a la Braveheart?quote:Op maandag 27 februari 2006 14:29 schreef Bijsmaak het volgende:
Wat ik mis bij deze serie, zijn grote veldslagen a la braveheart.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:09 schreef Bijsmaak het volgende:
Komt er nog een seizoen/serie?
Vraag me wel af hoe ze Octavian in serie 2 zo snel aan de macht krijgen. In serie 1 heeft Ceasar Octavian niet tot zijn erfgenaam benoemdquote:HBO has renewed its epic drama series ROME for a second season, it was announced today by Carolyn Strauss, president, HBO Entertainment. Production of the 12-episode second season will begin next March, with the debut set for 2007.
Dat is ook pas in Ceasars testament gedaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:32 schreef Young_David het volgende:
[..]
[..]
Vraag me wel af hoe ze Octavian in serie 2 zo snel aan de macht krijgen. In serie 1 heeft Ceasar Octavian niet tot zijn erfgenaam benoemd
Octavian is helemaal niet zacht, wel rustig.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 02:27 schreef SpaRood het volgende:
Aflevering 11 is erg bloedig. Ledematen en koppen worden gewoon afgehakt tijdens het gevecht van Titus met de gladiatoren...voor mensen die bloed willen zien is aflevering 11 de keus. Aflevering 12 smaakt naar meer. Ik vond het einde te gehaast en te snel. Octavian is nu een rustige jongen. Ik vraag me af hoe hij toch keihard wordt en veranderd van 'zacht' naar 'hard' wanneer hij Caesar opvolgt en hoe. Dit zullen we gaan zien bij de tweede series. Ik kijk er naar uit!
Je hebt gelijk....hij is een beetje sneaky en heeft geen moeite om iemand te vermoorden. Maar hij lijkt me meer beschaafd. Misschien dat Max Pirkis de rol van Octovian een beetje te soft vertolkt...of Pirkis ziet er gewoon een beetje 'soft' uit. Ik zie de Octovian in HBO Rome geen veldslagen leiden en weerloze concurrenten zoals Caesarion afslachten...maar hij gaat dus helemaal veranderen in de tweede series.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 02:31 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Octavian is helemaal niet zacht, wel rustig.
Zou toch zonde zijn als je die aflevering via sbs moet kijken, het ziet er allemaal erg gelikt uit jaquote:Op zaterdag 4 maart 2006 02:27 schreef SpaRood het volgende:
Aflevering 11 is erg bloedig. Ledematen en koppen worden gewoon afgehakt tijdens het gevecht van Titus met de gladiatoren...voor mensen die bloed willen zien is aflevering 11 de keus. !
quote:HBO has renewed its epic drama series ROME for a second season, it was announced today by Carolyn Strauss, president, HBO Entertainment. Production of the 12-episode second season will begin next March, with the debut set for 2007.
Zie nu pas dat ik er overheen heb gelezen.quote:
quote:Op zondag 5 maart 2006 22:33 schreef Vassili_Z het volgende:
Maar goed dat ik de serie heb gevolgd op de BBC, SBS6 knipt er gewoon stukken uit!!!
Sbs6 heeft gewoon de echt bloederige scenes van het 'gladiatorengevecht' eruit gehaald![]()
zo zie ik t graagquote:Op maandag 6 maart 2006 00:16 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt het al eerder bekijken via de bekende manier.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:22 schreef linuxje het volgende:
heb net aflevering 11 en 12 gekeken, ik hoop dat ze seizoen 2 hier dan ook in Maart 2007 gaan draaien mja dat duurt nog een jaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Historisch gezien valt er toch wel heel veel op af te dingen. Paar verbeterpunten voor het volgende seizoen.
Tijdsaanduidingen. Je krijgt niet echt een goed beeld hoe immens het Romeinse Rijk was omdat ze er met zevenmijlslaarzen doorheen zijn gegaan en ze zouden wat meer op de historie moeten letten.
Quintus Pompeius. Dat is toch wel de grootste misser van de hele serie.
Mja, dat is SBS6 he. Orgies van geweld, bloed en veldslagen verkondigen en als puntje bij paaltje komt is het enigste wat je ziet een zwaard met wat nep-bloed erop. Als ze dat nog niet eruit geknipt hebben.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:10 schreef wolferl het volgende:
Duurt ook geen uur meer, duurt nu +/- 45 minuten. Ze beginnen iets over half tien en hebben 2 keer een lange pauze en stoppen precies half elf. Flikkers SBS 6
Ik dacht het gisteren ook al, wel weer kinderachtig, dus ik ga de volgende serie wel op Canvas op BBC volgen.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:16 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Wordt Rome herhaald?/Waarom wordt 'Rome' niet in breedbeeldformaat uitgezonden?
Sinds 1 januari zenden we de nieuwe serie 'Rome' uit. De serie is iedere zondag om 21.30 uur te zien op SBS 6. 'Rome' zal niet wekelijks herhaald worden. De reden dat we de serie niet in breedbeeldformaat uitzenden, is omdat uit onderzoek gebleken is dat SBS6 kijkers over het algemeen niet over een breedbeeldtelevisie beschikken.
Wat is dat een flop geweest zeg, de breedbeeldtelevisie. Nu is het flatscreen + beamers all tha way!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:29 schreef planethugo het volgende:
newsflash, idd lang niet iedereen heeft een breedbeeld
Marcus Antonius wás familie van Gaius Julius...quote:Op maandag 6 maart 2006 13:37 schreef SpaRood het volgende:
Ik ben heel benieuwd in de uitwerking van de karakter Octovian. De strijd tussen hem en Marc-Anthony. De geschiedenis is er om er fantastische tweede seizoen van te maken. Ik durf al te voorspellen hoe de verhaallijn van seizoen 2 zal zijn.
De familie van Caesar sluit een verbond met Marc-Anthony.
Nou ja, dan maar een spoilertag gebruiken, al vraag ik me af waarom, na tweeduizend jaar en een paar beroemde stukken van Shakespeare (en nog veeeeeeel meer), maar goed.quote:Octovian wordt heel snel heel volwassen. Samen gaan ze ten strijd om de moordenaars van Caesar uit te schakelen. Ik voorspel een Pompeius-achtige achtervolging van Brutus. Nadat Brutus is gedood, gaat Marc-Anthony naar Egypte en wordt verliefd op Cleopatra. Het verhaal van seizoen 1 wordt dus min of meer herhaald. Octovian wil de macht naar zich toe trekken en gaat zijn concurrenten uitschakelen: Marc-Anthony, Cleapatra en haar zoon Caesarion. Ik schat in dat dit ongeveer de eerste 5 afleveringen zullen zijn. Ik ben heel benieuwd of dit gaat uitkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat je denkt dat je in 5 afleveringen 14 heel bewogen jaren kan proppen lijkt mij redelijk sterk, hoewel je dan wel de complete regeerperiode van Augustus in een seizoen kwijt kan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:46 schreef Dagonet het volgende:
Marcus Antonius wás familie van Gaius Julius...
[..]
Nou ja, dan maar een spoilertag gebruiken, al vraag ik me af waarom, na tweeduizend jaar en een paar beroemde stukken van Shakespeare (en nog veeeeeeel meer), maar goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat je denkt dat je in 5 afleveringen 14 heel bewogen jaren kan proppen lijkt mij redelijk sterk, hoewel je dan wel de complete regeerperiode van Augustus in een seizoen kwijt kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben ook wel benieuwd wat ze in het 2de seizoen gaan doen. In seizoen 1 draaide het vooral om het leven van de Romeinen (Titus Pullo en Lucius Vorenus, zouden ze eigenlijk terugkomen?) met wat historische sleutelfiguren maar zonder veel strijd. Het lijkt me cool als ze zich nu richten op de strijd tussen Marcus Antonius, Brutus, Cassius en Octavianus. Dat kan een mooi seizoen opleveren met de uiteindelijke overwinning van Octavianus op Marcus Antonius bij Actium. Laat het bloed maar rijkelijk vloeien.
Of gewoon een flinke sprong in de tijd naar bijv. 410 en de plundering van Rome door de Visigoten. Genoeg mogelijkheden.
Ja dus, ik heb een mooie 4:3, maar ik zie het ook liever in breedbeeld...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:29 schreef planethugo het volgende:
newsflash, idd lang niet iedereen heeft een breedbeeld
Zolang een meerderheid gewone TV's heeft, wordt veel gewoon nog in normaal beeld uitgezonden. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:27 schreef capibar het volgende:
[..]
Iedereen die gaat zeuren over zwarte balkjes moet dan maar een breedbeeld kopen.
Het probleem is dat je met een 4:3 tv prima breedbeeld kan kijken, maar met een breedbeeld naar 4:3 kijken is gewoon kut.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:14 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Zolang een meerderheid gewone TV's heeft, wordt veel gewoon nog in normaal beeld uitgezonden. Gelukkig maar.
Klopt, Caesar is net doodgestoken.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:27 schreef Pelgrim het volgende:
Vandaag laatste deel, als ik me niet vergis.
Nog belangrijker, ik miste de rede van Marcus Antoniusquote:Op zondag 12 maart 2006 22:42 schreef flubub het volgende:
Ik miste eigenlijk wel een beetje de beroemde woorden..![]()
Die kan nog in seizoen 2 komenquote:Op zondag 12 maart 2006 22:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nog belangrijker, ik miste de rede van Marcus Antonius
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |