Dit bijvoorbeeld:quote:Op zondag 15 januari 2006 13:20 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
hoe kun je nou ooit "slechtere morele waarde" hebben? Wat is er slecht aan de "morele waarde" van tegenwoordig?
quote:WTF is dat voor holle zin
dat kan, maar dan zul je het zelf op de agenda moeten zettenquote:Op zondag 15 januari 2006 13:28 schreef RichardQuest het volgende:
Er wordt weer van alles door elkaar gehaald, ik wacht totdat "familiedrama's" wordt geopperd om te laten zien dat we geen nurmen en waarden hebben.
Hoogbouw is ook prima. grote appartementen kunnen ook erg luxe zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:26 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maakt het je dan wel of niet wat uit? Welke "heilige huisjes" zouden wat jou betreft omver getrapt mogen worden.
Zelf zou ik pleiten voor hoogbouw. Vrijstaande villa's zijn nergens voor nodig. Groeisteden hebben hun maximum nu wel bereikt, het wordt tijd dat er eens wordt gedacht aan efficient maar leefbaar gebruik van de openbare ruimte. In Amsterdam is het heel normaal dat je 3 a 4 huizen op elkaar zet. Dat gaat goed, zolang je een gemeleerde bevolkingssamenstelling hebt.
Op dit moment is de hoogbouw in Amsterdam ook al achterhaald aan het worden, maar Amsterdam is dan ook geen groeistad. Almere en Purmerend zijn dat wel.
Het draagt wel bij aan de verloedering van het gezin.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:24 schreef RichardQuest het volgende:
Mwa, is nog niemand aan gestorven voor zover ik weet.
Wat is verloedering van het gezinquote:Op zondag 15 januari 2006 13:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het draagt wel bij aan de verloedering van het gezin.
Er hoeft niet meteen iemand aan te sterven alvorens het slecht is.
Wat verloedert er dan?quote:Op zondag 15 januari 2006 13:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het draagt wel bij aan de verloedering van het gezin.
Er hoeft niet meteen iemand aan te sterven alvorens het slecht is.
Volgens mij alleen maar beter voor het gezin, want het scheelt een hoop ruzies aan de eettafel.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:31 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Wat is verloedering van het gezin
Waarom is eten bij de tv slecht voor het gezin?
inderdaad en dan kun je ook nog je hondje uitlaten als je zo'n beest wilt hebbenquote:Op zondag 15 januari 2006 13:30 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Hoogbouw is ook prima. grote appartementen kunnen ook erg luxe zijn.
De tv vormt dan het middelpunt terwijl het avondeten het moment is om de dag te bespreken en het als een rustpunt van de dag te zien.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:32 schreef RichardQuest het volgende:
Wat verloedert er dan?
Wat mij betreft mogen de mensen dat lekker zelf weten.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De tv vormt dan het middelpunt terwijl het avondeten het moment is om de dag te bespreken en het als een rustpunt van de dag te zien.
Dat hoeft helemaal niet hoor, ik bedoel, jij zit nu alleen te computeren. Als je echt zo'n family-man was, dan was je gezellig, met je gezin aan het praten over de sores van de afgelopen week. Waarom doe je dat niet en neem je de tijd dat je aan het Fok!en bent niet op als gezinstijd? Dat duurt veel langer dan het avondeten en je kunt veel meer praten als je geen eten in je mond hebt.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
Een van de weinige momenten dat je samen bent.
De familieband verloedert als je met je bord op schoot tv kijkt.
Engelse schuttingtaal, weergegeven in een afkorting, in een Nederlandse zin. Het werk van de zo grappig benoemde cancer-man.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:30 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Echt de teloorgang van moraal ja.
Hierbij bewezen, slimme mensen doen niet aan kinderen.quote:Vrouwen in Nederland kiezen er steeds vaker voor om geen kinderen te nemen. Vooral onder hoger opgeleide vrouwen is het niet meer vanzelfsprekend om een kind te krijgen, waardoor het geboortecijfer daalt. Netwerk besteedt vandaag uitgebreid aandacht aan deze ontwikkeling.
Jaja, Donner zou nog wat van me kunnen lerenquote:Op zondag 15 januari 2006 13:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Engelse schuttingtaal, weergegeven in een afkorting, in een Nederlandse zin.
Ik ben erg serioois, beste Coen.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Het werk van de zo grappig benoemde cancer-man.
Dat tweede, dat stelt alleen maar dat de president verkeerd begrepen is. Het geeft geen uitleg, wat er waarom en hoe verkeerd geciteerd of vertaald is.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:55 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als je het uitgezocht heb, zal ik waarschijnlijk wel mis zitten, maar even een google geeft het volgende:
[..]
Maar óók
[..]
En ik weet niet in hoeverre ik het 2e nieuwsbericht serieus kan nemen. Kan je het 2e bericht weerleggen? Is die minister net zo 1 als de 'minister van Informatie' ten tijde van de inval in Irak?
'the Americans are not here' etc., terwijl ze praktisch op de stoep stonden...
Ik wacht het antwoord af.
Ik zeg nergens dat mensen dat niet zelf mogen weten.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:39 schreef RichardQuest het volgende:
Wat mij betreft mogen de mensen dat lekker zelf weten.
Daar hebben wij het avondeten voor. Wij zitten toch al snel een half uur aan tafel.quote:Dat hoeft helemaal niet hoor, ik bedoel, jij zit nu alleen te computeren. Als je echt zo'n family-man was, dan was je gezellig, met je gezin aan het praten over de sores van de afgelopen week. Waarom doe je dat niet en neem je de tijd dat je aan het Fok!en bent niet op als gezinstijd? Dat duurt veel langer dan het avondeten en je kunt veel meer praten als je geen eten in je mond hebt.
Een half uur maar?! De verloedering! Als de sodemieter naar de eettafel jij en praten tot je erbij neervalt.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat mensen dat niet zelf mogen weten.
[..]
Daar hebben wij het avondeten voor. Wij zitten toch al snel een half uur aan tafel.
Als jij denkt dat de totale Verelendung van de taal, en daarmee de omgangsvormen, niets met moraal of normen en waarden te maken heeft, ben je het spoor bijster.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:46 schreef RichardQuest het volgende:
Stel je niet zo aan en doe gewoon mee met de discussie in plaats van te katten. Je voegt niks toe.
Wat, Interpunctie?quote:Op zondag 15 januari 2006 13:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de totale Verelendung van de taal, en daarmee de omgangsvormen, niets met moraal of normen en waarden te maken heeft, ben je het spoor bijster.
Dus als iemand de woorden ''what the fuck'' gebruikt in een discussie, is dat geen teken van gebrek aan beschaving? Wat is het dan wel?quote:Op zondag 15 januari 2006 13:58 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat, Interpunctie?.
De dynamiek die taal heeft, staat los van normen en waarden inderdaad. Als jij vindt dat ik dan het spoor bijster ben moet jij dat lekker vinden. Ik blijf vinden dat je je wat dat betreft aanstelt.
Om een of andere reden zie ik altijd meer verdeling in dat woord dan ellende..quote:Op zondag 15 januari 2006 13:55 schreef Johan_de_With het volgende:
.. Verelendung..
Ellende bestaat bij de gratie van verdeling.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Om een of andere reden zie ik altijd meer verdeling in dat woord dan ellende..
Ik ga buitenspelen
Beter een half uur aan tafel dan een uur achter de tv met het bord op je schoot.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:48 schreef RichardQuest het volgende:
Een half uur maar?! De verloedering! Als de sodemieter naar de eettafel jij en praten tot je erbij neervalt.
Het is gewoon een gezegde, Coen. Het betekent precies hetzelfde als "in hemelsnaam", dat je waarschijnlijk ook geen gebrek aan beschaving vindt.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dus als iemand de woorden ''what the fuck'' gebruikt in een discussie, is dat geen teken van gebrek aan beschaving? Wat is het dan wel?
Ik kijk zelden tv en helemaal niet tijdens het eten, maar dat doe ik niet om de morele verloedering tegen te gaan of zo.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Beter een half uur aan tafel dan een uur achter de tv met het bord op je schoot.
Wat me overigens vrij moeilijk eten lijkt maar de tv is heilig dus het onhandige eten neem je blijkbaar voor lief.
Ik scheld niet. Je haalt zaken door elkaar.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Hierbij zij aangetekend dat vuig en gemeen schelden vroeger onder alle lagen van de bevolking al gemeengoed was, ook onder professoren.
Maar je vindt bord op schoot achter de tv net zo normaal als gewoon eten aan de eettafel?quote:Op zondag 15 januari 2006 14:07 schreef RichardQuest het volgende:
Ik kijk zelden tv en helemaal niet tijdens het eten, maar dat doe ik niet om de morele verloedering tegen te gaan of zo.
Dit had niet direct daar op betrekking, Richard.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:08 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik scheld niet. Je haalt zaken door elkaar.
Het is me inderdaad om het even.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar je vindt bord op schoot achter de tv net zo normaal als gewoon eten aan de eettafel?
Er is niets heiligs aan de televisie. Net zo heilig als het forum waar je je nu op bevindt terwijl je je ook met je gezin kunt bezighouden.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:09 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is er zo heilig aan de tv dat je er zelfs het eten aan tafel voor opgeeft?
quote:Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dit had niet direct daar op betrekking, Richard.
Waarbij dan?quote:Hierbij
6-letterwoordenlingo, get the picture, waku-waku. Volgens mij vissen zij in de vijver van de opschooteters.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik doe trouwens niet anders dan voor de TV eten, als ik tenminste niet buiten de deur eet. Lachen om spelletjes kan ook heel stimulerend zijn.
Het gaat om het avondeten niet om de rest van de dag. We hebben allemaal ons eigen leven. Je hoeft als gezin niet 24/7 met elkaar bezig te zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef RichardQuest het volgende:
Het is me inderdaad om het even.
Er is niets heiligs aan de televisie. Net zo heilig als het forum waar je je nu op bevindt terwijl je je ook met je gezin kunt bezighouden.
Wat een verloederd taalgebruik.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is gewoon een ander woord voor ''nu''.
Maar je bent dan ook alleen en student.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik doe trouwens niet anders dan voor de TV eten, als ik tenminste niet buiten de deur eet. Lachen om spelletjes kan ook heel stimulerend zijn.
Precies, en er zijn meerdere manieren om gezond met elkaar om te gaan dan tradities.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat om het avondeten niet om de rest van de dag. We hebben allemaal ons eigen leven. Je hoeft als gezin niet 24/7 met elkaar bezig te zijn.
Maar daarom hoef je de traditie van 's avonds samen eten niet op te geven. Daarover verschillen we blijkbaar van mening.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:16 schreef RichardQuest het volgende:
Precies, en er zijn meerdere manieren om gezond met elkaar om te gaan dan tradities.
Als je dat wel doet, hoeft het nog geen normvervaging te zijn, dat is mijn hele punt. Er zijn meer manieren.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar daarom hoef je de traditie van 's avonds samen eten niet op te geven.
Daar zou AFA niet blij mee zijn inderdaad.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:18 schreef MrX1982 het volgende:
We vormen gelukkig niet samen een gezin dus er is geen man over boord.
Ik denk wel dat het een verval is.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:19 schreef RichardQuest het volgende:
Als je dat wel doet, hoeft het nog geen normvervaging te zijn, dat is mijn hele punt. Er zijn meer manieren.
Niet alleen de AFAquote:Daar zou AFA niet blij mee zijn inderdaad.
De traditie om samen aan de tafel te eten.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:23 schreef RichardQuest het volgende:
Als je het op een andere manier doet, wat is dan vervallen?
Traditie om de traditie dus....dat is juist het probleem dat veel mensen met de islam hebben, dat sommige islamieten tradities in stand houden zonder er zelf bij na te denken.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De traditie om samen aan de tafel te eten.
Ik zie daar eigenlijk geen probleem in. Ik vind een traditie niet per definitie slecht.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:30 schreef RichardQuest het volgende:
Traditie om de traditie dus....
Ik eet 's ochtends aan de keukentafel en 's middags, en als ik om 10 uur pm eet meestal ook wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De traditie om samen aan de tafel te eten.
Eigenlijk zou er eens onderzoek naar moeten komen. Wie eten nog aan tafel en wie achter de tv. Zou best een interessant onderzoek kunnen zijn.
Is het leuk daar, op de klompendansvereniging?quote:Op zondag 15 januari 2006 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie daar eigenlijk geen probleem in. Ik vind een traditie niet per definitie slecht.
Ik ben tegen het opportunistische veranderen van dingen om recalcitrant te zijn en tradities over boord te gooien.
Dat slaat dus nergens op. Op klomen lopen is bij mij geen traditie.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:37 schreef RichardQuest het volgende:
Is het leuk daar, op de klompendansvereniging?
Mooie traditie. Net zoals bier drinkenquote:Op zondag 15 januari 2006 14:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik eet 's ochtends aan de keukentafel en 's middags, en als ik om 10 uur pm eet meestal ook wel.
Als ik werk eet ik of staand of aan een tafel.
Zondagdagen en rond 8 uur meestal op de bank
dat doe ik overal, zelfs in me nestquote:Op zondag 15 januari 2006 14:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mooie traditie. Net zoals bier drinken.
Kan je dan nog wel spreken van een traditie of eerder een verslaving?quote:Op zondag 15 januari 2006 14:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
dat doe ik overal, zelfs in me nest
ik vind het wel folklorequote:Op zondag 15 januari 2006 14:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kan je dan nog wel spreken van een traditie of eerder een verslaving?![]()
Door de hoeveelheid Guinness ondertussen welquote:
Guinness dat is toch gewoon Heinekenquote:Op zondag 15 januari 2006 14:44 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Door de hoeveelheid Guinness ondertussen wel
Van orgine aleen maar Pools, Frans en Nederlands
In OUDquote:Op zondag 15 januari 2006 14:46 schreef pberends het volgende:
Netwerk vanavond: Wie wil er nog kinderen?
Over recalcitrant gesproken.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Guinness dat is toch gewoon Heineken.
Ga je mond spoelen vlegelquote:Op zondag 15 januari 2006 14:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Guinness dat is toch gewoon Heineken.
Hoewel Pools en Frans bloed daar weten ze ook wel wat drinken is.
Wat doe jij dan in godsnaam in OUD, wil je papa wordenquote:Op zondag 15 januari 2006 14:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In OUD.
Het meest afschuwelijke subforum.
Ik klikte op de link van pberends zodoende.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Wat doe jij dan in godsnaam in OUD, wil je papa worden, of op zoek naar een MILF?
Ik gok dat er in jouw familieboom veel tradities overboord zijn gegooid, en terecht. Een veranderende wereld vereist herbezinning zonder je identiteit te relativeren.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat slaat dus nergens op. Op klomen lopen is bij mij geen traditie.
quote:Op zondag 15 januari 2006 14:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
dat doe ik overal, zelfs in me nest
Maar dat maken tradities niet per definitie overbodig of slecht.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:55 schreef RichardQuest het volgende:
Ik gok dat er in jouw familieboom veel tradities overboord zijn gegooid, en terecht. Een veranderende wereld vereist herbezinning zonder je identiteit te relativeren.
Ik heb me methodesquote:
Tradities zijn net zo overbodig als veranderingen of niet. Ik zie het eerder als een samenspel.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:00 schreef RichardQuest het volgende:
Verandering in de wereld heb je niet zelf in de hand. Ik heb nergens gezegd dat tradities overbodig zijn, dat kan wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |