Geboortedatum: 17 februari 1986quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:17 schreef Douwe het volgende:
Een beetje Sherlock had mijn geboortedatum al lang opgespoord. Ik ben 2 jaar jonger dan Jaguarized
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:18 schreef Douwe het volgende:
Laat dit je nieuwe bestemming zien, DT?
Ja dat heeft nu geen zin meer he?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En welke TT + openingsfoto had jij dan wel niet bedacht?
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:17 schreef Jaguarized het volgende:
Ja godver he.Een nieuw deel openen terwijl de vorige nog niet dicht is.
Eindelijk IEMAND die het met me eens is.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Goeie TT, dat wel![]()
Beetje de standaardvakantie met vrienden zal het worden, auto huren, LA naar SF en daar tussen Las Vegas, Flagstaff, Yosemite, Grand Canyon enzo. In een dag of 16 denk ik.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:25 schreef Douwe het volgende:
Wat ga je doen in Californië? Met de motor Route 66 afrijden? Bij Arnold op de koffie?
Deze is met een knipoog naar [SC] De Loungequote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:25 schreef Douwe het volgende:
Toch altijd leuk om te zien dat DT's HTL's geen HTL heten
Volgens Amtrak.com is dat ook zo, tenzij je de Coastliner neemtquote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:45 schreef Douwe het volgende:
Trein van Seattle naar San Diego klinkt wel tof! Aleen het vage is dat als je naar de route van die trein kijkt, je bij Sacremento lijkt te moeten overstappen op een bus?
Ik wacht nu al met smart op je reisverslag
Ik dacht meer aan:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:54 schreef Douwe het volgende:
Ik verwacht binnenkort een dergelijke foto. En ik zie Lissabon! Nieuwe TRV meet locatie?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Hopelijk dit keer een HTL zonder gebagger.
Dit is geen HTL, je zit verkeerd. Dit is de Loungequote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Hopelijk dit keer een HTL zonder gebagger.
Herkenbaar DT topic.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dit is geen HTL, je zit verkeerd. Dit is de Lounge![]()
BHFH was net ook weer op FOK gesignaleerdquote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:15 schreef Jaguarized het volgende:
Inderdaad.Post jij dan ook weer wat vaker mee?
Die komt hier ook veel te weinig.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
BHFH was net ook weer op FOK gesignaleerd
Das geen conclusie, das een feitquote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:26 schreef Jaguarized het volgende:
Is die conclusie getrokken voor of na de Parijs meet?![]()
Bron?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Das geen conclusie, das een feit
Allang verjaard dus.quote:
En is die update naar 2.0 nou echt nodig geweest vraag ik me af...quote:
quote:LONDEN - British Airways heeft op afgelopen vrijdag (13 januari) de suggestie van verzekeringswiskundige Donald Duval om faillissement aan te vragen in de wind geslagen. Dat maakt de maatschappij op dezelfde dag bekend. De verzekeringswiskundige is van mening dat een faillissement de enige manier is om de maatschappij zodanig te herstructureren dat de pensioenen voor de werknemers gewaarborgd blijven.
British Airways betitelt deze suggestie in de Britse media op haar beurt als “het meest onvoorstelbare voorstel om de pensioen tekorten op te lossen.” Faillissement is volgens British Airways absoluut geen optie en dat zou voor niemand een verrassing moeten zijn, aldus de maatschappij in een statement.
Britisch Airways wil zelf een acceptabele oplossing vinden om de toekomstige pensioenen voor het personeel veilig te stellen. De pilotenvakbond British Air Line Pilots Association (BALPA) heeft aangegeven dat ze, afhankelijk van de voorstellen van de maatschappij, stakingen overweegt.
Het tekort bedraagt momenteel een tekort van ongeveer 1,4 miljard Engelse Pond (2,05 miljard euro).
Een kleine 800 ja, maar ik kan er maar 10 kwijt op m'n weblog en heb nog geen tijd (lees: zin) gehad om een fotoboek ergens te openenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:35 schreef Jaguarized het volgende:
Flipsen, heb je nog meer foto's van Argentinie of BsAs dan die 10 op je weblog?
klikquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Een kleine 800 ja, maar ik kan er maar 10 kwijt op m'n weblog en heb nog geen tijd (lees: zin) gehad om een fotoboek ergens te openen![]()
De standaard 18+ upgradequote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:32 schreef flipsen het volgende:
En is die update naar 2.0 nou echt nodig geweest vraag ik me af...![]()
Maandag... zou kunnen, er komt nog niemand 's avondsquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
Zo dat is wel heel veel Lucille!1400 foto's in een maand tijd.
Vet zeg. Ik ben benieuwd!
Hebben we maandag nog een partijtje bij DT ofzo?
Geef begin februari een feestje, dan is ook het IFFR (filmfestival Rotterdam), waardoor er meerdere redenen zijn om langs te komen. Ook hoop ik dan alle verhuisdozen eindelijk leeg te hebben en iets meer meubels te hebben staanquote:
1400 foto's, 30 dagen, da's zo'n krappe 50 foto's per dag. In klassieke termen anderhalf rolletje. Is niet eens zo gek veel. Als ik analoog meeneem reken ik op 1 rolletje per dag & wat reserve. Is dus prima binnen de gebruikelijke normenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
Zo dat is wel heel veel Lucille!1400 foto's in een maand tijd.
Vet zeg. Ik ben benieuwd!
Hebben we maandag nog een partijtje bij DT ofzo?
Ik geloof dat je ff moet komen buurten bij fotquote:Op zondag 15 januari 2006 13:49 schreef Jaguarized het volgende:
Hoeveel mp is dat?Het schijnt dat sluitertijd ook belangrijk is bij de keuze van een fototoestel? Wat is dat?
't is uiteraard waar je je eisen stelt. Ik hoef niet alles afgedrukt aan de muur te hebben hangen.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Absoluut niet. Om te beginnen hebben de kleien cameratjes een veel kleinere sensor. Dat levert een enorm probleem met ruis op. Verder heb je bij een SLR veel meer controle dan bij een compactje. En juist die controle maakt het verschil tussen een kiekje en een foto.
Kijk, als je er alleen maar bij goed weer een paar plaatjes mee schiet dan heb je echt geen dSLR nodg van 649 euro, maar heb je aan een Canon van 250 euro meer dan genoeg.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:54 schreef Jaguarized het volgende:
Het is voor normale vakantiefoto's, geen hoge eisen, als het beeld maar haarscherp is. Hmm die Pentax is er al vanaf 649 euro..
Ja, dat had ik er ook nog bij willen zeggen inderdaadquote:Op zondag 15 januari 2006 15:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Aan de andere kant zijn er ook heel wat mensen die zich na de aankoop van een DSLR pas echt in de fotografie verdiept hebben.
Dan had ik dat dus wel al gemeld.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:28 schreef Jaguarized het volgende:
Oh ik dacht dat je dat al geboekt had.
Leiheidt de weg...quote:Op zondag 15 januari 2006 17:19 schreef Jaguarized het volgende:
Waarheen?
Ik meende al iets gelezen te hebben.quote:
Daar mag uiteraard een topic voor geopend worden. Doe ik zelf ook altijd.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:45 schreef Jaguarized het volgende:
UIO, als iemand een reisverslag maakt over een bepaalde stad of bepaald land, mag dat dan in een apart topic of moet dat in het topic over het betreffende land of de stad?
Dat had ik eerder moeten weten.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:00 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar mag uiteraard een topic voor geopend worden. Doe ik zelf ook altijd.
En alle Friezen moeten via Groningenquote:Op zondag 15 januari 2006 21:46 schreef Jaguarized het volgende:
En Maastricht ligt ook zo noorderlijk....
Was een snelle foto met m'n fooncam in close up mode en het blaadje krulde iets om...quote:Op zondag 15 januari 2006 21:54 schreef Jaguarized het volgende:
Waarom zou dat van Nederland nou zo vaag zijn en dat stukje Duitsland zo duidelijk...
Voor Duitsers zeer zeker welquote:Op zondag 15 januari 2006 22:22 schreef Douwe het volgende:
Den Helder als een bestemming die de moeite waard is?
quote:'Beperk vakantiecharters vanaf Schiphol'
DEN HAAG - Schiphol zou het aantal nachtvluchten sterk kunnen beperken als het verder wil groeien, zoals de luchthaven graag wil. "Laat vakantiecharters naar Tenerife overdag vertrekken vanaf Rotterdam, Eindhoven, Maastricht of Groningen. Een hoop vakantiegangers zal dat prachtig vinden in plaats van naar Schiphol te moeten reizen", bepleit oud-CDA-senator Eversdijk.
Hij leidt een commissie van deskundigen die zondag advies uitbracht aan het kabinet over het vliegtuiggeluid rond Schiphol. Een ruimer gebied rond de luchthaven dan nu, "globaal van Castricum tot Leiden", moet via duidelijke en controleerbare wettelijke geluidsgrenzen beschermd worden, is volgens Eversdijk een van de twee hoofdboodschappen van zijn commissie.
Groei Schiphol
Dat wil niet zeggen dat de commissie de groei van Schiphol wil verbieden. De luchthaven zou meer dan nu het vliegen met stillere vliegtuigen kunnen belonen en luchtvaartmaatschappijen die te veel herrie produceren, kunnen bestraffen. Maar Schiphol zou ook het aantal nachtvluchten sterk kunnen beperken.
Een nachtvlucht geldt voor tien dagvluchten, legt Eversdijk uit. "In 2004 registreerde Schiphol 13.500 nachtvluchten. Dat staat voor 135.000 dagvluchten. Beperk de nachtvluchten tot het noodzakelijke, zoals het vervoer van post of renpaarden. Laat vakantiecharters elders vandaan vertrekken."
Vliegtuiglawaai
De andere hoofdboodschap van de zogeheten Commissie Deskundigen Vlieggeluid is dat het vliegtuiglawaai dat nu wordt berekend, moet worden gemeten. "Proefmetingen die we hebben laten doen, laten zien dat het geluid bijna overal hoger is dan het berekende geluid", aldus Eversdijk. Met de meetresultaten moeten rekenmodellen, waarop Schiphol wordt afgerekend, worden gecontroleerd en verbeterd, stelt hij.
Het kabinet neemt die raad ter harte en wil dat er zo snel mogelijk een geluidmeetnet rond Schiphol komt, blijkt uit een reactie zondag. Datzelfde geldt voor een goede informatievoorziening van de omwonenden, waarvoor de commissie pleit. "De communicatie tussen Schiphol en bewoners en die tussen overheid en bewoners moeten sterk verbeterd worden", aldus Eversdijk, die spreekt van "georganiseerd wantrouwen". Dat moet, als het aan hem ligt, veranderen in "gecontroleerd vertrouwen".
De eerstverantwoordelijke staatssecretarissen Schulz van Haegen (Verkeer) en Van Geel (VROM) houden zich in de kabinetsreactie verder op de vlakte over het voorstel voor een betere bescherming van verder van Schiphol gelegen woongebieden. Zij zullen dat betrekken bij het kabinetsstandpunt over het Schipholbeleid, dat in april verschijnt. De Tweede Kamer bespreekt de plannen deze zomer, is de bedoeling.
Het advies-Eversdijk is niet de eerste bijdrage binnen de evaluatie van de bestaande, uit 2003 daterende wetgeving, die de Kamer krijgt aangeboden. Vorige week nog pleitten de VROM-Raad en de Raad voor Verkeer en Waterstaat voor een nieuw Schipholbeleid.
Het huidige complexe beleid van geluids-, milieu- en veiligheidsnormen voedt het wantrouwen van de omwonenden, was de boodschap van deze twee belangrijke adviesorganen.
In de transsib bestaat wel degelijk de mogelijkheid om accu's op te laden. Soms zitten ze in de gang en soms zelfs in je coupé. En anders moet je even vriendelijk aan de provodnik vragen of je het stopcontact in zijn coupé mag gebruiken.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Erg onhandig als je aan het backpacken bent of lang in de trein zit (transsib bijvoorbeeld).
Krakow is geboekt voor de derde week van mei. Ik heb wel een retourtje, maar ik denk dat ik van Krakow doorreis naar Warschau (in beide nog niet geweest) en dan vandaar met CentralWings naar Lissabon. Maar dat laatste is nog een beetje een wild plan.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:31 schreef ETA het volgende:
Hey Dutchtrain, ik zie dat je naar Krakow gaat dit jaar? Wanneer ga jij?? ik ga denk ik voor Warschau nog een paar dagen hangen in Krakow, ben er nog niet geweest namelijk.
Business helaas.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:16 schreef Jaguarized het volgende:FA'en op je vakantiebestemming??
Of is het een zakentripje?
Munchen!quote:Op maandag 16 januari 2006 18:17 schreef Lucille het volgende:
[..]
Business helaas.
Ik zit hier voor twee weken vlakbij Munchen om software te integreren.
Op de gang durf ik dat alleen aan met batterijen die makkelijk te vervangen zijn. Niet met merk-specifieke accu's van 70-80 Euro (zoals bij de NIkon DSLR).quote:Op maandag 16 januari 2006 13:14 schreef Lucille het volgende:
[..]
In de transsib bestaat wel degelijk de mogelijkheid om accu's op te laden. Soms zitten ze in de gang en soms zelfs in je coupé. En anders moet je even vriendelijk aan de provodnik vragen of je het stopcontact in zijn coupé mag gebruiken.
en is integreren van software nou net zo moeilijk als het laten integreren van mensen?quote:Op maandag 16 januari 2006 18:17 schreef Lucille het volgende:
[..]
Business helaas.
Ik zit hier voor twee weken vlakbij Munchen om software te integreren.
Waarom zou je naar de Alpen gaan als je in München zit ?quote:Op maandag 16 januari 2006 18:20 schreef Jaguarized het volgende:
Munchen!De toegangspoort van Zuid-Duitsland bij uitstek naar de Alpen. Je hebt de weekenden gewoon vrij neem ik aan?
Uw wens is mijn bevel: http://ar.pg.photos.yahoo.com/ph/bol.jack/my_photosquote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:35 schreef Jaguarized het volgende:
Flipsen, heb je nog meer foto's van Argentinie of BsAs dan die 10 op je weblog?
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Uw wens is mijn bevel: http://ar.pg.photos.yahoo.com/ph/bol.jack/my_photos
Ik ben ook een onwijze zakenvrouw...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Een zakenvrouwkoffer.
Is heb expres een rooie...quote:
Martinair?quote:
Komend weekend ben ik vrij inderdaad. Een collega van mij zei dat ik gewoon de trein moest pakken naar Salzburg. Iemand ervaring met deze stad?quote:Op maandag 16 januari 2006 18:20 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Munchen!De toegangspoort van Zuid-Duitsland bij uitstek naar de Alpen. Je hebt de weekenden gewoon vrij neem ik aan?
Das toch uit 'The sound of music'quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:08 schreef Lucille het volgende:
[..]
Komend weekend ben ik vrij inderdaad. Een collega van mij zei dat ik gewoon de trein moest pakken naar Salzburg. Iemand ervaring met deze stad?
Salzburg zijn wij niet lang geweest, alleen eens doorheen gereden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:08 schreef Lucille het volgende:
[..]
Komend weekend ben ik vrij inderdaad. Een collega van mij zei dat ik gewoon de trein moest pakken naar Salzburg. Iemand ervaring met deze stad?
En wanneer konden we nou langskomen met z'n allen?quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:52 schreef Hik het volgende:
Ik ga bijna naar Ecuador!!![]()
...en ik moet nog zoveel doen...![]()
Tsssk, je wil ons niet zien?quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:32 schreef Hik het volgende:
Ik denk dat er genoeg Quiteños zijn die jullie van koffie willen voorzien.Daar heb je mij niet voor nodig. Gelukkig maar, want weer een hoop te doen daar...
Wel zaterdag lekker dansen natuurlijk!![]()
Wat weet jij wat ik niet meer weet ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:13 schreef Douwe het volgende:
Na haar nachtelijke trein escapades met DutchTrain na de vorige TRV meet durft ze zich niet meer te vertonen
Litman is al enige tijd verdwenenquote:Op woensdag 18 januari 2006 16:27 schreef Hik het volgende:
Huh?![]()
Over die travelmeet ges[proken trouwens... in welke kloon is Litman eigenlijk opgegaan, want ik volg het niet meer zo...
Ik had die ook gecheckt maar ik moest eerst inloggen waardoor ik geen profiel zag.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:16 schreef flipsen het volgende:
He Douwe, ik zag dat je m'n profiel gecheckt had bij de HC?
En Liejannuh post hier ook niet meer om de een of andere reden...quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:27 schreef Hik het volgende:
Huh?![]()
Over die travelmeet ges[proken trouwens... in welke kloon is Litman eigenlijk opgegaan, want ik volg het niet meer zo...
En fernando_bandana en z'n vriendjes houden zich hier ook koestquote:Op woensdag 18 januari 2006 16:38 schreef Jaguarized het volgende:
En Liejannuh post hier ook niet meer om de een of andere reden...Wel in andere TRV topics..
En YPPY.....quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En fernando_bandana en z'n vriendjes houden zich hier ook koest
Ik ben er nog hoor! En Diego is weer gespot trouwens, maar dat zal wel een vergissing zijn geweest, daarna was het weer fernando dinges...quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En fernando_bandana en z'n vriendjes houden zich hier ook koest
Veel plezier!quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:54 schreef flipsen het volgende:
En nu ben ik weg, Spaanse les! Wel balen dat het van 14:00 tot 18:00 is trouwens, ben ik niet op m'n best
Jullie hebben toch samen in de trein gezeten, waarna Hik in slaap viel bij de verhalen van DT?quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat weet jij wat ik niet meer weet ?![]()
Waren de verhalen zo boring of was Hik daadwerkelijk moe?quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:39 schreef Douwe het volgende:
[..]
Jullie hebben toch samen in de trein gezeten, waarna Hik in slaap viel bij de verhalen van DT?
Conclusie: jullie FOK!'en teveel of hebben een goed geheugen voor triviale feitenquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:53 schreef Hik het volgende:
Weer thuis, beetje uitgeslapen (ik was ik de trein vast begonnen, maar dat lag niet aan het gezelschap hoor Dutchtrain!).
Dit is het enige detail wat me is bijgebleven! Echt waar hoor!quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:12 schreef DutchTrain het volgende:
Nou, ik heb het na moeten zoeken in het meet-topic:
[..]
Conclusie: jullie FOK!'en teveel of hebben een goed geheugen voor triviale feiten![]()
Je onthoudt ook alleen de details he.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:14 schreef Douwe het volgende:
[..]
Dit is het enige detail wat me is bijgebleven! Echt waar hoor!
Ik heb gisteren een blonde collega van je gezienquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:13 schreef Jaguarized het volgende:
[excuusmode]
Ik werk gelukkig de hele dag.![]()
[/excuusmode]
Ik ook, Utrecht Centraal, zo was een lekker ding.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een blonde collega van je gezien![]()
Ter hoogte van Delft in de IC richting Amsterdam... (bestaat die rubriek 'Spoorzoekers' in de Rails nogquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:25 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ook, Utrecht Centraal, zo was een lekker ding.![]()
quote:Politie zoekt getuigen bizar ongeval op Den Haag HS
DEN HAAG - De spoorwegpolitie zoekt getuigen van een incident dinsdagmiddag op station Hollands Spoor (HS) in Den Haag waardoor een man beide benen is kwijtgeraakt. Ze wil ook graag in contact komen met de beller die het ongeval meldde. Dat heeft een woordvoerder van het korps landelijke politiediensten, waar de spoorwegpolitie toe behoort, woensdag gezegd.
De 23-jarige treinpassagier uit Roermond kwam rond 16.10 uur vlak voor het station onder de intercity Venlo-Den Haag terecht nadat hij uit een raam van de rijdende intercity was gesprongen. De man heeft tegen de politie verklaard dat hij bedreigd werd door vier mannen en daarom sprong. In het ziekenhuis zijn beide benen van het slachtoffer geamputeerd.
Spoorzoekers heet volgens mij nu Harten-nogwat ofzo?quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ter hoogte van Delft in de IC richting Amsterdam... (bestaat die rubriek 'Spoorzoekers' in de Rails nog? )
Anyway, formuliertje ingevuld dat alles OK was, maar op de terugweg veel vertraging zonder ook maar enige vorm van informatie. Gelukkig was de magastores dichtbij en kon ik nog even wat woonideeën opdoen
Lees ik net het bizarre verhaal wat er gebeurd was:
[..]
quote:Al paaldansend hield je je onderweg van Utrecht naar Voorburg staande in de trein van 08.17 uur.
We keken elkaar wel aan, maar waren sprakeloos.
Het staan werd je teveel. Je ging door je hurken, steunend aan de paal zitten.
Volgende keer op mijn schoot?
quote:Ik zag je staan in je rode badpak... erg dubieus maar oh zo misterieus zo in die kou. Je vertelde mij dat je op Rotterdam afgesproken had met iemand om de nieuwjaarsduik te doen, een Australische jongen die je via een vriendin ontmoet had (niet je vriend???). Ik had er graag bij geweest en een prive duik met je gewaagd. Wil jij ook die duik eens met mij wagen, ik hoor GRAAG van je!
quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:42 schreef DutchTrain het volgende:
oh ja, deze is er ook nog:
http://www.ovontmoetingen.nl/
(maar ja, ik zit altijd tussen de oude mannetjes in de eerste klas. Overigens was het wel grappig; meisje komt binnen en vraagt aan oude man of ze hem een vragenlijst mag geven voor het reizigersonderzoek; oude man reageert door de plek naast hem vrij te maken en te vragen of ze er bij wil gaan zitten
)
Lekker duidelijk.quote:id=533 - Ik heb je nu 4x in de trein gezien, had elke x te laat het lef om op je af te stappen, je stapte uit in hoogezand
En het is ook niet bepaald makkelijk om door het raampje van een trein naar buiten te klimmen. IN die oude Duitse rijtuigen kon het nog, maar daar hebben ze nu stopblokken op het raam gezet zodat ze ook niet echt ver open kunnen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:45 schreef Douwe het volgende:
Wel een vreemd ongeval trouwens. Hoe bedreigd moet die jongen zich wel niet gevoeld hebben, wil hij zich onder een trein gooien?
zie: http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1132916405372&pagename=www.ns.nl%2FPersbericht%2FPersberichtenDetail&p=1104751930615&c=Persberichtquote:NS gaat Intercity’s van het type Koploper volledig moderniseren. De reizigers krijgen 15% méér stoelen in een eigentijds interieur met airconditioning en geavanceerde reisinformatiemiddelen. NS-dochter NedTrain voert de renovatie van de 261 rijtuigen uit tussen 2006 en 2010. De investering van 190 miljoen maakt dat méér reizigers comfortabel over het drukbezette spoorwegnet kunnen reizen. Daardoor draagt de modernisering bij aan ‘Benutten & Bouwen’, de aanpak van de spoorsector om kwaliteit en capaciteit van het gehele spoorsysteem te vergroten.
Werken de TV's nou al?quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:54 schreef Jaguarized het volgende:
Overigens zijn die duw en trektreinen tussen Haarlem en Maastricht/Heerlen een verademing om in te rijden en te reizen. Zitten stukken beter dan die Koplopers.
Die tv's werken allang, ze zitten alleen niet op elke trein. Vanochtend had ik er 1 met beeldschermen. Jammer dat het beeld een beetje blas is.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:00 schreef Douwe het volgende:
[..]
Werken de TV's nou al?
[afbeelding]
Intercity's tussen Haarlem en Amsterdam. Ja, ik schrok van die tegemoetkomende trein
quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:01 schreef Jaguarized het volgende:
2350 / 261 rijtuigen = 9 stoelen per rijtuig. Dat schiet op. Ik lees niks over bekleding, of ik moet er over heen gelezen hebben.
Moet dus nog maar snel een foto gaan maken van die prachtige oranje stoelenquote:De reizigers krijgen 15% méér stoelen in een eigentijds interieur met airconditioning en geavanceerde reisinformatiemiddelen.
Ah net gemist met lezen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:15 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[..]
Moet dus nog maar snel een foto gaan maken van die prachtige oranje stoelen
Ik zeg niks.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:18 schreef DutchTrain het volgende:
Jag... Inkoppertje: Marmaris of Alanya ?
Die stoelen in de VIRM's zijn het best; losse stoelen en verstelbaar... ik zou er ook thuis nog wel ergens een plek voor wetenquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:34 schreef Douwe het volgende:
Jag >> Die stoelen zijn toch ook oranje? Het eerste-klasse interieur in die treinen vind ik ook niet alles; het is wel lekker ruim opgezet, maar de stoelen zijn niet verstelbaar, en er zijn te weinig stopcontacten.
Ja, maar de keren dat ik in de vernieuwde BeNeLux-trein zat werkten de stopcontacten ook niet, dus ik ging er eigenlijk niet van uit dat ze in de andere treinen wel zouden werkenquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:52 schreef Douwe het volgende:
Ja, maar die treinen hebben weer geen stopcontacten, wat goed waardeloos is als je een brakke laptop accu hebt
Die stopcontacten zijn geschikt voor maximaal 100 Watt denk ik zo.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:04 schreef Douwe het volgende:
De keren dat ik de BeNeLux trein nam werkten de stopcontacten wel, en het is wel fijn om iets te doen hebben in de 3,5 uur die de trein er over doet van Amsterdam naar Brussel op wat te kunnen doen.
Ik denk er nog over om eens met een Senseo apparaat de trein in te gaan
quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Tussen Krakau en Berlijn zo een keer m'n telefoon opgeladen. Telefoon in de stuurtas van de fiets, kabeltje naar de lader in het stopcontact. Dachten er mensen dat m'n fiets electroaandrijving had....
Tweede klas is gelig. Eerste klas is rood met wit, een soort leer. Voordeel is ook dat de tafels een stuk groter zijn, je kan er makkelijk een laptop op kwijt. Dat is nu nog maar moeilijk in die Koplopers.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:34 schreef Douwe het volgende:
Jag >> Die stoelen zijn toch ook oranje? Het eerste-klasse interieur in die treinen vind ik ook niet alles; het is wel lekker ruim opgezet, maar de stoelen zijn niet verstelbaar, en er zijn te weinig stopcontacten.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Tussen Krakau en Berlijn zo een keer m'n telefoon opgeladen. Telefoon in de stuurtas van de fiets, kabeltje naar de lader in het stopcontact. Dachten er mensen dat m'n fiets electroaandrijving had....
Of ik ontregel daardoor het hele stroomcircuit in de trein wat resulteert in defecte transformatoren, wat weer leid tot chaos op het spoor. Duizenden reizigers vertraagd, woeste mensenmassa's, rellen in het land, revolutie, Beatrix wordt afgezet... Ik zie het al voor mequote:Op woensdag 18 januari 2006 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
Ik hoor het omroepbericht al:
"dames en heren. De reden dat wij vandaag zo langzaam rijden is omdat de conducteur ook graag een kopje Senseo wilde hebben. Wij vragen öm uw begrip hiervoor
Net of er iemand luistert of het überhaupt verstaatquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:22 schreef Jaguarized het volgende:
Vanochtend Utrecht - Amersfoort in de richting Zwolle:
"Dames en heren goedenmorgen. Het nu volgende station is Amersfoort. Na Amersfoort rijdt deze trein verder als Intercity naar Zwolle met een gedeelte voor Groningen en een gedeelte voor Leeuwarden. Reizigers voor Apeldoorn, Deventer en Twente alsmede de stoptrein naar Harderwijk, Zwolle, Barneveld, Lunteren, Ede-Wageningen en Hilversum, u dient hier over te stappen. Maar nu eerst, station Amersfoort"
Gewoon twee dagen mensen kijken, zo erg kan dat niet zijnquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:28 schreef Douwe het volgende:
EasyCruise lijkt me wel een beetje té basic hoor, je moet werkelijk voor alles betalen. En het leeuwendeel van het meevarende publiek lijkt me -hoe verwoord ik dit tactisch- niet bepaald aangenaam om mee op een boot te verblijven
in die treinen zaten nog ruimtes voor keukentjes en voor het karretje met eten enzo. Door ook de stoelen nog anders op te stellen (achter elkaar in plaats van tegenover elkaar) krijg je zelfs meer beenruimte en privacy (dan zit er niet iedere keer iemand naast je mee te lezenquote:Op donderdag 19 januari 2006 01:14 schreef flipsen het volgende:
In treinen wel dan? Dus dit betekent niet dat de 'beenruimte' krapper wordt?
Van welke site heb je dat gekoppiepeest?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:31 schreef Douwe het volgende:
Lijkt me een wild gerucht... Sterk punt van Ryanair is nu juist dat ze maar één type toestel in de vloot hebben, en met een dusdanig moderne en energiezuinige vloot vliegen dat ze enorm besparen op brandstof. Met de komst van een 747 in je systeem zet je beide zaken overboord, wat de operationele kosten van een dergelijke vlucht zo hoog maakt dat het niet economisch is om de plas over te vliegen.
Ik stem overigens voor een Burger King
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik was het topcreeks even kwijt!... maar ik heb vrij gekregen 5 weken deze zomer en ik heb een optie voor 2 vliegtickets._O_
Naar?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik was het topcreeks even kwijt!... maar ik heb vrij gekregen 5 weken deze zomer en ik heb een optie voor 2 vliegtickets._O_
Is dat niet omdat je bent omgeboekt via Frankfurt?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:21 schreef Jaguarized het volgende:
Op de terugweg. Ik kwam erachter dat ik op de heenweg ook 7 uur 5 minuten moet wachten.Ik dacht maar 3 uurtjes ofzo.
Ik post binnenkort nog wel een vluchtschematje enzo.
Nee niet eens, ik heb even gekeken en rechtstreeks zou ik 10 uur ofzo moeten wachten..quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:38 schreef Douwe het volgende:
[..]
Is dat niet omdat je bent omgeboekt via Frankfurt?
Mits Rough Guide, Lonely Planet en Eyewitness aanwezigquote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:20 schreef Douwe het volgende:
DT: Jij hangt de hele dag in de bibliotheek, dus?
Over twee maanden pasquote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:27 schreef Vogue het volgende:
DT, leuk Boedapest! Wanneer ga je daar naar toe? (heb nog niets teruggelezen, sorry). Wat goedkoop voor zo'n hotel btw, 40 euro pppn.
=> Gefeliciteerd Hik en DutchTrain! (en alvast voor Douwe)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:38 schreef Vogue het volgende:
Ooooh shit, ben ik je verjaardag vergeten!!!Sorry!
Wat ben jij vroeg thuisquote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:39 schreef flipsen het volgende:
...
Veel plezier!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:40 schreef flipsen het volgende:
Bueno, ik ga m'n koffertje inpakken. Morgen even een flitstripje naar Montevideo voor visumverlenging. Wilde eigenlijk een dagtripje naar Colonia maken, maar er is één boot uit de vaart, dus nu was er geen plek meer. En 9 uur in de bus, had ik ook geen zin in, dus nu maar decadent met het vliegtuig...
Neuh, dan had ik wel (nog) onsamenhangender getyptquote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat ben jij vroeg thuis![]()
Of nog steeds een beetje?
Ik begrijp er met de dag minder van, de ene dag werk je toeristen af op de Fillipijnen, het volgende moment wordt je geportretteerd in Marokko, en even later sta je weer op een beurs in Chambery. Wat maar net lukt, omdat het vliegtuig uit Salzburg vertraging had...quote:Douwe, nee ik ben bang van niet, moet op een beurs staan, het is me niet eens duidelijk wat ik er precies moet doen maar daar komen we wel achter als het moment daar is
BHFH redt het wel met een dollar of 10.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:09 schreef DutchTrain het volgende:
Een vraagje voor de ZA-specialisten, in het bijzonder BHFH:
Wat ben je ongeveer kwijt aan een dag leven in Sao Paulo en Rio? Dus overnachten en eten&drinken op een beetje fatsoenlijke manier?
Moet deze week echt beslissen of ik er wel of niet naar toe zal gaan. Tickets zijn nu nog betaalbaar (750 euro incl.)
Ten eerste ben ik allesbehalve een ZA specialist, maargoed..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:09 schreef DutchTrain het volgende:
Een vraagje voor de ZA-specialisten, in het bijzonder BHFH:
Wat ben je ongeveer kwijt aan een dag leven in Sao Paulo en Rio? Dus overnachten en eten&drinken op een beetje fatsoenlijke manier?
Moet deze week echt beslissen of ik er wel of niet naar toe zal gaan. Tickets zijn nu nog betaalbaar (750 euro incl.)
Ik krijg het dat boek met backpackersverhalen uit het programma "Weg met BNN" voor in het vliegtuig volgende week.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gewelduge sneer naar het "prototype" gitaarspelend, jointrokende, spirituele", backpackers wereldje trouwens in de vliegende panterszeer herkenbaar wereldje.. dat soort types kom je altijd tegen in hostels.
Ik heb nu "Drugsbaron in spijkerbroek" gekocht om mijn vlieguren te overbruggen.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:03 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik krijg het dat boek met backpackersverhalen uit het programma "Weg met BNN" voor in het vliegtuig volgende week.Ik ga ook nog even het boekje van Max Westerman, Max And The City aanschaffen.
Nog meer lectuurtips om de 32 uur te overbruggen?
In Cusco was dat erg. Echt hordes van die paupers die dan goedkoop blikken bier gingen halen in de supermarkt en dat quasi gezellig op aan het drinken waren op Plaza de Armas.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gewelduge sneer naar het "prototype" gitaarspelend, jointrokende, spirituele", backpackers wereldje trouwens in de vliegende panterszeer herkenbaar wereldje.. dat soort types kom je altijd tegen in hostels.
Mijn Nederland, een Vlaming die over Nederland schrijft, je zou er bijna heimwee van krijgen daar in NZquote:Op zondag 22 januari 2006 00:03 schreef Jaguarized het volgende:
Ik krijg het dat boek met backpackersverhalen uit het programma "Weg met BNN" voor in het vliegtuig volgende week.Ik ga ook nog even het boekje van Max Westerman, Max And The City aanschaffen.
Nog meer lectuurtips om de 32 uur te overbruggen?
Nee.quote:
Hoe oud ben je geworden?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee.
Dank voor de felicitaties trouwens.
quote:Op zondag 22 januari 2006 19:58 schreef Jaguarized het volgende:
Dagje Rotterdam: Is er iets te doen?
Blijdorp is ook leuk.
bronquote:Feliz cumpleaños
algo especial te prepare
se que te vas a sorprender
en este cumpleaños
me comere tu corazon
veras que mal me comportare
a tus amigas me ligare
en este cumpleaños
voy a intentar que sea el peor
ya no quiero que me finjas mas amor
mientras que me engañas sin razon
es por eso que esta farsa ya se acabo
bye bye feliz cumpleaños
uhhhh........ sha la la la la
feliz cumple...
feliz cumple...
se que quizas me voy a manchar
pero es que tu has sido igual
y en este cumpleaños me comere tu corazon
ya no quiero que me finjas mas amor
mientras que me engañas sin razon
es por eso que esta farsa ya se acabo
bye bye feliz cumpleaños
ya no quiero que me finjas mas amor
mientras que me engañas sin razon
es por eso que esta farsa ya se acabo
bye bye feliz cumpleaños
feliz cumpleaños (ooooh)
ya no quiero que me finjas mas amor
mientras que me engañas sin razon
es por eso que esta farsa ya se acabo
bye bye feliz cumpleaños
algo especial te prepare
se que te vas a sorprender
en este cumpleaños
voy a intentar que sea el peor
voy a intentar que sea el peor
voy a intentar que sea el peor
happy birthday to you!!
M'n verslag komt te staan in het dienstreis topicquote:Op zondag 22 januari 2006 21:50 schreef Jaguarized het volgende:
DT, voor je stedentripje naar Groningen in mei:
[verslagje] Paasweekend Groningen/Paterswolde :')
Dat kan ook.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
M'n verslag komt te staan in het dienstreis topic
Ik vond van wel ja...quote:Op zondag 22 januari 2006 20:40 schreef Douwe het volgende:
Leuk stukje op je site, flipsen! Lekker gerend over het vliegveld in Montevideo
Was Uruguay nou zichtbaar armer dan Buenos Aires, en ook minder veilig, voor zover je daar in de korte tijd dat je er was wat van hebt meegekregen?
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:09 schreef Hik het volgende:
Hola niños!
Saludos desde Quito![]()
By the way: tis 22 graden en zonnig hier!
nog steeds?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:11 schreef Jaguarized het volgende:
* Jaguarized is even een globaal schematje aan het maken voor zijn rondreis.
En waarvoor denk je dan dat de L in HTL staat?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:15 schreef flipsen het volgende:
Enne... Ik durf het bijna niet te vragen... Moeten we niet gaan nadenken over een volgende titel? Ik stem overigens per definitie voor een HTL'er, loungen is zoooo 2004
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:12 schreef DutchTrain het volgende:
Hier nadert de temperatuur het vriespunt
BTW, nog op zoek naar een huisje in Amsterdam?
En het kost 70 euro en de afstand is 2750 km, dat is dus ¤ 0,11 per minuut of 2,5 cent per kilometer met een gemiddelde snelheid van 634 km/hquote:Op zondag 22 januari 2006 22:01 schreef DutchTrain het volgende:
net al opgezocht dat Warschau - Lissabon rechtstreeks kan met centralwings.com, maar dat is met 4u20 wel één van de langste low-cost vluchten die je kan maken in Europa denk ik.
Stuur maar een mailtje (jouw adres staat niet in je profiel). Ik heb nog iemand op de lijst staan die iets in Amsterdam zoekt (dat die mensen bestaanquote:
Ik verwacht nu wel van jou dat je de langste vlucht met een low cost airline gaat opzoeken met de laagste prijs per kmquote:Op zondag 22 januari 2006 23:36 schreef Douwe het volgende:
Vet! Een legendarisch DutchTrain kostenplaatje
Flyglobespan is dan ook meer een vakantiemaatschappij. Daarom zocht ik meer naar een low cost lijnvlucht en dacht aan Sterling.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:56 schreef Douwe het volgende:
FAO-ARN is 3123 km, FlyGlobespan vliegt vanaf Glasgow naar Heraklion, en dat is 3201 km. Deze vlucht kost je ¤180 enkele reis, dus grofweg 6 cent per kilometer. Daarmee is het meer dan dubbel zo duur als WAW-LIS
Prijs was voor retourquote:Op maandag 23 januari 2006 00:02 schreef Douwe het volgende:
flipsen: 4,9ct per kilometer, uitgaande van 1949 kilometer
Hmm, even in de wat met Monarch. Het ging er mij om dat een aantal van die maatschappijen op veel vakantiebestemmingen vliegen en daar alleen de tickets voor verkopen die niet door reisbureaus zijn geboekt. Naar mijn idee is het dan niet echt meer een lijnvlucht maar een mengeling van vakantiecharter en losse ticketverkoop.quote:Op maandag 23 januari 2006 00:00 schreef Douwe het volgende:
Het is anders wel boekbaar als lijnvlucht, hoor
Dan kun je overigens Transavia.com en Air Berlin ook niet echt low cost maatschappijen noemen, beiden zijn ook meer 'vakantiemaatschappijen'.
Begrijp ik het goed? Heb ik de meest succesvolle HTL gestart? Mijn enige OP van een HTL gelijk de meest bezochte?quote:Op maandag 23 januari 2006 00:01 schreef DutchTrain het volgende:
Oh, bij het openen van een nieuw topic zou je het volgende in overweging kunnen nemen:
HTL 57: CMT en de linkse Latino's k_man 943
[TRV] HTL #58: Over maaltijden, vliegvelden en Varig Jaguarized 1528
HTL # 59 - Reismuziek van Norah Jones CherrymoonTraxx 1823
HTL #60 - zo komen we ergens CherrymoonTraxx 1436
HTL #61 - Zwaai hier de wintersportgangers uit!Jaguarized 1665
HTL #62 - Ven bailalo, ven gozalo CherrymoonTraxx 1112
HTL #63 - Verziek hier HTL #63 flipsen 1496
HTL # 64 - Voor al uw reis- en mode-advies Douwe 1567
HTL #65 - Over ranzige hoeren in louche 2 sterren... flipsen 1954
[TRV] De Lounge - Get your kicks in HTL #66 DutchTrain 1456
![]()
Je snapt dat mensen niet naar de topictitel kijken, maar meer naar de topicstarterquote:
Je hebt er twee geopend zoals je kan zienquote:Op maandag 23 januari 2006 00:05 schreef flipsen het volgende:
Begrijp ik het goed? Heb ik de meest succesvolle HTL gestart? Mijn enige OP van een HTL gelijk de meest bezochte?![]()
Oh ja, da's waar ook...quote:Op maandag 23 januari 2006 00:12 schreef DutchTrain het volgende:
Je hebt er twee geopend zoals je kan zien
Dus dat wordt iets als 'HTL #67 - ranzige ervaringen in een gratis Iberia vlucht'?quote:Opvallend is dus dat titels met 'gratis' 'Iberia' 'ervaringen' aangevuld met woorden als ranzig etc. topicviewverhogend werkt
quote:Op maandag 23 januari 2006 00:17 schreef flipsen het volgende:
Dus dat wordt iets als 'HTL #67 - ranzige ervaringen in een gratis Iberia vlucht'?
http://gc.kls2.com/quote:Op maandag 23 januari 2006 00:21 schreef flipsen het volgende:
Waar kan je trouwens zo'n afstandentabel vinden?
Gamma !quote:Op maandag 23 januari 2006 00:21 schreef Douwe het volgende:
flipsen: http://gc.kls2.com/, dan even de luchthavens invoeren en op 'display map' drukken
Jij hebt 130 euro betaalt om 2x 35 minuten in het vliegtuig te zitten (zo'n beetje RTM-London)quote:Op maandag 23 januari 2006 00:25 schreef flipsen het volgende:
441 km voor 410 peso, da's net geen 30 eurocent de km
Je doet decadent of je doet het nietquote:Op maandag 23 januari 2006 00:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Jij hebt 130 euro betaalt om 2x 35 minuten in het vliegtuig te zitten (zo'n beetje RTM-London)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |