abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 02:12:00 #251
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34749978
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Welk boek? Als je de koran bedoelt dan staat me bij dat het het letterlijke woord van god is. Weinig interpretatie is dan mogelijk.
Het gaat me niet zozeer om het boek.
Maar meer de gedachtengang van die mensen die elke letter, woord, zinsnede iets te serieus gaan nemen. Waardoor er geen sprake meer kan zijn van een vruchtbaar dialoog. In de queste van 'geven en nemen'.
pi_34749985
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:10 schreef SocialDisorder het volgende:
ik heb je de moeite bespaard, ik heb het volgende van de link http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3527646 gehaald;
[..]
maar zo is het dus wel overgekomen, natuurlijk gaan ze zeggen dat het niet beledigend was
  zondag 5 februari 2006 @ 02:13:30 #253
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34749997
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:06 schreef voodoo_x het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is mohamed een terrorist
en jezus de zoon van een dictator...
En die zijn het goede voorbeeld...

Aha nou begrijp ik al die bende in de wereld
Doe is niet zo gek zeg.

Mohamed is een pedo.

Jezus hing daar ook maar voor jan lul.

Ik begrijp er nog helemaal niks van.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:13:56 #254
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34750005
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het gaat me niet zozeer om het boek.
Maar meer de gedachtengang van die mensen die elke letter, woord, zinsnede iets te serieus gaan nemen. Waardoor er geen sprake meer kan zijn van een vruchtbaar dialoog. In de queste van \'geven en nemen\'.
Ja, leuk, maar het boek is geen beschrijving. Je projecteert nu je wens op de werkelijkheid. Dat verandert niks aan de feiten.
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 02:15:27 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34750034
eerlijk gezegd vind ik dit ook te ver gaan hoor ... maja om daar nu om te gaan rellen gaat me ook wat te ver
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:17:25 #256
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_34750073
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:15 schreef sp3c het volgende:
eerlijk gezegd vind ik dit ook te ver gaan hoor ... maja om daar nu om te gaan rellen gaat me ook wat te ver
Als ze er zo over vallen moeten ze naar de rechter stappen. Zo doe je dat als je over dingen valt......
lege ton
pi_34750074
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ok daarover zouden wij wel een dialoog over kunnen hebben, maar hoe kan je een extremist zoiets wijs maken die dag en nacht opstaat met \"die you infidal\" op zijn agenda.
Hoe je nu redeneert is eigenlijk een beetje dom.
Jij zegt: Extremisten begrijpen de prent niet, dus boycotten ze DK en om zoiets te voorkomen moeten we maar geen spotprenten publiceren? Extremisten maken gewoon een rel over elke scheet. Dat is het probleem!
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 02:18:52 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34750095
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:17 schreef nonzz het volgende:

[..]

Als ze er zo over vallen moeten ze naar de rechter stappen. Zo doe je dat als je over dingen valt......
ik kan me voorstellen dat ze niet veel zin hebben om bij de rechter in Syrie over een spotprent in Denemarken te gaan klagen
pi_34750097
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:17 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Hoe je nu redeneert is eigenlijk een beetje dom.
Jij zegt: Extremisten begrijpen de prent niet, dus boycotten ze DK en om zoiets te voorkomen moeten we maar geen spotprenten publiceren? Extremisten maken gewoon een rel over elke scheet. Dat is het probleem!
Ik zeg, Extremisten zoeken een smoes, een rechtvaardiging tegenover de gematigde moslims om sympathie te krijgen en toch maar even de Denen te bombarderen. In principe beweren we gewoon hetzelfde
pi_34750104
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

maar zo is het dus wel overgekomen, natuurlijk gaan ze zeggen dat het niet beledigend was
en dus? moeten de tekenaars in een DeLorean springen, terugreizen naar september 2005, en voorkomen dat ze de strips maken?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 02:20:14 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34750115
ik geloof niet dat het hier enkel om extremisten gaat, meer om relatief normale mensen in een abnormaal land die er niet van gediend zijn voor terrorist uitgemaakt te worden
pi_34750128
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:19 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en dus? moeten de tekenaars in een DeLorean springen, terugreizen naar september 2005, en voorkomen dat ze de strips maken?
Ze wisten hoe het was gegaan met Dhr Rushdie, is niet een totaal nieuw gebeuren dat het uit de hand loopt wanneer er wordt gespot met Mohammed.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:21:44 #263
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34750138
Ik denk dat het probleem niet gaat om de diepere waarde van het Christendom, Jodendom of Islam, maar meer om een botsing tussen twee totaal verschillende culturen. De Islamitische samenleving kenmerkt zich door veel waarde te hechten aan het geloof en de traditionele waarden zoals die bijvoorbeeld in het gezin gelden.

In het Westen hebben wij ons in de jaren zeventig vrijgemaakt van die traditionele waarden. Door het wegvallen van die traditionele waarden en de daarmee gepaard gaande autoriteit hebben wij onszelf moeten leren beheersen. Maar door die verdwijnende autoriteit zijn wij ook anders tegen het geloof aan gaan kijken. Veel Westerlingen geloven niet direct in de God van het Christendom maar geloven in een universele God. Dat er `iets´ is daarboven. Het iets-isme.

Wij zien niet hoe een traditionele samenleving, zoals wij die vroeger kenden, beter kan zijn dan de maatschappij waarin wij nu leven. Een maatschappij waarin persoonlijke vrijheden voorop gesteld worden. Waarin het individu zoveel mogelijk vrij wordt gelaten om zich op zijn eigen manier te ontplooien.

Daar zit de frictie. Wij snappen in het Westen niet hoe iemand zo geobsedeerd en volgzaam kan zijn. En daarom snappen wij ook niet hoe iemand zich geschoffeerd kan voelen als we een spotprent uitbrengen.

En dan is er nog iets wat de meeste westerlingen met grote afschuw aanschouwen en dat is hoe de Islamatische wereld probeert ons het zwijgen op te leggen. Met geweld en economische chantage. Dat druist in tegen alle waarden waarmee wij zijn opgegroeid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludwig op 05-02-2006 02:52:44 (elvout) ]
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34750142
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:20 schreef sp3c het volgende:
ik geloof niet dat het hier enkel om extremisten gaat, meer om relatief normale mensen in een abnormaal land die er niet van gediend zijn voor terrorist uitgemaakt te worden
In syrie zijn ze ook opgefokt vandaag, er werden smsjes verzonden dat Koran in denemarken werd verbrand etc.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:22:59 #265
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_34750159
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:20 schreef sp3c het volgende:
Maar voelen die zich dan ook aangesproken? Relatief normale mensen kunnen die paar tekeningetjes toch wel een beetje relativeren lijkt me? Net als dat ik dit krabbeltje kan relativeren:
lege ton
pi_34750199
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zeg, Extremisten zoeken een smoes, een rechtvaardiging tegenover de gematigde moslims om sympathie te krijgen en toch maar even de Denen te bombarderen. In principe beweren we gewoon hetzelfde
Eigenlijk wel ja
Maar zijn de Moslims die op straat gaan om hier tegen te demonstreren(en meer) dan allemaal extremisten, of gewoon dom?

Mijn punt: Enorm veel commotie over een spotprent, dat kunnen toch niet allemaal extremisten zijn?

BTW: Check straks eens de herhaling van Nova. Daar was ook er erg interessante discussie over dit onderwerp.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:27:24 #267
89730 Drugshond
pi_34750215
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar het boek is geen beschrijving. Je projecteert nu je wens op de werkelijkheid. Dat verandert niks aan de feiten.
ff back to the baseline..
Je mag rustig zeggen dat de bijbel alsook de qu'ran vormvast zijn qua geschrift.
Sterker nog de qu'ran is al die eeuwen vormvast gebleven in tegenstelling tot de bijbel.
De verkondiging van de leer van de bijbel loopt enigzinds (uche uche) parallel met de huidige maatschappelijke/ideologische opvattingen. Verloopt de verkondiging van de islam dezelfde weg ?!?
In plaats van de grote 'leap' (?!) voorwaarts .. juist eerder een stap terug doen. En sterker nog... nog een schep erbovenop gooien (om nog vroomser te zijn als de paus - maar dan in letterlijke zin).
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 02:27:34 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34750220
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In syrie zijn ze ook opgefokt vandaag, er werden smsjes verzonden dat Koran in denemarken werd verbrand etc.

ze verwesteren iig wel

foto\'s van uitgebrande Deense ambassade?
SMS \'haat aan\'
[/quote]
pi_34750223
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:22 schreef nonzz het volgende:

[..]

Maar voelen die zich dan ook aangesproken? Relatief normale mensen kunnen die paar tekeningetjes toch wel een beetje relativeren lijkt me? Net als dat ik dit krabbeltje kan relativeren:
[afbeelding]
Joden hebben humor!!!!!
  zondag 5 februari 2006 @ 02:29:18 #270
89730 Drugshond
  zondag 5 februari 2006 @ 02:29:24 #271
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_34750245
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:21 schreef Ludwig het volgende:
Ik denk dat het probleem niet gaat om de diepere waarde van het Christendom, Jodendom of Islam, maar meer om een botsing tussen twee totaal verschillende culturen. De Islamitische samenleving kenmerkt zich door veel waarde te hechten aan het geloof en de traditionele waarden zoals die bijvoorbeeld in het gezin gelden.

In het Westen hebben wij ons in de jaren zeventig vrijgemaakt van die traditionele waarden. Door het wegvallen van die traditionele waarden en de daarmee gepaard gaande autoriteit hebben wij onszelf moeten leren beheersen. Maar door die verdwijnende autoriteit zijn wij ook anders tegen het geloof aan gaan kijken. Veel Westerlingen geloof niet direct in de God van het Christendom maar geloven in een universele God. Dat er `iets´ is daarboven. Het iets-isme.

Wij zien niet hoe een traditionele samenleving, zoals wij die vroeger kenden, beter kan zijn dan de maatschappij waarin wij nu leven. Een maatschappij waarin persoonlijke vrijheden voorop gesteld worden. Waarin het individu zoveel mogelijk vrij wordt gelaten om zich op zijn eigen manier te ontplooien.

Daar zit de frictie. Wij snappen in het Westen niet hoe iemand zo geobsedeerd en volgzaam kan zijn. En daarom snappen wij ook niet hoe iemand zich geschoffeerd kan voelen als we een spotprent uitbrengen.

En dan is er nog iets wat de meeste westerlingen met grote afschuw aanschouwen en dat is hoe de Islamatische wereld probeert ons het zwijgen op te leggen. Met geweld en economische chantage. Dat druist in tegen alle waarden waarmee wij zijn opgegroeid.
Hoe waar en genuanceerd je stuk ook is, is het ook niet een beetje een open deur? Het klopt inderdaad, maar zolang ik (en jij ook denk ik) hier zijn opgegroeit kiezen we toch voor de persoonlijke vrijheid en scheiding tussen kerk en staat? En slaat die commotie voor ons toch ook nergens op?
lege ton
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 02:29:28 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34750246
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:22 schreef nonzz het volgende:

[..]

[afbeelding]
mjah je moet je ook indenken in wat voor land die figuren leven ... zo doen ze dit soort dingen nu eenmaal daar.

voor die figuren die hier in het westen de straat opgaan voor dit soort onzin heb ik overigens geen goed woord over want die zouden toch echt beter moeten weten.
pi_34750267
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:25 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja
Maar zijn de Moslims die op straat gaan om hier tegen te demonstreren(en meer) dan allemaal extremisten, of gewoon dom?

Mijn punt: Enorm veel commotie over een spotprent, dat kunnen toch niet allemaal extremisten zijn?

BTW: Check straks eens de herhaling van Nova. Daar was ook er erg interessante discussie over dit onderwerp.
domme/werkloze mensen die ergens op moeten afreageren.

Mag ik u en rest van FOK! een fijne n8 rust toe wensen, ik ben bekaf. Truste!
pi_34750273
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze verwesteren iig wel

foto\\\'s van uitgebrande Deense ambassade?
SMS \\\'haat aan\\\'
[/quote]truste
  zondag 5 februari 2006 @ 02:31:23 #275
89730 Drugshond
pi_34750279
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:21 schreef Ludwig het volgende:

In het Westen hebben wij ons in de jaren zeventig vrijgemaakt van die traditionele waarden. Door het wegvallen van die traditionele waarden en de daarmee gepaard gaande autoriteit hebben wij onszelf moeten leren beheersen. Maar door die verdwijnende autoriteit zijn wij ook anders tegen het geloof aan gaan kijken. Veel Westerlingen geloof niet direct in de God van het Christendom maar geloven in een universele God. Dat er `iets´ is daarboven. Het iets-isme.

A+

Toch een B... je moet wat... Kijk eens na de aanloop van GO-II. Hoe makkelijk we achter de VS aanliepen.. en economische chantage was ons toevallig ook niet vreemd.
pi_34750286
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah je moet je ook indenken in wat voor land die figuren leven ... zo doen ze dit soort dingen nu eenmaal daar.

voor die figuren die hier in het westen de straat opgaan voor dit soort onzin heb ik overigens geen goed woord over want die zouden toch echt beter moeten weten.
Ik heb ook de stellige overtuiging dat het in belangrijke mate wordt opgeklopt door de locale regeringen. Ik vind het ook geen toeval dat de Deense en Noorse ambassades wel in vuur opgaan, maar de Franse niet.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:35:39 #277
46960 StefanP
polemicist
pi_34750329
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:16 schreef popolon het volgende:

[..]

[..]

Waar moet ik heen dan?

M.a.w.

Gelul.
Nee hoor, want hij/zij bedoelt niet landsgrenzen maar culturele grenzen. Als Nederlander kun je dus gerust naar de VS en omgekeerd, maar het MO en Noord Afrika is een verhaal apart. Sterker nog, Azie en het westen zijn hier een en dezelfde, twee handen op een buik omdat het allebei 'probleemloze' culturen betreft. De enige regio, nou ja religie dan, waar niks mee te beginnen valt is de Islam. Tig culturen kunnen rustig emi-en immigreren van/naar elkaars land zonder enig probleem, maar met een bepaalde groep is het waar dan ook ter wereld altijd gezeik.

[ Bericht 11% gewijzigd door StefanP op 05-02-2006 02:41:22 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34750365
De AEL meent dat een Deense spotpret hen automatisch het recht geeft om de spot te drijven met de Tweede Wereldoorlog, nota bene gericht tegen Joden die niets met de Deense spotprents hebben te maken.

In Arabische landen gaan ambassades in de fik, moslims vertrappen de Deense vlag, richten vernielingen aan en lopen rond met borden met opruiiende teksten, waarvan "Freedom, go to hell" misschien wel het meest illustratief is voor hun religie-waanzin.

Wat gebeurt er hier in Europa? Ik zie het niet gebeuren dat een woedende menigte de straat opgaat om de Syrische ambassade in Brussel in de hens te zetten... - Daarin schuilt precies het verschil tussen beschaving en barbaars-zijn. Geestelijk gestoord is de enige kwalificatie die ik nog wens te geven aan de ziedende moslims die ik de laatste dagen op TV heb gezien.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:41:09 #279
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34750400
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:29 schreef nonzz het volgende:

[..]

Hoe waar en genuanceerd je stuk ook is, is het ook niet een beetje een open deur? Het klopt inderdaad, maar zolang ik (en jij ook denk ik) hier zijn opgegroeit kiezen we toch voor de persoonlijke vrijheid en scheiding tussen kerk en staat? En slaat die commotie voor ons toch ook nergens op?
Ik probeer te laten zien dat de reactie uit de Islamitische wereld een reactie is die wij gewoon niet snappen. Net zoals wij het niet snappen dat Marokkanen altijd ontkennen of dat bijvoorbeeld de vader van Khalid A. het doodtrappen van Rene Stegemans goed praatte. Dat heeft te maken met hoe de samenleving daar in elkaar zit. Als je je daar in verdiept zie je dat het niets met de Islam an sich te maken heeft, maar dat het probleem zit in de botsing tussen modern en traditioneel.

Iemand die daar eens een prachtige verklaring in een documentaire over gegeven heeft is de Tsjetsjeense rebel Basajev.

Het is goed om je eens te verdiepen in een andere maatschappijvorm en dit is de perfect opportunity.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34750434
Zwijgen maakt medeplichtig

Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.

Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.

(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
pi_34750482
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:41 schreef Ludwig het volgende:

Het is goed om je eens te verdiepen in een andere maatschappijvorm en dit is de perfect opportunity.
Kun je me even duidelijk maken waarom het aan ons is om ons te verdiepen in een andere maatschappijvorm ?
  zondag 5 februari 2006 @ 02:48:03 #282
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34750487
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:31 schreef Drugshond het volgende:

[..]

A+

Toch een B... je moet wat... Kijk eens na de aanloop van GO-II. Hoe makkelijk we achter de VS aanliepen.. en economische chantage was ons toevallig ook niet vreemd.
Dat is gedeeltelijk waar. Je kan namelijk niet echt meer spreken van nationale economien. De economien zijn zo in elkaar verstrengeld dat een echt boycot er nooit van zal komen. Wat moet China zonder Rotterdam? Wat moet Amerika zonder Rotterdam? Op termijn zal dat best op te lossen zijn, maar op korte termijn kan er door de dwang van internationale handel niet echt een boycot geplaatst worden tegen een Westers land zoals bijvoorbeeld Nederland.

Je kan het natuurlijk ook andersom bekijken. De Amerikanen bieden wellicht economische voordelen aan door te wijzen op een eventueele share in de oliehandel van Irak. We zouden zonder kunnen, maar we kunnen ze toch eigenlijk best wel goed gebruiken.

Toch wil ik graag verder ingaan op de echte aanleiding tot deze confrontatie. Die vind ik vele malen interessanter en ook belangrijker dan de consequenties van een paar spotprents. Dat zijn slechts de symptomen.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:50:00 #283
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34750512
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:47 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Kun je me even duidelijk maken waarom het aan ons is om ons te verdiepen in een andere maatschappijvorm ?
Moet ik je dat echt uitleggen? Als jouw buurman zomaar jouw auto in de fik steekt, wil je toch op zijn minst weten waar die woede uit voortkomt en vooral of je jezelf er een volgende keer beter tegen kan wapenen?
pi_34750551
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:50 schreef Ludwig het volgende:

Moet ik je dat echt uitleggen? Als jouw buurman zomaar jouw auto in de fik steekt, wil je toch op zijn minst weten waar die woede uit voortkomt en vooral of je jezelf er een volgende keer beter tegen kan wapenen?
Nee, ik sla de buurman zo hard dat hij het de tweede keer niet meer doet.
pi_34750561
Nog even over zitten nadenken, maar ik weet het nu wel bijna zeker dat het geen toeval is dat er juist in Syrië deze zaken zo uit de hand lopen. Er loopt volgens mij een onderzoek naar de moord op Hariri van de VN waarin de Syrische geheime dienst waarschijnlijk de zwarte piet toegeschoven krijgt. En het is voor Assad natuurlijk wel handig dat hij nu het volk eventjes kan mobiliseren tegen de externe vijand zodat straks de uitslag van het onderzoek minder pijnlijk is.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:54:45 #286
89730 Drugshond
pi_34750564
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:44 schreef Chet het volgende:

heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
heb ik niets gezegd.
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen

(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
*stil*, (en zo tijdloos).
Maar omgekeerd zo realistisch.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:57:59 #287
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34750593
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:53 schreef primusinterpares het volgende:

[..]

Nee, ik sla de buurman zo hard dat hij het de tweede keer niet meer doet.
Zeg ook niet dat je dat niet moet doen Maar uiteindelijk wil je het wel weten.
  zondag 5 februari 2006 @ 02:59:15 #288
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34750608
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:44 schreef Chet het volgende:

heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
heb ik niets gezegd.
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen

Saillant detail dat daar ook cartoonisten in voorkomen.
pi_34750673
Ik heb geen tijd gehad om alle topics over dit onderwerp na te lezen, maar op een ander forum kwam ik onderstaande, onthutsende link tegen. Bepaalde groeperingen hebben doelbewust het vuurtje in Arabische landen opgestookt, door naast de 12 Deense cartoons ook nog TIG andere, zelfgefabriceerde, cartoons te laten zien die veel groffer waren....

http://counterterror.type(...)fabricated_cart.html

De haatfabriek die islam heet.
pi_34750681
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:57 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Zeg ook niet dat je dat niet moet doen Maar uiteindelijk wil je het wel weten.
Als het niks te maken heeft met jou gedrag (zie mijn theorie) dan maakt het verder ook niet veel uit waarom de ander iets doet, want jij kunt het dan toch niet veranderen (vooropgesteld dat je iets wilt veranderen, wat mij in dit geval onjuist lijkt).
  zondag 5 februari 2006 @ 03:06:28 #291
89730 Drugshond
pi_34750690
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:48 schreef Ludwig het volgende:
Toch wil ik graag verder ingaan op de echte aanleiding tot deze confrontatie. Die vind ik vele malen interessanter en ook belangrijker dan de consequenties van een paar spotprents. Dat zijn slechts de symptomen.
Point taken,

Van een laatste nieuwsfeit en/of gebeurtenis is vooralsnog geen sprake.
  • Monkey see = Monkey do.
  •   zondag 5 februari 2006 @ 03:08:05 #292
    89730 Drugshond
    pi_34750707
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 03:04 schreef dVTB het volgende:
    Ik heb geen tijd gehad om alle topics over dit onderwerp na te lezen, maar op een ander forum kwam ik onderstaande, onthutsende link tegen. Bepaalde groeperingen hebben doelbewust het vuurtje in Arabische landen opgestookt, door naast de 12 Deense cartoons ook nog TIG andere, zelfgefabriceerde, cartoons te laten zien die veel groffer waren....

http://counterterror.type(...)fabricated_cart.html

De haatfabriek die islam heet.
    Die bijdrage las ik ook op www.maroc.nl (maar zonder bron).

Of het waar is... ik weet het niet ?!... zonder bron valt het buiten deze scope... Maar maakt het iets uit ?
      zondag 5 februari 2006 @ 03:08:33 #293
    32871 Ludwig
    Seniel, Jong en Snel
    pi_34750716
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 03:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als het niks te maken heeft met jou gedrag (zie mijn theorie) dan maakt het verder ook niet veel uit waarom de ander iets doet, want jij kunt het dan toch niet veranderen (vooropgesteld dat je iets wilt veranderen, wat mij in dit geval onjuist lijkt).
    Nooit verder kijken dan je neus lang is? Hoop bestaat alleen als er een kans is op vrijheid? Ik dacht het niet!
      zondag 5 februari 2006 @ 03:11:20 #294
    32871 Ludwig
    Seniel, Jong en Snel
    pi_34750750
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 03:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Point taken,

Van een laatste nieuwsfeit en/of gebeurtenis is vooralsnog geen sprake.
  • Monkey see = Monkey do.
  • Ik denk dat het nu ook wel zo langzamerhand zal gaan verstommen. Mensen moeten maandag gewoon weer naar werk en die spotprents kent iedereen nou ook wel.

Misschien ga ik er een dezer dagen nog een goed topic over openen in Cultuur & Historie.
      zondag 5 februari 2006 @ 03:13:24 #295
    89730 Drugshond
      zondag 5 februari 2006 @ 03:18:45 #296
    32871 Ludwig
    Seniel, Jong en Snel
    pi_34750803
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 03:13 schreef Drugshond het volgende:
    Dat is inderdaad nog een conclusie...
    Is deze rel niks anders dan een vloerkleed om alles met de mantel der liefde te bedekken.
    Tja, het boos worden om een paar spotprents is natuurlijk een manier om je onvrede over een hele hoop dingen te uiten. Het hoeft niet eens alleen maar over de kwetsende afbeelding van Mohammed te gaan. Ik denk dat dit pure uiting van frustratie is, maar daarbij moet je de onderliggende oorzaken niet uit het oog verliezen. Het probleem zit dieper dan dat je in het nieuws mag vernemen. Het gaat niet echt om deze spotprenten. Het gaat om een clash of cultures, zoals je die ook heel duidelijk in de Caucasus zit.
      zondag 5 februari 2006 @ 03:25:07 #297
    89730 Drugshond
    pi_34750856
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 03:18 schreef Ludwig het volgende:
    Tja, het boos worden om een paar spotprents is natuurlijk een manier om je onvrede over een hele hoop dingen te uiten. Het hoeft niet eens alleen maar over de kwetsende afbeelding van Mohammed te gaan. Ik denk dat dit pure uiting van frustratie is, maar daarbij moet je de onderliggende oorzaken niet uit het oog verliezen. Het probleem zit dieper dan dat je in het nieuws mag vernemen. Het gaat niet echt om deze spotprenten. Het gaat om een clash of cultures, zoals je die ook heel duidelijk in de Caucasus zit.
    Het begint bijna een [WFL] te worden, maar dan emperisch belicht met [NWS]-items.
    Maar goed... het laatste woord is volgens mij nog niet gesproken...

O ja.. morgen in buitenhof gaan ze debateren over dit onderwerp.
    pi_34751204
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 02:38 schreef dVTB het volgende:
    De AEL meent dat een Deense spotpret hen automatisch het recht geeft om de spot te drijven met de Tweede Wereldoorlog, nota bene gericht tegen Joden die niets met de Deense spotprents hebben te maken.

In Arabische landen gaan ambassades in de fik, moslims vertrappen de Deense vlag, richten vernielingen aan en lopen rond met borden met opruiiende teksten, waarvan \"Freedom, go to hell\" misschien wel het meest illustratief is voor hun religie-waanzin.

Wat gebeurt er hier in Europa? Ik zie het niet gebeuren dat een woedende menigte de straat opgaat om de Syrische ambassade in Brussel in de hens te zetten... - Daarin schuilt precies het verschil tussen beschaving en barbaars-zijn. Geestelijk gestoord is de enige kwalificatie die ik nog wens te geven aan de ziedende moslims die ik de laatste dagen op TV heb gezien.
    Misschien moeten we dat dan maar ens doen...Dán begrijpen ze het teminste...
      zondag 5 februari 2006 @ 04:43:52 #299
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_34751398
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 03:18 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ik las een tijdje terug een interessant artikel waarin gesteld werd dat de haat van de moslims voor een groot deel valt te herleiden tot het onvermogen van de Islam om iets noemenswaardigs te presteren. Waar de Westerse (incl. Azie dus) samenleving sinds de middeleeuwen ongekende bloei heeft gekend, enorm veel heeft uitgevonden en de levensstandaard heel erg is verbeterd, heeft het Midden Oosten niets voor elkaar gekregen terwijl ze toch echt enigszins een voorsprong c.q. hoger niveau had in die tijd.

Als je daar overnadenkt, zit er best wat in. Jaloezie leidt tot afgunst en afgunst leidt tot haat. Het Midden Oosten heeft geen industrie van betekenis, is niet in staat om zelf hoogopgeleiden voort te brengen en heeft sinds de middeleeuwen min of meer stilgestaan. Het is aan de olie te danken dat het economisch niet even slecht gaat als in Afrika.

Ik vond dat heel interessant om te lezen en denk zeker dat er iets van waar is. Ook al willen ze het zelf niet toegeven of realiseren ze het niet. Zoiets zit van binnen, diep, en je hoeft het zelf niet eens te realiseren terwijl het toch een drijfveer is.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      zondag 5 februari 2006 @ 05:15:18 #300
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_34751498
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')