Net als Michael en Johnnyquote:Op woensdag 1 februari 2006 02:03 schreef Tobbes het volgende:
Het is gewoon een arbeidersnaam![]()
Net als 'Wesley' bijvoorbeeld.
Vertel dat maar niet aan Danny en Knorretjequote:Op woensdag 1 februari 2006 02:00 schreef Tobbes het volgende:
Jezus, je bent toch geen pauper? Jayden
Mijn ouders ook, maar dan zouden mijn initialen WC geweest zijn, dus blij dat ze het toch maar niet gedaan hebben...quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:47 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Willemijn vind ik ook een mooie naam
quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:19 schreef CarOnline het volgende:
Bij mijn dochters in groep 1 zat een meisje dat Willemieke heette.
Wat door hun verbasterd werd tot Miemiemieke
Oh en Sjeen, laatst schreef ik onder een kaartje alle voorletters van ons gezin achter elkaar: wcbrl
Sja, dáár had ik niet aan gedacht! Toch maar alle namen voluit geschreven
je had toch ook de volgorde kunnen veranderen?quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:19 schreef CarOnline het volgende:
Bij mijn dochters in groep 1 zat een meisje dat Willemieke heette.
Wat door hun verbasterd werd tot Miemiemieke
Oh en Sjeen, laatst schreef ik onder een kaartje alle voorletters van ons gezin achter elkaar: wcbrl
Sja, dáár had ik niet aan gedacht! Toch maar alle namen voluit geschreven
het is maar hoe je betiteld wil worden.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:57 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
zodat de voorletters van het gezinnetje het woord s-t-a-r spellen.
Nee, het gaat gelukkig wel om de Engelse betekenis van het woordquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:45 schreef bixister het volgende:
[..]
het is maar hoe je betiteld wil worden.(maar ja, voor 'f-l-e-x-i-b-e-l' moet je wel erg veel kindjes maken he.
)
quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:57 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Weet je dat er ook mensen zijn die dat expres doen, m'n oom heeft expres z'n 2e kind een naam met een R gegeven (hij heet Rafferty) zodat de voorletters van het gezinnetje het woord s-t-a-r spellen.
`quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:54 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Nee, het gaat gelukkig wel om de Engelse betekenis van het woord(ster).
quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:08 schreef bixister het volgende:
ojajoh!![]()
tekent ie er altijd een sterretje bij?
Hmm aparte uitspraakquote:Op donderdag 2 februari 2006 17:21 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Hun dochter heet Athena (en ze spreken dat ongeveer uit als eighteen-aah) en volgens mij hadden ze d'r zo genoemd omdat ze op de 18e van de maand geboren is.
Ik vind het verschrikkelijke namen, maar gelukkig zijn de meeste mensen in de familie het met me eens.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:29 schreef Igraine het volgende:
[..]
Hmm aparte uitspraak![]()
Je hebt iig niet dezelfde smaak begrijp ik?
![]()
Of r-a-t-squote:Op donderdag 2 februari 2006 15:57 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Weet je dat er ook mensen zijn die dat expres doen, m'n oom heeft expres z'n 2e kind een naam met een R gegeven (hij heet Rafferty) zodat de voorletters van het gezinnetje het woord s-t-a-r spellen.
Het hangt ook heel erg van de krant afquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef snoopy het volgende:
Ja nou, Het ParoolDaar staan van die geboorteaangiftes in. Die speur ik altijd af naar leuke namen. Maar misschien geven ze in Amsterdam vaker gekke namen aan hun kinderen dan elders
![]()
kip zo heet een schaatser van zijn voornaamquote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:17 schreef lady-wrb het volgende:
kip voor een jongen vind ik er ook zoeen
ja ik weet dat het amerikaans is.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:16 schreef glossy het volgende:
[..]
kip zo heet een schaatser van zijn voornaam
(Kip Carpenter (30 april 1979) is een Amerikaans schaatser.)
Hahaha... Dat had ik nou precies hetzelfde. Het moest wel een meisje worden want ja... En dan had ik nu een klein jongetje rondstappen die Finn heette.... die hormonen he?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:31 schreef owlet het volgende:
We zijn eindelijk uit een meisjesnaam. En hij is zoooo leuk dat ik gister heel even teleurgesteld was bij de gedachte dat het ook een jongen zou kunnen zijn![]()
![]()
Ik heb hetzelfde met mijn moeder en zodra je als kind dus de achttien passeert wordt ook alles op mevrouw gezet. Niet dat ik nou geheimen had voor mijn ouders of andersom maar ik heb het altijd als zeer lastig ervaren...quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:17 schreef ChrisJX het volgende:
In het vorige topic zag ik een aantal reacties over voor twee kinderen niet dezelfde voorletter willen i.v.m. post. Als er iets is waar je niets van aan hoeft te trekken is het dat wel hoor![]()
Natuurlijk, af en toe komt het wel eens voor dat de één post voor de ander opent, maar ik zie daar echt geen probleem in. Tenzij je hele geheime dingen op je bankafschrift hebt staan ofzo
[..]
Dat. Meisje is namelijk een verkleinwoord en dus onzijdig. Bij onzijdige woorden gebruik je 'dat'. Bij mannelijke en vrouwelijke 'die'. Dus 'een nichtje dat Carlin heet' en 'een nicht die Carlin heet'.
manquote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:36 schreef Mibos het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met mijn moeder en zodra je als kind dus de achttien passeert wordt ook alles op mevrouw gezet. Niet dat ik nou geheimen had voor mijn ouders of andersom maar ik heb het altijd als zeer lastig ervaren...
Ik ga er ook zeker voor zorgen dat mijn aankomende kleine ander initialen krijgt dan mijn mam en ik...
Ok.. Cheval is idd paard, maar chevalier is ridder en dat zou qua betekenis minder erg zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Sjuhvalie volgens mij (heb het ook maar weer via via).
Hee dat is mijn favoriete namensite!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:52 schreef Belana het volgende:
http://www.behindthename.com/
nog een leuke site
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |