abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:27:44 #102
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34422079
Ik weeg me toch echt 100x liever 's ochtends en zonder kleren...zal wel een vrouwending zijn
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_34422223
Ik ook! Scheelt al heel erg snel een kilo of meer
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34422579
Nou, gisteren had ik al de hele dag echt trek in snoep, niet normaal meer. Dus bovenop m'n op zich wel gezonde eten (kommetje AllBran, twee boterhammen en avondeten) heb ik ruim een halve doos Merci op en ruim een halve zak Katja yoghurtschuimpjes. Dus zeg maar 1540 kcal aan snoep. En ik had er helemaal geen spijt van, ik weet gewoon dat die trek blijft tot ik eraan toe geef, al houdt ik het een week vol.

Vandaag 'balansdag'. 2 kommetjes AllBran en 1 groot bord macaroni, een appel, een minneola en twee glazen appelsap. En een handje Yoghurtgums ;-) Maar ik heb de zak nu net weggelegd, dus hier moet het maar bij blijven. Zit nu wel op een normale hoeveelheid kcal.

Ik ga van de week wel ff vitamine en mineralenpillen halen. Wel los, zodat ik gewoon aan kan vullen waar ik te weinig van binnen krijg en niet zo'n multiding. Vooral met selenium zit ik veel te laag, en noten mag ik niet dus daar gaat de simpelste oplossing om het aan te vullen. Toch maar een pilletje dan. Moet alleen nog een versie vinden waar geen zink of vit a + e bij zit, want die krijg ik wel voldoende binnen.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:46:36 #105
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_34422690
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Isabeau het volgende:
Of als ik kleren wil kopen. Ook een mooi moment om jezelf moddervet te voelen. Met dank aan de kledingwinkels
dat valt me nu heel erg mee, maar voordat ik op dieet ging dacht ik echt dat ik een of ander monster was, want kon echt bij geen enkele winkel normale kleren kopen
inmiddels kan ik bij bijna alle winkels de normale xl-kleding aan en schommel ik tussen 42 en 44, afhankelijk van het merk.

weet ook niet hoe het kan dat ik me vandaag zo dik voel... misschien omdat ik niet veel beweging heb gehad vandaag ofzo. maar dat komt morgen op mijn werk weer helemaal goed.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_34423604
Maeghan, ik raad je toch een multivitaminetablet aan.

Net als deze site trouwens Dat is wel een heel lang artikel, maar heel erg nuttig als je er meer van wilt weten. Onderaan staat een stuk in vraag & antwoord vorm en dat is sowieso wel nuttig om even snel door te lezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34424223
Ja dankjewel Isabeau, maar ik weet wel wat ik te weinig binnen krijg, en ik wil ook niet te veel binnenkrijgen van dingen. Men kan wel zeggen dat je niets krijgt van een pil waar 200% van je ADH aan een bepaalde vitamine mee binnen krijgt terwijl je daar sowieso al genoeg van binnenkrijgt, maar ik doe het toch liever niet.

Het komt bij mij gewoon voornamelijk door de dingen die ik niet mag hebben. Als je geen zuivel mag, moet je bijna wel aan de kalktabletten. Hetzelfde geldt voor mijn vitamine A, dat kan ik bijv. wel uit m'n margarine en leverproducten halen, maar ik wil weleens wat anders op brood, en zo heel veel margarine eet ik niet. Dus dat is voornamelijk wat ik wil aanvullen.

Het enige wat ik echt te weinig binnenkrijg is Selenium, Foliumzuur, en Calcium. Verder Vit B6 op het randje, maar goed. VitA is op het randje, maar omdat ik nachtblind ben wil ik uitproberen of het helpt om er meer van te nemen. Ik red het ook niet met de ADH van Magnesium, daar slik ik zogenaamd weer "veel te veel" van, terwijl ik duidelijk een positief verschil voel in m'n spieren. Ben dus ook wel wat gewend met uitzoeken en uitproberen ;-)
pi_34427119
Je moet ook geen tabletten nemen met 200% van de ADH (ik heb er één met nog geen 50% per vitamine). En ik heb extra calcium met vitamine D (altijd die combinatie nemen) tabletten. Maar ik beslis 's avonds hoeveel ik daarvan inneem, want dat laat ik afhangen van het tekort.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 januari 2006 @ 21:48:25 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34427289
Calcium met vitamine D? Eens even op mijn bruistabletten kijken. Ik weet wel dat je ijzer en calcium niet samen in mag nemen.

Edit: calcium carbonaat en acide citrique (da's citroenzuur toch?). Er staat niks bij over vitamine D.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34428178
Om calcium op te kunnen nemen heb je 1,25-dihydroxycholecalciferol (hele mondvol) nodig. Dit wordt uit vitamine D gemaakt in je lever (en je nieren). Zonder vitamine D wordt calcium niet opgenomen. Vitamine D is daarbij ook een vetoplosbare vitamine en dat is nou net wat mensen op dieet weinig binnen krijgen. Je maakt trouwens ook zelf vitamine D uit zonlicht, maar als je in de winter weinig in de zon komt loopt dat ook een beetje gevaar.

Calciumopname wordt trouwens ook weer gehinderd door oxaalzuur wat bijvoorbeeld in spinazie en rabarber zit. En het wordt gehinderd door bepaalde lange keten vetten, maar daar heb je alleen mee te maken als je vetabsorptie gestoord is...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 januari 2006 @ 22:15:56 #111
13151 crew  Rewimo
pi_34428292
Okee, dus het is verstandig om er ook vitamine D bij te slikken? Ach een pilletje meer of minder...

We moeten sowieso overdoseren met supplementen, omdat ook die verminderd opgenomen worden.
quote:
En het wordt gehinderd door bepaalde lange keten vetten, maar daar heb je alleen mee te maken als je vetabsorptie gestoord is...
En wat als die verminderd is? Als in ca. 80% wordt gebypassed?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34428526
Hmm. Calcium wordt sowieso heel matig opgenomen in je lichaam. Ik geloof maar zo'n 30-50% uit je voedsel wordt opgenomen. Het enige wat ik weet is dat bij een gestoorde vetabsorptie (en daar kunnen jullie zo te lezen ook wel last van hebben)het calcium ook gehinderd wordt in de opname. Eigenlijk heb je maar 500 m calcium per dag nodig, maar er wordt altijd een veilige marge gegeven van 800-1000 mg. Dus dat zou veilig moeten zijn.

Pas trouwens op dat je niet overdoceert met vitamine D. Je mag hier ongeveer 5 mcg (denk mcg, maar het is zeker 5) van hebben. Een goeie verhouding is 1 mcg per 250 mg calcium.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:26:12 #113
57434 Marloes
Digital Love
pi_34428708
Ik slik helemaal niks. Eet ook niet heel ongezond, maar ook niet super gezond, moet ik me nou zorgen maken
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_34428740
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:13 schreef Isabeau het volgende:
Om calcium op te kunnen nemen heb je 1,25-dihydroxycholecalciferol (hele mondvol) nodig. Dit wordt uit vitamine D gemaakt in je lever (en je nieren). Zonder vitamine D wordt calcium niet opgenomen. Vitamine D is daarbij ook een vetoplosbare vitamine en dat is nou net wat mensen op dieet weinig binnen krijgen. Je maakt trouwens ook zelf vitamine D uit zonlicht, maar als je in de winter weinig in de zon komt loopt dat ook een beetje gevaar.

Calciumopname wordt trouwens ook weer gehinderd door oxaalzuur wat bijvoorbeeld in spinazie en rabarber zit. En het wordt gehinderd door bepaalde lange keten vetten, maar daar heb je alleen mee te maken als je vetabsorptie gestoord is...
Ja, dat van die 200% was een tikje overdreven, maar daar ben ik nu eenmaal heel erg goed in. Maar ik houd gewoon niet van enorme hoeveelheden bijslikken omdat iemand verzonnen heeft dat dat goed is, terwijl ik het nut er nog steeds niet van in zie.
Zo vind ik het ook gruwelijk irritant dat calcium vrijwel altijd of met magnesium en zink zit gekoppeld terwijl ik ruim voldoende zink binnenkrijg, of met vitamine D terwijl je daar dus niet te veel van binnen mag krijgen en ik behalve dan weinig zuivel en noten 1 gevarieerd genoeg eet en ook nog eens veel buiten kom. Zeker in de winter ivm dreigende SAD episodes en natuurlijk sowieso voor de beweging. De calcium wil ik graag in grotere hoeveelheden bij gaan slikken omdat aan twee kanten van de familie osteoporose voorkomt. En bij m'n vader zelfs op zeldzaam jonge leeftijd door onbekende oorzaak. Hij slikt iets van 3000 mg calcium, maar het grootste gedeelte daarvan verdwijnt op mysterieuze wijze uit zijn lichaam. Ze hebben niets kunnen vinden om het te verklaren. Daarom wil ik zeker weten dat ik daar in ieder geval niet te weinig van binnen krijg.
pi_34428759
Ik heb geen idee, Marloes. Ben je op dieet of eet je 'gewoon'?
pi_34428833
Je kan sowieso wel 'losse' calciumtabletten krijgen hoor, Maeghan. Zolang je maar herinnert dat je ook vit. D nodig hebt voor de opname ervan (en eiwit en lactose helpen ook mee bij de opname...)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 januari 2006 @ 22:30:14 #117
13151 crew  Rewimo
pi_34428873
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:21 schreef Isabeau het volgende:
Hmm. Calcium wordt sowieso heel matig opgenomen in je lichaam. Ik geloof maar zo'n 30-50% uit je voedsel wordt opgenomen. Het enige wat ik weet is dat bij een gestoorde vetabsorptie (en daar kunnen jullie zo te lezen ook wel last van hebben)het calcium ook gehinderd wordt in de opname. Eigenlijk heb je maar 500 m calcium per dag nodig, maar er wordt altijd een veilige marge gegeven van 800-1000 mg. Dus dat zou veilig moeten zijn.

Pas trouwens op dat je niet overdoceert met vitamine D. Je mag hier ongeveer 5 mcg (denk mcg, maar het is zeker 5) van hebben. Een goeie verhouding is 1 mcg per 250 mg calcium.
Ik heb inderdaad bruistabletten met 1000 mg calcium. Even mijn (Belgische) multivitamine gecheckt, daar zit 7,5 mcg vitamine D in. Ik denk dat ik dus mijn multi's het beste samen met het calcium in kan nemen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:30:38 #118
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_34428896
Dus daarom moeten kleine kindertjes tegenwoordig Vitamine D extra krijgen

Weet ik eindelijk waarom ik elke dag die druppeltjes in Tobias zijn mond loop te mikken
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:31:28 #119
57434 Marloes
Digital Love
pi_34428925
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen idee, Marloes. Ben je op dieet of eet je 'gewoon'?
Nou ik heb officieel wel een gezond BMI maar zou best wel wat af willen vallen. Momenteel doe ik daar niet al te veel voor dus nee, ik ben niet op dieet
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:31:47 #120
139240 notendop
dopperdedop
pi_34428942
Als ik lees hoe sommige mensen de behoefte hebben aan snoep e.d. ben ik toch heel blij dat ik vrijwel nooit zin heb in snoep. Ik lust het meeste niet eens.
pi_34428948
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:29 schreef Isabeau het volgende:
Je kan sowieso wel 'losse' calciumtabletten krijgen hoor, Maeghan. Zolang je maar herinnert dat je ook vit. D nodig hebt voor de opname ervan (en eiwit en lactose helpen ook mee bij de opname...)
Lactose wordt moeilijk zonder melk denk ik, of niet?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 januari 2006 @ 22:32:40 #122
13151 crew  Rewimo
pi_34428985
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:27 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja, dat van die 200% was een tikje overdreven, maar daar ben ik nu eenmaal heel erg goed in. Maar ik houd gewoon niet van enorme hoeveelheden bijslikken omdat iemand verzonnen heeft dat dat goed is, terwijl ik het nut er nog steeds niet van in zie.
Zo vind ik het ook gruwelijk irritant dat calcium vrijwel altijd of met magnesium en zink zit gekoppeld terwijl ik ruim voldoende zink binnenkrijg, of met vitamine D terwijl je daar dus niet te veel van binnen mag krijgen en ik behalve dan weinig zuivel en noten 1 gevarieerd genoeg eet en ook nog eens veel buiten kom. Zeker in de winter ivm dreigende SAD episodes en natuurlijk sowieso voor de beweging. De calcium wil ik graag in grotere hoeveelheden bij gaan slikken omdat aan twee kanten van de familie osteoporose voorkomt. En bij m'n vader zelfs op zeldzaam jonge leeftijd door onbekende oorzaak. Hij slikt iets van 3000 mg calcium, maar het grootste gedeelte daarvan verdwijnt op mysterieuze wijze uit zijn lichaam. Ze hebben niets kunnen vinden om het te verklaren. Daarom wil ik zeker weten dat ik daar in ieder geval niet te weinig van binnen krijg.
Maeghan, die calciumbruistabletten van mij heten Cacit. Daar zit dus alleen calcium in en verder geen vitamines. Ik moet ze wel zelf betalen (hoewel, wie weet doet mijn nieuwe zorgverzekeraar er iets mee aangezien ik ze altijd moet slikken, je weet nooit).
pi_34428989
pluisje! Nou, daar komt ook het fabeltje vandaan dat als de R in de maand is je extra vitamines en mineralen moet hebben waardoor al die kinderen multivitamines moeten slikken in de winter. Maar het geldt eigenlijk echt alleen maar voor vitamine D Kinderen kunnen trouwens veel beter calcium opnemen dan volwassenen, tot wel 75%! En we hebben geen idee hoe dat kan
pi_34429008
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:32 schreef Maeghan het volgende:
Lactose wordt moeilijk zonder melk denk ik, of niet?
Vandaar de .... want je mag geen melk
pi_34429054
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:31 schreef Marloes het volgende:

Nou ik heb officieel wel een gezond BMI maar zou best wel wat af willen vallen. Momenteel doe ik daar niet al te veel voor dus nee, ik ben niet op dieet
Als je geen dieet volgt en niet aan topsport doet en niet zwanger, bejaard of chronisch ziek bent of een andere conditie hebt waarbij de dokter je vitamines toeschuift dan hoef je geen extra vitamines te slikken
pi_34429087
Ja, ik snap jouw grapjes wel vaker niet geloof ik. =)
Weet je ook van een merk losse calcium in vaste vorm? Want in bruistabletten zit vaak zoetstof en die mag ik ook al niet. (Jeej, dat ik nog zo dik kan worden van al die dingen die ik niet mag he? =P Misschien komt dat omdat ik het stiekem toch weleens doe).
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:35:07 #127
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_34429090
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:32 schreef Isabeau het volgende:
pluisje!
Ja nou ik wist wel dat het iets met sterke botten te maken had, maar dit verklaart een boel zeg maar
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 januari 2006 @ 22:35:58 #128
13151 crew  Rewimo
pi_34429124
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:35 schreef Maeghan het volgende:
Ja, ik snap jouw grapjes wel vaker niet geloof ik. =)
Weet je ook van een merk losse calcium in vaste vorm? Want in bruistabletten zit vaak zoetstof en die mag ik ook al niet. (Jeej, dat ik nog zo dik kan worden van al die dingen die ik niet mag he? =P Misschien komt dat omdat ik het stiekem toch weleens doe).
Misschien kan je apotheek iets voor je doen?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:36:53 #129
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_34429177
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:31 schreef notendop het volgende:
Als ik lees hoe sommige mensen de behoefte hebben aan snoep e.d. ben ik toch heel blij dat ik vrijwel nooit zin heb in snoep. Ik lust het meeste niet eens.
Ik heb overdag werkelijk nergens last van, en ook geen snoepbehoefte. Maar 's avonds na achten

*knaagt nog wat aan een rijstewafeltje*
pi_34429205
Ja, je kan het beste je apotheek of goede drogist vragen, want de calciumtabletjes die ik heb bevatten ook sorbitol en een heel erg vieze soort menthol.
pi_34429240
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:36 schreef pluisje het volgende:

*knaagt nog wat aan een rijstewafeltje*
Als ik een rijstwafeltje ruik dan lust ik al niks meer. Incl. snoep. Helpt prima dus
pi_34429245
Ja, ik kan daar eens kijken. Het enige merk waarvan ik weet dat ze vrijwel alles los hebben is die Bio* van Pharma Nord, maar dat is altijd erg duur. Alhoewel ik gek genoeg wel verschil merk tussen BioMagnesium en de Magnesiumtabletten van het Kruidvat, dus mss. doen ze er idd wel iets bijzonders mee... ? Ik ga van de week sowieso even op jacht naar selenium en vitamine A, dus kan ik wel ff bij de apotheek langs ja. Had ik nog niet aan gedacht, slim he? =P
pi_34429350
Ik hoop dat ze je kunnen helpen, Maeghan!
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 januari 2006 @ 00:15:50 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34433137
Oma van vriendje is vanavond gestorven

En mijn avondeten bestond uit anderhalf glas port en twee dubbele boterhammen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_34436388
gecondoleerd Sjeen

Eerst maar 's naar mn werk..
Doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 januari 2006 @ 07:20:18 #136
13151 crew  Rewimo
pi_34436403
Wat verdrietig, Sjeen... gecondoleerd
pi_34436685
gecondoleerd Sjeen..

Miijn avondeten was gisteren bij de Ikea, een vriendin van ons zit in de crisisopname, die was er zo weer even uit..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_34436739
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:27 schreef Faat het volgende:
Ik weeg me toch echt 100x liever 's ochtends en zonder kleren...zal wel een vrouwending zijn
Nee is geen vrouwending, doe ik normaal ook, maar omdat ik vorige week ook savonds na het eten gewogen heb zou het geen eerlijke vergelijking zijn geweest.En dus mezelf voor de gek gehouden hebben. Vanmorgen gewogen -> 83,6 kg.

2 Isabeau : Thnxs.. is inderdaad lekker na 1e week ruim 2 kg kwijt te raken. Geeft me voldoening dat het werkt, dus gaan weer vol de 2e week in. Vanavond alleen wel een verjaardag van broertje, zondag ook van schoonvader, en zaterdagavond uit eten. Besloten om alleen vanavond een gebakje te nemen, en zondag over te slaan.

Grtz. Remko
= What else do you have to do on a saterdaynight =
pi_34436855
Ymme (1m66) (32,6) was 94,0 kg, weegt nu 90 kg en wil graag <65 kg wegen - 4,0

Ymme (1m66) (32,6) was 94,0 kg, weegt nu 89,3 kg en wil graag <65 kg wegen - 4,7
pi_34436868
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:15 schreef Sjeen het volgende:
Oma van vriendje is vanavond gestorven

En mijn avondeten bestond uit anderhalf glas port en twee dubbele boterhammen
Gecondoleert.
  woensdag 25 januari 2006 @ 08:50:20 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_34436954
TAART TAART TAART TAART TAART TAART

Troel (1m78) (38,9) was 163,9 kg, weegt nu 123,2 kg en wil graag 70 kg wegen - 40,7

Ik ben over de 40 kilo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 25 januari 2006 @ 08:50:38 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_34436956
Sjeen, heel veel sterkte, ook voor vriendje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34437118
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 08:41 schreef ymme het volgende:
Ymme (1m66) (32,6) was 94,0 kg, weegt nu 90 kg en wil graag <65 kg wegen - 4,0

Ymme (1m66) (32,6) was 94,0 kg, weegt nu 89,3 kg en wil graag <65 kg wegen - 4,7
Ik ben zo blij nu, dat ik onder de 90 kilo zit.
Nu wil ik ook meer. Normaal na het wegen, gunde ik mezelf een koekje.
Nou heb ik gezegt tegen mezelf, geen koekje meer voordat ik onder de 80 zit.
Als ik onder de 75 zit, gaan we 1x naar de MAC nog. Om dat te vieren, en dan op naar 65.. en dan is het goed, maar gaat er dan nog meer af, is het ook ok.. maar ik ben al tevreden met 65...

Vriendje is zo lief met steunen... Hoe hij dat gisteren zei, van de MAC
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:03:43 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_34437167
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:01 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik ben zo blij nu, dat ik onder de 90 kilo zit.
Nu wil ik ook meer. Normaal na het wegen, gunde ik mezelf een koekje.
Nou heb ik gezegt tegen mezelf, geen koekje meer voordat ik onder de 80 zit.
Als ik onder de 75 zit, gaan we 1x naar de MAC nog. Om dat te vieren, en dan op naar 65.. en dan is het goed, maar gaat er dan nog meer af, is het ook ok.. maar ik ben al tevreden met 65...

Vriendje is zo lief met steunen... Hoe hij dat gisteren zei, van de MAC
Tuurlijk ben je blij! Ondanks de vervelende tijd die je gehad hebt ben je toch lekker aan het afvallen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34437270
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:03 schreef Troel het volgende:

[..]

Tuurlijk ben je blij! Ondanks de vervelende tijd die je gehad hebt ben je toch lekker aan het afvallen!
Ja gek he.
Terwijl ik maandag chinees gegeten heb (gebakken bananen)
En die zaterdag daarvoor, toen we naar het persoon zijn weze kijken, die overleden was.
Patatje speciaal.
En nog een keer iets uit de frituur die week.
En nog 0,7 eraf.
Ik ga dus deze week niets meer eten wat gewoon weg niet mag.
En zo ga ik dat ook volhouden. Geen schuldgevoel meer.
Vanaf vandaag een lekkere frisse start. Laat 2006 maar beginnen.
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:11:32 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_34437283
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:10 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja gek he.
Terwijl ik maandag chinees gegeten heb (gebakken bananen)
Zie je wel, dat is hartstikke gezond! We zitten ons zorgen om niets te maken over die bananen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34437306
Gecondoleerd Sjeen.... sterkte gewenst.

Grtz. Remko
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 januari 2006 @ 09:13:03 #148
13151 crew  Rewimo
pi_34437307
Volgens mij moet je juist doorgaan met die frituur, ymme Werkt als een tierelier
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_34437412
Ja en ik ga deze week dus helemaal geen patat of wat dan ook eten.
Ik ga voor de fun eens een heel week zelf koken
Dan moeten de kilo's er volgende week toch wel afvliegen.
Ik wil wel graag 1x iets van -2 hebben ofzo. Daar ga ik nu voor.
Zondag wel verjaardag maar dat maakt niet uit. 1 of 2 wijntjes en meer niet.

Oh ik kan niet wachten tot volgende week, dat wegen wordt verslavend. Het is maar goed dat ik geen weegschaal thuis heb.
pi_34437867
Ik heb me vanmorgen weer eens gewogen ik ben gelukkig netjes op de 85 blijven hangen niet meer aangekomen. Ik ben nog niet helemaal beter. maar ik meld me vanmiddag toch wel weer beter dat ik morgen weer kom stage lopen ben al vanaf zaterdag ziek..
pi_34437882
He bah, vervelend Riann..

woensdag 25 januari 2006 @ 09:40:52 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_34437908
Ik heb mijn horloge inmiddels op het 1-na strakste gaatje zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34438119
Troel ik had eerst ook altijd horloge om nu al 1,5 ruim niet meer als het niet al langer is ik dacht laatst laat ik hem weer om doen. Veelste groot. Hij is tussendoor al verzet het is een bandje met schakels. Ik zou er voor naar de HEMA moeten om er schakels er tussen uit te laten halen. Is eigenlijk wel een lekker gevoel toch
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:51:56 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_34438163
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:50 schreef Riann het volgende:
Troel ik had eerst ook altijd horloge om nu al 1,5 ruim niet meer als het niet al langer is ik dacht laatst laat ik hem weer om doen. Veelste groot. Hij is tussendoor al verzet het is een bandje met schakels. Ik zou er voor naar de HEMA moeten om er schakels er tussen uit te laten halen. Is eigenlijk wel een lekker gevoel toch
Ik heb dat dus ook met een zilveren armband. Zou je daar ook schakeltjes tussenuit kunnen laten halen? Hij glijdt nu van tijd tot tijd van mijn arm.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34438219
Volgens mij moet dat best lukken hoor Troel.
Toen mijn moeder een ketting van mijn oma erfde moest er ook een stukje tussenuit...
Dat is toen bij de juwelier gedaan
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:56:11 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34438261
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Isabeau het volgende:
Of als ik kleren wil kopen. Ook een mooi moment om jezelf moddervet te voelen. Met dank aan de kledingwinkels
Maandagavond op dansles (jaja, truttig voor sommigen maar oh zo leuk ) waren al die spiegels om me heen wel een flinke eyeopener. Niet dat ik het niet al lang wist, maar jeumig... een paar jaar geleden zag ik er toch anders uit in die spiegels.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 januari 2006 @ 09:57:02 #157
13151 crew  Rewimo
pi_34438274
Oew en ik ga hier in de lift tegenwoordig uitgebreid in de spiegel kijken (liften hebben spiegel over hele wand)
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:02:01 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34438363
Sjeen en vriendje, gecondoleerd...
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:02:44 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34438379
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:57 schreef Rewimo het volgende:
Oew en ik ga hier in de lift tegenwoordig uitgebreid in de spiegel kijken (liften hebben spiegel over hele wand)
Vanavond naar de sportschool... nog zo'n spiegelfestijn.
pi_34438381
ik moest het in de eetgroep wel eens verplicht doen, dat heette dan spiegelen..
Eerst voor de spiegel, later op camera en dat terugkijken..
Wat vond ik dat een ramp die eerste keer zeg..
Maar nu kijk ik ook wel makkelijker in de spiegel...
pi_34438398
Lift
Dames LOPEN is veel beter natuurlijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 januari 2006 @ 10:16:11 #162
13151 crew  Rewimo
pi_34438708
Ik loop naar beneden
pi_34438760
Sjeen, sterkte voor de komende tijd voor jullie en zijn familie.

Spiegels Ik vind spiegels altijd maffe dingen. In de één lijk ik een tonnetje en bij een andere spiegel denk ik dat het allemaal wel reuze meevalt. Volgens mij zijn er dikke mensen en dunne mensen spiegels op de markt. Het is een complot, dat zeg ik je!

Als je denkt dat het wil, Riann... maar misschien voel je je morgen alweer een stuk beter. Hoop ik voor je.

ymme, wat een leuk dieet heb jij! Patat en chinees met gebakken banaan en toch meer dan een pond afvallen En -2 is vrees ik niet haalbaar met normaal eten, dat wil alleen in de eerste 1-2 weken (glycogeen voorraad die verdwijnt) en heel misschien als je in hongerstaking gaat. Of van die vochtafdrijvende dieetthee gaan gebruiken

RedScorpion: komt een leuk weekend aan voor als je aan het lijnen bent Ik besluit altijd welke dag ik een gebakje neem aan de hand van wie er jarig is. De ene jarige haalt jaarlijks gebak uit de diepvries bij de supermarkt en de ander maakt zelf taart ofgaat naar een bepaalde banketbakker. Nou, dan weet ik het wel Succes dit weekend en je niet al te schuldig voelen als je een klein beetje mee-eet!

Komend weekend heb ik weer een berucht DnD weekend...ditmaal in een luxe bungalow in de Achterhoek. Luxe = incl 6-persoons jaccuzi en sauna. Nou ja, dat klinkt dus wel gezond. Maar ik heb al begrepen dat ze vrijdag patat wilden, zaterdag pannenkoeken en zondag uit eten. *zucht* En natuurlijk de enorme bergen aan chips, nootjes en snoep (waaronder standaard een paar zakken m&m's). Gelukkig ben ik DM (spelleider) waardoor ik niet al teveel kan eten omdat ik domweg steeds aan het praten en regelen ben. Dat scheelt weer. Nu nog een verhaal in elkaar zetten (nog geen zin in gehad)
pi_34438806
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik loop naar beneden
Wist je trouwens dat het verschil uitmaakt of je trap op of trap af loopt? Nee, niet alleen voor je spieren, maar voor de hoeveelheid vetten en glucose in je bloed Bij het één nemen de triglyceriden in je bloed af en bij de ander het glucose. En iemand heeft dat onderzocht (ik weet alleen niet meer welke wanneer afneemt, dus dit is eigenlijk zinloze informatie)
pi_34438820
Mezelf uithongen, echt niet... Wordt ik zo lekker schagie van...
En is niet gezond.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 januari 2006 @ 10:34:23 #166
13151 crew  Rewimo
pi_34439194
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:
Wist je trouwens dat het verschil uitmaakt of je trap op of trap af loopt? Nee, niet alleen voor je spieren, maar voor de hoeveelheid vetten en glucose in je bloed Bij het één nemen de triglyceriden in je bloed af en bij de ander het glucose. En iemand heeft dat onderzocht (ik weet alleen niet meer welke wanneer afneemt, dus dit is eigenlijk zinloze informatie)
En bedankt
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 januari 2006 @ 10:35:33 #167
13151 crew  Rewimo
pi_34439220
De reden dat ik niet al te graag trappenloop is dat mijn achillespezen chronisch geïrriteerd zijn Ik kom allang niet meer hijgend en zonder adem boven, dat is dus geen bruikbare uitvlucht meer

[ Bericht 2% gewijzigd door Rewimo op 25-01-2006 10:35:53 (chrinisch? :')) ]
pi_34439936
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook in de krant gelezen een tijdje terug. Het maakt een verschil of je conditie wil opbouwen of wil verbranden. Afhankelijk van je doel ga je dan met de lift naar boven en wandelend naar beneden of omgekeerd
Als je op deze site bergopwaarts als zoekterm invult, krijg je wat uitleg
pi_34439991
Ik ben net de laatste week bezig om alles met de trap te doen in het gebouw. En aangezien ik een keer of 6 per dag naar de derde moet vanaf de eerste telt het wel lekker aan zo..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 januari 2006 @ 11:01:02 #170
13151 crew  Rewimo
pi_34440000
quote:
De invloed van bergwandelen op de bloedglucose

In veel gevallen is het antwoord op een vraag het doel waarnaar wetenschappers streven. Het bedenken van een vraag is echter ook niet altijd eenvoudig en leidt soms tot vreemde vraagstellingen. Zoals bijvoorbeeld de volgende: is bergopwaarts of bergafwaarts gunstiger voor de glucosestofwisseling? Om een wetenschappelijk gefundeerd antwoord te kunnen geven, is een onderzoeksteam onder leiding van Professor Heinz Drexel aan het 'Lehrkrankenhaus' in Feldkirch (Oostenrijk) aan de slag gegaan.
Dat lichaamsbeweging goed is voor de glucose- en vetstofwisseling mag bekend zijn. De onderzoekers uit Feldkirch waren echter benieuwd of het zou uitmaken of de wijze van beweging nog verschil zou uitmaken. Met andere woorden: is er een verschil in de stofwisseling bij concentrische en excentrische spierbelasting? Concentrische belasting is primair aanwezig bij bergopwaarts lopen, concentrisch bij bergafwaarts.

Om dit te onderzoeken heeft een team van 45 mensen 16 weken lang een bergwandeltraining gevolgd waarbij de verschillende personen over een hoogte verschil van 600 meter uitsluitend naar boven of naar beneden wandelden. Om de weg in tegengestelde richting af te leggen werd een kabelbaan gebruikt.

Uit de meetresultaten van de steeds gehouden orale bloedglucosetest bleek dat het lipidegehalte (zoals cholesterol) van de proefpersonen voornamelijk verbeterde bij een opgaande bergwandeling. De invloed op de bloedglucose bleek echter sterker te zijn bij een bergwandeling naar beneden!

Wie dus zowel zijn lipide- als zijn glucosestofwisseling wil verbeteren, kan beter helemaal niet met de kabelbaan gaan en zowel naar boven als naar beneden wandelen. En pech hebben degenen die op het platte land leven, aldus de onderzoekers. Deze mensen moeten wellicht een vakantie naar het gebergte overwegen.

In dat ene vette zinnetje zit een fout maar ik weet als leek niet welke
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:11:21 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34440314
Ik loop idd ook naar beneden. Nu nog even mezelf er weer toe zetten ook omhoog te lopen. Deed ik vroeger wel een hele tijd.
pi_34440343
Het is excentrisch bij bergafwaarts.

"Ontbijt niet overslaan". Prima, ik heb altijd het gevoel dat ik wel ontbijt, maar ik ben nu al 2 uur uit m'n bed of zo en heb nog niets gegeten. Als ik straks brood pak dan is dat voor mijn gevoel mijn ontbijt. Hoe snel na het opstaan moet je eigenlijk ontbijten? (ik heb al wel een heel groot glas water op...zeg maar een bloemenvaasje water)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 januari 2006 @ 11:14:24 #173
13151 crew  Rewimo
pi_34440389
Als ik moet werken ontbijt ik ook op tijd, maar in het weekend wordt het weleens 11 uur of zo...
pi_34440435
Isabeau,ik weet het ,inderdaad aardig weekend voor de boeg, maar af en toe een beetje leven hoort er ook bij, moet gewoon opletten dat ik niet en-en doe, maar en-of. Kwestie van keuzes maken. Maar gaat goedkomen, door de weeks hou ik me echt strikt aan het dieet, en in het weekend wat makkelijker daarin. Gelukkig ook weer met regelmaat naar de sportschool sinds paar weken. In ieder geval 2x in de week, en zodra het weer het weer toelaat weer 2x in de week fietsen (+/- 40 km per keer). Gaat allemaal goed komen.

Grtz. Remko
pi_34440535
In het weekend iets minder strict moet kunnen, RedScorpion En je sport al lekker zeg! Ik doe wat dat betreft veel te weinig.
pi_34440645
Als je nou eens begint met kleine dingetjes, zoals op de fiets of lopend boodschappen doen en dergelijke, dan is de stap naar sporten al een stuk kleiner Isabeau
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:24:16 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34440688
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:12 schreef Isabeau het volgende:
Het is excentrisch bij bergafwaarts.

"Ontbijt niet overslaan". Prima, ik heb altijd het gevoel dat ik wel ontbijt, maar ik ben nu al 2 uur uit m'n bed of zo en heb nog niets gegeten. Als ik straks brood pak dan is dat voor mijn gevoel mijn ontbijt. Hoe snel na het opstaan moet je eigenlijk ontbijten? (ik heb al wel een heel groot glas water op...zeg maar een bloemenvaasje water)
Dat vraag ik me ook wel eens af. Meestal ontbijt ik op mijn werk, om 9 uur ong. Is niet echt heel laat dus, maar is het vroeg genoeg om de motor aan te zetten voor de rest van de dag?
pi_34440826
Ik heb nu nog geen ontbijt op.
Oh ben 08.00 uur opgestaan. Heb de ramen even opengezet.
Poes eten gegeven. Ramen weer dicht gedaan.
Toen achter de pc gaan zitten. Tussen door nog een beetje was opgeruimt en meer niet.
Zit nu met een masker op mijn gezicht (voor foto zie meeting topic:D), en ga dadelijk douche.
En dan naar beneden wat eten. En een beetje stoffen ofzo.
pi_34441078
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:29 schreef ymme het volgende:
Zit nu met een masker op mijn gezicht (voor foto zie meeting topic:D),:)
Hahahaha kon het niet laten om ff te kijken.... schrok me te barsten ...
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 januari 2006 @ 12:46:42 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34443299
Dankjewel allemaal

Nah, ik ga een portdieet uitvinden ofzo...

Oud:
Sjeen (1m70) (27,7) was 105,0 kg, weegt nu 80 kg en wil graag <80 kg wegen - 25

Nieuw:
Sjeen (1m70) (27,4) was 105,0 kg, weegt nu 79,1 kg en wil graag <75 kg wegen - 25,9

Zaterdag begrafenis daar heb ik altijd een gruwelijke hekel aan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:48:34 #181
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34443362
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:29 schreef ymme het volgende:
.....Heb de ramen even opengezet........Ramen weer dicht gedaan
Was dit je sportprogramma voor vandaag ymme?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_34443432
Sjeen en vriendje: gecondoleerd en sterkte zaterdag!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:58:54 #183
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34443715
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:46 schreef Sjeen het volgende:
Nah, ik ga een portdieet uitvinden ofzo...
Volgens mij bestaat dat al Sjeen!!
quote:
De sherrykuur en alle variaties daarop (wijn, rosé, port), is een kuur waarbij 900 kcal
(3780 kjoules) per dag worden gebruikt. Door veel zwarte koffie en 2 tot 6 glazen
drank per dag, kunt u zich staande houden. Het is een slechte manier van afvallen!
Sterkte trouwens a.s. zaterdag!! Denk dat niemand een begrafenis leuk vind, blijft naar
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_34443949
Hey, ik wist niet dat je ipv sherry ook port mocht hebben! Wordt dat dieet een stuk aangenamer van
pi_34445155
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:48 schreef Faat het volgende:

[..]

Was dit je sportprogramma voor vandaag ymme?
Ja Intensief he.
pi_34447562
Heej, een dieet met wijn, dat klinkt fijn! =P Alleen 900 kcal klinkt wat minder, en zoveel koffie hoeft ook niet. Mag ik niet gewoon wat meer wijn dan? ;-)

Score vandaag: 3 koppen Twinings Baía thee, anderhalve bak met AllBran, en zowaar 100 ml volle melk. M'n soyamelk was niet goed meer, en droge AllBran eten gaat me net wat te ver. En buikpijn had ik toch al van de chocola en yoghurtsnoepjes. Die kunnen me vandaag trouwens niet meer verleiden, want ik heb ze gisteren verorberd, stout he? =P

Ik wil weer zomer. Vorige zomer waren m'n ouders weg en ik was zo stressvrij dat ik alles gegeten heb wat ik wilde, twee flessen wijn op had en slechts 2 minuten lichaamsbeweging per dag had (touwtjespringen) en die week toch mooi een kilo afgevallen was. Volgens die theorie zouden mijn ouders dus vier maanden op vakantie moeten gaan.

Zou ik dat trouwens als dieet kunnen verkopen? Het gevaarlijke gek-dieet: zet alle stressgevende factoren de deur uit, zet een dvd op en drink net zo lang witte wijn tot je denkt dat je kunt vliegen. =P Man, ik zou het kopen.

En ja, ontbijten. Ik heb net om 14.00 ontbeten. Ik vind dat ontbijt, want dat is het eerste wat ik eet. Ik lunch dalijk om 16.30 want ik moet om 18.00 werken, en dan eet ik om 21.30 als ik thuis kom warm. Beetje verschoven ritme he? Maar als ik college heb eet ik wel gewoon 's ochtends.
pi_34448033
Zowel de dokter als de diëtiste vertelden me dat je best kan ontbijten tussen het moment van opstaan en 2uur later.
Da's vooral handig voor mensen die weleens de deur uit hollen omdat ze weer eens door de wekker geslapen zijn, of voor degenen die 's morgens niet meteen een hap door de keel krijgen.
Als je opstaat om 10u kan je nog ontbijten om 12u, maar dat heet technisch gezien lunch dan

Verder nog een vraagje...
wie van jullie heeft een vriendin/vriend die te veel weegt? (als in geliefde)
pi_34448229
Nee, ik ben helaas al bijna drie jaar single. Daarvoor had ik zo'n hele vervelende vriend, die alles op kon eten zonder aan te komen. Echt. Iedere dag een liter bier, een zak pistachenoten, een BK menu bovenop z'n warm eten (en dat was al een hoeveelheid waar drie neushoorns een jaar op konden overleven), chocola, en laaaadingen Haribosnoep. Heel irritant. Ik wil nooit meer een dunne vriend. Bah.
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:21:18 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_34448368
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:11 schreef Iksje het volgende:
Zowel de dokter als de diëtiste vertelden me dat je best kan ontbijten tussen het moment van opstaan en 2uur later.
Da's vooral handig voor mensen die weleens de deur uit hollen omdat ze weer eens door de wekker geslapen zijn, of voor degenen die 's morgens niet meteen een hap door de keel krijgen.
Als je opstaat om 10u kan je nog ontbijten om 12u, maar dat heet technisch gezien lunch dan

Verder nog een vraagje...
wie van jullie heeft een vriendin/vriend die te veel weegt? (als in geliefde)
Mijn vriend heeft daar last van

Overigens klopt dat wel met die stressfactoren hoor, maar niet alleen qua dieten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34448476
Mijn geliefde heeft een gezond gewicht, BMI iets van 24 of zo. Maar hij kan niet alles eten dan wordt-ie ook te dik.
pi_34448517
mijn vriendje is een en al spier en bot, met misschien een milimeter vet erbij...
Errug vervelend, hij moet aankomen, ik moet afvallen..
Maar we weten nog steeds de middenweg te vinden..
pi_34448542
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:17 schreef Maeghan het volgende:
Nee, ik ben helaas al bijna drie jaar single. Daarvoor had ik zo'n hele vervelende vriend, die alles op kon eten zonder aan te komen. Echt. Iedere dag een liter bier, een zak pistachenoten, een BK menu bovenop z'n warm eten (en dat was al een hoeveelheid waar drie neushoorns een jaar op konden overleven), chocola, en laaaadingen Haribosnoep. Heel irritant. Ik wil nooit meer een dunne vriend. Bah.
Ik ken dat soort mensen, heeeeel irritant. Vriendin van me verbaast zich altijd over hoe "weinig" ik eet... zij leeft op een dieet van Haribo en frituur... ze is iets van 1,60 en weeg rond de 50kg.

Mijn vriend is niet echt mager, hij heeft een BMI van 25,1. Net een kilootje of wat te zwaar dus. Soms besluit hij dat hij te zwaar is en snoept dan een weekje niet, om vervolgens trots te komen vertellen dat er 2kg af is. Hij sport nóóit, daar houdt hij niet van... zucht... Je zou er haast jaloers op worden.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_34449373
Nou ik heb dus zo'n vriendin... als je ziet wat die eet. Smorgens begint ze met fruit, dan tussen de middag rustig een boterham of 6, savond's een bord groente+aardappelen waar je u tegen zegt. Zijn al ruim 12,5 jaar bij elkaar, en toen had ze al maatje 34-36 en nu nog steeds. Al zal dit wel gaan verandere de as maanden want ze is zwanger. Maar ik durf te wedden dat ze na de zwanger-schap ook weer snel terug zal zijn hierop.

Zelf ook eigenlijk niet zo heel veel problemen met wat ik eet, als ik er maar bij sport en dat is het afgelopen jaar gewoon weinig tot niets geweest.
pi_34449443
Ja jeetje, groente, fruit, brood, aardappels, dat is nou niet echt schokkend. Van fruit en groente word je niet dik, en je moet van het voedingscentrum 5 a 7 boterhammen per dag eten, dus dan eet ze niet bepaald te veel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maeghan op 25-01-2006 15:55:33 ]
pi_34449573
Lijkt mij ook een gezond eetpatroon...
Enne gefeliciteerd met de zwangerschap
pi_34450149
Ja, leuk! Een baby Gefeliciteerd hoor

En zo te lezen eet ze heel normaal Het gaat ook om de keuzes die je maakt natuurlijk. Heel erg veel eten hoeft niet energierijk eten te zijn. Ik eet ook héél erg veel als ik lijn. Al sje ziet wat ik 's avonds op mijn bord heb liggen, vaak past het niet eens en doe ik de groente in een aparte schaal Gisteravond ook 3 stronken witlof gegeten en dat is véél witlof.
pi_34450432
Proficiat met de zwangerschap

En het over geliefdes te hebben mijn vriend is ook een beetje te zwaar hoor. Maar hij kan bijv niet zo goed van een softijs afblijven. En zijn ouders koken niet zo gezond. maar hij heeft niet echt een buik een kleintje een lekker zacht. Hij is gewoon een grote en brede man. 1.97 en hij weegt iets over de 100.
pi_34450638
Dankje wel ... en nee is inderdaad niet echt een ongezond eet patroon, maar als je haar ziet, dun en gewoon kunnen eten wat ze maar wil (dus ook ongezond), geen grammetje aankomen. Heerlijk is dat.
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:45:20 #199
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_34451410
Sjeen (en vriend) heel veel sterkte met het verlies .....

en mijn vriend eet ook alles wat los en vast zit en is niets te dik.... het is niet eerlijk
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_34451921
Ik vroeg het omdat mijn vriend te zwaar is, zo'n 15kg boven het bmi van 25.
Hij is al van kindsaf mollig en de laatste jaren echt dikker (flinke buik)
Maar hoewel dat niet telt, ben echt gek op hem , vind ik het een beetje jammer voor zijn gezondheid.
Hij geeft zelf af en toe aan dat hij niet lekker in zijn vel zit , maar hij ziet niet dat hij niet gezond leeft...
Als ik bijvoorbeeld een avond later thuis ben en gewoon wat soep zal eten, gaat hij langs de winkel en neemt een vette diepvriesmaaltijd mee of hij gaat om friet of pizza. En ook z'n broodbeleg is nogal aan de vette kant.
Nu snap ik ook wel dat ik niet kan pushen dat hij dieet of op z'n eten let zoals ik dat doe, maar ik ben vooral bezorgd om zijn gezondheid.
Hij heeft af en toe last van z'n knie of enkels en zoals ik al zei, geeft hij zelf aan dat hij niet helemaal goed in z'n vel zit.
pi_34451928
Ja, en dan willen die dunnetjes die allerlei ongezonde dingen kunnen eten opeens niet meer betalen voor ons dikkertjes die leven op crackers en rauwkost =P

(Had ik al ergens gezegd dat ik goed kon overdrijven?)
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:51:12 #202
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34453523
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:03 schreef Iksje het volgende:
Ik vroeg het omdat mijn vriend te zwaar is, zo'n 15kg boven het bmi van 25.
Hij is al van kindsaf mollig en de laatste jaren echt dikker (flinke buik)
Maar hoewel dat niet telt, ben echt gek op hem , vind ik het een beetje jammer voor zijn gezondheid.
Hij geeft zelf af en toe aan dat hij niet lekker in zijn vel zit , maar hij ziet niet dat hij niet gezond leeft...
Als ik bijvoorbeeld een avond later thuis ben en gewoon wat soep zal eten, gaat hij langs de winkel en neemt een vette diepvriesmaaltijd mee of hij gaat om friet of pizza. En ook z'n broodbeleg is nogal aan de vette kant.
Nu snap ik ook wel dat ik niet kan pushen dat hij dieet of op z'n eten let zoals ik dat doe, maar ik ben vooral bezorgd om zijn gezondheid.
Hij heeft af en toe last van z'n knie of enkels en zoals ik al zei, geeft hij zelf aan dat hij niet helemaal goed in z'n vel zit.
Meer dan af en toe eens wijzen op gezonde dingen of er juist voor zorgen dat er altijd een
gezonde maaltijd in huis is kun je niet doen Iksje. Je weet ongetwijfeld zelf wel hoe ergerlijk
het is als mensen jou vertellen wat je wel en niet moet doen. De allerergste variant daarvan
vind ik eigenlijk wel mensen die zelf aan het lijnen zijn en dan vertellen dat jij ook weleens mag

Wat beschouw jij eigenlijk als een vette diepvriesmaaltijd? Ik kan me er weinig bij voorstellen?

Ikzelf wil nog weleens een grote pan stamppot of macaroni maken en in porties verdelen
en invriezen (in zakjes trouwens, want ik kan zoveel bakjes in mijn vriezer niet kwijt)
Je bent wel effe een hele ochtend ermee bezig dan, maar dan kunnen de heren weer
een tijdje vooruit als ik rond het avondeten niet thuis ben ofzo. Zij blij, ik blij
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')