel geweld dringen ze hun visie vervolgens op aan simpele woenstijn- en bergbewoners rondom de middenlandsezee. O.a. aan een van oorsprong natuurerende groep mensen als de Berbers.
pi_34748192
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De Islam is een verwrongen samenraapsel van het joden- en christendom. De koran is aan 1 mens geopenbaard (nadat hij zich had verdiept in de joodse en christelijke religie), namelijk de \'profeet\' Mohammed.
hehe
pi_34748208
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dus waren de terroristen te vroeg?
terroristen zijn altijd te vroeg..
Nee terrorisme kan je nooit goedkeuren.

Ik reageerde alleen op een post van iemand, en ik bekeek het alleen maar uit het perspectief van iemand uit het westen naar de tijd dat ze daarmee zijn begonnen. Daar haal ik verder nisk bij, daar concludeer ik verder niks uit. Het ging om die stelling en vanuit welk perspectief je het bekijkt. Heeft verder weinig met dewerkelijkheid te maken.
And that is the news.''
pi_34748238
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:42 schreef Triggershot het volgende:

wat niet komt, hoeft ook niet te zijn.
Ach ja, langzaam maar zeker zijn we bezig om de fout die gemaakt is in de regio MO terug te draaien.
  zondag 5 februari 2006 @ 00:52:59 #84
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34748273
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb deel 4 idd niet gelezen.

Als je mijn posts had gelezen had je meerdere keren kunnen zien dat ik tegen het geven van excuses ben, dus je punt van opvoeden van kinderen raakt kant nog wal.

Zoals het beeld nu wordt geschetst heb je 2 opties als westerse wereld.
Of je geeft excuses en gaat door de knieen, en daarna beetje pappen en nathouden.
Of je geeft geen excuses en blijft reageren met: kijk zei doen dit, dit is slecht aan ze. Waar halen ze het lef vandaan. f*uck moslims etc..

Maar waarom kan je niet gewoon normaal zeggen dat je geen excuses maakt uit principiele overwegingen.
Kijk als ze een gebouw aanvallen mag je best hard terugslaan, maar waarom zou je steeds dingen moeten roepen in de pers en media? Het enige wat je creert zijn nog meer spanningen.
Kant nog wal? Het is een vergelijking. Zo simpel is het. Ze krijgen hun zin niet omdat wij onze excuses niet aanbieden dus gaan ze maar rellen. Het is anders verwoord, maar de vergelijking is kloppend. Het is nu maar de vraag wat de westerse wereld ermee wilt doen.

Ik wil niet lullig zijn, maar de enige die op dit moment steeds in de pers zijn, zijn de moslims die dus bezig zijn met rellen. Wat roepen wij? Waar gaan wij er hard tegenin? Voorlopig had de VS waarschijnlijk al keihard teruggeslagen als het hun ambassade was. Ik vind ons nog vrij 'ah koesie koesie' tegen ze.

Je hebt het de hele tijd over nuanceren. Goed, geef jij maar eens de perfecte oplossing waardoor wij EN onze excuses niet aanbieden EN alles over gaat waaien. Probeer het eens.
pi_34748274
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik zie de Islam als één groot verzinsel.
niet echt schokkerend als je geen moslim bent.
quote:
Honderden jaren na het ontstaan van het Jodendom en Christendom komen wat stammen uit het Midden-Oosten met hun eigen versie.
Vergeet je de afstammelingen van Ismael niet? De hanafieten ( monotheistische minderheid van Arabieren)
quote:
Met veel geweld dringen ze hun visie vervolgens op aan simpele woenstijn- en bergbewoners rondom de middenlandsezee. O.a. aan een van oorsprong natuurerende groep mensen als de Berbers.
"Er is geen dwang in geloof" (vers in de koran)
pi_34748290
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik zie de Islam als één groot verzinsel. Honderden jaren na het ontstaan van het Jodendom en Christendom komen wat stammen uit het Midden-Oosten met hun eigen versie. Met veel geweld dringen ze hun visie vervolgens op aan simpele woenstijn- en bergbewoners rondom de middenlandsezee. O.a. aan een van oorsprong natuurerende groep mensen als de Berbers.
religie dwingt is 1 groot verzinsel heeft mensen altijd hun gedachte opgedrongen.
Christenen doen het nu nog steeds in oa afrika. dat maakt het christendom niet beter dan de islam en andersom.
And that is the news.''
pi_34748296
ik vraag me af hoe de wereld eruit zou zien als alle atheïsten elke vorm van uiting van religie als "kwetsend en beledigend" zouden ervaren.......

Als de moslims écht willen dat elke vorm van belediging van een overtuiging door de VN verboden zou moeten worden, moeten ze serieus rekening houden met de consequenties voor hun vrijheid van geloof.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34748304
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:51 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

terroristen zijn altijd te vroeg..
Nee terrorisme kan je nooit goedkeuren.

Ik reageerde alleen op een post van iemand, en ik bekeek het alleen maar uit het perspectief van iemand uit het westen naar de tijd dat ze daarmee zijn begonnen. Daar haal ik verder nisk bij, daar concludeer ik verder niks uit. Het ging om die stelling en vanuit welk perspectief je het bekijkt. Heeft verder weinig met dewerkelijkheid te maken.
ja ja ik weet wel, sorry kon het niet laten zo een opmerking te maken
  zondag 5 februari 2006 @ 00:54:13 #89
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34748309
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Abraham had 2 zonen. Ishaq(joden) en Ismael (arabieren)
Dankjewel babe
pi_34748318
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:52 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Ach ja, langzaam maar zeker zijn we bezig om de fout die gemaakt is in de regio MO terug te draaien.
nog meer moorden en onderdrukking?
pi_34748343
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:54 schreef Poncho het volgende:

[..]

Dankjewel babe
your welcome
pi_34748357
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Vergeet je de afstammelingen van Ismael niet? De hanafieten ( monotheistische minderheid van Arabieren)
[..]

\"Er is geen dwang in geloof\" (vers in de koran)
stond er verderop in de koran niet iets over 'vermoord hen die anders en niet geloven, in ere van Allah'?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34748369
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Het doel van die Deense spotprent was toch niet de Islam beledigen? Die ging er meer om dat er veel Moslims in de naam van de Islam aanslagen plegen.

Het doel van de prent van de AEL is, naar mijn inziens, enkel (proberen) mensen te beledigen....
Nee, het doel van de AEL is om aan te geven dat je weliswaar vrijheid van meninsuiting hebt, maar dat er ook fatsoensnormen zijn. Je hebt de vrijheid om je te uiten oevr mohammed of over de holocaust, maar daarmee hoef je het nog niet te doen, omdat je er mensen flink mee kan beledigen.

Zoiets is het betoog en ze illustreren dat met een prent over de holocaust. Ik vind dat op zich wel een goede manier om een punt te maken.
pi_34748387
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:55 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

stond er verderop in de koran niet iets over \'vermoord hen die anders en niet geloven, in ere van Allah\'?
linkje zou op zn plaats zijn.
pi_34748408
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hehe
Is de koran dan niet later ontstaan dan het joden- en christendom? Heeft de 'profeet' Mohammed dan niet voor het ontstaan van de koran het joden- en christendom uitgebreid bestudeerd? Kent de koran niet veel verhalen en figuren die in het joden- en christendom voorkomen? Is de koran niet aan 1 mens geopenbaard door \'Allah\', namelijk de \'profeet\' Mohammed?
pi_34748433
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

[..]

\"Er is geen dwang in geloof\" (vers in de koran)
* Ik ben gelukkig geen moslim. Heb helaas niets kunnen ontdekken in deze religie wat van toegevoegde waarde voor mijn leven op aarde zou kunnen zijn.

* Verschillende religieuze stromingen zijn het hier over eens inderdaad. Ik neem relieuze geschriften echter niet letterlijk.

* Ga je eens verdiepen in de manier waarop de Islam intrede heeft gedaan in Noord-Afrika. Geloof ik heel vaak een opgedrongen iets. Ook onder Christenen.
pi_34748470
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:53 schreef SocialDisorder het volgende:
ik vraag me af hoe de wereld eruit zou zien als alle atheïsten elke vorm van uiting van religie als \\\"kwetsend en beledigend\\\" zouden ervaren.......

Als de moslims écht willen dat elke vorm van belediging van een overtuiging door de VN verboden zou moeten worden, moeten ze serieus rekening houden met de consequenties voor hun vrijheid van geloof.
Dat zal nooit gebeuren. Ik vind jezus, mohammed, assepoester, doornroosje en alle andere sprookjes niet beledigend. Als je niet gelooft, interesseert je al dat gewauwel over wat wel en niet mag je geen biet.
  zondag 5 februari 2006 @ 01:00:42 #98
119820 teh-Rammie
pi_34748495
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

linkje zou op zn plaats zijn.
Quote van de FP
quote:
Een belangrijk deel van Mohammed B.'s verhaal bestond uit een theologisch getint betoog over de geschiedenis van de islam. Hij citeerde daarbij diverse boeken, inclusief ISBN-nummer, paragraaf en paginanummer. ''Vrede op aarde staat niet in het vaandel van de profeet geschreven'', aldus B. die ook een warrig betoog hield over de woorden 'paradigma' en 'kritisch'. Diverse malen citeerde hij islamitische passages: ''Moslims moeten zich niet van de wijs laten brengen door mensen met ziekheid in hun hoofd. Mensen die de profeet niet gehoorzamen, zullen na hun dood branden.''
[upd] Mohammed B. rechtvaardigt geweld tegen ongelovigen
pi_34748505
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:59 schreef kenz het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren. Ik vind jezus, mohammed, assepoester, doornroosje en alle andere sprookjes niet beledigend. Als je niet gelooft, interesseert je al dat gewauwel over wat wel en niet mag je geen biet.
Als een religie zich gaat bemoeien met mijn levensstijl kan dat wel degelijk beledigend zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 februari 2006 @ 01:01:33 #100
862 Arcee
Look closer
pi_34748523
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Sorry hoor, maar dit vindt ik dus nergens op slaan. Laten we 11 september er maar weer eens bij halen. Het excuus om dingne over moslims te mogen roepen en binnenlandse maatregleen nemen.

Als er iest is uitgemolken voor eigen gewin is het 11 september wel.
Ze melken zelf graag nog even mee:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')