zonder fatsoenlijke buitenspelers ook niet (alhoewel ik Rosales wel een leuke voetballer vind , vind ik het meer een rechtshalf of misschien wel leuk voor achter de spitsen)quote:Op maandag 30 januari 2006 00:02 schreef devv05 het volgende:
[..]
Welnee, toen ging het net zo beroerd. Zit sowieso geen toekomst in.
Maar dan vind ik het nog geen oplossing om dan maar 4-4-2 te gaan spelen wat ook niet werkt.... Ga liever op zoek naar vleugelspelers... Want heel leuk die Perez en Huntelaar, maar we hebben gvd ook vleugelspelers nodig!quote:Op maandag 30 januari 2006 00:04 schreef Enchanter het volgende:
[..]
zonder fatsoenlijke buitenspelers ook niet (alhoewel ik Rosales wel een leuke voetballer vind , vind ik het meer een rechtshalf of misschien wel leuk voor achter de spitsen)
Buiten het feit dat hij het niveau niet aankan kan hij op links en rechtsbuiten. Maar vooral rechts ja.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:57 schreef devv05 het volgende:
[..]
Krohn-Deli was een rechtsbuiten toch?
Het eerste zal ik nog niet over oordelen zonder dat hij een kans gehad heeft, maar dan kan ie in ieder geval concurreren met Rosales en dat lijkt me niet verkeerd.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:07 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Buiten het feit dat hij het niveau niet aankan kan hij op links en rechtsbuiten. Maar vooral rechts ja.
Ik denk niet dat we het met elkaar eens kunnen wordenquote:Op maandag 30 januari 2006 00:07 schreef devv05 het volgende:
[..]
Maar dan vind ik het nog geen oplossing om dan maar 4-4-2 te gaan spelen wat ook niet werkt.... Ga liever op zoek naar vleugelspelers... Want heel leuk die Perez en Huntelaar, maar we hebben gvd ook vleugelspelers nodig!
Nahja, 4-4-2 heeft zichzelf niet bewezen en op de langere termijn zit er geen toekomst in en het is on-AJAX... Denk dat minstens 90% van de Ajacieden daar zo wel over denktquote:Op maandag 30 januari 2006 00:08 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we het met elkaar eens kunnen worden![]()
Mwah, ik schrijf hem niet gelijk af. Maar ik heb mijn twijfels over een speler die bij RKC voornamelijk op de bank zit. Het enige wat in zijn voordeel spreekt is dat hij Ajax kent.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:08 schreef devv05 het volgende:
[..]
Het eerste zal ik nog niet over oordelen zonder dat hij een kans gehad heeft, maar dan kan ie in ieder geval concurreren met Rosales en dat lijkt me niet verkeerd.
Is nu dus al geen sprake meer van. Het mocht niet in de pers komen ofzo. Sowieso rare voorwaarde of niet?quote:Op maandag 30 januari 2006 00:12 schreef jna het volgende:
AC MIlan wou Babel dus hebben. Had ik niet verwacht.
Ruilen tegen Stamquote:Op maandag 30 januari 2006 00:12 schreef devv05 het volgende:
[..]
Is nu dus al geen sprake meer van. Het mocht niet in de pers komen ofzo. Sowieso rare voorwaarde of niet?
Ik dacht juist dat hij na dit seizoen transfervrij was.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:23 schreef Radegast het volgende:
Ajax heeft trouwens Jenner even uit het hoofd gezet omdat ze de vraagprijs van NAC te gortig vond, heb ik ergens gelezen.
2007.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:28 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat hij na dit seizoen transfervrij was.
quote:Op maandag 30 januari 2006 00:38 schreef Radegast het volgende:
Van der Meyde moet gewoon terugkomen naar Ajax, verdomme.
en als je het nou eens omdraait, dus in een aanvallender systeem.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:50 schreef Nashje het volgende:
--- Landzaat ------------ Sneijder ---
------------------ Perez ------------------
Het zou mooi zijn, maar ik zie het AZ niet toelaten.
quote:Kenneth Perez van AZ zal het nieuwe Ajax in balans brengen
Het Ajax van nu wordt door Jan en alleman ingehaald. PSV en Feyenoord mogen dat af en toe best, van de rest wordt dat daarentegen moeilijk gepikt in Amsterdam. NEC en FC Groningen op tweederde van de competitie bóven Ajax, het lijkt haast wel cabaret, het is echter de realiteit.
Maar de stabiele positie van AZ, inmiddels v-e-e-r-t-i-e-n punten weg gedemarreerd van Ajax, doet veruit het meeste pijn in de Arena, zéker bij de beleidsbepalers.
Als in zo’n vernederende situatie een door AZ afgedankte speler als Ramzi drie keer scoort namens FC Utrecht, dan dreigt het hoofdstedelijk moreel zelfs gebroken te worden. Dat kon er eigenlijk net niet meer bij, nadat vrijdagavond ex-Ajacied Arveladze namens AZ even vaak doel had getroffen in Kerkrade.
AZ, concurrent in de regio, is niet meer te stuiten. Onder leiding van Dirk Scheringa, Louis van Gaal en Marcel Brands wordt daar in een noodtempo voortgebouwd op het succes van de architecten Dirk Scheringa, Martin van Geel en Co Adriaanse.
Ook letterlijk. Het nieuwe stadion is nog vóór de opening al te klein. Er moet gewoon meteen een tweede ring op. Het zal duidelijk zijn dat de mensen die die tweede ring gaan vullen, afkomstig zijn uit de regio waar Ajax tot voor kort de onomstreden eerste keus was. Die liefhebbers staan nu in de rij voor een seizoenkaart van de FC Scheringa.
Daarom is het pikant dat Kenneth Perez met ingang van volgend seizoen voor Ajax speelt.
Niemand gaat dit vandaag bevestigen, misschien wordt het wel ontkend zelfs. De voorgenomen transfer ligt immers nogal gevoelig. Vooral sinds het vertrek van directeur Van Geel naar Ajax, beweegt de relatie tussen AZ en de Amsterdammers rond het vriespunt.
Niettemin staat de overgang van Perez zo vast als een huis, de deal is op topniveau vrijwel afgerond. De Deense international, wiens contract in Alkmaar na dit jaar nog een jaar doorloopt, is de man die bij het nieuwe Ajax vast op de positie van ‘nummer 10’ komt te spelen; de schaduwspits, favoriete positie van Perez.
De wedstrijd van gisteren in de Arena toonde op een paar manieren aan waarom de komst van de aanvaller noodzakelijk is. Ajax kocht zich in de afgelopen anderhalf jaar blauw aan spitsen, maar zit momenteel met een selectie die totaal uit balans is.
Er stonden tegen FC Utrecht drie centrumaanvallers opgesteld. Daarvan stond er één (Charisteas) daadwerkelijk in de spits. Rosenberg speelde als linksbuiten en de arme Huntelaar moest als schaduwspits aan de slag.
Erger dan zo toon je als club niet aan dat je in het recente verleden wél over geld maar te weinig over visie hebt beschikt.
Onder Van Geel en Blind wordt nu geprobeerd om de selectie van Ajax weer in balans te krijgen.
Vanuit dat perspectief moet het aantrekken van Perez beoordeeld worden. Uiteraard vervult hij de vacature achter de spitsen waar momenteel Sneijder, Manucharyan en Pienaar niet of soms voldoen. Perez moet daar, op die in de visie van Ajax cruciale plaats, veel meer gaan doen dan alleen maar goed voetballen.
De 31-jarige routinier zal vooral het leiderschap binnen de spelersgroep van Ajax moeten waarborgen. Hij zal de man moeten zijn, naar wie de rest luistert, die in het veld de orders uitdeelt, die over de intelligentie beschikt om wedstrijden, scheidsrechters, vrije trappen en tegenstanders naar zijn hand te zetten.
Tot nu toe had Galásek die functie moeten bekleden. Met alle respect voor zijn kwaliteiten als voetballer, maar een leider op Amsterdams toneel schuilt er niet in de Tsjech.
Uit arren moede wordt een junior als Hedwiges Maduro inmiddels ook al aangesproken op zijn latente leiderschap.
Dat is te gek voor woorden en diep van binnen vindt Maduro dat zelf ook. Het besluit om Perez te halen is daarom meer dan voor de hand liggend. De enige kritiek die je er op kunt hebben, is dat hij pas over een half jaar komt.
Als ze hem halen als linksbuiten zijn ze gek.quote:Op maandag 30 januari 2006 01:29 schreef F1Bas het volgende:
Als nummer 10 zie ik hem veel meer zitten dan als linksbuiten.
Hehe, zou het jou nog verbazen dan?quote:Op maandag 30 januari 2006 01:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als ze hem halen als linksbuiten zijn ze gek.
Tuurlijk wel, wat moet je dan met Sneijder doen? Buiten de basis houden? Lijkt me niet.quote:Op maandag 30 januari 2006 01:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als ze hem halen als linksbuiten zijn ze gek.
Sneijder kan gewoon linkshalf.quote:Op maandag 30 januari 2006 07:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, wat moet je dan met Sneijder doen? Buiten de basis houden? Lijkt me niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |