bien sur, ca va?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:46 schreef LeBaguette het volgende:
Bonjour! Mag ik ook in het lijstje?
Lebaguette, Grenoble, Frankrijk.
http://www.frappr.com/fokbuitenlandquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:46 schreef LeBaguette het volgende:
Bonjour! Mag ik ook in het lijstje?
Lebaguette, Grenoble, Frankrijk.
Done, thxquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:10 schreef popolon het volgende:
[..]
http://www.frappr.com/fokbuitenland
Help u zelf.
en dat dorpje is genaamd?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:23 schreef ElizabethR het volgende:
Wij wonen in een ieniemienie dorpje met 382 inwoners in County Galway, Ireland
Klopt! Aan de Spaanse kant van de grens, zeg maarquote:Op zaterdag 14 januari 2006 07:06 schreef Klonk het volgende:
La Linéa de la Concepción dat ligt toch net boven Gibraltar ?
Batterij van mijn toestel was leegquote:
quote:Op zondag 15 januari 2006 01:53 schreef Libris het volgende:
[..]
Batterij van mijn toestel was leeg![]()
Maar op deze site staan foto's: http://www.singaporeexpat(...)condo/the-warren.htm
Echt waar? Definitief nu?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:23 schreef ElizabethR het volgende:
Wat moet je daar in godsnaam ?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:23 schreef ElizabethR het volgende:
Jazeker. En het tweede antwoord is ook jaquote:
Genieten van de omgeving, van de rust, van de mensen. Als we willen zitten we in 15 minuten middenin Galway city. Ik werk in Galway city, ik ga uit in Galway city, maar voor de rust en de natuur zitten we heerlijk te wonen in een enorm huis met 5 slaapkamers en 4 badkamers en een tuin van 500 vierkante meter, vlakbij de zee en vlakbij Lough Corrib. Je hoort mij niet klagen hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 13:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat moet je daar in godsnaam ?
En word je daar nog een beetje geaccepteerd ?
Wat een vragen.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat moet je daar in godsnaam ?
En word je daar nog een beetje geaccepteerd ?
Ik bedoel het niet lullig ofzoquote:
Nee, er is hier niets te doen in ons dorp. We hebben geen paardrijschool, en we hebben niet twee pubs en we hebben ook al geen schietclub, laat staan dat de musicalgroep bestaansrecht heeft. Ze komen uit Clifden over om bij ons in de pub mee te doen aan het darttournooi elke twee weken, er is een duikclub, een beautyfarm, veel sportclubs (hurling, gaelic footbal) en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet lullig ofzo
Maar dat zijn van die kleine inteelt dorpjes waar al generaties lang dezelfde families wonen en waarschijnlijk niks te doen is (anders woonden er wel meer mensen).
Dus dan vraag ik me serieus af hoe ze reageren als er opeens een stel vreemde buitenlanders komt wonen die er eigenlijk niks te zoeken hebben.
Het lijkt alsof je je aangevallen voelt, maar zo was het niet bedoeld.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, er is hier niets te doen in ons dorp. We hebben geen paardrijschool, en we hebben niet twee pubs en we hebben ook al geen schietclub, laat staan dat de musicalgroep bestaansrecht heeft. Ze komen uit Clifden over om bij ons in de pub mee te doen aan het darttournooi elke twee weken, er is een duikclub, een beautyfarm, veel sportclubs (hurling, gaelic footbal) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Waarschijnlijk ligt mijn begrip van 'iets te doen hebben' ver verwijderd van jouw begrip daarover. Is niks mis mee hoor. Maar ik hou niet van crowds en uitgaan in fancy clubs en dergelijke. Dat is mijn waarheid. Ik ben blij voor je Aernhoutje, dat je jouw waarheid ergens in het verre oosten hebt gevonden, midden in de drukte en vertier en dat je je daar gelukkig bij voelt. Dat heb ik hier nou ook. In de rust en de natuur en tussen gastvrije, vriendelijke mensen die elkaar gewoon groeten op straat. Zijn we nou niet allebei goed op ons plaats dan? Is jouw plaats 'beter' dan de mijne? Ik dacht het niet hoor.
Je bent overduidelijk nog nooit in Ierland geweest.
Buiten een enkele 'grote' stad om woont iedereen in van die kleine dorpjes.
Ierland is ruim 4 x zo groot als nederland en er wonen maar 4 miljoen mensen, waarvan 2 miljoen in Dublin. Er is dus ruimte genoeg om ver uit elkaar te bouwen. Vandaar al die kleine dorpjes.
Oh, en ik heb hier wel degelijk iets te zoeken. Mijn toekomst namelijk. Ik ben over een kleine 4 jaar Ierse zie je.![]()
Hmm, dat was ook wel een beetje. Ik ben nog steeds zo smoorverliefd op dat land, nu al 8 jaar lang, dat ik inderdaad wel een beetje geprikkeld raak als ik het idee heb dat mensen er laatdunkend over doen. Maar goed. We hebben het allebei naar ons zin, jij en ik ook. Dat is het belangrijkstequote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je je aangevallen voelt, maar zo was het niet bedoeld.
Ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig.
Ik ben hier niet naartoe gekomen omdat ik het land zo mooi vond maar gewoon omdat de mogelijkheid zich voordeed en het me wel interessant leek voor een tijdje. Hierna (over 1 of 2 jaar ofzo) ga ik weer ergens anders naartoe (denk ik).quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hmm, dat was ook wel een beetje. Ik ben nog steeds zo smoorverliefd op dat land, nu al 8 jaar lang, dat ik inderdaad wel een beetje geprikkeld raak als ik het idee heb dat mensen er laatdunkend over doen. Maar goed. We hebben het allebei naar ons zin, jij en ik ook. Dat is het belangrijkste![]()
Ierland voor de UK is toch net als Belgie voor Nederland?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hmm, dat was ook wel een beetje. Ik ben nog steeds zo smoorverliefd op dat land, nu al 8 jaar lang, dat ik inderdaad wel een beetje geprikkeld raak als ik het idee heb dat mensen er laatdunkend over doen. Maar goed. We hebben het allebei naar ons zin, jij en ik ook. Dat is het belangrijkste![]()
Niet herkenbaar.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:18 schreef Shivo het volgende:
Ik ga dus over een vijf weken naar de US voor drie maanden... is al het gezeik wat ik nu heb omtrent belastingen en het verhuren/verzorgen van mijn huis en huisdieren herkenbaar? Ik wordt er een beetje moe van namelijk...![]()
Hoe lang duurde het bij jou voordat je geld van de belastingdienst terug kreeg, SeLang? Formulieren zijn in juni bij de belastingsdienst aangekomen en nog steeds nietsquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet herkenbaar.
Afgezien van die huisdieren valt er toch weinig te regelen?![]()
3 maanden is niet meer dan een lange zakenreis. Wou je voor 3 maanden je huis gaan verhuren?
Vraag de buurman om één keer per 2 weken de brievenbus te legen en plantjes water te geven en alles is in orde.
Wat betreft belastingen e.d. heb je volgens mij alleen consequenties als je langer dan een half jaar weg bent. En in mijn geval was die consequentie dat ik tienduizenden guldens belasting terugkreeg, dus niet echt een probleem. Maar misschien is sinds 2000 het belastingstelsel in NL veranderd
Het was geld terugvragen over het belastingjaar waarin ik in China zat, dus die formulieren had ik dan in maart/ april van het jaar erna opgestuurd en getuige dit oude topic op Fok had ik het dus in september van dat jaar terug.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:55 schreef Libris het volgende:
[..]
Hoe lang duurde het bij jou voordat je geld van de belastingdienst terug kreeg, SeLang? Formulieren zijn in juni bij de belastingsdienst aangekomen en nog steeds niets![]()
Dat is zeker geen probleem!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet herkenbaar.
Afgezien van die huisdieren valt er toch weinig te regelen?![]()
3 maanden is niet meer dan een lange zakenreis. Wou je voor 3 maanden je huis gaan verhuren?
Vraag de buurman om één keer per 2 weken de brievenbus te legen en plantjes water te geven en alles is in orde.
Wat betreft belastingen e.d. heb je volgens mij alleen consequenties als je langer dan een half jaar weg bent. En in mijn geval was die consequentie dat ik tienduizenden guldens belasting terugkreeg, dus niet echt een probleem. Maar misschien is sinds 2000 het belastingstelsel in NL veranderd
Ja emigratie heeft mij tot nu toe ook altijd geld opgeleverd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:29 schreef popolon het volgende:
De belastingdienst heeft mij zelf de eerste 3 maanden van 2005 kwijtgescholden, ik moest zo'n EUR1500 p/j betalen ivm een leaseauto.
Maar waarom denk je dat 3 maanden in het buitenland consequenties heeft voor de belasting?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:04 schreef Shivo het volgende:
Ik zit met het probleem dat ik wel voor mjin werk ga, maar op dat moment niet door mijn werk betaald wordt maar door een overheids instantie. En dat geeft gezeik met de belastingdienst die zelf ook niet zo goed weten hoe het dan zit.
Omdat ik geen werkgever heb in die periode, tenminste, niet voor een fulltime job, maar wel geld krijg, maar van een andere instantie. En omdat de regels rondom zo'n situatie afgelopen november uitgebreid gewijzigd zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat 3 maanden in het buitenland consequenties heeft voor de belasting?
Volgens mij heeft het namelijk geen enkele consequentie. Je blijft gewoon belastingplichtig in NL.
Ik denk dat het in jouw geval inderdaad niks uitmaakt omdat je zo ongeveer rond de jaarswisseling bent vertrokken, dus geen gedeeltelijke belastingjaren oid.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:46 schreef StefanP het volgende:
Hrm, dat belasting gedoe is dus de moeite?
Ik ben op 26 dec. 2004 uit NL vertrokken en heb het jaar daarop gewoon nog een belastingopgave ingevuld. Rond juli kreeg ik echter een brief met een 50 pagina's tellende 'aangifte voor tijdelijk buiten NL wonenden' of zoiets, met het bericht dat ik niet heel het jaar in Nl woonde. Ik heb er even doorgebladerd en heb die weggegooid omdat ik geen zin had voor die 4 dagen 50 pagina's te gaan invullen, en ik vermoedde dat het toch op een extra aanslag zou uitlopen.
Ik heb die 4 dagen overigens niet gewerkt of zo.
Werd wel tijd ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 06:15 schreef StefanP het volgende:
Net voor het eerst naar een Amerikaans sportevenement geweest,
quote:
moet je hier eens komen als het nationale elftal voetbaltquote:Op maandag 23 januari 2006 14:53 schreef popolon het volgende:
[..]![]()
Fok staat open voor allochtonen.![]()
Anyway, gisteren waren de finales van de AFC en NFC (de winnaars gaan naar de Superbowl) en 't was opmerkelijk te zien hoe rustig het op straat was, iedereen zat tv te kijken, of thuis of in bars en restaurants.
Deed me denken aan een wedstrijd van het Nederlands elftal op een WK, dan kan het ook zo vreemd stil op straat zijn.
Wat leuk! En moedig.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jazeker. En het tweede antwoord is ook ja
[..]
Genieten van de omgeving, van de rust, van de mensen. Als we willen zitten we in 15 minuten middenin Galway city. Ik werk in Galway city, ik ga uit in Galway city, maar voor de rust en de natuur zitten we heerlijk te wonen in een enorm huis met 5 slaapkamers en 4 badkamers en een tuin van 500 vierkante meter, vlakbij de zee en vlakbij Lough Corrib. Je hoort mij niet klagen hoor![]()
En we zijn goed geaccepteerd, leuke plaatselijke bevolking. Ik weet alles van de vrouw van de lokale mini-supermarkt, van mijn buurvrouw en van mijn landlady.
Foto's komen later! Zit nu midden tussen de dozen en kan nergens iets vinden, laat staan zoiets kleins als een datakabel!quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:49 schreef popolon het volgende:
Foto's.
Gisteren al bij drie huizen wezen kijken, we wachten het nog even af.
Grappig dat je al snel de Nederlandse 'norm' vergeet: Voor dat geld en ruimte had ik in Nederland zo'n huis al tien keer gekocht.
Wel spannend.
Moedig?quote:
Uhhhh, ik wil niet vervelend doen Gao, maar er is een hemelsbreed verschil tussen Frankrijk en Ierland en dat betreft de mensen. Fransen zijn chauvinistisch bij het leven en laten zelden het achterste van hun tong zien, Ieren zijn hartelijke, sociale mensen die het leuk vinden om andere nationaliteiten te leren kennen en er mee samen te werken of een goeie pint te pakken. Echt, het verschil is enorm!quote:Eerlijk gezegd had de vraag van Aernout ook van mij kunnen komen. Niet om laatdunkend te doen over Ierland, maar omdat het in mijn ervaring bijvoorbeeld in Frankrijk (en ongetwijfeld in grote delen van Nederland) met name in kleine dorpjes moeilijk kan zijn geaccepteerd te worden en je draai te vinden. De schoonmoeder van mijn schoonzus is echt tientallen jaren in haar Franse dorpje als buitenstaander beschouwd, omdat ze niet uit het dorp kwam maar uit de nabijgelegen stad (nu ze inmiddels het halve dorp wel eens van de ondergang heeft gered is het wel over, denk ik).
Nee, ik ben weer redelijk onderaan begonnen, gewoon op de werkvloer. Ik ben al wel gevraagd om manager te worden van mijn afdeling, maar daar wacht ik nog even mee tot ik zeker weet dat ik bij dit bedrijf wil blijven werken, ik ben namelijk nog wel aan het rondkijken. Ik heb inmiddels wel de newsletter in mijn beheer. Weird hoor, zomaar hoofdredacteur worden van een newsletter in Ierland als nederlandertje. Dat ding wordt toch door een man of 900 gelezen en dat mag ik editen enzovoorts...quote:Doe je er trouwens hetzelfde werk als je in NL deed?
Succes en sterkte!! Ik verhuis niet meer hoor!!quote:Hier zitten we inmiddels volop in de verhuisstress. Visa, verhuizers, work permits, kattenvervoer.... bleh!
Ik heb liever geen bomenquote:Op donderdag 26 januari 2006 05:44 schreef popolon het volgende:
Wil niet echt in zo'n nieuwbouwwijk wonen.
Iets met veel bomen, maar da's niet zo'n probleem hier.
Hoeveel slaapkamers heb je? + Full basement?
9 dagen inclusief weekend?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 07:09 schreef Skeffie het volgende:
Overmorgen Chinees nieuwjaar9 dagen vrij
. Vlieg zometeen naart Qingdao voor 5 dagen vakantie.... half februari naar Hong Kong en Macao, daarna gelijk naar Beijing, wordt dus een drukke maand.
Xin nian kuai le! (gelukkig nieuw jaar!)
Geen 2 weken maar 9 dagen (incl 2 weekenden dus 5 wekdagen)quote:Op vrijdag 27 januari 2006 03:52 schreef Libris het volgende:
En niet zoals SeLang 2 weken vrij voor Chinees Nieuw Jaar,
Ok, dacht dat je langer had. Zijn mij 5 dagen vrij, 2 dagen werken en 2 dagen vrij niet eens zo slechtquote:Op vrijdag 27 januari 2006 07:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Geen 2 weken maar 9 dagen (incl 2 weekenden dus 5 wekdagen)
Auto kopen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 04:18 schreef boskov het volgende:
ik meld me als trotse inwoner van Parijs, Frankrijk
ik liep gisternacht terug naar huis, en het was -10quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat is het warm hier. Hoe warm (of koud) is het bij jullie?
Momenteel in São José dos Campos, staat São Paulo Brazilie is het om de nabij 34 graden. Een week geleden zat ik nog lekker in de ijskou in het oosten van Duitsland.
Verder weinig nieuws uit Brazilie voor zover. Moet het nieuws nog even doornemen.
wat toevallig: hier is het dezelfde temperatuur !quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat is het warm hier. Hoe warm (of koud) is het bij jullie?
Momenteel in São José dos Campos, staat São Paulo Brazilie is het om de nabij 34 graden. Een week geleden zat ik nog lekker in de ijskou in het oosten van Duitsland.
Verder weinig nieuws uit Brazilie voor zover. Moet het nieuws nog even doornemen.
Hé qwerty, de beste wensen nog voor 2006 (alsmede alle anderen).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:41 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
wat toevallig: hier is het dezelfde temperatuur !
dank en hetzelfdequote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hé qwerty, de beste wensen nog voor 2006 (alsmede alle anderen).
het is hier de laatste dagen, weken erg warm ja. Nu ben ik nog maar een week terug, maar van mijn vrouw wel gehoord dat ze het wel erg heet had.
Woon jij ook in een vallei waar de hitte in de avond lekker blijft hangen?
Gisteren nog wel zeer veel onweer gehad met zeer veel regen, was wel lekker voor de afkoeling, maar nu weer heet, al is het minder dan gisteren.
Nou ja, kippe stukje. Dat valt wel mee hoorquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:55 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
dank en hetzelfde
hier koelt het 's avonds gelukkig wel af; maar wat klaag je nou: je woont op een kippestukkie van IlhaBela ! Ik zou het wel weten 's avonds !
Alhoewel je huis erg goedkoop is vind ik het nog wat kaal, nofi.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 03:40 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik heb liever geen bomenAlleen maar lastig voor je zon, je tuin, je uitzicht en je dakgoot.
Mijn woning heeft 3 slaapkamers, geen basement. Zou wel handig zijn, maar zulke huizen bouwen ze hier niet.
School is niet gratis, de kosten daarvoor zitten in je ISD tax die je jaarlijks over de waarde van je huis mag betalen. En die is fors! Richting 2000 dollar per jaar.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 08:19 schreef popolon het volgende:
[..]
Alhoewel je huis erg goedkoop is vind ik het nog wat kaal, nofi.
Wij zoeken dus een huis met zeker vier slaapkamers, 2 badkamers, gratis school, een leuke 'tuin', basement etc.
Dit ook met het oog op de toekomst en de vrienden en familie die regelmatig gaan komen gelukkig.
Net een bod gedaan, even afwachten wat 't gaat worden. Heb verder nog weinig foto's, die gaan we morgen maken.
-edit
never mind the link.
Dat bedoelde ik.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
School is niet gratis, de kosten daarvoor zitten in je ISD tax die je jaarlijks over de waarde van je huis mag betalen. En die is fors! Richting 2000 dollar per jaar.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik.![]()
Ik vind het niet echt (te) veel en zeker niet voor Amerikaanse begrippen, 't is een goed schooldistrict.
Oh, bod is geaccepteerd.
Nou vooruit:quote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:14 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Hoeveel vrienden, kenissen en familieleden zijn er al geweest Pop?
Ja verdumme, geef ik je een link van de Dutch Store hier ga je het uit Nederland bestellen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:10 schreef StefanP het volgende:Dat wordt dokken dus
Ik heb eindelijk de kaas en hagelslag binnen die ik uit MI besteld heb... 38 dollar man, voor 5 pakjes hagelslag en 1 pond oude kaas. Die kaas is zo klein dat ik bijna moest huilen. Zo'n zielig hompje kaas. 11 dollar!!!! Straks maar eens een stukje proberen, o wee als het na 5 dagen UPS niet meer goed is.
En jij denkt dat Grand Rapids zo interessant is dat je broer, je vrienden en je moeder nog vaak zullen komen?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:22 schreef popolon het volgende:
Moeders twee keer, beide beste vrienden al geweest, en m'n broer met vrouw en kind ook al.
Dat binnen 8 maanden, had ik nooit verwacht, zeker gezien de kosten van tickets.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:56 schreef popolon het volgende:
Ik ga verder maar niet in op dat domme geleuter van je ok?
Kijk maar uit dat ze je deur niet plat blijven lopen hoor.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:58 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik heb voor dit jaar ook al weer twee reserveringen binnen
yeps vandaag en morgen nog vrij. Zit lekker te fokken met een senseo'tjequote:Op dinsdag 31 januari 2006 04:03 schreef popolon het volgende:
Mooi man.
Nog lekker aan het genieten van Chinees nieuwjaar zeker, lucky bastard.
Hoe denken de Argentijnen eigenlijk over de Brazilianen? Daar ben ik toch wel reuze benieuwd naar DAM.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als het niet interessant genoeg is gaan ze hun euro´s wel uitgeven aan een vakantie elders
En Argentinie ligt inderdaad niet om de hoek, dus weet je van tevoren dat er niet al teveel mensen zullen komen. Maar die illusie heb ik dan ook niet en pretendeer ik dat ook niet door een extra badkamer te kopen of te huren
De meeste Argentijnen die ik ken vinden Brazilianen geweldig, totdat het over Fútbol gaat..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe denken de Argentijnen eigenlijk over de Brazilianen? Daar ben ik toch wel reuze benieuwd naar DAM.
Het is niet te vergelijken met hoe de Brazilianen over de Argentijnen denken:quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe denken de Argentijnen eigenlijk over de Brazilianen? Daar ben ik toch wel reuze benieuwd naar DAM.
Heyquote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
$6.50 per ouncequote:Op dinsdag 31 januari 2006 05:31 schreef StefanP het volgende:
* oude kaas aan het eten is
* stil is
* geniet
quote:Op woensdag 1 februari 2006 03:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
HeyPraat niet tegen hem aub, dan gaat ie hopelijk vanzelf weg.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 03:07 schreef StefanP het volgende:
ik heb geen TV.
Maak er maar 3 van...quote:Op donderdag 2 februari 2006 03:52 schreef MissMenita het volgende:
Dus elke politieke discussie wordt geeindigd met een droefgeestig:
nog maar twee jaar.....
Niet echt behoefte aanquote:Op donderdag 2 februari 2006 03:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Nog wel eentje aanschaffen ooit of totaal geen behoefte aan?
Je zult wel niet zo'n (Amerikaans) sportfan zijn dan.
't Klint toch wat raar in het land waar er zoveel zenders zijn en al een tijdje HDTV is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 05:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
Niet echt behoefte aanIk doe nou al zo lang zonder, dat ik niet eens meer weet wat ik mis. En anders ga ik er toch maar voor hangen. Ik ben wel een thuisbioscoop aan het bouwen (front projector, 90" scherm enz), maar voorlopig alleen voor DVDs. Waarschijnlijk komt er wel een keertje cable bij maar voorlopig nog niet.
Amerikaanse sporten doen me weinigAlleen voor volleybal, worstelen (WWE) en atletiek loop ik echt warm. De rest zal me een worst wezen. Maar als je van sport houdt dan zit je hier goed ja, het is wel wat anders dan het afgezaagde Nederlandse "zondagavond is er voetbal op TV"...
quote:Op donderdag 9 februari 2006 05:06 schreef StefanP het volgende:
[..]
Amerikaanse sporten doen me weinigAlleen voor volleybal, worstelen (WWE) en atletiek loop ik echt warm.
*doet sinds 3Jan06 meequote:Op dinsdag 31 januari 2006 05:31 schreef StefanP het volgende:
* oude kaas aan het eten is
* stil is
* geniet
Haai PLAE@ , gao zit momenteel midden in een verhuizing van het ene naar het andere landquote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:26 schreef PLAE@ het volgende:
Gaoxing ik weet niet of je me nog kentvan een jaar of 5 geleden toen chatten wij nog wel eens en zat je in China. Zit je nu nog in het buitenland?
![]()
Hey een mede NL-Shanghainees!quote:Op maandag 6 februari 2006 10:25 schreef Skeffie het volgende:
... hier in Shanghai...
Ik denk omdat er hier zoveel mensen in verschillende culturen wonen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 05:28 schreef BushRanger het volgende:
Waarom staat dit topic trouwens in Cultuur & Historie?
Wel m'n eerste post hier
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk omdat er hier zoveel mensen in verschillende culturen wonen.![]()
...en als je terug in deze topics kijkt kan je de historie van het weer over de hele wereld nalezen!
Het was hier gisteren en vannacht ook lekker spoken, halve dag zonder stroom gezeten. hehequote:Op vrijdag 17 februari 2006 05:27 schreef BushRanger het volgende:
Canmore, Alberta, Canada meldt zich ook hier. Het is hier aardig koud, vanmorgen werd ik wakker met sneeuw in m'n kamer, want ik slaap met m'n raam open en het was -30. Overdag warmde het op naar -20 met wind! Ik zit al vanaf half november in Canmore en blijf waarschijnlijk tot half juni, waarna ik richting noordpool ga!
Ja, stom van me, natuurlijk what was I thinking...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk omdat er hier zoveel mensen in verschillende culturen wonen.![]()
...en als je terug in deze topics kijkt kan je de historie van het weer over de hele wereld nalezen!
Zomers warm, 's winters koud.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 04:20 schreef StefanP het volgende:
Het was gisteren 25 graden (celcius) en vandaag maar 4... nondeju! Popolon wil je die kou voortaan daarboven bij je houden?
Ik zit nou wel stoer foto's te posten in dat andere topic maar de handtekening is nog niet gezet.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 05:00 schreef StefanP het volgende:
Weet je al wanneer verhuis je verhuist, trouwens?
Aangenaam, maar nogal beperkt. Maynooth is nogal klein (hoewel er 6000 studenten wonen), en dus heb je eigenlijk maar 3 pubs. En die draaien ook nog eens iedere avond identieke muziek. Maar goed, ik zit er toch ongeveer iedere avond, dus ja, het kan erger.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:51 schreef popolon het volgende:
Mooi I.R., hoe is het pub leven daar?
Ik mag totnutoe zeker niet klagen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:11 schreef popolon het volgende:
6000 studentenDaar moeten toch een paar leuke dames tussenzitten.
Dat had ik hier met de orientatie voor studenten voor de Bachelor of Communication Studies. Waren er 283 studenten waarvan ongeveer 260 meisjes.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:11 schreef popolon het volgende:
6000 studentenDaar moeten toch een paar leuke dames tussenzitten.
Gisteren even zonder stroom en verwarming door een heftige sneeuwstorm, best koud als het 's nachts -15 is.
Alles weer in orde nu, lekker warm.
Ja, in Maynooth is de verhouding ook erg scheef. En dansen doen de ierse mannen al helemaal niet, dus zo wordt de verhouding nog schever.quote:Op zondag 19 februari 2006 04:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat had ik hier met de orientatie voor studenten voor de Bachelor of Communication Studies. Waren er 283 studenten waarvan ongeveer 260 meisjes.Keuze zat.
quote:Op zondag 19 februari 2006 12:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, in Maynooth is de verhouding ook erg scheef. En dansen doen de ierse mannen al helemaal niet, dus zo wordt de verhouding nog schever..
Het is allemaal begonnen met stage lopen in 2004. Na mijn studie terug gekomen hier. Studeer nu fulltime manderin (Jiao Tong University), daarnaast werk ik nog steeds voor het bedrijf waar ik ook mijn stage heb gedaan (20 uur in de week).quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:15 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
[..]
Hey een mede NL-Shanghainees!![]()
Wat doe jij er? Ik de taal leren en andere vakjes studeren en straks stagelopen. Mag ik nu ook in het lijstje?![]()
Hey, 'landgenoot'!!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het Ierse weer is trouwens best okay. Die verhalen van altijd regen zijn niet waar, zelfs een paar fijne dagen met zon gehad de laatste dagen. Al is het nog wel wat koud (maar onder 0 wordt het eik nooit door de warme golfstroom).
Weer zo'n groot balkon?quote:Op zondag 26 februari 2006 07:52 schreef Libris het volgende:
Hier schijnt de zon ook niet. Veel bewolking, warm en humid....
Vanmiddag de sleutels van mijn nieuwe huisje
quote:Op zondag 26 februari 2006 08:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Weer zo'n groot balkon?
Die 'oude' was wel erg mooi.
Huidige temperatuur: fokkin' koud. Vergeet je muts niet. Oh ja, ik meld mezelf ook maar ff aan:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:53 schreef Shivo het volgende:
Nog zeven weken en * Shivo vertrekt naar Boston, MA. Bij deze meldt ik me vast aan
20.000 studenten geloof ikquote:Op zondag 26 februari 2006 07:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Jena wonen toch nauwelijks jongeren?
Gisteren min twaalf naast mijn slaapkamerraam. Maar gelukkig wel lekker zonnetje. Zit je op MIT?quote:Op maandag 27 februari 2006 20:53 schreef Frenkyboy het volgende:
[..]
Huidige temperatuur: fokkin' koud. Vergeet je muts niet. Oh ja, ik meld mezelf ook maar ff aan:
Frenkyboy: Boston (nou ja, Cambridge eigenlijk), USA.
(Oh damn, je bent er al. Hopelijk had je je muts meegenomen)
quote:Op maandag 27 februari 2006 22:27 schreef Viajero het volgende:
*Viajero meldt
Ik heb het kleine landje aan de Noordzee weer eens achter me gelaten en woon nu aan de andere kant van de Noordzee in:
London, Engeland![]()
Nieuwe baan gevonden waarbij ik veel ga reizen![]()
![]()
![]()
Ben van plan hier een jaar of twee te blijven, dan evt terug naar Barcelona, toch maar eens in Berlijn gaan wonen, en dan door naar... (vul hier (sub)tropische, stabiele, internationale stad in - LA, Honolulu, Buenos Aires, Miami, Monterrey.... )
Groeten aan alle andere Fokkers in het buitenland!![]()
Foto's ja.quote:
Maar de meeste jongeren zijn toch westwaarts getrokken?quote:
geen idee, zoalng zit ik hier nog niet. het is een grote universiteit, en er komen een hoop mensen hierheen voor hun studie. Het kan best zijn dat hele volkstammen jongeren uit jena zelf vertrokken zijn naar het westen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar de meeste jongeren zijn toch westwaarts getrokken?
Neh, bij IBM research. Ik werk wel met MIT'ers telt dat ook? Jij? Genzyme of een ander biotech bedrijf gok ik...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:05 schreef Shivo het volgende:
[..]
Gisteren min twaalf naast mijn slaapkamerraam. Maar gelukkig wel lekker zonnetje. Zit je op MIT?
Nee, Dana-Farber Cancer Institute. Ik zag dat je promovendus was, vandaar mijn gok. Ik ben bijna klaar met PhD, doe nu een project van drie maanden hier. Kun je in Cambridge nog een beetje leuk stappen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 05:29 schreef Frenkyboy het volgende:
[..]
Neh, bij IBM research. Ik werk wel met MIT'ers telt dat ook? Jij? Genzyme of een ander biotech bedrijf gok ik...![]()
Ai dat moet ook nog steeds doen...ik woon 6.5 uurtjes rijden pal ten oosten van jequote:Op woensdag 1 maart 2006 17:40 schreef BushRanger het volgende:
Vandaag lekker schaatsen op het Olympic Oval in Calgary! En meteen kaartjes kopen voor het WK Allround 18 en 19 maart. Ongelofelijk hoe goedkoop die kaartjes zijn, 40 dollar voor het hele toernooi. Dat is zo'n 28 euro!!
Waar zit je dan? Regina? Vandaag naar Calgary gegaan en eerst een uurtje geschaatst op de Olympic Oval. Het is wel heel wat anders dan op Nederlandse ijsbanen, bijna iedereen op ijshockey schaatsen en van het langzame verkeer aan de buitenkant hadden ze ook nog niet gehoord, maar het was leuk. Toevallig kwam ik op de ijsbaan twee Nederlanders tegen die in een ver verleden zijn geemigreerd. Ze waren eerder van de week in de winkel waar ik werk in Canmore. Echt heel erg toevallig dus en die vrouw heeft me uitgenodigd om bij haar en haar man te komen logeren in het weekend van het WK Allround!! Echt superaardig! Kaartjes kreeg ik nog eens met 10 dollar korting, dus heb het voor 30 dollar allemaal mooi geregeld! Volgens de juffrouw aan de balie stikt het van de Nederlanders met het WK Allround en er komt zelfs zo'n band met trompetten en trommels!quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:25 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ai dat moet ook nog steeds doen...ik woon 6.5 uurtjes rijden pal ten oosten van jeen kom met regelmaat in Calgary.
Ah, dan woon ik zo'n dikke 10 uur rijden ten zuidoosten van je.quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:25 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ai dat moet ook nog steeds doen...ik woon 6.5 uurtjes rijden pal ten oosten van jeen kom met regelmaat in Calgary.
Tis wel ok eigenlijk. Redelijk wat sneeuw gevallen deze week, maar temperaturen zijn veel te warm voor de tijd van het jaar, zo'n beetje tussen de -5 en +5 overdag. 's Nachts wel kouder. Voor maart verwachten ze wel veel sneeuw. When winter comes in like a lamb, it leaves like a lion! Dat zeiden ze hier vanavond.quote:
Ik heb gewoon het standaard aangiftegeval gekregen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 05:04 schreef devzero het volgende:
Ik kreeg van de nederlandse belasting dienst een enorm dik boekwerk met een hele hoop vragen wat mijn aangifte 2005 zou moeten voorstellen. Nou ben ik begin januari 2005 naar de VS verhuist en mijn vorige contract liep eind december 2004 af. Die 10 dagen die ik in 2005 nog in nederland heb gewoont heb ik geen inkomsten/uitkering gehad en ik heb eigenlijk geen zin om veel moeite te doen voor niets. Andere buitenlandgangers die dat ding maar gewoon hebben weggegooid (ik ken er al 1) of wel hebben ingevuld?
Toronto zou ik ook graag een keer een tijdje willen wonen, dat is een onwijs leuke stad IMHO. En lekker dicht bij het Thousand lakes district, mooie natuur enzo.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:43 schreef jeroen1976 het volgende:
Yep in Regina...nog een paar maanden en dan op naar Toronto voor m'n baan. Ik ben zo'n 4 jaar geleden in Saskatchewan neergestreken (vanuit NL) en heb een goede tijd hier gehad. Huisje en auto gekocht, grote vriendenkring etc...maar tijd om mn vleugels weer uit te slaan en het leven in Toronto te bekijken.
![]()
Het weer is hier een stukje kouder dan bij BushRanger, vanochtend was het -30 gevoelstemp. en vanmiddag -15. We hadden gisteren een 'Alberta Clipper' (heb jij die doorgestuurd BR?!) met veel sneeuw.![]()
welkom in ons middenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 05:28 schreef Little_Meanie het volgende:
mij mag je ook toevoegen op je lijst
Rio de Janeiro, Brazilië
is deze vraag voor mij bedoelt?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je een baan daar?
Het valt me op dat je wel altijd meteen over geld begint zeg...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Doe je goed.
Krijg je naar Belgische of Braziliaanse begrijppen betaald?
gelukkig naar Belgische begrippen, met een maandloon van 300 ¤ kom je niet zo verquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Doe je goed.
Krijg je naar Belgische of Braziliaanse begrijppen betaald?
Had ik ook. Ik ben 13 dec 2004 uitgeschreven en 26 dec 2004 vertrokken. Ik heb nog netjes een belastingaangifte ingevuld in 2005 (netto saldo 0, ik kreeg niets en moest niets bijbetalen). Vervolgens krijg ik een paar maanden later een boekwerk met 50 pagina's dat ik moet invullen "omdat ik niet heel het jaar in NL woonde". Ja, bekijk het even. Ik heb em ook weggegooid. Tot op heden nog niets van gehoord.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 05:04 schreef devzero het volgende:
Ik kreeg van de nederlandse belasting dienst een enorm dik boekwerk met een hele hoop vragen wat mijn aangifte 2005 zou moeten voorstellen. Nou ben ik begin januari 2005 naar de VS verhuist en mijn vorige contract liep eind december 2004 af. Die 10 dagen die ik in 2005 nog in nederland heb gewoont heb ik geen inkomsten/uitkering gehad en ik heb eigenlijk geen zin om veel moeite te doen voor niets. Andere buitenlandgangers die dat ding maar gewoon hebben weggegooid (ik ken er al 1) of wel hebben ingevuld?
Ik heb zo nog gewoon 26 euro gegeven die ze nog tegoed hadden....quote:Op vrijdag 3 maart 2006 05:04 schreef devzero het volgende:
Dan kan je feestenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:20 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
gelukkig naar Belgische begrippen, met een maandloon van 300 ¤ kom je niet zo ver![]()
Ik heb het pakketje dus vandaag bij het verhuizen gewoon in de prullenbak gemikt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:11 schreef Vampier het volgende:
[..]
Ik heb zo nog gewoon 26 euro gegeven die ze nog tegoed hadden....
Ik heb tot 3 jaar nadat ik vertrokken was nog elk jaar geld teruggekregen, en dan praat ik dus over duizenden euros. Waar ik dat aan te danken had begrijp ik (afgezien van de eerste teruggave) tot op de dag van vandaag nog steeds niet, maar het is nooit teruggevorderd. Pas toen ze stopten met geld sturen ben ik gestopt met het invullen van die formulieren.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb het pakketje dus vandaag bij het verhuizen gewoon in de prullenbak gemikt.
Volgens mij krijg ik nog een paar euro van ze maar die mogen ze lekker houden.
Ik heb 't dus wel even bekeken.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb tot 3 jaar nadat ik vertrokken was nog elk jaar geld teruggekregen, en dan praat ik dus over duizenden euros. Waar ik dat aan te danken had begrijp ik (afgezien van de eerste teruggave) tot op de dag van vandaag nog steeds niet, maar het is nooit teruggevorderd. Pas toen ze stopten met geld sturen ben ik gestopt met het invullen van die formulieren.
Je was er vroeg bijquote:Op zondag 5 maart 2006 01:18 schreef Jaguarized het volgende:
Gister voor het eerst uitgeweest.Erg gezellig, erg druk en erg veel vrouwelijk schoon.
Ja als er geld bij moet dan zou ik het ook niet invullenquote:Op zondag 5 maart 2006 02:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb 't dus wel even bekeken.
Moest elk jaar bijbetalen ivm auto van de zaak en geen eigen huis dus vandaar.
Misschien dat er over een tjdje nog eentje komt, vul ik hem netjes in en ontvang die paar euro.
had de laatste maand geen auto vd zaak ivm ontslag dat ik nam
We blijven Nederlanders natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja als er geld bij moet dan zou ik het ook niet invullen
quote:Op zondag 5 maart 2006 02:30 schreef gelly het volgende:
De FIOD wacht je wel op Schiphol op de volgende keer dat je hier weer bent popolon
Ik vraag me trouwens af hoe je dat geflikt hebt.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb tot 3 jaar nadat ik vertrokken was nog elk jaar geld teruggekregen, en dan praat ik dus over duizenden euros. Waar ik dat aan te danken had begrijp ik (afgezien van de eerste teruggave) tot op de dag van vandaag nog steeds niet, maar het is nooit teruggevorderd. Pas toen ze stopten met geld sturen ben ik gestopt met het invullen van die formulieren.
In het jaar dat ik vertrok had ik voordat ik me officieel uitschreef uit NL al meer dan een half jaar in het buitenland gezeten en kon ik dus veel belasting terugvragen over dat jaar. Dat ging met een speciaal formulier + brief van werkgever als bewijs. Daarna schreef ik me (per 15 dec 2000) uit.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af hoe je dat geflikt hebt.
Kreeg altijd een voorlopige aanslag over het komende jaar, dus netjes een brief naar de BD met de uitleg dat ik wilde betalen over de tijd dat ik in Nederland was en niet meer.
Natuurlijk moet je dat minimaal vijf keer uitleggen voordat iemand begrijpt wat emigreren inhoudt.
Uiteindelijk na vele telefoontjes en brieven een bevestiging dat ik maar hoefde te betalen t/m maart (ik vertrok 4 april 2005) en daarme de zaak rond was.
Maar wat een gedoe is dat zeg, uitleggen dat je gaat emigreren is blijkbaar heel moeilijk te begrijpen voor sommigen bij de BD.
Een NL collega van me hier heeft ook duizenden euro's teruggekregen de eerste jaren dat hij NL uit was. Hoe, geen idee. Ik heb nog niets gehad in ieder geval...quote:Op zondag 5 maart 2006 02:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Fuck that, slapend rijk worden bestaat dus echt.quote:Op zondag 5 maart 2006 03:21 schreef SeLang het volgende:
Ik zal er wel op een of andere manier recht op hebben
Jij verdient al meer dan genoeg, niet zeuren.quote:
En hij begrijpt dus -net als ik- ook niet waarom ?quote:Op zondag 5 maart 2006 03:31 schreef StefanP het volgende:
[..]
Een NL collega van me hier heeft ook duizenden euro's teruggekregen de eerste jaren dat hij NL uit was. Hoe, geen idee. Ik heb nog niets gehad in ieder geval...
Dat is dan weer het voordeel van NL. Veel te veel ondoorzichtige wetten en regelingen en iedereen heeft overal maar recht opquote:Op zondag 5 maart 2006 03:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Fuck that, slapend rijk worden bestaat dus echt.
Tsja, ik denk dat ik volgend jaar helemaal een hoop gedoe ga krijgen. Ik zit op een project van 3 jaar met een mogelijke verlenging van 3 jaar. Mijn visum is in eerste instantie voor 2 jaar, daarom val ik onder een speciale belasting regeling tussen de VS en NL waardoor ik in princiepe geen belasting in de VS hoef te betalen, maar ik dus straks wel een aanslag zou krijgen van of de nederlandse bd (als ik terug ga) of van de IRS als ik blijf. Ohja, ik heb wel gewoon een amerikaase werkgever.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:57 schreef popolon het volgende:
Maar wat een gedoe is dat zeg, uitleggen dat je gaat emigreren is blijkbaar heel moeilijk te begrijpen voor sommigen bij de BD.
Wel raar dat je in NL belasting betaalt als je fysiek in de USA woont, zeker als het zo'n lange periiode is. Kun je daar niet onderuit?quote:Op zondag 5 maart 2006 04:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat ik volgend jaar helemaal een hoop gedoe ga krijgen. Ik zit op een project van 3 jaar met een mogelijke verlenging van 3 jaar. Mijn visum is in eerste instantie voor 2 jaar, daarom val ik onder een speciale belasting regeling tussen de VS en NL waardoor ik in princiepe geen belasting in de VS hoef te betalen, maar ik dus straks wel een aanslag zou krijgen van of de nederlandse bd (als ik terug ga) of van de IRS als ik blijf. Ohja, ik heb wel gewoon een amerikaase werkgever.
Ja jouw geval is anders, ik ben gewoon inwoner van de VS en betaal daar nu belasting.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat ik volgend jaar helemaal een hoop gedoe ga krijgen. Ik zit op een project van 3 jaar met een mogelijke verlenging van 3 jaar. Mijn visum is in eerste instantie voor 2 jaar, daarom val ik onder een speciale belasting regeling tussen de VS en NL waardoor ik in princiepe geen belasting in de VS hoef te betalen, maar ik dus straks wel een aanslag zou krijgen van of de nederlandse bd (als ik terug ga) of van de IRS als ik blijf. Ohja, ik heb wel gewoon een amerikaase werkgever.
Stefan woont maar een paar duizend kilometer van mij vandaan. Daar vaak alleen maar zon, hier koude winters en warme zomers.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:08 schreef SeLang het volgende:
Btw, StefanP en Popelon,
De USA lijkt me ook wel een keer leuk. Misschien voor m'n volgende baan eens die kant op kijken.
Ik wil nog één jaar verlengen in Taiwan als dat lukt (tot sept 2007) en dan is het hoog tijd voor iets nieuws.
Of ergens tussen jullie in.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Stefan woont maar een paar duizend kilometer van mij vandaan. Daar vaak alleen maar zon, hier koude winters en warme zomers.
't Zuiden lijkt me dus geschikter voor je als je je niet wilt aanpassen aan het klimaat.
Nee totaal niet. Maar de omgeving is daar mooi enzoquote:Op zondag 5 maart 2006 04:22 schreef popolon het volgende:
Heb je al wat op het oog dan?
Nou ik denk dat er zeker uitdagingen genoeg in de VS liggen voor je.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Maar de omgeving is daar mooi enzo
Ik heb het ook nog steeds leuk hier in Taiwan en heb geen haast om weg te gaan.
Maar ik zit hier alweer 2,5 jaar en je moet af en toe iets veranderen om het leven interessant te houden. Mijn huidige contract loopt over een half jaar af en ik probeer dat nog één keer te verlengen (hopen dat het lukt) dus dan is de totale tijd hier 4 jaar. Dan is het genoeg geweest. Ik ben daarom alvast een beetje aan het nadenken wat het volgende moet worden, maar ik ben er nog niet uit
Alleen criminele activiteiten. Als je bijvoorbeeld verkeersboetes niet betaald, en je na 5 herrinneringen naar een oud Nederlands adres, en 3 verzoeken om voor te komen (en dan zijn we intussen 2 jaar verder) nog niet een boete van 50 euro betaald hebt, dan word dit wel gekoppeld aan de over jou bekende gegevens zoals je paspoort. Natuurlijk moet je dan nog net de ongelukkige zijn die er tussenuit gepikt word, maar ze hebben bij mij wel eens het paspoort nummerjtje in een computer geklopt achter hun balietje, maar natuurlijk kwam er niets uit.quote:Op zondag 5 maart 2006 02:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer genoeg is bij mijn weten geen systeem dat Fiod/belastingdienst records koppelt aan een paspoort
Ik zou belasting in NL gaan betalen over mijn amerikaanse inkomen als ik binnen 2 jaar terug ga naar nederland (en ik zou mijn betaalde belasting hier terug kunnen krijgen via mijn aangifte bij de irs). Onderuit komen moet wel lukken. En lange periode...ik weet niet of ik hier voor altijd wil blijven; ik wil alleen niet meer terug naar nederlandquote:Op zondag 5 maart 2006 04:13 schreef SeLang het volgende:
Wel raar dat je in NL belasting betaalt als je fysiek in de USA woont, zeker als het zo'n lange periiode is. Kun je daar niet onderuit?
quote:
quote:
What´s next? Canadees worden?quote:Op zondag 5 maart 2006 04:42 schreef maartena het volgende:
Overigens.... sinds Vrijdag 3 Maart ben ik officieel ook Amerikaan, en draag ik nu dus de dubbele nationaliteit!
Het zou theoretisch nog kunnen ook. Mijn vrouw kan namelijk omdat haar ouders van geboorte Canadezen zijn alsnog de Canadese nationaliteit aanvragen als ze dat zou willen, daarna mij naar Canada halen, en dan over 3 jaar zou ik dan de Canadese nationaliteit kunnen aannemen..... Zowel Nederland als de USA heeft daar verder lak aan natuurlijk, de USA is sowieso open met de dubbele nationaliteit, en Nederland doet er ook (nog) niet zo moeilijk over.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
What´s next? Canadees worden?
Dat denk ik ook wel jaquote:Op zondag 5 maart 2006 04:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ik denk dat er zeker uitdagingen genoeg in de VS liggen voor je.
Als ik vanaf nu nog 4 jaar in Taiwan blijf tegen dezelfde voorwaarden dan haal ik dat ook (gerekend in US$)quote:Misschien wel een leuk streven binnen 4 jaar hier miljonair te worden.
Verhuizen = kut (inderdaad). De truuk is zorgen dat je niet teveel troep hebtquote:Ik bewonder je drang naar het 'nieuwe', ik vond dat ik al een grote stap nam namelijk.Ik ben wat rustiger aangelegd en probeer hier wat voor lange tijd op te bouwen, ik vind 't best aardig hier.
En dat verhuizen daar word je ook maar moe van, nu al de tweede keer binnen een jaar. hehe.
Er zit wel een hoop technologie in Colorado, en anders wel in California.quote:Op zondag 5 maart 2006 04:34 schreef StefanP het volgende:Je zult zeker een gebied kunnen vinden in de VS waar zowel klimaat als de mensen je schikken. Alleen zul je wel gebonden zijn aan de lokatie van werkgevers.
Niet met wafers, meer de applicatie van chips. Ik ben momenteel teamleider van een klein lokaal team (9 man). Wel allemaal zeer ervaren engineers.quote:Je doet toch iets met wafers en chips? Of meer management achtig met een technische inval?
Makelijker gezegd dan gedaan.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:37 schreef SeLang het volgende:
Verhuizen = kut (inderdaad). De truuk is zorgen dat je niet teveel troep hebt
En waar naar Canada gaat ge naar toe?quote:Op zondag 5 maart 2006 06:15 schreef Panzerknacker het volgende:
Errr, ik vertrek over 9 dagen naar Canada. Mag ik al op de lijst?![]()
Ik kan me volgens mij uit een oud topic nog ergens herrinneren dat jij het niet zo hebt op de dubbele nationaliteit.... of ben ik in de war met iemand anders?quote:Op zondag 5 maart 2006 05:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou er voor gaan
quote:Op zondag 5 maart 2006 13:37 schreef SeLang het volgende:
Als ik vanaf nu nog 4 jaar in Taiwan blijf tegen dezelfde voorwaarden dan haal ik dat ook (gerekend in US$)
Is Kalou met een Nederlandse getrouwd dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 01:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je vrouw had precies om de zelfde reden als Kalou geen paspoort moeten krijgen
quote:Op maandag 6 maart 2006 01:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je vrouw had precies om de zelfde reden als Kalou geen paspoort moeten krijgen
Beide hebben geen band met Nederland en willen voor knaken Nederlander wordenquote:Op maandag 6 maart 2006 05:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Is Kalou met een Nederlandse getrouwd dan?
Daarom loop je constant te melken over de US en Christenen natuurlijk?quote:Op maandag 6 maart 2006 06:25 schreef Vampier het volgende:
maartena waarom ga je er in godsnaam nog op in,het is duidelijk dat sommige mensen gewoon strontjaloers zijn. Ik ben blij dat ik hier woon in de US, en jij zo te zien ook
Christenen? Geen last vanquote:Op maandag 6 maart 2006 06:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daarom loop je constant te melken over de US en Christenen natuurlijk?
Ik heb een bloedhekel aan extremistische moslims... een van de redenen waarom ik weg ben uit dat land van je.quote:Op maandag 6 maart 2006 06:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb je weleens anders gehoord.
Je bent allochtoonquote:Op maandag 6 maart 2006 06:56 schreef Vampier het volgende:
[..]
Ik heb een bloedhekel aan extremistische moslims... een van de redenen waarom ik weg ben uit dat land van je.
Jij noemt getrouwd zijn met een Nederlander, en daarme dus Nederlandse schoonfamilie hebben, en (wellicht) Nederlandse kinderen geen band met Nederland?quote:Op maandag 6 maart 2006 06:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beide hebben geen band met Nederland en willen voor knaken Nederlander worden
Maar je woont nu in het land van de extremischtische Christenen.quote:Op maandag 6 maart 2006 06:56 schreef Vampier het volgende:
Ik heb een bloedhekel aan extremistische moslims... een van de redenen waarom ik weg ben uit dat land van je.
Dus als je in een ander land gaat wonen heb je geen band meer met je thuisland?quote:Op maandag 6 maart 2006 07:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, anders bleef je er wel wonen en belasting betalen
Nou en?quote:Op maandag 6 maart 2006 07:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zijn Marokkanen slimpie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |