Ja, laten we dat nu maar eens vergeten idd. Er zijn wel ergere dingen om ons druk over te maken nu, zoals een spotprent over Mohammed.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Sorry hoor, maar dit vindt ik dus nergens op slaan. Laten we 11 september er maar weer eens bij halen. Het excuus om dingne over moslims te mogen roepen en binnenlandse maatregleen nemen.
Als er iest is uitgemolken voor eigen gewin is het 11 september wel.
dus moeten wij het ook maar doen?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:14 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
Achja, Meki haalde de holocaust erbij.. over uitgemolken gesproken..
Natuurlijk, geef maar toe. Dan heb je tot het einde van tijden huilende en rellende moslims die boos zijn over het feit dat er nog steeds alcohol in bier zit. Godzijdank hebben we Youp van \'t Hek.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:19 schreef One_of_the_few het volgende:
Zo gaat het de hele tijd en om uit de vicieue cirkel te komen kan je niet anders dan dat 1 van de partijen ermee stopt. Nou waarom zouden wij dat niet zijn?
Omdat we dat al vaak genoeg geprobeerd hebben misschien?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dus moeten wij het ook maar doen?
Dat is iets wat van beide kanten steeds terugkomt.
Zij doen dit en daarom reageren wij zo..
Ander: Zij doen dit en daarom reageren wij zo..
Zo gaat het de hele tijd en om uit de vicieue cirkel te komen kan je niet anders dan dat 1 van de partijen ermee stopt. Nou waarom zouden wij dat niet zijn?
Dankzij hen...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:14 schreef Poncho het volgende:
[..]
9/11 is anders niet het enige wat dankzij hen gebeurd is.
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef Poncho het volgende:
Natuurlijk, geef maar toe. Dan heb je tot het einde van tijden huilende en rellende moslims die boos zijn over het feit dat er nog steeds alcohol in bier zit. Godzijdank hebben we Your van \'t Hek.
Relativeren is je echt vreemd he.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dankzij hen...
Ja laten we vergelijken welke cultuur erger is dan de andere. Wat is dat voor zinloos iets? Laten we elkaar lekker verrot schelden, dingen in de fik steken en denken dat we zo wel verder komen. Wij zijn toch niet de schuldigen..........![]()
Ja, we hadden de drie Moslim rijken in de tang. We hebben alleen jammer genoeg niet gebruikt gemaakt van de kansen die we toen hadden. Achteraf zeer te betreuren.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:11 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat gaat altijd met golf bewegingen. Het westerse gedachte goed zette na het Ottomaanse rijk heel erg op.
Ik sta nog ingeschreven als gelovige, maar in de praktijk..quote:
Wie zegt dat ik toegeven bedoelde? Ow, hij is niet voor de meeste posts hier, dus geeft hij toe aan de moslimsquote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef Poncho het volgende:
[..]
Natuurlijk, geef maar toe. Dan heb je tot het einde van tijden huilende en rellende moslims die boos zijn over het feit dat er nog steeds alcohol in bier zit. Godzijdank hebben we Youp van \\\'t Hek.
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik toegeven bedoelde? Ow, hij is niet voor de meeste posts hier, dus geeft hij toe aan de moslims![]()
quote:Zo gaat het de hele tijd en om uit de vicieue cirkel te komen kan je niet anders dan dat 1 van de partijen ermee stopt. Nou waarom zouden wij dat niet zijn?
[afbeelding]quote:
Ach ... de Islam is een slechte verbastering van Joodse en Christelijke religieuze geschriften.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Ja, we hadden de drie Moslim rijken in de tang. We hebben alleen jammer genoeg niet gebruikt gemaakt van de kansen die we toen hadden. Achteraf zeer te betreuren.
Wat is jouw oplossing dan? Oorlog?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omdat we dat al vaak genoeg geprobeerd hebben misschien?
Nou, ik haal 11 september er niet bij. ik vergelijk niet wat zij allemaal wel niet hebben gedaan en wij niet. Ik zeg niet steeds hoe slecht die moslims wel niet zijn en dan moet ik relativeren?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef Poncho het volgende:
[..]
Relativeren is je echt vreemd he.
Een spotprentje tegen een ambassade die in puin geslagen wordt.
Nee inderdaad, geef maar aan ze toe. Zodra ze hun zin niet krijgen gaan ze huilend met zelfgemaakte bommetjes om hun middel de straat op.
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef Poncho het volgende:
[..]
Relativeren is je echt vreemd he.
Een spotprentje tegen een ambassade die in puin geslagen wordt.
Nee inderdaad, geef maar aan ze toe. Zodra ze hun zin niet krijgen gaan ze huilend met zelfgemaakte bommetjes om hun middel de straat op.
Strak plan, nuance. Net zo'n soort nuance als een ambassade aftuigen vanwege spotprentjes.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan? Oorlog?
Waarom is het zo snel, of moslims beledigen en ze voor alles en nog wat uitmaken of door de knieen gaan voor moslims?
Iets meer nuance mag ook wel hoor.
Jij niet.quote:
Als je het op die manier bekijkt zijn we inderdaad veel te laat begonnen om het MO een beetje te hervormen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:22 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Ja, we hadden de drie Moslim rijken in de tang. We hebben alleen jammer genoeg niet gebruikt gemaakt van de kansen die we toen hadden. Achteraf zeer te betreuren.
en nu?quote:
Beetje baas spelen in MO, wie geeft ons dat recht?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Als je het op die manier bekijkt zijn we inderdaad veel te laat begonnen om het MO een beetje te hervormen.
Die lui zijn knettergekquote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef popolon het volgende:
Deze blijft echt briljant.
[afbeelding]
Laat maar.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef Poncho het volgende:
[..]
Strak plan, nuance. Net zo\'n soort nuance als een ambassade aftuigen vanwege spotprentjes.
Ik heb moslims helemaal nergens voor uitgemaakt. Ze hebben zich echter niet te bemoeien met de Europese binnenlandse pers en als ze dat dan al wel willen dan wel graag via de legale weg in Europa en niet door ambassade's in brand te steken, vlaggen te verbranden en meer van dat soort volstrekt overtrokken flauwekul.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan? Oorlog?
Waarom is het zo snel, of moslims beledigen en ze voor alles en nog wat uitmaken of door de knieen gaan voor moslims?
Iets meer nuance mag ook wel hoor.
Meki haalde de holocaust erbij. Wat is het verschil?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Nou, ik haal 11 september er niet bij. ik vergelijk niet wat zij allemaal wel niet hebben gedaan en wij niet. Ik zeg niet steeds hoe slecht die moslims wel niet zijn en dan moet ik relativeren?
Als jij eerst mijn psots gaat lezen en een beetje nuance gaat aanbregen komen we misschien nog ergens. Het enige wat je nu doet is simpele goedkope opmerkingen maken en mij dingen in de schoenen schuiven die ik niet heb gezegd.
Ik heb het erover als je het vanuit dat standpunt bekijkt.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beetje baas spelen in MO, wie geeft ons dat recht?
Terwijl het westen zich wel met islam bemoeit...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:31 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik heb moslims helemaal nergens voor uitgemaakt. Ze hebben zich echter niet te bemoeien met de Europese binnenlandse pers en als ze dat dan al wel willen dan wel graag via de legale weg in Europa en niet door ambassade\'s in brand te steken, vlaggen te verbranden en meer van dat soort volstrekt overtrokken flauwekul.
Ze worden boos omdat iemand mohammed afbeeld als een terrorist. Vervolgens gaan ze de straat op om te laten zien dat de spotprenten weldegelijk kloppen. Agressie, haat, onverdraagzaamheid, etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:
Hier eentje met een groepje protestanten met daarvoor Engelse politiemensen. Je zou anders niet zeggen dat het in Engeland is.
[afbeelding]
En deze van een jongentje die een bord vasthoudt met een zeer beladen tekst. Treffender kan je niet in beeld brengen hoe sommige kinderen met haat worden gevoed.
[afbeelding]
Weet jij überhaupt wel wat je hebt neergezet?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en nu?
Heb je wel gelezen wat ik heb neergezet?
Oh, nu trek je heel mijn post uit zijn context.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:31 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Laat maar.
Je begrijpt mijn hele punt niet en trekt het uit zijn context. Maar ga nu niet lopen posten dat die moslims zo achterlijk zijn.
Enkeltje zandbak. Deze 'mensen' horen hier niet. Het enige dat deze 'mensen' zijn zijn profiteurs van 'onze' rijke samenleving. En het erge is dat 'we' er met z'n allen intrappen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:
Hier eentje met een groepje protestanten met daarvoor Engelse politiemensen. Je zou anders niet zeggen dat het in Engeland is.
[afbeelding]
En deze van een jongentje die een bord vasthoudt met een zeer beladen tekst. Treffender kan je niet in beeld brengen hoe sommige kinderen met haat worden gevoed.
[afbeelding]
vanuit welke standpunt dan ook, zou precies zelfde zijn als dat die radicalen nu Europa proberen te hervormen omdat het ze niet aanstaat.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb het erover als je het vanuit dat standpunt bekijkt.
whahaquote:Op zondag 5 februari 2006 00:20 schreef popolon het volgende:
Deze blijft echt briljant.
[afbeelding]
Beetje proberen de moslim-waarden en normen op te leggen aan westerse landen op straffe van geweld, wie geeft de moslims dat recht?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beetje baas spelen in MO, wie geeft ons dat recht?
Sommige moslims doen inderdaad niet echt de moeite om de beste kant van zichzelf te laten zien. Ook nu weer.....quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef kenz het volgende:
[..]
Ze worden boos omdat iemand mohammed afbeeld als een terrorist. Vervolgens gaan ze de straat op om te laten zien dat de spotprenten weldegelijk kloppen. Agressie, haat, onverdraagzaamheid, etc.
Wat een idioten.
linkquote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Beetje proberen de moslim-waarden en normen op te leggen aan westerse landen op straffe van geweld, wie geeft de moslims dat recht?
Bij dit soort demonstraties zou ik er niet wakker van liggen wanneer westerlingen een paar van deze zieke geesten om zouden leggen. Dit soort demonstraties zou je nooit mogen accepteren binnen de grenzen van de EU. De teksten tonen precies het disrespect voor de vrije westerse samenlevingen aan.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:30 schreef Trancelocator het volgende:
Twee foto\\\\\\\'s die ik welhaast surrealistisch vind:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hervormen? Die mensen zijn niet in staat om te hervormen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:29 schreef One_of_the_few het volgende:
Als je het op die manier bekijkt zijn we inderdaad veel te laat begonnen om het MO een beetje te hervormen.
Vertel. Verbiedt het westen landen in het M.O. om het moslim geloof te belijden, of zo?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terwijl het westen zich wel met islam bemoeit...
De Islam zit in Denemarken, de Deense kranten niet in de islamitische landen..quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terwijl het westen zich wel met islam bemoeit...
Ja wat je quote was goed. De betekenis van die woorden waren anders dan jij denkt.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:32 schreef Poncho het volgende:
[..]
Meki haalde de holocaust erbij. Wat is het verschil?
Ik zeg ook niet steeds hoe slecht moslims zijn. Om eerlijk te zijn is dit de eerste keer dat ik me in zo\'n discussie in laat.
Jij lult over nuance. Laat die moslims die op dit moment een vuur stoken om warm te blijven ook maar eens nuanceren.
Opmerkingen die je niet gezegd hebt? Ik quote toch anders jouw quote.
Islamitische landen wel christenen dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
Vertel. Verbiedt het westen landen in het M.O. om het moslim geloof te belijden, of zo?
Ja hoor, maar begrijpend lezen is lastig schijnt...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:33 schreef Poncho het volgende:
[..]
Weet jij überhaupt wel wat je hebt neergezet?
leg maar uit welke context ik het uit haal en waar ik hte weer inplaats.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:33 schreef Poncho het volgende:
[..]
Oh, nu trek je heel mijn post uit zijn context.
De islam is een bron van Islamitische landen, zonder islamitische landen geen islam.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
De Islam zit in Denemarken, de Deense kranten niet in de islamitische landen..
Zij geven zichzelf natuurlijk dat recht. Als het Westen zich daar niet krachtig tegen verzet dan krijgen zij hun achterlijke zin. Het Westen moet dan ook een gezamenlijk een genadeloze en keiharde vuist maken tegen (radicale) moslims en moslimlanden.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Beetje proberen de moslim-waarden en normen op te leggen aan westerse landen op straffe van geweld, wie geeft de moslims dat recht?
Ik mag hopen van niet. Maar ik weet zeker dat een spotprent over pak-em-beet Jezus in de lokale krant van Al Islamiebia (gefingeerde naam) niet als resultaat heeft dat er in de hele westerse wereld ambassade's van islamitische landen in brand worden gestoken...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islamitische landen wel christenen dan?
ja klopt. Het gaat alleen over het tijdstip wanneer het westen is begonnen. En je kan het goed of fout vinden wat ze doen. als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vanuit welke standpunt dan ook, zou precies zelfde zijn als dat die radicalen nu Europa proberen te hervormen omdat het ze niet aanstaat.
Ze hadden maar een stift.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:38 schreef popolon het volgende:
Al die spandoeken zijn door dezelfde persoon gemaakt gezien het handschrift.
Kunnen ze dan niet eens Engels in Engeland?
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:34 schreef Da_Koen het volgende:
Spotprenten zijn er om mensen aan het denken te zetten. Dit was ook de bedoeling van de Deense cartoonisten.
De AEL antwoordt op de Deense prenten met de volgende prent. Begrijp ik deze prent niet of slaat de AEL de plank hier nu snoeihard mis?
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef One_of_the_few het volgende:
als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.
Jezus mag niet afgebeeld worden in de Islamquote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Maar ik weet zeker dat een spotprent over pak-em-beet Jezus in de lokale krant van Al Islamiebia (gefingeerde naam) niet als resultaat heeft dat er in de hele westerse wereld ambassade\'s van islamitische landen in brand worden gestoken...
Ik denk dat we in de laatste jaren al aardig genuanceerd hebben met al die probleem Marokkanen, aanslagen en onthoofdingen. En jij hebt het over 'wij moeten ook nuanceren'?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ja wat je quote was goed. De betekenis van die woorden waren anders dan jij denkt.
als eerste uit die vicieuze cirkel stappen houdt niet gelijk in dat je door de knieen gaat.
Neem nu je eerste zin. Dat is precies wat ik bedoelde. Meki doet het ook dus.....
Dat heeft dus totaal geen zin.
Net als, laat die moslims ook maar eens nuanceren. Dat suggereert net of wij dat wel doen.
ik ben niet voor het geven van excuses, maar dan kan je toch nog wel een beetje nuance in je reacties aanbregen?
dus waren de terroristen te vroeg?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ja klopt. Het gaat alleen over het tijdstip wanneer het westen is begonnen. En je kan het goed of fout vinden wat ze doen. als je je verplaatst in de gedachte van Bush en de zijne is het westen te laat begonnen.
Mwoah, ik zal er geen vlag voor in brand steken, maar de AEL reactie is in mijn ogen een beetje kinderachtig. "Dat kan ik lekker ook wel hoor!"quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef kenz het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.
Ik vind deze reactie sterker dan maar weer eens een vlag in brand steken of zo iets doms.![]()
Dit is zo mogelijk nog debieler dan de meutes in het Midden-Oosten. ''He, we worden door Denen beledigd, laten we Joden gaan pesten!''quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef kenz het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit wel sterk an de AEL. Zij voelen zich beledigd en proberen de zwakke plek van de europeanen (en joden) te vinden. Een beetje met gelijke munt terugbetalen. En die prent is best sterk. Er zullen zeker mensen hier zijn (oa. joden) die zich beledigd voelen.
wat niet komt, hoeft ook niet te zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Wat niet is, kan nog komen.
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam 'gepikt' heeft van andere religieuze bronnen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus mag niet afgebeeld worden in de Islam
Naar mijn weten was de Islam er voor het Christendom.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:43 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam \'gepikt\' heeft van andere religieuze bronnen.
De islam was iets van 632 na Christus.. lijkt me sterk dusquote:Op zondag 5 februari 2006 00:44 schreef Poncho het volgende:
[..]
Naar mijn weten was de Islam er voor het Christendom.
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef teh-Rammie het volgende:
[..]
De islam was iets van 632 na Christus.. lijkt me sterk dus
Ironisch ik d8 dat pikken niet mocht, ow wacht je verzint dingen over de islam.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:43 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Nee, omdat ook Jezus één van de profeten is die de Islam \'gepikt\' heeft van andere religieuze bronnen.
Ja misbruiken van de naam en mohammed neer zetten als terrorist is zelfde, overigens de intentie van de ouders zijn goed, ze willen een kind die volgens de islam leeft en geen Theo-slachterquote:Maar ik wil graag weten waarom moslims hun kinderen wel Mohammed mogen noemen? Veel Mohammed\'s misdragen zich (ook volgens de Islam), maar worden niet aangepakt voor het misbruiken van de naam van de profeet.
klopt, de ismaelietenquote:Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef Poncho het volgende:
[..]
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.
Zoveel namen, ik raak in de war.quote:
Ik heb deel 4 idd niet gelezen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:41 schreef Poncho het volgende:
[..]
Ik denk dat we in de laatste jaren al aardig genuanceerd hebben met al die probleem Marokkanen, aanslagen en onthoofdingen. En jij hebt het over \'wij moeten ook nuanceren\'?
Blijkbaar heb je deel 4 niet helemaal gevolgd. Vandaar de eerste zin ook met: \'Meki deed het ook\'.
Op dit moment is de situatie zo geescaleerd dat de eerste die uit de cirkel stapt dus wel door de knieën gaat. Soms is het beter om te kijken wat het voor de toekomst inhoudt dan wat het op dit moment inhoudt. Excuses aanbieden en zwichten lijkt op dit moment de beste oplossing. Alleen voor de toekomst zal het niet de beste zijn.
Op dit moment zijn het net een stel kleine kinderen. Ze mogen geen snoepje en gaan daarom net zolang huilen en schreeuwen tot ze wel een snoepje krijgen. Ga jij je kinderen ook zo opvoeden? Zodra ze gaan huilen geef je ze maar hun zin?
De basisbeginselen zijn vrijwel gelijk aan die van het christendom. De islam is als het ware een aangepaste vorm van het christendom.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:45 schreef Poncho het volgende:
[..]
Mijn excuses dan. Ik dacht dat de basisbeginselen er al langer waren.
Ja dat is idd kinderachtig.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mwoah, ik zal er geen vlag voor in brand steken, maar de AEL reactie is in mijn ogen een beetje kinderachtig. \"Dat kan ik lekker ook wel hoor!\"
Het doel van die Deense spotprent was toch niet de Islam beledigen? Die ging er meer om dat er veel Moslims in de naam van de Islam aanslagen plegen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:40 schreef kenz het volgende:
[..]
Ik vind deze reactie sterker dan maar weer eens een vlag in brand steken of zo iets doms.![]()
De Islam is een verwrongen samenraapsel van het joden- en christendom. De koran is aan 1 mens geopenbaard (nadat hij zich had verdiept in de joodse en christelijke religie), namelijk de 'profeet' Mohammed.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:44 schreef Poncho het volgende:
[..]
Naar mijn weten was de Islam er voor het Christendom.
Ik zie de Islam als één groot verzinsel. Honderden jaren na het ontstaan van het Jodendom en Christendom komen wat stammen uit het Midden-Oosten met hun eigen versie. Met veel geweld dringen ze hun visie vervolgens op aan simpele woenstijn- en bergbewoners rondom de middenlandsezee. O.a. aan een van oorsprong natuurerende groep mensen als de Berbers.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ironisch ik d8 dat pikken niet mocht, ow wacht je verzint dingen over de islam.![]()
[..]
Ja misbruiken van de naam en mohammed neer zetten als terrorist is zelfde, overigens de intentie van de ouders zijn goed, ze willen een kind die volgens de islam leeft en geen Theo-slachter
quote:Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Islam is een verwrongen samenraapsel van het joden- en christendom. De koran is aan 1 mens geopenbaard (nadat hij zich had verdiept in de joodse en christelijke religie), namelijk de \'profeet\' Mohammed.
terroristen zijn altijd te vroeg..quote:Op zondag 5 februari 2006 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dus waren de terroristen te vroeg?![]()
Ach ja, langzaam maar zeker zijn we bezig om de fout die gemaakt is in de regio MO terug te draaien.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:42 schreef Triggershot het volgende:
wat niet komt, hoeft ook niet te zijn.
Kant nog wal? Het is een vergelijking. Zo simpel is het. Ze krijgen hun zin niet omdat wij onze excuses niet aanbieden dus gaan ze maar rellen. Het is anders verwoord, maar de vergelijking is kloppend. Het is nu maar de vraag wat de westerse wereld ermee wilt doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb deel 4 idd niet gelezen.
Als je mijn posts had gelezen had je meerdere keren kunnen zien dat ik tegen het geven van excuses ben, dus je punt van opvoeden van kinderen raakt kant nog wal.
Zoals het beeld nu wordt geschetst heb je 2 opties als westerse wereld.
Of je geeft excuses en gaat door de knieen, en daarna beetje pappen en nathouden.
Of je geeft geen excuses en blijft reageren met: kijk zei doen dit, dit is slecht aan ze. Waar halen ze het lef vandaan. f*uck moslims etc..
Maar waarom kan je niet gewoon normaal zeggen dat je geen excuses maakt uit principiele overwegingen.
Kijk als ze een gebouw aanvallen mag je best hard terugslaan, maar waarom zou je steeds dingen moeten roepen in de pers en media? Het enige wat je creert zijn nog meer spanningen.
niet echt schokkerend als je geen moslim bent.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik zie de Islam als één groot verzinsel.
Vergeet je de afstammelingen van Ismael niet? De hanafieten ( monotheistische minderheid van Arabieren)quote:Honderden jaren na het ontstaan van het Jodendom en Christendom komen wat stammen uit het Midden-Oosten met hun eigen versie.
"Er is geen dwang in geloof" (vers in de koran)quote:Met veel geweld dringen ze hun visie vervolgens op aan simpele woenstijn- en bergbewoners rondom de middenlandsezee. O.a. aan een van oorsprong natuurerende groep mensen als de Berbers.
religie dwingt is 1 groot verzinsel heeft mensen altijd hun gedachte opgedrongen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik zie de Islam als één groot verzinsel. Honderden jaren na het ontstaan van het Jodendom en Christendom komen wat stammen uit het Midden-Oosten met hun eigen versie. Met veel geweld dringen ze hun visie vervolgens op aan simpele woenstijn- en bergbewoners rondom de middenlandsezee. O.a. aan een van oorsprong natuurerende groep mensen als de Berbers.
ja ja ik weet wel, sorry kon het niet laten zo een opmerking te makenquote:Op zondag 5 februari 2006 00:51 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
terroristen zijn altijd te vroeg..![]()
Nee terrorisme kan je nooit goedkeuren.
Ik reageerde alleen op een post van iemand, en ik bekeek het alleen maar uit het perspectief van iemand uit het westen naar de tijd dat ze daarmee zijn begonnen. Daar haal ik verder nisk bij, daar concludeer ik verder niks uit. Het ging om die stelling en vanuit welk perspectief je het bekijkt. Heeft verder weinig met dewerkelijkheid te maken.
Dankjewel babequote:Op zondag 5 februari 2006 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Abraham had 2 zonen. Ishaq(joden) en Ismael (arabieren)
nog meer moorden en onderdrukking?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:52 schreef primusinterpares het volgende:
[..]
Ach ja, langzaam maar zeker zijn we bezig om de fout die gemaakt is in de regio MO terug te draaien.
stond er verderop in de koran niet iets over 'vermoord hen die anders en niet geloven, in ere van Allah'?quote:Op zondag 5 februari 2006 00:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
niet echt schokkerend als je geen moslim bent.
[..]
Vergeet je de afstammelingen van Ismael niet? De hanafieten ( monotheistische minderheid van Arabieren)
[..]
\"Er is geen dwang in geloof\" (vers in de koran)
Nee, het doel van de AEL is om aan te geven dat je weliswaar vrijheid van meninsuiting hebt, maar dat er ook fatsoensnormen zijn. Je hebt de vrijheid om je te uiten oevr mohammed of over de holocaust, maar daarmee hoef je het nog niet te doen, omdat je er mensen flink mee kan beledigen.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:50 schreef Da_Koen het volgende:
[..]
Het doel van die Deense spotprent was toch niet de Islam beledigen? Die ging er meer om dat er veel Moslims in de naam van de Islam aanslagen plegen.
Het doel van de prent van de AEL is, naar mijn inziens, enkel (proberen) mensen te beledigen....
linkje zou op zn plaats zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
stond er verderop in de koran niet iets over \'vermoord hen die anders en niet geloven, in ere van Allah\'?
Is de koran dan niet later ontstaan dan het joden- en christendom? Heeft de 'profeet' Mohammed dan niet voor het ontstaan van de koran het joden- en christendom uitgebreid bestudeerd? Kent de koran niet veel verhalen en figuren die in het joden- en christendom voorkomen? Is de koran niet aan 1 mens geopenbaard door \'Allah\', namelijk de \'profeet\' Mohammed?quote:
* Ik ben gelukkig geen moslim. Heb helaas niets kunnen ontdekken in deze religie wat van toegevoegde waarde voor mijn leven op aarde zou kunnen zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
niet echt schokkerend als je geen moslim bent.
[..]
Vergeet je de afstammelingen van Ismael niet? De hanafieten ( monotheistische minderheid van Arabieren)
[..]
\"Er is geen dwang in geloof\" (vers in de koran)
Dat zal nooit gebeuren. Ik vind jezus, mohammed, assepoester, doornroosje en alle andere sprookjes niet beledigend. Als je niet gelooft, interesseert je al dat gewauwel over wat wel en niet mag je geen biet.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:53 schreef SocialDisorder het volgende:
ik vraag me af hoe de wereld eruit zou zien als alle atheïsten elke vorm van uiting van religie als \\\"kwetsend en beledigend\\\" zouden ervaren.......
Als de moslims écht willen dat elke vorm van belediging van een overtuiging door de VN verboden zou moeten worden, moeten ze serieus rekening houden met de consequenties voor hun vrijheid van geloof.
Quote van de FPquote:
[upd] Mohammed B. rechtvaardigt geweld tegen ongelovigenquote:Een belangrijk deel van Mohammed B.'s verhaal bestond uit een theologisch getint betoog over de geschiedenis van de islam. Hij citeerde daarbij diverse boeken, inclusief ISBN-nummer, paragraaf en paginanummer. ''Vrede op aarde staat niet in het vaandel van de profeet geschreven'', aldus B. die ook een warrig betoog hield over de woorden 'paradigma' en 'kritisch'. Diverse malen citeerde hij islamitische passages: ''Moslims moeten zich niet van de wijs laten brengen door mensen met ziekheid in hun hoofd. Mensen die de profeet niet gehoorzamen, zullen na hun dood branden.''
Als een religie zich gaat bemoeien met mijn levensstijl kan dat wel degelijk beledigend zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:59 schreef kenz het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren. Ik vind jezus, mohammed, assepoester, doornroosje en alle andere sprookjes niet beledigend. Als je niet gelooft, interesseert je al dat gewauwel over wat wel en niet mag je geen biet.
Ze melken zelf graag nog even mee:quote:Op zondag 5 februari 2006 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Sorry hoor, maar dit vindt ik dus nergens op slaan. Laten we 11 september er maar weer eens bij halen. Het excuus om dingne over moslims te mogen roepen en binnenlandse maatregleen nemen.
Als er iest is uitgemolken voor eigen gewin is het 11 september wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |