abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34081034
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:20 schreef RichardQuest het volgende:

[..]
hoe kun je nou ooit "slechtere morele waarde" hebben? Wat is er slecht aan de "morele waarde" van tegenwoordig?
Dit bijvoorbeeld:
quote:
WTF is dat voor holle zin
  zondag 15 januari 2006 @ 13:29:17 #152
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34081042
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:28 schreef RichardQuest het volgende:
Er wordt weer van alles door elkaar gehaald, ik wacht totdat "familiedrama's" wordt geopperd om te laten zien dat we geen nurmen en waarden hebben.
dat kan, maar dan zul je het zelf op de agenda moeten zetten
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zondag 15 januari 2006 @ 13:30:11 #153
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34081065
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:26 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Maakt het je dan wel of niet wat uit? Welke "heilige huisjes" zouden wat jou betreft omver getrapt mogen worden.

Zelf zou ik pleiten voor hoogbouw. Vrijstaande villa's zijn nergens voor nodig. Groeisteden hebben hun maximum nu wel bereikt, het wordt tijd dat er eens wordt gedacht aan efficient maar leefbaar gebruik van de openbare ruimte. In Amsterdam is het heel normaal dat je 3 a 4 huizen op elkaar zet. Dat gaat goed, zolang je een gemeleerde bevolkingssamenstelling hebt.
Op dit moment is de hoogbouw in Amsterdam ook al achterhaald aan het worden, maar Amsterdam is dan ook geen groeistad. Almere en Purmerend zijn dat wel.
Hoogbouw is ook prima. grote appartementen kunnen ook erg luxe zijn.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34081073
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:29 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld:
[..]
Echt de teloorgang van moraal ja.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34081079
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:24 schreef RichardQuest het volgende:
Mwa, is nog niemand aan gestorven voor zover ik weet.
Het draagt wel bij aan de verloedering van het gezin.
Er hoeft niet meteen iemand aan te sterven alvorens het slecht is.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:31:02 #156
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34081098
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat is verloedering van het gezin

Waarom is eten bij de tv slecht voor het gezin?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 15 januari 2006 @ 13:31:16 #157
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34081109
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:29 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld:
[..]
Coen!!!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34081129
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat verloedert er dan?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34081170
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:31 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Wat is verloedering van het gezin

Waarom is eten bij de tv slecht voor het gezin?
Volgens mij alleen maar beter voor het gezin, want het scheelt een hoop ruzies aan de eettafel.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:33:52 #160
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34081180
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:30 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Hoogbouw is ook prima. grote appartementen kunnen ook erg luxe zijn.
inderdaad en dan kun je ook nog je hondje uitlaten als je zo'n beest wilt hebben
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34081231
Coen, je hebt een icoon van 1000 x 1280 .
pi_34081267
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:32 schreef RichardQuest het volgende:
Wat verloedert er dan?
De tv vormt dan het middelpunt terwijl het avondeten het moment is om de dag te bespreken en het als een rustpunt van de dag te zien.

Een van de weinige momenten dat je samen bent.
De familieband verloedert als je met je bord op schoot tv kijkt.
pi_34081347
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De tv vormt dan het middelpunt terwijl het avondeten het moment is om de dag te bespreken en het als een rustpunt van de dag te zien.
Wat mij betreft mogen de mensen dat lekker zelf weten.
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
Een van de weinige momenten dat je samen bent.
De familieband verloedert als je met je bord op schoot tv kijkt.
Dat hoeft helemaal niet hoor, ik bedoel, jij zit nu alleen te computeren. Als je echt zo'n family-man was, dan was je gezellig, met je gezin aan het praten over de sores van de afgelopen week. Waarom doe je dat niet en neem je de tijd dat je aan het Fok!en bent niet op als gezinstijd? Dat duurt veel langer dan het avondeten en je kunt veel meer praten als je geen eten in je mond hebt.
pi_34081452
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:30 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Echt de teloorgang van moraal ja.
Engelse schuttingtaal, weergegeven in een afkorting, in een Nederlandse zin. Het werk van de zo grappig benoemde cancer-man.
pi_34081474
Netwerk vanavond:
quote:
Vrouwen in Nederland kiezen er steeds vaker voor om geen kinderen te nemen. Vooral onder hoger opgeleide vrouwen is het niet meer vanzelfsprekend om een kind te krijgen, waardoor het geboortecijfer daalt. Netwerk besteedt vandaag uitgebreid aandacht aan deze ontwikkeling.
Hierbij bewezen, slimme mensen doen niet aan kinderen.
pi_34081475
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:31 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Coen!!!
Bas! Wat houd jij je leerlingen voor op dit punt?
pi_34081598
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Engelse schuttingtaal, weergegeven in een afkorting, in een Nederlandse zin.
Jaja, Donner zou nog wat van me kunnen leren
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Het werk van de zo grappig benoemde cancer-man.
Ik ben erg serioois, beste Coen.

Stel je niet zo aan en doe gewoon mee met de discussie in plaats van te katten. Je voegt niks toe.
pi_34081609
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:55 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als je het uitgezocht heb, zal ik waarschijnlijk wel mis zitten, maar even een google geeft het volgende:
[..]

Maar óók
[..]

En ik weet niet in hoeverre ik het 2e nieuwsbericht serieus kan nemen. Kan je het 2e bericht weerleggen? Is die minister net zo 1 als de 'minister van Informatie' ten tijde van de inval in Irak?
'the Americans are not here' etc., terwijl ze praktisch op de stoep stonden...

Ik wacht het antwoord af.
Dat tweede, dat stelt alleen maar dat de president verkeerd begrepen is. Het geeft geen uitleg, wat er waarom en hoe verkeerd geciteerd of vertaald is.

Ik kwam (al voor die claim dat er verkeerd begrepen zou zijn) een afwijkende vertaling tegen, waarmee ik me afvroeg of er geen (opzettelijke) vertaalfout werd gebruikt om te ageren tegen Iran:
Zie hier: Iraanse president: Holocaust is een 'mythe'

Vanaf hier: Iraanse president: Holocaust is een 'mythe' pakt J_d_W op.
Zeg maar t/m de post van Multatuli om 19.51u.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34081633
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:39 schreef RichardQuest het volgende:
Wat mij betreft mogen de mensen dat lekker zelf weten.
Ik zeg nergens dat mensen dat niet zelf mogen weten.
quote:
Dat hoeft helemaal niet hoor, ik bedoel, jij zit nu alleen te computeren. Als je echt zo'n family-man was, dan was je gezellig, met je gezin aan het praten over de sores van de afgelopen week. Waarom doe je dat niet en neem je de tijd dat je aan het Fok!en bent niet op als gezinstijd? Dat duurt veel langer dan het avondeten en je kunt veel meer praten als je geen eten in je mond hebt.
Daar hebben wij het avondeten voor. Wij zitten toch al snel een half uur aan tafel.
pi_34081673
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat mensen dat niet zelf mogen weten.
[..]

Daar hebben wij het avondeten voor. Wij zitten toch al snel een half uur aan tafel.
Een half uur maar?! De verloedering! Als de sodemieter naar de eettafel jij en praten tot je erbij neervalt.
pi_34081927
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:46 schreef RichardQuest het volgende:
Stel je niet zo aan en doe gewoon mee met de discussie in plaats van te katten. Je voegt niks toe.
Als jij denkt dat de totale Verelendung van de taal, en daarmee de omgangsvormen, niets met moraal of normen en waarden te maken heeft, ben je het spoor bijster.
pi_34082038
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:55 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Als jij denkt dat de totale Verelendung van de taal, en daarmee de omgangsvormen, niets met moraal of normen en waarden te maken heeft, ben je het spoor bijster.
Wat, Interpunctie? .

De dynamiek die taal heeft, staat los van normen en waarden inderdaad. Als jij vindt dat ik dan het spoor bijster ben moet jij dat lekker vinden. Ik blijf vinden dat je je wat dat betreft aanstelt.
pi_34082125
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat, Interpunctie? .

De dynamiek die taal heeft, staat los van normen en waarden inderdaad. Als jij vindt dat ik dan het spoor bijster ben moet jij dat lekker vinden. Ik blijf vinden dat je je wat dat betreft aanstelt.
Dus als iemand de woorden ''what the fuck'' gebruikt in een discussie, is dat geen teken van gebrek aan beschaving? Wat is het dan wel?
pi_34082141
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:55 schreef Johan_de_With het volgende:
.. Verelendung..
Om een of andere reden zie ik altijd meer verdeling in dat woord dan ellende..

Ik ga buitenspelen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34082171
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Om een of andere reden zie ik altijd meer verdeling in dat woord dan ellende..

Ik ga buitenspelen
Ellende bestaat bij de gratie van verdeling.
pi_34082231
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:48 schreef RichardQuest het volgende:
Een half uur maar?! De verloedering! Als de sodemieter naar de eettafel jij en praten tot je erbij neervalt.
Beter een half uur aan tafel dan een uur achter de tv met het bord op je schoot.

Wat me overigens vrij moeilijk eten lijkt maar de tv is heilig dus het onhandige eten neem je blijkbaar voor lief.
pi_34082267
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:01 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dus als iemand de woorden ''what the fuck'' gebruikt in een discussie, is dat geen teken van gebrek aan beschaving? Wat is het dan wel?
Het is gewoon een gezegde, Coen. Het betekent precies hetzelfde als "in hemelsnaam", dat je waarschijnlijk ook geen gebrek aan beschaving vindt.
pi_34082299
Hierbij zij aangetekend dat vuig en gemeen schelden vroeger onder alle lagen van de bevolking al gemeengoed was, ook onder professoren.
pi_34082338
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Beter een half uur aan tafel dan een uur achter de tv met het bord op je schoot.

Wat me overigens vrij moeilijk eten lijkt maar de tv is heilig dus het onhandige eten neem je blijkbaar voor lief.
Ik kijk zelden tv en helemaal niet tijdens het eten, maar dat doe ik niet om de morele verloedering tegen te gaan of zo.
pi_34082359
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Hierbij zij aangetekend dat vuig en gemeen schelden vroeger onder alle lagen van de bevolking al gemeengoed was, ook onder professoren.
Ik scheld niet. Je haalt zaken door elkaar.
pi_34082401
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:07 schreef RichardQuest het volgende:
Ik kijk zelden tv en helemaal niet tijdens het eten, maar dat doe ik niet om de morele verloedering tegen te gaan of zo.
Maar je vindt bord op schoot achter de tv net zo normaal als gewoon eten aan de eettafel?

Wat is er zo heilig aan de tv dat je er zelfs het eten aan tafel voor opgeeft?
pi_34082489
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:08 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik scheld niet. Je haalt zaken door elkaar.
Dit had niet direct daar op betrekking, Richard.
pi_34082496
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar je vindt bord op schoot achter de tv net zo normaal als gewoon eten aan de eettafel?
Het is me inderdaad om het even.
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:09 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is er zo heilig aan de tv dat je er zelfs het eten aan tafel voor opgeeft?
Er is niets heiligs aan de televisie. Net zo heilig als het forum waar je je nu op bevindt terwijl je je ook met je gezin kunt bezighouden.
pi_34082514
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit had niet direct daar op betrekking, Richard.
quote:
Hierbij
Waarbij dan?
pi_34082517
Ik doe trouwens niet anders dan voor de TV eten, als ik tenminste niet buiten de deur eet. Lachen om spelletjes kan ook heel stimulerend zijn.
pi_34082541
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

[..]

Waarbij dan?
Dat is gewoon een ander woord voor ''nu''.
pi_34082585
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik doe trouwens niet anders dan voor de TV eten, als ik tenminste niet buiten de deur eet. Lachen om spelletjes kan ook heel stimulerend zijn.
6-letterwoordenlingo, get the picture, waku-waku. Volgens mij vissen zij in de vijver van de opschooteters.
pi_34082602
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef RichardQuest het volgende:
Het is me inderdaad om het even.

Er is niets heiligs aan de televisie. Net zo heilig als het forum waar je je nu op bevindt terwijl je je ook met je gezin kunt bezighouden.
Het gaat om het avondeten niet om de rest van de dag. We hebben allemaal ons eigen leven. Je hoeft als gezin niet 24/7 met elkaar bezig te zijn.
pi_34082609
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat is gewoon een ander woord voor ''nu''.
Wat een verloederd taalgebruik.
pi_34082675
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar je bent dan ook alleen en student.
pi_34082684
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat om het avondeten niet om de rest van de dag. We hebben allemaal ons eigen leven. Je hoeft als gezin niet 24/7 met elkaar bezig te zijn.
Precies, en er zijn meerdere manieren om gezond met elkaar om te gaan dan tradities.
pi_34082745
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:16 schreef RichardQuest het volgende:
Precies, en er zijn meerdere manieren om gezond met elkaar om te gaan dan tradities.
Maar daarom hoef je de traditie van 's avonds samen eten niet op te geven. Daarover verschillen we blijkbaar van mening.

We vormen gelukkig niet samen een gezin dus er is geen man over boord .
pi_34082785
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar daarom hoef je de traditie van 's avonds samen eten niet op te geven.
Als je dat wel doet, hoeft het nog geen normvervaging te zijn, dat is mijn hele punt. Er zijn meer manieren.
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:18 schreef MrX1982 het volgende:
We vormen gelukkig niet samen een gezin dus er is geen man over boord .
Daar zou AFA niet blij mee zijn inderdaad.
pi_34082902
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:19 schreef RichardQuest het volgende:
Als je dat wel doet, hoeft het nog geen normvervaging te zijn, dat is mijn hele punt. Er zijn meer manieren.
Ik denk wel dat het een verval is.
quote:
Daar zou AFA niet blij mee zijn inderdaad.
Niet alleen de AFA .
pi_34082947
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het een verval is.
Als je het op een andere manier doet, wat is dan vervallen?
pi_34083190
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:23 schreef RichardQuest het volgende:
Als je het op een andere manier doet, wat is dan vervallen?
De traditie om samen aan de tafel te eten.
Eigenlijk zou er eens onderzoek naar moeten komen. Wie eten nog aan tafel en wie achter de tv. Zou best een interessant onderzoek kunnen zijn.
pi_34083226
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Traditie om de traditie dus....dat is juist het probleem dat veel mensen met de islam hebben, dat sommige islamieten tradities in stand houden zonder er zelf bij na te denken.

Dit is onschuldig overigens. Klompendansen is ook traditie, maar dat is nog geen reden om het te doen.
pi_34083325
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:30 schreef RichardQuest het volgende:
Traditie om de traditie dus....
Ik zie daar eigenlijk geen probleem in. Ik vind een traditie niet per definitie slecht.

Ik ben tegen het opportunistische veranderen van dingen om recalcitrant te zijn en tradities over boord te gooien.
pi_34083421
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou er eens onderzoek naar moeten komen. Wie eten nog aan tafel en wie achter de tv. Zou best een interessant onderzoek kunnen zijn.
Ik eet 's ochtends aan de keukentafel en 's middags, en als ik om 10 uur pm eet meestal ook wel.

Als ik werk eet ik of staand of aan een tafel.

Zondagdagen en rond 8 uur meestal op de bank
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34083499
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zie daar eigenlijk geen probleem in. Ik vind een traditie niet per definitie slecht.

Ik ben tegen het opportunistische veranderen van dingen om recalcitrant te zijn en tradities over boord te gooien.
Is het leuk daar, op de klompendansvereniging?
pi_34083588
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:37 schreef RichardQuest het volgende:
Is het leuk daar, op de klompendansvereniging?
Dat slaat dus nergens op. Op klomen lopen is bij mij geen traditie.
pi_34083627
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik eet 's ochtends aan de keukentafel en 's middags, en als ik om 10 uur pm eet meestal ook wel.

Als ik werk eet ik of staand of aan een tafel.

Zondagdagen en rond 8 uur meestal op de bank
Mooie traditie. Net zoals bier drinken .
pi_34083673
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Mooie traditie. Net zoals bier drinken .
dat doe ik overal, zelfs in me nest
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34083722
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Kan je dan nog wel spreken van een traditie of eerder een verslaving?
pi_34083771
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Kan je dan nog wel spreken van een traditie of eerder een verslaving?
ik vind het wel folklore
pi_34083814
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
ik vind het wel folklore
Iers bloed?
pi_34083859
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Iers bloed?
Door de hoeveelheid Guinness ondertussen wel

Van orgine aleen maar Pools, Frans en Nederlands
pi_34083929
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:44 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Door de hoeveelheid Guinness ondertussen wel

Van orgine aleen maar Pools, Frans en Nederlands
Guinness dat is toch gewoon Heineken .

Hoewel Pools en Frans bloed daar weten ze ook wel wat drinken is .
pi_34083961
quote:
In OUD .

Het meest afschuwelijke subforum .
pi_34084040
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Over recalcitrant gesproken.
pi_34084154
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoewel Pools en Frans bloed daar weten ze ook wel wat drinken is .
Ga je mond spoelen vlegel

En gelijk ff leren hoe de bierbrouwerwereld er uit ziet.

Murphy's da's van Heieneken, Guinness is zelfstandig en wordt alleen in sommige landen onder licentie door Heineken gebrouwen, en is mede daardoor gelijk niet meer te pijpen.
pi_34084210
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In OUD .

Het meest afschuwelijke subforum .
Wat doe jij dan in godsnaam in OUD, wil je papa worden , of op zoek naar een MILF?
pi_34084211
Ja sorry was inderdaad in de war met Murphy's .
pi_34084238
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Wat doe jij dan in godsnaam in OUD, wil je papa worden , of op zoek naar een MILF?
Ik klikte op de link van pberends zodoende.
pi_34084288
Een MILF: toch kinderen, maar je kan er elk moment vanaf stappen.
pi_34084300
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat slaat dus nergens op. Op klomen lopen is bij mij geen traditie.
Ik gok dat er in jouw familieboom veel tradities overboord zijn gegooid, en terecht. Een veranderende wereld vereist herbezinning zonder je identiteit te relativeren.
pi_34084454
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

. Niet echt handig, wel?
pi_34084485
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:55 schreef RichardQuest het volgende:
Ik gok dat er in jouw familieboom veel tradities overboord zijn gegooid, en terecht. Een veranderende wereld vereist herbezinning zonder je identiteit te relativeren.
Maar dat maken tradities niet per definitie overbodig of slecht.
Veranderingen zijn nodig als ze leiden tot een verbetering en die twee woorden zijn niet inherent aan elkaar.
pi_34084508
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:59 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

. Niet echt handig, wel?
Ik heb me methodes
pi_34084533
Verandering in de wereld heb je niet zelf in de hand. Ik heb nergens gezegd dat tradities overbodig zijn, dat kan wel.
pi_34084593
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik heb me methodes
Misschien makkelijker omdat de belletjes zinken?
pi_34084680
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:00 schreef RichardQuest het volgende:
Verandering in de wereld heb je niet zelf in de hand. Ik heb nergens gezegd dat tradities overbodig zijn, dat kan wel.
Tradities zijn net zo overbodig als veranderingen of niet. Ik zie het eerder als een samenspel.

Veranderingen vanuit de natuur e.d. kan je inderdaad niet sturen.
pi_34084730
Niet alleen uit de natuur, bijvoorbeeld de aanslagen op het WTC. Dat heeft een hoop politieke tradities doen veranderen.
pi_34084771
Vandaar e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')