quote:Super NES
Het Super Nintendo Entertainment System werd in 1993 uitgebracht in Europa. Spelers waren overdonderd door de beelden en gameplay die een spectaculair nieuw tijdperk in de geschiedenis inwijdden. De Super Nintendo bood stereogeluid, los van elkaar scrollende achtergronden, en twee keer zoveel geheugen als de oude NES. De spelcassettes herbergden gigantische spelwerelden, waarin je wekenlang kon rondzwerven.
Controller
Voortbordurend op het ontwerp van de NES-controller, zetten de ontwerpkunstenaars bij Nintendo de standaard voor toekomstige videogame-controllers met de foutloze Super Nintendo-controller. De comfortabele vierpuntsdruktoets was weer aanwezig, terwijl twee extra knoppen en de introductie van de schouderknoppen voor nog meer besturingsmogelijkheden zorgden. Als je wilt weten waar hedendaagse controller-ontwerpers hun inspiratie vandaan halen, hoef je alleen maar naar deze controller te kijken.
Graphics Power
De ingebouwde DSP (Digital Signal Processor) van de Super Nintendo kan in een oogwenk gecompliceerde berekeningen uitvoeren, om prachtige spelbeelden te genereren. Hierdoor wordt bijvoorbeeld de "Mode 7"-techniek mogelijk, waardoor 2D-landschappen in drie dimensies kunnen worden gedraaid en bewogen. De pseudo 3D-tracks in Super Mario Kart zijn hiervan bijvoorbeeld een goed voorbeeld. In het waanzinnige F-Zero doen de supersnelle beelden zelfs de stoerste gamer naar adem happen.
Super FX
Terwijl andere systemen bleven steken in platte graphics, werkte Nintendo stiekem aan een revolutie in de wereld van de videogames. Spelcassettes die waren voorzien van een Super FX chip maakten het mogelijk om echte 3D polygonenbeelden te ervaren, zoals in het prachtige vlieg-en-schietspel Star Wing. In latere spellen, zoals Yoshi's Island, werd de Super FX 2 chip gebruikt om vormen te buigen en uit te rekken op de mafste en mooiste manieren.
Spelaanbod
Nintendo's grootste helden van de NES en uit de speelhal, keerden in flitsende stijl terug op de Super Nintendo. Super Mario World, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Donkey Kong Country, Super Metroid, Super Mario Kart ... in hun eigen genres zijn deze klassiekers nog steeds de beste ooit, tot op de dag van vandaag. Third-parties hebben de totale catalogus van de Super Nintendo uitgebreid tot meer dan 500 games.
[TK] DVD Doosjes en SNES Gamequote:Op zondag 15 januari 2006 00:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik heb zo verschrikkelijke spijt dat ik nooit DKC 2 heb gekocht. Wel gespeeld bij anderen, maar nooit in huis gehaald. DKC 3 vond ik een stuk minder leuk (heb het niet zo op beren en babies).
Mazzelpik.quote:
Kun je geen geld missen voor DKC 2? Hij verkoopt hem manquote:Op zondag 15 januari 2006 00:46 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Mazzelpik.![]()
Iemand hier die DKC 2 wil ruilen tegen Aladdin (USA import) en een euro/usa converter?
Lees de topic nog eens.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:47 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Kun je geen geld missen voor DKC 2? Hij verkoopt hem man
Owjaquote:Op zondag 15 januari 2006 00:50 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Lees de topic nog eens.
Aladdin vond ik eigenlijk geen reet aan, maar was verbaasd hoeveel mensen het wel leuk vinden. Vandaar.
Kon dat met de slimline ook? Wisselen tussen PAL en NTSC? Nooit geweten, dacht gewoon dat de slimline een nieuwe variant van de NTSC SNES wasquote:
zeer goed speelbaar!quote:Op zondag 15 januari 2006 00:49 schreef plasticvlinder het volgende:
die oude mario spelletjes zijn en blijven echt t leukst!
ik ben wel benieuwd hoe de snelheid van de spelletjes ervaren wordt jaren later.. is het niet errug traag? of is het nog goed speelbaar?
http://www.chronicgames.net/about_snes.aspquote:Op zondag 15 januari 2006 10:27 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Kon dat met de slimline ook? Wisselen tussen PAL en NTSC? Nooit geweten, dacht gewoon dat de slimline een nieuwe variant van de NTSC SNES was
Wou je DKC2 van me kopen?? (Ik heb die namelijk dubbelquote:Op zondag 15 januari 2006 00:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik heb zo verschrikkelijke spijt dat ik nooit DKC 2 heb gekocht. Wel gespeeld bij anderen, maar nooit in huis gehaald. DKC 3 vond ik een stuk minder leuk (heb het niet zo op beren en babies).
Eeuh ja ik wel want ik heb er nog 1 dus namelijkquote:Op zondag 15 januari 2006 00:46 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Mazzelpik.![]()
Iemand hier die DKC 2 wil ruilen tegen Aladdin (USA import) en een euro/usa converter?
Voeg me vanavond toe aan msn, moet nu gaan.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:57 schreef TinusMen het volgende:
[..]
Wou je DKC2 van me kopen?? (Ik heb die namelijk dubbel)
Stuur je eerst die van mij opquote:Op zondag 15 januari 2006 13:57 schreef TinusMen het volgende:
[..]
Wou je DKC2 van me kopen?? (Ik heb die namelijk dubbel)
Yoshi's Island beter dan Super Mario World? Waarom dat?quote:Op zondag 15 januari 2006 21:55 schreef sk888er het volgende:
Ik vind eerder gezegd [afbeelding]
beter.
Het hele grote pluspunt van dit spel vind ik dat het veel leuker speelt omdat je een doel hebt (overal 100% halen) en dat je er ook moeite voor moest doen en dingen moest gaan uitzoeken.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:45 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Yoshi's Island beter dan Super Mario World? Waarom dat?
Ok is goedquote:Op zondag 15 januari 2006 14:21 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Voeg me vanavond toe aan msn, moet nu gaan.
Ja tuurlijkquote:
Ik heb zelden een spel gespeeld met zoveel geheimen als Super Mario World. Ik heb het nu al iets van 13 jaar en nog heb ik het spel niet geheel uitgespeeld.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:10 schreef sk888er het volgende:
[..]
Het hele grote pluspunt van dit spel vind ik dat het veel leuker speelt omdat je een doel hebt (overal 100% halen) en dat je er ook moeite voor moest doen en dingen moest gaan uitzoeken.
Bij super mario world had ik het spel zo uitgespeeld en ik kon de uitdaging ook niet echt vinden in dit spel.
Star world bijvoorbeeld, die levels waren pas echt lastig (zijn ze nog steeds)quote:Op zondag 15 januari 2006 23:14 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ik heb zelden een spel gespeeld met zoveel geheimen als Super Mario World. Ik heb het nu al iets van 13 jaar en nog heb ik het spel niet geheel uitgespeeld.
Star world heb ik vorig jaar pas uitgespeeld. Echt bizar die "nieuwe" vijanden!!quote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Star world bijvoorbeeld, die levels waren pas echt lastig (zijn ze nog steeds)
Yoshi's Island vond ik ook enorm leuk, maar het kon niet tippen aan Super Mario World, mijns inzien
Hey, ik heb heel veel op mijn NES gespeeld, die is nog steeds toffer.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:53 schreef mordradead het volgende:
Inderdaad, jij had nooit GAM mod mogen worden maar dat terzijde.
En juist daarom vind ik Super Mario World beter dan Yoshi's Island, het was allemaal net even iets te schattig.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed topic
Ik vind persoonlijk Yoshi's Island ook beter dan Mario World omdat deze origineel was qua design en qua speelwijze. Het schattigheidsgehalte werkt ook mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |