Bwehehequote:Op zondag 1 januari 2006 14:28 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Het leuke aan Super Soccer was toch wel dat je zelf moest keepen. Geweldig was dat.
ik heb al jaren zo'n copybox!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:31 schreef chibibo het volgende:
Met een lichte vorm van schaamte moet ik bekennen dat ik een SNES copier heb aangeschaft.Maar nu kan ik tenminste Seiken Densetsu 3 in het Engels op een echte SNES spelen.
Mjah, daarvoor is het eigenlijk wel de moeite hequote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:31 schreef chibibo het volgende:
Met een lichte vorm van schaamte moet ik bekennen dat ik een SNES copier heb aangeschaft.Maar nu kan ik tenminste Seiken Densetsu 3 in het Engels op een echte SNES spelen.
Die bestaat dan ook nietquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:11 schreef chibibo het volgende:
Ik wil natuurlijk ook het liefst alles origineel, maar een originele Engelstalige Seiken Densetsu 3 wordt moeilijk.
aan de naam te horen, denk ik ook niet dat ik het spel leuk vind? Zal vast een RPG zijn ofniet?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:11 schreef chibibo het volgende:
Ik wil natuurlijk ook het liefst alles origineel, maar een originele Engelstalige Seiken Densetsu 3 wordt moeilijk.
Het is de opvolger van Secret of Mana; ik neem aan dat je dat spel wel kent. Je zou het dus een action-oriented RPG kunnen noemen, of een adventure.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:15 schreef Retarded het volgende:
aan de naam te horen, denk ik ook niet dat ik het spel leuk vind? Zal vast een RPG zijn ofniet?
Heb je de doosjes er niet bij?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:00 schreef Retarded het volgende:
Zat er ook over te denken om zo'n copybox te nemen, maar vind het toch wel erg gaaf om alles origineel te hebbenben niet zo'n superverzamelaar dat ik alles boxed moet hebben, maar originele cart's vink toch wel cool
[afbeelding]
komt nog een Super Double Dragon bij en Unirally
bij een paar wel, maar ik hoef ze niet perse... nemen erg veel ruimte in beslag, en dat is ruimte die ik niet heb.quote:
w8 maar af tot het een obsessie wordquote:Op zondag 8 januari 2006 21:35 schreef Retarded het volgende:
heb nu ook Animaniacs binnenLeuke game! En net via V&A Smurfen, Lucky Luke en ASterix & Obelix gekocht! Tis een leuke goedkope hobbie, die games sparen
Wat is dat dan voor een ding?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:31 schreef chibibo het volgende:
Een box met een diskettedrive erin waarmee je spellen op diskette kunt zetten en ze ook kan afspelenquote:
Tenzij je voor de echt zeldzame titels gaatquote:Op zondag 8 januari 2006 21:35 schreef Retarded het volgende:
heb nu ook Animaniacs binnenLeuke game! En net via V&A Smurfen, Lucky Luke en ASterix & Obelix gekocht! Tis een leuke goedkope hobbie, die games sparen
Je url ging niet helemaal lekker, dus hier nogmaals.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:09 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Een box met een diskettedrive erin waarmee je spellen op diskette kunt zetten en ze ook kan afspelen
[afbeelding]
Nee, voor zover ik weet niet. Voor het gebruik van een copier hoeft de SNES namelijk niet verbouwd te worden (in tegenstelling tot bij gebruik van mod-chips); je prikt hem gewoon in het cartridge-slot van de console.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:58 schreef Bellerophon het volgende:
Is het bezit daarvan eigenlijk illegaal?
Dat is dan wel handig, en pakt een dergelijk ding direct elk spel of heeft hij maar een bepaalde dekking?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:02 schreef chibibo het volgende:
[..]
Nee, voor zover ik weet niet. Voor het gebruik van een copier hoeft de SNES namelijk niet verbouwd te worden (in tegenstelling tot bij gebruik van mod-chips); je prikt hem gewoon in het cartridge-slot van de console.
Er zitten wel wat haken en ogen aan. De hoeveelheid geheugen in de copier is natuurlijk erg belangrijk; een copier met 16M geheugen zal natuurlijk geen spel van 32M kunnen draaien. Kopieen van spellen die gebruik maken van speciale chips (zoals de DSP chip en de SFX chip) draaien alleen als er een cartridge in zit van een spel met dezelfde chip, of als de chip in de copier zelf is verwerkt (maar dit is zeldzaam). Ook zijn er veel spellen die d.m.v. beveiliging niet eenvoudig gekopieerd kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:22 schreef Bellerophon het volgende:
Dat is dan wel handig, en pakt een dergelijk ding direct elk spel of heeft hij maar een bepaalde dekking?
Gezien de inhoudelijke kennis mag ik er vanuit gaan dat jij een dergelijk ding hebt?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:45 schreef chibibo het volgende:
[..]
Er zitten wel wat haken en ogen aan. De hoeveelheid geheugen in de copier is natuurlijk erg belangrijk; een copier met 16M geheugen zal natuurlijk geen spel van 32M kunnen draaien. Kopieen van spellen die gebruik maken van speciale chips (zoals de DSP chip en de SFX chip) draaien alleen als er een cartridge in zit van een spel met dezelfde chip, of als de chip in de copier zelf is verwerkt (maar dit is zeldzaam). Ook zijn er veel spellen die d.m.v. beveiliging niet eenvoudig gekopieerd kunnen worden.
Maar ach, kopieren doe ik er toch niet mee, ik wil alleen spellen als Final Fantasy IV en V, Seiken Densetsu 3, Treasure Hunter G, Bahamut Lagoon en Romancing Sa-Ga 1 - 3 in het Engels erop kunnen spelen.
Poeh dat is niet mis die prijs!quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:02 schreef jpg97 het volgende:
Ik had er vroeger ook 1, weet alleen niet meer hoe ik eraan kwam ( volgens mij toen nog via devonsdst ( internet was er nog niet ) ).
Ik heb er 2 jaar geleden weer 1 gekocht incl. diskettes en een snes console voor 150 euro.
Ik heb er twee weken geleden een gekocht, voor 47 Engelse ponden excl. verzenden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:42 schreef Bellerophon het volgende:
Gezien de inhoudelijke kennis mag ik er vanuit gaan dat jij een dergelijk ding hebt?
[...]
Maar wat heb jij er dan voor betaald? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik heb me voorgenomen alleen de spellen op mijn copier te spelen, waarvan geen officiele Engelstalige versie bestaat. Van de overige spellen wil ik natuurlijk een originele versie hebben.quote:Spellen met een SFX chip moet je gewoon legaal hebben ...Starfox
Op een site als Ebay zal je die dingen niet vinden neem ik aan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:56 schreef chibibo het volgende:
Ik heb er twee weken geleden een gekocht, voor 47 Engelse ponden excl. verzenden.
Een nobel streven mag gezegd wordenquote:Ik heb me voorgenomen alleen de spellen op mijn copier te spelen, waarvan geen officiele Engelstalige versie bestaat. Van de overige spellen wil ik natuurlijk een originele versie hebben.
Die zal vast een keer geport worden naar een handheld. Ik geloof (weet niet zeker) dat je met een action replay ook import games kan spelen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:55 schreef jpg97 het volgende:
Verdorie![]()
ik zou zo graag Super mario RPG:legend of the seven stars willen spelen, maar die is alleen uitgekomen in de USA
Dan moet je ook nog een SPECIALE converter hebben om hem te kunnen spelen.
En daarom heb ik een universele snesquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het probleem met Mario RPG is volgens mij dat ie met geen enkele converter werkt toch? Ik kan me iets dergelijks herinneren iig...
Hoe ziet die dan eruit? Zoals de Amerikaanse of Europese versie? Of gewoon totaal anders?quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:20 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
En daarom heb ik een universele snesInstaat om PAL en NTSC af te spelen. Nu nog alleen Super Mario RPG vinden
Of je koopt een NTSC SNES, die kost toch geen drol meer tegenwoordig. Bovendien heb je dan geen last van mogelijke beeld/geluid-synchronisatieproblemen of andere rariteiten (zoals Final Fantasy III waarvan het eindfilmpje halverwege wordt afgebroken).quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:55 schreef jpg97 het volgende:
ik zou zo graag Super mario RPG:legend of the seven stars willen spelen, maar die is alleen uitgekomen in de USA
Dan moet je ook nog een SPECIALE converter hebben om hem te kunnen spelen.
Precies, dat is net zo makkelijk. Ik heb toendertijd (2 jaar geleden ongeveer) Mario RPG (compleet) + NTSC SNES kunnen kopen voor 70 eurotjes. Was opzich niet veel geldquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:51 schreef chibibo het volgende:
Of je koopt een NTSC SNES, die kost toch geen drol meer tegenwoordig. Bovendien heb je dan geen last van mogelijke beeld/geluid-synchronisatieproblemen of andere rariteiten (zoals Final Fantasy III waarvan het eindfilmpje halverwege wordt afgebroken).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |