idd., de karakters staan meer in dienst vd aflevering dan andersom, ze staan in de serie in dienst om alle facetten vh Romeinse Rijk zoveel mogelijk in beeld te brengen met als leidraad een beroemde machtsworsteling, en dat gaat ten koste van de karaktervorming vd spelers, dat wordt nu onvoldoende uitgedieptquote:Op maandag 23 januari 2006 14:08 schreef MeneerTim het volgende:
Ik heb wel een beetje moeite met de drijfveren van de karakters. Soms zijn de motieven volstrekt onduidelijk.
Het ging erom, omdat die zwager verliefd was op Niobe de sfeer nogal gespannen was.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:05 schreef SlimShady het volgende:
Niobe en Atia zijn zeer mooie vrouwen![]()
Inhoudelijk:
Ik vond het wel bruut dat ze de minnaar van Niobe hebben omgebracht.
Het verbaasd me een beetje dat overspel echt niet getolereerd wordt.
Ook al gaat het over een ander stel.
Ik dacht eerst dat ze hem gingen ondervragen en dan weer vrijlaten.
Kwam de serie ook op Canvas !?!quote:Op maandag 23 januari 2006 14:34 schreef zakjapannertje het volgende:
vandaag alweer de laatste aflevering op Canvas
Daar zijn ze nog niet helemaal uit:quote:Op maandag 23 januari 2006 22:58 schreef Murray het volgende:
Dit schreeuwt gewoon om een vervolg.
quote:[HBO chairman Chris] Albrecht announced only a couple of weeks into ["Rome's"] run that he was renewing the series for another season. But in the interview he said, "That ship hasn't entirely sailed yet."
The reason, he said, has nothing to do with how well "Rome" turned out. Mainly, the issue has been money. "Rome" was wildly expensive, costing an estimated $100 million. It initially experienced debilitating production delays, fueling rumors that it was a troubled show. Once it was on the air and was seen to be a quality production, Mr. Albrecht said, those rumors subsided.
But he said those delays meant he had only a short window of time to retain a hold on the actors, which was why he renewed the series so quickly. For now, that means ordering scripts, which will be difficult to write because they need to cover the complicated period following the fall of Caesar.
"The real reason why, even though I ordered the show, we haven't formally gone into production, is how long it's going to take," he said. " 'Rome' won't be back until, at the earliest, March of 2007. Which makes you say to yourself: When I bring the show back, can I build an audience?"
Mee eens. Voor die $100 miljoen had er toch wel een fatsoenlijke veldslag scene in mogen zitten.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:57 schreef SlimShady het volgende:
Jammer dat het gevecht niet zo werd getoond.
Hier precies hetzelfde! Zei het gelijk tegen m'n zusje toen we begonnen met kijken, zelfde uitstraling, ook zo bitchy, geweldigquote:Op zondag 5 februari 2006 22:53 schreef Showtime het volgende:
Ik moet bij Atia of the Julii uit Rome altijd denken aan Julie Cooper-Nichol van The O.C.
Links Atia, rechts Julie.
[afbeelding] [afbeelding]
Dat vond ik ook zo vreemd. Ze gebruikte ook een gezegde waarvan ik mij niet kon voorstellen dat die toen al bestond, kan er nu even niet opkomen maar kwam niet echt geloofwaardig over.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:19 schreef Whiskers het volgende:
Okeeh, hoe wist Vorenus in de aflevering van gisteren de chemische naam van dat spul waardoor die lijken bleven drijven?
Ik dacht eerst dat het een en dezelfde vrouw was, tot ik op IMDB las dat het 2 verschillende actrices zijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:46 schreef Lethe het volgende:
Hier precies hetzelfde! Zei het gelijk tegen m'n zusje toen we begonnen met kijken, zelfde uitstraling, ook zo bitchy, geweldig![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.seizoen 2 komt helaas pas volgend jaar in maart
Computer, technologie en games nieuws - RSS feed :)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.overigens, zal vast wel al eens ergens gezegd zijn hier, maar hoe waarheidsgetrouw is deze serie eigenlijk?
precies. nog genoeg materiaal voor nog een paar seizoenen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:20 schreef Rory78 het volgende:
Seizoen 2? Waar in de geschiedenis eindigt seizoen 1 dan?
Of wordt het een prequel.
Ik zou de opkomst van Keizer Augustus nog wel willen zien. Hij zit nu ook al in zijn jeugd in serie 1, dus waarom zouden we hem niet kunnen volgen tot het keizerschap...
Seizoen 1 eindigt met de moord op Caesar.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:20 schreef Rory78 het volgende:
Seizoen 2? Waar in de geschiedenis eindigt seizoen 1 dan?
Of wordt het een prequel.
Ik zou de opkomst van Keizer Augustus nog wel willen zien. Hij zit nu ook al in zijn jeugd in serie 1, dus waarom zouden we hem niet kunnen volgen tot het keizerschap...
Dat er geen nummer in de titel staat wil niet zeggen dat dit het eerste deel is.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:42 schreef TheVulture het volgende:
Het verbaast me dat er over deze serie niet al meerdere topics zijn volgeschreven.... had wel een hype verwacht op Fok!
oh ok.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat er geen nummer in de titel staat wil niet zeggen dat dit het eerste deel is.
Caesar bleef tussen 48 en 47 overwinteren in Alexandrië, Caesarion werd toen geboren idd.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Zijn we nu gesprongen in de tijd en hebben Cleo en Ceasar ineens een kindje?
Rome is voor een deel fictie verweven met 'echte' geschiedenis. De karakters Lucius Vorenus en Titus Pullo hebben echt bestaan, maar in de serie is hun een veel grotere rol toebedeeld. Het is maar zeer de vraag of ze ooit in Egypte met Caesar zijn geweest.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:07 schreef JaJoah het volgende:
En was dit nu echt het kind van Caesar of toch van Titus ?
De serie draait sowieso om die twee. Anyway, aflevering 11 vond ik het mooist trouwens.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:13 schreef Djaser het volgende:
De serie begint echt per aflevering minder te worden, vorige keer alleen maar gezever over die irritante bijna fictieve soldaten die opeens de hoofdrol hebben en ook deze aflevering was weer niks.
Die hele scene was komischquote:Op zondag 12 februari 2006 23:08 schreef SHERMAN het volgende:
Zou grappig zijn als het Titus zou zijn.
Als dat zo zou zijn dan zou je het verhaal alleen maar vanuit hun ogen zien en dat is niet het geval.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:42 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
De serie draait sowieso om die twee. Anyway, aflevering 11 vond ik het mooist trouwens.
a la Braveheart?quote:Op maandag 27 februari 2006 14:29 schreef Bijsmaak het volgende:
Wat ik mis bij deze serie, zijn grote veldslagen a la braveheart.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:09 schreef Bijsmaak het volgende:
Komt er nog een seizoen/serie?
Vraag me wel af hoe ze Octavian in serie 2 zo snel aan de macht krijgen. In serie 1 heeft Ceasar Octavian niet tot zijn erfgenaam benoemdquote:HBO has renewed its epic drama series ROME for a second season, it was announced today by Carolyn Strauss, president, HBO Entertainment. Production of the 12-episode second season will begin next March, with the debut set for 2007.
Dat is ook pas in Ceasars testament gedaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:32 schreef Young_David het volgende:
[..]
[..]
Vraag me wel af hoe ze Octavian in serie 2 zo snel aan de macht krijgen. In serie 1 heeft Ceasar Octavian niet tot zijn erfgenaam benoemd
Octavian is helemaal niet zacht, wel rustig.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 02:27 schreef SpaRood het volgende:
Aflevering 11 is erg bloedig. Ledematen en koppen worden gewoon afgehakt tijdens het gevecht van Titus met de gladiatoren...voor mensen die bloed willen zien is aflevering 11 de keus. Aflevering 12 smaakt naar meer. Ik vond het einde te gehaast en te snel. Octavian is nu een rustige jongen. Ik vraag me af hoe hij toch keihard wordt en veranderd van 'zacht' naar 'hard' wanneer hij Caesar opvolgt en hoe. Dit zullen we gaan zien bij de tweede series. Ik kijk er naar uit!
Je hebt gelijk....hij is een beetje sneaky en heeft geen moeite om iemand te vermoorden. Maar hij lijkt me meer beschaafd. Misschien dat Max Pirkis de rol van Octovian een beetje te soft vertolkt...of Pirkis ziet er gewoon een beetje 'soft' uit. Ik zie de Octovian in HBO Rome geen veldslagen leiden en weerloze concurrenten zoals Caesarion afslachten...maar hij gaat dus helemaal veranderen in de tweede series.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 02:31 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Octavian is helemaal niet zacht, wel rustig.
Zou toch zonde zijn als je die aflevering via sbs moet kijken, het ziet er allemaal erg gelikt uit jaquote:Op zaterdag 4 maart 2006 02:27 schreef SpaRood het volgende:
Aflevering 11 is erg bloedig. Ledematen en koppen worden gewoon afgehakt tijdens het gevecht van Titus met de gladiatoren...voor mensen die bloed willen zien is aflevering 11 de keus. !
quote:HBO has renewed its epic drama series ROME for a second season, it was announced today by Carolyn Strauss, president, HBO Entertainment. Production of the 12-episode second season will begin next March, with the debut set for 2007.
Zie nu pas dat ik er overheen heb gelezen.quote:
quote:Op zondag 5 maart 2006 22:33 schreef Vassili_Z het volgende:
Maar goed dat ik de serie heb gevolgd op de BBC, SBS6 knipt er gewoon stukken uit!!!
Sbs6 heeft gewoon de echt bloederige scenes van het 'gladiatorengevecht' eruit gehaald![]()
zo zie ik t graagquote:Op maandag 6 maart 2006 00:16 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt het al eerder bekijken via de bekende manier.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:22 schreef linuxje het volgende:
heb net aflevering 11 en 12 gekeken, ik hoop dat ze seizoen 2 hier dan ook in Maart 2007 gaan draaien mja dat duurt nog een jaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Historisch gezien valt er toch wel heel veel op af te dingen. Paar verbeterpunten voor het volgende seizoen.
Tijdsaanduidingen. Je krijgt niet echt een goed beeld hoe immens het Romeinse Rijk was omdat ze er met zevenmijlslaarzen doorheen zijn gegaan en ze zouden wat meer op de historie moeten letten.
Quintus Pompeius. Dat is toch wel de grootste misser van de hele serie.
Mja, dat is SBS6 he. Orgies van geweld, bloed en veldslagen verkondigen en als puntje bij paaltje komt is het enigste wat je ziet een zwaard met wat nep-bloed erop. Als ze dat nog niet eruit geknipt hebben.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:10 schreef wolferl het volgende:
Duurt ook geen uur meer, duurt nu +/- 45 minuten. Ze beginnen iets over half tien en hebben 2 keer een lange pauze en stoppen precies half elf. Flikkers SBS 6
Ik dacht het gisteren ook al, wel weer kinderachtig, dus ik ga de volgende serie wel op Canvas op BBC volgen.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:16 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Wordt Rome herhaald?/Waarom wordt 'Rome' niet in breedbeeldformaat uitgezonden?
Sinds 1 januari zenden we de nieuwe serie 'Rome' uit. De serie is iedere zondag om 21.30 uur te zien op SBS 6. 'Rome' zal niet wekelijks herhaald worden. De reden dat we de serie niet in breedbeeldformaat uitzenden, is omdat uit onderzoek gebleken is dat SBS6 kijkers over het algemeen niet over een breedbeeldtelevisie beschikken.
Wat is dat een flop geweest zeg, de breedbeeldtelevisie. Nu is het flatscreen + beamers all tha way!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:29 schreef planethugo het volgende:
newsflash, idd lang niet iedereen heeft een breedbeeld
Marcus Antonius wás familie van Gaius Julius...quote:Op maandag 6 maart 2006 13:37 schreef SpaRood het volgende:
Ik ben heel benieuwd in de uitwerking van de karakter Octovian. De strijd tussen hem en Marc-Anthony. De geschiedenis is er om er fantastische tweede seizoen van te maken. Ik durf al te voorspellen hoe de verhaallijn van seizoen 2 zal zijn.
De familie van Caesar sluit een verbond met Marc-Anthony.
Nou ja, dan maar een spoilertag gebruiken, al vraag ik me af waarom, na tweeduizend jaar en een paar beroemde stukken van Shakespeare (en nog veeeeeeel meer), maar goed.quote:Octovian wordt heel snel heel volwassen. Samen gaan ze ten strijd om de moordenaars van Caesar uit te schakelen. Ik voorspel een Pompeius-achtige achtervolging van Brutus. Nadat Brutus is gedood, gaat Marc-Anthony naar Egypte en wordt verliefd op Cleopatra. Het verhaal van seizoen 1 wordt dus min of meer herhaald. Octovian wil de macht naar zich toe trekken en gaat zijn concurrenten uitschakelen: Marc-Anthony, Cleapatra en haar zoon Caesarion. Ik schat in dat dit ongeveer de eerste 5 afleveringen zullen zijn. Ik ben heel benieuwd of dit gaat uitkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat je denkt dat je in 5 afleveringen 14 heel bewogen jaren kan proppen lijkt mij redelijk sterk, hoewel je dan wel de complete regeerperiode van Augustus in een seizoen kwijt kan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:46 schreef Dagonet het volgende:
Marcus Antonius wás familie van Gaius Julius...
[..]
Nou ja, dan maar een spoilertag gebruiken, al vraag ik me af waarom, na tweeduizend jaar en een paar beroemde stukken van Shakespeare (en nog veeeeeeel meer), maar goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat je denkt dat je in 5 afleveringen 14 heel bewogen jaren kan proppen lijkt mij redelijk sterk, hoewel je dan wel de complete regeerperiode van Augustus in een seizoen kwijt kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben ook wel benieuwd wat ze in het 2de seizoen gaan doen. In seizoen 1 draaide het vooral om het leven van de Romeinen (Titus Pullo en Lucius Vorenus, zouden ze eigenlijk terugkomen?) met wat historische sleutelfiguren maar zonder veel strijd. Het lijkt me cool als ze zich nu richten op de strijd tussen Marcus Antonius, Brutus, Cassius en Octavianus. Dat kan een mooi seizoen opleveren met de uiteindelijke overwinning van Octavianus op Marcus Antonius bij Actium. Laat het bloed maar rijkelijk vloeien.
Of gewoon een flinke sprong in de tijd naar bijv. 410 en de plundering van Rome door de Visigoten. Genoeg mogelijkheden.
Ja dus, ik heb een mooie 4:3, maar ik zie het ook liever in breedbeeld...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:29 schreef planethugo het volgende:
newsflash, idd lang niet iedereen heeft een breedbeeld
Zolang een meerderheid gewone TV's heeft, wordt veel gewoon nog in normaal beeld uitgezonden. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:27 schreef capibar het volgende:
[..]
Iedereen die gaat zeuren over zwarte balkjes moet dan maar een breedbeeld kopen.
Het probleem is dat je met een 4:3 tv prima breedbeeld kan kijken, maar met een breedbeeld naar 4:3 kijken is gewoon kut.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:14 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Zolang een meerderheid gewone TV's heeft, wordt veel gewoon nog in normaal beeld uitgezonden. Gelukkig maar.
Klopt, Caesar is net doodgestoken.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:27 schreef Pelgrim het volgende:
Vandaag laatste deel, als ik me niet vergis.
Nog belangrijker, ik miste de rede van Marcus Antoniusquote:Op zondag 12 maart 2006 22:42 schreef flubub het volgende:
Ik miste eigenlijk wel een beetje de beroemde woorden..![]()
Die kan nog in seizoen 2 komenquote:Op zondag 12 maart 2006 22:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nog belangrijker, ik miste de rede van Marcus Antonius
Ik miste zo veel. Maar om dat te compenseren hebben ze er gelukkig een paar dingen bij gestopt.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
quote:
die miste ik niet. ze zullen hem wel genoeg zendtijd geven in het volgende seizoenquote:Op zondag 12 maart 2006 22:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
ik ookquote:Op zondag 12 maart 2006 23:50 schreef SpaRood het volgende:
Ik verheug me al op seizoen 2.
Hij keek wel verbaasd naar Brutusquote:Op maandag 13 maart 2006 00:05 schreef ButcherBird het volgende:
Prachtige serie. Alleen vergat Ceasar volgens mij iets te zeggen op het eind, nu ja kan gebeuren als je net 20 dolksteken voor je kiezen hebt gehad![]()
Op naar de volgende serie, dan wel op BBC idd.
quote:Brutus walks over to Caesar's dying body. Caesar smiles, hoping his friend would honor him by sparing him a final blow. Brutus watches and then finishes Caesar, who tries to pull his toga over his head to cover his dying body.
quote:His last words have been variously reported as:
* και συ τεκνον; (Kai su, teknon?) (Gr., "Even you, my child?" – from Suetonius)
* Tu quoque, Brute, fili mi! (Lat., "You too, Brutus, my son!" – a modern Latin translation of the Greek quotation from Suetonius)
* Et tu, Brute? (Lat., "And (even) you, Brutus?" – from Shakespeare's play, Julius Caesar)
Ook al zei het wél. In de serie was dat niet nodig.quote:Op maandag 13 maart 2006 11:37 schreef MrX1982 het volgende:
De meningen verschillen of hij iets heeft gezegd of niet.
Dat is ook wel zo. Wat dat betreft waren ze wel consequent met het weglaten van Latijnse uitspraken.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:25 schreef SlimShady het volgende:
Ook al zei het wél. In de serie was dat niet nodig.
Het was duidelijk dat Caesar verbaasd en teleurgesteld was.
Ach, da's ook niet zo heel belangrijk, de elite sprak toch Grieks.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Wat dat betreft waren ze wel consequent met het weglaten van Latijnse uitspraken.
Moeten we nog lang wachten op seizoen 2 (uitgezonden op BBC), weet iemand dat?quote:Op zondag 12 maart 2006 23:50 schreef SpaRood het volgende:
Ik verheug me al op seizoen 2.
Jaartje ofzo.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:46 schreef Curious-PB het volgende:
[..]
Moeten we nog lang wachten op seizoen 2 (uitgezonden op BBC), weet iemand dat?![]()
Even wachten nog, of misschien wel lang, en dan deel 2quote:Op maandag 13 maart 2006 21:18 schreef Q. het volgende:
Alweer een serie die afgelopen is. Ik zou er bijna triest van worden.
Het was verboden wapens te draag in de sennaat dus zo eervol is het niet om een ongewapende man neer te steken.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:01 schreef cognito_1987 het volgende:
geniaal. Ik kreeg bijna medelijden met Julius op het einde. Zulke mooie plannen en dan zo neergesabeld worden. Maarja, het risico van het vak he. T was gelukkig wel eervol dat ze het zelf deden, dat sierde ze dan wel weer. uber serie
Daar heeft men op Nederland 3 sowieso een handje van. Naast The Sopranos hebben ze op die manier ook Six Feet Under verziekt. Op die manier word je in Nederland min of meer gedwongen om series op DVD aan te schaffen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:08 schreef One_conundrum het volgende:
Sopranos komt ook op een kuttijdstip!
Inderdaadquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:08 schreef One_conundrum het volgende:
Sopranos komt ook op een kuttijdstip!
Er staan op IMDB al wel 2 afleveringen genoemd. Volgens mij zijn ze nu zo'n beetje bezig met opnemen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:18 schreef linuxje het volgende:
is het al bekend wanneer S2 wordt opgenomen en wordt uitgezonden?
Dan hopen dat ze hier ook snel beginnenquote:Op zondag 12 november 2006 21:04 schreef Caesu het volgende:
in januari/februari 2007 beginnen de uitzendingen van een nieuw seizoen op HBO![]()
je kunt toch ook de amerikaanse afleveringen bekijken?quote:Op zondag 12 november 2006 21:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan hopen dat ze hier ook snel beginnen
En gelukkig ook het laatste seizoen, wat een kutserie was het eigenlijk ook.quote:Op zondag 12 november 2006 21:04 schreef Caesu het volgende:
in januari/februari 2007 beginnen de uitzendingen van een nieuw seizoen op HBO![]()
Helaas geen HBO te ontvangen hierquote:Op zondag 12 november 2006 22:55 schreef linuxje het volgende:
[..]
je kunt toch ook de amerikaanse afleveringen bekijken?
daar hebben we dan ook internet voor uitgevondenquote:Op zondag 12 november 2006 23:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Helaas geen HBO te ontvangen hier
quote:Op zondag 12 november 2006 23:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En gelukkig ook het laatste seizoen, wat een kutserie was het eigenlijk ook.
wel kijken natuurlijk hè.quote:Op zondag 12 november 2006 23:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nope.quote:
quote:Op zondag 12 november 2006 23:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Weet niemand hier dit? Ik dacht ik stel een makkelijke vraag.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:18 schreef Federer-fan het volgende:
Waar kun je de ongecensureerde versie van de dvd's komen? En is er een Nederlandse versie van (dus met Nederlandse ondertiteling) of moet ik dan de Engelse versie hebben?
De box van seizoen 1 die in Nederland in de winkels ligt is de ongecensureerde. Netjes met Nederlandse ondertitels en dergelijke. Ik heb m bijna helemaal bekeken, en het is toch wel een stuk mooier om te zien dan het geknipte 4:3-beeld van tv.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:18 schreef Federer-fan het volgende:
Waar kun je de ongecensureerde versie van de dvd's komen? En is er een Nederlandse versie van (dus met Nederlandse ondertiteling) of moet ik dan de Engelse versie hebben?
Bedankt!quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:09 schreef WheeleE het volgende:
[..]
De box van seizoen 1 die in Nederland in de winkels ligt is de ongecensureerde. Netjes met Nederlandse ondertitels en dergelijke. Ik heb m bijna helemaal bekeken, en het is toch wel een stuk mooier om te zien dan het geknipte 4:3-beeld van tv.
quote:Notes: This episode is scheduled to air 1/14/07. There is a large translucent HBO watermark in the center of the video.
valt op zich wel mee...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
quote:Op zondag 7 januari 2007 20:56 schreef Sharkdoggie het volgende:
Net s2e1 gekeken en het zag er goed uit.PM waar je hebt gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
mwa dit vind ik niet meevallen, dan wacht ik ook nog liever een weekje. Als je deze gezien hebt moet je ook 2 weken wachten op een nieuwe(tenzij de rest ook uitlekt natuurlijk), die week wachten komt er dus toch welquote:Op zondag 7 januari 2007 20:54 schreef Caesu het volgende:
[..]
valt op zich wel mee...
maar ik wacht ook nog wel een weekje denk ik.
[afbeelding]
Augustus wordt keizer en Marcus Antonius gaat dood.quote:Op zondag 7 januari 2007 14:17 schreef Young_David het volgende:
Is er al bekend wanneer de serie in Nederland op de buis komt? Ben nu serie 1 weer aan het kijken ... moet goed voorbereid zijn he.
Spoilerquote:Op maandag 8 januari 2007 21:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Augustus wordt keizer en Marcus Antonius gaat dood.
Zo correct als seizoen 1 was zou het me weinig verbazen als ze het andersom doen.quote:
Misschien hebben de makers dit keer een boek gelezen alvorens seizoen II te maken.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zo correct als seizoen 1 was zou het me weinig verbazen als ze het andersom doen.
Nog meer spoilers:quote:
Ceasar ging toch doodquote:Op maandag 8 januari 2007 22:13 schreef Young_David het volgende:
[..]
Nog meer spoilers:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Antony
http://en.wikipedia.org/wiki/Augustus
Geschiedenis is de grootste spoiler van allemaal ... of eigenlijk ook niet, want zo correct was seizoen 1 ook weer niet
De loop van de geschiedenis uit die tijd is me bekend. Zie de PI van mijn post die je quote.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:13 schreef Young_David het volgende:
Nog meer spoilers:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Antony
http://en.wikipedia.org/wiki/Augustus
Geschiedenis is de grootste spoiler van allemaal ... of eigenlijk ook niet, want zo correct was seizoen 1 ook weer niet
Het begint dit weekend pas, het is nog niet begonnenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:48 schreef Byte_Me het volgende:
dacht even te melden dat seizoen twee begonnen is, maar het is al bekend zie ik.
euhm, ik heb gisteren aflevering 1 van seizoen 2 gekeken. wel met HBO watermerk, maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:26 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Het begint dit weekend pas, het is nog niet begonnen
Na 5 minuten viel het me niet meer opquote:Op zondag 14 januari 2007 19:23 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
euhm, ik heb gisteren aflevering 1 van seizoen 2 gekeken. wel met HBO watermerk, maar dat mag de pret niet drukken.
En dan te bedenken dat seizoen 2 direct na de laatste aflevering van seizoen 1 begint ... en hij is in een keer een stukje ouderquote:Op maandag 15 januari 2007 13:52 schreef Witchfynder het volgende:
Ff buiten de inhoud om:
Die Octi is best gegroeid of niet?.
Wat is er leerzaam aan als het niet historisch accuraat is? Je zou eerder een aflevering kunnen gebruiken om mensen te prikkelen zich in de werkelijke feiten te verdiepen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 02:31 schreef spooky1234 het volgende:
OMFG Season 2!!
Can't get enough.. ik vraag me af of het gebruikt wordt voor history-lessons.. niet dat het super-accurate is maar t is best leerzaam voor iemand die niets van af weet..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
zeker na het zien van aflevering 1 ervan ja, maar ik juig nog harder als het afgelopen is op HBO want dan beginnen ze eindelijk met het slot van The Sopranosquote:Op woensdag 17 januari 2007 15:17 schreef SpaRood het volgende:
Ik verheug me echt op seizoen 2 van Rome!
quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Wat is er leerzaam aan als het niet historisch accuraat is? Je zou eerder een aflevering kunnen gebruiken om mensen te prikkelen zich in de werkelijke feiten te verdiepen.Voor een gemiddelde middelbareschool leerling is het behoorlijk leerzaam. BrEzAhs leren al bar weinig over de geschiedenis en dit zou ze inderdaad prikkelen om meer over te lezen of kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast schetst het heel goed een beeld van de harde werklijkheid van toen waarin hele andere normen en waarden geldden mbt seksualiteit en menselijke waardigheid, hoe men met slaven omging en primitieve geloof in die tijd.
Bovendien worden een aantal echte historische figuren geintroduceerd en wat boeit het nou dat Octavian 16 ipv 19 was ten tijde van dit of dat of dat hij toen Cesar vernmoord werd Oct niet in Rome was maar in Albanie studeerde of dat Cato in die tijd slechts 40 was en niet een oude man.. etc.. Dat soort details zijn niet relevant, het gaat om dat die tijd tot leven wordt gebracht en ik denk dat als ik Geschiedenis gaf op een middelbare school leerlingen een paar afleveringen zou laten zien en daarna uiteraard discussie zou kunnen voeren en daarin ook de verschillen met de werklijkheid bespreken.I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
Lees nog eens goed door wat je hier hebt geschreven. Geschiedenis draait om de feiten, of in ieder geval het zo objectief mogelijk in beeld brengen van gebeurtenissen. Dat doe je niet met een serie als Rome. Een serie als Rome kan hoogstens prikkelen, maar kan nooit gebruikt worden als lesmateriaal om te laten zien hoe het vroeger wasquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:27 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Voor een gemiddelde middelbareschool leerling is het behoorlijk leerzaam. BrEzAhs leren al bar weinig over de geschiedenis en dit zou ze inderdaad prikkelen om meer over te lezen of kijken.
Daarnaast schetst het heel goed een beeld van de harde werklijkheid van toen waarin hele andere normen en waarden geldden mbt seksualiteit en menselijke waardigheid, hoe men met slaven omging en primitieve geloof in die tijd.
Bovendien worden een aantal echte historische figuren geintroduceerd en wat boeit het nou dat Octavian 16 ipv 19 was ten tijde van dit of dat of dat hij toen Cesar vernmoord werd Oct niet in Rome was maar in Albanie studeerde of dat Cato in die tijd slechts 40 was en niet een oude man.. etc.. Dat soort details zijn niet relevant, het gaat om dat die tijd tot leven wordt gebracht en ik denk dat als ik Geschiedenis gaf op een middelbare school leerlingen een paar afleveringen zou laten zien en daarna uiteraard discussie zou kunnen voeren en daarin ook de verschillen met de werklijkheid bespreken.
zeker! ik heb veel geleerd van seizoen 1quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:53 schreef spooky1234 het volgende:
.. Er is echter 1 verschil, soprano's zijn fictief en in Rome worden redelijk veel echte historische personages gebruikt en komen behoorlijk veel werkelijk plaatsgevonden gebeurtenissen voor en ook een heleboel fictieve gebeurtenissen die ongetwijfeld ergens rond die tijd hadden kunnen gebeuren en dus inzicht geven in de gebruiken en opvattingen die in die tijd geldden.
Ik denk niet dat geschiedenis is weggelegd voor breezers, maar ik vind het een nobel idee van jequote:Op woensdag 17 januari 2007 21:53 schreef spooky1234 het volgende:
ah kom op zeg.. ik zeg niet dat het gezien moet worden als historisch nauwkeurig en dat het leerzaam is voor een prof. die AncientRome bestudeert.. ik heb het hier over fokkin breezahs.. je weet wel van die mensen die op vakantie in salou niet eens spanje kunnen aanwijzen op een kaart van europa..
En Soprano's kunnen interessant zijn voor iemand die niet bekend is met amerikaanse maffia en graag meer over wil weten. Er is echter 1 verschil, soprano's zijn fictief en in Rome worden redelijk veel echte historische personages gebruikt en komen behoorlijk veel werkelijk plaatsgevonden gebeurtenissen voor en ook een heleboel fictieve gebeurtenissen die ongetwijfeld ergens rond die tijd hadden kunnen gebeuren en dus inzicht geven in de gebruiken en opvattingen die in die tijd geldden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn inziens hadden ze de serie historisch correct kunnen maken zonder in te leveren op het gebied van spanning en vermaak.Zo'n claim is dus volkomen onzin.quote:'Rome' chronicles the epic times that saw the fall of a Republic and the creation of an empire.
Los van dat alles is het wel vermakelijk.
Misschien bij geschiedenis als wetenschap of bij de ware historiefielen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:43 schreef Steeven het volgende:
Lees nog eens goed door wat je hier hebt geschreven. Geschiedenis draait om de feiten, of in ieder geval het zo objectief mogelijk in beeld brengen van gebeurtenissen.
lijkt mij een vette film, wordt vast een kaskraker.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:31 schreef Dagonet het volgende:
Tuurlijk zijn dat soort details niet relevant. Ik wacht ook met spanning op de eerste film met Hitler gespeeld door Morgan Freeman.
denk eerder dat zoiets iets voor Scary Movie zal zijnquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:23 schreef kweek89 het volgende:
[..]
lijkt mij een vette film, wordt vast een kaskraker.
thx for the tip dudequote:Op donderdag 18 januari 2007 17:39 schreef merino het volgende:
het gaat weer verder
overigens, als je veel over de geschiedenis van Rome te weten wilt komen;
ga Rome: Total War spelen en terwijl je dat doet speur alle internetfora's (vooral: www.twcenter.net) af voor meer informatie.
De modteams die daar werken bestaan uit enorme groepen geschiedkundigen ed.
nooit zoveel geleerd over die periode als toen ik dat spel speelde
Als je er vanuit gaat dat alles wat in de serie gebeurt ook echt is gebeurd, heb je geen enkel goed beeld van de geschiedenis en dus kan het ook niet dienen als geschiedenisles. Dat het jouw behoeftes vervult in je zoektocht naar kennis betekent niet dat het leerzaam is. Dat je een saaie leraar gehad hebt is ook vrij weinig aan te doen, maar geschiedenis blijft dan ook voornamelijk interessant voor de mensen met een rijke fantasie en een goed inlevingsvermogen. Ik heb ook vrij weinig met jaartallen, maar ik kan zo 10 boeken opnoemen die net zo tof zijn als de serie Rome, maar dan wel op waarheid gebaseerd.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:14 schreef Lod het volgende:
[..]
Misschien bij geschiedenis als wetenschap of bij de ware historiefielen.
Ik ben niet geïnteresseerd in feitjes en jaartallen op geschiedenisgebied. Het zal me werkelijk mijn reet roesten of Marcus Antonius nou wel of niet op dezelfde dag op bezoek ging of dat Octavius nou wel of geen puber was. Als ik de hoofdpersonages (en de meest belangrijke bijrollen) van een bepaalde tijd ken en globaal weet wat er gebeurde en specifieker waarom iets gebeurde en wat wiens rol daarin was dan ben ik allang tevreden. Dan is mijn drang naar historische kennis vervuld. En als ik daarbij ook nog een sfeerimpressie krijg van hoe het leven toen zal zijn geweest ben ik helemaal gelukkig. En met mij waarschijnlijk het overgrote deel van de kijkers van Rome.
Dus ja, de serie is voor mij ruim voldoende als geschiedenisles. En als je dan echt meer wilt weten dan kun je je er in verdiepen, wat ik dus niet wil door andere interesses.
En of het geschikt is als les op school weet ik niet zeker. Misschien wel, mijn (verplichte) geschiedenislessen op het Atheneum werden verpest door dat geneuzel over jaartallen en dergelijke, dus zat ik nooit echt op te letten. Misschien zou ik door het kijken van deze serie meer interesse hebben gehad.
En dus ook ja, Morgan Freeman zou in principe ooit Hitler kunnen spelen.
Ik heb een rijke fantasie en een goed inlevingsvermogenquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:11 schreef Steeven het volgende:maar geschiedenis blijft dan ook voornamelijk interessant voor de mensen met een rijke fantasie en een goed inlevingsvermogen.
Het maakt geschiedenis interessanter, jij begint over 'saaie' jaartallen e.d. Maar goed, genoeg offtopic geluld. Kan niet wachten op episode 2quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:17 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik heb een rijke fantasie en een goed inlevingsvermogen. Ik heb geen diepgaande interesse in geschiedenis, snap ook niet dat je die twee op die manier onlosmakelijk aan 'geschiedenis' durft te koppelen.
t kan misschien off-topic zijn maar het is stukken interessanter en meer zinvol dan wat er anders in zo een topic gezegd wordt.. tvp, zondag, vet kan nie wachten, ja man ik ook niet, nog 2 dagen!, nog 1 dag, jaaaah ben aan het downen, shit slechte versie zit geen geluid bij, moet je deze proberen, ja wow gruwelijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:49 schreef Steeven het volgende:
[..]
Het maakt geschiedenis interessanter, jij begint over 'saaie' jaartallen e.d. Maar goed, genoeg offtopic geluld. Kan niet wachten op episode 2.
Klinkt interessant.quote:Docudrama
over de opkomst en de ondergang van het Romeinse Rijk.
Na de grote brand begint Nero met de heropbouw van Rome, hij verandert echter langzaam in een krankzinnige tiran.
quote:A Total Farce..... Shame on the makers
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:26 schreef GlazenKaak het volgende:
Dinsdag 6 februari om half 9 weer bij SBS6.
Ik vond S201 echt briljant, Marcus is zo spang he![]()
waar heb je deze informatie vandaan?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:26 schreef GlazenKaak het volgende:
Dinsdag 6 februari om half 9 weer bij SBS6.
Was net op SBS6 dinsdag 6 feb inderdaad nieuw seizoen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:14 schreef Caesu het volgende:
[..]
waar heb je deze informatie vandaan?
gaat het hier inderdaad om seizoen 2, of wordt seizoen 1 herhaald?
ok goed nieuws is dat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:20 schreef wolferl het volgende:
[..]
Was net op SBS6 dinsdag 6 feb inderdaad nieuw seizoen.
Het is inderdaad snel.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:22 schreef Caesu het volgende:
[..]
ok goed nieuws is dat.
sbs6 is er wel snel bij zeg. meestal duurt het een half jaar tot een jaar voordat een amerikaanse serie in nederland uitgezonden wordt volgens mij.
Willen ze piraterij (illegale downloads) mee tegen gaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:22 schreef Caesu het volgende:
[..]
ok goed nieuws is dat.
sbs6 is er wel snel bij zeg. meestal duurt het een half jaar tot een jaar voordat een amerikaanse serie in nederland uitgezonden wordt volgens mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef GlazenKaak het volgende:Ah, die snapte ik al niet helemaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GNU Terry Pratchett
ik ook nietquote:
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef GlazenKaak het volgende:
Aflevering 2 was vet![]()
![]()
Alleen Lucius![]()
Marcus![]()
Octavius heeft aan krachttraining gedaan geloof ik![]()
En een verrassing aan het einde, altijd leuk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bah.. still uglyquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:01 schreef Young_David het volgende:
Octavian voor president! En Cleopatra ziet er nu leuker uit dan in seizoen 1
Kwestie van tijdquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:01 schreef Young_David het volgende:
Octavian voor president! En Cleopatra ziet er nu leuker uit dan in seizoen 1
Dat zegt meer over het hedendaagse onderwijs dan over de bruikbaarheid van Gladiator en Rome.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:37 schreef NoSigar het volgende:
Beseffen mensen hier niet hoeveel Gladiator en misschien nu ook Rome in geschiedenislessen gebruikt worden? Helaas misschien, maar de werkelijkheid is het wel.
quote:Beter dan het stomvervelende I Claudius waar je geen klas meer warm voor krijgt. En bovendien is dat ook niet historisch correct -maar dus wel een stuk saaier.
I Claudius heb ik gezien met latijn, ik was daar erg van onder de indrukquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zegt meer over het hedendaagse onderwijs dan over de bruikbaarheid van Gladiator en Rome.
[..]. Het acteerwerk in I Claudius is in een kwartier tijd al vele malen beter dan heel seizoen 1 van Rome.
Tja, tenzij je het saai noemt als je geen eye-candy voorgeschoteld krijgt natuurlijk, als het een béétje moeite kost om je aandacht erbij te houden.
Misschien moet je er weer iemand bijhalen die je gelijk geeft.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zegt meer over het hedendaagse onderwijs dan over de bruikbaarheid van Gladiator en Rome.
[..]. Het acteerwerk in I Claudius is in een kwartier tijd al vele malen beter dan heel seizoen 1 van Rome.
Tja, tenzij je het saai noemt als je geen eye-candy voorgeschoteld krijgt natuurlijk, als het een béétje moeite kost om je aandacht erbij te houden.
met weer vanalles eruitgeknipt zeker, no wayquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:20 schreef SpaRood het volgende:
kan niet meer wachten, en wil ook niet downen...ik ga gewoon braaf volgen op TV.
en met duizend reclamesquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:35 schreef planethugo het volgende:
[..]
met weer vanalles eruitgeknipt zeker, no way![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
Eens, ik werd een beetje moe van Vorenus deze aflevering (en de vorige eigenlijk ook al)..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:19 schreef G.Fawkes het volgende:
Weer een leuke aflevering rome, al moeten ze met Vorenus en Pullo wel gaan uitgekijken dat ze geen Soap gaan krijgen...
whatz with all the gay and bestiality pr0n in episode 3? Ik weet dat het vrij normaal was in die tijd maar het lijkt wel of ze disproportioneel veel van hebben gestopt in episode 3...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:36 schreef flubub het volgende:
[..]
Eens, ik werd een beetje moe van Vorenus deze aflevering (en de vorige eigenlijk ook al)..
Het is ondertussen wel Don Vorenus Corleonequote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:36 schreef flubub het volgende:
[..]
Eens, ik werd een beetje moe van Vorenus deze aflevering (en de vorige eigenlijk ook al)..
ganglordquote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:14 schreef Lod het volgende:
[..]
Het is ondertussen wel Don Vorenus Corleone![]()
Ik wil Octavian zien!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:44 schreef the_jasper het volgende:
[..]
ganglord
maar 3 was wel weer gaaf
en er komen nog heel wat veldslagen, ben wel benieuwd hoe ze die gaan uitbeelden
niet of nauwelijks.. net zoals ze dat tot nu toe gedaan hebben.. enige beetje veldslag dat ik me kan herinneren was 1e aflevering.. maargoed, liever een goed verhaal dan cgi veldslagenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:44 schreef the_jasper het volgende:
[..]
ganglord
maar 3 was wel weer gaaf
en er komen nog heel wat veldslagen, ben wel benieuwd hoe ze die gaan uitbeelden
Vind ik ookquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Jantjeuh het volgende:
Damn zeg, de acteur die Marcus Antonius speelt is echt goed
Wel een klein beetje gay pr0n!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:47 schreef kweek89 het volgende:
er valt niks te knippen!
zit zo weinig pron in of wat dan ook!
hadden ze serieus wat verknipt dan?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:15 schreef Sharkdoggie het volgende:
Zo'n arena scene zou ik graag weer willen zien en dan niet verknipt door sbs6.
Ja, die scene was echt zwaar verknipt. In de sbs6 versie waren er geen losse ledematen meer, geen bloed en wat meer gewelddadige acties eruit gehaald. Zal ff screens zoeken en posten als ik ze vind.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:46 schreef the_jasper het volgende:
[..]
hadden ze serieus wat verknipt dan?
ik down alles omdat ik niet bij het verhaal achter wil blijven
maar anders heb ik nog een reden
Ik moet er nog wel aan wennen.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:15 schreef kweek89 het volgende:
nieuwe Octavian!
Echt?? Nee..quote:Op maandag 5 februari 2007 15:15 schreef kweek89 het volgende:
nieuwe Octavian!
eh ja.. serie is binnen een jaar gefilmd en het speelt zich af over meerdere jaren.. iemand van 16 kan misschien nog iemand van 14 of 18 voorstellen maar 20 wordt wel erg lastig vaak..quote:Op maandag 5 februari 2007 17:53 schreef Skimmer het volgende:
Ja WTF hebben ze Octavian ineens vervangen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
Ik snap wel waarom ze kappen na dit seizoen, stuk minder dan het eerste helaas.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:23 schreef Plotinus het volgende:
Ik vind het toch jammer dat er vrijwel geen vechtscenes in zitten, tot nu toe vind ik het een beetje soft. En de historische lijn wordt momenteel totaal niet meer gevolgd, ook beetje jammer maar verder goeie serie nog steeds!
Huh, heb ik iets gemist? Geen nummer 3?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:28 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom ze kappen na dit seizoen, stuk minder dan het eerste helaas.
Nog en ze vervangen zijn naam nog!quote:Op maandag 5 februari 2007 15:15 schreef kweek89 het volgende:
nieuwe Octavian!
in seizoen 1 koos ik de kant van Servilia of the Juniiquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:03 schreef Jantjeuh het volgende:
Die Atia houdt wel van martelen zeg..
Geen idee. Weet nooit wanneer ze maanden skippen of dat het gewoon doorgaat, maar wel dat het gebeurd.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:02 schreef planethugo het volgende:
hoeveel tijd zat er dan tussen die ruzie in rome, tussen octavian en marcus antonius, en het moment dat Pullo hem tegenkomt op het slagveld?
Dat moest wel... Er zat ook zo'n 14 jaar geschiedenis tussen de dood van Julius Ceasar en de overname van de macht door Octavius, (Keizer Augustus). De jongen die ze in seizoen 1 en de eerste aflevering van seizoen 2 hebben gebruikt was te jong.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:44 schreef planethugo het volgende:
Weer goeie aflevering, alleen vind ik het echt niet kunnen dat Octavian opeens een andere, oudere acteur is. Vond de jongere echt een goeie acteur en die hadden ze met zo een soldatenpak aan toch ook wel wat ouder en breder kunnen laten uitzien zou je zeggen, of had in seizoen 1 meteen een wat oudere acteur gekozen. Zonde
Torrents.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:25 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Kut, de eerste SBS6 aflevering gemist. Is het nog ergens terug te kijken?
Toch opvallend dat in Amerika de afleveringen ongecensureerd op de buis komen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef wolferl het volgende:
Toch weer jammer dat SBS6 gecensureerde afleveringen toont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |