abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34409518
Nog geen topic voor deze industrialgrootheid?

Al jaren een van mijn favoriete bands, en ondanks enkele albums die wat minder waren zijn ze de laatste paar jaar weer goed op dreef en erg actief.

Binnenkort een nieuw album en Amerikaanse tour. En als men dat overleeft hopelijk weer een Europese tour:
quote:
MINISTRY have finalized the track listing for their new album, "Rio Grande Blood", due on May 2 via 13th Planet Records/Megaforce in the U.S./Canada and 13th Planet Records/Soulfood Music Distrib GbmH in Europe. The follow-up to 2004's "Houses Of The Molé" was produced by MINISTRY mainman Al Jourgensen at 13th Planet Studios in El Paso, TX, mixed at The Saltmine in Mesa, AZ, and mastered at DNA Mastering in Studio City, CA. The album features guitarist Tommy Victor (PRONG, ex-DANZIG), bassist Paul Raven (KILLING JOKE) and drummer Mark Baker, with guest appearances by Jello Biafra (ex-DEAD KENNEDYS) and Sgt. Major.

"Rio Grande Blood" (view artwork here) track listing:

01. Rio Grande Blood
02. Señor Peligro
03. Gangreen (featuring Sgt. Major)
04. Fear (Is Big Business)
05. Lieslieslies
06. The Great Satan Remix
07. Yellow Cake
08. Palestina
09. Ass Clown (featuring Jello Biafra)
10. Khyber Pass

Check out two recent photos of MINISTRY taken during the recording sessions for the new album: Photo#1 (left to right: Tommy Victor, Al Jourgensen, Paul Raven), Photo#2 (left to right: Raven, Mark Baker, Jourgensen, Victor).

As previously reported, Jourgensen confirmed in a recent online posting that SLIPKNOT drummer Joey Jordison will be sitting behind the kit for MINISTRY on their upcoming North American tour, which is scheduled to kick off in early May. Joey is expected to join a touring lineup that will include Jourgensen, Victor and Raven.

MINISTRY's MasterBaTour 2006 will consist of 60 dates scheduled throughout the U.S. and Canada beginning on May 6. Support on the trek will come from Al's other band, REVOLTING COCKS and the San Antonio, Texas-based PITBULL DAYCARE. European dates are currently being booked for August and September 2006.
De nieuwe 'ouwe lullen' line-up:

25 jaar geleden begonnen als vrij suf electro/ebm bandje, en langzaamaan uitgegroeid tot een van de grondleggers van de Industrialmetal, samen met bands als Nine Inch Nails en Skinny Puppy. De stijlverandering ingezet met albums als 'The Land of Rape and Honey' en 'The Mind is a Terrible Thing to Taste' kwam op 'Psalm 69' tot volledige ontwikkeling. En betekende de grote doorbraak, het album kwam uit ten tijde van de rellen in Los Angeles en met nummers als 'N.W.O' (New World Order), 'Just One Fix' en 'TV 2' bleek het de perfecte soundtrack hiervoor.

Het brein achter Ministry is Al Jourgensen (alias Buck Satan, Hypo Luxa enz.). en daarnaast bekend van side-projects als oa. Lard en the Revolting Cocks.

Discografie:

With Sympathy (1983)

12" Singles (1985)

Twitch (1986)

Land of Rape and Honey (1988)

Mind is a Terrible thing to Taste (1989)

In Case You Didn't Feel Like Showing Up (live) (1990)

Psalm 69 (1992)

Filth Pig (1996)

Dark Side of the Spoon (1999)

Greatest Fits (2001)

Sphinctour (live)(2002)

Animositisomina (2003)

Houses of the Mole (2004)

Rantology (remixes en live) (2005)

Meer info: http://www.ministrymusic.org

Meer liefhebbers, fans, mensen die er een hekel aan hebben? Gooi het in dit topic
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 januari 2006 @ 12:37:13 #2
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_34409647
Tot en met Psalm 69 heb ik alles (waarvan het vroegere werk op tape) - van daarna niets. In 1992 in Paradiso gezien.

A mind is a terrible thing to taste veruit mijn favoriete album.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_34410059
Zelfs het oudere eerste werk kan ik wel waarderen, het enige album dat ik minder vind is Dark Side of the Spoon. Er komt trouwens ook een Europese tour in augustus meen ik me te herinneren.
Verder is de live dvd Sphinctour (ook al zo'n geweldige titel) en de dvd met videos ook aan te raden al was het alleen maar voor de video van Do you think I'm sexy van de Revolting Cocks.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_34411206
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:37 schreef Doc het volgende:
Tot en met Psalm 69 heb ik alles (waarvan het vroegere werk op tape) - van daarna niets. In 1992 in Paradiso gezien.

A mind is a terrible thing to taste veruit mijn favoriete album.
Als je Psalm 69 de moeite waard vind, zou je zeker Houses of the Mole moeten checken, album wordt ook weleens 'Psalm 70' genoemd
pi_34411278
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:52 schreef bartrid het volgende:
Zelfs het oudere eerste werk kan ik wel waarderen, het enige album dat ik minder vind is Dark Side of the Spoon. Er komt trouwens ook een Europese tour in augustus meen ik me te herinneren.
Verder is de live dvd Sphinctour (ook al zo'n geweldige titel) en de dvd met videos ook aan te raden al was het alleen maar voor de video van Do you think I'm sexy van de Revolting Cocks.
Oudere werk is niet helemaal mijn ding, maar wel grappig om te horen hoe ze zich ontwikkeld hebben door de jaren heen. Ben het met je eens dat Dark Side of the Spoon (ondanks de geweldige albumtitel) een vrij matig album is, betekende kennelijk ook bijna het einde van Ministry.

Je bedoelt de Tapes of Wrath dvd?
pi_34411350
Ministry in de tent op Fields of Rock een paar jaar geleden was een van de beste optredens die ik ooit heb gezien.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:43:20 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34411574
Ministry heb ik altijd wel tof gevonden met "The Mind Is ...." als favoriete album van de band.

Alleen kan ik er niet erg lang naar blijven luisteren, want hoewel ze voor mij vaak een instant rush zijn, ben ik ze ook vrij snel terug beu.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 januari 2006 @ 13:51:49 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34411859
ja zeg, komkommer, als je dit topic nou een paar dagen terug geopend had had ik de nieuwe Revolting Cocks cd voor je.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_34412629
Superband natuurlijk!

A mind.. is zeker hun beste plaat, maar land of rape and honey mag er ook zeker zijn Twitch is ook wel cool, erg electronoise

Ik heb ze al vaak live gezien, maar live wordt het geluid op de ceedees toch niet gehaald Maar ik heb ze ongeveer 4x per week in de korsakoff gehoord begin jaren 90, waarmee ik de muziek ook nog het meest mee associeer En de inrichting natuurlijk!

Ik heb weinig van hun periode na filth pig (wat ik hun slapste ceedee vind), maar soms hoor ik nog wat wat wel ok is, dus misschien moest ik maar weer ns wat spul gaan dow.. kopen

Lard is wel hun leukste side-project wat mij betreft.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34412815
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:52 schreef bartrid het volgende:
We believe van twitch is erg lekker, vaak gehoord ook tijdens de inrichting

Ach, nostalgie is ook niet meer wat het geweest is
pi_34413056
quote:
Je bedoelt de Tapes of Wrath dvd?
Yep die bedoel ik. Jammer dat er geen extra's op staan. Ik hoop dat In Case You Didn't Feel Like Showing Up ook ooit nog eens op dvd uitkomt.

Filth Pig vond ik in het begin helemaal niks maar ik ben hem in de loop van de jaren steeds meer gaan waarderen.
Een aantal jaren geleden speelden ze 's middags op Rock Im Park met 2 drummers en saxofoon..... De meeste Duitsers konden het niet waarderen, wij wel

Altijd leuk om mensen op het verkeerde been te zetten. Eerst Every day is halloween en dan Just one fix
quote:
Lard is wel hun leukste side-project wat mij betreft.
Eensch. Ik hoop dat de nieuwe Revolting Cocks ook weer wat beter is dan Prune Tang wat een tijdje geleden de ronde deed want dat was erg zwak...

Trouwens, dit zou wel eens het laatste Ministry album kunnen worden want Al wil terug naar school.
pi_34413222
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:23 schreef bartrid het volgende:

Filth Pig vond ik in het begin helemaal niks maar ik ben hem in de loop van de jaren steeds meer gaan waarderen.
Ik vond alleen die dylan-cover wel aardig kan ik me herrineren..

Maar volgens mij is die paat speciaal gemaakt om iets te hebben dat live te halen was, ipv. die monsterlijke machinale beats van weleer
pi_34413372
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:51 schreef Tokus het volgende:
ja zeg, komkommer, als je dit topic nou een paar dagen terug geopend had had ik de nieuwe Revolting Cocks cd voor je.
Kom je nou mee
(je hebt hem niet meer?)
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:27 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Maar volgens mij is die paat speciaal gemaakt om iets te hebben dat live te halen was, ipv. die monsterlijke machinale beats van weleer
Filth Pig vond ik in het begin ook erg tegenvallen, maar nadat ik ze in (ik meen) 013 zag tijdens die tour en die nummers live hoorde was ik behoorlijk om en is het een van de betere Ministry albums imo.

Die monsterlijke machinale beats hebben ze op Houses of the Mole ook weer hoor
pi_34413453
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:23 schreef bartrid het volgende:

[..]

Yep die bedoel ik. Jammer dat er geen extra's op staan. Ik hoop dat In Case You Didn't Feel Like Showing Up ook ooit nog eens op dvd uitkomt.

Trouwens, dit zou wel eens het laatste Ministry album kunnen worden want Al wil terug naar school.
In Cae you Didn't Feel is ook een klein beetje versleten op video bij mij, wordt wel tijd voor een dvd release. Die Tapes of Wrath moet ik eens checken dan.

Hm..maar als student heb je toch juist tijd over voor dingen als een bandje?
Toch grappig dat hij als ongeveer 50 jarige terug naar school wil.
pi_34413580
Hij wil weer les gaan geven
pi_34413686
Ohzo hehe, misschein eens een keer een college van hem gaan volgen dan
pi_34425095
Ministry is ruig, maar ik begrijp er geen ene fuck van, dat ze stiekem heel groot zijn, maar toch ook weer niet heel erg groot, en dat het soms verrekte moeilij kan zijn er plaatjes van in de cd-zaak te vinden.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:28:05 #18
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_34428781
Heb alleen greatest fits thuis

Zijn er nog albums die ik eigenlijk nog moet hebben en waarvan weinig op greatest fits staat? (vast wel)
Zou ze nog wel eens live willen zien iig!
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
pi_34430057
Opzich staat op Greatest Fits van een aantal albums een stuk of 3 nummers, dus je zou ze eigenlijk gewoon allemaal moeten hebben.

Maar als je wil beginnen zou ik gewoon Psalm 69 nemen.
Of als je het echt goed wil doen vanaf het begin in chronologische volgorde natuurlijk
pi_34430359
Wat ik als Prong en Killing Joke fan ook cool vind is dat Tommy Victor (1 van de strakste gitaristen) en Raven (1 van de beste bassisten in het genre) meespelen.
pi_34430855
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:58 schreef mr_cucumber het volgende:
Opzich staat op Greatest Fits van een aantal albums een stuk of 3 nummers, dus je zou ze eigenlijk gewoon allemaal moeten hebben.

Maar als je wil beginnen zou ik gewoon Psalm 69 nemen.
Of als je het echt goed wil doen vanaf het begin in chronologische volgorde natuurlijk
Nou, ik zou even wachten met aanschaffen van "with sympathy"...
pi_34430922
Nee joh, juist niet
pi_34431228
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:17 schreef bartrid het volgende:
Nee joh, juist niet
Ik denk dat hij zich te pletter schrikt als ie een "just one fix" verwacht
pi_34432091
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:24 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik denk dat hij zich te pletter schrikt als ie een "just one fix" verwacht
Leuk toch?

ongeveer hetzelfde doe ik met mensen die Delerium leuk vinden....Circuitry van Hard Wired draaien.....Ze geloven me meesteal niet als ik zeg dat het dezelfde band is
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 januari 2006 @ 12:12:39 #25
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_34442195
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:11 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb ze al vaak live gezien, maar live wordt het geluid op de ceedees toch niet gehaald Maar ik heb ze ongeveer 4x per week in de korsakoff gehoord begin jaren 90, waarmee ik de muziek ook nog het meest mee associeer
"Just one fix!"...

Ik kan me bijna geen avond herinneren dat dat NIET gedraaid werd in die tijd
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 januari 2006 @ 12:16:50 #26
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_34442337
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:27 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Had jij ze nou toendertijd (rond 1992) ook live gezien in Paradiso (met volgens mij Helmet in het voor programma). Ik moest toen wel lachen om het feit dat er zoiets als 4 gitaristen op het podium stonden.

Wat ik ook een mooi live moment vond van Ministry was niet bij Ministry maar bij Primus, waar Les Claypool het begin stuk van "Thieves" solo op bas speelde. Erg goed.
pi_34445169
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:16 schreef Doc het volgende:

[..]

Had jij ze nou toendertijd (rond 1992) ook live gezien in Paradiso (met volgens mij Helmet in het voor programma). Ik moest toen wel lachen om het feit dat er zoiets als 4 gitaristen op het podium stonden.

Wat ik ook een mooi live moment vond van Ministry was niet bij Ministry maar bij Primus, waar Les Claypool het begin stuk van "Thieves" solo op bas speelde. Erg goed.
Jij ging al veel vaker naar concerten toen dan ik Doc

Ik heb ze pas op waldrock voor het eerst gezien (ergens in 98 of 99..). Was toen met Oscar en zijn vrienden... die vonden het niet metal genoeg en we gingen halverwege het concert weer naar huis toe.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 januari 2006 @ 22:57:41 #28
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_34464926
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Jij ging al veel vaker naar concerten toen dan ik Doc
Het was ongeveer in de tijd van het (legendarische ) Soundgarden concert in Nighttown, vandaar dat ik het me afvroeg
pi_34465219
Ik ben jaloers op jullie generatie x-ers Niet dat ik Ministry of Chris Cornell nooit bij leven heb mogen bekijken maar toch. Het is niet altijd leuk om artiesten te zien die al ver over hun hoogtepunt heen zijn.
pi_34603832
Ministry Back in the days had ik Land of Rape & Honey op cassette... ik heb em nog steeds ergens liggen. En natuurlijk Psalm 69. Briljante albums, echt goed. Hun nieuwere werk ben ik niet zo bekend mee maar ik heb onlangs Houses of the Mole, Dark Side of the Spoon en Animositisomina ged/ld. Klinkt nogsteeds goed, hoewel ik er nog niet bekend genoeg mee ben om een echt oordeel te vellen.

Al Jourgensen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34609885
quote:
Op maandag 30 januari 2006 03:41 schreef StefanP het volgende:
Ministry Back in the days had ik Land of Rape & Honey op cassette... ik heb em nog steeds ergens liggen. En natuurlijk Psalm 69. Briljante albums, echt goed. Hun nieuwere werk ben ik niet zo bekend mee maar ik heb onlangs Houses of the Mole, Dark Side of the Spoon en Animositisomina ged/ld. Klinkt nogsteeds goed, hoewel ik er nog niet bekend genoeg mee ben om een echt oordeel te vellen.

Al Jourgensen
Wat vind je van hun politieke visie eigenlijk?
pi_34611524
Ministry trouwens bevestigd voor Wacken Open Air. Hopelijk gooien ze er gelijk wat andere Europese data tegenaan.
pi_34614868
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

pi_34623894
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Het duurde even voordat het kwartje viel maar nu dan toch:

Ik hoorde trouwens een nieuw nummer van de Revolting Cocks op de cd die bij de laatste metal hammer zat en daar was ik niet echt van onder de indruk, de fun en de funk zijn een beetje weg helaas.....
  Overall beste user 2022 maandag 30 januari 2006 @ 21:02:21 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_34626625
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:57 schreef Doc het volgende:

[..]

Het was ongeveer in de tijd van het (legendarische ) Soundgarden concert in Nighttown, vandaar dat ik het me afvroeg
Ow, die tijd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_34657370
MINISTRY have officially unveiled the lineup for their upcoming MasterBaTour 2006, which is scheduled to kick off in early May. It is as follows:

Al Jourgensen – Vocals, Guitar
Paul Raven (KILLING JOKE) – Bass
Tommy Victor (PRONG) – Guitar
Mike Scaccia (RIGOR MORTIS) – Guitar
Joey Jordison (SLIPKNOT) – Drums
pi_34657753
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:49 schreef mr_cucumber het volgende:
MINISTRY have officially unveiled the lineup for their upcoming MasterBaTour 2006, which is scheduled to kick off in early May. It is as follows:

Al Jourgensen – Vocals, Guitar
Paul Raven (KILLING JOKE) – Bass
Tommy Victor (PRONG) – Guitar
Mike Scaccia (RIGOR MORTIS) – Guitar
Joey Jordison (SLIPKNOT) – Drums
Wat een kwijl-line-up zeg
pi_34817756
Heb het ouwe topic terug gevonden... Ministry
pi_34965682
Jeugdsentiment van de bovenste plank.

Soon i discovered that this rock thing was true
jerry lee lewis was the devil
jesus was an architect previous to his career as a prophet
all of a sudden, i found myself in love with the world
so there was only one thing that i could do
was ding a ding dang my dang a long ling long

Ja en amen.
pi_34973764
Luister ook eens Some Dispute over T-shirt sales van de Butthole Surfers trouwens
pi_34984497
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:18 schreef bartrid het volgende:
Luister ook eens Some Dispute over T-shirt sales van de Butthole Surfers trouwens
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:33:16 #42
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_34984571
Wow bestaan die nog?
tog wel vet . . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_36016008
Gister de nieuwe cd 'Rio Grande Blood' binnengekregen, en hij is, net als Houses of the Mole, weer ouderwets hard, al is die minder 'Psalm 69' achtig.
pi_36020209
Ik heb hem nog niet, maar wel de laatste Revolting Cocks. Eerste paar keer vond ik er vrij weinig aan maar nu groeit ie toch wel (ai, foute woordkeuze....). Jammer dat de gekte en de funk er een beetje af zijn, het klinkt nu meer als Ministry met gastvocalisten.
pi_36021163
Jezus! Weer een nieuwe, Jourgensen en co zijn wel weer helemaal terug

Ik heb houses of the molè nog niet eens...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 maart 2006 @ 13:54:29 #47
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_36021347
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:49 schreef kamagurka het volgende:
Jezus! Weer een nieuwe, Jourgensen en co zijn wel weer helemaal terug

Ik heb houses of the molè nog niet eens...
2 jaar tussen albums is toch niet zo heel snel?
pi_36022890
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:54 schreef Tokus het volgende:

[..]

2 jaar tussen albums is toch niet zo heel snel?
Wel als je nagaat dat er daarvoor steeds 4 of 5 jaar tussen zat (in de jaren 90 tot 0)..
pi_36026324
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:19 schreef bartrid het volgende:
Ik heb hem nog niet, maar wel de laatste Revolting Cocks. Eerste paar keer vond ik er vrij weinig aan maar nu groeit ie toch wel (ai, foute woordkeuze....). Jammer dat de gekte en de funk er een beetje af zijn, het klinkt nu meer als Ministry met gastvocalisten.
zo omschreef ik die Revolting Cocks ook in mijn review, beetje het Ministry 'light' idee.
hij valt zeker niet tegen, maar er staan eigenlijk net iets teveel net niet nummers op.
pi_36028027
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:12 schreef Doc het volgende:

[..]

"Just one fix!"...
...
hierbij verbleekt Rammstein trouwens finaal
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_36028303
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:12 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Vergeleken bij ieder ministry nummer trouwens
pi_36028381
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:21 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

zo omschreef ik die Revolting Cocks ook in mijn review, beetje het Ministry 'light' idee.
hij valt zeker niet tegen, maar er staan eigenlijk net iets teveel net niet nummers op.
mee eens. Ik heb daarna beers steers & queers nog maar eens gedraaid en die is toch een stuk leuker (drop those pants )
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 maart 2006 @ 17:49:15 #53
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_36029119
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:12 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

waarom zou iemand überhaupt rammstein met Ministry willen vergelijken? beetje het idee Ford Fiesta vs Mercedes E-klasse.
pi_36207053
pi_36211280
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:49 schreef Tokus het volgende:

[..]

waarom zou iemand überhaupt rammstein met Ministry willen vergelijken? beetje het idee Ford Fiesta vs Mercedes E-klasse.
Komt wellicht dat het ouevre van Rammstein voor 80% gebaseerd is op Just One Fix van Ministry
pi_36236373
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Komt wellicht dat het ouevre van Rammstein voor 80% gebaseerd is op Just One Fix van Ministry
valt behoorlijk op in ieder geval
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_36309273
Bijna alles in huis, de laatste tijd vind ik ze erg tegenvallen terwijl daarvoor het mijn muziek helden(lees held) waren. Sinds Psalm zijn ze op een andere toer gegaan die me niet zo ligt.
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:31:21 #58
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36309632
Goed topic.
Van Ministry ken ik alleen Houses Of The Mole en wat losse nummers (Just One Fix en wat andere bekende). Ik heb Animositisomina en nog een wel liggen maar nog niet geluisterd

Ook Lard en Revolting Cocks kan ik erg waarderen

Toch jammer dat ik toen op Fields of Rock niet naar Ministry ben gaan kijken... kende ze toen nog niet zo goed, en het viel samen met Manson.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_36310051
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:22 schreef dewd het volgende:
Bijna alles in huis, de laatste tijd vind ik ze erg tegenvallen terwijl daarvoor het mijn muziek helden(lees held) waren. Sinds Psalm zijn ze op een andere toer gegaan die me niet zo ligt.
Houses of the Mole wordt anders omschreven als 'Psalm 70', en ook die nieuwe heeft weer behoorlijk wat Psalm 69 momenten. Dus probeer het nog eens zou ik zeggen
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:58:08 #60
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_36310554
quote:

[..]

In ieder geval voor de eerste 2 Rammstein CD's is dit heel erg waar idd.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_36315600
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:22 schreef dewd het volgende:
Check House of the Molé. Weer terug naar het oude werk...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 05:31:17 #62
46960 StefanP
polemicist
pi_36318403
House of the Mole is erg sterk idd. Doet me denken aan.... juist, Psalm 69
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36547421
nieuwe is gaaf, over t algemeen. Voor mijn ministry(interview)avontuurtje moet je maar even www.basverbeek.nl checken (inclusief audioquote)...
pi_36549245
Heb ze kort geleden ontdekt, en vind ze veel belovend.
pi_36549384
beetje onzin om de ene band af te kraken om de andere te promoten. Zowel rammstein als ministry vind ik super.

Psalm 69 is mijn favoriet uiteraard
underground forever baby
pi_36549540
quote:

[..]

Ik was dus net wat nummers aan het luisteren omdat ik Ministry ook noh niet echt goed ken
en toen ik 'Just one fix' opzette las ik dit en inderdaad het is er echt aan af te horen.
pi_36549699
quote:

[..]

Laten we wel wezen, just one fix is dan weer voor 80% gebaseerd op de riffs van slayer (met name south of heaven en reign in blood)
pi_36549770
Okee , nou goed ik hoor het nummer in ieder geval voor de eerste keer en daar zit ook wel wat in, ja.
Verder een nieuwe ontdekking voor mij, ik kende eigenlijk alleen het nummer "the fall".
pi_36549805
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Laten we wel wezen, just one fix is dan weer voor 80% gebaseerd op de riffs van slayer (met name south of heaven en reign in blood)
Ja, zou zo maar kunnen. Ik bedoel, Ministry maakte toch ook electropop tot Metallica en Slayer met vette muziek op de proppen kwamen.
pi_36549873
Sow, ik hoor nu voor het eerst het nummer No W , geweldig
pi_36549961
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:59 schreef DarkMinded het volgende:
Okee , nou goed ik hoor het nummer in ieder geval voor de eerste keer en daar zit ook wel wat in, ja.
Verder een nieuwe ontdekking voor mij, ik kende eigenlijk alleen het nummer "the fall".
The fall is een andere favoriet En die cover van dylan geweldig !
underground forever baby
pi_36550075
lay lady lay vind ik nou echt helemaal niets aan (past ook niet echt op het album) maar filth pig is wel 1 van mijn favoriete albums. Iedereen die een psalm 69 part 2 verwachtte kon dat mooi op z'n buik schrijven. De Sphinctour dvd (ook weer zo'n briljante titel) die rond die tijd uitkwam is ook erg leuk (shots van verschillende festivals gebruikt tijdens 1 nummer zodat het net lijkt of Al meer van outfit wisselt dan Britney Spears)

zowiezo ben ik niet zo'n fan van ministry's covers, the light pours out of me klinkt precies hetzelfde als het origineel.....
pi_36550152
Welk nummer is de Dylan cover? misschien stomme vraag maar ik zie em zo niet.
pi_36550174
lay lady lay van filth pig.
pi_36550183
Lay Lady Lay dus totaal onherkenbaar als je het mij vraagt... ik vind m trouwens wel geniaal.
pi_36550582
bedankt, dan heb ik 'em dus wel al eerder gehoord maar inderdaad compleet niet herkend.
pi_36554957
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:38 schreef Batsnek het volgende:
Heb ze kort geleden ontdekt, en vind ze veel belovend.
Grappig om dat te zeggen over een band die al 25 jaar bezig is
pi_36555194
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:25 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Grappig om dat te zeggen over een band die al 25 jaar bezig is
Ja weet ik, ik las t zelf terug en dacht bij mezelf ook al dat ik het anders bedoelde. Ik bedoel natuurlijk; ik ken ze pas net, en ik ga ze vast erg tof vinden.
pi_36555326
Ik spam hem er vast bij..aangezien hier uiteraard industrial liefhebbers vertoeven:

Nerve - Blood&Gold

Een van de beste industrial albums ooit. en ook nog eens nederlands.

Je doet jezelf ernstig tekort als industrial liefhebber om dat album niet te kennen.
underground forever baby
pi_36555352
Helaas geen Nederlandse data maar ik heb m'n kaartjes voor de Londen show binnen. Jammer alleen dat het in The Forum is want dat is een kutzaal...
http://www.ministrymusic.org/news/
pi_36555405
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:14 schreef bartrid het volgende:
lay lady lay vind ik nou echt helemaal niets aan (past ook niet echt op het album) maar filth pig is wel 1 van mijn favoriete albums. Iedereen die een psalm 69 part 2 verwachtte kon dat mooi op z'n buik schrijven. De Sphinctour dvd (ook weer zo'n briljante titel) die rond die tijd uitkwam is ook erg leuk (shots van verschillende festivals gebruikt tijdens 1 nummer zodat het net lijkt of Al meer van outfit wisselt dan Britney Spears)

zowiezo ben ik niet zo'n fan van ministry's covers, the light pours out of me klinkt precies hetzelfde als het origineel.....
Ik stoor me niet zo aan die cover eigenlijk, vind hem zodanig verbouwd dat ik hem wel kan waarderen zelfs. Filth Pig moest echt even groeien bij me (ik was zo'n persoon die psalm 69 part 2 verwachtte en was dus best teleurgesteld) maar na ik die nummers live had gehoord (in 013 meen ik..) ben ik het wel gaan waarderen en vind ik het zeker een van de betere albums.
pi_36555507
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:27 schreef metalbazzz het volgende:
nieuwe is gaaf, over t algemeen. Voor mijn ministry(interview)avontuurtje moet je maar even www.basverbeek.nl checken (inclusief audioquote)...
hehe, dan heb je hem wel erg pissed gemaakt, of hij was zowiezo al in een kutbui natuurlijk, je weet het nooit met die bejaarden

maarre ik las op je site..

"Oh, ik kan t niet helemaal verklappen, maar kan wel zeggen dat Ministry deze zomer te zien is op verschillende, ook Nederlandse, festivals (met ook drummer Joey van Slipknot!). Ik ga alvast naar de sportschool om te trainen, houdoe."

geen tipje van de sluier?
pi_36558294
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:45 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

hehe, dan heb je hem wel erg pissed gemaakt, of hij was zowiezo al in een kutbui natuurlijk, je weet het nooit met die bejaarden

maarre ik las op je site..

"Oh, ik kan t niet helemaal verklappen, maar kan wel zeggen dat Ministry deze zomer te zien is op verschillende, ook Nederlandse, festivals (met ook drummer Joey van Slipknot!). Ik ga alvast naar de sportschool om te trainen, houdoe."

geen tipje van de sluier?
nee, dan heb ik t straks gedaan... Maar gezien het bevestigd is zullen de festivals er zelf binnenkort wel mee uitkomen. Een paar waren al bekend: o.a. Wacken en Sziget.

ben trouwens niet zo zeker meer van mn moshpituitleefplannen, er is toch een stukje magie weg zo...
pi_36574097
http://www.pissarmy.com/viewtopic.php?t=7170

vooral de country versie van Broken is geweldig
pi_36622926
Ministry schijnt op Lowlands te komen
pi_36623560
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:50 schreef bartrid het volgende:
Ministry schijnt op Lowlands te komen
ja, staat nu dus op de site van Lowlands. Zo, nu heb ik geen geheimen meer voor mr cucumber.
pi_36623863
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:04 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

ja, staat nu dus op de site van Lowlands. Zo, nu heb ik geen geheimen meer voor mr cucumber.
En nu nog in de zaal. 013 in 1998 was zo vet
pi_36623913
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:12 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

En nu nog in de zaal. 013 in 1998 was zo vet
absoluut Alleen heb ik daar 2 parkeerbonnen aan over gehouden
pi_36624437
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:13 schreef bartrid het volgende:

[..]

absoluut Alleen heb ik daar 2 parkeerbonnen aan over gehouden
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
pi_36624762
met 2 autos erheen en niet in de parkeergarage parkeren maar ergens bij een laadzone parkeren (dat was de keer daarvoor ook goed gegaan )
pi_36624837
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:04 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

was eigenlijk ook maar 1 optie aangezien er niet zo veel NL festivals zijn in augustus, maar idd, beter dat ze nog ergens in een zaaltje komen.
pi_36625388
quote:
Op zondag 2 april 2006 12:58 schreef bartrid het volgende:
http://www.pissarmy.com/viewtopic.php?t=7170

vooral de country versie van Broken is geweldig
Die Thieves cover
pi_36625568
Ben nog steeds opzoek naar de DVD versie van In Case U Didnt Feel Like Showing Up....

Anyone?
pi_36625637
die is dacht ik nog niet uit op dvd (jammer genoeg)
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:51:16 #95
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36729235
Ha, een Ministry topic!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_36736434
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:36 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

was eigenlijk ook maar 1 optie aangezien er niet zo veel NL festivals zijn in augustus, maar idd, beter dat ze nog ergens in een zaaltje komen.
Concert in paradiso van een paar jaar terug was vet! Niet zo vet als skinny puppy vorig jaar maar toch..
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:29:07 #97
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36736590
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:11 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb weinig van hun periode na filth pig (wat ik hun slapste ceedee vind), maar soms hoor ik nog wat wat wel ok is, dus misschien moest ik maar weer ns wat spul gaan dow.. kopen
You know where to go
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_36736630
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:29 schreef Mark het volgende:

[..]

You know where to go

Hee, mijn vaste besteladres komt net langs... (heb je houses of the mole ook Mark?)
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:31:50 #99
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36736668
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:30 schreef kamagurka het volgende:
(heb je houses of the mole ook Mark?)
Drinkt Omar bier?
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:35:14 #100
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_36742598
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:31 schreef Mark het volgende:

[..]

Drinkt Omar bier?
Kee dan!
pi_36775598
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:24 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Concert in paradiso van een paar jaar terug was vet! Niet zo vet als skinny puppy vorig jaar maar toch..
Dat was een vet concert idd, alleen het geluid stond echt veel te hard. Ben veel gewend, maar dat sloeg nergens op

Zag vandaag op de platenbeurs in Utrecht trouwens nog 2 singletjes liggen van Ministry uit de begindagen, met Al als een genagellakte jaren '80 new wave pretty boy op de voorkant
Vond 9 euro stuk echter toch iets te prijzig voor iets wat ik hooguit eenmaal zal beluisteren.
pi_36825604
Goeie band, en hun nieuwe CD is ook wel tof. Maar mijn favorieten blijven wel Psalm en Houses of the Molé.

Verder wil ik de Revolting Cocks versie van het nummer "Do ya think i'm sexy" van Rod Stewart even noemen, die is erg grappig (en de bijbehorende clip ook!).
  maandag 15 mei 2006 @ 21:38:49 #103
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_37858288
De nieuwe cd is VET!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  maandag 15 mei 2006 @ 22:01:57 #104
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37859389
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:38 schreef BOKA het volgende:
De nieuwe cd is VET!
Niet mee eens

Ministry klinkt als een ordinair metalbandje op de laatste plaat, ik herken er niets typisch qua ministry meer in terug
pi_37862986
Ik vind de nieuwe plaat wel lekker maar ik heb dan ook al het werk van Prong in m'n cd kast staan. Ben het wel met Kama eens dat het wat minder typisch MInistry is en soms een beetje teveel metal maar het blaast toch de meeste moderne metal wel helemaal weg hoor.
pi_37863304
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:17 schreef bartrid het volgende:
Ik vind de nieuwe plaat wel lekker maar ik heb dan ook al het werk van Prong in m'n cd kast staan. Ben het wel met Kama eens dat het wat minder typisch MInistry is en soms een beetje teveel metal maar het blaast toch de meeste moderne metal wel helemaal weg hoor.
snap your finger snap your neck
underground forever baby
pi_37863398
Da's ook gelijk het beste album (Cleansing)
  maandag 15 mei 2006 @ 23:30:13 #108
11502 nipeng
The last ride is free
pi_37863480
Ook ik vind het een prima album. Metal, niets mis mee.

Prong ~ Cleansing
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:26:52 #109
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37865570
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:30 schreef nipeng het volgende:
Ook ik vind het een prima album. Metal, niets mis mee.

Prong ~ Cleansing
Cleansing is doordachte metal (hangt zelfs meer tegen rock aan misschien) en klinkt niet als de standaard boerenzoon met een gitaar om zijn nek, die laatste van ministry hangt mij toch iets teveel van de aloude metalclichées aan elkaar, geen schim van hun briljante periode eind jaren 80
pi_37887771
Waarschijnlijk omdat op Cleansing de KIlling Joke invloeden (ook al omdat Raven bij ze bast) naar boven kwamen drijven. Ik ben het wel met Kama eens dat het briljante van The Mind en Land er een beetje af is, maar metal cliches vind ik het nou ook weer niet. Luister dan eens naar Trivium of 1 van die andere moderne metal bands die niks anders doen dan Iron Maiden lickjes en riffs herhalen met daarover screamo vocalen......
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:19:31 #111
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37892163
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:25 schreef bartrid het volgende:
Waarschijnlijk omdat op Cleansing de KIlling Joke invloeden (ook al omdat Raven bij ze bast) naar boven kwamen drijven. Ik ben het wel met Kama eens dat het briljante van The Mind en Land er een beetje af is, maar metal cliches vind ik het nou ook weer niet. Luister dan eens naar Trivium of 1 van die andere moderne metal bands die niks anders doen dan Iron Maiden lickjes en riffs herhalen met daarover screamo vocalen......
Vriend Bartrid, zoals je weet zijn we het vaak eens.. en zo te horen hierover uiteindelijk ook wel
Ik weiger surbiet om me in de meeste metal van vandaag langer te verdiepen dan enkele minuten, ik vind namelijk dat er op dat front al eeuwen niets tot weinig nieuws is bijgekomen, en het betere gooi- en smijtwerk ken ik allang. Zelfs in een stokoude tent als de Korsakoff worden alle ouwe bands nog steeds uit de kast getrokken om het (inmiddels verjongde) publiek nog enigzins in beweging te krijgen, veelzeggend..

De nieuwe ministry zal misschien ook nog wel enkele redelijke tracks bevatten derhalve, maar het contrast met het oude werk was voor mij zo schril dat ik me onmiddelijk heb afgekeerd na anderhalve luisterbeurt! Gelukkig was dit geheel vrij op een luistersite, want anders zou het de miskoop van de eeuw zijn geweest voor mij De grunts van good ol' Al klonken zelfs alsof hij een cursus deathmetal had gevolgd. Ik zal misschien houses of the molè nog van iemand krijgen eerdaags, daar zal ik me huiverend ook maar even aan wagen, maar ik vrees het ergste.
pi_37897728
Wat vond je van Psalm 69 dan kama? Die was toch ook al behoorlijk metal vergelken met 'the mind..' en 'the land..'
pi_37897767
quote:
Vriend Bartrid, zoals je weet zijn we het vaak eens.. en zo te horen hierover uiteindelijk ook wel
Ik weiger surbiet om me in de meeste metal van vandaag langer te verdiepen dan enkele minuten, ik vind namelijk dat er op dat front al eeuwen niets tot weinig nieuws is bijgekomen, en het betere gooi- en smijtwerk ken ik allang. Zelfs in een stokoude tent als de Korsakoff worden alle ouwe bands nog steeds uit de kast getrokken om het (inmiddels verjongde) publiek nog enigzins in beweging te krijgen, veelzeggend..
tsja, dat verbaast me niks, ik koop nog wel eens de Rock Sound of een ander metal blad om toch nog een beetje op de hoogte te blijven en het meeste werk wat daarop staat heb ik wel eens gehoord omdat er weinig origineels bijkomt. De enige bands die ik me zo voor de geest kan halen die ik naar aanleiding van de gratis cd's gekocht heb zijn Cult of Luna (geweldig), Overmars (net zo geweldig) en Miksha (tegenvaller).

Verder is het contrast met het oudere zwaar briljante werk inderdaad groot. Misschien komt het ook wel door de drums van Joey Jordison die natuurlijk veel meer een `standaard' metal drummer is. Vooralsnog vind ik het een geweldige metal plaat maar ik had meer verwacht van Al en ik kan me je teleurstelling wel voorstellen. Houses of the mole zal je denk ik beter vinden....

En alleen over Radiohead zijn we het geloof ik niet eens Kama

[ Bericht 4% gewijzigd door bartrid op 16-05-2006 23:20:23 ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:19:59 #114
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37898268
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:09 schreef mr_cucumber het volgende:
Wat vond je van Psalm 69 dan kama? Die was toch ook al behoorlijk metal vergelken met 'the mind..' en 'the land..'
Kijk, ik kan de input van metal best waarderen hoor.. zeker als die innovatief en functioneel is gedaan (dus om echt een loodzwaar effect te krijgen wat iedereen omver blaast). Psalm 69 is natuurlijk gewoon een meesterwerk! De hardste ministry, juist omdat de wisselwerking tussen de metal(samples?) en de drum(computer?) zo geniaal is! En bovendien niet alleen maar metalinvloeden, maar ook allerlei andere industrial.. allemaal top bij deze plaat! De geluidssamples zijn ook geniaal (just one fix, sowieso het hardste nummer van ministry of welke industrial band ook). Daar hoor ik bij de laatste plaat dus niets van terug Het lijkt wel een doodgewone deathmetal band met af en toe wat flauwe 69-achtige samples. Maar het mechanische en daardoor extra agressieve dat ministry had was helemaal weg. Bovendien klonk Al niet meer als Al..
pi_37898400
Dat kan ook komen omdat Tommy Victor een aantal nummers gezongen heeft als ik me niet vergis en die klonk op z'n laatste album ook als een knorrend varken die teveel sigaren gerookt heeft.

Just one fix is mijn alltime favoriete Ministry nummer.
pi_37898770
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:19 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Psalm 69 is natuurlijk gewoon een meesterwerk!
In dat geval zal je Houses of the Mole waarschijnlijk beter kunnen waarderen.
De nieuwe is inderdaad een stuk meer metal dan de rest, en ik snap je punt dan ook wel. Persoonlijk vind ik er echter niets mis mee, integendeel zelfs
pi_37898989
Kama, probeer de laatstse Revolting Cocks eens dan. Meer electronica en minder metal. Leuk plaatje dat ik na verschilllende draaibeurten een stuk beter ben gaan waarderen. Houses of the mole is inderdaad een stuk dichter bij Psalm 69 dus die zal je een stuk beter waarderen denk ik.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:58:25 #118
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37900179
Ik zal me er ns aan wagen.. revolting cocks was altijd wel een leuk side-project Beers, Steers & Queers
  woensdag 17 mei 2006 @ 01:45:19 #119
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_37903041
Klinkt lekker! Jesus built my hotrod! Moest maar eens meer van hun gaan beluisteren.
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:06:07 #120
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37952499
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:19 schreef kamagurka het volgende:
Het lijkt wel een doodgewone deathmetal band met af en toe wat flauwe 69-achtige samples. Maar het mechanische en daardoor extra agressieve dat ministry had was helemaal weg. Bovendien klonk Al niet meer als Al..
Dat komt omdat ze tegenwoordig gothic zijn:

Bron: Boudisque
Dommage arachide-fromage
pi_37956381
pi_37961525
die gothicjurken schrikken zich de pleuris als ze hem nietsvermoedend aanzetten
pi_37962304
Nou werd ministry altijd grijsgedraaid op gothfeesjes waar ik vroeger vaak kwam (inrichting!), dus de betere goth (niet die sul van tegenwoordig met middeleeuws gewaad die naar after forever luistert dus) kan ministry zeker wel waarderen, evenals andere goede industrial.

Maar om dit Gothic Tip te noemen... Boudisque met hun veronderstelde muziekkennis
pi_37963255
oudere Ministry is wel verwant natuurlijk met de oude gothic. Ook omdat MInistry met dat electropopverleden zit opgescheept maar om het gothic te noemen
pi_37965845
Maar dat is dan wel hele oude Ministry..bijna 20 jaar terug, er werken dan blijkbaar wel hele oude mensen bij Boudisque
pi_37972895
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
oudere Ministry is wel verwant natuurlijk met de oude gothic. Ook omdat MInistry met dat electropopverleden zit opgescheept maar om het gothic te noemen
Zoals je wellicht weet is goth allang een verzamelnaam voor de meest uiteenlopende muziekstijlen (check de topics anders eens ). Maar ministry is natuurlijk ab-so-lu-ut géén gothic
T/m psalm 69 werd ministry in ieder geval veel gedraaid op menig cybergoth/industrial event, vrij logisch ook als je het mij vraagt. Extreme mensen, extreme muziek
pi_38261980
Zoals Al al eerder aankondigde, het volgende Ministry album zal (voorlopig?) de laatste worden
quote:
AL JOURGENSEN Says 'Final' MINISTRY Album Will Be About BUSH's 'Corrupt Administration' - May 26, 2006

MINISTRY leader Al Jourgensen has told Gary Graff of Billboard.com that after MINISTRY finishes its current MasterBaTour, he plans to go right back into the studio for what he says will be "the last MINISTRY album."

"I've got other things to do," Jourgensen explained to Billboard.com. "I just started a label (13th Planet Records), and I want to sign some bands and really build it up like I did with WaxTrax in the '80s, not just a vanity label. I think it's time — and I'll be leaving on the top of my game instead of hanging on too long and doing crappy AEROSMITH and ROLLING STONES albums 30 years later."

Jourgensen, who lives near Waco, Texas, says that like its two predecessors — 2004's "Houses of the Mole" and this year's "Rio Grande Blood" — the final MINISTRY album will be politically minded blast at the administration of President George W. Bush.

"It's a trilogy," Jourgensen said. "The next one's going to be called 'The Last Sucker', and it's also about this corrupt administration. That seems to be my muse; everyone seems to think I write real shitty music when a Democrat's in office. So we'll do that one, and then me and George Bush go riding off hand-in-hand, into the sunset."

Read more at Billboard.com.
Daarna zal het waarschijnlijk wachten op de volgende Bush in the office voordat ze weer wat uitbrengen
pi_38525886
Ministry video's op Yahoo, waaronder de nieuwe 'Lies Lies Lies' video, en de video voor 'No W' (incl. Carmina Burana samples) die ik nog nooit gezien had.

http://music.yahoo.com/ar-257329-videos--Ministry

Wel even in Explorer bekijken, Firefox geeft errors.
pi_40358268
Woensdagavond ga ik Al en z'n kornuiten weer eens live bekijken in The Forum. Kutzaal met kutbier en kut te bereiken maar ik heb het er wel voor over. Gelijk de volgende dag maar vrij genomen
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 18:11:14 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_40358320
Ik ga ze op lowlands eens uitchecken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 31 juli 2006 @ 19:50:00 #131
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_40361329
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:08 schreef bartrid het volgende:
Woensdagavond ga ik Al en z'n kornuiten weer eens live bekijken in The Forum. Kutzaal met kutbier en kut te bereiken maar ik heb het er wel voor over. Gelijk de volgende dag maar vrij genomen
* Mark is jaloers
Dommage arachide-fromage
pi_40367308
Hier nog een..baal ervan dat ze geen clubtoer doen dit keer. Het is namelijk nog maar de vraag of ik naar Lowlands kan.
pi_40372835
Ik zou ze graag nog een keertje in de Goffert hebben, in een tent met weinig publiek omdat iedereen naar Marilyn Manson (of wie was het ook alweer die tegelijkertijd geprogrammeerd stond) ging kijken
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:53:13 #134
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_40372843
Zou ze graag in een zaal in NL zien. 013 ofzo
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:58:41 #135
105263 Litso
Interlectueel.
pi_40372954
Zo te lezen ben ik een van de weinigen die het nieuwe album wél enorm kan waarderen. Ik vind Houses of the Molé erg goed trouwens, Psalm 69 nog niet zo goed geluisterd ( ) en van de rest wat losse tracks. Maar ik kan Rio Grande Blood echt uren achter elkaar luisteren, heerlijk knallend album.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:01:36 #136
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40373003
zie mijn sig voor N.W.O, van het album Psalm 69
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:02:13 #137
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_40373018
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:58 schreef Litso het volgende:
Psalm 69 nog niet zo goed geluisterd ( )
Maak daar maar van
Dommage arachide-fromage
pi_40376929
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:53 schreef Mark het volgende:
Zou ze graag in een zaal in NL zien. 013 ofzo
daar heb ik ze een paar jaar geleden gezien, concert duurde maar een uurtje en tijdens de eerste toegift gooide Al z'n microfoon neer en ging er vandoor.....Niet het beste wat ik gezien heb van ze.
pi_40377369
Maar wel het concert waardoor ik Filth Pig eindelijk ben gaan waarderen
pi_40377558
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:44 schreef mr_cucumber het volgende:
Maar wel het concert waardoor ik Filth Pig eindelijk ben gaan waarderen
ik kon filth pig zowiezo wel waarderen alhoewel ik het wel erg wennen vond na Psalm 69
pi_40377595
Een jaar of drie geleden in de Paradiso waren ze wel ok, maar het geluid was te hard en Al liep iets teveel met zijn grijze borsthaar te showen (volgens mij deed ie ook zijn gulp nog open )..
pi_40378714
Filth Pig was toch wel een redelijke schok voor me na Psalm 69, maar ik vind het nu een van de betere platen van ze.

Hehe, ja..hij stond voorzover ik kon zien toen ook nog even met zijn leuter te zwaaien. Maar inderdaad dat geluid stond veels te hard toen. Daar hadden ze op die toer wel vaker last van trouwens (Fields of Rock bv.)
pi_40380348
Tot gisteren kende ik Ministry niet echt Gister middag het nieuwe album opgehaald en het klinkt wel aardig. Welke ministry cd's kan ik het beste nog meer op pikken?
Lest we forget..
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:23:00 #144
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_40381320
Psalm 69, zonder twijfel
Dommage arachide-fromage
pi_40381387
En daarna The Land of Rape and Honey
pi_40382457
The Mind is a Terrible Thing to Taste mag dan ook niet hier onbesproken blijven...
pi_40383939
Alles
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:16:53 #148
105263 Litso
Interlectueel.
pi_40384820
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:02 schreef Mark het volgende:

[..]

Maak daar maar van
Ach, je kan niet alle goede muziek in 1 keer kennen toch? Ik heb 'm hier liggen, dus binnenkort zal ik er toch aan moeten geloven
pi_40392293
Jezus, had ik gewoon nog niet gepost in dit topic zeg.....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_40438870
zo ik ben weer terug. Ietwat teleurgesteld want het geluid was zwaar kut (ik heb eigenlijk nog nooit een goed klinkend concert in the Forum gezien) en de setlist leunde iets te zwaar op materiaal van de laatste twee albums. Al was wel in topvorm, maar ik heb betere concerten gezien....Wel een tourshirt gescoord natuurlijk
pi_40442967
Ministry

Pas ontdekt, in een soort van 'kom, ik doe eens gek en download de discografieën van Fear Factory, ministry en NIN'-bui. Erg lekkere muziek, al kan ik er niet te lang naar luisteren.
Een paar nummers zorgen meteen voor zo'n typische 'meebrul-en-luchtgitaar' stemming, maar daarna houdt het weer heel snel op.

Al is NWO echt een walgelijk lekker nummer
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_40443053
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 01:39 schreef bartrid het volgende:
zo ik ben weer terug. Ietwat teleurgesteld want het geluid was zwaar kut (ik heb eigenlijk nog nooit een goed klinkend concert in the Forum gezien) en de setlist leunde iets te zwaar op materiaal van de laatste twee albums. Al was wel in topvorm, maar ik heb betere concerten gezien....Wel een tourshirt gescoord natuurlijk
Hoe lang duurde de show? Een uur zoals in 013 in 1998 toen hij het podium verliet met acute stemproblemen?
pi_40443703
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:43 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Hoe lang duurde de show? Een uur zoals in 013 in 1998 toen hij het podium verliet met acute stemproblemen?
was dat 98? Ik was daar toen ook bij.....
Show duurde zo'n 1.5 uur (1 van de voordelen van concerten in Engeland, de meeste mogen niet later duren dan tot 23.00 dus je bent meestal redelijk op tijd weer thuis)
pi_40455701
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:40 schreef Nosh het volgende:
Ministry

Pas ontdekt, in een soort van 'kom, ik doe eens gek en download de discografieën van Fear Factory, ministry en NIN'-bui. Erg lekkere muziek, al kan ik er niet te lang naar luisteren.
Een paar nummers zorgen meteen voor zo'n typische 'meebrul-en-luchtgitaar' stemming, maar daarna houdt het weer heel snel op.

Al is NWO echt een walgelijk lekker nummer
Goddomme, ik zou er wat voor over hebben Ministry opnieuw te mogen ontdekken

Die andere twee acts zijn daar overigens zwaar inferieur aan..
pi_40465120
Ik moet trouwens zeggen dat ik steeds meer naar Kama's mening over Ro Grande Blood ga neigen. Gisteravond klonk het nieuwe werk vrij eentonig en lastig uit elkaar te houden. Thieves, NWO en Just one Fix knalden daarentegen als vanouds.

van zowel NIN and FF zijn de laatste albums die ze uitgebracht hebben extreem zwak...
pi_41009575
Helemaal niets terug te vinden van Ministry op Lowlands. Zelfs niet op de 3voor12 vpro site.

pi_41011326
Ze stonden wel op teletekst vermeld bij de bands die ze op tv uit zouden zenden, maar ik schakelde te laat in dus geen idee of ze daadwerkelijk op tv waren.
pi_41013005
Daarbij kan ik je vertellen dat Ministry op Pukkelpop echt dodelijk goed was. Ik wist niet wat ik zag, ze speelden heel de tent leeg, iedereen schrok zich rot volgens mij
pi_41013072
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:43 schreef mr_cucumber het volgende:
Ze stonden wel op teletekst vermeld bij de bands die ze op tv uit zouden zenden, maar ik schakelde te laat in dus geen idee of ze daadwerkelijk op tv waren.
Ik heb niets gezien gisteren en eergisteren.

Bedankt voor de link Bartrid Helaasch geen audio

[ Bericht 3% gewijzigd door Devlinsect op 20-08-2006 22:36:22 ]
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:56:22 #161
118861 Sandahdamastah
Mastah of Hardcore
pi_41017603
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:25 schreef LG_Konjo het volgende:
Daarbij kan ik je vertellen dat Ministry op Pukkelpop echt dodelijk goed was. Ik wist niet wat ik zag, ze speelden heel de tent leeg, iedereen schrok zich rot volgens mij
Ja ze speelden echt een toffe set daar, helemaal los gegaan
Believe in yourself
  maandag 21 augustus 2006 @ 01:02:05 #162
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_41017734
Geen toestemming@lowlands
Ik moet ze dus op een andere manier gaan spotten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator maandag 21 augustus 2006 @ 14:19:24 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_41029884
Minisry was tof zaterdag
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:44:00 #164
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_41030617
Ze waren matig tot goed, maar ik heb ze al beter gezien. Op graspop waren ze veel harder en vetter. Mja Pukkelflop is dan ook zo een pubergedoe. Misschien hielden ze er wel wat rekening mee
  Moderator maandag 21 augustus 2006 @ 14:46:55 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_41030722
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:44 schreef AcidBurner het volgende:
Ze waren matig tot goed, maar ik heb ze al beter gezien. Op graspop waren ze veel harder en vetter. Mja Pukkelflop is dan ook zo een pubergedoe. Misschien hielden ze er wel wat rekening mee
Ik heb ze op lowlands gezien en dat was top
pi_41030786
Ik ook, ze waren overdonderend!
Geweldig, maar miste wel Jesus built my hotrod.

"liar!....thief!"

Heerlijke bak herrie!
  Moderator maandag 21 augustus 2006 @ 14:50:39 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_41030848
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:48 schreef Kolkus het volgende:
Ik ook, ze waren overdonderend!
Geweldig, maar miste wel Jesus built my hotrod.

"liar!....thief!"

Heerlijke bak herrie!
Van mij hadden ze gangreen mogen spelen Ahoooooaaaaah
pi_41035556
beste optreden van lowlands.. ik was totaal murw gebeukt door ze
underground forever baby
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:23:37 #169
105263 Litso
Interlectueel.
pi_41037043
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:29 schreef Laton het volgende:
Wat hij zegt.

En ik miste Gangreen idd, en I Prefer ook wel.
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:00:16 #170
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_41039791
Op Sziget was het tof.
pi_41040848
quote:
Ook eens
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_41042182
Kan iemand de setlist hier neer droppen? Ben benieuwd
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:10:48 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_41062856
quote:
murwm gebeukt werd ik bij bong-ra jeumig maar dat was ook heel erg gaaf !
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:16:19 #174
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41063044
Whehehe, ik ben op Lowlands naar Ministry gegaan, alleen dan in de veronderstelling dat het één of ander housebandje was ofzo ( ministry of sound oid, whatever ) Dus ik daar zitten met twee andere die hetzelfde dachten, we dachten al dat er zo'n rare muziek uit de boxen kwam voor de show was begonnen maar er ging nog niet echt een lichtje branden. Uiteindelijk begonnen we toch iets te twijfelen en keken we nog eens in het Heilige Boekje en las ik de text nog een keer die er bij het bandje stond en las ik het op een andere manier. Toen was het al te laat en begon het hele circus. Ik sta best open voor andere muziek maar hier schrok ik wel een beetje van.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_41063311
Setlist...

1. Fear (Is Big Business)
2. Senor Peligro

haha dat was het, de volgende nummers hebben ze ieg ook gespeeld:

N.W.O.
Just one Fix
Lies Lies Lies
Rio Grande Blood
Palestina
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:27:07 #176
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_41063373
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:16 schreef jogy het volgende:
Whehehe, ik ben op Lowlands naar Ministry gegaan, alleen dan in de veronderstelling dat het één of ander housebandje was ofzo ( ministry of sound oid, whatever ) Dus ik daar zitten met twee andere die hetzelfde dachten, we dachten al dat er zo'n rare muziek uit de boxen kwam voor de show was begonnen maar er ging nog niet echt een lichtje branden. Uiteindelijk begonnen we toch iets te twijfelen en keken we nog eens in het Heilige Boekje en las ik de text nog een keer die er bij het bandje stond en las ik het op een andere manier. Toen was het al te laat en begon het hele circus. Ik sta best open voor andere muziek maar hier schrok ik wel een beetje van.
pi_41064019
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:16 schreef jogy het volgende:
Haha Dus je bent em meteen gepeerd?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:54:24 #178
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41064084
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:52 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Haha Dus je bent em meteen gepeerd?
Jup, mietje dat ik er ben. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_41064104
Ik vond Ministry super vet op Lowlands! Maar wat stond het geluid hard, gvd heel erg hard, had daarna echt de dreunen en een dikke druk op mn oren.
pi_41064215
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:55 schreef Fiama het volgende:
Ik vond Ministry super vet op Lowlands! Maar wat stond het geluid hard, gvd heel erg hard, had daarna echt de dreunen en een dikke druk op mn oren.
Bij ieder MInistry concert staat het geluid hard.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:00:46 #181
155342 The_Martian
Katze von der Feldweg
pi_41064240
Als fearfactory liefhebber toch maar eens het album psalm69 downloaden dan.
when the Drone ceases to become a sound and becomes corporeal
when one ventures beyond the physical to metempsychosis
when dream into Drone and Drone into dream
when I am there and nothing else matters, when will I stay forever?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:07:00 #182
55183 dork22
Always the hard way
pi_41064402
Iemand die ik ken stak een vlinder aan voor 't podium bruut harde knal, maar ministry bulderde gewoon keihard door.

Beste show van lowlands.
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:09:17 #183
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41064462
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:00 schreef The_Martian het volgende:
Als fearfactory liefhebber toch maar eens het album psalm69 downloaden dan.
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:10:13 #184
155342 The_Martian
Katze von der Feldweg
pi_41064489
Rustig maar hoor, alles wat echt goed klinkt koop ik op vinyl... ik geef ongelofelijk veel geld uit aan muziek. Psalm klinkt echt super trouwens
when the Drone ceases to become a sound and becomes corporeal
when one ventures beyond the physical to metempsychosis
when dream into Drone and Drone into dream
when I am there and nothing else matters, when will I stay forever?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:17:42 #185
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41064711
Die kun je dan ook blind aanschaffen
Dommage arachide-fromage
pi_41068224
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:17 schreef Mark het volgende:
Die kun je dan ook blind aanschaffen
......samen met The mind is a terrible thing to taste.
pi_41068264
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:26 schreef Kolkus het volgende:

[..]

......samen met The mind is a terrible thing to taste.
pi_51828214
Schop. Rio Grande Dub is uit met remixen van Rio Grande Blood en het klinkt een stuk interessanter dan Rio Grande Blood. Verder komt er later dit jaar het laatste album The Last Sucker uit.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juli 2007 @ 22:36:14 #189
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_51834734
dat dub ding klinkt op zich wel iinteressant ... eens beluisteren
pi_51835090
Ik kreeg hem vandaag binnen en heb hem pas 1 keer geluisterd, maar het is allemaal een stuk interessanter en afwisselender dan RGB.
pi_51850234
Vind de dub versie, net als de remix van Cocked and Loaded van RevCo, een beetje overbodig klinken
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juli 2007 @ 14:04:44 #194
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_51853234
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:24 schreef mr_cucumber het volgende:
Vind de dub versie, net als de remix van Cocked and Loaded van RevCo, een beetje overbodig klinken
o ja ik heb The Last Sucker nog voor je liggen.
Die zal ik dit weekend dan eens opsturen
pi_51931588
Iemand The Last Sucker al gehoord? Ik vond RGB een van de betere albums van 2006, dus de verwachtingen waren ook wel erg hoog gespannen, maar ik vind deze echt minder. Nog steeds een gave plaat, vooral de cover van the Doors (Roadhouse Blues) en Death Destruction vind ik na de eerste luisterbeurt indrukwekkende nummers, maar het niveau van RGB haalt hij niet echt. Misschien dat ik het over een paar luisterbeurten meer ga waarderen, maar vooralsnog ben ik toch een beetje teleurgesteld.
you have time
you're doing fine
pi_51934072
RGB vond ik een goed album maar het was niet echt Ministry meer, meer een halve thrash band door aanwezigheid van die knakker van Prong. De nieuwe is weer wat ouderwetser Ministry heb ik het idee, kreeg hem gister binnen dus heb hem pas 2 keer beluisterd, eerste indruk is goed, maar niet fantastisch.
Die Doors cover is wel erg tof gedaan inderdaad.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 07:15:57 #197
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_52009249
Oeh, actually een topic over een Industrial band (al zal NiN vast ook wel een topic hebben (al hoewel ze natuurlijk Industrial-ROCK zijn.. ))
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_52017583
Meer Ministry nieuws:
quote:
MINISTRY mainman Al Jourgensen has revealed to Germany's Metal Hammer magazine that the group's previously announced "final" album, "The Last Sucker", will be followed by an all-covers release, tentatively due in 2008. According to Jourgensen, the as-yet-untitled effort will contain "a lot of different cover songs from various bands," some of which have already been released on MINISTRY albums over the years.

"MINISTRY's upcoming covers album is expected to include the following tracks, among others:

Previously released songs:

"Supernaut" by BLACK SABBATH (from "Supernaut" EP)
"Lay Lady Lay" by BOB DYLAN (from "Filth Pig")
"Roadhouse Blues" by THE DOORS (from "The Last Sucker")
"The Light Pours out of Me" by MAGAZINE (from "Animosity")

New songs:

"I Want You" by THE BEATLES
"Under My Thumb" by THE ROLLING STONES
"Space Trucking" by DEEP PURPLE
"Black Betty" by RAM JAM
"Radar Love" by GOLDEN EARRING "
pi_52017732
Tof, de covers die ze tot nu toe gedaan hebben zijn behoorlijk geslaagd. Vooral die van de Doors vind ik sterk.

offtopic: Willie Stroker!
pi_52022495
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:17 schreef bartrid het volgende:
Meer Ministry nieuws:
[..]
Supernaut is helemaal geen Ministry-release
pi_52023340
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Supernaut is helemaal geen Ministry-release
1000 Homo Dj's met Trent Reznor op vocals
pi_52023694
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:17 schreef bartrid het volgende:

[..]

1000 Homo Dj's met Trent Reznor op vocals
En dus geen Ministry
pi_52023778
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En dus geen Ministry
mjah Side Trax is ook onder de naam Ministry uitgekomen terwijl daar Pailhead, PTP en 1000 Homo DJ's opstaan
pi_52461295
Meer nieuws:
quote:
According to MTV.com, MINISTRY has set "Cover Up" as the title of its upcoming CD of covers — some new, some old. The disc will feature numerous guests, including STATIC-X's Wayne Static (singing "I Want You [She's So Heavy]" by THE BEATLES); CHEAP TRICK's Robin Zander (singing GOLDEN EARRING's "Radar Love"); FEAR FACTORY's Burton Bell (ROLLING STONES' "Under My Thumb"); and MINISTRY/PRONG guitarist Tommy Victor and MOUNTAIN guitarist Leslie West (MOUNTAIN's "Mississippi Queen"). "Cover Up" will also include previously released covers of BLACK SABBATH's "Supernaut", BOB DYLAN's "Lay Lady Lay", THE DOORS' "Roadhouse Blues" (which is on MINISTRY's upcoming all-new studio CD, "The Last Sucker") and MAGAZINE's "The Light That Pours Out of Me".

MINISTRY will support "The Last Sucker" with one final worldwide tour with a lineup including mainman Al Jourgensen, bassist Paul Raven (KILLING JOKE, PRONG) , Victor, guitarist Sin Quirin (REVOLTING COCKS), drummer Jimmy DeGrasso (ex-MEGADETH) and keyboardist John Bechdel. But while Jourgensen is looking forward to the tour, he also looks forward to putting the lid on the MINISTRY coffin.

"Man, I'm so looking forward to not being the front guy on a brand name," he told MTV.com. "When I was growing up, I loved LED ZEPPELIN, and I always wanted to be Jimmy Page. But I ended up being Robert Plant by default. I was the singer and the frontman when I always wanted to be — like in 'Wizard of Oz', the guy behind the curtain. I get so much more done when I'm on the sidelines, and it's more suited to my personality. I'm a studio rat. I always will be. And now I'll be able to do, like, six projects a year, so it's actually much better. You'll actually get more sick of Al Jourgensen faster than if I was to keep doing Ministry. So I view this as my second career, not a retirement."
pi_52472879
Yay een tour. Hopelijk beter dan de laatste keer (al zal dat ook aan de zaal gelegen hebben want ik heb geen enkele band goed horen klinken in The Forum).
pi_52724967
Laatste keer was toch die alleen festivaltour? (in NL dan)

De tour ervoor dat ze in Paradiso speelden was het, op het echt belachelijk harde geluid na, super. En ook de festivals waar ik ze toen gezien heb (Graspop, FoR) waren ze geweldig.
pi_52750423
In Engeland hebben ze meen ik alleen in The Forum gespeeld. Moeilijk om te komen, kutgeluid (werkelijk geen enkele band die ik daar gezien heb klonk goed) en slecht bier
pi_52942369
quote:
Al Jourgensen's band MINISTRY may be releasing their final studio album — "The Last Sucker" — on September 18 on 13th Planet/Megaforce Records, but that doesn't mean Jourgensen is saying good-bye to the inside of a recording studio. As a matter of fact, Jourgensen plans to spend significantly more time in the studio doing what he loves best — collaborating. And collaboration is at the root of "Cover Up", a soon-to-be-released album of some of Al's personal favorite songs being recorded by MINISTRY & CO-CONSPIRATORS in his El Paso, TX compound, 13th Planet Studios. MINISTRY & CO-CONSPIRATORS' "Cover Up" is expected to street in April 2008.

In addition to core MINISTRY members guitarist Sin Quirin (REVOLTING COCKS) and bassist Paul Raven (KILLING JOKE, PRONG, MOB RESEARCH), Jourgensen enlisted an impressive group of co-conspirators for "Cover Up" — FEAR FACTORY frontman Burton C. Bell (also of ASCENSION OF THE WATCHERS) sings on THE ROLLING STONES' "Under My Thumb", Tony Campos (bass) and Wayne Static (vocals) from STATIC-X are on THE BEATLES' "I Want You (She's So Heavy)", and PRONG's Tommy Victor (vocals) and MOUNTAIN's Leslie West (guitar) do justice to MOUNTAIN's classic "Mississippi Queen". "Cover Up" will also include MINISTRY's cover of THE DOORS' "Roadhouse Blues" (which can also be found on "The Last Sucker"), as well as RAM JAM's "Black Betty", DEEP PURPLE's "Space Truckin'", LOUIS ARMSTRONG's "Wonderful World" and "Radar Love" by GOLDEN EARRING. Additional featured artists, including CHEAP TRICK's Robin Zander (vocals) and Rick Nielsen (guitar), and tracks are in the works.

"It's a work in progress," states Jourgensen, "based on who's on tour and comin' through town. It keeps everything spontaneous. By now, everyone knows if they're droppin' by the studio, I'm gonna put them to work. I've got a few more surprises up my sleeve for this one.

"I'm just waiting on a few more return calls," laughs Jourgensen, "Seems like lately if you visit the 13th Planet compound, you'll end up on 'Cover Up' or I'll end up signing you to my label — or both," sites Jourgensen in reference to 13th Planet Records recent signing of Victor's PRONG and Bell's ASCENSION OF THE WATCHERS).

After 10 albums and 27 years (including a 2006 Grammy nomination for "Lieslieslies" from the "Rio Grande Blood" album, and a Grammy nod in 2005 for "The Great Satan" from "Rantology", Jourgensen has decided that the MINISTRY garage is ready to close its doors, but the revolving 13th Planet Studio doors remain open for Jourgensen's collaborations and also for upcoming new signings for his 13th Planet imprint. "The Last Sucker" is MINISTRY's 11th — and absolutely final — studio offering. "The Last Sucker" is the third in an unrelenting and uber-critical CD trilogy aimed at exposing the plethora of foils, failures and fabrications perpetrated by the George W. Bush administration.

"The Last Sucker" was produced and recorded this past spring by Jourgensen at his 13th Planet compound and sees the return of "Rio Grande Blood" musicians Victor on guitars, Raven on bass, with newcomer guitarist Quirin. Jourgensen and his engineer John "Bixby" Bilberry handled all the drum programming. In addition, Bell makes a vocal appearance on "Die In A Crash", as well as the album's final two songs, "End of Days" Parts One and Two.
Vandaag trouwens The Land of Rape and Honey 12" versie binnengekregen..hoezee!
pi_53453897
goddomme, hebben ze met End of Days toch nog een van hun beste songs ooit geschreven. Wat een manier om je band op te blazen, met behulp van Burton C. en Dwight D.!

[ Bericht 4% gewijzigd door Toffe_Ellende op 25-09-2007 10:53:13 ]
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:43:22 #210
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53721161
Ik kan eindelijk de Doors waarderen nu
Dommage arachide-fromage
pi_53738729
Ik vond de Strange Days cover van Prong ook wel leuk. Verder kunnen de Doors me gestolen worden
pi_54050371
Zo, eindelijk de ltd edition binnen zodat ik hem nu ook gewoon kan luisteren ipv de mp3s. Stukken beter dan Rio Grande Blood en de ltd edition is natuurlijk erg cool (en het t-shirt...)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 oktober 2007 @ 18:04:40 #213
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_54073661
quote:
MINISTRY bassist Paul Raven was found dead yesterday (Saturday, October 20) in a private home in a small French village on the Swiss border after suffering an apparent heart attack. Raven (who is also known for his work with KILLING JOKE and PRONG) was in Geneva working with French recording artists TREPONEM PAL on their new release alongside drummer Ted Parsons (PRONG) and members of THE YOUNG GODS.

Born in Wolverhampton, UK on January 16, 1961, Paul Vincent Raven established himself with his work in the seminal post-punk/industrial act KILLING JOKE after he replaced the band's original bassist in 1982, recording and touring with the group throughout its most commercially successful period, performing on "Fire Dances", "Night Time" and "Brighter than a Thousand Suns". Throughout his extensive career, Raven participated in other collaborations, including PRONG, MURDER, INC., PIGFACE and GODFLESH. Most recently, Raven was nominated for a 2006 Grammy for "Best Metal Performance" for his work with MINISTRY's Al Jourgensen, with whom he had begun collaborating in late 2005 on the MINISTRY release "Rio Grande Blood". After a 2006 world tour with the group, Raven helped Jourgensen and PRONG's Tommy Victor pen the latest MINISTRY CD, "The Last Sucker", which is also the band's final studio release.

Commented KILLING JOKE keyboardist Reza Udhin: "Paul was a very amazing man who I loved and trusted very much. He always had great ideas, ventures and always looked out for me as if I were a little brother to him.

"I was very fortunate to be in contact with him several times in his last week and I had great conversations with him, we laughed and joked, which was an integral part of his personality.

"We had so much more to do, especially with his own personal project MOB RESEARCH, which I know he was extremely excited about.

"I don't know what more to say, as this is such an unexpected happening for me, as we were only talking a short time ago. I can't believe he is gone.

"Paul will be greatly missed by music fans, friends and mostly his family; his bands will miss him terribly. He was a great man and a unique bass player who has died at such a tragically early age.

"Love to you, brother. I miss you."
bron
pi_54075614
dat is geen tof nieuws...
pi_54076319
Dat had ik ook al in het Killing Joke topic gepost (want ik vind Raven toch meer Killing Joke dan Ministry)
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:14:01 #216
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_54087759
Jeetje.....
Dommage arachide-fromage
pi_54570084
Maar toch wel weer een beetje goed nieuws, er komt nog 1 tour aan:
quote:
On the heels of their final studio release “The Last Sucker,” released September 18, 2007, Ministry announces their Final World Tour, “C U LaTouR” with Special Guests Meshuggah and opening act Hemlock. Ministry kicks off The North American leg of C U LaTouR in Vancouver late March 2008 stopping in a limited engagement, 33 major market cities through mid-May, ending the US leg in Ministry frontman Al Jourgensen’s home town of Chicago. Ministry then heads off to play the principal European festivals as well as choice club dates beginning late May stretching through to July. Exclusive pre-sale tickets for the North American C U LaTouR, offered by Music Today, go on-sale Thursday, November 15th and can be purchased here. Exclusive Special Limited Access VIP tickets will be available for purchase via the pre-sale offering advance doors, seating, meet & greets and souvenir 13th Planet gift bags.

The C U LaTouR touring line-up features Ministry’s founder Al Jourgensen being joined on-stage by guitarists Tommy Victor (Prong) and Sin Quirin (Revolting Cocks), keyboardist John Bechdel (Prong, AoTW, False Icons), drummer Jimmy DeGrasso (ex-Megadeth, Suicidal Tendencies, Alice Cooper).
Static X’s Tony Campos has recently stepped in to fulfill bass on behalf of the recently departed Ministry/Killing Joke bassist Paul Raven. Joining the Ministry clan as a Special Featured Artist will be Fear Factory/Ascension of The Watchers vocalist Burton C. Bell. Main support is Swedish experimental metal Meshuggah and opening act is the US-based Hemlock.

To coincide with C U LaTouR, Jourgensen’s indie imprint is scheduled to release Ministry & Co-Conspirators “Cover Up,” a 12-track cover release featuring artists from the 13th Planet Records family, as well as other special guests. “Cover Up” is scheduled for a simultaneous release to coincide with the launch of C U LaTouR in late March/early April 2008.

For its spectacular two-and-a-half-hour “C U LaTouR”
set, Ministry will perform tracks from “The Last Sucker” as well as songs that revisit the band’s rich and provocative 30-year musical history. Archival Ministry videos plus other visual elements of alchemy, Christianity, politics and other topics aligned with Ministry will be incorporated into a special video presentation, produced by Wicked Lake director Zach Passero (with whom Jourgensen is collaborating on the soundtrack for the feature film) that will change night to night. And, as is expected from a Ministry show, you just never know what surprise guests will jump on stage for a song or two.

“A Ministry tour is a travelling circus,” states Jourgensen, “When we roll into town, everyone hides their daughters, but the freaks roll out the red carpet and a friend or two pops up on stage to add some spice and mayhem to the show. We never know who’s gonna walk through the dressing room door at sound check. We rehearse a bunch of ‘extra’ songs just in case so-and-so shows up…””
pi_54571529
Hoezee! Klinkt zeer goed, een 2,5 uur durende show..benieuwd of ouwe bok Al dat vol gaat houden
pi_54571601
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:41 schreef mr_cucumber het volgende:
Hoezee! Klinkt zeer goed, een 2,5 uur durende show..benieuwd of ouwe bok Al dat vol gaat houden
Tuurlijk wel Ik ben alleen benieuwd welke clubs ze gaan spelen in Europa want ik heb niet echt veel zin om een hoop geld voor een festival neer te leggen voor maar een paar interessante bands en Ministry's laatste show.
pi_54582158
Zelfs als ze in The Forum in Londen (die ik afgezworen heb vanwege het slechte geluid, slechte bier en de moeite om er te komen...) zal ik nog gaan. Al's laatste tour.
pi_54593572
* Sack_Blabbath hoopt ook dat ze niet op een gaar Fields of Rock of een mislukte Dynamo-reanimatie staan
pi_54597112
10 jaar geleden zouden ze ook voor het laatst touren...
pi_54599720
Alleen had dat met andere zaken te maken, bergen drugs en ruzies. Ditmaal omdat hij het zat is en zich op andere zaken wil gaan richten, zoals zijn label en produceren van bandjes.
Maar tuurlijk is er kans dat er over tien jaar wel een reunie tour komt ter ere van zijn 60e verjaardag ofzo..of als de volgende telg van de Bush clan president is geworden.
  woensdag 14 november 2007 @ 14:33:40 #225
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_54601004
Ik houd de verkoop in de gaten, want als er in NL een afscheidsgig komt, dan wil ik daar wel bij zijn.
Wel briljante naam trouwens: C U LaTour
Dommage arachide-fromage
pi_54601955
Sphinctour is nog steeds de beste vind ik
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 november 2007 @ 20:52:49 #227
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54610741
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:33 schreef Mark het volgende:
Ik houd de verkoop in de gaten, want als er in NL een afscheidsgig komt, dan wil ik daar wel bij zijn.
Wel briljante naam trouwens: C U LaTour
Keep me posted! Kamagurka zal er vast ook heen willen en ik wil ze na al die jaren (1991 Paradiso - heftig concert) ook wel weer eens zien.
  woensdag 14 november 2007 @ 21:13:21 #228
11502 nipeng
The last ride is free
pi_54611283
Ik wil ze ook wel zien.
  donderdag 15 november 2007 @ 08:00:59 #229
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_54618216
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:52 schreef Doc het volgende:

[..]

Keep me posted! Kamagurka zal er vast ook heen willen en ik wil ze na al die jaren (1991 Paradiso - heftig concert) ook wel weer eens zien.
Deal!
Dommage arachide-fromage
pi_56770141
Ministry covert The Greatful Dead en Al kan zingen
http://youtube.com/watch?v=aLC3sQB2aeU
pi_56863980
quote:
Op donderdag 15 november 2007 08:00 schreef Mark het volgende:

[..]

Deal!
You bet! Al heb ik ze ergens in 2004 nog gezien ofzo.. Maar een afscheidsgig, zeker eentje waarbij er ruim de tijd wordt genomen, zie ik natuurlijk wel helemaal zitten
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:29:44 #232
184465 Migue
Sensuele man
pi_56909770
Die nieuwe plaet klinkt lekker. Dacht altijd dat Ministry saaie trashmetal waren en nooit de moeite genomen ze uit te checken totdat ik deze promo in me handen gedouwd kreeg. Ik trek het goed!
pi_56909820
En dan is de nieuwe echt een zware rukplaat voor Ministry begrippen, dus je hebt nog genoeg om verder uit te checken.
pi_56910546
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En dan is de nieuwe echt een zware rukplaat voor Ministry begrippen, dus je hebt nog genoeg om verder uit te checken.
Ik vind hem stukken beter dan Rio Grande Blood anders. DAT was pas een rukplaat. Rio Grande Dub vond ik dan wel weer fijn.
pi_56911325
Ik vind RGB eigenlijk best wel OK. RGB Dub moet ik nog steeds luisteren, dus ik geen idee wat ik daar van vind.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:45:45 #236
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56931466
Rio Grande Blood is echt mijn favoriet
Blijkbaar is dat uitstapje toch meer mijn ding dan de rest van hun muziek, al vind ik de andere albums (met name Animositisomina en Houses of the Molé) ook erg goed te pruimen
  zondag 24 februari 2008 @ 10:25:54 #237
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_56942028
Er gaat voor mij niets boven Psalm 69, maar ik weet dat de puristen daar anders over denken. Maar ja, ik ben dan ook een metalhead
Dommage arachide-fromage
  zondag 24 februari 2008 @ 13:09:24 #239
206970 iuvenis
potentiele painkiller
pi_56944504
Ministry is toch ook al eerder gekomen op fields of rock?
love's a loaded gun....
pi_56944595
In 2003 als ik me niet vergis.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:15:16 #241
206970 iuvenis
potentiele painkiller
pi_56944650
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In 2003 als ik me niet vergis.
Ja, ik heb het gezocht en het klopt, in Nijmegen zaten ze toen nog, lang leve Biddinghuizen!
love's a loaded gun....
  maandag 25 februari 2008 @ 07:08:18 #242
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_56961778
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:15 schreef iuvenis het volgende:
lang leve Biddinghuizen!
Afzinken, dat Biddinghuizen! Teruggeven aan de natuur!
Dommage arachide-fromage
pi_57012006
In 2003 in Nijmegen ja, en DAT was toen tof zeg Ze stonden in de "kleine" tent, die niet eens helemaal vol was, want op het grote podium buiten stond Marilyn Manson rond die tijd geprogrammeerd. Nooit spijt van gehad dat ik die heb laten schieten
pi_57012575
En dat geluid stond me daar een partij hard, niet normaal. Paar weken later op Graspop stond het ook zo achterlijk hard, pas toen ik naar voren ging en voor het podium stond was het aangenaam

Cover Up cd is, na een aanvankelijke teleurstelling, trouwens stiekem erg geweldig, staan een paar erg toffe versies op van nummers. De omschrijving van Al dat het Ministry's party-album zou worden klopt wel aardig.
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:58:38 #245
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57012797
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:24 schreef thaleia het volgende:
In 2003 in Nijmegen ja, en DAT was toen tof zeg Ze stonden in de "kleine" tent, die niet eens helemaal vol was, want op het grote podium buiten stond Marilyn Manson rond die tijd geprogrammeerd. Nooit spijt van gehad dat ik die heb laten schieten
Goddomme wat baalde ik dat die twee tegelijk stonden ingepland
Nouja, ik heb ze later (2006?) nog op Lowlands kunnen zien gelukkig
pi_57013047
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:48 schreef mr_cucumber het volgende:
En dat geluid stond me daar een partij hard, niet normaal. Paar weken later op Graspop stond het ook zo achterlijk hard, pas toen ik naar voren ging en voor het podium stond was het aangenaam

Cover Up cd is, na een aanvankelijke teleurstelling, trouwens stiekem erg geweldig, staan een paar erg toffe versies op van nummers. De omschrijving van Al dat het Ministry's party-album zou worden klopt wel aardig.
De meeste daarvan heb ik al maar ik ben benieuwd wat ze van Radar Love gebakken hebben.
pi_57020826
Persoonlijk vind ik Radar Love, samen met Black Betty het hoogtepunt (naast Roadhouse Blues dan, maar die was al bekend)
pi_57021031
Roadhouse Blues is samen met de Prong cover van Strange Days het enige Doors nummer dat ik kan pruimen
pi_57092998
quote:
Op zondag 24 februari 2008 10:25 schreef Mark het volgende:
Er gaat voor mij niets boven Psalm 69, maar ik weet dat de puristen daar anders over denken. Maar ja, ik ben dan ook een metalhead
Valt wel mee Mark, Psalm is behoorlijk oldskool Ministry met lekker veel industrial en noise. Juist die laatste platen zijn een beetje te metal naar mijn smaak.. kun je net zo goed iets van Cannibal Corpse opzetten ofzo
pi_57094941
En tó ch blijft End of Days part II een geslaagd slot van het Ministry-verhaal
pi_57123342
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 23:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En tó ch blijft End of Days part II een geslaagd slot van het Ministry-verhaal
helemaal mee eens. Ik heb Cover Up ook gevonden en wat een fijne party plaat zeg. Hopelijk komt er weer net zo'n mooie ltd editiion van als van the last sucker, maar aanschaffen ga ik hem zowiezo wel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 maart 2008 @ 19:22:39 #252
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_57743156
Ben ik de brenger van het goede nieuws?

In plaats van Fields Of Rock staat Ministry op zondag 22 juni in 013 in Tilburg! Dus langere show, meer sfeer, en een beter afscheid.
quote:
zo 22 juni 2008
C U La TouR
Ministry

METAL

industrial/metal

Dommelsch Zaal / AANVANG 18.30 / Zaal open 14.30
entree 30,00 euro / 3,45 euro servicekosten
Vvk start op 5 april
  maandag 31 maart 2008 @ 19:30:19 #253
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57743314
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:22 schreef Tokus het volgende:
Ben ik de brenger van het goede nieuws?

5 april in de startblokken!
Dommage arachide-fromage
  maandag 31 maart 2008 @ 19:44:32 #254
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57743572
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:51 schreef bartrid het volgende:
Ik heb Cover Up ook gevonden en wat een fijne party plaat zeg. Hopelijk komt er weer net zo'n mooie ltd editiion van als van the last sucker, maar aanschaffen ga ik hem zowiezo wel.
Heb hem zojuist besteld
Dommage arachide-fromage
  maandag 31 maart 2008 @ 20:01:49 #255
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57744019
Heeft Ministry geen plaat opgenomen met KMFDM?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 maart 2008 @ 20:09:00 #256
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57744200
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:30 schreef Mark het volgende:

[..]

5 april in de startblokken!
Kan je ook voor mij een kaartje regelen dan ?!

Ik zal Senor Tibor snel mailen!

opvallende tijden trouwens: AANVANG 18.30 / Zaal open 14.30 (4 uur lang de zaal van te voren open?) - een vroege start is voor de maandagochtendweervroegopstaandemedemens trouwens niet verkeerd

[ Bericht 13% gewijzigd door Doc op 31-03-2008 20:22:59 ]
pi_57744305
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:01 schreef rood_verzet het volgende:
Heeft Ministry geen plaat opgenomen met KMFDM?
Nope voor zover ik weet niet.

Tof trouwens in 013, heb ik ze jaren geleden ook nog eens gezien toen Al boos wegliep tijdens Jesus built my hotrod.
pi_57744370
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:44 schreef Mark het volgende:

[..]

Heb hem zojuist besteld
cd en t-shirt zijn onderweg
pi_57744512
Kreeg vandaag ook een mailtje dat mijn Cover Up bestelling geshipt was Heb het shirt maar overgeslagen, die vind ik niet zo heel mooi en ik heb al een lelijk The Last Sucker shirt, heb ipv daarvan Rio Grande Blood maar op vinyl besteld.
pi_57746936
  maandag 31 maart 2008 @ 21:47:36 #262
206970 iuvenis
potentiele painkiller
pi_57747019
Wat is eigenlijk het langste nummer van Ministry? Het langste nummer van hun dat ik ken is 'so what'...
love's a loaded gun....
  maandag 31 maart 2008 @ 23:01:46 #263
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57749116
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:47 schreef iuvenis het volgende:
Wat is eigenlijk het langste nummer van Ministry? Het langste nummer van hun dat ik ken is 'so what'...
Ik heb hier toch echt een plaat van KMFDM waarbij staat dat hij samen met Ministry is opgenomen, die ook 'so what' heet, of is dit een cover?
pi_57749683
ik ga hier ook naar toe...
  maandag 31 maart 2008 @ 23:59:01 #265
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57750907
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:09 schreef Doc het volgende:

[..]

Kan je ook voor mij een kaartje regelen dan ?!

Ik zal Senor Tibor snel mailen!

opvallende tijden trouwens: AANVANG 18.30 / Zaal open 14.30 (4 uur lang de zaal van te voren open?) - een vroege start is voor de maandagochtendweervroegopstaandemedemens trouwens niet verkeerd
Ik zal er voor jou ook 1 scoren, laat even weten of ik er ook 1 voor T. moet meenemen. Ik ga er van uit dat het niet zo verdomd snel gaat dat we achter het net vissen.

Die tijden waren me inderdaad ook al opgevallen, maar ik denk dat ik sowieso de dag er na maar vrij neem of thuis werk
Dommage arachide-fromage
pi_57755206
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:01 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ik heb hier toch echt een plaat van KMFDM waarbij staat dat hij samen met Ministry is opgenomen, die ook 'so what' heet, of is dit een cover?
Welke plaat is dat dan? Ik ben redelijk bekend met het oevre van beide bands maar dit zegt me niks. Toch een cover misschien? Hier staat ie ook niet tussen: http://www.kmfdmfaq.com/faq.htm
pi_57755310
Ik heb ook wel eens Pigface-bootlegs zien liggen die onder bandnamen als Ministry en KMFDM (en tig andere namen) verkocht werden. Misschien heeft die lolbroek jou ook te pakken nu
pi_57763857
Zojuist het nieuwe album beluisterd en gekocht. Klinkt weer tof.

Ik denk dat ik ook maar een kaartje moet bestellen wanneer de voorverkoop start. Ik heb ze nog nooit gezien en wil ze eigenlijk niet missen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 3 april 2008 @ 23:17:41 #269
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57817820
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:44 schreef Mark het volgende:

[..]

Heb hem zojuist besteld
Cover up is binnen, en de titels van de hidden tracks zijn geweldig

Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 april 2008 @ 23:47:34 #270
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_57818723
staan die titels ook echt zo op de hoes ergens, of heeft iemand dat in Itunes (of whatever) er bijgezet?
pi_57819017
Ik gok het laatste, ben het al vaker tegen gekomen.
pi_57821653
Toen ik mijn CD in mijn computer stak om hem te rippen kreeg ik in iTunes niet eens de titels terug en heb ze van de hidden tracks maar op rateyourmusic opgezocht. Daar hebben de 3 hidden tracks langer dan 4 seconden de volgende titels:

What a Wonderful World (Version)
What a Wonderful World (Live)
Stigmata (Vocal)

Op allmusic staan helemaal geen titels van de hidden tracks, ook niet van de nummers langer dan 4 seconden.

Binnenkort dan maar eens proberen te achterhalen wat nu precies de titels zijn. Ik kan er niet zo tegen als er verkeerde titels of spelfouten op m'n iPod staan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 april 2008 @ 08:43:50 #273
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_57822247
die "hidden tracks" die tussen de lege nummers instaan zijn toch gewoon versies van What A Wonderful World?
pi_57828674
Radar Love van onze Golden Earring gecovered?

Ben benieuwd, ook naar de rest.
pi_57830537
Heb net die covercd even binnengehengeld, nu radar love opstaan, geweldig!
pi_57833611
Rio Grande Blood LP kwam vandaag binnen, maar nog geen teken van de Cover Up cd..beetje jammer.
pi_57845448
Zo, mijn kaartje is besteld. Zal wel ergens dinsdag of woensdag per post hier belanden.
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:22:53 #278
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57845598
* Mark en Doc hebben hun kaartje binnen
Dommage arachide-fromage
pi_57845637
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:01 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Welke is dat dan? Heb hier alle KMFDM releases staan, maar ken alleen een versie van de track 'Godlike' die ze hebben opgenomen na een tour met Ministry... staat op 'AGOGO' geloof ik.

Zojuist ook kaartjes besteld voor 22/06
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 5 april 2008 @ 12:33:38 #280
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57847381
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:26 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Welke is dat dan? Heb hier alle KMFDM releases staan, maar ken alleen een versie van de track 'Godlike' die ze hebben opgenomen na een tour met Ministry... staat op 'AGOGO' geloof ik.

Zojuist ook kaartjes besteld voor 22/06
In een of andere vage map met zogenaamde 'rare songs' denk inderdaad dat het fake is aangezien het onder 'fan remixes' stond, er staat KMFDM & Ministry- So What, zou overigens wel gaaf zijn om en KMFDM en Ministry en Nine Inch Nails op een concert te zien, ongeveer net zo uber als dat concert van RATM met Serj Tankian en Saul Williams in Belgie, alleen zijn daar geen staanplaatsen meer (en wie gaat er nou zitten bij zo'n concert)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 april 2008 @ 12:38:57 #281
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57847482
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:22 schreef Mark het volgende:
GOOOOOED! Bedankt (ik mail je nog wel over de betaling)!

Ik had niets meer van T gehoord ....

De wedstrijd liep trouwens ook goed : HOOLS MASCOTTES Sportcarriere topic deel 2
pi_57847534
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:33 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

In een of andere vage map met zogenaamde 'rare songs' denk inderdaad dat het fake is aangezien het onder 'fan remixes' stond, er staat KMFDM & Ministry- So What, zou overigens wel gaaf zijn om en KMFDM en Ministry en Nine Inch Nails op een concert te zien, ongeveer net zo uber als dat concert van RATM met Serj Tankian en Saul Williams in Belgie, alleen zijn daar geen staanplaatsen meer (en wie gaat er nou zitten bij zo'n concert)
Durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat dat een neppert is
KMFDM brengt overigens nu wel veel B-sides e.d. opnieuw uit ter ere van het feit dat de band volgend jaar 25 jaar bestaat. binnenkort wordt 'extras vol. 1' gereleased waarop alle B-kantjes van de afgelopen 24 jaar staan.
Dat terzijde zal een tour met NIN er niet van komen, Trent Reznor heeft KMFDM meerdere malen afgewezen als support act toen ze nog in Amerika zaten. Misschien een mogelijkheid nu bij een Europese tour van NIN aangezien KMFDM weer in Hamburg zit tegenwoordig, maar zou er niet op rekenen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_57849036
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:33 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

ongeveer net zo uber als dat concert van RATM met Serj Tankian en Saul Williams in Belgie, alleen zijn daar geen staanplaatsen meer (en wie gaat er nou zitten bij zo'n concert)
Ik heb misschien nog sta-kaarten over voor dat concert, ga namelijk zelf naar de zondag van Pinkpop. Als je interesse hebt moet je het even laten weten
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:35:51 #284
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57849384
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:12 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Ik heb misschien nog sta-kaarten over voor dat concert, ga namelijk zelf naar de zondag van Pinkpop. Als je interesse hebt moet je het even laten weten
Je hebt een PM
pi_57853919
Cover Up is binnen, en inmiddels ook Filth Pig op Lp, de collectie begint nu aardig compleet te raken
Vanavond ook maar eens polsen of er nog animo voor het concert is.
pi_57909661
Weet iemand wie de vocalen op Stigmatized doet? Is het Al of iemand anders?
pi_57973361
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:22 schreef Mark het volgende:
Damn! Kan ik niet achterblijven natuurlijk!!
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:02:52 #288
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58296454
Gezellig!

"What the fuck does bang a gong mean?"
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 25 april 2008 @ 17:00:58 #289
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_58306148
Die cover cd is best wel tof, vooral radar love, space truckin', black betty en roadhouse blues zijn erg gaaf.
jammer genoeg kan ik niet naar het concert in 013, ben dan al op vakantie...
pi_58309663
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 02:00 schreef kamagurka het volgende:
Damn! Kan ik niet achterblijven natuurlijk!!
Kom even kletsen dan.
Linker bar.
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:36:53 #291
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58320543
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 20:46 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Kom even kletsen dan.
Linker bar.
Klinkt als een meet
Dommage arachide-fromage
  zondag 27 april 2008 @ 02:30:00 #292
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_58332847
We're the meat kings!!!
  zondag 27 april 2008 @ 11:40:13 #293
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_58335799
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:36 schreef Mark het volgende:

[..]

Klinkt als een meet
pi_59061055
Zo ik ben net terug uit Bristol. Mooie zaal (ongeveer Paradiso grootte denk ik), goed geluid en Ministry was erg strak en erg hard. Enige minpunt was de setlist die in het begin veel te veel nieuw werk kende, de oudjes kwamen pas in de eerste toegift en toen hoorde je pas goed hoe 1-dimensionaal het latere werk is. Als laatste 3 covers en toen stonden we om 11 uur weer buiten.
  maandag 2 juni 2008 @ 06:28:24 #295
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_59061528
Toch wel Just one fix, he?
Dommage arachide-fromage
  maandag 2 juni 2008 @ 07:40:42 #296
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_59061754
Work for Love of Revenge lijkt me leuker als toegift ;-)
pi_59063324
De setlist kan je hier vinden:
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=97960

Wel Just one Fix ja. Geen WOrk for love of Revenge, dat was leuker geweest. Verder was Al in een goeie bui en moest ie er door z'n gitarist op gewezen worden dat No W NIET NWO was
  maandag 2 juni 2008 @ 10:49:05 #298
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_59064206
Voor de 21e die setlist thuis nog maar eens goed beluisteren
Dommage arachide-fromage
pi_59068827
Psalm 69 is toch geen single of hit geweest?
  maandag 2 juni 2008 @ 22:56:35 #301
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_59079370
Ik zou eerder dan 'Jesus Built My Hotrod' verwachten qua 'hits'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')