Sinds hij bij PSV keept volg ik hem al lang en ben ik een ware fan van hem geworden. ik ben nu bij 20, dus sinds mijn 9 ben ik al fan van hem.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat heb je met Ronald, volg je hem al lang?
Nee dat is op dit moment niet financieel haalbaarquote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:37 schreef -Vaduz- het volgende:
Oke, leuk. Ga je nog eens naar Glasgow om hem te zien nu het nog kan?
In 1994 werden Waterreus en Menzo naar PSV gehaald om van Breukelen te doen vergeten. Waterreus keepte Menzo er naar een paar wedstrijden uit de basis, waardoor Menzo begon te schreeuwen dat Waterreus hem treiterde en op zijn motor een anti neger tekst had staan.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:37 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat is die oorlog met Menzo? Heb ik wat gemist?
Hij is een druktemaker, maar wel een gezellige druktemakerquote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:40 schreef gras het volgende:
Geweldig voor de groep?
Volgens mij denken ze daar bij PSV juist 100% anders over.
Zo gezellig dat de prestaties er onder leden, naar het schijnt. Z'n CL-stats zouden eigenlijk voor zich moeten spreken.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:03 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Hij is een druktemaker, maar wel een gezellige druktemaker
Ben ik niet echt met je eens. Tuurlijk geef ik toe dat Gomes meer belangrijkere saves maakte in de Champions League dan Waterreus, maar Waterreus was niet reden nummer 1 dat het niet wou lukken met PSV in de Champions League. Dan vind ik eerder een reden dat:quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:06 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik vind het een grootbek. De voornaamste reden voor het uitblijven van Europees CL-succes bij PSV.
"PSV heeft 2 goede spitsen en een goede keeper."quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:06 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik vind het een grootbek. De voornaamste reden voor het uitblijven van Europees CL-succes bij PSV.
Hij had anders wel een machtige Jump.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:13 schreef Beschouw het volgende:
En wie Van Halen goed vindt, kan nooit iets bijzonders zijn
Liever van Halen dan de R&B zooi die de meeste internationals draaien.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:13 schreef Beschouw het volgende:
En wie Van Halen goed vindt, kan nooit iets bijzonders zijn
Dat van die 2 goede spitsen klopte wel...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:11 schreef methodmich het volgende:
"PSV heeft 2 goede spitsen en een goede keeper."
Wat is de goedste club dan? Falkirk of zo?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij keept nu bij de verkeerdste club van Schotland.
Beste clubs zijn Celtic en Hibernian.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:38 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Wat is de goedste club dan? Falkirk of zo?
Falkirkquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:38 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Wat is de goedste club dan? Falkirk of zo?
Jij was toch altijd de man van de feitjes? Ronald zei dat hij een aardige keeper was, niet een goedequote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
"PSV heeft 2 goede spitsen en een goede keeper."
En die goal dan?quote:Op zondag 29 januari 2006 15:59 schreef waterreus23 het volgende:
Tussenstand Inverness - Glasgow Rangers is 1-2.
Waterreus heeft tot nu toe nauwlijks iets te doen gehad
Bij de 1-1 kon Waterreus er helemaal niets aan doen, had in de tweede helft een goede reddingquote:
Hij is officieel nog altijd beschikbaar geloof ik.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:43 schreef pascalheister het volgende:
toffe gozer, 2 jaar geleden heeft ook bedankt voor het nederlands elftal toch?
Een redelijke keeper, om heel precies te zijn.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:06 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Jij was toch altijd de man van de feitjes? Ronald zei dat hij een aardige keeper was, niet een goede
Ja, Waterreus keepte vandaag. Moest een paar afstandschoten verwerken, en een keer vissenquote:Op zondag 12 februari 2006 17:22 schreef Beschouw het volgende:
Stond Reus in het doel vanmiddag?
En gisteren verloren van Celticquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:20 schreef -Vaduz- het volgende:
Tegen Aberdeen nog wel, wat maken de Rangers in eigen land een rampseizoen door.
Ja, AGOVV of zoquote:Op maandag 13 februari 2006 10:04 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
En gisteren verloren van Celtic
Hoop dat Reus aan het einde van het seizoen naar een echte club gaat.
Absoluut goed gekeept onze Waterreus, we zijn nog steeds trots op hem.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:55 schreef waterreus23 het volgende:
Villareal - Glasgow Rangers: 1-1, met een fantastische Waterreus!
Ow jawel hoor, maar staan nooit op fotoquote:Op zondag 12 maart 2006 16:38 schreef Beschouw het volgende:
Onderste foto is wel een oude. Heeft Waterreus daarna geen reddingen meer gemaakt?
Redding tegen Villarealquote:Op zondag 12 maart 2006 16:38 schreef Beschouw het volgende:
Onderste foto is wel een oude. Heeft Waterreus daarna geen reddingen meer gemaakt?
Kan zijn, maar ik denk dat Waterreus gewoon de waardering mist van de voorzitter. Vorig seizoen wonnen de Rangers de dubbel, mede door een uitstekende Waterreus. Het feit dat de Rangers het lang volhielden in de CL, was ook te danken aan Waterreus. Maar de voorzitter heeft nooit zijn waardering erover uitgesproken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:14 schreef Beschouw het volgende:
Of het is een move van Waterreus en zijn zaakwaarnemer om een beter contract in de wacht te slepen....
Ronald was al bij PSV amper weg te krijgenquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:43 schreef Beschouw het volgende:
Je bent wel een volhouder hè.
Bedoelde dus waterreus23quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:51 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ronald was al bij PSV amper weg te krijgen
Dat was het grapje dan ook gelijk.quote:
Jazeker, maar ik vind ook dat Waterreus 'gewoon' bij de selectie van het Nederlands Elftal hoort. En de kans is vrij groot dat Waterreus na dit seizoen stopt.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:43 schreef Beschouw het volgende:
Je bent wel een volhouder hè.
Nee Nac niet, want die hebben Zoetebier aangetrokken, en Waterreus heeft duidelijk aangegeven niet meer in Nederland te willen keepen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:07 schreef Beschouw het volgende:
NAC ook?
Deze maand wordt hij 36quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:47 schreef Beschouw het volgende:
Istie nog geen 40 dan?
2 Maanden een club zonder keeper uit de brand helpen. Welllicht een goede zet om zijn vorm te behouden voor wanneer die in Amerika aan de slag gaat.quote:Op maandag 4 december 2006 03:57 schreef mcyodogg het volgende:
Hoe zeker is dit?
Hij is erg loyaal aan PSV geweest voor jaren. Daarom is het pijnlijk om te zien hoe hij nu de concurrentie wil versterken. Vind het erg jammer van hem.
quote:
idd, dat was het eerste wat ook bij in mn geheugen opkwamquote:Op maandag 4 december 2006 09:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Waterreus is een kutjanus.
Ik hoor hem nog zeggen: "In Nederland is er maar één club voor mij, PSV. Ik zal nooit ergens anders spelen."
Een wat?quote:Op maandag 4 december 2006 09:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Waterreus is een kutjanus.
Een kutAnusquote:
Waarom niet?quote:Op maandag 4 december 2006 12:23 schreef Canisfire het volgende:
Is dat de nieuwe rage spelers die voro drie maanden ergens gaan spelen?
ronald.. Larson
quote:Ronald Waterreus wordt tijdelijk doelman van AZ. De voormalig PSV'er én international krijgt bij de Alkmaarders een contract tot 30 juni 2007. In principe echter blijft de 36-jarige routinier tot de winterstop. Door blessures van Joey Didulica en Khalid Sinouh heeft de formatie van coach Louis van Gaal een keepersprobleem.
Ach zo zijn alle spelers toch tegenwoordig. Eerst roepen ze dat er maar 1 club voor hen is en daarna doodleuk bij een andere club verder voetballen. Op een paar uitzonderingen na dan.quote:Op maandag 4 december 2006 12:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een kutAnus![]()
"In Nederland is er maar één club voor mij, PSV. Ik zal nooit ergens anders spelen."![]()
quote:Op maandag 4 december 2006 12:50 schreef Eb het volgende:
Gisteravond Ton Ojers bij TV Noord Holland:
'Goeie keeper, maar wel een lijnkeeper he. Van Gaal moet ze verdediging wel ff inpeperen dat ze al die kopduels winnen want Waterreus komt nooit, dat weet je. Stijf op de lijn, maar daar istie goed in.'![]()
boven de maas is het ook in gebruikquote:Op maandag 4 december 2006 12:57 schreef Dylan Dog het volgende:
Kutjanus, echt Brabants/Bosch ja. Heerlijk woord.
quote:Op maandag 4 december 2006 12:57 schreef Dylan Dog het volgende:
Wat heeft meevoetballen met hoge ballen te maken?quote:Op maandag 4 december 2006 13:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]meevoetballend is hij juist sterk
er staat oa dat hij alleen een lijnkeeper is........ daar ging ik op inquote:Op maandag 4 december 2006 13:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wat heeft meevoetballen met hoge ballen te maken?
Ja, als verdedigende keeper. Een lijnkeeper of een keeper die vaker uitkomt heeft toch niets te maken hoe goed hij kan mee voetballen verder? Volgens mij wordt er gewoon bedoelt dat ie bij de aanvallen van de tegenpartij stijf op de lijn staat en niet snel uitkomt, zoals Gomes bijv.quote:Op maandag 4 december 2006 13:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er staat oa dat hij alleen een lijnkeeper is........ daar ging ik op in
Daar zat ik ook over na te denken, maar dat je een lijnkeeper bent, wil niet zeggen dat je niet kan meevoetballen.quote:Op maandag 4 december 2006 13:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er staat oa dat hij alleen een lijnkeeper is........ daar ging ik op in
ik zie het breder.quote:Op maandag 4 december 2006 13:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, als verdedigende keeper. Een lijnkeeper of een keeper die vaker uitkomt heeft toch niets te maken hoe goed hij kan mee voetballen verder? Volgens mij wordt er gewoon bedoelt dat ie bij de aanvallen van de tegenpartij stijf op de lijn staat en niet snel uitkomt, zoals Gomes bijv.
Maar dat betekent niet dat ie wel of niet goed kan meevoetballen toch?
zondag is toch een ingecalculeerd verlies voor AZ?quote:Ben in ieder geval benieuwd hoe hij het zondag doet; lijkt me dat een keeper wel eventjes nodig heeft om weer goed te timen en ritme op te doen voor een wedstrijd.
Vooral dat...het word weer heerlijk die interviewsquote:Op maandag 4 december 2006 03:20 schreef tong80 het volgende:
. En leuk dat er weer een kleurrijk persoon op de velden verschijnt.
daarom blijft hij maar evenquote:Op maandag 4 december 2006 13:22 schreef Robar het volgende:
Van Gaal <-> Waterreus
Lijken me leuke en interessante discussies . . . .
Prima!quote:Op maandag 4 december 2006 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat ie maar lekker ouderwets mag blunderen zondag.
Ik ben benieuwd zondagquote:Waterreus tot winterstop bij AZ in het doel
4/12/2006 12:36
Ronald Waterreus tekent maandag een contract bij AZ. De 36-jarige doelman blijft in principe tot de winterstop bij de Alkmaarse club, die verlegen zit om een ervaren keeper door blessures van Joey Didulica en Khalid Sinouh.
Waterreus en AZ zijn het officieel eens over een contract tot en met 30 juni 2007, maar beide partijen hebben afgesproken dat ze in de winterstop weer uit elkaar gaan. De voormalige international wil in 2007 aan de slag in de Amerikaanse profcompetitie Major League Soccer.
Waarschijnlijk staat Waterreus komende zondag al in het doel van AZ, dat dan op bezoek moet bij Ajax. Het is dan tevens een jubileumduel voor de goalie, die dan zijn vierhonderdste wedstrijd keept.
AZ trekt Waterreus aan omdat coach Louis van Gaal de komende weken niet kon rekenen op Didulica en Sinouh en zo alleen de twintigjarige derde doelman Job Bulters tot zijn beschikking had. 'We kunnen als club geen enkel risico nemen', legde technisch directeur Marcel Brands afgelopen weekeinde al uit waarom AZ achter Waterreus aanzat. 'Puntenverlies in de komende fase kan fataal zijn.' Tot de winterstop speelt AZ nog vijf competitieduels en een duel in de UEFA Cup.
Van Gaal ziet het wel zitten in de oud-keeper van PSV. 'Hij is vrij, fit, heeft getraind en past bij een club als AZ. Hij is bovendien heel goed met zijn voeten en heeft ervaring', legde Van Gaal uit in De Telegraaf. 'Verder behouden onze eigen keepers perspectief, want als hij komt, gaat hij in de winterstop naar Amerika.'
Triest he?quote:Op maandag 4 december 2006 13:54 schreef mcyodogg het volgende:
Vind het echt een schijtstreek van hem
Moet je die foto nou zien. Waterreus in een AZ-pak![]()
Hij moet echt hopen dat ie in februari weg is.
Straks staan ze wel te springen dat Maxwell naar Eindhoven komt en vinden ze het geniaal van Koeman.quote:
Juistquote:Op maandag 4 december 2006 14:00 schreef IJzeren_Rinus het volgende:
[..]
Straks staan ze wel te springen dat Maxwell naar Eindhoven komt en vinden ze het geniaal van Koeman.
Nee, je bent niet de enige. Dat is namelijk al tien keer gezegd dit topic geloof ik...quote:Op maandag 4 december 2006 14:00 schreef WooZ het volgende:
Ben ik de enige die het opzich wel leuk vind om Waterreus terug te zien op de Nederlandse velden?
Heeft elke tegenstander iig bij de dooie spelmomenten meer kans tegen az
Waterreus was een clubicoon. En dat kwam van twee kanten. Waterreus zei dat voor hem PSV de enige club was, dat hij er zelfs voorzitter wilde worden. Wat maakt het mij uit als spelers van andere clubs hun loyaliteit breken. Als 'echte' PSV-ers het maar niet doen.quote:Op maandag 4 december 2006 14:00 schreef IJzeren_Rinus het volgende:
[..]
Straks staan ze wel te springen dat Maxwell naar Eindhoven komt en vinden ze het geniaal van Koeman.
heeft Maxwell ooit gezegd dat hij in Nederland nooit voor een andere club zou spelen? Zo ja dan zou je het recht hebben m hard te balen mocht hij komen.quote:Op maandag 4 december 2006 14:00 schreef IJzeren_Rinus het volgende:
[..]
als dat neit meer bestaat moet zelf zn bek erover houden!quote:Op maandag 4 december 2006 14:58 schreef LuukBes het volgende:
Wat een gelul weer over clubloyaliteit. Dat bestaat toch niet meer. PSV wil Waterreus niet meer, ook al wil hij misschien het liefste afbouwen of meetrainen bij PSV. Logisch dat ie zijn heil elders zoekt. Hij moet zeker niet in de WW gaan zitten als ie nog kan gaan keepen ergens, is ie nog veel te goed voor. Goed voor Reus, hoop voor hem dat ie er staat tegen Ajax.
Nah, hij houdt nog steeds het meeste van PSV, maar die willen hem gewoon niet. Clubliefde moet niet verwart worden met onbeperkte onuitzonderlijke loyaliteit aan maar 1 en dezelfde club.quote:Op maandag 4 december 2006 15:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als dat neit meer bestaat moet zelf zn bek erover houden!
Kutjanusquote:Op maandag 4 december 2006 12:57 schreef Dylan Dog het volgende:
En ik heb het weer van Vi.nlquote:Waterreus bijna garantie voor succes in De Arena
8/12/2006 10:54
De topper in de Eredivisie van komend weekeinde is het duel tussen Ajax en AZ van zondag. Bij de gasten maakt Ronald Waterreus zijn debuut. De 36-jarige doelman verloor pas drie keer in de Amsterdam Arena, in welk stadion hij zestien keer het doel verdedigde.
In competitieverband stapte Waterreus pas één keer als verliezer van het veld in De Arena. Dat was tijdens zijn laatste seizoen in dienst van PSV (2003/2004). Ajax versloeg de Eindhovenaren toen met 2-1. Waterreus verloor met PSV ook een keer van Ajax in De Arena in het toernooi om de KNVB-beker en het duel om de Johan Cruijff Schaal.
Van de overige dertien optredens met PSV in De Arena won Waterreus er twaalf. Naast duels met Ajax speelde PSV in die periode in De Arena ook tegen Roda JC, FC Twente en FC Utrecht in het kader van de Johan Cruijff Schaal. Waterreus verdedigde in het Amsterdamse stadion ook een keer het doel van het Nederlands elftal.
Naast Waterreus is er nog een speler van AZ die goede herinneringen aan De Arena bewaart. In dienst van Ajax scoorde Shota Arveladze in totaal 48 keer in De Arena, een aantal dat door geen enkele andere speler is gehaald. Vorig seizoen met AZ scoorde hij overigens niet tegen zijn oude werkgever.
Naast Arveladze herbergen de selecties van Ajax en AZ nog vijf spelers met een verleden bij de tegenstander. Bij Ajax ontmoeten Olaf Lindenbergh en Kenneth Perez (die is geschorst) oude bekenden. De AZ'ers Joey Didulica (die het duel mist vanwege een blessure), Tim de Cler en David Mendes da Silva (die overigens geen duel speelde voor de Amsterdammers) stonden in het verleden onder contract bij Ajax.
DE DUELS VAN RONALD WATERREUS IN DE ARENA
Datum Duel Uitslag Competitie
18-8-1996 Ajax-PSV 0-3 JC Schaal
22-12-1996 Ajax-PSV 0-2 Eredivisie
21-12-1997 Ajax-PSV 3-4 Eredivisie
16-8-1998 Ajax-PSV 0-2 JC Schaal
15-11-1998 Ajax-PSV 2-2 Eredivisie
15-12-1999 Ajax-PSV 1-3 Eredivisie
13-8-2000 PSV-Roda JC 2-0 JC Schaal
8-4-2001 Ajax-PSV 0-1 Eredivisie
12-8-2001 PSV-FC Twente 3-2 JC Schaal
25-11-2001 Ajax-PSV 1-3 Eredivisie
10-4-2002 Ajax-PSV 3-0 KNVB-beker
11-8-2002 Ajax-PSV 3-1 JC Schaal
15-12-2002 Ajax-PSV 2-4 Eredivisie
10-8-2003 PSV-FC Utrecht 3-1 JC Schaal
12-2-2003 Nederland-Argentinië 1-0 Oefeninterland
8-2-2004 Ajax-PSV 2-1 Eredivisie
Bron: AZ.nl
quote:Waterreus neemt een gok
Door KRIJN SNUIF
ALKMAAR - Ronald Waterreus stond maandag voor het eerst in een half jaar op het veld. Morgen moet hij tegen Ajax in topvorm zijn. Een race tegen de klok.
MAANDAG
Terwijl de voetballers van AZ nog nagenieten van hun 5-0 zege op Excelsior, meldt Ronald Waterreus zich in het DSB Stadion. Trainer Louis van Gaal heeft de 36-jarige doelman drie dagen daarvoor gevraagd of hij de Alkmaarse club uit de brand wil helpen.
AZ kampt met een keepersprobleem. Joey Didulica (hersenschudding) en Khalid Sinouh (kuit) zijn geblesseerd, het opstellen van de 20-jarige Job Bulters is slecht bevallen. De clubloze – en dus direct inzetbare – Waterreus ziet het wel zitten. Hij verwacht na de winterstop voor een Amerikaanse club te spelen en kan zo bij AZ mooi zijn conditie op peil houden.
Op de maandagochtend werkt hij voor de zekerheid in het lege stadion eerst nog een korte training af met keeperstrainer Jan Nederburgh. Daarna zet hij zijn handtekening onder het contract. Hij tekent tot medio 2007 (omdat het in Nederland niet mogelijk is om een voetballer voor een paar weken in te huren), maar zegt dat hij in januari weer vertrokken is. Zelfs als het Amerikaanse avontuur niet doorgaat.
’s Middags volgt de perspresentatie. Van Gaal, die hem als bondscoach in 2001 in Oranje liet debuteren, overhandigt de Limburger het AZ-keepersshirt met zijn naam en rugnummer 21 erop. Of hij even op het veld met het tricot wil poseren, vraagt een fotograaf. Waterreus weigert. ,,Dat vind ik de domste foto’s die er zijn,’’ zegt hij.
DINSDAG
Waterreus staat voor het eerst op het trainingsveld van AZ. De wind giert langs het stadion en produceert een onheilspellend gefluit. De nieuwste aanwinst draagt een korte broek en heeft – als enige van de 22 voetballers – afgezakte kousen. Samen met Bulters krijgt Waterreus wat simpele ballen van Nederburgh in zijn handen geschoten. Daarna doet hij mee in een partijspel van elf tegen elf. Bulters moet bij de reserves op doel. De man die 24 uur eerder een contract tekende, wordt ingedeeld in de groene ploeg. Waterreus dient zo snel mogelijk te wennen aan de verdedigers Gretar Steinsson, Kew Jaliens, Barry Opdam en Tim de Cler. En zij aan hem.
Een ongevaarlijk schot van Demy de Zeeuw belandt achter de grabbelende Bulters: 1-0. Waterreus krijgt weinig te doen. Geen ramp, vindt Nederburgh. ,,Ronald is 36 en zit vol ervaring,’’ aldus de keeperstrainer. ,,Het gaat er nu om dat hij wordt klaargestoomd op de manier die híj lekker vindt. Het heeft geen zin om hem elke dag af te matten.’’ Waterreus zal zijn eerste trainingspartij in Alkmaar niet winnen. Moussa Dembele weet hem te passeren en brengt de eindstand op 1-1.
WOENSDAG
Omdat Waterreus in Eindhoven woont en tussen Brabant en Alkmaar de nodige files kan tegenkomen, stapt hij om 6.30 uur in de auto. Maar wanneer hij ongeveer twee uur later de plaats van bestemming bereikt, staat hij voor een dichte deur. In de stromende regen. De keeper beschikt nog niet over een toegangspasje voor het stadion. Medespelers die hem kunnen binnenlaten, zijn er niet. De AZ-selectie heeft vandaag een vrije dag. Dat geldt niet voor Waterreus en Nederburgh. Zij hebben geen tijd te verliezen.
Met z’n tweetjes stappen ze even na 10.30 uur het trainingsveld op. De doelverdediger moet nu wel enkele malen gestrekt naar de hoek. ,,Ik merk dat ik sneller moe ben dan normaal,’’ zegt hij na afloop. ,,Maar dat is geen probleem. Ik ben er weliswaar zeven maanden tussenuit geweest, maar ik voel me nog redelijk fit. Een keeper moet vooral geestelijk fit zijn. Voor een doelman is een training lichamelijk zwaarder dan een wedstrijd. Bij PSV kreeg ik soms weken achter elkaar niets te doen, maar was ik na afloop toch kapot. Dat kwam omdat ik de hele wedstrijd gefixeerd was op die ene bal die ik moest pakken.’’
DONDERDAG
Opnieuw regent en stormt het in Noord-Holland. Na de warming-up stuurt Van Gaal zes basisspelers het warme en droge krachthonk in. Waterreus moet buiten blijven en staat op doel bij een partijspel van acht tegen acht. Hij krijgt het redelijk druk. De omstandigheden worden steeds guurder, maar klagen doet hij niet. ,,Of ik dit nog leuk vind? Ja, anders was ik niet elke dag om 6.30 uur in de auto gestapt. Ik heb de laatste maanden alleen wel gemerkt dat ik het voetbal niet meer nodig heb. Nadat ik was gestopt bij Glasgow Rangers, heb ik nog een tijdje in Schotland gewoond. Ik stond vaak om 7.00 uur ’s ochtends in mijn eentje op de golfbaan. Heerlijk, die rust.’’
VRIJDAG
Van Gaal laat zijn mannen opnieuw een partijspel over het hele veld spelen. Dat is geen toeval, aldus de oefenmeester. ,,We hebben deze week vaker een partijtje gespeeld dan normaal. Ronald moet bepaalde situaties weer leren herkennen. Dat hij niet helemaal fit is, vind ik geen probleem. Een speler stoom je niet in een paar dagen klaar, bij een keeper kan dat wel. Die doet toch niks. Een doelman is tijdens een wedstrijd vooral met zijn hoofd bezig. En als er één persoon sterk in zijn hoofd is, is het Ronald wel. Ik vind het knap dat hij ons wil helpen. Hij heeft toch een bepaalde reputatie. Voor hem valt er eigenlijk niets te winnen.’’
Waterreus houdt in de stromende regen zijn doel schoon. De basisspelers winnen de partij met 2-0, een mooie generale voor zondag. Waterreus: ,,Ik zal niet zeggen dat zondag alle ogen op mij gericht zullen zijn. Daarvoor is de wedstrijd te belangrijk. Maar de mensen zullen me zeker in de gaten houden.
,,Ik vind het hartstikke leuk dat de trainer zegt dat ik mijn reputatie op het spel zet, maar ik zie dat toch anders. Ik denk niet dat deze paar weken iets aan mijn carrière zullen veranderen.’’
AZ = Acht - Zwei?quote:Op maandag 11 december 2006 00:09 schreef Stereotomy het volgende:
Reus
Met Bulters in AZ doel had Ajax met 8-2 gewoonnen
meneer keepte ook afgelopen week tijdens sevilla uitstekend, zo'n keeper is echt een verbetering t.o.v. van de DSB (Didulica, Sinouh en Bulters) keepers.quote:Op zondag 17 december 2006 18:27 schreef venomsnake het volgende:
Meneer keepte een goede wedstrijd vandaag..![]()
quote:Waterreus bedankt voor langer verblijf AZ
Door Olga (Nuongirl) op vrijdag 29 december 2006 15:29
Bron: Telesport
De trainer van AZ, Louis van Gaal, heeft doelman Ronald Waterreus gepolst om langer bij AZ te blijven. Waterreus heeft echter voor de eer bedankt, waardoor hij morgenavond in de wedstrijd tegen zijn oude club Roda JC voor het laatst onder de lat staat bij de Alkmaarders.
"Waterreus is áltijd een optie. Ik heb het er met hem over gehad om langer te blijven. Maar hij gaat naar de USA. Het heeft geen zin, hij gaat weg," aldus Van Gaal vandaag. "Er is echter een nieuwe situatie ontstaan. Want Joey Didulica is op zijn vroegst over drie maanden fit. Hij is gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een tweede opinie. Hij mag over twee maanden pas weer beginnen met trainen en is dus pas wedstrijdklaar tegen de tijd dat de competitie zo’n beetje beslist is."
In de tussentijd word Didulica ook nog aan zijn enkel geopereerd, dat ook nog nodig blijkt. Bij AZ is Khalid Sinouh weer fit verklaard, maar door het vertrek van Waterreus blijft AZ tot zeker eind maart met een keepersprobleem zitten.
"Ik ben rond met New York Red Bull. En ga ervanuit, dat het doorgaat. Het hangt nog op toestemming van de bond. Ik heb het woord van de mensen van de club en heb er alle vertrouwen in, dat ze het nakomen. Als het niet zou doorgaan, zou dat uiterst teleurstellend zijn. Dan heb ik hier in feite zes wedstrijden voor niks gekeept," aldus Waterreus gisteren.
quote:Dan heb ik hier in feite zes wedstrijden voor niks gekeept.
het is maar hoe je het interpreteerdquote:
en het is nu helemaal rondquote:Op maandag 1 januari 2007 23:57 schreef rubbereend het volgende:
hij is toch bijna rond met NY; het is toch wachten op de bond?
Das wel vet ja. Als hij nog een jaar blijft kan hij ook nog mee naar hun nieuwe stadion. En met Bruce Arena hebben ze een goede coach.quote:
Die interesse zal wel gewekt zijn na zijn geweldig optreden in de UEFA-Cupquote:Op maandag 22 januari 2007 16:43 schreef waterreus23 het volgende:
Gisteren te horen gekregen in Studio Voetbal dat Waterreus ook nog na zijn AZ avontuur naar Sevilla kon voor een miljoenencontract.
Maar ja, Reus koos voor New York
Eerste in zijn loopbaan waarschijnlijk!quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:08 schreef waterreus23 het volgende:
Waterreus stopte in de wedstrijd een strafschop
nee, hij stopte er wel meer. Degene die ik me kan herinneren:quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:20 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Eerste in zijn loopbaan waarschijnlijk!
quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:33 schreef popolon het volgende:
Ik zag Waterreus net op tv in de VS.
Wist ik veel dat 'ie in de MLS speelt.
Ik heb geen flauw idee. Niet echt lijkt me.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:37 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Is het een beetje niveau daar in Amerika? Met die Juan Pablo, Van den Bergh en Waterreus heb je toch al aardig spelers. Al Juan Pablo er pas volgend jaar.
quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:39 schreef Radegast het volgende:
Vorige wedstrijd werd Waterreus in de rust gewisseld omdat ie niet tegen de kou kon, geloof ik.![]()
Ach, in de MLS zou ik ook de nul houden.quote:Op maandag 23 april 2007 10:58 schreef waterreus23 het volgende:
En Waterreus hield eergisteren weer de 0, de Red Bulls wonnen met 1-0
Hunter Freeman, Carlos Mendes, Jeff Parke en Todd Dunivantquote:Op maandag 23 april 2007 17:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke verdedigers staan er voor hem?
Dat had je op try-out moeten gaan bij de Galaxy. Had je meer kunnen verdienen als je nu doetquote:Op maandag 23 april 2007 16:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach, in de MLS zou ik ook de nul houden.
Met twee vingers in m'n neus.
Dat is niet voor de poes.quote:Op maandag 23 april 2007 17:28 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
Hunter Freeman, Carlos Mendes, Jeff Parke en Todd Dunivant![]()
Het starterssalaris is $30.000 of zoiets, nee dank je, mij niet gezien.quote:Op maandag 23 april 2007 17:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat had je op try-out moeten gaan bij de Galaxy. Had je meer kunnen verdienen als je nu doet
PSV'erquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:44 schreef Stereotomy het volgende:
Hopelijk wordt Reus ook nog even teruggevlogen naar Alkmaar voor een huldiging: hij heeft echt wel bijgedragen
Oh jaquote:
Zie eerst maar eens te winnen van Excelsior.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:44 schreef Stereotomy het volgende:
Hopelijk wordt Reus ook nog even teruggevlogen naar Alkmaar voor een huldiging: hij heeft echt wel bijgedragen
Veel stadions dragen de naam van een sponsor, zoals dat in de toekomst ook in Europa zal zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:37 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Die stadions in Amerika hebben echt zeldzaam lompe namen.
NAC (tijdje Fuji geweest), AZ (DSB), PSV (Phillips), Fortuna (Wagner & Partners Stadion), Emmen (Univé Stadion), RKC (Mandemakers Stadion), RBC (Vast & Goed Stadion).quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Veel stadions dragen de naam van een sponsor, zoals dat in de toekomst ook in Europa zal zijn.
Zie Arsenal, die hebben er al aan moeten geloven.
Helaas wel. Ook wel triest dat sommige clubs de naam van hun sponsor dragen, denk aan de club van Waterreus en Red Bull Salzburg.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Veel stadions dragen de naam van een sponsor, zoals dat in de toekomst ook in Europa zal zijn.
Ja ook die, ik ben er een beetje uit.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:49 schreef RayMania het volgende:
[..]
NAC (tijdje Fuji geweest), AZ (DSB), PSV (Phillips), Fortuna (Wagner & Partners Stadion), Emmen (Univé Stadion), RKC (Mandemakers Stadion), RBC (Vast & Goed Stadion).
Die van AZ is wel de meest erge.
NY in de MLS is het enige sportteam in de VS die een gesponsorde naam heeft voor zover ik weet. Ook shirtreclame zie je daar niet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:54 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Helaas wel. Ook wel triest dat sommige clubs de naam van hun sponsor dragen, denk aan de club van Waterreus en Red Bull Salzburg.
Is hij nog gesignaleerd in Alkmaar?quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:44 schreef Stereotomy het volgende:
Waterreus heeft zich in de tweede helft moeten laten vervangen met een enkelblessure, toen stond het nog 3-1.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:48 schreef popolon het volgende:
Ronald laat er twee door in de slotminuten.
Een penalty en de tweede was een doelpunt van wereldklasse, vrijwel onhoudbaar.
Van 3-1 naar 3-3.
Fuck Emirates, dat ding zal altijd Ashburton Grove blijven.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Weer een overbekend huilebalkverhaal?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:00 schreef waterreus23 het volgende:
Deze week een geweldig interview met Waterreus in de VI
Nee dat niet, paar leuke dingen uit het interview:quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:03 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Weer een overbekend huilebalkverhaal?
Dat is wel een beetje het typische Waterreus huilie verhaal hoor.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:10 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
Nee dat niet, paar leuke dingen uit het interview:
- Waterreus is mateloos populair bij de Red Bulls
- Hij vind dat trainers die afgeven op van Gaal gewoon jaloers zijn
- Hij het onbegrijpelijk vind dat hij nooit onder van Basten is geselecteerd voor Oranje
1 2 | 2007 NY 10 10 837 4 38 13 1.40 4 3 2 |
Zal Ron Jans mee eens zijnquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:10 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
Nee dat niet, paar leuke dingen uit het interview:
- Waterreus is mateloos populair bij de Red Bulls
- Hij vind dat trainers die afgeven op van Gaal gewoon jaloers zijn
- Hij het onbegrijpelijk vind dat hij nooit onder van Basten is geselecteerd voor Oranje
Je keept toch altijd al met je rug naar het doel?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:12 schreef waterreus23 het volgende:
Ronald Waterreus keert doel rug toe
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat hij volgend jaar vooral geen nieuw contract zou krijgen
Of misschien moet hij Louis van Gaal weer een dienst bewijzen, om voor een paar weken voor AZ te keepenquote:Op zondag 21 oktober 2007 08:36 schreef waterreus23 het volgende:
Na horen zeggen gaat hij het eerste jaar lekker golfen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |