shit moet deel 14 zijnquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:27 schreef Nonneke het volgende:
*uit lurkstand kruipt*
Ik ken 2 broers, Mark en Leon (zonder streepje) vind ik ook een leuke combi, maar dat kan natuurlijk ook gewoon komen omdat ik het mn hele leven al hoor![]()
*terug kruipt*
Dat was bij de naam van mijn vriend ook, naast de Ridders en Drakes kreeg ik er ook ontzettend veel uitheems klinkende namen bij... Terwijl hij echt een achternaam heeft in de de categorie "Pieters"...quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:34 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Krijg ik uit die namen link als ik vriends achternaam intik, toch wel heeeeeel fout deze namen hoorT lijkt wel alsof ie een Turkse achternaam heeft ofzo met die vreemde voornamen maar dat is helemaal niet zo!
't Is alleen wel typisch dat ik met mijn eigen achternaam echt héél andere namen kreeg dan met zijn achternaam. Met mijn eigen achternaam kreeg ik meer dingen als Wilhelmina etc.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:00 schreef bixister het volgende:
volgens mij staat op die site nergens dat met de achternaam rekening wordt gehouden. je kunt hem er alleen achter zetten zodat je zelf kunt zien of je het vindt matchen.
ja, maar als je nog een keer zijn achternaam doet krijg je wéér heel andere namen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:13 schreef innovative het volgende:
[..]
't Is alleen wel typisch dat ik met mijn eigen achternaam echt héél andere namen kreeg dan met zijn achternaam. Met mijn eigen achternaam kreeg ik meer dingen als Wilhelmina etc.
'Wat een mooie naamquote:Op woensdag 18 januari 2006 16:30 schreef Jezusteropeenhoutvlot het volgende:
ik heb een nichtje die Carlin heet, kunnen jullie daar wat mee?
edit: of is het een nichtje dat Carlin heet?![]()
Dat. Meisje is namelijk een verkleinwoord en dus onzijdig. Bij onzijdige woorden gebruik je 'dat'. Bij mannelijke en vrouwelijke 'die'. Dus 'een nichtje dat Carlin heet' en 'een nicht die Carlin heet'.quote:[quote]Op woensdag 18 januari 2006 16:30 schreef Jezusteropeenhoutvlot het volgende:
ik heb een nichtje die Carlin heet, kunnen jullie daar wat mee?
edit: of is het een nichtje dat Carlin heet?![]()
Suggesties jongensnamen:quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:16 schreef bixister het volgende:
[..]
ja, maar als je nog een keer zijn achternaam doet krijg je wéér heel andere namen.
deze link, mrcool.
je moet de groe(n)ten van hak hebbenquote:Op woensdag 18 januari 2006 15:04 schreef Nonneke het volgende:
Wat een verschrikkelijke namen op die Pinkelotjesite zeg![]()
Ik kreeg ook een PieterszoonJe noemt je kind toch niet Pieterszoon
![]()
![]()
![]()
En verder kreeg ik voornamelijk turks-achtige namen, lang leven "Hak"![]()
een auto toch?quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:17 schreef snoopy het volgende:
In het Parool, geboortebericht: Cooper![]()
Dat is een naam voor een klein hondje toch?![]()
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:34 snoopy - dinsdag 17 januari 2006 @ 17:37
in de wallevis
Nee, hihi! Ik heb misschien een beetje een namenobesessie, want als ik in mijnquote:Op donderdag 19 januari 2006 00:54 schreef bixister het volgende:
principessa, gelukkig hoef je nog niks vast te leggen toch?bij mij is mijn voorkeur wel wat veranderd hoor in de loop van de jaren.
ja hèquote:Op donderdag 19 januari 2006 01:01 schreef Luchtbel het volgende:
Niet dat ik zo'n goeie smaak heb maar dit is wel heel euh 'erg'
Ohja Levie.. Staat ook in het schrift!quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:10 schreef Rubbadubba het volgende:
Ik heb nu al 2 namen bedacht, als jongetje word word het Levi en als meisje word word het jasmine
Het Schrift stamt uit 1996, hè... Voor de facts en dat bedoel ik ook niet sarcastisch, ik vind het wel schattig, eigenlijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:11 schreef Tobbes het volgende:
Principessa, dat is kindermishandeling.
En dat bedoel ik niet sarcastisch.
Ow....ik dacht dat jij je kind Violante wil noemenquote:Op donderdag 19 januari 2006 01:13 schreef Principessa het volgende:
[..]
Het Schrift stamt uit 1996, hè... Voor de facts en dat bedoel ik ook niet sarcastisch, ik vind het wel schattig, eigenlijk.
Sammelindequote:Op donderdag 19 januari 2006 01:10 schreef Principessa het volgende:
[..]
ja hè![]()
Oh en ik heb hem (het schrift) nu ook écht gevonden... Symony, Sammelinde, Nizette, Nerinde, Violante... Ik leg hier wel mijn hele ziel en zaligheid op tafel...
![]()
Gelukkig maar, hè? Anders was het echt niet best gesteld... Ik tekende toen veel poppetjes en daar bedacht ik dan verhalen omheen, vandaar de fantasienamen. Ik zie in Het Schrift ook de hele ontwikkeling van poppetjes tot lievelingsboeken (Ninnoc, anyone?quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:22 schreef Luchtbel het volgende:
Haha wat grappig. Ik ben maar een jaar ouder maar ik dacht in die tijd echt niet na over de namen van mijn eventuele kinderen maar geloof dat het goed is dat jij toen vast begonnen bent met denken![]()
Ik ken een Marin (jongen), waar het me een beetje aan doet denken... Maar voor mij valt het onder mijn fantasienamen, hihiquote:Op donderdag 19 januari 2006 01:23 schreef Tobbes het volgende:
Sarin; is dat een jongens of een meisjesnaam?
het is de naam van een zenuwgas (daar hebben ze in een japanse metro jaren geleden een slachting mee aagericht)quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:23 schreef Tobbes het volgende:
Sarin; is dat een jongens of een meisjesnaam?
waren ze niet gewoon de t vergeten bij de aangifte?quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:32 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ik ken een Marin (jongen), waar het me een beetje aan doet denken... Maar voor mij valt het onder mijn fantasienamen, hihi![]()
Nee, Marin van Marinus...quote:Op donderdag 19 januari 2006 07:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waren ze niet gewoon de t vergeten bij de aangifte?
Bekend!!!quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:31 schreef Principessa het volgende:
Gelukkig maar, hè? Anders was het echt niet best gesteld... Ik tekende toen veel poppetjes en daar bedacht ik dan verhalen omheen, vandaar de fantasienamen. Ik zie in Het Schrift ook de hele ontwikkeling van poppetjes tot lievelingsboeken (Ninnoc, anyone?)
quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:10 schreef Principessa het volgende:
ja hè![]()
Oh en ik heb hem (het schrift) nu ook écht gevonden... Symony, Sammelinde, Nizette, Nerinde, Violante... Ik leg hier wel mijn hele ziel en zaligheid op tafel...
![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 01:10 schreef Principessa het volgende:
[..]
ja hè![]()
![]()
Nigel vindt ik dan wel weer mooi voor een gemengd kindje (zoals ik dus heb). Maar ik wil eigenlijk alleen maar Engelse namen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:02 schreef dutchie het volgende:
Vroeger toen ik een jaar of 13-14 was zou ik een jongen Niger (Naidjer) genoemd hebben.
En meisje Kirsten, maar daar heb ik ook helemaal niks meer mee. Meghan vond ik ook leuk. Zat een beetje in de Engelse fase toen. Die mooie pubertijd.
Dat is dus mijn echte naam en ik wou vroeger altijd Diana heten, naar mijn oma.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef bixister het volgende:
ach ja, daar is ie voor bedoeld toch?ik had het al op de lagere school: toen wilde ik liever patricia heten.
![]()
Idd Faja, daar passen die namen veel beter bij dan bij dat Hollands welvaren wat ik hier heb lopen. Zelf heb ik een wat zuidelijke uitstraling, dus als de volgende dat ook heeft vind ik die namen ook niet passen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Nigel vindt ik dan wel weer mooi voor een gemengd kindje (zoals ik dus heb). Maar ik wil eigenlijk alleen maar Engelse namen.
quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:04 schreef bixister het volgende:
ach ja, daar is ie voor bedoeld toch?ik had het al op de lagere school: toen wilde ik liever patricia heten.
![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:58 schreef Faja-Lobi het volgende:
Meiden namen worden we het niet over eens, ik zie al gebeuren dat als ik straks wel zwanger ben en mannetje in Afghanistan zit we ruzie gaan maken over de post over namen. Misschien moet ik hem dan maar een namenboek mee geven die kant op.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat is idd mss wel een goed idee.
Ik zie hem al zitten daar in zijn camouflagepak en dan tegen zijn collega's 'Wat vinden jullie van Jennifer?'
dat is de achternaam van me vriend zag dat ik die er ook bij had laten staan,heb het ff verwijderdquote:
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:28 schreef glossy het volgende:
[..]
dat is de achternaam van me vriend zag dat ik die er ook bij had laten staan,heb het ff verwijderd
vind zo ie zo al dat er veel rare namen uit komenquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Dat had ik dan weer niet door, ik vond het al zo'n 'mannelijke' voornaam voor een meisje, maar had niet anders verwacht van die site
![]()
heu, Nigel IS toch een engelse naam???quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Nigel vindt ik dan wel weer mooi voor een gemengd kindje (zoals ik dus heb). Maar ik wil eigenlijk alleen maar Engelse namen.
eh... behalve het verliefde deel komt dit me niet bekend voor gelukkig.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:38 schreef Brighteyes het volgende:
Was je toen ook verliefd? En als ze dan vroegen op wie, dat je dan je sleutelhanger met je verzorgpony liet zien?
Ja Luuk vind ik ook erg leuk... of Lukequote:Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef clauwheee het volgende:
Hier nog lang geen kindjes, maar ik heb al wel een lijstje![]()
Hier veel meer meidennamen...alleen zijn er ook al een aantal waarbij ik naast de pot pis, zeg maar
Ultieme nummer 1 is hier Nina, maar zo heet de bazin van vriendlief...Tess stond ook hoog, maar ik heb inmiddels al een lief nichtje met die naam
Dat bewuste nichtje krijgt komende zomer een broertje of zusje, en ik ben bang dat als het een zusje gaat worden ik mijn ultieme nummer 1 ook kwijt ben (voorgevoel, ik heb het er namelijk niet met dr over, ik kijk wel uit
). Cato en Sari vind ik trouwens ook leuk
Jongensnamen vind ik heel moeilijk, maar Luuk vind ik toch wel heel erg leuk.
Ik zou dan weer gaan voor Lucquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:41 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja Luuk vind ik ook erg leuk... of Luke
Ja, nu je het zegt.... Het is dus eigenlijk gewoon een beetje een overbodige sitequote:Op donderdag 19 januari 2006 23:34 schreef E.T. het volgende:
Die site met namen (waar je de achternaam intikt) zegt volgens mij nergens dat hij namen zoekt bij de achternaam die je ingeeft. Hij zegt alleen maar dat hij 'random' namen geeft en dan als extra service voor jou de achternaam erbij zet zodat je kan zien hoe het in z'n geheel zou kunnen zijn.
zo begrijp ik het tenminste.. Het staat er wel en beetje dubieus idd.
nigel is engels en daarom vind ik het ook mooi, ik ben niet van de nederlandse namen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:42 schreef bixister het volgende:
[..]
heu, Nigel IS toch een engelse naam???
[..]
eh... behalve het verliefde deel komt dit me niet bekend voor gelukkig.
Roooburt denk ik... niet echt Rooobèrt in elk gevalquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:55 schreef Sugar het volgende:
Maar Rewimo, dan als Roooburt of Rooobert?
Dan wordt het vast een pittige tante!quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:01 schreef bixister het volgende:
Violante is wel de ergste hoor principessa!(moet je niet mee in frankrijk gaan wonen.
)
Dit had ik met Renée (op welke schrijfmanier dan ookquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:46 schreef livelink het volgende:
Eerlijk gezegd was Katja voor mij al vanaf kinds af aan de enige meisjesnaam. Ik heb nooit echte namenlijstjes en boekjes gehad, maar altijd alleen maar Katja in mijn hoofd gehad. En gelukkig ging mijn vriend akkoord.
Jolie...zo heet ons konijntje ookquote:Op donderdag 19 januari 2006 01:06 schreef Luchtbel het volgende:
En ach er kan nog zoveel veranderenik had nooit over namen nagedacht maar ik weet zeker dat als ik Jolie samen met m'n ex had gekregen ze een hele andere naam had gehad
en als ze 10 jaar later was geboren waarschijnlijk ook.
Ik met de naam Luna, alleen zal zij er misschien over een paar jaartjes pas komenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Dit had ik met Renée (op welke schrijfmanier dan ook)
Ze kan altijd nog Michelle of Charlotte hanteren natuurlijk..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:21 schreef snoopy het volgende:
De zestienjarige Peaches Honeyblossom Michelle Charlotte Angel Geldof schreef in een column in het blad Smash Hits dat zij haar hele leven ,,achtervolgd is door die gekke naam''.
Ik ken een Fee, is een heel lief meisje, dus daarom vind ik de naam ook wel leuk. Al zou ik denk ik niet zo snel m'n kind zo noemen. Haar zusje heet Sterre, vind ik ook wel leuk. Ik had best een eventuele dochter zo willen noemen, maar dat wil Micha niet omdat een achternichtje ofzow van hem al zo heet (die hij nog nooit gezien heeft en die in de VS woont, maar goedquote:Op maandag 23 januari 2006 21:19 schreef Belana het volgende:
mmm... ik ben laatst de naam "Fee" tegen gekomen... ik vind het niks
Faye Dunawayquote:Op maandag 23 januari 2006 22:37 schreef texelonia het volgende:
Ja ik vind Faye ook beter/mooier dan Fee, maar dan wordt het wel vast weer vaak verkeerd uitgesproken. Al kent iedereen toch ook wel Faye Dunnaway (of hoe schrijf je dat?)
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Robert, nee, vreselijk, vroeger een naar ettertje in de klas gehad en nu heet een van de buurjongens zo, staan zijn moeder weer te schreeuwen:
'Ro-burt. Roooooo-buuuurt. Roooooooohhhhhh-burrrttttttt eten![]()
![]()
'
Nah, doe maar niet
En April is ook een hele normale naam. En Storm hoor je ook overal tegenwoordig dus dan kan River en Rain toch ook welquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:55 schreef Igraine het volgende:
May en June zijn toch gewoon hele normale namen? Die worden al tig jaren gebruikt.
De rest is inderdaad wat... eh minder conservatief
Dat je het hoort betekent nog niet dat het kanquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:25 schreef texelonia het volgende:
En April is ook een hele normale naam. En Storm hoor je ook overal tegenwoordig dus dan kan River en Rain toch ook wel
Precies wat ik dachtquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:12 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat je het hoort betekent nog niet dat het kan
getverquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef bixister het volgende:
doet mij wat teveel 'tight-ass'erig aan.
Ja sprookjesachtige namen voor je huisdier wellichtquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:41 schreef Girly het volgende:
ik heb laatst samen met mijn vriend een namenboekje (Het voornamen dagboek heet het ) gekocht, en daarin stond een bladzijde met als titel Sprookjesachtige namen, was natuurlijk wel erg benieuwd, maar schok eigenlijk toen ik de namen zag:
(pik ff de ergste eruit)
Alladin, Sinbad,Simba,Tinkerbell,Nemo, Peter-pan,
Pocahontas,Pippi,Janneman,Scheherezade,Pluk
Ik snap niet dat dit serieus genomen kan worden in een officieel boekje.
Of vinden jullie de namen meevallen?
Ja, ik vind ze wel meevallen, als je in Disney World woontquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:41 schreef Girly het volgende:
Pippi roept voor de oudere jongere meteen dat meisje met die rode vlechtjes op...quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze wel meevallen, als je in Disney World woont![]()
Alleen Pippi is geloof ik wel redelijk geaccepteerd, mijn keuze zou het niet zijn.
Ik let daar wel heel erg op. Maar ja heb vorige week nog een heel verhaal geschreven waar ik allemaal op let met namen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:39 schreef Tazz het volgende:
Ik lees al een tijdje dit topic, maar wat ik me nu afvraag, houden jullie ook rekening bij het namen kiezen, dat sommige namen zich erg lenen om te pesten? Of iets anders uit te spreken, dat je er hele rare dingen van kan maken?
Ik heb niet hele sterke voorbeelden beschikbaar, maar er is stukje van de vliegende panters (cabaret groep) die alle namen belachelijk kunnen maken...
"ingrid, moet ie daar in grid? Dat is zielig..."
"Loes, ik zie je poes" etc
Ook combinaties van voorletters en/of achternaam die aanleiding kunnen geven?
"Dag mevrouw mag Schehehe...schehehaa....scheheredingus buiten spelen?"quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:41 schreef Girly het volgende:
ik heb laatst samen met mijn vriend een namenboekje (Het voornamen dagboek heet het ) gekocht, en daarin stond een bladzijde met als titel Sprookjesachtige namen, was natuurlijk wel erg benieuwd, maar schok eigenlijk toen ik de namen zag:
(pik ff de ergste eruit)
Alladin, Sinbad,Simba,Tinkerbell,Nemo, Peter-pan,
Pocahontas,Pippi,Janneman,Scheherezade,Pluk
Het liedje Annelies van Brigitte Kaandorp!quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:59 schreef MeNicole het volgende:
Ik let daar wel heel erg op. Maar ja heb vorige week nog een heel verhaal geschreven waar ik allemaal op let met namen.
Ik zou dus nooit en Annelies doen: Annelies kattie pies!!
Dus een naam zoeken is hier heeeel moeilijk!!
quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
in het Parool vandaag bij de familieberichten: Armen van der Ploeg![]()
Arme Armen![]()
Deez is beter "Lieve Lievequote:Op woensdag 25 januari 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
Arme Armen![]()
Mijn dochtertje heet Lieve....vandaarquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:53 schreef snoopy het volgende:
Mijn achternichtje heet Lieve. Dat vind ik idd wel lief![]()
Oeps sorry was me eigenlijk helemaal ontschotenquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:58 schreef Rewimo het volgende:
Ben nog steeds erg benieuwd naar het al dan niet accepteren van Pedo
Het is mijn klasgenootjes nooit gelukt om op mijn voornaam (Kirsty) een rijmwoord te kunnen vindenquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:02 schreef Jelief het volgende:
Ik heb inderdaad ook wel gelet op dingen als annelies-pies enzo maarja zoals gezegd kinderen verzinnen altijd wel iets om mee te pesten.
Nou gelukkig maar! Niet dat ik dat een mooie naam vind, maar alles beter dan Pedoquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Nee de naam is niet geacepteerd, althans ik denk van niet, want toen ik het kaartje te zien kreeg, stond er heel braaf PedRo op.
Goddank.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Nee de naam is niet geacepteerd, althans ik denk van niet, want toen ik het kaartje te zien kreeg, stond er heel braaf PedRo op.
Ik vind Samarinde een hele mooie naamquote:Op donderdag 19 januari 2006 01:14 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Sammelindeik heb even naar je leeftijd gekeken maar je was echt geen 13 toen je dat verzon
?
Waarom dan niet Armin? Dat vind ik wel leuk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
Arme Armen![]()
Ik vind dat beetje een paardennaam.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:17 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind Samarinde een hele mooie naam
En hoe noem je haar? Terra of Estrella?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:16 schreef gribber het volgende:
Ik heb mijn kinderen 2 dochters de namen Dochter 1 "Luna" (maan) en Dochter 2 "terra estrella" (aarde ster) mee gegeven.
Hahahha die reactie van omaquote:Op donderdag 26 januari 2006 19:28 schreef Lishe het volgende:
Beaker, cool, een Jan!
In de categorie Pipi... mijn (achter)nichtje heet Pip. Ik moest even wennen, maar nu vind ik het vooral erg vrolijk. Het zal ermee te maken hebben dat je mensen kent denk ik. Al zei haar oma toen ze het hoorde; "Je mag toch nog veranderen tot ze een week oud is?"![]()
April, May & June, zo heten Lizzy, Juultje & Babetje (de nichtjes van Kwik, Kwek & Kwak) in het Engels.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:55 schreef Igraine het volgende:
May en June zijn toch gewoon hele normale namen? Die worden al tig jaren gebruikt.
De rest is inderdaad wat... eh minder conservatief
Dat vroeg ik me nou al heel lang af, hoe die in het Engels zouden hetenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:00 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
April, May & June, zo heten Lizzy, Juultje & Babetje (de nichtjes van Kwik, Kwek & Kwak) in het Engels.
Wel grappige namen hoor, maar niet in Nederland... dat wordt niet mooi uitgesproken.
Terra noemen wij haarquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:18 schreef Igraine het volgende:
[..]
En hoe noem je haar? Terra of Estrella?
Jan is trouwens één van de weinige nederlandse namen die ik best leuk vind. Maar ja zo heet mijn vader al (en die vind het een vreselijke naam voor een kind)
Ze hebben het hersteld vandaag! Het blijkt Amren van der Ploeg te zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
Arme Armen![]()
heb je daar dan niet toch een beetje de pest over in? (zou ik me wel voor kunnen stellen namelijk, als je 't zo expliciet gezegd hebt). nou ja, wie weet is 't 'gewoon' een meisje.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:17 schreef Beaker het volgende:
wel heel grappig, want wij vinden Jan ook een hele leuke jongensnaam en dus hebben we wel eens gezegt dat die naam "gereserveerd"is voor onsToen ze me van de week zei welke namen ze hadden kwam er hel stilletjes een "of was Jan nou door iemand gereserveerd
![]()
![]()
![]()
zwangerschapsdementie
quote:Op woensdag 1 februari 2006 02:00 schreef Tobbes het volgende:
Jezus, je bent toch geen pauper? Jayden
Het is gewoon een arbeidersnaamquote:Op woensdag 1 februari 2006 02:01 schreef Shirley het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer pauper aan?
Hm..vind ik niet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 02:03 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Het is gewoon een arbeidersnaam![]()
Net als 'Wesley' bijvoorbeeld.
Net als Michael en Johnnyquote:Op woensdag 1 februari 2006 02:03 schreef Tobbes het volgende:
Het is gewoon een arbeidersnaam![]()
Net als 'Wesley' bijvoorbeeld.
Vertel dat maar niet aan Danny en Knorretjequote:Op woensdag 1 februari 2006 02:00 schreef Tobbes het volgende:
Jezus, je bent toch geen pauper? Jayden
Mijn ouders ook, maar dan zouden mijn initialen WC geweest zijn, dus blij dat ze het toch maar niet gedaan hebben...quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:47 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Willemijn vind ik ook een mooie naam
quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:19 schreef CarOnline het volgende:
Bij mijn dochters in groep 1 zat een meisje dat Willemieke heette.
Wat door hun verbasterd werd tot Miemiemieke
Oh en Sjeen, laatst schreef ik onder een kaartje alle voorletters van ons gezin achter elkaar: wcbrl
Sja, dáár had ik niet aan gedacht! Toch maar alle namen voluit geschreven
je had toch ook de volgorde kunnen veranderen?quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:19 schreef CarOnline het volgende:
Bij mijn dochters in groep 1 zat een meisje dat Willemieke heette.
Wat door hun verbasterd werd tot Miemiemieke
Oh en Sjeen, laatst schreef ik onder een kaartje alle voorletters van ons gezin achter elkaar: wcbrl
Sja, dáár had ik niet aan gedacht! Toch maar alle namen voluit geschreven
het is maar hoe je betiteld wil worden.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:57 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
zodat de voorletters van het gezinnetje het woord s-t-a-r spellen.
Nee, het gaat gelukkig wel om de Engelse betekenis van het woordquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:45 schreef bixister het volgende:
[..]
het is maar hoe je betiteld wil worden.(maar ja, voor 'f-l-e-x-i-b-e-l' moet je wel erg veel kindjes maken he.
)
quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:57 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Weet je dat er ook mensen zijn die dat expres doen, m'n oom heeft expres z'n 2e kind een naam met een R gegeven (hij heet Rafferty) zodat de voorletters van het gezinnetje het woord s-t-a-r spellen.
`quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:54 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Nee, het gaat gelukkig wel om de Engelse betekenis van het woord(ster).
quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:08 schreef bixister het volgende:
ojajoh!![]()
tekent ie er altijd een sterretje bij?
Hmm aparte uitspraakquote:Op donderdag 2 februari 2006 17:21 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Hun dochter heet Athena (en ze spreken dat ongeveer uit als eighteen-aah) en volgens mij hadden ze d'r zo genoemd omdat ze op de 18e van de maand geboren is.
Ik vind het verschrikkelijke namen, maar gelukkig zijn de meeste mensen in de familie het met me eens.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:29 schreef Igraine het volgende:
[..]
Hmm aparte uitspraak![]()
Je hebt iig niet dezelfde smaak begrijp ik?
![]()
Of r-a-t-squote:Op donderdag 2 februari 2006 15:57 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Weet je dat er ook mensen zijn die dat expres doen, m'n oom heeft expres z'n 2e kind een naam met een R gegeven (hij heet Rafferty) zodat de voorletters van het gezinnetje het woord s-t-a-r spellen.
Het hangt ook heel erg van de krant afquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef snoopy het volgende:
Ja nou, Het ParoolDaar staan van die geboorteaangiftes in. Die speur ik altijd af naar leuke namen. Maar misschien geven ze in Amsterdam vaker gekke namen aan hun kinderen dan elders
![]()
kip zo heet een schaatser van zijn voornaamquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:17 schreef lady-wrb het volgende:
kip voor een jongen vind ik er ook zoeen
ja ik weet dat het amerikaans is.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:16 schreef glossy het volgende:
[..]
kip zo heet een schaatser van zijn voornaam
(Kip Carpenter (30 april 1979) is een Amerikaans schaatser.)
Hahaha... Dat had ik nou precies hetzelfde. Het moest wel een meisje worden want ja... En dan had ik nu een klein jongetje rondstappen die Finn heette.... die hormonen he?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:31 schreef owlet het volgende:
We zijn eindelijk uit een meisjesnaam. En hij is zoooo leuk dat ik gister heel even teleurgesteld was bij de gedachte dat het ook een jongen zou kunnen zijn![]()
![]()
Ik heb hetzelfde met mijn moeder en zodra je als kind dus de achttien passeert wordt ook alles op mevrouw gezet. Niet dat ik nou geheimen had voor mijn ouders of andersom maar ik heb het altijd als zeer lastig ervaren...quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:17 schreef ChrisJX het volgende:
In het vorige topic zag ik een aantal reacties over voor twee kinderen niet dezelfde voorletter willen i.v.m. post. Als er iets is waar je niets van aan hoeft te trekken is het dat wel hoor![]()
Natuurlijk, af en toe komt het wel eens voor dat de één post voor de ander opent, maar ik zie daar echt geen probleem in. Tenzij je hele geheime dingen op je bankafschrift hebt staan ofzo
[..]
Dat. Meisje is namelijk een verkleinwoord en dus onzijdig. Bij onzijdige woorden gebruik je 'dat'. Bij mannelijke en vrouwelijke 'die'. Dus 'een nichtje dat Carlin heet' en 'een nicht die Carlin heet'.
manquote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:36 schreef Mibos het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met mijn moeder en zodra je als kind dus de achttien passeert wordt ook alles op mevrouw gezet. Niet dat ik nou geheimen had voor mijn ouders of andersom maar ik heb het altijd als zeer lastig ervaren...
Ik ga er ook zeker voor zorgen dat mijn aankomende kleine ander initialen krijgt dan mijn mam en ik...
Ok.. Cheval is idd paard, maar chevalier is ridder en dat zou qua betekenis minder erg zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Sjuhvalie volgens mij (heb het ook maar weer via via).
Hee dat is mijn favoriete namensite!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:52 schreef Belana het volgende:
http://www.behindthename.com/
nog een leuke site
Vertel eens?quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:17 schreef Sugar het volgende:
Wij zijn helemaal uit de namen, toch! Snel, he?![]()
Ik denk Lie-jam.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:23 schreef inkie1010 het volgende:
Belana hele stomme vraag hoormaar hoe spreek je Liam eigenlijk uit?
Ik dacht ook Laai-jum, maar dat vind ik niet zo mooi. Lie-jam welquote:Op zaterdag 18 februari 2006 09:33 schreef Belana het volgende:
Lie-jam inderdaadzo wordt het op zijn engels/iers ook uitgesproken
(hoewel het dan meer Lie-jum is)
Inmiddels hebben we wel een leuke naam, geen engelse naam, maar we vinden hem wel leuk en waarom vasthouden aan engelse namen? Dus misschien zijn we eruit, maar we kijken nog ff verder
dat zal het zijnquote:Op zaterdag 18 februari 2006 09:42 schreef MeNicole het volgende:
Wij hebben wel al 2 leuke jongens namenmaar meisjes namen
![]()
Wij krijgen gewoon een jongen
![]()
bij osn net andersomquote:Op zaterdag 18 februari 2006 09:57 schreef elsie het volgende:
[..]
dat zal het zijn...was bij ons ook het gval ...jongens naam hadden we vrij snel maar een meisjes naam wou echt niet lukken en bij een echo van 7 mnd bleek dat we een jongen kregen dus verder zoeken hoefde niet meer
![]()
Nou gooi het eens in de groepquote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:43 schreef DaanBanaantje het volgende:
wij hebben al bijna 4 jaar een meisjesnaam![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |