Cosworth staat een beetje weggestopt op het bodywork... Hier (pas op: 3000x2000, 3MB!) is het wél te zien, 'achter' de uitlaat.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:49 schreef HPoi het volgende:
Wat me opvalt is de ontbreking van het woord: Cosworth.
Misschien een eis van Karthikeyans sponsor TATA geweest?
quote:PHILIPS
www.philips.com
Philips has many divisions from medical systems to semi conductors but the Formula One sponsorship is specifically with Domestic Appliances and Personal Care. The precision and technological innovation of Formula One is an ideal fit with the values that we have at the core of our organisation.
Things you didn’t know about shaving:
1. The first Philips shaver was introduced in 1939.
2. 450m shavers have been sold in 66 years.
3. 78% of women prefer their men clean shaven.
4. America has the highest percentage of men who shave daily at 79%.
5. The average man in Europe spends, on average, £200 a year on shaving products.
Was een tijdje geleden bekend gewoden. Is de scheerapparatenafdeling van Philips die de sponsoring doetquote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:58 schreef Tackleberry het volgende:
Philips is ook partner van Williams (of was dat al?). Van Williamsf1.com:
[..]
ok thanks.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:55 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Cosworth staat een beetje weggestopt op het bodywork... Hier (pas op: 3000x2000, 3MB!) is het wél te zien, 'achter' de uitlaat.
ik rookquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:16 schreef mcyodogg het volgende:
Maar ik snap het toch niet. Toen je deze account aanmaakte, wist je dat West weg zou gaan als sponsor. Waarom dan toch die keuze?
ja maar, http://www.formula1.nl/in(...)and_sponsort_sauber/quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:17 schreef mbn het volgende:
[..]
. Ze waren overigens een tijdje weg uit de Formule 1, nadat ze Philips Car Systems hadden verkocht.
Het staat wel op de borden erachter, maar op de auto en teamkleding kan ik het ook niet snel ontdekken. Waarschijnlijk gaat het om relatieve geringe sponsoring dan, waarbij relatiebeheer belangrijker is dan het vergoten van de bekendheid.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Waarom zie ik Randstad nergens staan?
hier stond in Elsevier ook nog iets over. Het is een schandaal in wallonie. Een van de waalse politici kon niet eens engels en heeft maar wat getekend, hij snapte er geen zak van..quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8336_0_1_0Ik zet m'n geld lekker in op Honda
Hahahaha! Dat meen je niet! Moest íe natuurlijk net bij Bernie flikken ... de man van de waterdichte contractenquote:Op zondag 29 januari 2006 05:35 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hier stond in Elsevier ook nog iets over. Het is een schandaal in wallonie. Een van de waalse politici kon niet eens engels en heeft maar wat getekend, hij snapte er geen zak van..
jij mag de schoenenpoetsen van een laagste vast team lid.., dat wordt jou bijbaan danquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:43 schreef HPoi het volgende:
Ik heb mij ingeschreven bij Randstad voor een bijbaantje bij Williams F1.
Je moest ze de kost geven die zo zijn begonnen en nu een top-baan hebben binnen een teamquote:Op zondag 29 januari 2006 13:32 schreef WEST het volgende:
[..]
jij mag de schoenenpoetsen van een laagste vast team lid.., dat wordt jou bijbaan dan![]()
ben bang van wel, was nog vrij recent. Misschien dat iemand het artikel kan copy paste. Ik heb geen toegang tot de else4 website. Bizar was het wel. Het is dus een groot schandaal in Wallonie.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hahahaha! Dat meen je niet! Moest íe natuurlijk net bij Bernie flikken ... de man van de waterdichte contractenMaar dat kon íe niet weten als íe geen Engels kan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, please!
quote:Op zondag 29 januari 2006 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
A1GPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
quote:Op zondag 29 januari 2006 16:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben benieuwd wat er was gebeurd in de laatste bochten als Zwitserland geen rem-defect had.
Maar nevertheless ... EINDELIJK zeg. Ik zei net al dat ik het een goede racer vond maar de hoofdrace was subliem. Nog steeds jammer dat het geen zilver + goud is maar het geld (300k) is bij het team
... ik slik weer wat woorden in.
Calm down, please!
Dan heeft een driver ballen,en dan is het nog niet goed.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Nou zo stom was die actie in de sprintrace niet.
Als Frankrijk meer ruimte had gegeven hadden ze elkaar nooit geraakt, of zie ik dat nou verkeerd?
Top Stories op News Now F1 NL:quote:Op maandag 30 januari 2006 14:58 schreef TommyGun het volgende:
Volgens mij stond er F1 in de topic title?
quote:Armand Broekmans over zege A1 Team Nederland: "Dit is...
RaceXpress 18:48 29-Jan-06
Verstappen reageert op crash
InsideF1 13:18 29-Jan-06
Sensationele winst voor Verstappen
F1Racing 17:34 29-Jan-06
Jos Verstappen smaakmaker in de "straten van Durban"
RaceXpress 01:04 30-Jan-06
Verstappen: ’Hopelijk is dit de ommekeer’
Formule1.info 15:27 29-Jan-06
Foto's (36): De A1GP hoofdrace in Durban
Formule1Wereld.nl 19:00 29-Jan-06
RaceXpress.nl in gesprek met Jos Verstappen na enerverende A1...
RaceXpress 16:06 28-Jan-06
A1 Grand Prix: Jos Verstappen aan het feest in...
Gazet van Antwerpen 11:02 30-Jan-06
A1GP: Reacties top drie
InsideF1 17:56 29-Jan-06
Albers' nieuwe 'kantoor' ligt op schema
The F1 Crew 08:44 30-Jan-06
A1GP: Hoofdrace: Verstappen wint in Zuid-Afrika
F1Today.nl 17:56 29-Jan-06
Jos kan het nog steeds!
The F1 Crew 07:07 30-Jan-06
Montoya op zoek naar nieuw team?
F1update.nl 07:44 30-Jan-06
A1GP: Overwinning voor Jos Verstappen
RTL5 17:48 29-Jan-06
A1GP: Verstappen ziet podium in rook opgaan
RTL5 17:18 29-Jan-06
A1GP: Verstappen blikt terug op zijn overwinning
Formule1Wereld.nl 15:10 29-Jan-06
A1GP: Verstappen pakt de zege in Durban!
pittalk.nl 16:03 29-Jan-06
Verstappen blij met overwinning
InsideF1 15:55 29-Jan-06
A1GP Durban Featurerace: Jos Verstappen WINT !
RaceXpress 14:48 29-Jan-06
We zijn nog steeds voor Ferrari
The F1 Crew 19:38 29-Jan-06
OP zegt van welquote:Op maandag 30 januari 2006 16:16 schreef Atreidez het volgende:
Dan is dit nog niet de plek om er dan over te discussieren
Flink nieuws door blijven posten en we zitten zo aan deeltje 2quote:Op maandag 30 januari 2006 17:57 schreef HPoi het volgende:
Ik heb jou OP gebruikt ja.Maar wel aangepast, want die linkjes naar de teams klopten niet. (meer)
En nog wat dingetjes.
![]()
Beter dan Heinz Harald Frentzen op welke zender dan ook.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:28 schreef mcyodogg het volgende:
Zit ik zo te zappen. Zie ik Christijan Albers op TMF.![]()
Hierin lijkt mij.quote:Op maandag 30 januari 2006 18:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Flink nieuws door blijven posten en we zitten zo aan deeltje 2
effe een OP maken die het topic waardig is (idd maar zonder A1GP... daar moet maar een apart topic voor komen)
quote:Op maandag 30 januari 2006 18:30 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Beter dan Heinz Harald Frentzen op welke zender dan ook.
was zoiets niet eerder verboden?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:28 schreef SupaMario het volgende:
Renstal denkt aan snelle inzet ’seamless shift gearbox’
Williams heeft ‘naadloos schakelende’ bak
31-1 - Williams heeft ‘m bijna klaar. Een naadloos overschakelende versnellingsbak. De ‘seamles shift gearbox’ wordt als het aan technisch-directeur Sam Michael ligt zo snel mogelijk ingezet in de nieuwe FW28.
Het pincipe van de nieuwe versnellingsbak is heel simpel: supersnel, naadloos overschakelen van de ene versnelling naar de andere. De tijdwinst is volgens technisch-medewerker Henk Wagenaar Hummelinck ‘mogelijk slechts een duizendste van een seconde per ronde’, maar is deasniettemin ‘de moeite waard’. ,,We werken er nog steeds aan, maar we hebben al duizenden testkilometers afgelegd’’, zegt technisch-directeur Sam Michael tegenover de Britse tv-zender ITV. ,,Het ziet er goed uit, maar we zijn er nog niet helemaal. We racen er pas mee, als we er de finish mee kunnen halen. Maar we zullen ‘m zo snel mogelijk inzetten.’’
Volgens Sam Michael, die er heilig van overtuigd is dat de ‘seamless shift gearbox’ sneller is dan een conventionele bak, zullen alle Formule 1-teams binnen afzienbare tijd op het nieuwe concept overstappen.
Ben benieuwd!!
Volgens mij ook, maar ze zullen er wel iets op gevonden hebben neem ik aan!quote:
nee er was nog iets anders wat niet zo gek lang geleden verboden is. Misschien een jaar of twee terug... maar ik weet niet meer om welk team dat gaatquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:18 schreef buitenbeentje het volgende:
De duwbandversnelling, Variomatic ofwel jaratelversnelling zoals die vroeger in de DAF zat is verboden. Williams heeft zo'n bak (wel een aangepaste versie) een jaar of 17 geleden eens in een van hun bolides ingebouwd en dat scheelde meer dan een seconde per ronde. De FIA was er als de kippen bij om dit staaltje van Nederlands vernuft te verbieden.
volgens mij was het rond de tijd van Mansel toen williams superieur was. Het klonk erg grappig om Olav Mol te horen zeggen dat er mensen van daf in de pits bij Williams rondliepenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:18 schreef buitenbeentje het volgende:
De Continu Variabele Transmissie, Variomatic ofwel jaratelversnelling zoals die vroeger in de DAF zat is verboden in de F1. Williams heeft zo'n bak (wel een aangepaste versie) een jaar of 17 geleden eens in een van hun bolides ingebouwd en dat scheelde meer dan een seconde per ronde. De FIA was er als de kippen bij om dit staaltje van Nederlands vernuft te verbieden.
Lucky Strike gaat toch ook door als "Racing Revolution"quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:25 schreef mcyodogg het volgende:
die renault, wat een joekel vleugels op dat body-work zeg.
En Mild Seven gaat nu definitief als Team Spirit door? Beetje rare manier van reclame maken.
Dat waren mensen van Van Doorne's Transmissie, zoals dat toendertijd heette.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij was het rond de tijd van Mansel toen williams superieur was. Het klonk erg grappig om Olav Mol te horen zeggen dat er mensen van daf in de pits bij Williams rondliepen
bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8491quote:Valencia: Barrichello bovenaan, terwijl Rossi spint
31-1 - Rubens Barrichello heeft op de eerste testdag van de week in Valencia de snelste rondetijd gereden: 1:19.359. Ook Honda’s testcoureur Anthony Davidson zat er goed bij. Anthony Davidson eindigde de dinsdag op de tweede positie.
Door de regenbuien die het circuit in ochtend teisterden, werd er vóór de middag bijna niet gereden door de vijf aanwezige teams. Maar in de middag verbeterden de omstandigheden. En als gevolg daarvan werden er toch nog aardig wat ronden gereden door de heren coureurs.
Michael Schumacher reed daarbij de meeste ronden. De Ferrari-rijder passeerde 87 maal start/finish achter het stuur van de nieuwe 248 F1. Zijn snelste rondetijd liet hij echter noteren met een oude auto. Met de 248 F1 moest hij zo’n twee tienden toegeven op de 1:20.358, die hem de derde plaats opleverde.
Voor Ferrari kwam ook Valentino Rossi in actie. Van een echte testdag voor de MotoGP-kampioen kan echter niet gesproken worden. Want kilometers maakte de motorcoureur amper. Toen hij een half uur voor het einde van de testdag eindelijk naar buiten kwam, strandde hij al na tien bochten naast de baan.
Rossi verloor onder het toeziend oog van circa 135 journalisten de controle over de F2004, die is uitgerust met een ‘gecastreerde’ V10-motor, en bleef steken in het grind. Een tijd zette hij dan ook niet op de klokken. Maar morgen (en ook overmorgen) krijgt hij daartoe alsnog de kans. Overigens belandde ook Schumacher in het grind, maar hij kon zijn weg vervolgen.
Met de nieuwe McLaren MP4-21 reed Kimi Raikkonen de vierde tijd van de dag. Hij was zo’n twee seconden langzamer dan Barrichello. Als gevolg van een technisch probleem kwam de Fin overigens niet toe aan hetgeen waar het bij testen eigenlijk om draait: kilometers maken. Hij reed slechts 24 ronden, ofwel bijna 110 kilometer.
Het Williams F1 Team kwam voor de tweede achtereenvolgende dag in actie met de FW28, die afgelopen vrijdag werd onthuld. Ditmaal met Mark Webber achter het stuur. Met de interim-auto werd getest door Nico Rosberg. Dat was niet vooraf gepland, want gisteren meldde een woordvoer van het team nog dat vrijdagrijder Alexander Wurz de hele week zou rijden met de interim-bolide, die is uitgerust met V8-motor. Terwijl Webber een probleemloze dag kende, ging die vlieger niet op voor de Duitse Williams-coureur. Rosberg belandde tot driemaal toe naast de baan. Twee keer door een stuurfout en een keer als gevolg van een kapotte motor.
De tijden:
1. R. Barrichello, Honda (M) 1.19.359, 59 ronden
2. A. Davidson, Honda (M) 1.19.996, 63
3. M. Schumacher, Ferrari (B) 1.20.358, 87
4. K. Raikkonen, McLaren-Mercedes (M) 1.21.194, 24
5. M. Webber, Williams-Cosworth (B) 1.22.388, 77
6. C. Klien, Red Bull-Ferrari (M) 1.22.599, 42
7. G. Paffett, McLaren-Mercedes (M) 1.23.836, 42
8. N. Rosberg, Williams-Cosworth (B) 1.23.936, 75
9. V. Rossi, Ferrari (B) Geen tijd, 0
een motor-legendequote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:40 schreef Vitalogy het volgende:
Spint ie
Wat is dat nu voor een legende. Nou ja morgen nog een kans.
Mwah, of gaan rallyrijden, gast rijdt sinds z'n jeugd al op alles wat wielen heeft. Dus ach, ik geef hem nog wel een kans op een dag met wat betere condities.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
een motor-legendeen daar moet 'ie 't bij houden, vinnik (zegt 'ie zelf ook... staat een beetje druk op die jongen, geloof ik).
Een karakter als Rossi kan alleen geen F1 gebruiken. Ik zie hem ook graag rijden in de F1 maar laten we eerlijk zijn; als 'ie dat echt had gewild wassie allang F1 coureur + de huidige F1 is meer een harde zakenwereld dan een wereld van snelle superhelden (helaas). Rossi is de laatste.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:26 schreef Vitalogy het volgende:
De F1 kan wel een karakter als Rossi gebruiken en wat als hij net zo veel talent heeft voor autosport?
Dan is het toch zonde als hij nog jaren achter elkaar blijft bewijzen de allerbeste motorrijder te zijn (dat weten we nu ook al).
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:40 schreef Vitalogy het volgende:
Spint ie
Wat is dat nu voor een legende. Nou ja morgen nog een kans.
quote:Rossi maakt indruk tijdens F1-test
Uitgegeven: 1 februari 2006 20:49
Laatst gewijzigd: 1 februari 2006 20:55
VALENCIA - Na zijn mislukte test gisteren, slaagde MotoGP-kampioen Valentino Rossi er op woensdag wel in om indruk te maken in zijn eerste echte F1-test. De Italiaan was in de oude Ferrari anderhalve seconde trager dan wereldkampioen Fernando Alonso, maar reed toch een knappe negende tijd.
Op dinsdag spinde Rossi in zijn eerste rondje van de baan, maar deze keer wist de Italiaan zijn Ferrari F2004 met V8-motor wel op het circuit te houden. In totaal legde de Italiaan 55 rondjes af. Zijn snelste rondje was een 1:12.856 en daarmee was Rossi minder dan een seconde trager dan Michael Schumachers nieuwe 248 F1.
De Duitse ex-wereldkampioen was één van de vier rijders die minder dan 1 minuut en twaalf seconden nodig hadden voor een rondje op het Ricardo Tormo circuit. De allersnelste rijder in Spanje was thuisrijder Fernando Alonso. De Spanjaard was nipt sneller dan de Honda van Jenson Button.
Ik vrees van niet, tenminste met Rossi in F1quote:Op donderdag 2 februari 2006 08:36 schreef Vitalogy het volgende:
Maakt indruk is ook weer zwaar overdreven.
Met de 2004 Ferrari is al eens een tijd gereden van 1.10 op Valencia en deze hoort normaal gesproken ook nog sneller te zijn dan de 2006 wagens. Maar dat is toch allemaal maar speculatie.
Voor een rookie met zo weinig ervaring is het potentieel zeker goed, maar wil hij F1 rijder worden dan moet het uiteraard nog beter.
Mijn gevoel zegt dat het wel goed komt.
dat is al heel lang bekend/een gerucht... maar we zullen het nooit weten denk ikquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:44 schreef Atreidez het volgende:
Geen officieel nieuwtje, maar ik zat gister een quiz op Talpa te kijken (ja, met Linda de Snol), en daar kwam een vraag over Bernie Ecclestone voorbij. Toen zeiden ze dat het vermoeden bestond dat het oorspronkelijke kapitaal van Ecclestone gekomen is van de Grote Treinroof
Ik schrok wel ff, aangezien ze daar nooit iets van hebben teruggevonden.. Ze zeiden dat er een gerucht rond gaat dat Ecclestone het grote brein achter de overval was en ook omdat hij met 2 personen die voor de roof veroordeeld zijn geweest regelmatig wordt gezien.. Iemand meer info hier over?
quote:Schumacher werkt hard aan fysieke gesteldheid
Michael Schumacher staat sinds het begin van zijn Formule 1-carrière bekend om zijn uitstekende conditie en het intensieve trainingsprogramma wat hij hanteert om zijn fysieke kracht op peil te houden. Toch lijkt het erop dat de vele jaren die hij er inmiddels op heeft zitten achter het stuur hun tol beginnen te eisen. Gisteren verscheen de ex-wereldkampioen in Valencia met een aangepaste helm die moet helpen bij het op niveau houden van zijn conditie.
De helm waarmee Schumacher gisteren zijn rondjes reed in de 248 is aan beide zijkanten voorzien van extra gewicht wat ervoor zorgt dat de toch al niet geringe G-krachten die in een bocht optreden extra versterkt worden. Het is de nieuwste poging van de inmiddels alweer 37-jarige Ferrari-coureur in zijn streven om zich te kunnen blijven meten met de jongere generatie coureurs onder aanvoering van Kimi Raikkonen en Fernando Alonso.
Recentelijk voerde Michael zijn fysieke gesteldheid al aan als een van de redenen dat het afgelopen seizoen niet allemaal meer van een leien dakje ging. “Naarmate je ouder wordt merk je dat je op sommige vlakken meer moeite moet doen dan je gewend bent”, aldus Schumacher. “Wat er afgelopen jaar is gebeurt heeft me zeker wakker geschud en ervoor gezorgd dat ik me realiseerde op welke punten ik het moeilijker heb gekregen.”
“De afgelopen tijd ben ik niet in staat geweest het onderste uit de kan te halen”, gaat hij verder. “Ik weet zeker dat ik er vanaf de start van het nieuwe seizoen weer zal staan en me maximaal voorbereid heb.” Voorlopig heeft Schumacher nog ruim een maand de tijd voordat de rode lichten tijdens de seizoensopener in Bahrein zullen doven. Vandaag test Michael in Valencia met Valentino Rossi en Felipe Massa.
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8525quote:Overwegende witte livery voor Super Aguri
Super Aguri staat al de gehele winter volop in het nieuws. Eerst was het de vraag met welke auto het team wilde rijden en daarna waren er problemen over de deelname van het team. Inmiddels lijkt alles opgelost en heeft het team een tekening van de SA05 vrijgegeven.
Met deze bolide staat voor 14 februari een shakedown op Silverstone gepland, het is alleen nog niet bekend wie er achter het stuur zal zitten. Het team heeft nog altijd geen coureurs bevestigd voor 2006.
Het is geen verrassing dat de bolide geheel wit is, dat wit is immers onderdeel van de nationale Japanse racekleur. Ook de rode invloeden ontbreken niet, want de Honda-stickers zijn rood gespoten. Verder vallen ook de logo’s van het team zelf en van bandenleverancier Bridgestone op.
Zoals bekend zal het Japanse team de eerste fase van het seizoen rijden met chassis’ van de Arrows A23, bij één van de eerste Europese races wil de renstal haar nieuwe bolide laten debuteren. Als alles volgens plan verloopt zal het team wel vanaf de eerste race gebruik maken van Honda V8-motoren.
...
Inderdaad hé, tis nogal onprofessioneel gedaan, dit ziet er niet uit, iig niet voor een F1-team.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:02 schreef Googolplexian het volgende:
Lijkt op een render die ik ook kan makenvraag me af of het echt is
quote:Kalender 2006
12 maart: Bahrein
19 maart: Maleisië
2 april: Australië
23 april: San Marino
7 mei: Europa
14 mei: Spanje
28 mei: Monaco
11 juni: Engeland
25 juni: Canada
2 juli: Verenigde Staten
16 juli: Frankrijk
30 juli: Duitsland
6 augustus: Hongarije
27 augustus: Turkije
10 september: Italië
17 september: België
1 oktober: China
8 oktober: Japan
22 oktober: Brazilië
Tijden Grand Prix-weekends
vrijdag
11:00 - 12:00: Vrije training 1
14:00 - 15:00: Vrije training 2
zaterdag
11:00 - 12:00: Vrije training 3
14:00: Kwalificatie
zondag
14:00: Race
In Monaco worden de vrijdagsessies op donderdag gehouden.
De vrije training 3 start in Engeland om 09:30 en in Canada en de Verenigde Staten om 10:00.
De kwalificatie start in Engeland om 12:30 en in Canada en de Verenigde Staten om 13:00.
De race start in Bahrein om 14:30, in Maleisië en Turkije om 15:00, in Engeland om 12:00, en in Canada en de Verenigde Staten om 13:00.
Alle tijden zijn lokale tijden.
bron: http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1139238680&archive=&ucat=3quote:Super Aguri laat van zich horen -
lMiddels een perscommuniqué heeft het Super Aguri team enig licht in de duisternis verschaft over het 11e team in het Formule 1 startveld. Een week voor de eerste shakedown van de SA05 verschaffen de Japanners wat meer duidelijkheid over de 88 werknemers, die inmiddels in de oude Arrows fabriek in Leafield aan de modificatie werken van de oude Arrows A23, de SA05 en aan de nieuwe SA06 aan het bouwen zijn.
De ‘top’ van de organisatie is als volgt samengesteld. Zoals verwacht zal Aguri Suzuki als teamchef van zijn eigen team fungeren. De rol van bedrijfsleider wordt door Daniel Audetto overgenomen, die tevens als financieel adviseur Wayne Humphries terzijde zal staan. Aan de technische kant is Mark Preston als Chief Technical Officer aangetrokken, Peter McCool als Chefdesigner, Phill Spencer vervuld de taak als Mechanical Chief, terwijl Graham Taylor , afkomstig van het A1GP Team Netherlands, als Chefingenieur actief zal zijn. De functies race-ingenieur voor de bolides met nummer 22 en 23 worden bekleed door Gérry Hughes en Antonio Cuquerella. De functie van team manager wordt ingevuld door Mick Ainsley-Cowlishaw.
Het Super Aguri team zal op 14 februari op het circuit van Silverstone aanwezig zijn. Daar krijgt de SA05 de eerste shakedown. De eerste echte test volgt een week later als men van 21 tot 23 februari in Barcelona aanwezig is. De daarbij noodzakelijke coureurs zal men binnenkort bekend maken.
De gemodificeerde Arrows A23 met de nieuwe naam SA05 zal op Bridgestone rubber zijn geschoeid en wordt door een actuele Honda RA806E krachtbron aangedreven.
quote:
bron: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8382_0_1_0quote:GP België nog steeds op de kalender
De FIA heeft op zijn website de officiële F1-kalender van 2006 uitgegeven. Onze eigenste Grand Prix die zoals voorzien op 17 september zal verreden worden prijkt nog steeds op de kalender.
Een woordvoerder van de FIA gaf aan dat de Belgische proef "formeel op de kalender staat ingeschreven maar dat wil niet zeggen dat de organisatoren de wedstrijd ook zullen behouden."
Hee, dat was er een van mij, van afgelopen vrijdag idd.quote:
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12854quote:Albers wil geen rel meer creëren
Na afloop van de Grand Prix van China kwam Christijan Albers in opspraak nadat hij in het tijdschrift Formule 1 zijn kritiek uitte op land- en teamgenoot Robert Doornbos. In het blad was onder meer te lezen dat Doornbos zich te veel bezig hield met het genieten dat hij een Formule 1-coureur was. Volgens Albers zou hij ook, in tegenstelling tot Patrick Friesacher, niet bijdragen aan de doorontwikkeling van de wagen.
Dit verhaal is volgens de coureur, die is overgestapt naar het nieuwe MF1 Racing, te veel opgeblazen door de media. Volgens de Larenaar konden hij en Doornbos goed met elkaar samenwerken. Albers meent tegenover ITV-F1.com dat de media zegt dat er spanning tussen de twee Nederlanders was, terwijl dat dus niet het geval was.
“Ik mag Robert, hij is een aardige jongen”, laat de in Antwerpen woonachtige coureur weten. “Ik houd er echter niet van dat mensen zeggen dat de ene coureur beter is dan de andere terwijl ze nog nooit tegen elkaar hebben geracet. Dat is niet eerlijk.”
Volgens CA zijn zijn woorden verkeerd opgevat. Hij geeft toe dat hij inderdaad zijn mening over Doornbos had gegeven, maar dat derden er een ander verhaal van hebben gemaakt. “Er bestond geen irritatie tussen Robert en mij. Het is een feit dat ik wat heb gezegd, sommigen blazen het echter op. Ik zeg altijd dat ik niet van het gepraat houd, ik wil gewoon goede resultaten boeken. Goede resultaten maken het praten overbodig.”
Gisteren kreeg Albers de eer om met de eerste Russische Formule 1-bolide te rijden. Waar gisterochtend de M16 van MF1 Racing werd gepresenteerd, reed Albers gistermiddag de eerste ronden met het paradepaardje van de formatie van Alex Shnaider. Shnaider had vorig jaar Colin Kolles aangesteld om de dagelijkse honneurs waar te nemen, hoewel Albers nog vrij kort met de Roemeense Duitser samenwerkt, is hij erg blij met hem.
“Colin verricht ontzettend goed werk voor Midland en hij steunt me bij de dingen die ik vraag”, vervolgt Albers. “Voor mij is hij een held. Mocht dat veranderen zal ik dat niet naar buiten brengen omdat dat onprofessioneel is. Het team moet goed met elkaar samenwerken om alles uit de wagen te halen en we moeten ons niet focussen op wat iedereen van elkaar vindt. Dat zal ons niet helpen, ik vind het creëren van een goede atmosfeer binnen het team het belangrijkste.”
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1139316642&archive=&ucat=3quote:Albers neemt Karthikeyan onder vuur
Net als eerder MF1 Racing teamchef Colin Kolles heeft nu ook Christijan Albers kritiek geuit aan het adres van Narain Karthikeyan. Albers staat voor de start van een nieuw Formule 1 avontuur met MF1 Racing. De Nederlander was vorig jaar een van de laatste coureurs die via Minardi, dat vaak als opstap naar een ander team werd gebruikt, in de F1 terecht is gekomen. Dit seizoen rijdt Albers voor MF1 Racing, waar hij de vervanger van Narain Karthikeyan is, die vorig seizoen voor Jordan uitkwam. De Indiër leek kans te maken op een stoeltje vanwege promotionele activiteiten om in India een GP van de grond te krijgen.
Eerder al uitte Kolles kritiek aan het adres van de Indiër, nu verwijt ook Albers dat Karthikeyan zich onprofessioneel heeft gedragen. Kolles liet vorig jaar november weten dat Karthikeyan zijn baantje niet is kwijtgeraakt door het gebrek aan sponsors, maar door een weinig professioneel management.
Albers voegt daaraan toe: “als mijn relatie met teamchef Colin Kolles ooit zal veranderen, dan zou ik dat zeer zeker niet met de pers bespreken. Je moet binnen een team nauw samenwerken om de auto te verbeteren, daar draait het om en niet wat de een van de ander vindt”. Albers uitte al eerder kritiek over zijn Minardi teamgenoot Robert Doornbos. De Rotterdammer kreeg het verwijt dat hij, in tegenstelling tot Patrick Friesacher, de auto niet verder ontwikkelde, maar in plaats daarvan aan iedereen die het maar horen wilde, vertelde “hoe leuk het wel niet was om Formule 1 te rijden”.
Hierover zegt Albers: “Ik heb alleen de waarheid gezegd. Ik blijf bij het motto vertel nooit iets over een andere coureur zolang je niet met hem in hetzelfde team hebt gereden”.
Mijn geld staat nog steeds op Hondaquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef YellowLedbetter het volgende:
Het ziet er naar uit dat schumi misschien wat meer tegenstand kan bieden dit seizoen want het vorige was natuurlijk niks...maar we zullen zien
Neu niks er van. Barrichello is een waardeloze coureur die zich gedraagt als een mietje op de baanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mijn geld staat nog steeds op HondaIk hoop dat Barri Shumi om de oren rijdt.
De planning is eind deze maand.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:32 schreef CybPraetorian het volgende:
wanneer komt die manager online??
dus we hebben een keine 14 dagen om onze teams voorelkaar te krijgen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De planning is eind deze maand.
eensquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Neu niks er van. Barrichello is een waardeloze coureur die zich gedraagt als een mietje op de baanDie man heeft geen winnaarsmentaliteit
Dat klopt, maar dit lijkt me niet het topic om daar over te gaan discussieren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:05 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
dus we hebben een keine 14 dagen om onze teams voorelkaar te krijgen?
12 maart is de eerste race...
We zullen zien.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Neu niks er van. Barrichello is een waardeloze coureur die zich gedraagt als een mietje op de baanDie man heeft geen winnaarsmentaliteit
http://racingcourant.nl/index.php?subaction=showfull&id=1139326131&archive=quote:Wie test waar deze week?
De testweek is weer begonnen. Hoogtijd dus voor een overzicht van wie waar test en wanneer. Op Red Bull en Ferrari na zullen alle teams deze week in actie komen op Jerez. RBR zou eerst ook komen maar heeft vanwege koelingsproblemen gekozen voor een circuit dichter bij huis, namelijk Silverstone. Ferrari zal gedurende de hele week testen het circuit van Fiorano. Hieronder een overzicht van de teams in Jerez.
Dinsdag 7 februari
Toyota: Ricardo Zonta, Olivier Panis
Honda: Rubens Barrichello, Jenson Button
Williams: Nico Rosberg, Alexander Wurz
Midland: Tiago Monteiro, Christijan Albers
Woensdag 8 februari
Renault: Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella
McLaren: Juan Pablo Montoya, Gary Paffett
Toyota: Ralf Schumacher, Jarno Trulli
Honda: Rubens Barrichello, Jenson Button
BMW: Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve
Williams: Mark Webber, Nico Rosberg
Midland: Tiago Monteiro, Christijan Albers
Donderdag 9 februari
Renault: Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella
McLaren: Kimi Raikkonen, Gary Paffett
Toyota: Ralf Schumacher, Jarno Trulli
Honda: Jenson Button
BMW: Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve
Williams: Mark Webber, Alexander Wurz
Midland: Tiago Monteiro, Christijan Albers
Toro Rosso: Vitantonio Liuzzi
Vrijdag 10 februari
Renault: Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella
McLaren: Pedro de la Rosa, Gary Paffett
BMW: Nick Heidfeld, Robert Kubica
Midland: Tiago Monteiro, Christijan Albers
Toro Rosso: Scott Speed
Zaterdag 11 februari
Renault: Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella
McLaren: Pedro de la Rosa
Deze gegevens kunnen veranderen
Ik denk dat als je Massa in de zelfde situatie brengt als Barrichello destijds in Oostenrijk dat Massa gewoon net doen of hij doof is en stug doorrijdt, in tegenstelling tut die uberloser. Ik had het wel geweten als ik daar had geredenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
We zullen zien.Ik denk dat Barri nog wel een appeltje met Shumi heeft te schillen.
Ook wel fijn dat 'ie eindelijk een gelijkwaardige auto krijgt. Barri heeft juist nu winnarsmentaliteit te over.
Ferrari heeft 'm klein gehouden .... kwestie van wachten voordat Massa ook gaat janken.
Denk je ook niet dat die actie van Barri toen JUIST uit protest was? Ik neem aan dat Ferrari niet vanuit de pitbox heeft geroepen "Laat de hele wereld even zien hoe wij zijn met team-orders". Ik denk eerder dat Barri zelf zoiets had van "Da's goed.... ik doe het voor Ferrari maar dan laat ik wel eerst de wereld zien wie er vandaag sneller was".quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:10 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ik denk dat als je Massa in de zelfde situatie brengt als Barrichello destijds in Oostenrijk dat Massa gewoon net doen of hij doof is en stug doorrijdt, in tegenstelling tut die uberloser. Ik had het wel geweten als ik daar had gereden
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12805_0_2_0_C [popups]quote:Testen te Jerez: Dag 1
Alexander Wurz reed vandaag de snelste chrono tijdens de openingsdag van een testsessie in Jerez. De testrijder van Williams ging de Honda’s van Button en Barrichello vooraf. Wurz nam plaats achter het stuur van de interim-wagen.
Buiten Williams en Honda, kwamen ook Toyota en Midland in actie. Midland zette de nieuwe M16 in en had daarvoor één chassis beschikbaar, voorbestemd voor Christijan Albers. Tiago Monteiro testte met de EJ15B.
1.-Alex Wurz (Williams) 1.18.144 48 ronden
2.-J. Button (Honda) 1.18.250 88 ronden
3.-R.Barrichello (Honda) 1.18.626 112 ronden
4.-N. Rosberg (Williams) 1.18.735 84 ronden
5.-Ricardo Zonta (Toyota) 1.20.162 85 ronden
6.-O. Panis (Toyota) 1.20.339 79 ronden
7.-C.Albers (Midland) 1.21.551 74 ronden
8.-T. Monteiro (Midland) 1.22.318 71 ronden
In de tussentijd doen de andere teams niets, natuurlijk (betrouwbaarheid, koeling, resonantie, verbruik, etc ...n'important. Je test namelijk alleen op snelheidquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:32 schreef Vitalogy het volgende:
Wacht nog ff met oordelen tot het eind van de week. Dan hebben ze een betere afstelling en zullen er ook wel wat snelle runs gemaakt zijn. Is het dan nog 3 seconden (lijkt me heel erg sterk) dan wordt het een moeilijk seizoen voor Chrisje.
http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8392_0_1_0quote:Super Aguri maakt teamleden bekend
Het nieuwe Super Aguri-team heeft de belangrijkste namen die het Japanse team in goede banen moet leiden, bekend gemaakt. Namen van de coureurs zijn echter nog niet vernoemd maar verwacht wordt dat Takuma Sato de eerste rijder van het team wordt. Die bekendmaking gebeurt mogelijk nog deze week.
Teambaas: Aguri Suzuki
Technisch directeur: Mark Preston
Managing Director: Daniël Audetto
Hoofdontwerper: Peter McCool
Chief Operations Officer: Kevin Lee
Hoofd Race Engineering: Graham Taylor
Teammanager: Mick Ainsley-Cowlishaw
Hoofdmechanieker: Phil Spencer
Race-ingenieur, wagen nr. 22: Gérry Hughes
Race ingenieur, wagen nr. 23: Antonio Cuquerella
Persverantwoordelijke: Emma Bearpark
Super Aguri zal voor het eerst testen op 21 tot 23 februari in Barcelona.
Erg fraai weer, geil spits neusje en natuurlijk de geweldige kleuren.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:42 schreef HPoi het volgende:
Presentatie van de nieuwe Renault
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
inderdaad, wacht nou maar tot het eerste weekend, of de iig de eerste paar races dan kan je pas goed zien hoe iedereen er een beetje voorstaat!quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:44 schreef Vitalogy het volgende:
Maar goed als men dat al niet eens in ziet...
Gaat ook niet door, circuit kan niet op tijd aan de eisen voldoen. DTM gaat overigens ook niet door, vriend van mij had geld van zijn kaartjes voor de DTM op Spa al teruggekregen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:14 schreef waterbed-o-loog het volgende:
ik las dat Spa dit jaar niet door gaat![]()
http://www.hln.be/hln/cch(...)DCSext.bron=homeArt5
Kijk die race nog maar eens naar. Schumacher was sneller maar niet snel genoeg om Barrichello voorbij te kunnen. En ja hoe Barrichello dat deed was eigenlijk wel goed want nu mag het niet meer.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Denk je ook niet dat die actie van Barri toen JUIST uit protest was? Ik neem aan dat Ferrari niet vanuit de pitbox heeft geroepen "Laat de hele wereld even zien hoe wij zijn met team-orders". Ik denk eerder dat Barri zelf zoiets had van "Da's goed.... ik doe het voor Ferrari maar dan laat ik wel eerst de wereld zien wie er vandaag sneller was".
Bovendien vergeet je tientallen andere acties van Ferrari waarbij Barri altijd de dupe was. Pitten bijvoorbeeld. Ze offerden graag Barri's plek op om Shumi een puntje extra te laten halen. Die mentaliteit zie je terug in het feit dat ze geen twee dezelfde wagens op de baan kunnen neerzetten.
Juist Massa zal met hangende pootjes gehoorzamen. Juist hij.
Morge toch pas??quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:37 schreef sanger het volgende:
STR test vandaag op Jerez.
Sorry je hebt gelijkquote:
Bron F1Livequote:Schumacher is 'unemployed'
A useful situation in Switzerland
It 's not not by chance Schumacher choses
Switzerland as his home
In the country he resides, formula one's highest earner - Michael Schumacher - is officially unemployed.
Because motor racing is not recognised in Switzerland, the German has registered formally as an unemployed foreigner, according to the German Tageszeitung newspaper.
Even though his annual income tops more than $50 million, the 'unemployed' label means 37-year-old Schumacher only has to pay annual charges based on an income of $300,000.
Als het waar is wel !!quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:47 schreef Atreidez het volgende:
Djeez, dus hij steekt alles zo in ze zak ?
Je hebt slechts ten dele gelijk, want deed McLaren het foefje ook tot tweemaal toe openbaar en vlak voor de finish? Of deed McLaren net zoals Ferrari en ongetwijfeld ook vele andere teams in tientallen andere GP's gewoon degene met de beste strategie op dat moment (lees: de snellere) een vlugge doorgang verlenen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:58 schreef joostingh het volgende:
[..]
Kijk die race nog maar eens naar. Schumacher was sneller maar niet snel genoeg om Barrichello voorbij te kunnen. En ja hoe Barrichello dat deed was eigenlijk wel goed want nu mag het niet meer.
Alleen vraag ik mij dan af, op Silverstone (seizoen 2003) reed Coulthard voor Kimi en liet (heel duidelijk zichtbaar) Coulthard Kimi gewoon voorbij. En dit was verboden dat seizoen. Nu zeggen mensen heel vaak dat de FIA met 2 maten meet als het gaat om Ferrari maar zoals ik dat nu zie doen ze dat dus ook bij Mclaren. Dus ik denk niet dat ze met 2 maten meten.
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1139418803&archive=&start_from=&ucat="e:Jerez dag 2: Alonso met nipte voorsprong
Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 F. Alonso Renault M 01:16.956 89
2 J. Button Honda M 01:17.114 58
3 JP. Montoya McLaren M 01:17.273 53
4 P. de la Rosa McLaren M 01:17.425 109
5 R. Barrichello Honda M 01:17.492 60
6 N. Heidfeld BMW M 01:17.588 116
7 J. Villeneuve BMW M 01:18.069 91
8 M. Webber Williams B 01:18.281 86
9 H. Kovalainen Renault M 01:18.938 77
10 J. Trulli Toyota B 01:19.430 103
11 R. Schumacher Toyota B 01:19.681 84
12 N. Rosberg Williams B 01:19.965 29
13 T. Monteiro Midland F1 B 01:21.911 29
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=334quote:Testdag 3: Fiorano
Verslag
Het was vandaag de derde en laatste testdag van de week voor het Ferrari team, dat opnieuw werkte op het Fiorano circuit. Net als gisteren was het redelijk koud in Maranello, met temperaturen schommelend tussen 0 en 5°C.
Michael Schumacher ging verder met het ontwikkelingswerk aan de 248 F1. De Duitser legde in totaal 76 ronden af, waarvan twee op de ingekorte versie van de omloop. Zijn besttijd was een 57.647.
Op maandag 13 februari hervat Ferrari het testwerk op het Sakhir circuit in Bahrein. Daar zullen Luca Badoer en Felipe Massa in actie komen.
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12816_0_2_0_Cquote:Monaco aan Maas krijgt tweede editie
Zonet is bekend gemaakt dat Spa definitief van de F1-kalender werd verwijderd. Er zal echter toch nog Formule 1-geweld plaatsvinden in de lage landen. Op 20 augustus krijgt Monaco aan de Maas een vervolg. Na het succes van vorig jaar keurde het Rotterdamse college van B&W een tweede editie goed.
Herman Vaanholt, organisator van het evenement, vertelde dat ze ditmaal ook een topteam naar Rotterdam willen halen. "We willen naast de Nederlandse Formule 1-piloten ook nog één van de topteams naar Rotterdam halen. In besprekingen met een mogelijke hoofdsponsor bekijken we hoe we het evenement naar een nog hoger niveau kunnen tillen."
Robert Doornbos en Christijan Albers zijn dus ook weer van de partij. Doornbos, testrijder bij Red Bull Racing, vertelde het volgende: "Ik heb het vorig jaar onwijs naar mijn zin gehad tjidens dit evenement. Mijn debuut bij Minardi in Hockenheim en Monaco aan de Maas waren zeker het hoogtepunt van 2005. Goed om te horen dat de F1 ook dit jaar weer 'in town' is."
Christijan Albers, piloot bij MF1 racing, was al even enthousiast: “Goed om te horen dat we weer gas kunnen geven voor de fans in Nederland. De eerste Monaco aan de Maas in 2005 was een uniek evenement voor de Nederlandse autosportfans. Zoveel enthousiaste fans heb ik nog nooit bij elkaar gezien. Echt geweldig! Ik hoop dat ik er weer bij kan zijn en dat we er een nog groter spektakel van kunnen maken. En met de brug over de Maas erbij wordt het deze zomer helemaal Monaco in Rotterdam."
Monaco aan de Maas lokte vorig jaar zo’n half miljoen bezoekers. In 2006 wordt het circuit aangepast. Ze starten op de Willemsbrug over de Maas. Dan rijden ze verder via de Verlengde Willemsbrug, Blaak, Coolsingel, Hofplein, Pompenburg en in omgekeerde richting weer terug naar de finish op de Willemsbrug.
Jup.. mooie bak trouwensquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:44 schreef CybPraetorian het volgende:
uhmm andere colour-layout komt er nog wel... toch? anders lijkt hij wel heel erg op RBR
FIA heeft het zelf goedgekeurd dus ik vins eigenlijk de andere teams niet moeten zeuren.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:11 schreef sanger het volgende:
Wat vind de Fok! bezoeker van het feit dat ze met een V10 aan de start verschijnen?
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=109208quote:Gerhard Berger heeft 50% van Scuderia Toro Rosso gekocht. De Oostenrijker heeft op zijn beurt de helft van de aandelen van zijn eigen logistieke bedrijf aan Red Bull overgedragen. Berger zal per direct betrokken zijn bij het tweede team van Red Bull.
Die regel was er origineel ook alleen voor Minardi, omdat daar geld tekort was.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef mcyodogg het volgende:
Waarom is die regel er uberhaupt nog? Minardi is toch weg? Cosworth maakt sowieso al V8's voor Williams, plomp er dan ook een in de STR. Bovendien heeft dat team bakken met geld.
Het was een kostenbesparende regel voor mn Minardi.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:11 schreef sanger het volgende:
Wat vind de Fok! bezoeker van het feit dat ze met een V10 aan de start verschijnen?
quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:46 schreef Tarado het volgende:
Of ligt dit aan Albers' IQ?
Volgens mij zij Albers dat hij de reden van de kwalificatie niet goed begreep.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:46 schreef Tarado het volgende:
Ik vind het teruggaan van V10 naar V8 de zoveelste rare beslissing van de FIA, de auto's zijn in no time weer net zo snel als vorig jaar, alsof het enorm veel veiliger is als je 2 seconden langzamer over een rondje doet. De crashes van vooral Ralf Schumacher hebben laten zien dat F1 veilig is. De FIA verandert veel te veel, ze moeten de regels een paar jaar met rust laten, als ik lees dat Albers als coureur de kwalificatie regels niet eens begrijpt, hoe gaan wij dat dan begrijpen als toeschouwer? Of ligt dit aan Albers' IQ?
dit zei hij;quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij zij Albers dat hij de reden van de kwalificatie niet goed begreep.
Het systeem kent hij nog uit de DTM
Kijk dat is nu ook het probleem, de ontwikkelingen in de F1 zijn der mate hoog / snel. Dat op het moment dat je niet ingrijpt de F1 niet meer veilig zou zijn. Bedoel, nu hebben ze kleinere motoren en toch rijden ze ws. binnen een jaartje dezelfde tijden als met het oudere materiaal. Althans dat is de filosofie erachter, ben 't er niet geheel mee eens.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:46 schreef Tarado het volgende:
Ik vind het teruggaan van V10 naar V8 de zoveelste rare beslissing van de FIA, de auto's zijn in no time weer net zo snel als vorig jaar, alsof het enorm veel veiliger is als je 2 seconden langzamer over een rondje doet.
Volgens mij hebben nog niet veel mensen dat gedaan hoor. Er is juist bekend dat Cosworth een grotere ervaring heeft met het bouwen van V8'en.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:04 schreef Vitalogy het volgende:
Zo voor de mensen die de Cosworth motor al afschreven voordat ie gebouwd was.
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5453
hé, maar hij rijdt wel in de F1quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:51 schreef Googolplexian het volgende:
O, testentijden zeggen nu ineens wel wat?Dan nog maar een keertje.... "Albers, Welkom bij het nieuwe minardi! "
quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
een gelimiteerde V10 is illegaal.
Ik geef Midland groot gelijk als ze direct protest indienen bij een beter resultaat van STR.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907quote:Villeneuve :: F1.06-V8 even snel als C24-V10
vrijdag 10 februari 2006 om 09:38 - Tijdens het komende seizoen gelden er voor de teams veel nieuwe regels met betrekking tot de motor en banden. Elk team, met uitzondering van Scuderia Toro Rosso, is verplicht haar V10-motor in te ruilen voor een minder krachtigere V8-unit. Ook zijn de teams vanaf het volgende seizoen weer toegestaan banden te wisselen.
De FIA introduceerde deze reglementen onder andere omdat ze de snelheid van de bolides de kop in willen drukken. Echter, daarin is het overkoepelende autosportorgaan niet helemaal in geslaagd. Ferrari is met haar nieuwe bolide, de 248 F1, slechts een halve seconde langzamer dan haar voorloper met een V10-motor, die volgens de teams 200 paardenkrachten meer levert. Ook de nieuwe bolide van BMW Sauber is niet veel langzamer dan haar voorganger, de C24.
Felipe Massa reed in vorig jaar juli met de C24, uiteraard aangedreven door een V10-motor van Ferrari, ongeveer een rondetijd van 1 minuut en 27 seconden op het circuit van Jerez. Met de opvolger van de oude Saubers, de F1.06 met een BMW-V8, ging Nick Heidfeld op hetzelfde parcours slechts een halve seconde langzamer.
Dit zal onder meer komen omdat het team is overgenomen door BMW, waardoor de wagen meer testkilometers maakt en er meer up-dates voor de wagen komen. Ook gelden er zoals eerder vermeldt andere bandenregels, waardoor de bochtensnelheid van de wagen daardoor omhoog is gegaan.
Teamgenoot van Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve, liet daarom ook tegen het Zwitserse nieuwsblad Blick weten dat de F1.06 vrijwel even snel is als haar voorganger, ondanks alle snelheidsremmende maatregelen. “We zijn even snel met de V8-motor als de wagen van vorig jaar met de V10-motor.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |