SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn inziens hadden ze de serie historisch correct kunnen maken zonder in te leveren op het gebied van spanning en vermaak.Zo'n claim is dus volkomen onzin.quote:'Rome' chronicles the epic times that saw the fall of a Republic and the creation of an empire.
Los van dat alles is het wel vermakelijk.
Misschien bij geschiedenis als wetenschap of bij de ware historiefielen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:43 schreef Steeven het volgende:
Lees nog eens goed door wat je hier hebt geschreven. Geschiedenis draait om de feiten, of in ieder geval het zo objectief mogelijk in beeld brengen van gebeurtenissen.
lijkt mij een vette film, wordt vast een kaskraker.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:31 schreef Dagonet het volgende:
Tuurlijk zijn dat soort details niet relevant. Ik wacht ook met spanning op de eerste film met Hitler gespeeld door Morgan Freeman.
denk eerder dat zoiets iets voor Scary Movie zal zijnquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:23 schreef kweek89 het volgende:
[..]
lijkt mij een vette film, wordt vast een kaskraker.
thx for the tip dudequote:Op donderdag 18 januari 2007 17:39 schreef merino het volgende:
het gaat weer verder
overigens, als je veel over de geschiedenis van Rome te weten wilt komen;
ga Rome: Total War spelen en terwijl je dat doet speur alle internetfora's (vooral: www.twcenter.net) af voor meer informatie.
De modteams die daar werken bestaan uit enorme groepen geschiedkundigen ed.
nooit zoveel geleerd over die periode als toen ik dat spel speelde
Als je er vanuit gaat dat alles wat in de serie gebeurt ook echt is gebeurd, heb je geen enkel goed beeld van de geschiedenis en dus kan het ook niet dienen als geschiedenisles. Dat het jouw behoeftes vervult in je zoektocht naar kennis betekent niet dat het leerzaam is. Dat je een saaie leraar gehad hebt is ook vrij weinig aan te doen, maar geschiedenis blijft dan ook voornamelijk interessant voor de mensen met een rijke fantasie en een goed inlevingsvermogen. Ik heb ook vrij weinig met jaartallen, maar ik kan zo 10 boeken opnoemen die net zo tof zijn als de serie Rome, maar dan wel op waarheid gebaseerd.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:14 schreef Lod het volgende:
[..]
Misschien bij geschiedenis als wetenschap of bij de ware historiefielen.
Ik ben niet geïnteresseerd in feitjes en jaartallen op geschiedenisgebied. Het zal me werkelijk mijn reet roesten of Marcus Antonius nou wel of niet op dezelfde dag op bezoek ging of dat Octavius nou wel of geen puber was. Als ik de hoofdpersonages (en de meest belangrijke bijrollen) van een bepaalde tijd ken en globaal weet wat er gebeurde en specifieker waarom iets gebeurde en wat wiens rol daarin was dan ben ik allang tevreden. Dan is mijn drang naar historische kennis vervuld. En als ik daarbij ook nog een sfeerimpressie krijg van hoe het leven toen zal zijn geweest ben ik helemaal gelukkig. En met mij waarschijnlijk het overgrote deel van de kijkers van Rome.
Dus ja, de serie is voor mij ruim voldoende als geschiedenisles. En als je dan echt meer wilt weten dan kun je je er in verdiepen, wat ik dus niet wil door andere interesses.
En of het geschikt is als les op school weet ik niet zeker. Misschien wel, mijn (verplichte) geschiedenislessen op het Atheneum werden verpest door dat geneuzel over jaartallen en dergelijke, dus zat ik nooit echt op te letten. Misschien zou ik door het kijken van deze serie meer interesse hebben gehad.
En dus ook ja, Morgan Freeman zou in principe ooit Hitler kunnen spelen.
Ik heb een rijke fantasie en een goed inlevingsvermogenquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:11 schreef Steeven het volgende:maar geschiedenis blijft dan ook voornamelijk interessant voor de mensen met een rijke fantasie en een goed inlevingsvermogen.
Het maakt geschiedenis interessanter, jij begint over 'saaie' jaartallen e.d. Maar goed, genoeg offtopic geluld. Kan niet wachten op episode 2quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:17 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik heb een rijke fantasie en een goed inlevingsvermogen. Ik heb geen diepgaande interesse in geschiedenis, snap ook niet dat je die twee op die manier onlosmakelijk aan 'geschiedenis' durft te koppelen.
t kan misschien off-topic zijn maar het is stukken interessanter en meer zinvol dan wat er anders in zo een topic gezegd wordt.. tvp, zondag, vet kan nie wachten, ja man ik ook niet, nog 2 dagen!, nog 1 dag, jaaaah ben aan het downen, shit slechte versie zit geen geluid bij, moet je deze proberen, ja wow gruwelijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:49 schreef Steeven het volgende:
[..]
Het maakt geschiedenis interessanter, jij begint over 'saaie' jaartallen e.d. Maar goed, genoeg offtopic geluld. Kan niet wachten op episode 2.
Klinkt interessant.quote:Docudrama
over de opkomst en de ondergang van het Romeinse Rijk.
Na de grote brand begint Nero met de heropbouw van Rome, hij verandert echter langzaam in een krankzinnige tiran.
quote:A Total Farce..... Shame on the makers
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:26 schreef GlazenKaak het volgende:
Dinsdag 6 februari om half 9 weer bij SBS6.
Ik vond S201 echt briljant, Marcus is zo spang he![]()
waar heb je deze informatie vandaan?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:26 schreef GlazenKaak het volgende:
Dinsdag 6 februari om half 9 weer bij SBS6.
Was net op SBS6 dinsdag 6 feb inderdaad nieuw seizoen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:14 schreef Caesu het volgende:
[..]
waar heb je deze informatie vandaan?
gaat het hier inderdaad om seizoen 2, of wordt seizoen 1 herhaald?
ok goed nieuws is dat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:20 schreef wolferl het volgende:
[..]
Was net op SBS6 dinsdag 6 feb inderdaad nieuw seizoen.
Het is inderdaad snel.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:22 schreef Caesu het volgende:
[..]
ok goed nieuws is dat.
sbs6 is er wel snel bij zeg. meestal duurt het een half jaar tot een jaar voordat een amerikaanse serie in nederland uitgezonden wordt volgens mij.
Willen ze piraterij (illegale downloads) mee tegen gaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:22 schreef Caesu het volgende:
[..]
ok goed nieuws is dat.
sbs6 is er wel snel bij zeg. meestal duurt het een half jaar tot een jaar voordat een amerikaanse serie in nederland uitgezonden wordt volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |