abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45165516
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:13 schreef Young_David het volgende:
Nog meer spoilers:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Antony
http://en.wikipedia.org/wiki/Augustus

Geschiedenis is de grootste spoiler van allemaal ... of eigenlijk ook niet, want zo correct was seizoen 1 ook weer niet
De loop van de geschiedenis uit die tijd is me bekend. Zie de PI van mijn post die je quote.

Hoe dan ook ik ben toch wel benieuwd naar seizoen II.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:15:03 #177
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45169943
Is er al een seizoen 2???? Mooi, weer wat te zien
GNU Terry Pratchett
pi_45169984
Jottem, Rome Dat wordt dus aanstaande maandag (nog een keer) naar 24 kijken en daarna naar Rome 2x01

Good times lie ahead
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_45316598
dacht even te melden dat seizoen twee begonnen is, maar het is al bekend zie ik.
pi_45334293
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:48 schreef Byte_Me het volgende:
dacht even te melden dat seizoen twee begonnen is, maar het is al bekend zie ik.
Het begint dit weekend pas, het is nog niet begonnen
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_45351911
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:26 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Het begint dit weekend pas, het is nog niet begonnen
euhm, ik heb gisteren aflevering 1 van seizoen 2 gekeken. wel met HBO watermerk, maar dat mag de pret niet drukken.
pi_45352224
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:23 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

euhm, ik heb gisteren aflevering 1 van seizoen 2 gekeken. wel met HBO watermerk, maar dat mag de pret niet drukken.
Na 5 minuten viel het me niet meer op
pi_45352527
Net weer klaar met seizoen 1 helemaal kijken. Het einde is ook open genoeg. Kheb er weer zin in morgen.
pi_45369789
S2
pi_45371013
S2

Wanneer hier op TV???
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 15 januari 2007 @ 13:52:07 #186
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_45371243
Ff buiten de inhoud om:

Die Octi is best gegroeid of niet? .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_45391575
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:52 schreef Witchfynder het volgende:
Ff buiten de inhoud om:

Die Octi is best gegroeid of niet? .
En dan te bedenken dat seizoen 2 direct na de laatste aflevering van seizoen 1 begint ... en hij is in een keer een stukje ouder

Het was weer ouderwets Rome. Weer een week wachten ...
pi_45422382
gek hé...
wel goed dat Oct wel wat ouder en volwassener lijkt nu.
epi 1 net gezien, heerlijk genieten weer, I missed rome
enorm veel zin in epi 2.
you might aswell do the white line
  woensdag 17 januari 2007 @ 02:31:42 #189
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45426888
OMFG Season 2!!

Can't get enough.. ik vraag me af of het gebruikt wordt voor history-lessons.. niet dat het super-accurate is maar t is best leerzaam voor iemand die niets van af weet..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_45433798
erg goed begin van seizoen 2, alhoewel het is gewoon aflevering 13 van seizoen 1
pi_45433905
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 02:31 schreef spooky1234 het volgende:
OMFG Season 2!!

Can't get enough.. ik vraag me af of het gebruikt wordt voor history-lessons.. niet dat het super-accurate is maar t is best leerzaam voor iemand die niets van af weet..
Wat is er leerzaam aan als het niet historisch accuraat is? Je zou eerder een aflevering kunnen gebruiken om mensen te prikkelen zich in de werkelijke feiten te verdiepen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:29:20 #192
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_45437389
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:55 schreef mrkanarie het volgende:
S2
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:17:35 #193
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_45439086
Ik verheug me echt op seizoen 2 van Rome!
Drink ik.
pi_45440276
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:17 schreef SpaRood het volgende:
Ik verheug me echt op seizoen 2 van Rome!
zeker na het zien van aflevering 1 ervan ja, maar ik juig nog harder als het afgelopen is op HBO want dan beginnen ze eindelijk met het slot van The Sopranos
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:27:02 #195
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45451852
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:37 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat is er leerzaam aan als het niet historisch accuraat is? Je zou eerder een aflevering kunnen gebruiken om mensen te prikkelen zich in de werkelijke feiten te verdiepen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een gemiddelde middelbareschool leerling is het behoorlijk leerzaam. BrEzAhs leren al bar weinig over de geschiedenis en dit zou ze inderdaad prikkelen om meer over te lezen of kijken.
Daarnaast schetst het heel goed een beeld van de harde werklijkheid van toen waarin hele andere normen en waarden geldden mbt seksualiteit en menselijke waardigheid, hoe men met slaven omging en primitieve geloof in die tijd.

Bovendien worden een aantal echte historische figuren geintroduceerd en wat boeit het nou dat Octavian 16 ipv 19 was ten tijde van dit of dat of dat hij toen Cesar vernmoord werd Oct niet in Rome was maar in Albanie studeerde of dat Cato in die tijd slechts 40 was en niet een oude man.. etc.. Dat soort details zijn niet relevant, het gaat om dat die tijd tot leven wordt gebracht en ik denk dat als ik Geschiedenis gaf op een middelbare school leerlingen een paar afleveringen zou laten zien en daarna uiteraard discussie zou kunnen voeren en daarin ook de verschillen met de werklijkheid bespreken.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:31:13 #196
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45451991
Tuurlijk zijn dat soort details niet relevant. Ik wacht ook met spanning op de eerste film met Hitler gespeeld door Morgan Freeman.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45452436
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:27 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Voor een gemiddelde middelbareschool leerling is het behoorlijk leerzaam. BrEzAhs leren al bar weinig over de geschiedenis en dit zou ze inderdaad prikkelen om meer over te lezen of kijken.
Daarnaast schetst het heel goed een beeld van de harde werklijkheid van toen waarin hele andere normen en waarden geldden mbt seksualiteit en menselijke waardigheid, hoe men met slaven omging en primitieve geloof in die tijd.

Bovendien worden een aantal echte historische figuren geintroduceerd en wat boeit het nou dat Octavian 16 ipv 19 was ten tijde van dit of dat of dat hij toen Cesar vernmoord werd Oct niet in Rome was maar in Albanie studeerde of dat Cato in die tijd slechts 40 was en niet een oude man.. etc.. Dat soort details zijn niet relevant, het gaat om dat die tijd tot leven wordt gebracht en ik denk dat als ik Geschiedenis gaf op een middelbare school leerlingen een paar afleveringen zou laten zien en daarna uiteraard discussie zou kunnen voeren en daarin ook de verschillen met de werklijkheid bespreken.
Lees nog eens goed door wat je hier hebt geschreven. Geschiedenis draait om de feiten, of in ieder geval het zo objectief mogelijk in beeld brengen van gebeurtenissen. Dat doe je niet met een serie als Rome. Een serie als Rome kan hoogstens prikkelen, maar kan nooit gebruikt worden als lesmateriaal om te laten zien hoe het vroeger was . Dan kun je de les nadat je Rome hebt laten zien ook eens The Sopranos laten draaien om men een realistisch inzicht in de georganiseerde misdaad geven..
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:53:16 #198
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45452834
ah kom op zeg.. ik zeg niet dat het gezien moet worden als historisch nauwkeurig en dat het leerzaam is voor een prof. die AncientRome bestudeert.. ik heb het hier over fokkin breezahs.. je weet wel van die mensen die op vakantie in salou niet eens spanje kunnen aanwijzen op een kaart van europa..

En Soprano's kunnen interessant zijn voor iemand die niet bekend is met amerikaanse maffia en graag meer over wil weten. Er is echter 1 verschil, soprano's zijn fictief en in Rome worden redelijk veel echte historische personages gebruikt en komen behoorlijk veel werkelijk plaatsgevonden gebeurtenissen voor en ook een heleboel fictieve gebeurtenissen die ongetwijfeld ergens rond die tijd hadden kunnen gebeuren en dus inzicht geven in de gebruiken en opvattingen die in die tijd geldden.
pi_45453189
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:53 schreef spooky1234 het volgende:
.. Er is echter 1 verschil, soprano's zijn fictief en in Rome worden redelijk veel echte historische personages gebruikt en komen behoorlijk veel werkelijk plaatsgevonden gebeurtenissen voor en ook een heleboel fictieve gebeurtenissen die ongetwijfeld ergens rond die tijd hadden kunnen gebeuren en dus inzicht geven in de gebruiken en opvattingen die in die tijd geldden.
zeker! ik heb veel geleerd van seizoen 1
tijdens onze geschiedenislessen hebben we heel weinig meegekregen van de Romeinse historie.
een beetje over het Romeinse Rijk, dat was het wel.
onze leraar kon heel boeiend over de 2e WO vertellen, dat was het probleem.

de serie ziet er heel realistisch uit. het is knap gedaan.
het verhaal en de cultuur zijn zeer interessant.
pi_45454108
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:53 schreef spooky1234 het volgende:
ah kom op zeg.. ik zeg niet dat het gezien moet worden als historisch nauwkeurig en dat het leerzaam is voor een prof. die AncientRome bestudeert.. ik heb het hier over fokkin breezahs.. je weet wel van die mensen die op vakantie in salou niet eens spanje kunnen aanwijzen op een kaart van europa..

En Soprano's kunnen interessant zijn voor iemand die niet bekend is met amerikaanse maffia en graag meer over wil weten. Er is echter 1 verschil, soprano's zijn fictief en in Rome worden redelijk veel echte historische personages gebruikt en komen behoorlijk veel werkelijk plaatsgevonden gebeurtenissen voor en ook een heleboel fictieve gebeurtenissen die ongetwijfeld ergens rond die tijd hadden kunnen gebeuren en dus inzicht geven in de gebruiken en opvattingen die in die tijd geldden.
Ik denk niet dat geschiedenis is weggelegd voor breezers, maar ik vind het een nobel idee van je . Ik denk ook dat deze serie meer bij een les antropologie past dan bij geschiedenis als we dan toch de cultuur opzuigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')