quote:Schumacher werkt hard aan fysieke gesteldheid
Michael Schumacher staat sinds het begin van zijn Formule 1-carrière bekend om zijn uitstekende conditie en het intensieve trainingsprogramma wat hij hanteert om zijn fysieke kracht op peil te houden. Toch lijkt het erop dat de vele jaren die hij er inmiddels op heeft zitten achter het stuur hun tol beginnen te eisen. Gisteren verscheen de ex-wereldkampioen in Valencia met een aangepaste helm die moet helpen bij het op niveau houden van zijn conditie.
De helm waarmee Schumacher gisteren zijn rondjes reed in de 248 is aan beide zijkanten voorzien van extra gewicht wat ervoor zorgt dat de toch al niet geringe G-krachten die in een bocht optreden extra versterkt worden. Het is de nieuwste poging van de inmiddels alweer 37-jarige Ferrari-coureur in zijn streven om zich te kunnen blijven meten met de jongere generatie coureurs onder aanvoering van Kimi Raikkonen en Fernando Alonso.
Recentelijk voerde Michael zijn fysieke gesteldheid al aan als een van de redenen dat het afgelopen seizoen niet allemaal meer van een leien dakje ging. “Naarmate je ouder wordt merk je dat je op sommige vlakken meer moeite moet doen dan je gewend bent”, aldus Schumacher. “Wat er afgelopen jaar is gebeurt heeft me zeker wakker geschud en ervoor gezorgd dat ik me realiseerde op welke punten ik het moeilijker heb gekregen.”
“De afgelopen tijd ben ik niet in staat geweest het onderste uit de kan te halen”, gaat hij verder. “Ik weet zeker dat ik er vanaf de start van het nieuwe seizoen weer zal staan en me maximaal voorbereid heb.” Voorlopig heeft Schumacher nog ruim een maand de tijd voordat de rode lichten tijdens de seizoensopener in Bahrein zullen doven. Vandaag test Michael in Valencia met Valentino Rossi en Felipe Massa.
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8525quote:Overwegende witte livery voor Super Aguri
Super Aguri staat al de gehele winter volop in het nieuws. Eerst was het de vraag met welke auto het team wilde rijden en daarna waren er problemen over de deelname van het team. Inmiddels lijkt alles opgelost en heeft het team een tekening van de SA05 vrijgegeven.
Met deze bolide staat voor 14 februari een shakedown op Silverstone gepland, het is alleen nog niet bekend wie er achter het stuur zal zitten. Het team heeft nog altijd geen coureurs bevestigd voor 2006.
Het is geen verrassing dat de bolide geheel wit is, dat wit is immers onderdeel van de nationale Japanse racekleur. Ook de rode invloeden ontbreken niet, want de Honda-stickers zijn rood gespoten. Verder vallen ook de logo’s van het team zelf en van bandenleverancier Bridgestone op.
Zoals bekend zal het Japanse team de eerste fase van het seizoen rijden met chassis’ van de Arrows A23, bij één van de eerste Europese races wil de renstal haar nieuwe bolide laten debuteren. Als alles volgens plan verloopt zal het team wel vanaf de eerste race gebruik maken van Honda V8-motoren.
...
Inderdaad hé, tis nogal onprofessioneel gedaan, dit ziet er niet uit, iig niet voor een F1-team.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:02 schreef Googolplexian het volgende:
Lijkt op een render die ik ook kan makenvraag me af of het echt is
quote:Kalender 2006
12 maart: Bahrein
19 maart: Maleisië
2 april: Australië
23 april: San Marino
7 mei: Europa
14 mei: Spanje
28 mei: Monaco
11 juni: Engeland
25 juni: Canada
2 juli: Verenigde Staten
16 juli: Frankrijk
30 juli: Duitsland
6 augustus: Hongarije
27 augustus: Turkije
10 september: Italië
17 september: België
1 oktober: China
8 oktober: Japan
22 oktober: Brazilië
Tijden Grand Prix-weekends
vrijdag
11:00 - 12:00: Vrije training 1
14:00 - 15:00: Vrije training 2
zaterdag
11:00 - 12:00: Vrije training 3
14:00: Kwalificatie
zondag
14:00: Race
In Monaco worden de vrijdagsessies op donderdag gehouden.
De vrije training 3 start in Engeland om 09:30 en in Canada en de Verenigde Staten om 10:00.
De kwalificatie start in Engeland om 12:30 en in Canada en de Verenigde Staten om 13:00.
De race start in Bahrein om 14:30, in Maleisië en Turkije om 15:00, in Engeland om 12:00, en in Canada en de Verenigde Staten om 13:00.
Alle tijden zijn lokale tijden.
bron: http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1139238680&archive=&ucat=3quote:Super Aguri laat van zich horen -
lMiddels een perscommuniqué heeft het Super Aguri team enig licht in de duisternis verschaft over het 11e team in het Formule 1 startveld. Een week voor de eerste shakedown van de SA05 verschaffen de Japanners wat meer duidelijkheid over de 88 werknemers, die inmiddels in de oude Arrows fabriek in Leafield aan de modificatie werken van de oude Arrows A23, de SA05 en aan de nieuwe SA06 aan het bouwen zijn.
De ‘top’ van de organisatie is als volgt samengesteld. Zoals verwacht zal Aguri Suzuki als teamchef van zijn eigen team fungeren. De rol van bedrijfsleider wordt door Daniel Audetto overgenomen, die tevens als financieel adviseur Wayne Humphries terzijde zal staan. Aan de technische kant is Mark Preston als Chief Technical Officer aangetrokken, Peter McCool als Chefdesigner, Phill Spencer vervuld de taak als Mechanical Chief, terwijl Graham Taylor , afkomstig van het A1GP Team Netherlands, als Chefingenieur actief zal zijn. De functies race-ingenieur voor de bolides met nummer 22 en 23 worden bekleed door Gérry Hughes en Antonio Cuquerella. De functie van team manager wordt ingevuld door Mick Ainsley-Cowlishaw.
Het Super Aguri team zal op 14 februari op het circuit van Silverstone aanwezig zijn. Daar krijgt de SA05 de eerste shakedown. De eerste echte test volgt een week later als men van 21 tot 23 februari in Barcelona aanwezig is. De daarbij noodzakelijke coureurs zal men binnenkort bekend maken.
De gemodificeerde Arrows A23 met de nieuwe naam SA05 zal op Bridgestone rubber zijn geschoeid en wordt door een actuele Honda RA806E krachtbron aangedreven.
quote:
bron: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8382_0_1_0quote:GP België nog steeds op de kalender
De FIA heeft op zijn website de officiële F1-kalender van 2006 uitgegeven. Onze eigenste Grand Prix die zoals voorzien op 17 september zal verreden worden prijkt nog steeds op de kalender.
Een woordvoerder van de FIA gaf aan dat de Belgische proef "formeel op de kalender staat ingeschreven maar dat wil niet zeggen dat de organisatoren de wedstrijd ook zullen behouden."
Hee, dat was er een van mij, van afgelopen vrijdag idd.quote:
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12854quote:Albers wil geen rel meer creëren
Na afloop van de Grand Prix van China kwam Christijan Albers in opspraak nadat hij in het tijdschrift Formule 1 zijn kritiek uitte op land- en teamgenoot Robert Doornbos. In het blad was onder meer te lezen dat Doornbos zich te veel bezig hield met het genieten dat hij een Formule 1-coureur was. Volgens Albers zou hij ook, in tegenstelling tot Patrick Friesacher, niet bijdragen aan de doorontwikkeling van de wagen.
Dit verhaal is volgens de coureur, die is overgestapt naar het nieuwe MF1 Racing, te veel opgeblazen door de media. Volgens de Larenaar konden hij en Doornbos goed met elkaar samenwerken. Albers meent tegenover ITV-F1.com dat de media zegt dat er spanning tussen de twee Nederlanders was, terwijl dat dus niet het geval was.
“Ik mag Robert, hij is een aardige jongen”, laat de in Antwerpen woonachtige coureur weten. “Ik houd er echter niet van dat mensen zeggen dat de ene coureur beter is dan de andere terwijl ze nog nooit tegen elkaar hebben geracet. Dat is niet eerlijk.”
Volgens CA zijn zijn woorden verkeerd opgevat. Hij geeft toe dat hij inderdaad zijn mening over Doornbos had gegeven, maar dat derden er een ander verhaal van hebben gemaakt. “Er bestond geen irritatie tussen Robert en mij. Het is een feit dat ik wat heb gezegd, sommigen blazen het echter op. Ik zeg altijd dat ik niet van het gepraat houd, ik wil gewoon goede resultaten boeken. Goede resultaten maken het praten overbodig.”
Gisteren kreeg Albers de eer om met de eerste Russische Formule 1-bolide te rijden. Waar gisterochtend de M16 van MF1 Racing werd gepresenteerd, reed Albers gistermiddag de eerste ronden met het paradepaardje van de formatie van Alex Shnaider. Shnaider had vorig jaar Colin Kolles aangesteld om de dagelijkse honneurs waar te nemen, hoewel Albers nog vrij kort met de Roemeense Duitser samenwerkt, is hij erg blij met hem.
“Colin verricht ontzettend goed werk voor Midland en hij steunt me bij de dingen die ik vraag”, vervolgt Albers. “Voor mij is hij een held. Mocht dat veranderen zal ik dat niet naar buiten brengen omdat dat onprofessioneel is. Het team moet goed met elkaar samenwerken om alles uit de wagen te halen en we moeten ons niet focussen op wat iedereen van elkaar vindt. Dat zal ons niet helpen, ik vind het creëren van een goede atmosfeer binnen het team het belangrijkste.”
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1139316642&archive=&ucat=3quote:Albers neemt Karthikeyan onder vuur
Net als eerder MF1 Racing teamchef Colin Kolles heeft nu ook Christijan Albers kritiek geuit aan het adres van Narain Karthikeyan. Albers staat voor de start van een nieuw Formule 1 avontuur met MF1 Racing. De Nederlander was vorig jaar een van de laatste coureurs die via Minardi, dat vaak als opstap naar een ander team werd gebruikt, in de F1 terecht is gekomen. Dit seizoen rijdt Albers voor MF1 Racing, waar hij de vervanger van Narain Karthikeyan is, die vorig seizoen voor Jordan uitkwam. De Indiër leek kans te maken op een stoeltje vanwege promotionele activiteiten om in India een GP van de grond te krijgen.
Eerder al uitte Kolles kritiek aan het adres van de Indiër, nu verwijt ook Albers dat Karthikeyan zich onprofessioneel heeft gedragen. Kolles liet vorig jaar november weten dat Karthikeyan zijn baantje niet is kwijtgeraakt door het gebrek aan sponsors, maar door een weinig professioneel management.
Albers voegt daaraan toe: “als mijn relatie met teamchef Colin Kolles ooit zal veranderen, dan zou ik dat zeer zeker niet met de pers bespreken. Je moet binnen een team nauw samenwerken om de auto te verbeteren, daar draait het om en niet wat de een van de ander vindt”. Albers uitte al eerder kritiek over zijn Minardi teamgenoot Robert Doornbos. De Rotterdammer kreeg het verwijt dat hij, in tegenstelling tot Patrick Friesacher, de auto niet verder ontwikkelde, maar in plaats daarvan aan iedereen die het maar horen wilde, vertelde “hoe leuk het wel niet was om Formule 1 te rijden”.
Hierover zegt Albers: “Ik heb alleen de waarheid gezegd. Ik blijf bij het motto vertel nooit iets over een andere coureur zolang je niet met hem in hetzelfde team hebt gereden”.
Mijn geld staat nog steeds op Hondaquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef YellowLedbetter het volgende:
Het ziet er naar uit dat schumi misschien wat meer tegenstand kan bieden dit seizoen want het vorige was natuurlijk niks...maar we zullen zien
Neu niks er van. Barrichello is een waardeloze coureur die zich gedraagt als een mietje op de baanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mijn geld staat nog steeds op HondaIk hoop dat Barri Shumi om de oren rijdt.
De planning is eind deze maand.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:32 schreef CybPraetorian het volgende:
wanneer komt die manager online??
dus we hebben een keine 14 dagen om onze teams voorelkaar te krijgen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De planning is eind deze maand.
eensquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Neu niks er van. Barrichello is een waardeloze coureur die zich gedraagt als een mietje op de baanDie man heeft geen winnaarsmentaliteit
Dat klopt, maar dit lijkt me niet het topic om daar over te gaan discussieren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:05 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
dus we hebben een keine 14 dagen om onze teams voorelkaar te krijgen?
12 maart is de eerste race...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |