Daar mag uiteraard een topic voor geopend worden. Doe ik zelf ook altijd.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:45 schreef Jaguarized het volgende:
UIO, als iemand een reisverslag maakt over een bepaalde stad of bepaald land, mag dat dan in een apart topic of moet dat in het topic over het betreffende land of de stad?
Dat had ik eerder moeten weten.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:00 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar mag uiteraard een topic voor geopend worden. Doe ik zelf ook altijd.
En alle Friezen moeten via Groningenquote:Op zondag 15 januari 2006 21:46 schreef Jaguarized het volgende:
En Maastricht ligt ook zo noorderlijk....
Was een snelle foto met m'n fooncam in close up mode en het blaadje krulde iets om...quote:Op zondag 15 januari 2006 21:54 schreef Jaguarized het volgende:
Waarom zou dat van Nederland nou zo vaag zijn en dat stukje Duitsland zo duidelijk...
Voor Duitsers zeer zeker welquote:Op zondag 15 januari 2006 22:22 schreef Douwe het volgende:
Den Helder als een bestemming die de moeite waard is?
quote:'Beperk vakantiecharters vanaf Schiphol'
DEN HAAG - Schiphol zou het aantal nachtvluchten sterk kunnen beperken als het verder wil groeien, zoals de luchthaven graag wil. "Laat vakantiecharters naar Tenerife overdag vertrekken vanaf Rotterdam, Eindhoven, Maastricht of Groningen. Een hoop vakantiegangers zal dat prachtig vinden in plaats van naar Schiphol te moeten reizen", bepleit oud-CDA-senator Eversdijk.
Hij leidt een commissie van deskundigen die zondag advies uitbracht aan het kabinet over het vliegtuiggeluid rond Schiphol. Een ruimer gebied rond de luchthaven dan nu, "globaal van Castricum tot Leiden", moet via duidelijke en controleerbare wettelijke geluidsgrenzen beschermd worden, is volgens Eversdijk een van de twee hoofdboodschappen van zijn commissie.
Groei Schiphol
Dat wil niet zeggen dat de commissie de groei van Schiphol wil verbieden. De luchthaven zou meer dan nu het vliegen met stillere vliegtuigen kunnen belonen en luchtvaartmaatschappijen die te veel herrie produceren, kunnen bestraffen. Maar Schiphol zou ook het aantal nachtvluchten sterk kunnen beperken.
Een nachtvlucht geldt voor tien dagvluchten, legt Eversdijk uit. "In 2004 registreerde Schiphol 13.500 nachtvluchten. Dat staat voor 135.000 dagvluchten. Beperk de nachtvluchten tot het noodzakelijke, zoals het vervoer van post of renpaarden. Laat vakantiecharters elders vandaan vertrekken."
Vliegtuiglawaai
De andere hoofdboodschap van de zogeheten Commissie Deskundigen Vlieggeluid is dat het vliegtuiglawaai dat nu wordt berekend, moet worden gemeten. "Proefmetingen die we hebben laten doen, laten zien dat het geluid bijna overal hoger is dan het berekende geluid", aldus Eversdijk. Met de meetresultaten moeten rekenmodellen, waarop Schiphol wordt afgerekend, worden gecontroleerd en verbeterd, stelt hij.
Het kabinet neemt die raad ter harte en wil dat er zo snel mogelijk een geluidmeetnet rond Schiphol komt, blijkt uit een reactie zondag. Datzelfde geldt voor een goede informatievoorziening van de omwonenden, waarvoor de commissie pleit. "De communicatie tussen Schiphol en bewoners en die tussen overheid en bewoners moeten sterk verbeterd worden", aldus Eversdijk, die spreekt van "georganiseerd wantrouwen". Dat moet, als het aan hem ligt, veranderen in "gecontroleerd vertrouwen".
De eerstverantwoordelijke staatssecretarissen Schulz van Haegen (Verkeer) en Van Geel (VROM) houden zich in de kabinetsreactie verder op de vlakte over het voorstel voor een betere bescherming van verder van Schiphol gelegen woongebieden. Zij zullen dat betrekken bij het kabinetsstandpunt over het Schipholbeleid, dat in april verschijnt. De Tweede Kamer bespreekt de plannen deze zomer, is de bedoeling.
Het advies-Eversdijk is niet de eerste bijdrage binnen de evaluatie van de bestaande, uit 2003 daterende wetgeving, die de Kamer krijgt aangeboden. Vorige week nog pleitten de VROM-Raad en de Raad voor Verkeer en Waterstaat voor een nieuw Schipholbeleid.
Het huidige complexe beleid van geluids-, milieu- en veiligheidsnormen voedt het wantrouwen van de omwonenden, was de boodschap van deze twee belangrijke adviesorganen.
In de transsib bestaat wel degelijk de mogelijkheid om accu's op te laden. Soms zitten ze in de gang en soms zelfs in je coupé. En anders moet je even vriendelijk aan de provodnik vragen of je het stopcontact in zijn coupé mag gebruiken.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Erg onhandig als je aan het backpacken bent of lang in de trein zit (transsib bijvoorbeeld).
Krakow is geboekt voor de derde week van mei. Ik heb wel een retourtje, maar ik denk dat ik van Krakow doorreis naar Warschau (in beide nog niet geweest) en dan vandaar met CentralWings naar Lissabon. Maar dat laatste is nog een beetje een wild plan.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:31 schreef ETA het volgende:
Hey Dutchtrain, ik zie dat je naar Krakow gaat dit jaar? Wanneer ga jij?? ik ga denk ik voor Warschau nog een paar dagen hangen in Krakow, ben er nog niet geweest namelijk.
Business helaas.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:16 schreef Jaguarized het volgende:FA'en op je vakantiebestemming??
Of is het een zakentripje?
Munchen!quote:Op maandag 16 januari 2006 18:17 schreef Lucille het volgende:
[..]
Business helaas.
Ik zit hier voor twee weken vlakbij Munchen om software te integreren.
Op de gang durf ik dat alleen aan met batterijen die makkelijk te vervangen zijn. Niet met merk-specifieke accu's van 70-80 Euro (zoals bij de NIkon DSLR).quote:Op maandag 16 januari 2006 13:14 schreef Lucille het volgende:
[..]
In de transsib bestaat wel degelijk de mogelijkheid om accu's op te laden. Soms zitten ze in de gang en soms zelfs in je coupé. En anders moet je even vriendelijk aan de provodnik vragen of je het stopcontact in zijn coupé mag gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |