abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34514593
Maar ik snap het toch niet. Toen je deze account aanmaakte, wist je dat West weg zou gaan als sponsor. Waarom dan toch die keuze?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_34516291
Ik vat m ook niet
Where facts are few, experts are many.
pi_34517418
McLaren vertrekt uit Barcelona

De test in Barcelona ligt stil. Het circuit is getroffen door noodweer, waardoor het rijden onmogelijk is geworden. McLaren heeft de spullen al gepakt en vertrekt van het circuit. Deze week testte het team voor het eerst met de nieuwe auto.

Toen het licht 's ochtends op groen sprong, lag de temperatuur net boven het vriespunt. Aangezien het 's nachts geregend had, was de baan nat. Al snel kwamen de regen en sneeuw weer uit de lucht.

Volgende week zal er verder getest worden in Valencia.
pi_34519251
die motoren zijn dit jaar ook niet al te best die van kimmi was gelijk al naar de klote
pi_34519295
De nieuwe Williams.

pi_34519416
Mooie bak die Willy! Lijkt nu wel erg veel op de nieuwe BMW ook...
Wanneer begint eigenlijk de nieuwe Fok!F1-pool?
pi_34519726

pi_34519769
Wat me opvalt is de ontbreking van het woord: Cosworth.
Misschien een eis van Karthikeyans sponsor TATA geweest?
pi_34519954
Mijn mening over de FW 28: De mooiste 2006 wagen die ik tot nu toe gezien heb, gewoon mooie vormen
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_34520008
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:49 schreef HPoi het volgende:
Wat me opvalt is de ontbreking van het woord: Cosworth.
Misschien een eis van Karthikeyans sponsor TATA geweest?
Cosworth staat een beetje weggestopt op het bodywork... Hier (pas op: 3000x2000, 3MB!) is het wél te zien, 'achter' de uitlaat.
.
pi_34520107
Philips is ook partner van Williams (of was dat al?). Van Williamsf1.com:
quote:
PHILIPS
www.philips.com
Philips has many divisions from medical systems to semi conductors but the Formula One sponsorship is specifically with Domestic Appliances and Personal Care. The precision and technological innovation of Formula One is an ideal fit with the values that we have at the core of our organisation.

Things you didn’t know about shaving:
1. The first Philips shaver was introduced in 1939.
2. 450m shavers have been sold in 66 years.
3. 78% of women prefer their men clean shaven.
4. America has the highest percentage of men who shave daily at 79%.
5. The average man in Europe spends, on average, £200 a year on shaving products.
.
pi_34520725
Philips was het van Sauber, maar blijkbaar zijn ze dus overgestapt.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_34520828
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:58 schreef Tackleberry het volgende:
Philips is ook partner van Williams (of was dat al?). Van Williamsf1.com:
[..]

Was een tijdje geleden bekend gewoden. Is de scheerapparatenafdeling van Philips die de sponsoring doet . Ze waren overigens een tijdje weg uit de Formule 1, nadat ze Philips Car Systems hadden verkocht.
pi_34521415
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:55 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Cosworth staat een beetje weggestopt op het bodywork... Hier (pas op: 3000x2000, 3MB!) is het wél te zien, 'achter' de uitlaat.
ok thanks.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:39:27 #167
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34521712
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:16 schreef mcyodogg het volgende:
Maar ik snap het toch niet. Toen je deze account aanmaakte, wist je dat West weg zou gaan als sponsor. Waarom dan toch die keuze?
ik rook en west is mijn favoriete merk
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_34521736
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:17 schreef mbn het volgende:

[..]

. Ze waren overigens een tijdje weg uit de Formule 1, nadat ze Philips Car Systems hadden verkocht.
ja maar, http://www.formula1.nl/in(...)and_sponsort_sauber/
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_34524330
Waarom zie ik Randstad nergens staan?
pi_34526115
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Waarom zie ik Randstad nergens staan?
Het staat wel op de borden erachter, maar op de auto en teamkleding kan ik het ook niet snel ontdekken. Waarschijnlijk gaat het om relatieve geringe sponsoring dan, waarbij relatiebeheer belangrijker is dan het vergoten van de bekendheid.
pi_34527245
Ik heb mij ingeschreven bij Randstad voor een bijbaantje bij Williams F1.
  zondag 29 januari 2006 @ 05:35:26 #172
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34572040
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8336_0_1_0


Ik zet m'n geld lekker in op Honda
hier stond in Elsevier ook nog iets over. Het is een schandaal in wallonie. Een van de waalse politici kon niet eens engels en heeft maar wat getekend, hij snapte er geen zak van..
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34575179
quote:
Op zondag 29 januari 2006 05:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hier stond in Elsevier ook nog iets over. Het is een schandaal in wallonie. Een van de waalse politici kon niet eens engels en heeft maar wat getekend, hij snapte er geen zak van..
Hahahaha! Dat meen je niet! Moest íe natuurlijk net bij Bernie flikken ... de man van de waterdichte contracten Maar dat kon íe niet weten als íe geen Engels kan
Calm down, please!
  zondag 29 januari 2006 @ 13:32:26 #174
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34577800
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:43 schreef HPoi het volgende:
Ik heb mij ingeschreven bij Randstad voor een bijbaantje bij Williams F1.
jij mag de schoenenpoetsen van een laagste vast team lid.., dat wordt jou bijbaan dan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_34578052
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:32 schreef WEST het volgende:

[..]

jij mag de schoenenpoetsen van een laagste vast team lid.., dat wordt jou bijbaan dan
Je moest ze de kost geven die zo zijn begonnen en nu een top-baan hebben binnen een team
Calm down, please!
  zondag 29 januari 2006 @ 13:42:55 #176
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34578233
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hahahaha! Dat meen je niet! Moest íe natuurlijk net bij Bernie flikken ... de man van de waterdichte contracten Maar dat kon íe niet weten als íe geen Engels kan
ben bang van wel, was nog vrij recent. Misschien dat iemand het artikel kan copy paste. Ik heb geen toegang tot de else4 website. Bizar was het wel. Het is dus een groot schandaal in Wallonie.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34579817
A1GP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Calm down, please!
  zondag 29 januari 2006 @ 16:37:34 #178
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34584401
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
A1GP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_34588113
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben benieuwd wat er was gebeurd in de laatste bochten als Zwitserland geen rem-defect had. Maar nevertheless ... EINDELIJK zeg. Ik zei net al dat ik het een goede racer vond maar de hoofdrace was subliem. Nog steeds jammer dat het geen zilver + goud is maar het geld (300k) is bij het team ... ik slik weer wat woorden in.
Calm down, please!
pi_34588380
Ik baalde er ook van maarja aan de ene kant is het te begrijpen dat hij het probeerde in de sprintrace, aan de andere kant niet.
Maar gelukkig is alles nog goed gekomen.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:35:33 #181
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34588447
als racer probeer je alles, en als het dan net niet geworden is tja shit hapens, maar een briljante move in de hoofdrace
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_34588551
Een echte racer weet toch dat de buitenbocht (ZEKER op een stratencircuit) glad is Het is 't gewoon niet waard om op zo'n moment je 2de plek op de tocht te zetten, imo.

WEST: welke briljante move in de hoofdrace? Toch niet die op Zwitserland (die toen al geen remmen meer had)? 16de starten en binnen één ronde op 10 liggen is echter wel briljant
Calm down, please!
  zondag 29 januari 2006 @ 18:41:04 #183
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34588588
Jos,Limburgs trots !
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_34588788
Nou zo stom was die actie in de sprintrace niet.
Als Frankrijk meer ruimte had gegeven hadden ze elkaar nooit geraakt, of zie ik dat nou verkeerd?
  zondag 29 januari 2006 @ 18:52:47 #185
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34588917
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Nou zo stom was die actie in de sprintrace niet.
Als Frankrijk meer ruimte had gegeven hadden ze elkaar nooit geraakt, of zie ik dat nou verkeerd?
Dan heeft een driver ballen,en dan is het nog niet goed.

Zo heeft elke sport zeikerds
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  maandag 30 januari 2006 @ 14:58:29 #186
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34613845
Volgens mij stond er F1 in de topic title?
pi_34614024
Nou voor jou dan wat F1 nieuws.

Bridgestone voorziet Super Aguri van banden

Bridgestone Motorsport liet deze ochtend weten het nieuwe Formule 1-team Super Aguri te voorzien van banden komend seizoen. De samenwerking zal per direct in gaan. Het team zal in februari voor het eerst met Bridgestone-banden gaan testen.

Bridgestone Motorsport directeur Hiroshi Yasukawa zei: "Het Super Aguri-team is een nieuw maar ambitieus team en we zijn blij dat ze voor Bridgestone gekozen hebben. Om te mogen werken met een nieuwe Formule 1-team is ontzettend spannend."

Voor Bridgestone is Aguri Suzuki, oprichter van het F1-team, geen onbekende. "We werken al meer dan twintig jaar samen met Aguri Suzuki in verschillende autosportklasses. We hebben er alle vertrouwen in dat hij een succesvol en professioneel Formule 1-team zal neerzetten."
pi_34615085
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:58 schreef TommyGun het volgende:
Volgens mij stond er F1 in de topic title?
Top Stories op News Now F1 NL:
quote:
Armand Broekmans over zege A1 Team Nederland: "Dit is...
RaceXpress 18:48 29-Jan-06

Verstappen reageert op crash
InsideF1 13:18 29-Jan-06

Sensationele winst voor Verstappen
F1Racing 17:34 29-Jan-06

Jos Verstappen smaakmaker in de "straten van Durban"
RaceXpress 01:04 30-Jan-06

Verstappen: ’Hopelijk is dit de ommekeer’
Formule1.info 15:27 29-Jan-06

Foto's (36): De A1GP hoofdrace in Durban
Formule1Wereld.nl 19:00 29-Jan-06

RaceXpress.nl in gesprek met Jos Verstappen na enerverende A1...
RaceXpress 16:06 28-Jan-06

A1 Grand Prix: Jos Verstappen aan het feest in...
Gazet van Antwerpen 11:02 30-Jan-06

A1GP: Reacties top drie
InsideF1 17:56 29-Jan-06

Albers' nieuwe 'kantoor' ligt op schema
The F1 Crew 08:44 30-Jan-06

A1GP: Hoofdrace: Verstappen wint in Zuid-Afrika
F1Today.nl 17:56 29-Jan-06

Jos kan het nog steeds!
The F1 Crew 07:07 30-Jan-06

Montoya op zoek naar nieuw team?
F1update.nl 07:44 30-Jan-06

A1GP: Overwinning voor Jos Verstappen
RTL5 17:48 29-Jan-06

A1GP: Verstappen ziet podium in rook opgaan
RTL5 17:18 29-Jan-06

A1GP: Verstappen blikt terug op zijn overwinning
Formule1Wereld.nl 15:10 29-Jan-06

A1GP: Verstappen pakt de zege in Durban!
pittalk.nl 16:03 29-Jan-06

Verstappen blij met overwinning
InsideF1 15:55 29-Jan-06

A1GP Durban Featurerace: Jos Verstappen WINT !
RaceXpress 14:48 29-Jan-06

We zijn nog steeds voor Ferrari
The F1 Crew 19:38 29-Jan-06
A1GP schijnt F1-fans ook te boeien
Calm down, please!
pi_34616186
Dan is dit nog niet de plek om er dan over te discussieren
Where facts are few, experts are many.
pi_34618459
Zit ik zo te zappen. Zie ik Christijan Albers op TMF.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_34618593
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:16 schreef Atreidez het volgende:
Dan is dit nog niet de plek om er dan over te discussieren
OP zegt van wel of is Verstappen verdwaald?

stiekum was de OP van mij van vorig jaar ... aan verandering onderhevig, als ik de klachten zo hoor
Calm down, please!
pi_34619299
Ik heb jou OP gebruikt ja. Maar wel aangepast, want die linkjes naar de teams klopten niet. (meer) En nog wat dingetjes.
pi_34619448
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:57 schreef HPoi het volgende:
Ik heb jou OP gebruikt ja. Maar wel aangepast, want die linkjes naar de teams klopten niet. (meer) En nog wat dingetjes.
Flink nieuws door blijven posten en we zitten zo aan deeltje 2

effe een OP maken die het topic waardig is (idd maar zonder A1GP... daar moet maar een apart topic voor komen)
Calm down, please!
pi_34620261
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:28 schreef mcyodogg het volgende:
Zit ik zo te zappen. Zie ik Christijan Albers op TMF.
Beter dan Heinz Harald Frentzen op welke zender dan ook.
pi_34620964
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Flink nieuws door blijven posten en we zitten zo aan deeltje 2

effe een OP maken die het topic waardig is (idd maar zonder A1GP... daar moet maar een apart topic voor komen)
Hierin lijkt mij.

[A1GP] Race 7: Durban - South Africa
pi_34633672
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:30 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Beter dan Heinz Harald Frentzen op welke zender dan ook.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_34634697
Hoe is het eigenlijk met Heinz Harald? Hij was toch in de laatste race van de DTM zwaar gecrashed?

Edit:
Ah voor 80% zeker dit jaar naar Audi in de DTM (misschien teamgenoot Verstappen ).

En wat betreft het ongeluk, zijn hoofd hebben ze drie keer gescand maar ze hebben niks kunnen vinden.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:28:31 #198
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34639282
Renstal denkt aan snelle inzet ’seamless shift gearbox’

Williams heeft ‘naadloos schakelende’ bak


31-1 - Williams heeft ‘m bijna klaar. Een naadloos overschakelende versnellingsbak. De ‘seamles shift gearbox’ wordt als het aan technisch-directeur Sam Michael ligt zo snel mogelijk ingezet in de nieuwe FW28.

Het pincipe van de nieuwe versnellingsbak is heel simpel: supersnel, naadloos overschakelen van de ene versnelling naar de andere. De tijdwinst is volgens technisch-medewerker Henk Wagenaar Hummelinck ‘mogelijk slechts een duizendste van een seconde per ronde’, maar is deasniettemin ‘de moeite waard’. ,,We werken er nog steeds aan, maar we hebben al duizenden testkilometers afgelegd’’, zegt technisch-directeur Sam Michael tegenover de Britse tv-zender ITV. ,,Het ziet er goed uit, maar we zijn er nog niet helemaal. We racen er pas mee, als we er de finish mee kunnen halen. Maar we zullen ‘m zo snel mogelijk inzetten.’’

Volgens Sam Michael, die er heilig van overtuigd is dat de ‘seamless shift gearbox’ sneller is dan een conventionele bak, zullen alle Formule 1-teams binnen afzienbare tijd op het nieuwe concept overstappen.


Ben benieuwd!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:01:27 #199
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34639641
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:28 schreef SupaMario het volgende:
Renstal denkt aan snelle inzet ’seamless shift gearbox’

Williams heeft ‘naadloos schakelende’ bak


31-1 - Williams heeft ‘m bijna klaar. Een naadloos overschakelende versnellingsbak. De ‘seamles shift gearbox’ wordt als het aan technisch-directeur Sam Michael ligt zo snel mogelijk ingezet in de nieuwe FW28.

Het pincipe van de nieuwe versnellingsbak is heel simpel: supersnel, naadloos overschakelen van de ene versnelling naar de andere. De tijdwinst is volgens technisch-medewerker Henk Wagenaar Hummelinck ‘mogelijk slechts een duizendste van een seconde per ronde’, maar is deasniettemin ‘de moeite waard’. ,,We werken er nog steeds aan, maar we hebben al duizenden testkilometers afgelegd’’, zegt technisch-directeur Sam Michael tegenover de Britse tv-zender ITV. ,,Het ziet er goed uit, maar we zijn er nog niet helemaal. We racen er pas mee, als we er de finish mee kunnen halen. Maar we zullen ‘m zo snel mogelijk inzetten.’’

Volgens Sam Michael, die er heilig van overtuigd is dat de ‘seamless shift gearbox’ sneller is dan een conventionele bak, zullen alle Formule 1-teams binnen afzienbare tijd op het nieuwe concept overstappen.


Ben benieuwd!!
was zoiets niet eerder verboden?
The line is a dot to you!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:02:10 #200
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34639650
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:01 schreef kepler het volgende:

[..]

was zoiets niet eerder verboden?
Volgens mij ook, maar ze zullen er wel iets op gevonden hebben neem ik aan!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_34639895
De Continu Variabele Transmissie, Variomatic ofwel jaratelversnelling zoals die vroeger in de DAF zat is verboden in de F1. Williams heeft zo'n bak (wel een aangepaste versie) een jaar of 17 geleden eens in een van hun bolides ingebouwd en dat scheelde meer dan een seconde per ronde. De FIA was er als de kippen bij om dit staaltje van Nederlands vernuft te verbieden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:23:33 #202
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34639950
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:18 schreef buitenbeentje het volgende:
De duwbandversnelling, Variomatic ofwel jaratelversnelling zoals die vroeger in de DAF zat is verboden. Williams heeft zo'n bak (wel een aangepaste versie) een jaar of 17 geleden eens in een van hun bolides ingebouwd en dat scheelde meer dan een seconde per ronde. De FIA was er als de kippen bij om dit staaltje van Nederlands vernuft te verbieden.
nee er was nog iets anders wat niet zo gek lang geleden verboden is. Misschien een jaar of twee terug... maar ik weet niet meer om welk team dat gaat
The line is a dot to you!
pi_34649410
Presentatie van de nieuwe Renault









  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 31 januari 2006 @ 16:05:05 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34650061
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:18 schreef buitenbeentje het volgende:
De Continu Variabele Transmissie, Variomatic ofwel jaratelversnelling zoals die vroeger in de DAF zat is verboden in de F1. Williams heeft zo'n bak (wel een aangepaste versie) een jaar of 17 geleden eens in een van hun bolides ingebouwd en dat scheelde meer dan een seconde per ronde. De FIA was er als de kippen bij om dit staaltje van Nederlands vernuft te verbieden.
volgens mij was het rond de tijd van Mansel toen williams superieur was. Het klonk erg grappig om Olav Mol te horen zeggen dat er mensen van daf in de pits bij Williams rondliepen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34650692
die renault, wat een joekel vleugels op dat body-work zeg.

En Mild Seven gaat nu definitief als Team Spirit door? Beetje rare manier van reclame maken.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_34650817
Ik vind hem de lelijkste tot nu toe.
Voor de rest hoop ik voor Giancarlo dat hij het goed doet dit seizoen. En als Alonso echt niet meer berekenend gaat rijden en nog wat laat zien dan mag hij van mij best winnen.

Maar als het weer hetzelfde liedje wordt dan hoef ik ze niet op het podium te zien.
pi_34650915
Oude tijden gaan herleven met Rossi


en ik bedoel niet het lange haar en bakkebaarden
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:33:15 #208
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34652787
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:25 schreef mcyodogg het volgende:
die renault, wat een joekel vleugels op dat body-work zeg.

En Mild Seven gaat nu definitief als Team Spirit door? Beetje rare manier van reclame maken.
Lucky Strike gaat toch ook door als "Racing Revolution"

Die Renault is niet moeders mooiste
Waarom niet Zwart/Wit/Geel
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_34653486
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgens mij was het rond de tijd van Mansel toen williams superieur was. Het klonk erg grappig om Olav Mol te horen zeggen dat er mensen van daf in de pits bij Williams rondliepen
Dat waren mensen van Van Doorne's Transmissie, zoals dat toendertijd heette.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34656581
quote:
Valencia: Barrichello bovenaan, terwijl Rossi spint

31-1 - Rubens Barrichello heeft op de eerste testdag van de week in Valencia de snelste rondetijd gereden: 1:19.359. Ook Honda’s testcoureur Anthony Davidson zat er goed bij. Anthony Davidson eindigde de dinsdag op de tweede positie.

Door de regenbuien die het circuit in ochtend teisterden, werd er vóór de middag bijna niet gereden door de vijf aanwezige teams. Maar in de middag verbeterden de omstandigheden. En als gevolg daarvan werden er toch nog aardig wat ronden gereden door de heren coureurs.

Michael Schumacher reed daarbij de meeste ronden. De Ferrari-rijder passeerde 87 maal start/finish achter het stuur van de nieuwe 248 F1. Zijn snelste rondetijd liet hij echter noteren met een oude auto. Met de 248 F1 moest hij zo’n twee tienden toegeven op de 1:20.358, die hem de derde plaats opleverde.

Voor Ferrari kwam ook Valentino Rossi in actie. Van een echte testdag voor de MotoGP-kampioen kan echter niet gesproken worden. Want kilometers maakte de motorcoureur amper. Toen hij een half uur voor het einde van de testdag eindelijk naar buiten kwam, strandde hij al na tien bochten naast de baan.

Rossi verloor onder het toeziend oog van circa 135 journalisten de controle over de F2004, die is uitgerust met een ‘gecastreerde’ V10-motor, en bleef steken in het grind. Een tijd zette hij dan ook niet op de klokken. Maar morgen (en ook overmorgen) krijgt hij daartoe alsnog de kans. Overigens belandde ook Schumacher in het grind, maar hij kon zijn weg vervolgen.

Met de nieuwe McLaren MP4-21 reed Kimi Raikkonen de vierde tijd van de dag. Hij was zo’n twee seconden langzamer dan Barrichello. Als gevolg van een technisch probleem kwam de Fin overigens niet toe aan hetgeen waar het bij testen eigenlijk om draait: kilometers maken. Hij reed slechts 24 ronden, ofwel bijna 110 kilometer.

Het Williams F1 Team kwam voor de tweede achtereenvolgende dag in actie met de FW28, die afgelopen vrijdag werd onthuld. Ditmaal met Mark Webber achter het stuur. Met de interim-auto werd getest door Nico Rosberg. Dat was niet vooraf gepland, want gisteren meldde een woordvoer van het team nog dat vrijdagrijder Alexander Wurz de hele week zou rijden met de interim-bolide, die is uitgerust met V8-motor. Terwijl Webber een probleemloze dag kende, ging die vlieger niet op voor de Duitse Williams-coureur. Rosberg belandde tot driemaal toe naast de baan. Twee keer door een stuurfout en een keer als gevolg van een kapotte motor.


De tijden:
1. R. Barrichello, Honda (M) 1.19.359, 59 ronden
2. A. Davidson, Honda (M) 1.19.996, 63
3. M. Schumacher, Ferrari (B) 1.20.358, 87
4. K. Raikkonen, McLaren-Mercedes (M) 1.21.194, 24
5. M. Webber, Williams-Cosworth (B) 1.22.388, 77
6. C. Klien, Red Bull-Ferrari (M) 1.22.599, 42
7. G. Paffett, McLaren-Mercedes (M) 1.23.836, 42
8. N. Rosberg, Williams-Cosworth (B) 1.23.936, 75
9. V. Rossi, Ferrari (B) Geen tijd, 0
bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8491

Mijn geld staat nog steeds op Honda Leuk voor Barri om nu al voor Shumi te staan (ook al zegt het waarschijnlijk erg weinig ... moet voor hem toch een leuk gevoel zijn)
Calm down, please!
pi_34657081
Spint ie

Wat is dat nu voor een legende. Nou ja morgen nog een kans.
pi_34657154
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:40 schreef Vitalogy het volgende:
Spint ie

Wat is dat nu voor een legende. Nou ja morgen nog een kans.
een motor-legende en daar moet 'ie 't bij houden, vinnik (zegt 'ie zelf ook... staat een beetje druk op die jongen, geloof ik).
Calm down, please!
pi_34658853
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

een motor-legende en daar moet 'ie 't bij houden, vinnik (zegt 'ie zelf ook... staat een beetje druk op die jongen, geloof ik).
Mwah, of gaan rallyrijden, gast rijdt sinds z'n jeugd al op alles wat wielen heeft. Dus ach, ik geef hem nog wel een kans op een dag met wat betere condities.
pi_34658866
De F1 kan wel een karakter als Rossi gebruiken en wat als hij net zo veel talent heeft voor autosport?
Dan is het toch zonde als hij nog jaren achter elkaar blijft bewijzen de allerbeste motorrijder te zijn (dat weten we nu ook al).
pi_34659061
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:26 schreef Vitalogy het volgende:
De F1 kan wel een karakter als Rossi gebruiken en wat als hij net zo veel talent heeft voor autosport?
Dan is het toch zonde als hij nog jaren achter elkaar blijft bewijzen de allerbeste motorrijder te zijn (dat weten we nu ook al).
Een karakter als Rossi kan alleen geen F1 gebruiken. Ik zie hem ook graag rijden in de F1 maar laten we eerlijk zijn; als 'ie dat echt had gewild wassie allang F1 coureur + de huidige F1 is meer een harde zakenwereld dan een wereld van snelle superhelden (helaas). Rossi is de laatste.
Calm down, please!
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:03:06 #216
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34698843
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:40 schreef Vitalogy het volgende:
Spint ie

Wat is dat nu voor een legende. Nou ja morgen nog een kans.
quote:
Rossi maakt indruk tijdens F1-test

Uitgegeven: 1 februari 2006 20:49
Laatst gewijzigd: 1 februari 2006 20:55
VALENCIA - Na zijn mislukte test gisteren, slaagde MotoGP-kampioen Valentino Rossi er op woensdag wel in om indruk te maken in zijn eerste echte F1-test. De Italiaan was in de oude Ferrari anderhalve seconde trager dan wereldkampioen Fernando Alonso, maar reed toch een knappe negende tijd.

Op dinsdag spinde Rossi in zijn eerste rondje van de baan, maar deze keer wist de Italiaan zijn Ferrari F2004 met V8-motor wel op het circuit te houden. In totaal legde de Italiaan 55 rondjes af. Zijn snelste rondje was een 1:12.856 en daarmee was Rossi minder dan een seconde trager dan Michael Schumachers nieuwe 248 F1.

De Duitse ex-wereldkampioen was één van de vier rijders die minder dan 1 minuut en twaalf seconden nodig hadden voor een rondje op het Ricardo Tormo circuit. De allersnelste rijder in Spanje was thuisrijder Fernando Alonso. De Spanjaard was nipt sneller dan de Honda van Jenson Button.
The line is a dot to you!
  donderdag 2 februari 2006 @ 08:16:49 #217
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34706016
Valencia dag 3 1 feb

1 F. Alonso Renault 01:11.219 52
2 J. Button Honda 01:11.327 89
3 M. Schumacher Ferrari 01:11.831 72
4 JP. Montoya McLaren 01:11.998 68
5 R. Barrichello Honda 01:12.062 112
6 H. Kovalainen Renault 01:12.113 29
7 J. Villeneuve BMW 01:12.619 78
8 R. Zonta Toyota 01:12.660 88
9 V. Rossi Ferrari 01:12.856 52
10 D. Coulthard Red Bull 01:12.930 36
11 A. Wurz Williams 01:12.925 82
12 G. Paffett McLaren 01:12.937 116
13 M. Webber Williams 01:13.050 67
14 J. Trulli Toyota 01:13.076 105
15 R. Kubica BMW 01:13.332 65
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_34706169
Maakt indruk is ook weer zwaar overdreven.
Met de 2004 Ferrari is al eens een tijd gereden van 1.10 op Valencia en deze hoort normaal gesproken ook nog sneller te zijn dan de 2006 wagens. Maar dat is toch allemaal maar speculatie.
Voor een rookie met zo weinig ervaring is het potentieel zeker goed, maar wil hij F1 rijder worden dan moet het uiteraard nog beter.

Mijn gevoel zegt dat het wel goed komt.
  donderdag 2 februari 2006 @ 08:39:27 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34706201
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:36 schreef Vitalogy het volgende:
Maakt indruk is ook weer zwaar overdreven.
Met de 2004 Ferrari is al eens een tijd gereden van 1.10 op Valencia en deze hoort normaal gesproken ook nog sneller te zijn dan de 2006 wagens. Maar dat is toch allemaal maar speculatie.
Voor een rookie met zo weinig ervaring is het potentieel zeker goed, maar wil hij F1 rijder worden dan moet het uiteraard nog beter.

Mijn gevoel zegt dat het wel goed komt.
Ik vrees van niet, tenminste met Rossi in F1
pi_34706983
whoei Honda goed voor 201 ronden
Calm down, please!
pi_34708661
Geen officieel nieuwtje, maar ik zat gister een quiz op Talpa te kijken (ja, met Linda de Snol ), en daar kwam een vraag over Bernie Ecclestone voorbij. Toen zeiden ze dat het vermoeden bestond dat het oorspronkelijke kapitaal van Ecclestone gekomen is van de Grote Treinroof Ik schrok wel ff, aangezien ze daar nooit iets van hebben teruggevonden.. Ze zeiden dat er een gerucht rond gaat dat Ecclestone het grote brein achter de overval was en ook omdat hij met 2 personen die voor de roof veroordeeld zijn geweest regelmatig wordt gezien.. Iemand meer info hier over?
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:47:52 #222
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34708747
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:44 schreef Atreidez het volgende:
Geen officieel nieuwtje, maar ik zat gister een quiz op Talpa te kijken (ja, met Linda de Snol ), en daar kwam een vraag over Bernie Ecclestone voorbij. Toen zeiden ze dat het vermoeden bestond dat het oorspronkelijke kapitaal van Ecclestone gekomen is van de Grote Treinroof Ik schrok wel ff, aangezien ze daar nooit iets van hebben teruggevonden.. Ze zeiden dat er een gerucht rond gaat dat Ecclestone het grote brein achter de overval was en ook omdat hij met 2 personen die voor de roof veroordeeld zijn geweest regelmatig wordt gezien.. Iemand meer info hier over?
dat is al heel lang bekend/een gerucht... maar we zullen het nooit weten denk ik
The line is a dot to you!
pi_34708819
Enig meer leesvoer hierover te krijgen?
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:55:38 #224
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34708934
ik heb zelf niks hierover, maar je kan googlen op "ecclestone great train robbery" dan vind je wel een hoop info denk ik
The line is a dot to you!
pi_34712295
Olav Mol heeft daar eens een column aan besteed. Wellicht dat het nog wel ergens op het net zwerft...
pi_34712874
quote:
Schumacher werkt hard aan fysieke gesteldheid

Michael Schumacher staat sinds het begin van zijn Formule 1-carrière bekend om zijn uitstekende conditie en het intensieve trainingsprogramma wat hij hanteert om zijn fysieke kracht op peil te houden. Toch lijkt het erop dat de vele jaren die hij er inmiddels op heeft zitten achter het stuur hun tol beginnen te eisen. Gisteren verscheen de ex-wereldkampioen in Valencia met een aangepaste helm die moet helpen bij het op niveau houden van zijn conditie.

De helm waarmee Schumacher gisteren zijn rondjes reed in de 248 is aan beide zijkanten voorzien van extra gewicht wat ervoor zorgt dat de toch al niet geringe G-krachten die in een bocht optreden extra versterkt worden. Het is de nieuwste poging van de inmiddels alweer 37-jarige Ferrari-coureur in zijn streven om zich te kunnen blijven meten met de jongere generatie coureurs onder aanvoering van Kimi Raikkonen en Fernando Alonso.

Recentelijk voerde Michael zijn fysieke gesteldheid al aan als een van de redenen dat het afgelopen seizoen niet allemaal meer van een leien dakje ging. “Naarmate je ouder wordt merk je dat je op sommige vlakken meer moeite moet doen dan je gewend bent”, aldus Schumacher. “Wat er afgelopen jaar is gebeurt heeft me zeker wakker geschud en ervoor gezorgd dat ik me realiseerde op welke punten ik het moeilijker heb gekregen.”

“De afgelopen tijd ben ik niet in staat geweest het onderste uit de kan te halen”, gaat hij verder. “Ik weet zeker dat ik er vanaf de start van het nieuwe seizoen weer zal staan en me maximaal voorbereid heb.” Voorlopig heeft Schumacher nog ruim een maand de tijd voordat de rode lichten tijdens de seizoensopener in Bahrein zullen doven. Vandaag test Michael in Valencia met Valentino Rossi en Felipe Massa.


bron nieuws
bron image
Calm down, please!
pi_34715956
Als hij hier nu al zo openhartig over spreekt, is het echt nog maar een kwestie van tijd, voordat hij zijn afscheid zal gaan aankondigen...
pi_34722255
@#$ server! mijn post

Rossi reed vandaag een 1.12.3. Daarmee was hij (weer) dik langzamer dan de mannen vooraan. Maar nu staat op pitpass.com dat Pedro de la Rosa de enige andere coureur was die met een V10 wagen reed. En PdlR was in een V10 McLaren iets langzamer.

Wat moet je daar dan van maken?!?
pi_34724487
pi_34733161
quote:
Overwegende witte livery voor Super Aguri


Super Aguri staat al de gehele winter volop in het nieuws. Eerst was het de vraag met welke auto het team wilde rijden en daarna waren er problemen over de deelname van het team. Inmiddels lijkt alles opgelost en heeft het team een tekening van de SA05 vrijgegeven.

Met deze bolide staat voor 14 februari een shakedown op Silverstone gepland, het is alleen nog niet bekend wie er achter het stuur zal zitten. Het team heeft nog altijd geen coureurs bevestigd voor 2006.

Het is geen verrassing dat de bolide geheel wit is, dat wit is immers onderdeel van de nationale Japanse racekleur. Ook de rode invloeden ontbreken niet, want de Honda-stickers zijn rood gespoten. Verder vallen ook de logo’s van het team zelf en van bandenleverancier Bridgestone op.

Zoals bekend zal het Japanse team de eerste fase van het seizoen rijden met chassis’ van de Arrows A23, bij één van de eerste Europese races wil de renstal haar nieuwe bolide laten debuteren. Als alles volgens plan verloopt zal het team wel vanaf de eerste race gebruik maken van Honda V8-motoren.

...
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8525
Calm down, please!
pi_34733205
Lijkt op een render die ik ook kan maken vraag me af of het echt is
Calm down, please!
pi_34735722
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:02 schreef Googolplexian het volgende:
Lijkt op een render die ik ook kan maken vraag me af of het echt is
Inderdaad hé, tis nogal onprofessioneel gedaan, dit ziet er niet uit, iig niet voor een F1-team.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:31:03 #233
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34795890
wat is trouwens het laatste nieuws over de FOK! F1 manager...??
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  maandag 6 februari 2006 @ 15:41:31 #234
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_34796206
Wanneer is de eerste race? laatste weekend van maart toch?
ff wachten nog
  maandag 6 februari 2006 @ 15:49:56 #235
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34796486
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/21294
Definitieve kalender...
quote:
Kalender 2006
12 maart: Bahrein
19 maart: Maleisië
2 april: Australië
23 april: San Marino
7 mei: Europa
14 mei: Spanje
28 mei: Monaco
11 juni: Engeland
25 juni: Canada
2 juli: Verenigde Staten
16 juli: Frankrijk
30 juli: Duitsland
6 augustus: Hongarije
27 augustus: Turkije
10 september: Italië
17 september: België
1 oktober: China
8 oktober: Japan
22 oktober: Brazilië

Tijden Grand Prix-weekends
vrijdag
11:00 - 12:00: Vrije training 1
14:00 - 15:00: Vrije training 2

zaterdag
11:00 - 12:00: Vrije training 3
14:00: Kwalificatie

zondag
14:00: Race

In Monaco worden de vrijdagsessies op donderdag gehouden.
De vrije training 3 start in Engeland om 09:30 en in Canada en de Verenigde Staten om 10:00.
De kwalificatie start in Engeland om 12:30 en in Canada en de Verenigde Staten om 13:00.
De race start in Bahrein om 14:30, in Maleisië en Turkije om 15:00, in Engeland om 12:00, en in Canada en de Verenigde Staten om 13:00.

Alle tijden zijn lokale tijden.
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_34797924
quote:
Super Aguri laat van zich horen -



lMiddels een perscommuniqué heeft het Super Aguri team enig licht in de duisternis verschaft over het 11e team in het Formule 1 startveld. Een week voor de eerste shakedown van de SA05 verschaffen de Japanners wat meer duidelijkheid over de 88 werknemers, die inmiddels in de oude Arrows fabriek in Leafield aan de modificatie werken van de oude Arrows A23, de SA05 en aan de nieuwe SA06 aan het bouwen zijn.

De ‘top’ van de organisatie is als volgt samengesteld. Zoals verwacht zal Aguri Suzuki als teamchef van zijn eigen team fungeren. De rol van bedrijfsleider wordt door Daniel Audetto overgenomen, die tevens als financieel adviseur Wayne Humphries terzijde zal staan. Aan de technische kant is Mark Preston als Chief Technical Officer aangetrokken, Peter McCool als Chefdesigner, Phill Spencer vervuld de taak als Mechanical Chief, terwijl Graham Taylor , afkomstig van het A1GP Team Netherlands, als Chefingenieur actief zal zijn. De functies race-ingenieur voor de bolides met nummer 22 en 23 worden bekleed door Gérry Hughes en Antonio Cuquerella. De functie van team manager wordt ingevuld door Mick Ainsley-Cowlishaw.

Het Super Aguri team zal op 14 februari op het circuit van Silverstone aanwezig zijn. Daar krijgt de SA05 de eerste shakedown. De eerste echte test volgt een week later als men van 21 tot 23 februari in Barcelona aanwezig is. De daarbij noodzakelijke coureurs zal men binnenkort bekend maken.

De gemodificeerde Arrows A23 met de nieuwe naam SA05 zal op Bridgestone rubber zijn geschoeid en wordt door een actuele Honda RA806E krachtbron aangedreven.
bron: http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1139238680&archive=&ucat=3
Calm down, please!
pi_34797938
17 september, hij staat erop

Where facts are few, experts are many.
pi_34798042
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:28 schreef Atreidez het volgende:
17 september, hij staat erop

quote:
GP België nog steeds op de kalender

De FIA heeft op zijn website de officiële F1-kalender van 2006 uitgegeven. Onze eigenste Grand Prix die zoals voorzien op 17 september zal verreden worden prijkt nog steeds op de kalender.

Een woordvoerder van de FIA gaf aan dat de Belgische proef "formeel op de kalender staat ingeschreven maar dat wil niet zeggen dat de organisatoren de wedstrijd ook zullen behouden."
bron: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8382_0_1_0

oud nieuws
Calm down, please!
pi_34798647


Toch bedankt...
Where facts are few, experts are many.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:59:57 #240
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34803220
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:30 schreef Googolplexian het volgende:
oud nieuws
Hee, dat was er een van mij, van afgelopen vrijdag idd.
Blijft nog steeds goed nieuws daarentegen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_34829594
Gaan we weer:
quote:
Albers wil geen rel meer creëren

Na afloop van de Grand Prix van China kwam Christijan Albers in opspraak nadat hij in het tijdschrift Formule 1 zijn kritiek uitte op land- en teamgenoot Robert Doornbos. In het blad was onder meer te lezen dat Doornbos zich te veel bezig hield met het genieten dat hij een Formule 1-coureur was. Volgens Albers zou hij ook, in tegenstelling tot Patrick Friesacher, niet bijdragen aan de doorontwikkeling van de wagen.

Dit verhaal is volgens de coureur, die is overgestapt naar het nieuwe MF1 Racing, te veel opgeblazen door de media. Volgens de Larenaar konden hij en Doornbos goed met elkaar samenwerken. Albers meent tegenover ITV-F1.com dat de media zegt dat er spanning tussen de twee Nederlanders was, terwijl dat dus niet het geval was.

“Ik mag Robert, hij is een aardige jongen”, laat de in Antwerpen woonachtige coureur weten. “Ik houd er echter niet van dat mensen zeggen dat de ene coureur beter is dan de andere terwijl ze nog nooit tegen elkaar hebben geracet. Dat is niet eerlijk.”

Volgens CA zijn zijn woorden verkeerd opgevat. Hij geeft toe dat hij inderdaad zijn mening over Doornbos had gegeven, maar dat derden er een ander verhaal van hebben gemaakt. “Er bestond geen irritatie tussen Robert en mij. Het is een feit dat ik wat heb gezegd, sommigen blazen het echter op. Ik zeg altijd dat ik niet van het gepraat houd, ik wil gewoon goede resultaten boeken. Goede resultaten maken het praten overbodig.”

Gisteren kreeg Albers de eer om met de eerste Russische Formule 1-bolide te rijden. Waar gisterochtend de M16 van MF1 Racing werd gepresenteerd, reed Albers gistermiddag de eerste ronden met het paradepaardje van de formatie van Alex Shnaider. Shnaider had vorig jaar Colin Kolles aangesteld om de dagelijkse honneurs waar te nemen, hoewel Albers nog vrij kort met de Roemeense Duitser samenwerkt, is hij erg blij met hem.

“Colin verricht ontzettend goed werk voor Midland en hij steunt me bij de dingen die ik vraag”, vervolgt Albers. “Voor mij is hij een held. Mocht dat veranderen zal ik dat niet naar buiten brengen omdat dat onprofessioneel is. Het team moet goed met elkaar samenwerken om alles uit de wagen te halen en we moeten ons niet focussen op wat iedereen van elkaar vindt. Dat zal ons niet helpen, ik vind het creëren van een goede atmosfeer binnen het team het belangrijkste.”
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12854

Gevolgd door:
quote:
Albers neemt Karthikeyan onder vuur

Net als eerder MF1 Racing teamchef Colin Kolles heeft nu ook Christijan Albers kritiek geuit aan het adres van Narain Karthikeyan. Albers staat voor de start van een nieuw Formule 1 avontuur met MF1 Racing. De Nederlander was vorig jaar een van de laatste coureurs die via Minardi, dat vaak als opstap naar een ander team werd gebruikt, in de F1 terecht is gekomen. Dit seizoen rijdt Albers voor MF1 Racing, waar hij de vervanger van Narain Karthikeyan is, die vorig seizoen voor Jordan uitkwam. De Indiër leek kans te maken op een stoeltje vanwege promotionele activiteiten om in India een GP van de grond te krijgen.

Eerder al uitte Kolles kritiek aan het adres van de Indiër, nu verwijt ook Albers dat Karthikeyan zich onprofessioneel heeft gedragen. Kolles liet vorig jaar november weten dat Karthikeyan zijn baantje niet is kwijtgeraakt door het gebrek aan sponsors, maar door een weinig professioneel management.

Albers voegt daaraan toe: “als mijn relatie met teamchef Colin Kolles ooit zal veranderen, dan zou ik dat zeer zeker niet met de pers bespreken. Je moet binnen een team nauw samenwerken om de auto te verbeteren, daar draait het om en niet wat de een van de ander vindt”. Albers uitte al eerder kritiek over zijn Minardi teamgenoot Robert Doornbos. De Rotterdammer kreeg het verwijt dat hij, in tegenstelling tot Patrick Friesacher, de auto niet verder ontwikkelde, maar in plaats daarvan aan iedereen die het maar horen wilde, vertelde “hoe leuk het wel niet was om Formule 1 te rijden”.

Hierover zegt Albers: “Ik heb alleen de waarheid gezegd. Ik blijf bij het motto vertel nooit iets over een andere coureur zolang je niet met hem in hetzelfde team hebt gereden”.
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1139316642&archive=&ucat=3


echt ... als het een wijf was dan was het een hoer
Calm down, please!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:32:35 #242
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34830262
wanneer komt die manager online??
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_34830525
Het ziet er naar uit dat schumi misschien wat meer tegenstand kan bieden dit seizoen want het vorige was natuurlijk niks...maar we zullen zien
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34830549
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef YellowLedbetter het volgende:
Het ziet er naar uit dat schumi misschien wat meer tegenstand kan bieden dit seizoen want het vorige was natuurlijk niks...maar we zullen zien
Mijn geld staat nog steeds op Honda Ik hoop dat Barri Shumi om de oren rijdt.
Calm down, please!
pi_34830593
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Mijn geld staat nog steeds op Honda Ik hoop dat Barri Shumi om de oren rijdt.
Neu niks er van. Barrichello is een waardeloze coureur die zich gedraagt als een mietje op de baan Die man heeft geen winnaarsmentaliteit
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:01:42 #246
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34831300
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:32 schreef CybPraetorian het volgende:
wanneer komt die manager online??
De planning is eind deze maand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_34831408
Wat een topnieuws vandaag:

Mercedes komt met verbeterde V8-krachtbron

Mercedes-Benz komt met een drastisch gewijzigde FO 108S-motor op de proppen. Dat meldt het Britse weekblad Autosport. De krachtbron levert naar verluidt zestig meer paarden dan de achtcilinder waarmee McLaren tot op heden reed, en moet het gat met de concurrentie dichten.

McLaren-Mercedes kent tot dusver een winter vol problemen. Vooral de betrouwbaarheid, maar ook het vermogen van de huidige V8 van Mercedes laat te wensen over. De herziene F0 108S-unit moet daar echter verandering in brengen.
De motor is in Stuttgart grondig onder handen genomen, en beschikt volgens Autosport onder meer over nieuwe, stabielere zuigers. Dat alles zou goed zijn voor een winst van zestig (!) pk. Mogelijk wordt er nog deze week in Jerez met de herziene krachtbron getest door het team van Ron Dennis. McLaren-Mercedes is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. [Formule1.nl]

Het gaat een leuk seizoen worden
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:05:24 #248
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34831456
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De planning is eind deze maand.
dus we hebben een keine 14 dagen om onze teams voorelkaar te krijgen?

12 maart is de eerste race...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 februari 2006 @ 16:15:19 #249
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34831812
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Neu niks er van. Barrichello is een waardeloze coureur die zich gedraagt als een mietje op de baan Die man heeft geen winnaarsmentaliteit
eens
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:23:39 #250
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34832056
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:05 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

dus we hebben een keine 14 dagen om onze teams voorelkaar te krijgen?

12 maart is de eerste race...
Dat klopt, maar dit lijkt me niet het topic om daar over te gaan discussieren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_34832137
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Neu niks er van. Barrichello is een waardeloze coureur die zich gedraagt als een mietje op de baan Die man heeft geen winnaarsmentaliteit
We zullen zien. Ik denk dat Barri nog wel een appeltje met Shumi heeft te schillen.
Ook wel fijn dat 'ie eindelijk een gelijkwaardige auto krijgt. Barri heeft juist nu winnarsmentaliteit te over.

Ferrari heeft 'm klein gehouden .... kwestie van wachten voordat Massa ook gaat janken.
Calm down, please!
pi_34832487
quote:
Wie test waar deze week?

De testweek is weer begonnen. Hoogtijd dus voor een overzicht van wie waar test en wanneer. Op Red Bull en Ferrari na zullen alle teams deze week in actie komen op Jerez. RBR zou eerst ook komen maar heeft vanwege koelingsproblemen gekozen voor een circuit dichter bij huis, namelijk Silverstone. Ferrari zal gedurende de hele week testen het circuit van Fiorano. Hieronder een overzicht van de teams in Jerez.

Dinsdag 7 februari

Toyota: Ricardo Zonta, Olivier Panis
Honda: Rubens Barrichello, Jenson Button
Williams: Nico Rosberg, Alexander Wurz
Midland: Tiago Monteiro, Christijan Albers

Woensdag 8 februari
Renault: Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella
McLaren: Juan Pablo Montoya, Gary Paffett
Toyota: Ralf Schumacher, Jarno Trulli
Honda: Rubens Barrichello, Jenson Button
BMW: Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve
Williams: Mark Webber, Nico Rosberg
Midland: Tiago Monteiro, Christijan Albers

Donderdag 9 februari
Renault: Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella
McLaren: Kimi Raikkonen, Gary Paffett
Toyota: Ralf Schumacher, Jarno Trulli
Honda: Jenson Button
BMW: Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve
Williams: Mark Webber, Alexander Wurz
Midland: Tiago Monteiro, Christijan Albers
Toro Rosso: Vitantonio Liuzzi

Vrijdag 10 februari
Renault: Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella
McLaren: Pedro de la Rosa, Gary Paffett
BMW: Nick Heidfeld, Robert Kubica
Midland: Tiago Monteiro, Christijan Albers
Toro Rosso: Scott Speed

Zaterdag 11 februari
Renault: Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella
McLaren: Pedro de la Rosa

Deze gegevens kunnen veranderen
http://racingcourant.nl/index.php?subaction=showfull&id=1139326131&archive=
Calm down, please!
pi_34833001
Ik hoop ook de Rubens weer te zien van voor de Ferrari tijd, die beviel me een stuk beter
Where facts are few, experts are many.
pi_34833562
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

We zullen zien. Ik denk dat Barri nog wel een appeltje met Shumi heeft te schillen.
Ook wel fijn dat 'ie eindelijk een gelijkwaardige auto krijgt. Barri heeft juist nu winnarsmentaliteit te over.

Ferrari heeft 'm klein gehouden .... kwestie van wachten voordat Massa ook gaat janken.
Ik denk dat als je Massa in de zelfde situatie brengt als Barrichello destijds in Oostenrijk dat Massa gewoon net doen of hij doof is en stug doorrijdt, in tegenstelling tut die uberloser. Ik had het wel geweten als ik daar had gereden
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34835889
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 17:10 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ik denk dat als je Massa in de zelfde situatie brengt als Barrichello destijds in Oostenrijk dat Massa gewoon net doen of hij doof is en stug doorrijdt, in tegenstelling tut die uberloser. Ik had het wel geweten als ik daar had gereden
Denk je ook niet dat die actie van Barri toen JUIST uit protest was? Ik neem aan dat Ferrari niet vanuit de pitbox heeft geroepen "Laat de hele wereld even zien hoe wij zijn met team-orders". Ik denk eerder dat Barri zelf zoiets had van "Da's goed.... ik doe het voor Ferrari maar dan laat ik wel eerst de wereld zien wie er vandaag sneller was".

Bovendien vergeet je tientallen andere acties van Ferrari waarbij Barri altijd de dupe was. Pitten bijvoorbeeld. Ze offerden graag Barri's plek op om Shumi een puntje extra te laten halen. Die mentaliteit zie je terug in het feit dat ze geen twee dezelfde wagens op de baan kunnen neerzetten.

Juist Massa zal met hangende pootjes gehoorzamen. Juist hij.
Calm down, please!
pi_34836206
quote:
Testen te Jerez: Dag 1

Alexander Wurz reed vandaag de snelste chrono tijdens de openingsdag van een testsessie in Jerez. De testrijder van Williams ging de Honda’s van Button en Barrichello vooraf. Wurz nam plaats achter het stuur van de interim-wagen.

Buiten Williams en Honda, kwamen ook Toyota en Midland in actie. Midland zette de nieuwe M16 in en had daarvoor één chassis beschikbaar, voorbestemd voor Christijan Albers. Tiago Monteiro testte met de EJ15B.

1.-Alex Wurz (Williams) 1.18.144 48 ronden
2.-J. Button (Honda) 1.18.250 88 ronden
3.-R.Barrichello (Honda) 1.18.626 112 ronden
4.-N. Rosberg (Williams) 1.18.735 84 ronden
5.-Ricardo Zonta (Toyota) 1.20.162 85 ronden
6.-O. Panis (Toyota) 1.20.339 79 ronden
7.-C.Albers (Midland) 1.21.551 74 ronden
8.-T. Monteiro (Midland) 1.22.318 71 ronden
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12805_0_2_0_C [popups]


3 seconden maar welkom in de nieuwe Minardi, Chris!
Calm down, please!
pi_34845122
Ik vind deze tijd voor de allereerste test eigenlijk niet eens zo slecht. Zo'n 1,5 sec achter Toyota die al heel wat test kilometers op Jerez gemaakt. Het valt me niet eens tegen.

Wat dacht jij dan? Dat ze meteen de snelste wagen van het F1 circuit zouden hebben?
pi_34845236
Wacht nog ff met oordelen tot het eind van de week. Dan hebben ze een betere afstelling en zullen er ook wel wat snelle runs gemaakt zijn. Is het dan nog 3 seconden (lijkt me heel erg sterk) dan wordt het een moeilijk seizoen voor Chrisje.
pi_34846674
Ik denk dat ze donderdag wel tijden van 1:20 laag gaan rijden, tenminste dat is te hopen
pi_34850934
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:32 schreef Vitalogy het volgende:
Wacht nog ff met oordelen tot het eind van de week. Dan hebben ze een betere afstelling en zullen er ook wel wat snelle runs gemaakt zijn. Is het dan nog 3 seconden (lijkt me heel erg sterk) dan wordt het een moeilijk seizoen voor Chrisje.
In de tussentijd doen de andere teams niets, natuurlijk (betrouwbaarheid, koeling, resonantie, verbruik, etc ...n'important. Je test namelijk alleen op snelheid ). Achterstand, schmachterstand. [/sarcasme]

Het enige team waar Midland dit jaar mee gaat battlen is Super Aguri en Toro Rosso (die, zolang de FIA geen extra maatregelen neemt tegen de krachtigere V10, een geduchte tegenstander van MF1 gaat worden).
Calm down, please!
  woensdag 8 februari 2006 @ 03:58:37 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34853483
Wat belangrijk is voor Albers is dat hij sneller is dan zijn teammaat en dat scheelt toch bijna 0,8s.

7.-C.Albers (Midland) 1.21.551 74 ronden
8.-T. Monteiro (Midland) 1.22.318 71 ronden

Wat Barri betreft, Hij was 99 van de 100 keer langzamer dan Schumi, hoewel misschien onterecht in vele ogen vind ik het niet meer dan normaal dat je de beste rijder het beste materiaal en beste service geeft. Wordt wel een interessante strijd tussen hem en Button waarvan ik hem toch het voordeel van de twijfel geef.
pi_34855568
Monteiro reed in de oude wagen. Maar maakt ook verder niet uit. Ik vind het nogal een partij domme kletspraat om aan deze eerste test meteen een heel oordeel te gaan hangen over de wagen. Zeker als relatief gezien het voor een eerste test gewoonweg niet slecht is.

Maar goed als men dat al niet eens in ziet...
pi_34856456
quote:
Super Aguri maakt teamleden bekend

Het nieuwe Super Aguri-team heeft de belangrijkste namen die het Japanse team in goede banen moet leiden, bekend gemaakt. Namen van de coureurs zijn echter nog niet vernoemd maar verwacht wordt dat Takuma Sato de eerste rijder van het team wordt. Die bekendmaking gebeurt mogelijk nog deze week.

Teambaas: Aguri Suzuki
Technisch directeur: Mark Preston
Managing Director: Daniël Audetto
Hoofdontwerper: Peter McCool
Chief Operations Officer: Kevin Lee
Hoofd Race Engineering: Graham Taylor
Teammanager: Mick Ainsley-Cowlishaw
Hoofdmechanieker: Phil Spencer
Race-ingenieur, wagen nr. 22: Gérry Hughes
Race ingenieur, wagen nr. 23: Antonio Cuquerella
Persverantwoordelijke: Emma Bearpark

Super Aguri zal voor het eerst testen op 21 tot 23 februari in Barcelona.
http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8392_0_1_0


Peter McCool ... wat een naam!
Calm down, please!
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:26:42 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34856533
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:42 schreef HPoi het volgende:
Presentatie van de nieuwe Renault

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Erg fraai weer, geil spits neusje en natuurlijk de geweldige kleuren.
pi_34857260
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:44 schreef Vitalogy het volgende:

Maar goed als men dat al niet eens in ziet...
inderdaad, wacht nou maar tot het eerste weekend, of de iig de eerste paar races dan kan je pas goed zien hoe iedereen er een beetje voorstaat!
pi_34857448
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:14 schreef waterbed-o-loog het volgende:
ik las dat Spa dit jaar niet door gaat

http://www.hln.be/hln/cch(...)DCSext.bron=homeArt5
Gaat ook niet door, circuit kan niet op tijd aan de eisen voldoen. DTM gaat overigens ook niet door, vriend van mij had geld van zijn kaartjes voor de DTM op Spa al teruggekregen.

Wel jammer dat Spa er niet bij zit dit jaar, was altijd wel een spectaculaire race
The extreme always seems to make an impression.
pi_34859155
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Denk je ook niet dat die actie van Barri toen JUIST uit protest was? Ik neem aan dat Ferrari niet vanuit de pitbox heeft geroepen "Laat de hele wereld even zien hoe wij zijn met team-orders". Ik denk eerder dat Barri zelf zoiets had van "Da's goed.... ik doe het voor Ferrari maar dan laat ik wel eerst de wereld zien wie er vandaag sneller was".

Bovendien vergeet je tientallen andere acties van Ferrari waarbij Barri altijd de dupe was. Pitten bijvoorbeeld. Ze offerden graag Barri's plek op om Shumi een puntje extra te laten halen. Die mentaliteit zie je terug in het feit dat ze geen twee dezelfde wagens op de baan kunnen neerzetten.

Juist Massa zal met hangende pootjes gehoorzamen. Juist hij.
Kijk die race nog maar eens naar. Schumacher was sneller maar niet snel genoeg om Barrichello voorbij te kunnen. En ja hoe Barrichello dat deed was eigenlijk wel goed want nu mag het niet meer.

Alleen vraag ik mij dan af, op Silverstone (seizoen 2003) reed Coulthard voor Kimi en liet (heel duidelijk zichtbaar) Coulthard Kimi gewoon voorbij. En dit was verboden dat seizoen. Nu zeggen mensen heel vaak dat de FIA met 2 maten meet als het gaat om Ferrari maar zoals ik dat nu zie doen ze dat dus ook bij Mclaren. Dus ik denk niet dat ze met 2 maten meten.
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:37:55 #268
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34860525
STR test vandaag op Jerez.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:28:15 #269
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34862061
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:37 schreef sanger het volgende:
STR test vandaag op Jerez.
Morge toch pas??
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:33:59 #270
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34862241
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:28 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Morge toch pas??
Sorry je hebt gelijk
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:28:07 #271
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34868370
quote:
Schumacher is 'unemployed'
A useful situation in Switzerland


It 's not not by chance Schumacher choses
Switzerland as his home

In the country he resides, formula one's highest earner - Michael Schumacher - is officially unemployed.

Because motor racing is not recognised in Switzerland, the German has registered formally as an unemployed foreigner, according to the German Tageszeitung newspaper.

Even though his annual income tops more than $50 million, the 'unemployed' label means 37-year-old Schumacher only has to pay annual charges based on an income of $300,000.
Bron F1Live
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_34869129
Djeez, dus hij steekt alles zo in ze zak ?
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:59:24 #273
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34869550
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:47 schreef Atreidez het volgende:
Djeez, dus hij steekt alles zo in ze zak ?
Als het waar is wel !!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_34869603
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:58 schreef joostingh het volgende:

[..]

Kijk die race nog maar eens naar. Schumacher was sneller maar niet snel genoeg om Barrichello voorbij te kunnen. En ja hoe Barrichello dat deed was eigenlijk wel goed want nu mag het niet meer.

Alleen vraag ik mij dan af, op Silverstone (seizoen 2003) reed Coulthard voor Kimi en liet (heel duidelijk zichtbaar) Coulthard Kimi gewoon voorbij. En dit was verboden dat seizoen. Nu zeggen mensen heel vaak dat de FIA met 2 maten meet als het gaat om Ferrari maar zoals ik dat nu zie doen ze dat dus ook bij Mclaren. Dus ik denk niet dat ze met 2 maten meten.
Je hebt slechts ten dele gelijk, want deed McLaren het foefje ook tot tweemaal toe openbaar en vlak voor de finish? Of deed McLaren net zoals Ferrari en ongetwijfeld ook vele andere teams in tientallen andere GP's gewoon degene met de beste strategie op dat moment (lees: de snellere) een vlugge doorgang verlenen?
  woensdag 8 februari 2006 @ 17:13:51 #275
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34870039
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_34870905
Jammer dat Spa geannuleerd is, zou er waarschijnlijk heen gaan, nu dan maar weer naar Hockenheim.
The extreme always seems to make an impression.
pi_34872138
quote:
Jerez dag 2: Alonso met nipte voorsprong


Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 F. Alonso Renault M 01:16.956 89
2 J. Button Honda M 01:17.114 58
3 JP. Montoya McLaren M 01:17.273 53
4 P. de la Rosa McLaren M 01:17.425 109
5 R. Barrichello Honda M 01:17.492 60
6 N. Heidfeld BMW M 01:17.588 116
7 J. Villeneuve BMW M 01:18.069 91
8 M. Webber Williams B 01:18.281 86
9 H. Kovalainen Renault M 01:18.938 77
10 J. Trulli Toyota B 01:19.430 103
11 R. Schumacher Toyota B 01:19.681 84
12 N. Rosberg Williams B 01:19.965 29
13 T. Monteiro Midland F1 B 01:21.911 29
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1139418803&archive=&start_from=&ucat=&
quote:
Testdag 3: Fiorano

Verslag
Het was vandaag de derde en laatste testdag van de week voor het Ferrari team, dat opnieuw werkte op het Fiorano circuit. Net als gisteren was het redelijk koud in Maranello, met temperaturen schommelend tussen 0 en 5°C.

Michael Schumacher ging verder met het ontwikkelingswerk aan de 248 F1. De Duitser legde in totaal 76 ronden af, waarvan twee op de ingekorte versie van de omloop. Zijn besttijd was een 57.647.

Op maandag 13 februari hervat Ferrari het testwerk op het Sakhir circuit in Bahrein. Daar zullen Luca Badoer en Felipe Massa in actie komen.
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=334
Calm down, please!
pi_34872684
quote:
Monaco aan Maas krijgt tweede editie

Zonet is bekend gemaakt dat Spa definitief van de F1-kalender werd verwijderd. Er zal echter toch nog Formule 1-geweld plaatsvinden in de lage landen. Op 20 augustus krijgt Monaco aan de Maas een vervolg. Na het succes van vorig jaar keurde het Rotterdamse college van B&W een tweede editie goed.

Herman Vaanholt, organisator van het evenement, vertelde dat ze ditmaal ook een topteam naar Rotterdam willen halen. "We willen naast de Nederlandse Formule 1-piloten ook nog één van de topteams naar Rotterdam halen. In besprekingen met een mogelijke hoofdsponsor bekijken we hoe we het evenement naar een nog hoger niveau kunnen tillen."

Robert Doornbos en Christijan Albers zijn dus ook weer van de partij. Doornbos, testrijder bij Red Bull Racing, vertelde het volgende: "Ik heb het vorig jaar onwijs naar mijn zin gehad tjidens dit evenement. Mijn debuut bij Minardi in Hockenheim en Monaco aan de Maas waren zeker het hoogtepunt van 2005. Goed om te horen dat de F1 ook dit jaar weer 'in town' is."

Christijan Albers, piloot bij MF1 racing, was al even enthousiast: “Goed om te horen dat we weer gas kunnen geven voor de fans in Nederland. De eerste Monaco aan de Maas in 2005 was een uniek evenement voor de Nederlandse autosportfans. Zoveel enthousiaste fans heb ik nog nooit bij elkaar gezien. Echt geweldig! Ik hoop dat ik er weer bij kan zijn en dat we er een nog groter spektakel van kunnen maken. En met de brug over de Maas erbij wordt het deze zomer helemaal Monaco in Rotterdam."

Monaco aan de Maas lokte vorig jaar zo’n half miljoen bezoekers. In 2006 wordt het circuit aangepast. Ze starten op de Willemsbrug over de Maas. Dan rijden ze verder via de Verlengde Willemsbrug, Blaak, Coolsingel, Hofplein, Pompenburg en in omgekeerde richting weer terug naar de finish op de Willemsbrug.
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12816_0_2_0_C

Calm down, please!
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:38:16 #279
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34894390
De nieuwe Toro Rosso-wagen.


Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:44:50 #280
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34898584
uhmm andere colour-layout komt er nog wel... toch? anders lijkt hij wel heel erg op RBR
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:01:27 #281
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34899192
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:44 schreef CybPraetorian het volgende:
uhmm andere colour-layout komt er nog wel... toch? anders lijkt hij wel heel erg op RBR
Jup.. mooie bak trouwens
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:11:58 #282
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34899550
Wat vind de Fok! bezoeker van het feit dat ze met een V10 aan de start verschijnen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:41:37 #283
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34900542
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:11 schreef sanger het volgende:
Wat vind de Fok! bezoeker van het feit dat ze met een V10 aan de start verschijnen?
FIA heeft het zelf goedgekeurd dus ik vins eigenlijk de andere teams niet moeten zeuren.
Als een begrensde V10 zoveel sneller is moeten ze er zelf ook maar mee gaan rijden!!

Maar het is natuurlijk wel leuker als iedereen met dezelfde motor rijd!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:49:52 #284
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_34900799
Berger voor 50% eigenaar STR
quote:
Gerhard Berger heeft 50% van Scuderia Toro Rosso gekocht. De Oostenrijker heeft op zijn beurt de helft van de aandelen van zijn eigen logistieke bedrijf aan Red Bull overgedragen. Berger zal per direct betrokken zijn bij het tweede team van Red Bull.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=109208
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_34900948
Waarom is die regel er uberhaupt nog? Minardi is toch weg? Cosworth maakt sowieso al V8's voor Williams, plomp er dan ook een in de STR. Bovendien heeft dat team bakken met geld.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:10:19 #286
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34901496
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef mcyodogg het volgende:
Waarom is die regel er uberhaupt nog? Minardi is toch weg? Cosworth maakt sowieso al V8's voor Williams, plomp er dan ook een in de STR. Bovendien heeft dat team bakken met geld.
Die regel was er origineel ook alleen voor Minardi, omdat daar geld tekort was.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34901924
Ja weet ik, daarom de verwijzing. Ze hadden die V10-mogelijkheid daarna meteen moeten afschaffen, om de twee redenen die ik eerder aangaf. 1. STR's motorleverancier maakt al V8's en 2. De tijd van dappere (arme) particuliers is zo goed als voorbij, (op Suzuki na, maar die kan rekenen op steun van Honda).
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_34902352
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:11 schreef sanger het volgende:
Wat vind de Fok! bezoeker van het feit dat ze met een V10 aan de start verschijnen?
Het was een kostenbesparende regel voor mn Minardi.
Minardi bestaat niet meer.
STR heeft geld zat.
De regel is niet meer van toepassing, een gelimiteerde V10 is illegaal.

Ik geef Midland groot gelijk als ze direct protest indienen bij een beter resultaat van STR.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:46:16 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34902695
Ik vind het teruggaan van V10 naar V8 de zoveelste rare beslissing van de FIA, de auto's zijn in no time weer net zo snel als vorig jaar, alsof het enorm veel veiliger is als je 2 seconden langzamer over een rondje doet. De crashes van vooral Ralf Schumacher hebben laten zien dat F1 veilig is. De FIA verandert veel te veel, ze moeten de regels een paar jaar met rust laten, als ik lees dat Albers als coureur de kwalificatie regels niet eens begrijpt, hoe gaan wij dat dan begrijpen als toeschouwer? Of ligt dit aan Albers' IQ?
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:48:03 #290
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34902750
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:46 schreef Tarado het volgende:
Of ligt dit aan Albers' IQ?
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:50:32 #291
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34902833
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:46 schreef Tarado het volgende:
Ik vind het teruggaan van V10 naar V8 de zoveelste rare beslissing van de FIA, de auto's zijn in no time weer net zo snel als vorig jaar, alsof het enorm veel veiliger is als je 2 seconden langzamer over een rondje doet. De crashes van vooral Ralf Schumacher hebben laten zien dat F1 veilig is. De FIA verandert veel te veel, ze moeten de regels een paar jaar met rust laten, als ik lees dat Albers als coureur de kwalificatie regels niet eens begrijpt, hoe gaan wij dat dan begrijpen als toeschouwer? Of ligt dit aan Albers' IQ?
Volgens mij zij Albers dat hij de reden van de kwalificatie niet goed begreep.

Het systeem kent hij nog uit de DTM
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:00:28 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34903157
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Volgens mij zij Albers dat hij de reden van de kwalificatie niet goed begreep.

Het systeem kent hij nog uit de DTM
dit zei hij;

Als het gaat om het kwalificatiesysteem, is Albers nog niet helemaal overtuigd. ,,Ik heb het rooster van de kwalificatie bekeken, maar ik snap het nog niet helemaal. Maar eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit. We gaan gewoon proberen om een zo snel mogelijke ronde te rijden. Bij de DTM heb je ook een ‘afval-systeem’, ik ken het dus goed”, zegt Albers.
pi_34903321
Zo voor de mensen die de Cosworth motor al afschreven voordat ie gebouwd was.

http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5453
pi_34903569
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:46 schreef Tarado het volgende:
Ik vind het teruggaan van V10 naar V8 de zoveelste rare beslissing van de FIA, de auto's zijn in no time weer net zo snel als vorig jaar, alsof het enorm veel veiliger is als je 2 seconden langzamer over een rondje doet.
Kijk dat is nu ook het probleem, de ontwikkelingen in de F1 zijn der mate hoog / snel. Dat op het moment dat je niet ingrijpt de F1 niet meer veilig zou zijn. Bedoel, nu hebben ze kleinere motoren en toch rijden ze ws. binnen een jaartje dezelfde tijden als met het oudere materiaal. Althans dat is de filosofie erachter, ben 't er niet geheel mee eens. V10/12's
pi_34903624
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:04 schreef Vitalogy het volgende:
Zo voor de mensen die de Cosworth motor al afschreven voordat ie gebouwd was.

http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5453
Volgens mij hebben nog niet veel mensen dat gedaan hoor. Er is juist bekend dat Cosworth een grotere ervaring heeft met het bouwen van V8'en.
pi_34908574
SRT boft even met hun en afgekapte rb2 v10, ze zijn meer dan een seconde sneller dan midland
pi_34911292
1.19.3 is een enorme BS tijd. Dat gaat nergens over.
FIA nu ingrijpen anders wordt het een klucht aan het begin van het seizoen.


Midland moet morgen ook dik in de 1.19.
Albers tot nu toe nog steeds sneller dan Monteiro.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:07:39 #298
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34928074
Ik verwacht Albers vandaag wel in de 1.18 hoog
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34928737
O, testentijden zeggen nu ineens wel wat?

Dan nog maar een keertje.... "Albers, Welkom bij het nieuwe minardi! "

Calm down, please!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:52:54 #300
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34928760
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:51 schreef Googolplexian het volgende:
O, testentijden zeggen nu ineens wel wat?

Dan nog maar een keertje.... "Albers, Welkom bij het nieuwe minardi! "

hé, maar hij rijdt wel in de F1

en iedereen weet het, beter achteraan in de F1 dan kampioen in laten we zeggen het DTM
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34928762
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

een gelimiteerde V10 is illegaal.
Ik geef Midland groot gelijk als ze direct protest indienen bij een beter resultaat van STR.
quote:
Villeneuve :: F1.06-V8 even snel als C24-V10

vrijdag 10 februari 2006 om 09:38 - Tijdens het komende seizoen gelden er voor de teams veel nieuwe regels met betrekking tot de motor en banden. Elk team, met uitzondering van Scuderia Toro Rosso, is verplicht haar V10-motor in te ruilen voor een minder krachtigere V8-unit. Ook zijn de teams vanaf het volgende seizoen weer toegestaan banden te wisselen.

De FIA introduceerde deze reglementen onder andere omdat ze de snelheid van de bolides de kop in willen drukken. Echter, daarin is het overkoepelende autosportorgaan niet helemaal in geslaagd. Ferrari is met haar nieuwe bolide, de 248 F1, slechts een halve seconde langzamer dan haar voorloper met een V10-motor, die volgens de teams 200 paardenkrachten meer levert. Ook de nieuwe bolide van BMW Sauber is niet veel langzamer dan haar voorganger, de C24.

Felipe Massa reed in vorig jaar juli met de C24, uiteraard aangedreven door een V10-motor van Ferrari, ongeveer een rondetijd van 1 minuut en 27 seconden op het circuit van Jerez. Met de opvolger van de oude Saubers, de F1.06 met een BMW-V8, ging Nick Heidfeld op hetzelfde parcours slechts een halve seconde langzamer.

Dit zal onder meer komen omdat het team is overgenomen door BMW, waardoor de wagen meer testkilometers maakt en er meer up-dates voor de wagen komen. Ook gelden er zoals eerder vermeldt andere bandenregels, waardoor de bochtensnelheid van de wagen daardoor omhoog is gegaan.

Teamgenoot van Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve, liet daarom ook tegen het Zwitserse nieuwsblad Blick weten dat de F1.06 vrijwel even snel is als haar voorganger, ondanks alle snelheidsremmende maatregelen. “We zijn even snel met de V8-motor als de wagen van vorig jaar met de V10-motor.”
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')