Ik heb dat dus ook met een zilveren armband. Zou je daar ook schakeltjes tussenuit kunnen laten halen? Hij glijdt nu van tijd tot tijd van mijn arm.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:50 schreef Riann het volgende:
Troel ik had eerst ook altijd horloge om nu al 1,5 ruim niet meer als het niet al langer is ik dacht laatst laat ik hem weer om doen. Veelste groot. Hij is tussendoor al verzet het is een bandje met schakels. Ik zou er voor naar de HEMA moeten om er schakels er tussen uit te laten halen.Is eigenlijk wel een lekker gevoel toch
![]()
Maandagavond op dansles (jaja, truttig voor sommigen maar oh zo leukquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Isabeau het volgende:
Of als ik kleren wil kopen. Ook een mooi moment om jezelf moddervet te voelen. Met dank aan de kledingwinkels![]()
Vanavond naar de sportschool... nog zo'n spiegelfestijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:57 schreef Rewimo het volgende:
Oew en ik ga hier in de lift tegenwoordig uitgebreid in de spiegel kijken (liften hebben spiegel over hele wand)
Wist je trouwens dat het verschil uitmaakt of je trap op of trap af loopt? Nee, niet alleen voor je spieren, maar voor de hoeveelheid vetten en glucose in je bloedquote:
En bedanktquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:
Wist je trouwens dat het verschil uitmaakt of je trap op of trap af loopt? Nee, niet alleen voor je spieren, maar voor de hoeveelheid vetten en glucose in je bloedBij het één nemen de triglyceriden in je bloed af en bij de ander het glucose. En iemand heeft dat onderzocht
(ik weet alleen niet meer welke wanneer afneemt, dus dit is eigenlijk zinloze informatie)
Ja, dat heb ik ook in de krant gelezen een tijdje terug. Het maakt een verschil of je conditie wil opbouwen of wil verbranden. Afhankelijk van je doel ga je dan met de lift naar boven en wandelend naar beneden of omgekeerdquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wist je trouwens dat het verschil uitmaakt of je trap op of trap af loopt? Nee, niet alleen voor je spieren, maar voor de hoeveelheid vetten en glucose in je bloedBij het één nemen de triglyceriden in je bloed af en bij de ander het glucose. En iemand heeft dat onderzocht
(ik weet alleen niet meer welke wanneer afneemt, dus dit is eigenlijk zinloze informatie)
quote:De invloed van bergwandelen op de bloedglucose
In veel gevallen is het antwoord op een vraag het doel waarnaar wetenschappers streven. Het bedenken van een vraag is echter ook niet altijd eenvoudig en leidt soms tot vreemde vraagstellingen. Zoals bijvoorbeeld de volgende: is bergopwaarts of bergafwaarts gunstiger voor de glucosestofwisseling? Om een wetenschappelijk gefundeerd antwoord te kunnen geven, is een onderzoeksteam onder leiding van Professor Heinz Drexel aan het 'Lehrkrankenhaus' in Feldkirch (Oostenrijk) aan de slag gegaan.
Dat lichaamsbeweging goed is voor de glucose- en vetstofwisseling mag bekend zijn. De onderzoekers uit Feldkirch waren echter benieuwd of het zou uitmaken of de wijze van beweging nog verschil zou uitmaken. Met andere woorden: is er een verschil in de stofwisseling bij concentrische en excentrische spierbelasting? Concentrische belasting is primair aanwezig bij bergopwaarts lopen, concentrisch bij bergafwaarts.
Om dit te onderzoeken heeft een team van 45 mensen 16 weken lang een bergwandeltraining gevolgd waarbij de verschillende personen over een hoogte verschil van 600 meter uitsluitend naar boven of naar beneden wandelden. Om de weg in tegengestelde richting af te leggen werd een kabelbaan gebruikt.
Uit de meetresultaten van de steeds gehouden orale bloedglucosetest bleek dat het lipidegehalte (zoals cholesterol) van de proefpersonen voornamelijk verbeterde bij een opgaande bergwandeling. De invloed op de bloedglucose bleek echter sterker te zijn bij een bergwandeling naar beneden!
Wie dus zowel zijn lipide- als zijn glucosestofwisseling wil verbeteren, kan beter helemaal niet met de kabelbaan gaan en zowel naar boven als naar beneden wandelen. En pech hebben degenen die op het platte land leven, aldus de onderzoekers. Deze mensen moeten wellicht een vakantie naar het gebergte overwegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |