Dat was een vet concert idd, alleen het geluid stond echt veel te hard. Ben veel gewend, maar dat sloeg nergens opquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:24 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Concert in paradiso van een paar jaar terug was vet! Niet zo vet als skinny puppy vorig jaarmaar toch..
Niet mee eensquote:
snap your finger snap your neckquote:Op maandag 15 mei 2006 23:17 schreef bartrid het volgende:
Ik vind de nieuwe plaat wel lekker maar ik heb dan ook al het werk van Prong in m'n cd kast staan. Ben het wel met Kama eens dat het wat minder typisch MInistry is en soms een beetje teveel metal maar het blaast toch de meeste moderne metal wel helemaal weg hoor.
Cleansing is doordachte metal (hangt zelfs meer tegen rock aan misschien) en klinkt niet als de standaard boerenzoon met een gitaar om zijn nek, die laatste van ministry hangt mij toch iets teveel van de aloude metalclichées aan elkaar, geen schim van hun briljante periode eind jaren 80quote:Op maandag 15 mei 2006 23:30 schreef nipeng het volgende:
Ook ik vind het een prima album. Metal, niets mis mee.
Prong ~ Cleansing![]()
Vriend Bartrid, zoals je weet zijn we het vaak eens.. en zo te horen hierover uiteindelijk ook welquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:25 schreef bartrid het volgende:
Waarschijnlijk omdat op Cleansing de KIlling Joke invloeden (ook al omdat Raven bij ze bast) naar boven kwamen drijven. Ik ben het wel met Kama eens dat het briljante van The Mind en Land er een beetje af is, maar metal cliches vind ik het nou ook weer niet. Luister dan eens naar Trivium of 1 van die andere moderne metal bands die niks anders doen dan Iron Maiden lickjes en riffs herhalen met daarover screamo vocalen......
tsja, dat verbaast me niks, ik koop nog wel eens de Rock Sound of een ander metal blad om toch nog een beetje op de hoogte te blijven en het meeste werk wat daarop staat heb ik wel eens gehoord omdat er weinig origineels bijkomt. De enige bands die ik me zo voor de geest kan halen die ik naar aanleiding van de gratis cd's gekocht heb zijn Cult of Luna (geweldig), Overmars (net zo geweldig) en Miksha (tegenvaller).quote:Vriend Bartrid, zoals je weet zijn we het vaak eens.. en zo te horen hierover uiteindelijk ook wel
Ik weiger surbiet om me in de meeste metal van vandaag langer te verdiepen dan enkele minuten, ik vind namelijk dat er op dat front al eeuwen niets tot weinig nieuws is bijgekomen, en het betere gooi- en smijtwerk ken ik allang. Zelfs in een stokoude tent als de Korsakoff worden alle ouwe bands nog steeds uit de kast getrokken om het (inmiddels verjongde) publiek nog enigzins in beweging te krijgen, veelzeggend..
Kijk, ik kan de input van metal best waarderen hoor.. zeker als die innovatief en functioneel is gedaan (dus om echt een loodzwaar effect te krijgen wat iedereen omver blaast). Psalm 69 is natuurlijk gewoon een meesterwerk! De hardste ministry, juist omdat de wisselwerking tussen de metal(samples?) en de drum(computer?) zo geniaal is! En bovendien niet alleen maar metalinvloeden, maar ook allerlei andere industrial.. allemaal top bij deze plaat! De geluidssamples zijn ook geniaal (just one fix, sowieso het hardste nummer van ministry of welke industrial band ook). Daar hoor ik bij de laatste plaat dus niets van terugquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:09 schreef mr_cucumber het volgende:
Wat vond je van Psalm 69 dan kama? Die was toch ook al behoorlijk metal vergelken met 'the mind..' en 'the land..'
In dat geval zal je Houses of the Mole waarschijnlijk beter kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:19 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Psalm 69 is natuurlijk gewoon een meesterwerk!
Dat komt omdat ze tegenwoordig gothic zijn:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:19 schreef kamagurka het volgende:
Het lijkt wel een doodgewone deathmetal band met af en toe wat flauwe 69-achtige samples. Maar het mechanische en daardoor extra agressieve dat ministry had was helemaal weg. Bovendien klonk Al niet meer als Al..![]()
Zoals je wellicht weet is goth allang een verzamelnaam voor de meest uiteenlopende muziekstijlen (check de topics anders eensquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
oudere Ministry is wel verwant natuurlijk met de oude gothic. Ook omdat MInistry met dat electropopverleden zit opgescheept maar om het gothic te noemen
Daarna zal het waarschijnlijk wachten op de volgende Bush in the office voordat ze weer wat uitbrengenquote:AL JOURGENSEN Says 'Final' MINISTRY Album Will Be About BUSH's 'Corrupt Administration' - May 26, 2006
MINISTRY leader Al Jourgensen has told Gary Graff of Billboard.com that after MINISTRY finishes its current MasterBaTour, he plans to go right back into the studio for what he says will be "the last MINISTRY album."
"I've got other things to do," Jourgensen explained to Billboard.com. "I just started a label (13th Planet Records), and I want to sign some bands and really build it up like I did with WaxTrax in the '80s, not just a vanity label. I think it's time — and I'll be leaving on the top of my game instead of hanging on too long and doing crappy AEROSMITH and ROLLING STONES albums 30 years later."
Jourgensen, who lives near Waco, Texas, says that like its two predecessors — 2004's "Houses of the Mole" and this year's "Rio Grande Blood" — the final MINISTRY album will be politically minded blast at the administration of President George W. Bush.
"It's a trilogy," Jourgensen said. "The next one's going to be called 'The Last Sucker', and it's also about this corrupt administration. That seems to be my muse; everyone seems to think I write real shitty music when a Democrat's in office. So we'll do that one, and then me and George Bush go riding off hand-in-hand, into the sunset."
Read more at Billboard.com.
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:08 schreef bartrid het volgende:
Woensdagavond ga ik Al en z'n kornuiten weer eens live bekijken in The Forum. Kutzaal met kutbier en kut te bereiken maar ik heb het er wel voor over. Gelijk de volgende dag maar vrij genomen
Maak daar maarquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:58 schreef Litso het volgende:
Psalm 69 nog niet zo goed geluisterd ()
daar heb ik ze een paar jaar geleden gezien, concert duurde maar een uurtje en tijdens de eerste toegift gooide Al z'n microfoon neer en ging er vandoor.....Niet het beste wat ik gezien heb van ze.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:53 schreef Mark het volgende:
Zou ze graag in een zaal in NL zien. 013 ofzo
ik kon filth pig zowiezo wel waarderen alhoewel ik het wel erg wennen vond na Psalm 69quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:44 schreef mr_cucumber het volgende:
Maar wel het concert waardoor ik Filth Pig eindelijk ben gaan waarderen
Ach, je kan niet alle goede muziek in 1 keer kennen toch? Ik heb 'm hier liggen, dus binnenkort zal ik er toch aan moeten gelovenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |