quote:Super NES
Het Super Nintendo Entertainment System werd in 1993 uitgebracht in Europa. Spelers waren overdonderd door de beelden en gameplay die een spectaculair nieuw tijdperk in de geschiedenis inwijdden. De Super Nintendo bood stereogeluid, los van elkaar scrollende achtergronden, en twee keer zoveel geheugen als de oude NES. De spelcassettes herbergden gigantische spelwerelden, waarin je wekenlang kon rondzwerven.
Controller
Voortbordurend op het ontwerp van de NES-controller, zetten de ontwerpkunstenaars bij Nintendo de standaard voor toekomstige videogame-controllers met de foutloze Super Nintendo-controller. De comfortabele vierpuntsdruktoets was weer aanwezig, terwijl twee extra knoppen en de introductie van de schouderknoppen voor nog meer besturingsmogelijkheden zorgden. Als je wilt weten waar hedendaagse controller-ontwerpers hun inspiratie vandaan halen, hoef je alleen maar naar deze controller te kijken.
Graphics Power
De ingebouwde DSP (Digital Signal Processor) van de Super Nintendo kan in een oogwenk gecompliceerde berekeningen uitvoeren, om prachtige spelbeelden te genereren. Hierdoor wordt bijvoorbeeld de "Mode 7"-techniek mogelijk, waardoor 2D-landschappen in drie dimensies kunnen worden gedraaid en bewogen. De pseudo 3D-tracks in Super Mario Kart zijn hiervan bijvoorbeeld een goed voorbeeld. In het waanzinnige F-Zero doen de supersnelle beelden zelfs de stoerste gamer naar adem happen.
Super FX
Terwijl andere systemen bleven steken in platte graphics, werkte Nintendo stiekem aan een revolutie in de wereld van de videogames. Spelcassettes die waren voorzien van een Super FX chip maakten het mogelijk om echte 3D polygonenbeelden te ervaren, zoals in het prachtige vlieg-en-schietspel Star Wing. In latere spellen, zoals Yoshi's Island, werd de Super FX 2 chip gebruikt om vormen te buigen en uit te rekken op de mafste en mooiste manieren.
Spelaanbod
Nintendo's grootste helden van de NES en uit de speelhal, keerden in flitsende stijl terug op de Super Nintendo. Super Mario World, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Donkey Kong Country, Super Metroid, Super Mario Kart ... in hun eigen genres zijn deze klassiekers nog steeds de beste ooit, tot op de dag van vandaag. Third-parties hebben de totale catalogus van de Super Nintendo uitgebreid tot meer dan 500 games.
[TK] DVD Doosjes en SNES Gamequote:Op zondag 15 januari 2006 00:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik heb zo verschrikkelijke spijt dat ik nooit DKC 2 heb gekocht. Wel gespeeld bij anderen, maar nooit in huis gehaald. DKC 3 vond ik een stuk minder leuk (heb het niet zo op beren en babies).
Mazzelpik.quote:
Kun je geen geld missen voor DKC 2? Hij verkoopt hem manquote:Op zondag 15 januari 2006 00:46 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Mazzelpik.![]()
Iemand hier die DKC 2 wil ruilen tegen Aladdin (USA import) en een euro/usa converter?
Lees de topic nog eens.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:47 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Kun je geen geld missen voor DKC 2? Hij verkoopt hem man
Owjaquote:Op zondag 15 januari 2006 00:50 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Lees de topic nog eens.
Aladdin vond ik eigenlijk geen reet aan, maar was verbaasd hoeveel mensen het wel leuk vinden. Vandaar.
Kon dat met de slimline ook? Wisselen tussen PAL en NTSC? Nooit geweten, dacht gewoon dat de slimline een nieuwe variant van de NTSC SNES wasquote:
zeer goed speelbaar!quote:Op zondag 15 januari 2006 00:49 schreef plasticvlinder het volgende:
die oude mario spelletjes zijn en blijven echt t leukst!
ik ben wel benieuwd hoe de snelheid van de spelletjes ervaren wordt jaren later.. is het niet errug traag? of is het nog goed speelbaar?
http://www.chronicgames.net/about_snes.aspquote:Op zondag 15 januari 2006 10:27 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Kon dat met de slimline ook? Wisselen tussen PAL en NTSC? Nooit geweten, dacht gewoon dat de slimline een nieuwe variant van de NTSC SNES was
Wou je DKC2 van me kopen?? (Ik heb die namelijk dubbelquote:Op zondag 15 januari 2006 00:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik heb zo verschrikkelijke spijt dat ik nooit DKC 2 heb gekocht. Wel gespeeld bij anderen, maar nooit in huis gehaald. DKC 3 vond ik een stuk minder leuk (heb het niet zo op beren en babies).
Eeuh ja ik wel want ik heb er nog 1 dus namelijkquote:Op zondag 15 januari 2006 00:46 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Mazzelpik.![]()
Iemand hier die DKC 2 wil ruilen tegen Aladdin (USA import) en een euro/usa converter?
Voeg me vanavond toe aan msn, moet nu gaan.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:57 schreef TinusMen het volgende:
[..]
Wou je DKC2 van me kopen?? (Ik heb die namelijk dubbel)
Stuur je eerst die van mij opquote:Op zondag 15 januari 2006 13:57 schreef TinusMen het volgende:
[..]
Wou je DKC2 van me kopen?? (Ik heb die namelijk dubbel)
Yoshi's Island beter dan Super Mario World? Waarom dat?quote:Op zondag 15 januari 2006 21:55 schreef sk888er het volgende:
Ik vind eerder gezegd [afbeelding]
beter.
Het hele grote pluspunt van dit spel vind ik dat het veel leuker speelt omdat je een doel hebt (overal 100% halen) en dat je er ook moeite voor moest doen en dingen moest gaan uitzoeken.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:45 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Yoshi's Island beter dan Super Mario World? Waarom dat?
Ok is goedquote:Op zondag 15 januari 2006 14:21 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Voeg me vanavond toe aan msn, moet nu gaan.
Ja tuurlijkquote:
Ik heb zelden een spel gespeeld met zoveel geheimen als Super Mario World. Ik heb het nu al iets van 13 jaar en nog heb ik het spel niet geheel uitgespeeld.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:10 schreef sk888er het volgende:
[..]
Het hele grote pluspunt van dit spel vind ik dat het veel leuker speelt omdat je een doel hebt (overal 100% halen) en dat je er ook moeite voor moest doen en dingen moest gaan uitzoeken.
Bij super mario world had ik het spel zo uitgespeeld en ik kon de uitdaging ook niet echt vinden in dit spel.
Star world bijvoorbeeld, die levels waren pas echt lastig (zijn ze nog steeds)quote:Op zondag 15 januari 2006 23:14 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ik heb zelden een spel gespeeld met zoveel geheimen als Super Mario World. Ik heb het nu al iets van 13 jaar en nog heb ik het spel niet geheel uitgespeeld.
Star world heb ik vorig jaar pas uitgespeeld. Echt bizar die "nieuwe" vijanden!!quote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Star world bijvoorbeeld, die levels waren pas echt lastig (zijn ze nog steeds)
Yoshi's Island vond ik ook enorm leuk, maar het kon niet tippen aan Super Mario World, mijns inzien
Hey, ik heb heel veel op mijn NES gespeeld, die is nog steeds toffer.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:53 schreef mordradead het volgende:
Inderdaad, jij had nooit GAM mod mogen worden maar dat terzijde.
En juist daarom vind ik Super Mario World beter dan Yoshi's Island, het was allemaal net even iets te schattig.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed topic
Ik vind persoonlijk Yoshi's Island ook beter dan Mario World omdat deze origineel was qua design en qua speelwijze. Het schattigheidsgehalte werkt ook mee
Nee.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:31 schreef Miepje01 het volgende:
Weet iemand waar je games voor de snes op de pc kunt spelen? Alvast bedankt
rot eens gauw opquote:Op maandag 16 januari 2006 16:31 schreef Miepje01 het volgende:
Bij mij.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:31 schreef Miepje01 het volgende:
die zoek ik GVD(!!@#!@#) nog steeds!quote:Op maandag 16 januari 2006 08:59 schreef Bellerophon het volgende:
Waarom heb ik dit spel nog niet voorbij zien komen?
Turtles 4: Turtles in Time
[afbeelding]
[afbeelding]
Geweldig spel om met 2 spelers te spelen, wat heb ik dat spel vaak gespeeld zeg![]()
Doe dat trouwens nog steeds.
Ik had toen idd de NL versie gehaald. In een grote doos met complete NL walkthrough.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:23 schreef Bellerophon het volgende:
Megalomania
Heb dat spel wel is voorbij zien vliegen.
En Lufia wil ik ook nog hebbenMaar dat spel is toch ook in het Nederlands?
DKC was veel later. PU nr 2 was wel met Lost Vikings.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:51 schreef Cheiron het volgende:
Was PU nr 2 niet met Donkey Kong Country? Daarna was ie namelijk niet en Rise of the Robots was iets van 3 maanden daarna.
Heb alle pu's vorig jaar weggegooid, dus kan het niet meer checken
Dat is echt een heerlijk spelquote:Op maandag 16 januari 2006 19:36 schreef Retarded het volgende:
[..]
die zoek ik GVD(!!@#!@#) nog steeds!
Ik heb Super Mario RPG compleet en in nieuwstaatquote:Op donderdag 12 januari 2006 16:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mario RPG alleen is al 70 euro waard lijkt het wel, zeker alsie compleet is. Ik wacht er gewoon mee tot de Revolution komt (of een GBA remake) en dan ga ik m spelen met mijn Hori GameCube pad. Die is in de vorm van de SNES controller
Maar die gaat geen Mario RPG spelen want die valt er dus weer net buitenquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:20 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
En daarom heb ik een universele snesInstaat om PAL en NTSC af te spelen. Nu nog alleen Super Mario RPG vinden
En er zijn dus ook weer verschillende versies van de Fire converter, want ik heb er 1 maar hij werkt niet!quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:34 schreef jpg97 het volgende:
Er is 1 converter die Super mario RPG en FFIII kon afspelen op een PAL-console, de Fireconverter.
Deze is nog hier en daar tweedehandsch verkrijgbaar.
Hier in mijn geboorteplaats is iemand die zijn Mario RPG verkooptmaar ja, ik heb geen converter
Waar kun je die voor weinig kopen dan???quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:51 schreef chibibo het volgende:
[..]
Of je koopt een NTSC SNES, die kost toch geen drol meer tegenwoordig. Bovendien heb je dan geen last van mogelijke beeld/geluid-synchronisatieproblemen of andere rariteiten (zoals Final Fantasy III waarvan het eindfilmpje halverwege wordt afgebroken).
*Jaloersquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:06 schreef TinusMen het volgende:
[..]
Ik heb Super Mario RPG compleet en in nieuwstaat![]()
Naar mijn weten wel, want het is gewoon een NTSC Snes, tenminste de persoon van wie ik hem kocht, had Super Mario RPG er ook bij, maar die was helaas al door iemand anders gekochtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:06 schreef TinusMen het volgende:
[..]
Ik heb Super Mario RPG compleet en in nieuwstaat![]()
Het enige probleem is hij wil het niet doen met men converter![]()
[..]
Maar die gaat geen Mario RPG spelen want die valt er dus weer net buiten
[..]
De PU met DKC is van november 1994.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:22 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
DKC was veel later. PU nr 2 was wel met Lost Vikings.
ik heb hem te leen gelukkig, hij is op ebay enzo echt rond de 50 euro enzoquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:27 schreef peristilius het volgende:
Zo kut dat alle toffe spellen (RPG's) zo zeldzaam zijn. Snap er geen zak van.
Ik wil ook Chrono Trigger.
ik heb ook een europese SNES hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Yup, maar VI op de SNES is in het Japans
Hij (of zij?) moet de USA versie hebben, en die heet FF III
Anders is het juiste woordquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:26 schreef jpg97 het volgende:
Ik heb chrono Chross op de psx, maar nog nooit gespeeldissie ook leuk?
Lufiaquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
welke spellen zijn er nog meer aan te raden behalve final fantasy? ( ik had nog ergens een topic erover open toen ik begon aan chrono trigger maar ik ben hem kwijt)
kun je wat meer vertellen over deze 2? hoor wel vaker dat het goede RPG's zijn (ook LUFIA 2). maar ik weet er eigenlijk niks overquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:36 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Lufia
[afbeelding]
Secret of Mana
[afbeelding]
Ik citeer even van een engelse websitequote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
kun je wat meer vertellen over deze 2? hoor wel vaker dat het goede RPG's zijn (ook LUFIA 2). maar ik weet er eigenlijk niks over
quote:Secret of Mana
Square's Line of Action/Rpgs started with this blockbuster game. The Secret of Mana started when Square released the game "Final Fantasy Adventure" for the Game Boy. The name was changed to sell more copies, but it is the foundation for this game. The knight you play in FFA GB is the one who left a sword in a town, and you rescue the Sword. You eventually figure out a dark, omnious secret that stuns you. (Never Expect it....) I wont give it away, but it is a good story and a good use of a Multitap!
Some features:
# Multiplayer! 3 People can play at a time!
# Like I said before, a great storyline that is a killer.
# The number system in Secret of Mana 2(SD3) and Terrigama was perfected here.
# MUST LEVEL UP
# MUST LEVEL UP BEFORE THE VOLCANO
# I'M TELLING YOU, YOU MUST LEVEL UP A LOT
A classic that made way with the "ring" system used in Secret of Evermore(sorry, not good enough to be a classic, in my opinion) and Secret of Mana 2(SD3). Try it if you can handle the Leveling up.
quote:Lufia 1/2
If you havent played these, theyre a refershing change of pace for RPG's. Released about the time where NO one was, Lufia was a classic in one respect: It was almost the ONLY RPG game to be released in 1992. Its sequal is GREAT, don't miss it. Lufia even plays the ending when you start! (So does Lufia 2....More complactated, the ending of Lufia 1!) Its has the "Shining Force" way of icons, but like (UGH) FFMystic Quest in Fights(its only downfall). Lufia 2 is much like Lufia 1, but with this extra: Its looks fantastic! Here are some points to try out this game.
# As the(I think) only RPG game released in 1992, Lufia 1 had a lot of people try it out. Its awful if you compare it to more Hard-core RPG's(FF2/3/4/5/6/etc)(Wiz 1/2/3/4/5/6/7). But its a easy pace for everyone
# What Mystic Quest(shudder) should have been. It was awful, nuff said.
# Dont get me started on the humor
ik word er eerlijk gezegt niet heel veel wijzer van, maar ik denk dat ik morgen aan Lufia ga beginnenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:49 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Ik citeer even van een engelse website
[..]
[..]
Persoonlijk vind ik ze beide geweldig, helaas heb ik Lufia (nog) niet, ik wil de Nederlandse zien te krijgen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Lufia is een erg leuke RPG, en net als Chrono Trigger om-de-beurt. Secret of Mana is ook wel tof, maar daar moet je, net als in Zelda, gewoon in real-time vechten.
die moet ik ook nog!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:42 schreef joyvke het volgende:
Mijn games. (alleen van de snes dan)
Mickey('s) mania Rise of the robots
vond ik ook wat midner, maar leuk genoeg.. en je vind hem vaak voor 5 euro's op marktplaats.. dus die scoor ik nog wel een keerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:53 schreef joyvke het volgende:
Mickey's mania is echt tof ^^. Rise of the robots vind ik iets minder tho.
Ben online. Mail me anders.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:45 schreef TinusMen het volgende:
Ey Sharkdoggie kom je nog een keer online dan??
Dan kunnen we het regelen voor DKC2
Klopt. Ik heb meerdere converters en had Mario RPG. Op de ene Fire deed hij het wel en op de andere niet. Goedkoopste optie om de game te kunnen spelen is zoeken naar meer converters.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:06 schreef TinusMen het volgende:
En er zijn dus ook weer verschillende versies van de Fire converter, want ik heb er 1 maar hij werkt niet!
En het is nog wel een FX versie.
[..]
Heb je der mieschien nog 1 over die werkt??quote:Op zondag 22 januari 2006 17:51 schreef Kiff het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb meerdere converters en had Mario RPG. Op de ene Fire deed hij het wel en op de andere niet. Goedkoopste optie om de game te kunnen spelen is zoeken naar meer converters.
dit is bij elke console lastigquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:48 schreef zwelgh het volgende:
Speelt een europese SNES ook de UK pal spellen af? Ik weet dat dit bij de NES nog wel eens lastig was.
5/6 is het verschil 50/60Hz. Dat weet elke oetlul welquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:43 schreef Blood_Money het volgende:
Ahum
Hebben alle verzamelaars hier door dat als je op je PAL snes zit te spelen, je eigenlijk het spel op 5/6de van de eigenlijke snelheid zit te spelen?
Toch zonde, hoor (vin ik dan)quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:51 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
5/6 is het verschil 50/60Hz. Dat weet elke oetlul wel
Que? een gemodde snes ofzo?quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:59 schreef peristilius het volgende:
Daarom hebben we tegenwoordig gelukkig PAL 60.
sorry ben een beetje ongeduldig.. die discussie over pal interesseert me niet zo... als je echt snel wil spelen moet je niet gaan snessen denk ik dan maar?quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:41 schreef plasticvlinder het volgende:
heb een rgb-scart kabel opgehaald.. een nintendo-av kabel was niet los verkrijgbaar alleen icm met een console..
heb t dus net aangesloten.. maar t lijkt toch niet echt te werken.. zie alleen een zwart scherm.. waar kan dat aan liggen? (heb m op t goede videokanaal staan, de scart ingang is geschikt voor rgb)
Ik heb precies dit probleem gehad met m'n psx. Eerst had ik een kabel bestaande uit 3 composite kabels (rood/wit/gele tulpstekkers) met zo'n scart blokje eraan vast. Kreeg zwart-wit beeld. Ik kreeg kleur toen ik een echte scart kabel gebruikte (enkele kabel, aan een kant de plug die in de console gaat, aan de andere kant een scart stekker). Dit is de ENIGE manier om ervoor te zorgen dat het signaal de tv naar ntsc weergave laat switchen. Dus zul je zo'n kabel moeten halen voor je snes (als die er is).quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:19 schreef plasticvlinder het volgende:
[..]
sorry ben een beetje ongeduldig.. die discussie over pal interesseert me niet zo... als je echt snel wil spelen moet je niet gaan snessen denk ik dan maar?
maar heeft iemand enig waar mijn probleempje aan kan liggen?![]()
Met een ENKELE kabel ertussen? hoeveel pinnen zitten er in de scart stekker? Je tv is niet onwijs oud neem ik aanquote:Op donderdag 26 januari 2006 23:45 schreef plasticvlinder het volgende:
die heb ik dus... ene kant is scart andere kant gaat naar console
Nee, gewoon een beter PAL signaal zodat dat ook gewoon 60 hz is.quote:
Dat begon met de generatie ps2/gc/xbox volgens mijquote:Op donderdag 26 januari 2006 23:58 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nee, gewoon een beter PAL signaal zodat dat ook gewoon 60 hz is.
Helaas ondersteunde de SNES dit nog niet.
Niet off topic gaan hequote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:00 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Dat begon met de generatie ps2/gc/xbox volgens mij
tv is dik 2 jaartjes oud.. panasonic TX 32PS10 geloof ik.. dus ik denk niet dat dat het probleem zal zijn?quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:53 schreef Blood_Money het volgende:
In die scart plug zitten namelijk allerlei pinnetjes die verschillende functies hebben (zoals 3 pinnen voor r, g en b. Eentje om de tv de scart input te laten weergeven (ik zet m'n psx aan en m'n tv schakelt automatisch over op de av poort)). Zo is er ook eentje die de tv naar 60hz laat overschakelen. Of die pin is er niet, of de tv is te oud, of de snes geeft geen signaal door om de tv te doen switchen (dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik denk even hardop).
welke 3 kabels?.. ik vind de originele aansluiting irritant.. moet je zender opzoeken enz.. dus daarom een scart voor betere beeld kwaliteit en geen gedoe met juiste frequentie zoeken.. als het werkt danquote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:21 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Niet off topic gaan he
Maar @ de persoon met het scart probleem, kan je de drie kabels niet direct in je tv plaatsen? Zonder een scart blok er tussen te laten komen?
Met zo'n kabel krijg je geen kleur als je ntsc games speelt. Het moet per se een echte scart kabel zijnquote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:21 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Niet off topic gaan he
Maar @ de persoon met het scart probleem, kan je de drie kabels niet direct in je tv plaatsen? Zonder een scart blok er tussen te laten komen?
Dan zou de helft die het wel doet gewoon PAL zijn denk ik. Als je het niet erg vindt om die ntsc spellen in pal te spelen, kun je ook gewoon zo'n converter kart gebruiken. Daar moet je dan een pal spel bij doen (dus 2 karts op de converter).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:49 schreef plasticvlinder het volgende:
het ligt dus aan de spelletjes.. had er 3 geprobeert.. en die deden t alle3 niet...
maar toen bedacht ik.. als ik ze nu allemaal eens uitprobeer.. en ja hoor.. de helft doet het wel :-) en de andere helft niet :-( (zou dat nog te verhelpen zijn?)
* plasticvlinder kan eindelijk weer mario spelen (hoewel mn mario allstars net 1 is die t niet doet)
Correct, heb ik hier ook. Werkt prima met NTSC.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:13 schreef Blood_Money het volgende:
Als ik de info van die link moet geloven, kun je dus ook gewoon een gamecube scart kabel in je snes steken
En een niet originele NGC scart kabel is al snel voor ¤ 10 te koop.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:13 schreef Blood_Money het volgende:
Als ik de info van die link moet geloven, kun je dus ook gewoon een gamecube scart kabel in je snes steken
dr zitten ook pal spellen tussen die t niet doen.. en ook niet-pal spellen die t wel doenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:07 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Dan zou de helft die het wel doet gewoon PAL zijn denk ik. Als je het niet erg vindt om die ntsc spellen in pal te spelen, kun je ook gewoon zo'n converter kart gebruiken. Daar moet je dan een pal spel bij doen (dus 2 karts op de converter).
Weet je zeker dat die "pal" spellen die het niet doen, niet eigenlijk jap zijn? Die zijn ntsc maar hebben dezelfde vorm als pal carts.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:12 schreef plasticvlinder het volgende:
[..]
dr zitten ook pal spellen tussen die t niet doen.. en ook niet-pal spellen die t wel doen![]()
Het gevoel, een SNES game hoor je te spelen op een SNES met een van de beste controllers aller tijden.quote:Op zondag 29 januari 2006 14:53 schreef Blood_Money het volgende:
Wat is trouwens zo aantrekkelijk aan snes spellen spelen op een snes? Waarom niet gewoon een emu? Zou stukken goedkoper zijn
Hehehe is een leuke hobby (/ingeving? ;x). Heb het ook een hele tijd volgehouden alle consoles te sparen.. maar waar houd het op? Op een gegeven moment zat ik nogal met geld problemen en heb ik alle SEGA's m.u.v. Dreamcast verkocht en er gelukkig nog redelijk wat voor kunnen krijgen.quote:Op zondag 29 januari 2006 15:59 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ben van plan om nog een SNES te gaan kopen. Ik wil alle consoles sparen
Maar voorlopig koop ik alleen de spellen waaraan ik een herinnering heb en die ik leuk vind, anders ben ik nogal duur uit
jap en usa zijn allebei ntsc, maar ik snap wat je bedoelt. SoM2 is jap-only. Alleen de rom is in het engels te krijgen. (als je bedoelde of Som1 een usa release heeft gehad, dan ja)quote:Op zondag 29 januari 2006 16:46 schreef MaZz_ het volgende:wow dat is wel erg relaxt! Ik heb net één week SoM 1 kunnen kopen van iemand hier.. en hij valt me alles behalve tegen!
Is er ook geen NTSC versie van uit gekomen?
Die bazooka heet de "super scope". De lompste lightgun ooit gemaakt heheheh.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:01 schreef blackmage het volgende:
mijn snes staat hier ook nog aangesloten (ik gebruik hem eigelijk niet veel meer) ik heb er een bazooka bij ligen en een stapel spelletjes laten we zeggen zon 20 en een stapel met oude boekjes.
maar de topper is natuurlijk mario.
ik kan hem inderdaad niet meer gebruiken hij nu ook veel te klein, maar ik heb er wel plezier aan beleeft.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:08 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Die bazooka heet de "super scope". De lompste lightgun ooit gemaakt heheheh.
Als je dat leuk vindt, kan je nagaan wat je krijgt als je een psx, 2 guncons, en point blank 1, 2 en 3 bij elkaar opteltquote:Op zondag 29 januari 2006 17:10 schreef blackmage het volgende:
[..]
ik kan hem inderdaad niet meer gebruiken hij nu ook veel te klein, maar ik heb er wel plezier aan beleeft.
met zon giga ding op je schouder op mollen ofzo schieten en rakketen afknallen, dat was dolle pret met een paar vrienden er bij.![]()
dan krijg je natuurlijk nog meer feest (ik had al dat spul dan weer net niet maar met ze allen bij een vriend)quote:Op zondag 29 januari 2006 17:13 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Als je dat leuk vindt, kan je nagaan wat je krijgt als je een psx, 2 guncons, en point blank 1, 2 en 3 bij elkaar optelt![]()
kurvy was ZO vet, er achter komen wat er gebeurde als je een bepaald monster inslikte enzo, ik vond de tornado kirby toch het leukst om mee te spelenquote:Op zondag 29 januari 2006 17:35 schreef MaZz_ het volgende:
requiem... mooie nickdie film is brilliant! (als je je nick daarvan hebt ;x)
Ik vond Kirby altijd prachtig. En ook zo'n 200nogwat in één casette. Met daarop onder andere zo'n vette Kong-Fu film en een game (waar ik helaas de naam niet meer van weet!) waarmee je over een circuit moest rijden met motortjes. Ook stond er een vette op (weet ik ook de naam niet meer van) wat zich afspeelde in een circus waar je allemaal attracties moest beoefenen.
Als iemand van die laatste twee nog de titel weet; graag
Vage omschrijvingen.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:35 schreef MaZz_ het volgende:
requiem... mooie nickdie film is brilliant! (als je je nick daarvan hebt ;x)
Ik vond Kirby altijd prachtig. En ook zo'n 200nogwat in één casette. Met daarop onder andere zo'n vette Kong-Fu film en een game (waar ik helaas de naam niet meer van weet!) waarmee je over een circuit moest rijden met motortjes. Ook stond er een vette op (weet ik ook de naam niet meer van) wat zich afspeelde in een circus waar je allemaal attracties moest beoefenen.
Als iemand van die laatste twee nog de titel weet; graag
ik heb er een open getrokken en hem vast gesoldeert aan een printerpoort aansluiting.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:13 schreef Blood_Money het volgende:
lik-sang verkoopt een snes-to-usb adapter. Kun je snes emu spelen op je pc, met een snes pad. Geinig.
Ik wist dat er een reden was waarom ik PU nooit serieus heb genomen.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:02 schreef Roi het volgende:
Wat een dramatische review. Hij meld alleen ook 50&100cc, zal het wel lekker lang hebben gespeeld!
Dit klopt niet; Secret of Mana speelt zich namelijk af voor Final Fantasy Adventure (en Seiken Densetsu 3 speelt zich weer af voor Secret of Mana).quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:49 schreef Bellerophon het volgende:
The knight you play in FFA GB is the one who left a sword in a town, and you rescue the Sword.
Wat een onzin.quote:# MUST LEVEL UP
# MUST LEVEL UP BEFORE THE VOLCANO
# I'M TELLING YOU, YOU MUST LEVEL UP A LOT
Weet ik, maar ik kon het niet laten de tekst te corrigeren.quote:Op maandag 30 januari 2006 09:06 schreef Bellerophon het volgende:
@chibibo, ik citeerde het van een engels talige website.
Nee idd vot der meequote:Op zondag 29 januari 2006 23:06 schreef Bellerophon het volgende:
Roms in een console forum, vind ik niet echt kunnen
Dat was toch een port van die T2 Arcade shooter?quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:53 schreef jersey95175 het volgende:
Je had toch ook een terminator-spel die je met een scope-gun kon spelen. Welke was dat?
T2: The Arcade Game en ik krijg hem vandaag binnen!quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:53 schreef jersey95175 het volgende:
Je had toch ook een terminator-spel die je met een scope-gun kon spelen. Welke was dat?
ik heb nu een bod gedaan op een exemplaar op Ebay... komen wel wat meer verzendkosten bij, maar dat overleef ik wel. Heb wel eindelijk Turtles in Time weten te bemachtigen!! Daar was ik al lang naar op zoek!quote:Op maandag 27 februari 2006 17:49 schreef ambert het volgende:
je kan ook gewoon een advertentie zetten, dat je die spellen zoekt, bij mij werd er iniedergeval op gereageerd en ben nu de eigenares van secret of mana en lufia compleet![]()
Ik doe niet mee met de prijsvraag, maar ik ben wel nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag:quote:Op maandag 27 februari 2006 20:12 schreef Nickos het volgende:
Chrono Trigger, zelfs te winnen in via onderstaande Link
Volgens mij zijn er namelijk maar twee opvolgers?quote:a.) Noem de 3 opvolgers van Chrono Trigger (waarvan er 1 niet released is).
Chrono Triggerquote:Op maandag 27 februari 2006 20:25 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik doe niet mee met de prijsvraag, maar ik ben wel nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag:
[..]
Volgens mij zijn er namelijk maar twee opvolgers?
Nog nooit van gehoord. Bestaat het wel?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:51 schreef Bellerophon het volgende:
- Chrono Break
Geruchten circuit, en dan laat ik de pc remakes van de fans even buiten beschouwingquote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:54 schreef chibibo het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Bestaat het wel?
iddquote:Op maandag 27 februari 2006 19:03 schreef Bellerophon het volgende:
Tevens zat in dit spel één van de mooiste codes in een spel ooit, namelijk een hond als scheidsrechter![]()
Tja, ik vraag me af in hoeverre je zoiets als een 'echte' opvolger moet beschouwen. Maar ik ben dan ook niet degene die de prijsvraag organiseert.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:59 schreef Bellerophon het volgende:
Geruchten circuit, en dan laat ik de pc remakes van de fans even buiten beschouwing
NBA Jam was ook zo'n spel met heerlijke cheats: spelers met grote hoofden, kleine hoofden, of kleine lichamen, of spelen met een van de programmeurs, Bill Clinton of een cheerleader annex Playmate, en meer van dat soort ongein.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
vroeger waren de cheats tenminste nog goed![]()
En origineel, dat vooral, wat chibibo ook al zei, met NBA Jam Tournament Edition, geweldig daar had je ook van die droge code's inquote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
iddwat een droogheid
hij blafte ook ipv te fluiten
vroeger waren de cheats tenminste nog goed![]()
Ik heb al die cups wel eens uitgespeeld, en ja, dat kon wel eens dagen durenquote:Op donderdag 16 maart 2006 14:10 schreef Schuttingbeer het volgende:
Ik heb net nog Super Mario Kart uitgespeeld, dat vind ik de beste uit de Super Mario Kart reeks.
Maaruh, hebben jullie ook zo moeilijk gedaan om de special cup op 150cc uit te spelen. ik ben 3 dagen (niet onafgebroken) bezig geweest..
't zal wel aan mij liggen dan![]()
Mario Kart met Toad of Koopa Troopa![]()
Toadquote:Op donderdag 16 maart 2006 14:10 schreef Schuttingbeer het volgende:
Ik heb net nog Super Mario Kart uitgespeeld, dat vind ik de beste uit de Super Mario Kart reeks.
Maaruh, hebben jullie ook zo moeilijk gedaan om de special cup op 150cc uit te spelen. ik ben 3 dagen (niet onafgebroken) bezig geweest..
't zal wel aan mij liggen dan![]()
Mario Kart met Toad of Koopa Troopa![]()
ISS Deluxe was echt het meest briljante spel ooit. Dat heb ik echt ontzettend vaak gedaan.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:03 schreef Bellerophon het volgende:
Ik heb de afgelopen week IIS Deluxe weer in mijn SNES geplaatst. Wat een heerlijk voetbal spel was dat zeg.
[afbeelding]
[afbeelding]
Tevens zat in dit spel één van de mooiste codes in een spel ooit, namelijk een hond als scheidsrechter![]()
Dat was altijd een van de favo bezigheden van mij en m'n broertje, maar ik kwam er laatst al achter dat weinig andere mensen dat deden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:42 schreef Bellerophon het volgende:
@I.R.Baboob, scoren met de keeper? Ga ik vanmiddag is even uitproberen, heb dat nog nooit gedaan
Yup, beetje blazen en aanduwen hier en daar wil ook wel eens helpenquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:36 schreef Lidia het volgende:
Ik heb net mijn SNES () weer proberen aan te sluiten, maar het lukte niet helemaal.
Heb wel het goede kanaal, want vorig jaar heb ik nog gespeeld. Als ik hem aanzet gaat het kanaal wel van sneeuw naar zwart, en als ik hem uitzet weer van zwart naar sneeuw, maar krijg ik geen beeldKabeltjes e.d. zitten allemaal wel goed.
Weet iemand hoe ik em weer aan de praat kan krijgen?
Geweldig ook die oude electronica, gewoon een beetje blazen en het doet het weer.quote:Op maandag 14 augustus 2006 05:54 schreef Cid het volgende:
[..]
Yup, beetje blazen en aanduwen hier en daar wil ook wel eens helpen![]()
JAAA hij doet t weer!quote:Op maandag 14 augustus 2006 05:54 schreef Cid het volgende:
[..]
Yup, beetje blazen en aanduwen hier en daar wil ook wel eens helpen![]()
Dat ligt er maar net aan hoe je het gebruiktquote:Op maandag 14 augustus 2006 12:57 schreef peristilius het volgende:
Alcohol werkt op zich beter dan blazen, maar ja, zo kan het ook.
Ik denk alleen wel dat dát meer zegt over je vader dan over jouquote:Op maandag 14 augustus 2006 11:16 schreef Lidia het volgende:
Ik speelde Mario All Stars al toen ik 3 was! Heb t echt non-stop gespeeld tot een paar jaar geleden. Op mn 4e/5e was ik zelfs al beter dan mn vader
Aye, de USA versie compleetquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:11 schreef Borizzz het volgende:
Oh is iemand in het bezit van het spel "Secret of Mana"??
Heb er veel voor over om dat spel nog een keer te kunnen spelen...
Denk toch wel 30 euro ofzo.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:14 schreef Cid het volgende:
[..]
Aye, de USA versie compleetMaar die gaat niet weg. Volgens mij is er redelijk makkelijk aan het spel te komen middels ebay/marktplaats....cardridge-only zou niet al te veel moeten kosten denk ik.
Dat zeg ikquote:
Na Final Fantasy III en Chrono Trigger vind ik het ook niet echt veel geld meer, maar voor sommige mensen misschien welquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:16 schreef Cid het volgende:
[..]
Dat zeg ik![]()
Maar misschien heb je gelijk, doordat ik complete SNES rpg's aan het kopen ben vindt ik 30,- niet veel geld meer hoewel het dat voor een card-only misschien wel is.
Hij is gewoon nog steeds erg in trek denk ik, echt een geweldig spel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Secret of Mana is niet zo zeldzaam aangezien die game in alle regio's is uitgekomen en ook nog redelijk tot goed verkocht. De reden dattie zo duur is, is omdat mensen denken dattie zeldzaam is
Vertel mij wat.... maar dan heb je ook watquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Boxed niet meer dan 30 euro waard vind ik. In tegenstelling tot Chrono Trigger en FFIII die allebei toch wel 75 tot 100 euro boxed kunnen opbrengen
Inderdaad, twee van de beste games allertijdenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:30 schreef Cid het volgende:
[..]
Vertel mij wat.... maar dan heb je ook wat![]()
Ik heb SoM ook niet in bezit, die download ik wel op de Wii als het zover isquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:30 schreef seto het volgende:
[..]
Hij is gewoon nog steeds erg in trek denk ik, echt een geweldig spel.
Ik moet hem zelf ook nog hebben![]()
Yup, ook een goede game! Die heb ik nog niet boxed in mijn bezit....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Weet je welke game jullie ook zouden moeten proberen? Terranigma!
Die heb ik dan wel toevallig. Die is vooral in de USA erg gewild omdat ie daar nooit uitgekomen is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:35 schreef Cid het volgende:
[..]
Yup, ook een goede game! Die heb ik nog niet boxed in mijn bezit....![]()
Doen!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:37 schreef Borizzz het volgende:
Toevallig hier niet iemand die m wil verkopen?
Heb ovigens veel goede herinneringen aan het spel, al heb ik m vroeger nooit kunnen uitspelen..
Ik moet je teleurstellen, geen van beiden.quote:
De Nederlandse versie?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:55 schreef Cid het volgende:
Ik heb begin deze maand Lufia (boxed + guide) gekocht voor 18euro o.i.d. op marktplaatsErg blij mee maar nog nooit gespeeld. Iemand die ervaring heeft met deze game?
[afbeelding]
Ja de Nederlandse versie. Vond hem ook een mooi prijsje hebben, dus maar meteen gedaan. Goed om te horen dat het een leuke game isquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De Nederlandse versie?Dat is een koopje
Serieus waar. Erg toffe en grappige game overigens
Is dit nou al bevestigd trouwens? Kan je ook Chrono Trigger enzo downloaden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb SoM ook niet in bezit, die download ik wel op de Wii als het zover is
Volgens mij was Chrono Trigger bevestigd.. Secret of Mana weet ik niet, maar die komt vast ooit ook wel uit voor de Wii.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:13 schreef seto het volgende:
[..]
Is dit nou al bevestigd trouwens? Kan je ook Chrono Trigger enzo downloaden?
Als het wel zo is twijfel ik alleen maar meer tussen een PS3 en een Wii![]()
Er zijn maar 4 games bevestigd: Mario, Mario 64, Bonk en Sonic. De rest is allemaal speculatie, maar ik verwacht sowieso alle games van Nintendo zelf en ook Square zal een hoop games vrijgeven denk ik aangezien Nintendo en Square dikke vriendjes zijn weer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:16 schreef Cid het volgende:
[..]
Volgens mij was Chrono Trigger bevestigd.. Secret of Mana weet ik niet, maar die komt vast ooit ook wel uit voor de Wii.
Waarom was Nintendo eigenlijk zo pissig op Square? Alleen maar omdat ze voor de PSone gingen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er zijn maar 4 games bevestigd: Mario, Mario 64, Bonk en Sonic. De rest is allemaal speculatie, maar ik verwacht sowieso alle games van Nintendo zelf en ook Square zal een hoop games vrijgeven denk ik aangezien Nintendo en Square dikke vriendjes zijn weer.
Het was andersom, Square was boos op Nintendo vanwege cartridges en geldzaken. Nintendo dacht altijd alles te kunnen maken, maar dat is niet meerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:22 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Waarom was Nintendo eigenlijk zo pissig op Square? Alleen maar omdat ze voor de PSone gingen?
Hmm, ik hoop het.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er zijn maar 4 games bevestigd: Mario, Mario 64, Bonk en Sonic. De rest is allemaal speculatie, maar ik verwacht sowieso alle games van Nintendo zelf en ook Square zal een hoop games vrijgeven denk ik aangezien Nintendo en Square dikke vriendjes zijn weer.
Momenteel ga ik ook voor de Wii inplaats van de PS3, maar het schommelt nog alquote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:58 schreef seto het volgende:
[..]
Hmm, ik hoop het.
Als ze het wel releasen ga ik voor de Wii ipv de PS3 denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |