Kijk dat is een winnaars mentaliteitquote:Blind: 'Ik stap zelf zeker niet op'
Het feit dat Ajax er met de dag meer op achteruit gaat dan ten spijt, Danny Blind houdt de eer niet aan zichzelf. De oefenmeester zegt dat alleen een beslissing van het bestuur hem bij de Amsterdammers kan laten vertrekken. "Ik zal zelf de handdoek nooit in de ring gooien", zei de Zeeuw.
Waar voorgangers voor veel minder de laan uit gestuurd werden, lijkt Blind zowel bij de supporters als het bestuur veel kridiet te hebben. Hoe groot het kridiet is? “Dat is niet relevant! Ik ga niet over mijn functioneren of toekomst bij Ajax. We zitten in een moeilijk fase. We staan niet goed en doen het niet goed.”
Ook op de vraag of hij ontslagen wordt of zelf ontslag neemt was Blind resoluut: “Het laatste zeker niet en het eerste ga ik niet over. Duidelijk!”
Met een lastig bekerduel in Friesland bij SC Heerenveen en de Klassieker tegen Feyenoord in De Kuip op het programma, worden het cruciale dagen voor de coach. "Het zal het nodige vergen om de koppen weer fris te krijgen", zegt Blind. "Maar opgeven zal ik niet, zo zit ik niet in elkaar."
ach dan waren er wel weer gasten van andere clubs, en je mag hier best posten hoor, ik heb niet gezegd dat dat niet mag ook als je hier nooit komt. Ik vind het alleen maar een beetje vreemd dat je dan oordeelt over iemands humor en daar reageerde ik op.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:33 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat is raar. Want Ajax heeft dit seizoen wel vaker verloren (Understatement). Dan zou ik hier toch wel vaker moeten zijn geweest?
En ik wist niet dat je enkel posts mag plaatsen als je geregeld in Ajax topics posts.![]()
quote:Op zondag 29 januari 2006 21:35 schreef paultjuhhh het volgende:
Julie mogen de FC Utrecht fans ook feliciteren he![]()
Laten we hopen dat de teller morgen stopt!quote:De dagen zijn geteld voor DB
Dat had je al gezegd, geloof ik?quote:
Chill.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:48 schreef Fok_you het volgende:als jullie volgende week van Feyenoord verliezen en de week daar op weer.... zijn er meer verliespunten dan punten
!
teringquote:Op zondag 29 januari 2006 21:48 schreef Fok_you het volgende:als jullie volgende week van Feyenoord verliezen en de week daar op weer.... zijn er meer verliespunten dan punten
!
Volgens mij wil Ten Cate gewoon bij Barca blijven, toch? Eerst maar voor de CL gaan daar, daarna ziet 'ie wel verder.quote:
omdat het best bijzonder isquote:Op zondag 29 januari 2006 21:43 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat had je al gezegd, geloof ik?
Waar waren de Twente supporters toen wij wonnen, vorige week? Waar waren de felicitaties van de Groningen fans, toen we in ze in december met 3-2 pakten?
Doe nou niet alsof men hier @ FOK! altijd standaard de tegenstander feliciteert.
Een grotere inbreng in het team van Barca dan Rijkaard? Wtf?quote:Op zondag 29 januari 2006 21:51 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat hij Barca wil verlaten voor het huidige Ajax, maar je kan het in ieder geval proberen.
En wie weet is hij het beu om als de assistent gezien te worden van Rijkaard, terwijl ik het idee heb dat hij een grotere inbreng heeft.
Het klopt wel waarschijnlijk.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:52 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Een grotere inbreng in het team van Barca dan Rijkaard? Wtf?
Yep, dat durf ik te stellen. Er zijn ook een aantal spelers die dat min of meer hebben aangegeven, waaronder Ronaldinho.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:52 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Jij maak geintjes zeker? Ik kan wel 10 redenen bedenken waarom hij niet zou willen en eigenlijk geen 1 wel.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:51 schreef Erwtensoep het volgende:
En wie weet is hij het beu om als de assistent gezien te worden van Rijkaard, terwijl ik het idee heb dat hij een grotere inbreng heeft.
Dat denk ik ook, hoor. De echte trainer van Barcelona is Ten Cate. Rijkaard zit er meer omdat het een grote naam is, want een goede trainer is het niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:52 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik heb daar ook iets over gelezen. Dat Ronaldinho veel aan Ten Cate heeft gehad, vooral mentaal gezien. Maar dan is het nog steeds onduidelijk voor me waarom Ten Cate belangrijker voor Barca is dan Rijkaard.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:57 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Yep, dat durf ik te stellen. Er zijn ook een aantal spelers die dat min of meer hebben aangegeven, waaronder Ronaldinho.
quote:Op zondag 29 januari 2006 21:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kijk dat is een winnaars mentaliteitGo Blind
![]()
Niets over Rijkaard gezegd? Die man wordt op handen gedragen in Barcelona, waar heb je het over? Als jullie zeggen dat Ten Cate belangrijker is voor Barca dan Rijkaard then so be it, maar ik ben nog steeds niet overtuigd.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:02 schreef Erwtensoep het volgende:
Hij regelt onder andere de trainingen en het zou me niks verbazen als hij ook de tactieken voor het grootste deel regelt. Maar het zegt toch ook genoeg dat de spelers allemaal Henk de hemel in prijzen, terwijl er weinig over Rijkaard gezegd wordt.
Dat Utrecht wint van ajax natuurlijk ! Ajax thuis nog welquote:Op zondag 29 januari 2006 21:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat ajax met grote cijfers verliest?
helaas is dat niet zo bijzonder de afgelopen jaren
quote:Op zondag 29 januari 2006 22:19 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Dat Utrecht wint van ajax natuurlijk ! Ajax thuis nog wel
Ajax thuis niet zoveelquote:Op zondag 29 januari 2006 22:21 schreef Fok_you het volgende:
[..]gelukkig heeft utrecht nog nooit van ajax gewonnen de laatste jaren
Blind maakt er een potje van.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:22 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja nog een trainer ontslaan, dat lost alles op. Ajax wordt nog kampioen als ze DB ontslaan![]()
![]()
Er zijn genoeg andere mooie TVP'squote:Op zondag 29 januari 2006 22:26 schreef Roeni3 het volgende:
Waarschijnlijk wil M0NTANA zijn tvp terug trouwens, Messenga.
Ik wil toch in ieder geval 5e wordenquote:Op zondag 29 januari 2006 22:22 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja nog een trainer ontslaan, dat lost alles op. Ajax wordt nog kampioen als ze DB ontslaan![]()
![]()
wat wil je met zulke mietjes in het veldquote:
Kijk nou, zelfs de play-offs zijn in gevaar. Dat is wel heel erg eigenlijk.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:32 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ik wil toch in ieder geval 5e worden
Zie je de onzekerheid van zijn kapsel? Dat bedoel ik dus, niet eens gekamd.quote:
Daarentegen heeft Fc Utrecht het scorend vermogen in huis weten te helan in de persoon van Adil Ramzi.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:35 schreef Fok_you het volgende:
play-offs worden wel gehaald; heerenveen is huntelaar + samaras kwijt, RKC is hoogendorp kwijt, vitesse is Amoah kwijt....![]()
quote:Op zondag 29 januari 2006 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarentegen heeft Fc Utrecht het scorend vermogen in huis weten te helan in de persoon van Adil Ramzi.
Alsof dat een scorende machine isquote:Op zondag 29 januari 2006 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarentegen heeft Fc Utrecht het scorend vermogen in huis weten te helan in de persoon van Adil Ramzi.²
quote:Op zondag 29 januari 2006 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarentegen heeft Fc Utrecht het scorend vermogen in huis weten te helan in de persoon van Adil Ramzi.²
Tijd om die tvp's af te schaffen en iets nuttigs toe te voegen.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:26 schreef Roeni3 het volgende:
Waarschijnlijk wil M0NTANA zijn tvp terug trouwens, Messenga.
We zijn het er allemaal mee overeens.quote:Einde verhaal Danny Blind?
Stand:
Absoluut - 63%
Even wachten - 23%
Nee - 8%
Zeker niet - 8%
Aantal stemmen: 260
KNJB hequote:Op zondag 29 januari 2006 22:50 schreef Fok_you het volgende:
[..]ja daar waren we achter....
maar dan kan ajax nog wel vijfde worden...
ik zie ze helaas nog wel CL of iig europees wegkapen
kutplay-offswedden dat ze bij de KNVB het besluit hebben genomen na een kijkje in een christallen bol
belooft dan veel goeds overigens voor ajax in het volgend jaar
Ramzi: 53 goals in 218 wedstrijden, waarvan meer dan de helft bij Willem 2 en een Marokkaanse club. Schiet al jaren nauwelijks een deuk in een pakje boter. Erg knap hoor, 3x keer scoren tegen Ajax, maar om nou gelijk te roepen wat voor goede spits het wel niet is gaat me veeeeels te ver..quote:
jahaaaaa maar vanaf nu gaatie elke week scorenquote:Op zondag 29 januari 2006 22:55 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ramzi: 53 goals in 218 wedstrijden, waarvan meer dan de helft bij Willem 2 en een Marokkaanse club. Schiet al jaren nauwelijks een deuk in een pakje boter. Erg knap hoor, 3x keer scoren tegen Ajax, maar om nou gelijk te roepen wat voor goede spits het wel niet is gaat me veeeeels te ver..
Ja, goed idee man. We houden Blind gewoon en schoppen gewoon alle spelers weg. Damn, jij hebt de oplossing!quote:Op zondag 29 januari 2006 22:37 schreef Radegast het volgende:
Ontsla nog maar een trainer. De vorige twee worden nog steeds afbetaald. Gaat nergens over.
Ja, Blind maakt er een potje van. Toch mag ie van mij blijven. Die spelers rotten maar een eind op.
Die is hier al ter sprake gekomen (door mij opgeworpen notabenequote:
Ja, want M0NTANA zegt in de overige 99,99% van zijn posts niets nuttigs, inderdaad.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:50 schreef Nashje het volgende:
[..]
Tijd om die tvp's af te schaffen en iets nuttigs toe te voegen.
Dat zeg ik niet. Maar het halve topic staat vol met tvp's. Als daar nou eens voor in de plaats iets nuttigs wordt toegevoegd.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:05 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ja, want M0NTANA zegt in de overige 99,99% van zijn posts niets nuttigs, inderdaad.
Sorry, maar zeggen dat er zoveel tvp's zijn, is simpelweg niet waar.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:09 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar het halve topic staat vol met tvp's. Als daar nou eens voor in de plaats iets nuttigs wordt toegevoegd.
In dit topic misschien niet, maar in voorgaande topics kun je ze makkelijk tellen.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:11 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Sorry, maar zeggen dat er zoveel tvp's zijn, is simpelweg niet waar.
Jaaaaaaaaaaaa!quote:Op zondag 29 januari 2006 23:20 schreef Nashje het volgende:
Perez volgend jaar naar Ajax, aldus Borst.
Morgen in het AD te lezen.
Nee, leider van het elftal op nummer 10.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:23 schreef snellejelle het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa!nog een centrumspits
Eind van het seizoen. AZ wil nog wat geld aan 'm verdienen vandaar dat ze 'm best willen verkopen.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:25 schreef Erwtensoep het volgende:
Echte buitenspelers zijn schaars, of je moet in Zuid Amerika gaan kijken, maar die passen niet in het beleid van Van Geel.
Perez is een uitstekende voetballer, die goed vanaf links kan opereren, en is bovendien een echte persoonlijkheid binnen de groep.
Maar gaat het om een transfer in deze winterstop of aan het eind van het seizoen?
Transfervrij in 2007 en daarom wil AZ hem in de zomer nog verkopen voor een aantal miljoen.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:27 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik lees net dat hij transfervrij is aan het eind van het seizoen, dus dan heeft AZ geen poot om op te staan
Klopt dus niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:27 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik lees net dat hij transfervrij is aan het eind van het seizoen, dus dan heeft AZ geen poot om op te staan
Ok, jammerquote:Op zondag 29 januari 2006 23:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Transfervrij in 2007 en daarom wil AZ hem in de zomer nog verkopen voor een aantal miljoen.
dat je er nog serieus op ingaatquote:Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wanneer heeft 'Steef' dit dan naar buiten gebracht?
Transfergeruchten #58 - Januari is in zichtquote:Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wanneer heeft 'Steef' dit dan naar buiten gebracht?
Reken maar van yes. Linksbuiten of op 10quote:Op zondag 29 januari 2006 23:30 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Als ze Perez maar niet als buitenspeler gaan gebruiken..
Daar is ie wel goed, maar of t een slimme zet is dan?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:38 schreef devv05 het volgende:
[..]
Reken maar van yes. Linksbuiten of op 10Maar op 10 zit je met Sneijder...
Hij wordt gehaald voor de 10 positie, aldus Hugo.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:30 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Middenveld? Als ze Perez maar niet als buitenspeler gaan gebruiken..
Zou typisch iets voor Ajax zijn. Een van nature geen linksbuiten, toch voor deze plek kopen.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:38 schreef devv05 het volgende:
[..]
Reken maar van yes. Linksbuiten of op 10Maar op 10 zit je met Sneijder...
Kom op zeg, dit gerucht is al zo ongelooflijk oud..quote:Op zondag 29 januari 2006 23:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Transfergeruchten #58 - Januari is in zicht
Alsjeblieft
Inderdaad, van half december (lees maar op Ajaxtalk, daar erkent iedereen ook dat Steef het eerst was op internet)quote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef c20h25n30 het volgende:
[..]
Kom op zeg, dit gerucht is al zo ongelooflijk oud..
Bij deze hoeven we ook niet meer naar jouw te luisteren. Ajax - Perez is al bezig nog voor dit seizoen.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Transfergeruchten #58 - Januari is in zicht
Alsjeblieft
Pienaar gaat weg.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef jpzegthallo het volgende:
Sneijder gewoon op linkshalf, Perez op 10 en Pienaar ernaast..
Pie...wie?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef jpzegthallo het volgende:
Sneijder gewoon op linkshalf, Perez op 10 en Pienaar ernaast..
Zomer 2006, transfervrij in 2007 voor een Lindenbergh bedragquote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Nashje het volgende:
[..]
Bij deze hoeven we ook niet meer naar jouw te luisteren. Ajax - Perez is al bezig nog voor dit seizoen.
Dan hebben we eindelijk eens een speler die nog nooit een penalty heeft gemistquote:Op zondag 29 januari 2006 23:51 schreef Erwtensoep het volgende:
Landzaat hoef ik niet, dat is een overschatte speler.
Heeft ie dat echt gezegd?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:54 schreef Erwtensoep het volgende:
we zullen zowiezo een andere penaltynemer moeten nemen, want Galasek doet het niet meer zegt hij (beetje flauw hoor, normaal schiet hij ze er feiloos in)
Huntelaar dan maar
Krohn-Deli was een rechtsbuiten toch?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:56 schreef JeroenV het volgende:
Maar als ze Perez voor '10' halen mag er ook nog wel een linksbuiten bij.
misschien scoort ie dan een keerquote:Op zondag 29 januari 2006 23:56 schreef devv05 het volgende:
Ik had gelezen dat Huntelaar idd de nieuwe penaltynemer wordt.
niet veel nee , zie Ajax liever weer gewoon 4-4-2 spelen , toen liep het wel redelijkquote:Op zondag 29 januari 2006 23:58 schreef devv05 het volgende:
[..]
Wat wil je zonder aanvoer. Hoeveel kansen heeft ie gehad in drie wedstrijden, stuk of twee?
Welnee, toen ging het net zo beroerd. Zit sowieso geen toekomst in.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:01 schreef Enchanter het volgende:
[..]
niet veel nee , zie Ajax liever weer gewoon 4-4-2 spelen , toen liep het wel redelijk![]()
zonder fatsoenlijke buitenspelers ook niet (alhoewel ik Rosales wel een leuke voetballer vind , vind ik het meer een rechtshalf of misschien wel leuk voor achter de spitsen)quote:Op maandag 30 januari 2006 00:02 schreef devv05 het volgende:
[..]
Welnee, toen ging het net zo beroerd. Zit sowieso geen toekomst in.
Maar dan vind ik het nog geen oplossing om dan maar 4-4-2 te gaan spelen wat ook niet werkt.... Ga liever op zoek naar vleugelspelers... Want heel leuk die Perez en Huntelaar, maar we hebben gvd ook vleugelspelers nodig!quote:Op maandag 30 januari 2006 00:04 schreef Enchanter het volgende:
[..]
zonder fatsoenlijke buitenspelers ook niet (alhoewel ik Rosales wel een leuke voetballer vind , vind ik het meer een rechtshalf of misschien wel leuk voor achter de spitsen)
Buiten het feit dat hij het niveau niet aankan kan hij op links en rechtsbuiten. Maar vooral rechts ja.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:57 schreef devv05 het volgende:
[..]
Krohn-Deli was een rechtsbuiten toch?
Het eerste zal ik nog niet over oordelen zonder dat hij een kans gehad heeft, maar dan kan ie in ieder geval concurreren met Rosales en dat lijkt me niet verkeerd.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:07 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Buiten het feit dat hij het niveau niet aankan kan hij op links en rechtsbuiten. Maar vooral rechts ja.
Ik denk niet dat we het met elkaar eens kunnen wordenquote:Op maandag 30 januari 2006 00:07 schreef devv05 het volgende:
[..]
Maar dan vind ik het nog geen oplossing om dan maar 4-4-2 te gaan spelen wat ook niet werkt.... Ga liever op zoek naar vleugelspelers... Want heel leuk die Perez en Huntelaar, maar we hebben gvd ook vleugelspelers nodig!
Nahja, 4-4-2 heeft zichzelf niet bewezen en op de langere termijn zit er geen toekomst in en het is on-AJAX... Denk dat minstens 90% van de Ajacieden daar zo wel over denktquote:Op maandag 30 januari 2006 00:08 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we het met elkaar eens kunnen worden![]()
Mwah, ik schrijf hem niet gelijk af. Maar ik heb mijn twijfels over een speler die bij RKC voornamelijk op de bank zit. Het enige wat in zijn voordeel spreekt is dat hij Ajax kent.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:08 schreef devv05 het volgende:
[..]
Het eerste zal ik nog niet over oordelen zonder dat hij een kans gehad heeft, maar dan kan ie in ieder geval concurreren met Rosales en dat lijkt me niet verkeerd.
Is nu dus al geen sprake meer van. Het mocht niet in de pers komen ofzo. Sowieso rare voorwaarde of niet?quote:Op maandag 30 januari 2006 00:12 schreef jna het volgende:
AC MIlan wou Babel dus hebben. Had ik niet verwacht.
Ruilen tegen Stamquote:Op maandag 30 januari 2006 00:12 schreef devv05 het volgende:
[..]
Is nu dus al geen sprake meer van. Het mocht niet in de pers komen ofzo. Sowieso rare voorwaarde of niet?
Ik dacht juist dat hij na dit seizoen transfervrij was.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:23 schreef Radegast het volgende:
Ajax heeft trouwens Jenner even uit het hoofd gezet omdat ze de vraagprijs van NAC te gortig vond, heb ik ergens gelezen.
2007.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:28 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat hij na dit seizoen transfervrij was.
quote:Op maandag 30 januari 2006 00:38 schreef Radegast het volgende:
Van der Meyde moet gewoon terugkomen naar Ajax, verdomme.
en als je het nou eens omdraait, dus in een aanvallender systeem.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:50 schreef Nashje het volgende:
--- Landzaat ------------ Sneijder ---
------------------ Perez ------------------
Het zou mooi zijn, maar ik zie het AZ niet toelaten.
quote:Kenneth Perez van AZ zal het nieuwe Ajax in balans brengen
Het Ajax van nu wordt door Jan en alleman ingehaald. PSV en Feyenoord mogen dat af en toe best, van de rest wordt dat daarentegen moeilijk gepikt in Amsterdam. NEC en FC Groningen op tweederde van de competitie bóven Ajax, het lijkt haast wel cabaret, het is echter de realiteit.
Maar de stabiele positie van AZ, inmiddels v-e-e-r-t-i-e-n punten weg gedemarreerd van Ajax, doet veruit het meeste pijn in de Arena, zéker bij de beleidsbepalers.
Als in zo’n vernederende situatie een door AZ afgedankte speler als Ramzi drie keer scoort namens FC Utrecht, dan dreigt het hoofdstedelijk moreel zelfs gebroken te worden. Dat kon er eigenlijk net niet meer bij, nadat vrijdagavond ex-Ajacied Arveladze namens AZ even vaak doel had getroffen in Kerkrade.
AZ, concurrent in de regio, is niet meer te stuiten. Onder leiding van Dirk Scheringa, Louis van Gaal en Marcel Brands wordt daar in een noodtempo voortgebouwd op het succes van de architecten Dirk Scheringa, Martin van Geel en Co Adriaanse.
Ook letterlijk. Het nieuwe stadion is nog vóór de opening al te klein. Er moet gewoon meteen een tweede ring op. Het zal duidelijk zijn dat de mensen die die tweede ring gaan vullen, afkomstig zijn uit de regio waar Ajax tot voor kort de onomstreden eerste keus was. Die liefhebbers staan nu in de rij voor een seizoenkaart van de FC Scheringa.
Daarom is het pikant dat Kenneth Perez met ingang van volgend seizoen voor Ajax speelt.
Niemand gaat dit vandaag bevestigen, misschien wordt het wel ontkend zelfs. De voorgenomen transfer ligt immers nogal gevoelig. Vooral sinds het vertrek van directeur Van Geel naar Ajax, beweegt de relatie tussen AZ en de Amsterdammers rond het vriespunt.
Niettemin staat de overgang van Perez zo vast als een huis, de deal is op topniveau vrijwel afgerond. De Deense international, wiens contract in Alkmaar na dit jaar nog een jaar doorloopt, is de man die bij het nieuwe Ajax vast op de positie van ‘nummer 10’ komt te spelen; de schaduwspits, favoriete positie van Perez.
De wedstrijd van gisteren in de Arena toonde op een paar manieren aan waarom de komst van de aanvaller noodzakelijk is. Ajax kocht zich in de afgelopen anderhalf jaar blauw aan spitsen, maar zit momenteel met een selectie die totaal uit balans is.
Er stonden tegen FC Utrecht drie centrumaanvallers opgesteld. Daarvan stond er één (Charisteas) daadwerkelijk in de spits. Rosenberg speelde als linksbuiten en de arme Huntelaar moest als schaduwspits aan de slag.
Erger dan zo toon je als club niet aan dat je in het recente verleden wél over geld maar te weinig over visie hebt beschikt.
Onder Van Geel en Blind wordt nu geprobeerd om de selectie van Ajax weer in balans te krijgen.
Vanuit dat perspectief moet het aantrekken van Perez beoordeeld worden. Uiteraard vervult hij de vacature achter de spitsen waar momenteel Sneijder, Manucharyan en Pienaar niet of soms voldoen. Perez moet daar, op die in de visie van Ajax cruciale plaats, veel meer gaan doen dan alleen maar goed voetballen.
De 31-jarige routinier zal vooral het leiderschap binnen de spelersgroep van Ajax moeten waarborgen. Hij zal de man moeten zijn, naar wie de rest luistert, die in het veld de orders uitdeelt, die over de intelligentie beschikt om wedstrijden, scheidsrechters, vrije trappen en tegenstanders naar zijn hand te zetten.
Tot nu toe had Galásek die functie moeten bekleden. Met alle respect voor zijn kwaliteiten als voetballer, maar een leider op Amsterdams toneel schuilt er niet in de Tsjech.
Uit arren moede wordt een junior als Hedwiges Maduro inmiddels ook al aangesproken op zijn latente leiderschap.
Dat is te gek voor woorden en diep van binnen vindt Maduro dat zelf ook. Het besluit om Perez te halen is daarom meer dan voor de hand liggend. De enige kritiek die je er op kunt hebben, is dat hij pas over een half jaar komt.
Als ze hem halen als linksbuiten zijn ze gek.quote:Op maandag 30 januari 2006 01:29 schreef F1Bas het volgende:
Als nummer 10 zie ik hem veel meer zitten dan als linksbuiten.
Hehe, zou het jou nog verbazen dan?quote:Op maandag 30 januari 2006 01:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als ze hem halen als linksbuiten zijn ze gek.
Tuurlijk wel, wat moet je dan met Sneijder doen? Buiten de basis houden? Lijkt me niet.quote:Op maandag 30 januari 2006 01:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als ze hem halen als linksbuiten zijn ze gek.
Sneijder kan gewoon linkshalf.quote:Op maandag 30 januari 2006 07:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, wat moet je dan met Sneijder doen? Buiten de basis houden? Lijkt me niet.
Daar gaat het wel vaker mis bij jou..quote:Op maandag 30 januari 2006 07:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
ik dacht
Majstorovic gaat naar Basel. jenner zal het niet gaan halen denk ik. Stam komt niet. Mathijsen graag, maar zal denk ik niet willen. Wat moet je met Moens.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:36 schreef ericajax het volgende:
Dat is dan waarschijnlijk alvast één van de zeven aankopen die in mijn beleidsplan staan![]()
Dan moeten nog volgen: Melchiot, Mathijsen, Stam/Majstro, Landzaat, Moens, Jenner (die laatste lig ik er niet van wakker als hij niet komt)
Martin van Geel
![]()
Toch nog goed nieuws dusquote:'Kenneth Perez vertrekt in zomer naar Ajax'
30/1/2006 9 :02
Ajax heeft Kenneth Perez op het oog. De Deense spelbepaler van AZ moet de kwakkelende Amsterdammers er bovenop helpen, melden het Algemeen Dagblad en De Telegraaf.
Volgens het AD is de overgang van Perez 'zo vast als een huis'. Hij zou komende zomer de overstap naar de Arena moeten maken. En dat terwijl het contract van de 31-jarige international bij de Alkmaarse club nog tot medio 2007 loopt. Maar de onderhandelingen van AZ met Perez over het verlengen van die verbintenis, waren tot nu toe op niets uitgelopen.
De overgang is des te meer opmerkelijk omdat de positie die Perez lijkt te gaan bekleden, de befaamde Nummer Tien, leek te zijn voorbestemd voor Wesley Sneijder, die onlangs zijn contract bij de Ajax nog tot medio 2009 had verlengd.
quote:Ajax wil de hoofdprijs ontvangen voor Zdenek Grygera, zo meldt het Italiaanse medium Calcio 2000. Er gaan al een aantal weken geruchten dat Juventus de Tsjechische verdediger wil inlijven.
Mocht de Turijnse club tot actie overgaan om Grygera in te lijven, dan zal het de hoofdprijs moeten betalen. Ajax zou maar liefst 15 miljoen euro willen ontvangen voor de vleugelverdediger.
quote:Trabzonspor heeft belangstelling voor Nourdin Boukhari, zo meldt De Telegraaf vandaag. De Marokkaanse international mag komende zomer transfervrij vertrekken bij Ajax.
Maar liefst acht clubs zouden Boukhari willen vastleggen, waaronder Stoke City en Willem II. De buitenspeler heeft nog geen beslissing genomen over zijn toekomst, maar lijkt te willen luisteren naar Trabzonspor.
Boukhari heeft inmiddels toestemming om te praten met de Turkse club. Of gaat om een transfervrije overgang aan het einde van het seizoen of een directe transfer is nog onbekend.
Ach tot zijn 35ste moet hij wel mee kunnen.quote:Op maandag 30 januari 2006 09:58 schreef TimmyAsd het volgende:
Hij wordt in de zomer al 32, moeten we daar wel zo blij mee zijn dan
Ik bedoel, hoe lang gaat hij nog mee? Qua ervaring natuurlijk prima, en zijn kwaliteiten zullen zeker iets toeveogen aan Ajax
Idd, minimaal 25 miljoen vragen. Al die kadootjes die we de laatste tijd al hebben gegeven is wel genoeg.quote:
Ja, want in Football manager 2006 gaat het ook altijd goed...quote:Op maandag 30 januari 2006 10:54 schreef DeTolk het volgende:
Ik ga stoppen met school en solliciteren voor de functie van Danny Blind.
Nee Fifa 05quote:Op maandag 30 januari 2006 11:05 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ja, want in Football manager 2006 gaat het ook altijd goed...
Ik snap denk ik wat je wilt zeggen, maar ik zou het iets anders formuleren want deze beredenering raakt nu echt kant noch wal.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:20 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik begrijp echt niet dat Danny Blind zoveel krediet heeft in amsterdam, De gemiddelde aangekochte spits die er na 5 wedstrijden nog 0 in heeft liggen wordt door een half stadion uitgejouwd....
Ik denk dat hij alleen bij bestuursleden nog krediet heeft hoorquote:Op maandag 30 januari 2006 11:20 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik begrijp echt niet dat Danny Blind zoveel krediet heeft in amsterdam, De gemiddelde aangekochte spits die er na 5 wedstrijden nog 0 in heeft liggen wordt door een half stadion uitgejouwd....
Dat mag ik hopen, want ondanks dat Danny Blind een echte ajacied is, is het gewoon niet de trainer voor ajax, hij bakt er niks van, en hij lult er de hele tijd om heen.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat hij alleen bij bestuursleden nog krediet heeft hoor.
Ja, dat ben ik wel met je eens. HIj probeert uit alle macht Ajax te laten voetballen, maar het lukt niet. En de verklaringen eromheen zijn zo halfzacht..quote:Op maandag 30 januari 2006 11:23 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen, want ondanks dat Danny Blind een echte ajacied is, is het gewoon niet de trainer voor ajax, hij bakt er niks van, en hij lult er de hele tijd om heen.
Een type Van Gaal (of Adriaanse) zou qua karakter veel beter bij ajax passen imho!
Idd, een Morten Olsen had er allang niet meer gezeten bij dit soort resultatenquote:Op maandag 30 januari 2006 11:20 schreef FrankyMcG het volgende:
En terecht. Ik vind het mooi dat ze Danny een kans geven, maar dit is een rampjaar geworden. En dat KAN niet bij Ajax.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:26 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Idd, een Morten Olsen had er allang niet meer gezeten bij dit soort resultaten
Danny heeft zijn krediet el redelijk opgebruikt denk ik. Booy werd genoemd als een van de opvolgers, maar daar ben ik ook niet zo gecharmeerd van... ik zie liever een harde leermeester, omdat ik denk dat ze daar nog het meest van kunnen (moeten) leren. Ajax mist gezonde agressie...quote:Op maandag 30 januari 2006 11:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En terecht. Ik vind het mooi dat ze Danny een kans geven, maar dit is een rampjaar geworden. En dat KAN niet bij Ajax.
Ik zie Neeskens wel zitten maar dan in combinatie met een ander. Zoals bij Barcalona het geval is. Ik vind Neeskens wel een Ten Cate type.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:37 schreef Ko_9 het volgende:
Doe mij maar Neeskens,
ze moeten iemand neerzetten waar de spelers tegenop kijken en niet een broekie die met amper trainerservaring...
Nou hij doet het niet meer vanwege ze gezondheid vriendquote:Op maandag 30 januari 2006 11:50 schreef FrankyMcG het volgende:
Johan die durft niet, die houdt zich liever bezig met commentaar geven en heeft niet de ballen om er nog echt voor te gaan staan, noch bij ajax noch bij het Nederlands elftal!
Flauwekul! Hij heeft vaak genoeg de kans gehad, en het nooit aangedurft! Gezondheid amehoela!quote:Op maandag 30 januari 2006 11:52 schreef Fathom het volgende:
Nou hij doet het niet meer vanwege ze gezondheid vriend
Ik ook niet nee. Ik wil het graag nog geloven, maar zo inspiratieloos en slap als ze nu spelen.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:54 schreef devv05 het volgende:
Zn krediet is zo goed als op bij mij, na donderdag en zondag helemaal ben ik bang. Ik geloof nooit dat we van Heerenveen en fnoord zullen winnen.
Het zal een combinatie van beide zijn.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:52 schreef Fathom het volgende:
[..]
Nou hij doet het niet meer vanwege ze gezondheid vriend
Ik geloof dat z'n vrouw en kinderen het hem zelfs verboden hebben na z'n hartaanval.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:57 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Flauwekul! Hij heeft vaak genoeg de kans gehad, en het nooit aangedurft! Gezondheid amehoela!
Wat is het toch een mietje!quote:Op maandag 30 januari 2006 12:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik geloof dat z'n vrouw en kinderen het hem zelfs verboden hebben na z'n hartaanval.
Iemand in mn MSN-lijstquote:
Right, bullshit dus.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:01 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Iemand in mn MSN-lijst
Die over het algemeen wel aardig geinformeerd is, maar soms ook de grootste onzin uitkraamt
Ja, lachenquote:Op maandag 30 januari 2006 12:05 schreef Suijk het volgende:
Donderdag trouwens eerst tegen SCH. Ook leuk.
Zal inderdaad eerder een transfer zijn dan Blind die weggaat. Alle beleidsmensen zeiden gisteren nog dat ze achter Blind stonden.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:33 schreef Mangoworks2002 het volgende:
De persconferentie gaat natuurlijk gewoon over Babel wat naar Fiorentina gaat.... en Perez word bevestigd....
Sneu....quote:Op maandag 30 januari 2006 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Het blijft leuk dat zelfs nu Ajax op zijn allerzwakste in jaren is dat al die niets betekenende KUT clubjes een overwinning op Ajax vieren als een kampioenschap.
Hoezo minderwaardigheids complex??
Als er uberhaupt over je positie gepraat wordt staat deze ter discussie.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:38 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Zal inderdaad eerder een transfer zijn dan Blind die weggaat. Alle beleidsmensen zeiden gisteren nog dat ze achter Blind stonden.
Dat doet toch niets af aan het argument dat alle beleidsbepalers van Ajax gisteren nog zeiden achter Blind te staan? Als ze dat opeens terugdraaien is het wel erg sneu.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:39 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als er uberhaupt over je positie gepraat wordt staat deze ter discussie.![]()
quote:Op maandag 30 januari 2006 12:39 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als er uberhaupt over je positie gepraat wordt staat deze ter discussie.![]()
quote:We hebben alle vertrouwen in de heer Adriaanse
Heb jij ooit een beleidsbepaler over niet achter een trainer horen staan op het moment dat hij niet ontslagen is?quote:Op maandag 30 januari 2006 12:41 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat doet toch niets af aan het argument dat alle beleidsbepalers van Ajax gisteren nog zeiden achter Blind te staan? Als ze dat opeens terugdraaien is het wel erg sneu.
het is toch gvd zo? Ajax speelt het slechste seizoen in jaren, heeft al 7 wedstrijden verloren, staat kansloos op de 5-7 plek en er is geen zicht op verbetering op dit moment met dit materiaal. Ze kunnen zelfs niet van Haarlem winnen.quote:
Dat laatste (van Utrecht) weet je nooit, natuurlijk.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is toch gvd zo? Ajax speelt het slechste seizoen in jaren, heeft al 7 wedstrijden verloren, staat kansloos op de 5-7 plek en er is geen zicht op verbetering op dit moment met dit materiaal. Ze kunnen zelfs niet van Haarlem winnen.
Maar ohohoh wat ben je er als Utrechter trots op dat je van dit zwalkend Ajax kan winnen, nee de buit is binnen voor Utrecht hoor, het seizoen is geslaagd, ZO geslaagd dat je er plaatjes voor moet maken enzo.
Calimero, altijd geweest en dat zullen ze altijd blijven. Niets zeggende subtoppers wiens naam je zo kan invullen voor elke andere kutclub.
Ajax's problemen zijn duidelijk, duren te lang, maar zullen ooit opgelost zijn en we worden vast wel weer eens kampioen. Utrecht zal dat NOOIT worden.
Nou ja, laten we die persconferentie maar eens afwachten dan (als 'ie er komtquote:Op maandag 30 januari 2006 12:48 schreef Robar het volgende:
[..]
Zo werkt het overal, de beleidsbepalers van willem II stonden ook gewoon achter Maaskant
Nou ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat het altijd leuk is om misplaatste arrogantie afgestraft te zien (Koeman met zijn 'Nummer 1'-stropdas)quote:Op maandag 30 januari 2006 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Het blijft leuk dat zelfs nu Ajax op zijn allerzwakste in jaren is dat al die niets betekenende KUT clubjes een overwinning op Ajax vieren als een kampioenschap.
Hoezo minderwaardigheids complex??
Nee hoor, maar winnen van dit Ajax is gewoon ZEKER geen prijs dit seizoen. En zo wordt het wel weer gebracht.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:52 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Alsof je alleen voor een club kunt zijn die mee doet om de prijzen. Wat een onzin.
Nee hoor, gewoon een lekkere overwinning. Maar een prijs is het zeker niet.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, maar winnen van dit Ajax is gewoon ZEKER geen prijs dit seizoen. En zo wordt het wel weer gebracht.
Normaal snap ik dat prima. Maar komop zeg, van dit belachelijk zwakke Ajax winnen, nou nou wat een kunst.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
tuurlijkj vieren ze het. Winnen van Ajax is altijd een goede overwinning voor kleine clubs... Geeft alleen de status van Ajax maar aan in Nederland
blijkbaar voor hun is het wel een kunstquote:Op maandag 30 januari 2006 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Normaal snap ik dat prima. Maar komop zeg, van dit belachelijk zwakke Ajax winnen, nou nou wat een kunst.
Ajax heeft zeker de status niet meer van bijvoorbeeld PSV. De zogenaamde 'kleine clubs' gaan in de Arena tegenwoordig voor de winst of gelijkspel en slagen daar dit seizoen heel behoorlijk in.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
tuurlijkj vieren ze het. Winnen van Ajax is altijd een goede overwinning voor kleine clubs... Geeft alleen de status van Ajax maar aan in Nederland
En toch begin ik na die laatste zin weer aan je te twijfelenquote:Op maandag 30 januari 2006 12:51 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Nou ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat het altijd leuk is om misplaatste arrogantie afgestraft te zien (Koeman met zijn 'Nummer 1'-stropdas)
Zelfs de scheidsrechter die normaal gesproken toch altijd fungeerde als breekijzer als het voetballend weer eens niet lukte kan dit niet meer rechtbreien.![]()
Gelukkig niet kerel, liever genieten van een overwinning als dit, dan ZO gefrustreerd zijn als jij nu blijkbaar bent, na een thuisnederlaag.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is toch gvd zo? Ajax speelt het slechste seizoen in jaren, heeft al 7 wedstrijden verloren, staat kansloos op de 5-7 plek en er is geen zicht op verbetering op dit moment met dit materiaal. Ze kunnen zelfs niet van Haarlem winnen.
Maar ohohoh wat ben je er als Utrechter trots op dat je van dit zwalkend Ajax kan winnen, nee de buit is binnen voor Utrecht hoor, het seizoen is geslaagd, ZO geslaagd dat je er plaatjes voor moet maken enzo.
Calimero, altijd geweest en dat zullen ze altijd blijven. Niets zeggende subtoppers wiens naam je zo kan invullen voor elke andere kutclub.
Ajax's problemen zijn duidelijk, duren te lang, maar zullen ooit opgelost zijn en we worden vast wel weer eens kampioen. Utrecht zal dat NOOIT worden.
Dat bedoel ik dus. Ajax is (helaas ja) een middenmoter. En natuurlijk moet je voor de winst gaan als kleinere club, maar om het dit seizoen nou zo te zien dat je dan OOK nog eens een topprestatie geleverd hebt......quote:Op maandag 30 januari 2006 12:58 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ajax heeft zeker de status niet meer van bijvoorbeeld PSV. De zogenaamde 'kleine clubs' gaan in de Arena tegenwoordig voor de winst of gelijkspel en slagen daar dit seizoen heel behoorlijk in.
quote:Op maandag 30 januari 2006 12:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
blijkbaar voor hun is het wel een kunst
Ik ben echt niet gefrustreerd door deze, voorspelbare, nederlaag.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gelukkig niet kerel, liever genieten van een overwinning als dit, dan ZO gefrustreerd zijn als jij nu blijkbaar bent, na een thuisnederlaag.
Huilse verder.....![]()
![]()
In mijn ogen heeft Utrecht een goede wedstrijd gespeeld, maar zeker geen topprestatie geleverd. Om heel eerlijk te zijn, was ik, kijkend naar de vorm van AFC en FCU en de ranglijst, behoorlijk teleurgesteld geweest als FCU had verloren.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Ajax is (helaas ja) een middenmoter. En natuurlijk moet je voor de winst gaan als kleinere club, maar om het dit seizoen nou zo te zien dat je dan OOK nog eens een topprestatie geleverd hebt......
1-4 IS een enorme prestatie, niets wat jij zegt kan daar iets aan veranderen.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben echt niet gefrustreerd door deze, voorspelbare, nederlaag.
Ik stoor me aan al die gassies die nu doen alsof het zo verrassend is, en dat het een enorme prestatie is voor Utrecht.
Dit Ajax is gewoon te pakken door elke redelijke ploeg met wat inzet.. En dat komt dus ONDER ANDERE door tactisch falen van Blind...
Ik vind het wel 'mooi' om te zien dat ze er nog zo van kunnen genieten. Ook al is het bijna een vanzelfsprekendheid geworden.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik stoor me aan al die gassies die nu doen alsof het zo verrassend is, en dat het een enorme prestatie is voor Utrecht.
Dit Ajax is gewoon te pakken door elke redelijke ploeg met wat inzet.. En dat komt dus ONDER ANDERE door tactisch falen van Blind...
Tuurlijk is het genieten, de 2e uit-overwinning bij Ajax in de competitie sinds de oprichting, en dan ook nog met zulke cijfers, ja, dat is genieten voor ons, en ik weet ook zeker dat 29-01-2006 voor altijd onthouden zal worden in het Utrechtse.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:05 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik vind het wel 'mooi' om te zien dat ze er nog zo van kunnen genieten. Ook al is het bijna een vanzelfsprekendheid geworden.![]()
Kap ff met dat gejank man, we zijn toch geen psv'ers. Logisch dat die homo's uit utrecht blij zijn, voor hun is (net als voor zoveel clubs) de wedstrijd tegen Ajax het hoogtepunt van het jaar.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het Ajax van volgend seizoen zal een geduchte concurrente van PSV worden, vrees ik.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:09 schreef Dylan Dog het volgende:
Als je als club en supporters blijft roepen dat je de allerbeste bent en dat het alleen aan jezelf ligt dat er een ander kampioen wordt, blijft het mooi om ervan te winnen. Ik snap niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is. Ben maar blij: op het moment dat iedereen een overwinning op Ajax incalculeert, is het pas echt mis.
Hoelang zou dat nog duren?
Ik neem je ook helemaal niks kwalijk. En ik zou net zo hard meelachen.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het genieten, de 2e uit-overwinning bij Ajax in de competitie sinds de oprichting, en dan ook nog met zulke cijfers, ja, dat is genieten voor ons, en ik weet ook zeker dat 29-01-2006 voor altijd onthouden zal worden in het Utrechtse.
Dat is dus ook het mooie van een club die niet elk jaar om het kampioenschap mee wil doen, dan mag je genieten van dit soort momenten.
Die hele opstelling raakte kant noch walquote:Op maandag 30 januari 2006 13:09 schreef M0NTANA het volgende:
Normaliter gingen de kleinere clubs naar Amsterdam om de schade zo beperkt mogelijk te houden, nu hoeven ze alleen maar te voetballen vanuit de verdediging en blijven dan gemakkelijk overeind, weten zelfs nog te scoren ook. Maar vind je het gek? Die wazige opstellingen van DB, er was gisteren geen enkele CREATIEVE speler opgesteld.
homo'squote:Op maandag 30 januari 2006 13:10 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kap ff met dat gejank man, we zijn toch geen psv'ers. Logisch dat die homo's uit utrecht blij zijn, voor hun is (net als voor zoveel clubs) de wedstrijd tegen Ajax het hoogtepunt van het jaar.
quote:Op maandag 30 januari 2006 13:10 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kap ff met dat gejank man, we zijn toch geen psv'ers. Logisch dat die homo's uit utrecht blij zijn, voor hun is (net als voor zoveel clubs) de wedstrijd tegen Ajax het hoogtepunt van het jaar.
Met Joris, Denny, Kenneth, Julian en Gijs erbij zal het wel beter gaan, maar dat is logisch.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het Ajax van volgend seizoen zal een geduchte concurrente van PSV worden, vrees ik.
Je ziet inderdaad een heel andere instelling bij de bezoekende club tegenwoordig. Utrecht ging gisteren gewoon voor de winst, en dat gaat erg goed als je als tegenstander een beetje gestructureerd kan spelen. Dan krijg je zat kansen tegen het los-zand team dat Danny neerzet...quote:Op maandag 30 januari 2006 13:09 schreef M0NTANA het volgende:
Normaliter gingen de kleinere clubs naar Amsterdam om de schade zo beperkt mogelijk te houden, nu hoeven ze alleen maar te voetballen vanuit de verdediging en blijven dan gemakkelijk overeind, weten zelfs nog te scoren ook. Maar vind je het gek? Die wazige opstellingen van DB, er was gisteren geen enkele CREATIEVE speler opgesteld.
quote:Op maandag 30 januari 2006 13:16 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kneus. Maar je mag weer oprotten, tot volgend jaar.
Dan winnen we weer 2 x in 1 seizoenquote:Op maandag 30 januari 2006 13:16 schreef devv05 het volgende:
[..]
Kneus. Maar je mag weer oprotten, tot volgend jaar.
Dat wordt degradatie dan, met 6 punten leg je het af tegen RBC en Sparta.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:18 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Dan winnen we weer 2 x in 1 seizoen![]()
Joris en Denny zijn nog allerminst een zekerheidje. Ik weet niet of PSV achter Landzaat aan zit (ik vermoed van niet), maar Mathijsen is één van de beoogde opvolgers van Alex. Daarnaast volgen o.a. HSV, Tottenham, Fiorentina (ze staan in Florence bekend als overbetalers), Barcelona, Real Madrid, Valencia, AC Milan en Arsenal deze spelers. Mathijsen wordt door al deze clubs gevolgd en Landzaat door HSV, Spurs, Fiorentina, Real Madrid en Arsenal.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Met Joris, Denny, Kenneth, Julian en Gijs erbij zal het wel beter gaan, maar dat is logisch.
Dus?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:25 schreef Freak187 het volgende:
Nou nou... de utrechters zijn wel lievertjes zeker? Ik kan me nog wel de bekerfinale herinneren (met Wamberto) waar van te voren ook een minuut stilte was en dat de utrechters het "hamas hamas" aanhieven.
Tsja, om over het afscheid van Michael Laudrup maar te zwijgenquote:Op maandag 30 januari 2006 13:25 schreef Freak187 het volgende:
Nou nou... de utrechters zijn wel lievertjes zeker? Ik kan me nog wel de bekerfinale herinneren (met Wamberto) waar van te voren ook een minuut stilte was en dat de utrechters het "hamas hamas" aanhieven.
Ze staan gewoon op 8,75quote:
Goh, bedankt voor je extra motivatie maar denk dat ie het inmiddels al doorhadquote:
Ach, wel ja. Het is niet echt een stijlvolle opmerking die ik zou maken, maar wij Ajacieden moeten altijd alles maar veroordelen, net als met die fnoord spelers waar iedereen 100x zn excuses voor aan 'moest' bieden en meer talloze voorbeelden. Ik word er een beetje moe van, kijk eerst maar eens lekker naar jezelf allemaal.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:25 schreef Freak187 het volgende:
Er is echt een persconferentie gepland voor vandaag?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ze staan gewoon op 8,75En dat terwijl je ze met de beursgang van ajax voor 25 gulden (11,36) kon kopen.
Maar als er een persconferentie om 17.00 uur is dan moet de beurs gesloten zijn. Is dat het geval?
Neequote:Op maandag 30 januari 2006 13:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ze staan gewoon op 8,75En dat terwijl je ze met de beursgang van ajax voor 25 gulden (11,36) kon kopen.
Maar als er een persconferentie om 17.00 uur is dan moet de beurs gesloten zijn. Is dat het geval?
Dan word er dus niemand ontslagen vandaag. Want bij elke grote verandering die Ajax doet moeten ze hun aandeelhouders inlichten.quote:
Nee, dat kwam uit de duim van een MSN vriendje van Tobbesquote:Op maandag 30 januari 2006 13:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Er is echt een persconferentie gepland voor vandaag?
Dat zien we dan wel weer...quote:Op maandag 30 januari 2006 13:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het Ajax van volgend seizoen zal een geduchte concurrente van PSV worden, vrees ik.
Dat snap ik ook wel Mr. Wiseguy.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan word er dus niemand ontslagen vandaag. Want bij elke grote verandering die Ajax doet moeten ze hun aandeelhouders inlichten.
als het een belangrijke persconferentie is dan moet de handel in aandelen Ajax al stilgelegd zijnquote:Op maandag 30 januari 2006 13:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ze staan gewoon op 8,75En dat terwijl je ze met de beursgang van ajax voor 13,50 kon kopen.
zal dus gewoon als het waar is iemand gekocht / verkocht worden...quote:Op maandag 30 januari 2006 13:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als het een belangrijke persconferentie is dan moet de handel in aandelen Ajax al stilgelegd zijn
Bekeruitschakeling en een oorwassing van je aartsrivaal, dan ben je toch echt niet meer houdbaar.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:44 schreef HeatWave het volgende:
Ja, Blind ligt er echt nog niet uit denk ik....
Blind wordt verkocht.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:43 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
zal dus gewoon als het waar is iemand gekocht / verkocht worden...
Nope, maar ja, een schok-effect voor deze wedstrijden... zou niet verkeerd zijn denk ik.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:46 schreef Suijk het volgende:
[..]
Bekeruitschakeling en een oorwassing van je aartsrivaal, dan ben je toch echt niet meer houdbaar.
Moet je daar een persconferentie voor geven dan? Is er een persconferentie gegeven dan toen Maxwell, SQD en de Jong werden verkocht dan? Lijkt me niet dat er nu opeens voor een transfer wel een persconferentie komt. Of Huntelaar moet weer verkocht zijn, maar dat lijkt me niet.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:43 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
zal dus gewoon als het waar is iemand gekocht / verkocht worden...
Graag gedaan.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:29 schreef devv05 het volgende:
[..]
Goh, bedankt voor je extra motivatie maar denk dat ie het inmiddels al doorhad
Ik vrees van wel.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:49 schreef H.Flick het volgende:
Dat hele persconferentieverhaal is toch gewoon uit iemands duim gezogen?
Ik stelde toch vraagtekens bij mn bronquote:Op maandag 30 januari 2006 13:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Val voetbalzone en V-bal er dan lekker mee lastig, maar niet ons.
Geen nieuws is goed nieuwsquote:Op maandag 30 januari 2006 13:53 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik stelde toch vraagtekens bij mn bron
Ga naar je eigen topic? Of post daar niemand?
John v/d Brom kan mooi opgevolgd worden door Danny Blind.quote:Club niet tevreden over Van den Brom
Zondag 29 januari, door SV, Amsterdam, 23.22u GMT+01.00, Studio Voetbal
AD-journalist Hogo Borst suggereert dat Ajax wellicht op zoek gaat naar een nieuwe hoofd jeugdopleiding. John Van den Brom functioneert niet zoals Ajax dat zou willen.
Momenteel is Van den Brom eveneens trainer van Jong Ajax. Hij nam vorig jaar de taken als hoofd jeugdopleiding over van Danny Blind, die de overstap naar de A-selectie maakte.
Kunnen ze niet gewoon ruilen van plekquote:Op maandag 30 januari 2006 13:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
John v/d Brom kan mooi opgevolgd worden door Danny Blind.
Tja, dat team doet het idd ook niet best op dit momentquote:Op maandag 30 januari 2006 13:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
John v/d Brom kan mooi opgevolgd worden door Danny Blind.
Danny Blind is de ideale opvolger van John v/d Brom, lekker nog tien jaar met de jeugd werken en dan opnieuw een kans als hoofdtrainer. Nu werd hij op het verkeerde moment voor de leeuwen gegooid, maar deze fout moet Ajax gewoon goedmaken. Nieuwe trainer aanstellen en Danny Blind zijn oude functie terug, levert veel blije gezichten op!quote:Op maandag 30 januari 2006 13:56 schreef Suijk het volgende:
Vd Brom heb ik eigenlijk nooit vertrouwen in gehad. In Blind trouwens wel, dus dat zegt ook niks.
Klopt allemaal. Maar zo werkt het nou eenmaal niet denk ik. Je gaat als hoofdtrainer niet een stapje terug doen. Of is het wel eens gebeurd ergens?quote:Op maandag 30 januari 2006 14:03 schreef M0NTANA het volgende:
Oneervol ontslagen worden of gewoon weer een stapje terug om er later (als hij wat rijper is) weer twee stappen vooruit te zetten. Ik snap het probleem niet, DB is op dit moment niet de goede trainer/coach voor Ajax I. Dat ziet iedereen!
quote:Ajax accepteert schikking aanklager inzake FC Utrecht-Ajax
Het schikkingsvoorstel dat de aanklager van de KNVB in verband met de wanordelijkheden rond FC Utrecht - Ajax d.d. 27 november 2005 heeft gedaan, is door Ajax geaccepteerd. De wanordelijkheden betroffen hoofdzakelijk vernielingen in het bezoekersvak in stadion De Galgewaard.
De acceptatie van deze straf betekent dat de wedstrijd Heracles - Ajax van 26 februari a.s. zonder uitpubliek gespeeld zal worden.
Zoals Ajax in een eerdere reactie al heeft laten weten veroordeelt de club het aanrichten van vernielingen door haar supporters ten strengste. Wel betreurt Ajax het dat ook een groep goedwillende supporters, die graag naar de uitwedstrijd tegen Heracles had willen gaan, gedupeerd wordt door de groep die bij FC Utrecht vernielingen heeft aangericht. Ajax heeft wel getracht dadergerichte maatregelen te nemen maar het achterhalen van de identiteit van de daders bleek in dit geval zeer moeilijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |