idd., de karakters staan meer in dienst vd aflevering dan andersom, ze staan in de serie in dienst om alle facetten vh Romeinse Rijk zoveel mogelijk in beeld te brengen met als leidraad een beroemde machtsworsteling, en dat gaat ten koste van de karaktervorming vd spelers, dat wordt nu onvoldoende uitgedieptquote:Op maandag 23 januari 2006 14:08 schreef MeneerTim het volgende:
Ik heb wel een beetje moeite met de drijfveren van de karakters. Soms zijn de motieven volstrekt onduidelijk.
Het ging erom, omdat die zwager verliefd was op Niobe de sfeer nogal gespannen was.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:05 schreef SlimShady het volgende:
Niobe en Atia zijn zeer mooie vrouwen![]()
Inhoudelijk:
Ik vond het wel bruut dat ze de minnaar van Niobe hebben omgebracht.
Het verbaasd me een beetje dat overspel echt niet getolereerd wordt.
Ook al gaat het over een ander stel.
Ik dacht eerst dat ze hem gingen ondervragen en dan weer vrijlaten.
Kwam de serie ook op Canvas !?!quote:Op maandag 23 januari 2006 14:34 schreef zakjapannertje het volgende:
vandaag alweer de laatste aflevering op Canvas
Daar zijn ze nog niet helemaal uit:quote:Op maandag 23 januari 2006 22:58 schreef Murray het volgende:
Dit schreeuwt gewoon om een vervolg.
quote:[HBO chairman Chris] Albrecht announced only a couple of weeks into ["Rome's"] run that he was renewing the series for another season. But in the interview he said, "That ship hasn't entirely sailed yet."
The reason, he said, has nothing to do with how well "Rome" turned out. Mainly, the issue has been money. "Rome" was wildly expensive, costing an estimated $100 million. It initially experienced debilitating production delays, fueling rumors that it was a troubled show. Once it was on the air and was seen to be a quality production, Mr. Albrecht said, those rumors subsided.
But he said those delays meant he had only a short window of time to retain a hold on the actors, which was why he renewed the series so quickly. For now, that means ordering scripts, which will be difficult to write because they need to cover the complicated period following the fall of Caesar.
"The real reason why, even though I ordered the show, we haven't formally gone into production, is how long it's going to take," he said. " 'Rome' won't be back until, at the earliest, March of 2007. Which makes you say to yourself: When I bring the show back, can I build an audience?"
Mee eens. Voor die $100 miljoen had er toch wel een fatsoenlijke veldslag scene in mogen zitten.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:57 schreef SlimShady het volgende:
Jammer dat het gevecht niet zo werd getoond.
Hier precies hetzelfde! Zei het gelijk tegen m'n zusje toen we begonnen met kijken, zelfde uitstraling, ook zo bitchy, geweldigquote:Op zondag 5 februari 2006 22:53 schreef Showtime het volgende:
Ik moet bij Atia of the Julii uit Rome altijd denken aan Julie Cooper-Nichol van The O.C.
Links Atia, rechts Julie.
[afbeelding] [afbeelding]
Dat vond ik ook zo vreemd. Ze gebruikte ook een gezegde waarvan ik mij niet kon voorstellen dat die toen al bestond, kan er nu even niet opkomen maar kwam niet echt geloofwaardig over.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:19 schreef Whiskers het volgende:
Okeeh, hoe wist Vorenus in de aflevering van gisteren de chemische naam van dat spul waardoor die lijken bleven drijven?
Ik dacht eerst dat het een en dezelfde vrouw was, tot ik op IMDB las dat het 2 verschillende actrices zijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:46 schreef Lethe het volgende:
Hier precies hetzelfde! Zei het gelijk tegen m'n zusje toen we begonnen met kijken, zelfde uitstraling, ook zo bitchy, geweldig![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.seizoen 2 komt helaas pas volgend jaar in maart
Computer, technologie en games nieuws - RSS feed :)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.overigens, zal vast wel al eens ergens gezegd zijn hier, maar hoe waarheidsgetrouw is deze serie eigenlijk?
precies. nog genoeg materiaal voor nog een paar seizoenen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:20 schreef Rory78 het volgende:
Seizoen 2? Waar in de geschiedenis eindigt seizoen 1 dan?
Of wordt het een prequel.
Ik zou de opkomst van Keizer Augustus nog wel willen zien. Hij zit nu ook al in zijn jeugd in serie 1, dus waarom zouden we hem niet kunnen volgen tot het keizerschap...
Seizoen 1 eindigt met de moord op Caesar.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:20 schreef Rory78 het volgende:
Seizoen 2? Waar in de geschiedenis eindigt seizoen 1 dan?
Of wordt het een prequel.
Ik zou de opkomst van Keizer Augustus nog wel willen zien. Hij zit nu ook al in zijn jeugd in serie 1, dus waarom zouden we hem niet kunnen volgen tot het keizerschap...
Dat er geen nummer in de titel staat wil niet zeggen dat dit het eerste deel is.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:42 schreef TheVulture het volgende:
Het verbaast me dat er over deze serie niet al meerdere topics zijn volgeschreven.... had wel een hype verwacht op Fok!
oh ok.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat er geen nummer in de titel staat wil niet zeggen dat dit het eerste deel is.
Caesar bleef tussen 48 en 47 overwinteren in Alexandrië, Caesarion werd toen geboren idd.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Zijn we nu gesprongen in de tijd en hebben Cleo en Ceasar ineens een kindje?
Rome is voor een deel fictie verweven met 'echte' geschiedenis. De karakters Lucius Vorenus en Titus Pullo hebben echt bestaan, maar in de serie is hun een veel grotere rol toebedeeld. Het is maar zeer de vraag of ze ooit in Egypte met Caesar zijn geweest.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:07 schreef JaJoah het volgende:
En was dit nu echt het kind van Caesar of toch van Titus ?
De serie draait sowieso om die twee. Anyway, aflevering 11 vond ik het mooist trouwens.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:13 schreef Djaser het volgende:
De serie begint echt per aflevering minder te worden, vorige keer alleen maar gezever over die irritante bijna fictieve soldaten die opeens de hoofdrol hebben en ook deze aflevering was weer niks.
Die hele scene was komischquote:Op zondag 12 februari 2006 23:08 schreef SHERMAN het volgende:
Zou grappig zijn als het Titus zou zijn.
Als dat zo zou zijn dan zou je het verhaal alleen maar vanuit hun ogen zien en dat is niet het geval.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:42 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
De serie draait sowieso om die twee. Anyway, aflevering 11 vond ik het mooist trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |